The Malta experience

Postat 2010-11-15 kl 13:51:21

13 Juli 2010

Det första dom gjorde när dom fick reda på att jag var gravid, var att lägga mig ned på en bår och ta upp min tröja.
Dom satte på ultraljudsmaskinen och visade mig hur min bebis såg ut.
"Där är hjärtan, där är benstommen, där är..." sa dom till mig.
"Hmm.. det ser ut som du är i vecka 20!"
Jag var alldeles för chockad för att ens säga något.
Sedan när ultraljudet var klart så lades jag in på en avdelning med bara gravida kvinnor.
I rummet fanns bilder på bebisar och gravida kvinnor och i sängen brevid mig låg en kvinna som skulle föda snart.

Sjukhuspersonalen kom fram till mig och sa "Allt kommer bli så bra, du och din bebis kommer få det så bra!" , och så bad hon mig ta upp min tröja igen för att lyssna på bebisens hjärtljud. Hon höjde till högsta volym på sin lilla apparat så hela sjukhuset kunde höra min lilla bebis.
"Åh så fint det låter, hon verkar så frisk!" sa sjuksköterskan till mig.'
Jag log åt henne, men jag vet inte varför. Jag var fortfarande så chockad, jag var så långt hemifrån som möjligt, jag var ensam och trött och hade ingen anning vad jag skulle göra.
Vad skulle hända nu?
I all denna galenskap var jag helt ensam, ingen att prata med, ingen att lita på, ingen som kunde ge mig stöd och ingen jag kunde få råd ifrån.
Men jag behövde inte någons hjälp, jag kunde fatta ett eget beslut.

matilda
Postat 2010-11-15 kl 14:09:07

Var du aldrig orolig för at ha varit gravid innan du fick veta det?

Jag tycker du är stark som behöll barnet <3 / Kram!

Batman ;o
Postat 2010-11-15 kl 14:11:37
Blogg: http://batmaaaan.blogg.se/

Oj, skulle typ fått panik om jag var du då :/

Men du är stark.. :)

Anna
Postat 2010-11-15 kl 14:11:49

hej. Jag vet att du får massor med skitkommentarer och det måste vara väldigt jobbigt, men jag hoppas också att du får sånna här kommentarer som jag tänker ge dig nu.

Du är otroligt stark som gör det här! Jag tvekar inte en sekund på att Kelly kommer få en underbar mamma och jag hoppas att du kommer få ett bra liv! Jag tycker at du är en förebild, för trots att många tycker det är oansvarigt att få barn i din ålder så gör du ett beslut som är osjälviskt och du är mogen nog att förstå vad som är det bästa i situationen. Fortsätt kämpa och så hoppas jag att du värderar de positiva kommentarerna mer än de negativa!

Kramar från en tjej som uppskattar din blogg.

Linn
Postat 2010-11-15 kl 14:11:52

Hej!

Låter säkert jättedum nu.. men vem är pappan?

Lovisa Andersson
Postat 2010-11-15 kl 14:18:28
Blogg: http://laphoto.blogg.se/

vad skulle du säga om du var tvungen att gör kjejsarsnitt?:) kram!<3

Emma
Postat 2010-11-15 kl 15:14:36
Blogg: http://fnizzfnizz.blogg.se/

Hejhej! Jag tycker det är coolt att du behåller barnet även fast du är så ung. Jag menar 14 år! Det är inte mycket. Jag hoppas du få en fin framtid. Men en sak undrar jag? Det stod typ att dåtiden var hård för dig men framtiden ser ljus ut.



Eva
Postat 2010-11-15 kl 15:17:44
Blogg: http://mythoughtsinlife.blogg.se/

Vilken härlig och underbar historia samtidigt hjärtskärande och skrämmande...

Du rörde mitt hjärta med den iaf...tack.

Somaiyah
Postat 2010-11-15 kl 16:27:56
Blogg: http://somaiyah.blogg.se/

Hej,

Kan bara säga att du gjorde rätt val i att behålla barnet och du ska ha all eloge för att du inte föll för trycket eller känslorna att döda barnet.

Anna - Ensamstående mamma, hunduppfödare & stolt vegetarian.
Postat 2010-11-15 kl 16:37:21
Blogg: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Så vackert skrivet!

Blev verkligen rörd :)

emma
Postat 2010-11-15 kl 16:48:33

Du är otroligt stark Mikaela!

Jag kan nästan känna vilken panikkänsla av att

ligga på ett sjukhus i ett främmande land.

Jag vet att du kommer att bli en bra mamma, även om du bara är 14 år gammal.

<3 Ha det bäst gumman!

Emma
Postat 2010-11-15 kl 17:34:20
Blogg: http://emaapemma.blogg.se/

Så vacker text, blev helt rörd.

Du kommer bli en fantastisk mamma, det är jag helt säker på. ;)

Lana
Postat 2010-11-15 kl 17:38:11
Blogg: http://ahote.blogg.se/

Nämen gud vad fint skrivet !! :D Och du är helt underbar på alla sätt !! :D Du är otroligt stark och det har du säkert hört flera gånger och kommer höra ännu fler. Lycka till !! :D

Sara
Postat 2010-11-15 kl 17:56:56

Underbara starka du! Är övertygad om att det här kommer att gå bra!

Kram

Sarah
Postat 2010-11-15 kl 18:35:14

Hur gammal var du när du hade sex första gången?

Det låter som om du kommer klara dett jättebra kramiz!

Anonym
Postat 2010-11-15 kl 18:37:26

hei hei, synst du er kjempe sterk som beholder barent ! :) lykke til :D

og et spørsmål, hvorfor var du egentlig på Malta ? (=

A&V
Postat 2010-11-15 kl 21:52:51
Blogg: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends/

Underbar liten historia!

Jag ville bara säga att det beslutet som du fattade, på egen hand, var toppen!

KRAM FRÅN ASTA <3

Patricia
Postat 2010-11-15 kl 21:55:36
Blogg: http://psmlh.blogg.se/

asså jag undrar, var du ensam på malta när du upptäckte att du var gravid eller?

& hur märkte du det helt plötsligt ? ;)

e
Postat 2010-11-15 kl 23:54:09
Blogg: http://ellesander.blogg.se/

ojoj, där hade nog jag brytit ihop. Inte många som fattar hur sjukt stark du måste vara, hoppas du gjorde rätt val som behöll barnet. Men det tror jag, lycka till med allt :)



kram.

elin
Postat 2010-11-16 kl 16:42:07

du är otroligt stark som klarar av det här! jag är i din ålder! jag tycker du gjorde rätt beslut att behålla barnet! Lycka till! :)

Nathalie
Postat 2010-11-17 kl 13:29:34

Det första jag tänkte när jag läste din blogg första gången var " hon är bara 14 år, hur ska hon klara det?" Men ju mer jag har läst din blogg så har jag ändrat mig helt, du kommer att bli en helt fantastisk mamma det är jag säker på,allt kommer att gå så bra för dig.Sen vill jag också säga att det spelar ingen roll hur gammal du är,vem säger att en mamma i 14 års åldern skulle bli en sämre mamma än någon i 30 års åldern?Jag tror på unga mammor! jag är själv 19 år och vi försöker också få barn, det skulle vara helt underbart att bli gravid nu.

Tack för en super blogg.

Massor av kramar/Nathalie.

mikki
Postat 2010-11-17 kl 18:12:06

är det ifrån boken? :D

Nikki
Postat 2010-11-17 kl 18:58:43

Fjorton år men gud så mogen du låter i denna texten, det var fint skrivet och jag hoppas ni får det bra. Jag tror din framtid kommer bli mycket jobbigare än du tror nu men jag hoppas att du kommer få mycket hjälp av nära och kära. Jag gjorde en abort i vecka 8, redan då såg man ett litet hjärtslag på ultraljudet och det kändes så otroligt hemskt, så att göra abort i vecka 20 hade tagit kål på i alla fall mig. Jag tror du gjort det bästa av allting, sålänge du kan ge barnet en kärleksful framtid.

Annie
Postat 2010-11-17 kl 19:50:30
Blogg: http://smilinggirls.blogg.se/

hej! jag tycker att din blogg är väldingt spännande at läsa :) och jag tycker du verkar vara världens starkaste preson! jag tycker om att läsa din blogg, men jag blir inte glad när du skrive om alla taskiga kommentarer.. jag tycker lite synd om dig då.. men jag undrar en sak... bestämmde du dg för att behålla barnet helt utan att diskutera saken med din familj osv? bara nyfiken ^hehe^ MVH Annie



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar