Vi tar allt från början..

Postat 2010-09-04 kl 13:29:00

Okej nu tar vi allt från början.
Jag ska berätta lite om hur detta hände och så och hur jag fick reda på att jag var gravid.
Jag var i Malta och det var några slemmiga killar som gjorde att mitt liv blev piss...
Jag hade ingen att prata med och allt kändes så jobbigt. Så jag trodde , jag vet inte varför, men jag trodde jag skulle få glömma bort allt. Jag gick ut, satte mig på en bar och tog en redbull och massa tabletter.
Jag började få jätte ont i magen och gick till hotellrummet och la mig på ballkongen.
Eftersom jag var på språkresa, så delade jag rum med några. Mina kompisar tyckte att jag betedde mig annorlunda och dom ringde ledarna att dom skulle kolla upp mig. Jag kunde knappt prata och det var jätte illa så dom fick ringa ambulans och jag blev körd till sjukhuset.
När jag kom till sjukhuset sa dom att jag skulle bli magpumpad, men dom var tvungna att göra ett test först.
Jag visste inte vad det var för test än. Jag låg ner i en sjukhussäng och sen kom dom in i rummet och sa att jag var gravid. Jag var fortfarande lite borta och trött och jag orkade inte lyssna , för det var extra jobbigt att dom berättade allt på engelska. Sen kom 3 andra sjuksköterskor in och tog massa blodprov och jag fick drop.
Det var någon antibiotika för att jag inte skulle bli förgiftad av tabletterna jag tog.
Sedan kollade dom ultraljud och kollade hur bebisen hade det, och dom sa att det såg bra ut.
Nästa dag vaknade jag upp och det var förns då jag var chockad över att jag var gravid!
Jag bara låg där i sängen och kollade upp mot taket. Brevid mig låg en kvinna som också var gravid och hon pratade med sin man eller bror eller var det var. Hon berättade vilket mirkael det var att hon själv hade blivit gravid och hon hade fått så bra vård på sjukhuset för att inte få missfall. Hon berättade också att hon hade varit där i några månader för behandling.
Och då började jag tänka till, att folk gör behandlingar i flera veckor och ligger på sjukhus för att få ett barn.
Och folk har svårt för att bli gravida. Och varför skulle jag göra abort när jag hade blivit gravid? Något som alla önskar sig, men kanske inte alltid kan få!
och jag skulle säkert ångra mig om jag hade gjort abort.

Mater Dei Hospital



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar