Loving Family

Postat 2010-11-06 kl 17:35:28

Jag erkänner, jag är dum. Jag är dum som inte kom på att jag var gravid förns i vecka 20, det var dumt att inte använda kondom. Men det var inte dumt att behålla barnet.
Jag ångrar ingenting och jag vet att Kelly och jag kommer ha det bra. Hela familjen stöttar. Jag kan inte se det här som om jag vore självisk, jag tänker ju bara på Kelly. Hur hon kommer ha det, jag oroar mig mycket om henne. Det var INTE själviskt att jag inte gjorde abort, det var ju för barnets skull.
Jag har fått gå igenom mycket under graviditeten och lärt mig saker och mognat under tiden, och jag anser själv att jag kommer klara det här galant!
Vi alla kommer klara det här, för vi är en familj som älskar varann.

Snart är det jul btw! Mysigt :)

Alma - One more time
Postat 2010-11-06 kl 17:40:56
Blogg: http://almacedefors.blogg.se/

Hej!

Jag tycker att det verkligen är starkt av dig att behålla barnet trotts att du är såpass ung!

Kommer pappan att hjälpa till, eller vad har du för planer vad gäller att gå i skolan och ta hand om barnet sammtidigt?



P.S Gillar din blogg starkt!

Kram

En klantig tjej ....
Postat 2010-11-06 kl 17:42:28

oj vilken bra blogg , toppen tjej och du komemr bli en toppen mamma. Jag måste bara fråga dig en sak, jag och min "kill" kompis hade sex och vi andvände kondom och sånt men nu 2 månader efter så har min mage varit konstig och jag har inte haft sex efter de men ja min mage är helt konstig och jag har spytt några gånger och jag har gått upp några kilo :s Är de ett tecken på gravid ? våggar inte prata med någon omdehär ! Snälla ta med i svar på tal. Kram och tack för en underbar blogg. (:

aniii
Postat 2010-11-06 kl 17:43:29

Eller hur!

När man är självisk, det är DÅ man gör abort.

-.-''

♥ johaansson's ♥
Postat 2010-11-06 kl 17:44:19
Blogg: http://johaanssons.blogg.se/

oj, är det inte jobbigt att vara 14 år och gravid? o.O

Jenny M
Postat 2010-11-06 kl 17:46:56

Ja de kommer bli superkul när kelly föds! de vet jag.

DECEMBERJUL - Julbloggen
Postat 2010-11-06 kl 17:49:42
Blogg: http://decemberjul.blogg.se/

Så du gillar julen? Läs min julblogg Decemberjul!

Millah
Postat 2010-11-06 kl 17:49:53
Blogg: http://millahoman.blogg.se/

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Du hittar tävlingarna---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

fanny
Postat 2010-11-06 kl 17:51:39
Blogg: http://writtenbyfanny.blogg.se/

Hej !

jag började faktiskt läsa din blogg i morse, och tyckte det var väldigt intressant&vågat av dig och göra detta valet!

jag är gärnam e och stöttar dig , om något skulle vara jobbigt.hoppas du & bebisen får det bra!

jag kommer jättegärna följa eran väg i livet!

lycka till!:)

Fanny
Postat 2010-11-06 kl 17:53:37
Blogg: http://writtenbyfanny.blogg.se/

Hej!

jag började läsa din blogg i morse faktiskt, jag tycker det är väldigt intressant och läsa&tycker du själv är väldigt mogen & modig och ha gjort detta valet.

jag kommer helt klart stötta dig om något kommer vara jobbigt eller så, hoppas ni kommer ha de bra du & bebisen och jag kommer helt klart följa eran väg.

ett stort lycka till !!

Sandra
Postat 2010-11-06 kl 17:55:16
Blogg: http://selb.blogg.se/

Hej vad ha du för bildbehandlingsprogram? :)

Freaky
Postat 2010-11-06 kl 17:59:46
Blogg: http://littlemissfreaky.blogg.se/

Hej! Ville bara säga att jag är SÅ imponerad av dig, du verkar vara en så stark tjej!:) Jag tycker alla tjejer därute ska inspireras av dig.:)

Kika gärna in på min blogg...

www.littlemissfreaky.blogg.se

steffie
Postat 2010-11-06 kl 18:01:05
Blogg: http://steddy.blogg.se/

Hej vilket fin blogg du har :) Lycka till med barnet :)

elin
Postat 2010-11-06 kl 18:03:10
Blogg: http://kembar.blogg.se/

hej gumman! shit va du är duktig! kämpa på och gör det bästa du kan för dig själv och ditt barn.. Om man är en bra förälder behöver inte alls bero på hur gammal eller ung man är! Glöm inte att du är den bästa mamman för ditt barn och ingen annan har någon rätt att säga till dig vad du skall eller inte skall göra!! Lycka till i framtiden! Kraam

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 18:03:10

Att du inte skäms...

Sandra
Postat 2010-11-06 kl 18:09:29

Hej!

Ville bara säga att du är sjukt stark! Ta inte åt dig av vad trångsynta människor säger, Kelly kommer få det jättebra och du kommer bli en fantastisk mamma!

Du är inte det minsta självisk. Att behålla barnet och göra de enorma uppoffringar som krävs när man skaffar barn är INTE egoistiskt, det är raka motsatsen.

Kram!

Evelin
Postat 2010-11-06 kl 18:34:46
Blogg: http://theblindside.blogg.se/

sv; Inte långt kvar nu då :D

Carl Panzram
Postat 2010-11-06 kl 18:39:33

Det är verkligen intressant att folk som är emot unga föräldrar påstår att vi är "trångsynta".

Det är fruktansvärt själviskt att behålla ett barn när man själv är ett barn. Den kommer få en helvetiskt dålig uppväxt.

Du är inte mogen för att skaffa barn över huvud taget, det är inte ens du som kommer ta hand om barnet, utan det blir dina föräldrar.

Way to go.

Sara
Postat 2010-11-06 kl 18:48:52

"Aniii": Snacka om att inte förstå någonting. Att skaffa barn är nåt så jävla stort och det är ingenting man bara gör hipp som happ. Att säga att man är självisk om man gör abort, det är man inte. Det är otroligt osjälviskt att tänka efter och säga att "nej, jag klarar inte av att ge det här barnet vad han eller hon förtjänar, jag gör abort". Jag tycker att varje barn har rätt till en bra uppväxt, och kan inte modern ge barnet en bra uppväxt så ska man inte skaffa barnet. En abort gör man inte för sin egen skull, det gör man för barnets skull.

Sara
Postat 2010-11-06 kl 18:51:06

Min tidigare kommentar var förresten ingen pik mot Mikaela, utan bara mot folk i allmänhet som tycker att abort är själviskt.

Kimba
Postat 2010-11-06 kl 19:06:06
Blogg: http://bestofkimba.devote.se

moget att den enda "negativa" kommentaren i detta inlägget är av Anonym.

verkligen, moget.

Anna
Postat 2010-11-06 kl 19:10:22
Blogg: http://latinomamma.blogg.se/

Det är alltid ett själviskt val att skaffa barn :)

det är ju inte så att barnen själva väljer att bli till :) alltså är det ett själviskt val :)

Frikadellen
Postat 2010-11-06 kl 19:31:16
Blogg: http://frikadellen.blogg.se/

Du har mognat fantastiskt under denna process! Inte heller så kosntigt att du kom på att du var gravid så sent. Kroppen är ganska upp och ned fortfarande nrä man är 14 och det är inte självklart att man tar tecken på "kosntigheter" som ett tecken på graviditet. Jag ösnkar dig all lycka. Jag följer med spänning hru det går för dig, och jag blir arg ledsen ochy besviken på alla dessa idioter som skriver elakheter. Det svider i hjärtat! JAg tycker du är enormt stark som orkar stå emot, soms tyår för den du är och som kämpar på!

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 19:47:01

Håller med Sara!! En abort gör man för barnets skull.

Therese
Postat 2010-11-06 kl 20:12:15
Blogg: http://mysticlady.wordpress.com

Klart du kommer klara detta galant! Du är verkligen en bra mamma, redan nu. Det märker man. Du bryr dig verkligen om Kelly. Det är det enda som räknas. Jag tror på dig! Stå på dig och skit i alla som pratar negativt om dig och Kelly.

lilla kajsa
Postat 2010-11-06 kl 21:30:54
Blogg: http://lillkaajsa.blogg.se/

men du som sagt alla gör ju sina misstag i livet

sånt händer ju men jag tycker att du är så duktig och modig att du visar vad du är för människa och inte bryr dig vad andra tycker de finns ju de som är så OSÄKRA och inte ens vet hur de ska bete sig men det är väl inte du hoppas jag:)



massor med kramar

k a j s a
Postat 2010-11-06 kl 22:50:46
Blogg: http://kaajsacullen.blogg.se/

jag ÄLSKAR julen! x)

ville även tilläga att jag följer din blogg och tycker det är lite intressant också. Tycker det är starkt av dig också att behålla kelly. Förlåt om du tyckte det lät dumt. men jag har också en fråga. Kommer du fortsätta blogga även när du har fått kelly? :D



kramar!

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 23:43:26
Blogg: http://lokesh.blogg.se/

Märkte du inte att mensen inte kom? :)

Tkr du är en sjukt stark människa och jag önskar att det kmr gå bra med Kelly :)

emelie
Postat 2010-11-07 kl 11:56:09
Blogg: http://emiadores.blogg.se/

Inget illa menat, utan jag bara undrar hur du inte fick reda på att du var gravid förrän i vecka tjugo? :o Då har ju barnet börjat växa jättemycket! barnet får ju öron och sånt redan i vecka 13. Och din mens måste ju försvunnit? Eller? Och hur fick du reda på att du var gravid?

Men RIKTIGT modigt av dig att inte göra abort! Att få reda på sådär plötsligt att man har en nästan färdigutvecklad bebis i magen måste ju vara sjukt skrämmande. Men sen fattar man ju vilken kärlek du måste känt till henne direkt.

Lycka till! :)

ellie
Postat 2010-11-07 kl 13:29:49
Blogg: http://myrslokens.blogg.se/

Jag säger inte att du är dum som inte märkte nåt förrän v.20, jag undra bara vad som gjorde att du inte märkte nåt.

My
Postat 2010-11-07 kl 13:48:36
Blogg: http://myboman.blogg.se/

Det verkar lite naivt av dig att tro att allt bara är lugnt som en filbunke att ha barn, alltså man måste ju vara pos och det är säkert det absolut bästa för just dig att behålla, och det kommer säkert gå hur bra som helst, men för övrigt är det inte särskilt sunt att bli mamma när man är 14 år. Man är inte särskilt mogen då, även om ni verkar tycka det nu ;-) Hoppas du har någon i din omgivning som kan hjälpa dig, för tro mig, att ha barn är MER än ett heltids jobb. Jag har tre och är 25 år så jag vet vad jag talar om. Lycka till!

85
Postat 2010-11-07 kl 13:50:01

Jag fattar mig inte på er som säger att abort är något man gör "för barnets skull". Alla ni som inte haft en "perfekt" uppväxt, vore det bättre om ni inte fötts?? Om era föräldrar gjort valet att abortera? Jag tror nog alla här inne är j*kligt glada och tacksamm över att få leva. Tänk för sjutton efter vad ni skriver. Att göra abort däremot kan vara själviskt. Att säga att man gör det för barnets skull är ett fult svepskäl. Att ta livet av någon kan man väl aldrig göra "av omtanke". Då måste vi nog revidera vår åsikt om mord överlag.

TM
Postat 2010-11-07 kl 18:37:00

Jag tycker det är lite intressant att folk säger att du är självisk som inte gjort abort och att man gör abort för barnets skull. Det är ju som att säga att det är okej att mörda alla med dålig uppväxt för att de slipper leva då.

Nog för att du är ung, det är du ju, men det betyder ju inte alls att du inte är mogen nog att ha barn. Det är ju helt individuellt huruvida man kan hantera att vara mamma. Självklart kommer det vara jobbigt för dig, säkert också just för du är så ung.

Men det är verkligen starkt av dig att bestämma att behålla barnet. Visst, tydligen så finns det många som är emot dig, men det viktigaste är att du står emot dem och vet att du har gjort rätt så kommer du klara det här.



Jag, och flera andra, står iaf bakom dig! Starkt beslut! Jag beundrar dig (:



Kram TM (tänker du svara på kommentaren så är nog mail bäst)

ffannyerixon :]
Postat 2010-11-07 kl 18:51:18
Blogg: http://fannyerixon.blogg.se/

Är du inte tillsammans med han som är pappa till Kelly ? :)

E
Postat 2010-11-07 kl 22:27:09

Jag tycker verkligen inte du är dum som inte märkte det före v. 20?

Fattar inte sådana kommentarer.. Det finns folk som går flera månader innan dom märker det,



Lycka till och adda gärna min msn om du vill snacka med en annan gravid 15 ååring. (:

Emma
Postat 2010-11-08 kl 23:52:32
Blogg: http://escloset.blogg.se/

Jag blev verkligen chockad när jag kom in på din blogg, jag fattar verkligen inte hur dina föräldrar kan tycka att det här är ok? Du är bara 14 år, du tror säkert att du är mogen nu men det tyckte du säkert för ett år sen också. Du är inte mogen för ett barn, och jag säger inte att det inte kommer gå bra för dig och Kelly men du har ju ingen erfarenhet av livet. Föräldrar kan hjälpa en just för att dem är äldre och har erfarenheter som onte du har. Tycker fruktansvärt synd om dig för jag tror inte det kommer bli så lätt för dig, du kan liksom inte plugga, gå i gymnasiet, gå unniversitet och allt + jobb. Du kommer inte palla skolan om du aldrig får sova på kvällerna för barnet kommer skrika. Vuxna människor klarar knappt av det.

Jag tycker inte är så sjysst mot barnet... Sen tycker jag att du är otroligt stark! och det är bra. Men jag skulle aldrig tilåta min dotter att skaffa barn vid 14 års åldern, du är ju inte ens 18 så bestämmer verkligen du om du ska ha kvar barnet elr inte?

Önskar dig och din bebis all lycka i alla fall!

Kraaaam



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar