Ingen anmälan!

Postat 2010-11-13 kl 20:39:47

Asså jag börjar bli riktigt trött att ni tjatar om att Kevin våldtog mig!  HAN HAR INTE GJORT DET! Asså för mig så är det fel ordval eftersom det var frivilligt, men om ni tycker det är en "våldtäckt" så kalla det för det då. Men iallafall:
Det var någon som kommenterade "kan inte någon tipsa polisen??" , men herregud, du som kommenterade, om du tycker det är så himla alvarligt, tipsa polisen själv!!
Men bara så ni vet så bryr sig polisen inte om inte jag eller mina föräldrar vill lägga en anmälan. Och varför skulle vi göra det , för det första var det frivilligt och för det andra är han barnets pappa, och varför skulle vi vilja att han fick problem med polisen? Han ska ju vara där för Kelly, varför skulle vi anmäla honom?

My Isoniemi
Postat 2010-11-13 kl 20:45:56
Blogg: http://mysfoton.blogg.se/

Hej! Är du intresserad av att få en ny design på din blogg? Jag har ett stort intresse för fotografering och grafisk formgivning, så jag brukar fixa blogdesigner åt folk i bland. Nu var det länge sen sist och nu tänkte jag att jag ska göra en igen. Är du intresserad av att få en ny design? Jag kommer i så fall göra det helt gratis, nu när du har en systemkamera så har du säkert många fina bilder!



Om du är intreserad kan du kontakta mig via min blogg, eller min hemsida www.my-photos.se eller maila mig på [email protected]

Linda
Postat 2010-11-13 kl 20:47:55
Blogg: http://lindabrisenheim.blogg.se/

Idioter säger jag bara..

Hoppas allt blir bra med förlossningen & stor lycka till, till dig & Kevin! :) <3

vicky 17år&mamma till Milo
Postat 2010-11-13 kl 20:53:46
Blogg: http://victoriahellgren.blogg.se/

Låter inge roligt att få sånna kommentarer, fick själv massa kommentarer när jag var gravid om att jag fejkade mina bilder & sånt bara för att jag var 16 år.. hoppas det blir bättre!

Lina
Postat 2010-11-13 kl 20:54:27

Tycker INTE ni ska anmäla Kevin,inte en chans. och varför tjatar folk om det då? Om ni inte vill anmäla honom,gör inte det. så det så :)

emma
Postat 2010-11-13 kl 20:58:57
Blogg: http://sofieealbertssson.blogg.se/

så du blev våldtagen? kan du inte berätta lite vad som hände? (om du vill förstås) för man blir ju rätt nyfiken och går och undrar hur och vad som hände? .. ta hand om dig ! :)

Felicia
Postat 2010-11-13 kl 20:59:04

troligtvis folk som inte läst din blogg så länge eller inte bara fattar att han inte våldtog dig. Då hade du väl redan anmält honom o vetat det utan alla kommentarer.

Tycker folk borde tänka efter innan dem kommenterar.

Du är väl inte dum iallafall..

Lycka till i framtiden med Kelly!

Lisa
Postat 2010-11-13 kl 21:03:39

Jag tycker du gör rätt!¨

Det är inte deras problem isåfall är det ditt!

Och du vet bäst vad det handlade om!;)

Ps. Jag älskar din blogg, och jag tycker din bild är jätte gullig den där Mikaelas bebis bilden fett söt!;)(L)

Jag älskar din inställning till allt och jag önskar verkligen att alla hade sådan inställning till saker och dina vänner borde vara glada att dom har någon som dig för du verkar sjukt snäll!(L)(L)

Emmy
Postat 2010-11-13 kl 21:04:58

Han gjorde ju ett GROVT fel, han hade sex med en tjej som är under 15år. Och inte nog med det så var det OSKYDDAT sex.



Håller med personen som skrev det, men det vore synd om att han inte kan vara där för ditt barn.



Dessutom tycker jag du är omogen som tycker det är självklart att det är en tjej. Även om det sa det ser ut som en tjej på röntken så är det inte 100% säkert.



Men det är ändå stark av dig att behålla det, jag skulle aldrig klara det och jag är lika gammal som du :)



Nadia
Postat 2010-11-13 kl 21:05:50
Blogg: http://vannersomvikanner.blogg.se/

Om du är lycklig så spelar de ingen roll om du går till polisen, de är bara om du verkligen mår dåligt av att han våldtog dig. Kul att du ska få en gullig liten bebis men om du tänker efter skulle du inte vilja ha de lite senare? om du fick välja? 14 år lite tidigt men de är bra att du behåller barnet även om du då missar skolan, de kan du ju ta upp sen eller hur? Jag är bara 2 år yngre än du :D Och jag tycker att abort är en hemsk sak att göra! om du har ork att ha en bebis så har du gjort det rätta! Även om du tycker det är jobbigt ibland så är det bra att du har dina föräldrar till hjälp :D Hoppas de blir bra hehe har precis börjat läsa bloggen och ska nog börja följa den, de kanske är lite sorligt att du bara är 14 år gammal men jag tror nog att ditt barn kommer ge dig lycka och att du kommer älska den, hoppas de :D Du behöver inte gå till polisen såvida inte du känner dig sårad och kränkt. Visst, våltäckt är en allvarlig sak som man INTE får göra men de blir nog inte så kul för ert barn om pappan spenderar fängelse eller hur? Kramar från Nadia :D :P

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 21:05:51

Det går faktiskt att anmäla. Det hände min vän. Nån ville jävlas med henne och hennes kille och de anmälde, och både föräldrarna till tjejen blev anmälda eftersom de visste att dom hade sex men ej stoppade det, och killen för våldtäckt (inte våld våldtäckt. men det heter våldtäckt såfort någon är yngre än 14, tro mig jag vet mycket om detta då jag varit med på rättegångar med sånna här mål och lyssnat osv)

Kämpa på tjejen
Postat 2010-11-13 kl 21:09:44

Skit i alla som håller på med att skriva negativa kommentarer. De har tydligen inget vettigare för sig att göra.

Tycker det är starkt och moget av dig att ta ditt ansvar, även Kevin som också tar sitt ansvar. Inte många som hade klarat av det.

Jag önskar er all lycka och hoppas att allt går bra :)

Moa
Postat 2010-11-13 kl 21:12:58
Blogg: http://moatoaboman.blogg.se/

Hejsan!

Jag heter Moa och jag ville bara säga att din blogg är väldigt spännande, både hur många komenterar och hur du skriver, jag tycker att du gjorde rätt att ha kvar barnet! Modigt och spännanade tycker jag! :) Dessutom ville jag bara säga att jag har länkat dig i min blogg! :) Hoppas att du tycker det är okej! :)

Tack för mig! :) kram /Moa

Alice
Postat 2010-11-13 kl 21:13:50

Ellerhur! Håller med.

Polisen bryr sig inte om ni inte vill göra en anmälan och som du säger, varför skulle ni det? det är bara konstigt i så fall:)



Ta hand om dig<3

Joline
Postat 2010-11-13 kl 21:14:10
Blogg: http://fotogalna.blogg.se/

Heej!



Men guud jag tycker absålut att di INTE ska göra någon annmälan flr du var ju med på de hela och det är klart at Kevin inte ska få problen som du säger ska han finnas där för KellY!



Styrke kramar från mig och jag tror på dig

Yrla Virvla Virvelflicka
Postat 2010-11-13 kl 21:28:18
Blogg: http://iirla.blogg.se/

vart i katrineholm bor din far? :o

Sofia
Postat 2010-11-13 kl 21:31:49
Blogg: http://sofiaholma.blogg.se/

Åh, har läst ganska mycket i din blogg och gillar den väldigt mycket. Så roligt att du snart ska föda!

- SNOOKI -
Postat 2010-11-13 kl 21:33:12
Blogg: http://snookisnickers.blogg.se/

nej uchs du är på tok för ung för att skaffa barn..

synd om barnet du har inte ens gått färdigt skolan och nu är det dags att ha barn..



och ja jag skiter i om du blir sur, det är miiin åskikt..

Anna
Postat 2010-11-13 kl 21:37:06
Blogg: http://dedieindiem.blogg.se/

Kolla gärna in min blogg =)



http://dedieindiem.blogg.se

en gammelmormor
Postat 2010-11-13 kl 21:37:49

Hej Mikaela, såg det du skrivit om att vissa (moraltanter)tycker att ni ska polisanmäla babyns pappa, Jag håller fullständigt med DEJ där för det är inte bra att han ska dras med att finnas i ett brottsregisterbara för den goda sakens skull,NÄÄÄ skit i de där "skatona" du.

Jag var själv knappa 17 år när jag blev mamma och det har gått så bra, och nu har mitt barnbarn på 16 (hon var 15 då han föddes)fått en fin liten pojke som vi alla älskar högt

Jag hoppas verkligen att det går bra för dej och att du har dina föräldrars fulla stöd nu

kram från en gammelmormor §;)

Ella
Postat 2010-11-13 kl 21:43:13

Det räcker att någon anmäler så blir det en polisutredning om våldtäkt mot barn. Du är enligt laget ett barn än och ditt ex vuxen. Lagen tar inte hänsyn till om båda var med på det. Lagen ser till åldern.

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 21:45:42

Kan bara tänka mig hur mkt det snackas om dina föräldrar där du bor.. :p du utsätter inte bara dig själv för smutskastning utan även dina nära&kära. Har du tänkt på det?

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 21:47:19

Kan bara tänka mig hur mkt det snackas om dina föräldrar där du bor.. :p du utsätter inte bara dig själv för smutskastning utan även dina nära&kära. Har du tänkt på det?

Anneli
Postat 2010-11-13 kl 21:47:23
Blogg: http://annelijeannette.blogg.se/

Vilken härlig och söt blogg du har:) söt att du har barn med så ungt och tycker de är fel från andra person och ge elak åsikter och tankar om hur de tänker de är ditt val:) och de var ett bra val du tagit:) kram anneli!

M
Postat 2010-11-13 kl 21:50:26

Alla är inte "anmälningspersoner", mikaelas familj valde nu inte att anmäla kevin, så enkelt är det med de!

och hon har sagt att det inte var någon våldtäkt och läs så ser ni som säger att det var våldtäkt att det inte var så

Junitjej
Postat 2010-11-13 kl 21:54:27
Blogg: http://junitjejen.se

Är du och Kevin fortfarande tillsammans? Ska ni bo ihop, när barnet föds?

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 21:58:45
Blogg: http://ligans.blogg.se/

Halloj, ska läsa din blogg vid tillfälle när jag har mer tid.

Lycka till med förlossningen och bebisen.

Kramar från Mig och LIgan

jennifer
Postat 2010-11-13 kl 22:00:52
Blogg: http://jennstasy.blogg.se/

vad spännande att få läsa om din graviditet!

läste att hon är beräknad till den 5e december, jag fyller år den 6e :D



min vän fick alldeles precis barn och hon fyller 19 i år. tänkte att du kanske ville höra med henne hur det är med värkar och sådant innan förlossning osv. http://emelejsi.blogg.se !

kram

Hanna
Postat 2010-11-13 kl 22:13:54
Blogg: http://livetenligthanna.webblogg.se/

Varför ska alla lägga sig i andras liv!? Sköt ert eget istället för andras!

mariana
Postat 2010-11-13 kl 22:17:34
Blogg: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Vart kommer själva ryktet om våldtäkt?! Är det för att ni hade sex och att du blev gravid? Hänger inte med längre.. Har kollat igenom alla dina inlägg men fattar ändå inte vart den här så kallade våldtäkten ska komma ifrån?

Z
Postat 2010-11-13 kl 22:19:13

Hej Mikaela!! Jag bli så arg när jag läser dem duma kommerntarerna folk skriver, om att kevin skulle ha våltagit dig, och att du e dum för att du tror ditt barn är en tjej! Asså va fan e det för människor som skriver så, dem e fan inte klocka. Jag vill i alla fall säga till dig att du är inte dum, och du är absolut inte svag! Du är smart och stark!! Och jag håller tummarna för dig i framtiden! Hoppas för att förlossningen går bra!!



Stora Kramar till dig och Kelly!!

nbv
Postat 2010-11-13 kl 22:50:34

jag håller med dig... du ska inte anmäla kevin absolut inte!



hoppas det går bra i framtiden med dig och lilla söta kelly som snart kommer!

lycka till

Linn
Postat 2010-11-13 kl 22:53:39
Blogg: http://linnastrom.blogg.se/

Anledningen till att de kallar det "våldtäkt" är för att du var under 15 och han var över och det är egentligen olagligt. Men eftersom det var frivilligt skulle han nog aldrig bli dömd även om han blev anmäld. En barnmorska blev ju anmäld för "medhjälp till våldtäkt" för att hon skrev ut p-piller till en tjej under 15 år. Så skit i vad alla idioter skriver och njut av att du snart kommer ha en söt liten flicka i din famn istället!

Mimmsan
Postat 2010-11-13 kl 23:06:52
Blogg: http://minimimmsan.blogg.se/

Det var ju inte ens en våldtäkt! även om det är olagligt att ha sex med någon som är under 15 och man sj är över 15 så blir man inte dömd för det om det var villigt! och det var det ju! stå på dg! kram på dig, K och kelly! <3

Saga
Postat 2010-11-13 kl 23:09:26
Blogg: http://condefe.blogg.se/

Bra för dig! Dom ska väll fan inte bry sig om sånt skit! Om inte du vill anmäla honom så ska du ju såklart inte göra det. You go girl ;)

Anna
Postat 2010-11-13 kl 23:52:45
Blogg: http://pussannaa.blogg.se/

Byxmyndighetslagen finns till för att förhindra övergrepp mot minderåriga, det är alltså inte olagligt att ha sex om man är under 15 och är med på det. är så trött på att alla säger "vad säger polisen om att du haft sex" osv. haha.

annars så vill jag bara påpeka att jag tycker du verkar vara en helt underbar person, och jag önskar dig och kelly all lycka i världen.



Kram! //Anna.

E.S
Postat 2010-11-14 kl 00:04:08

Jag har aldrig kommenterat här förut, men måste göra det nu. Enligt Sveriges LAGAR är det våldtäkt hur du en vrider å vänder på det, även om det var frivilligt... du var ju inte ens byxmyndig och det är du fortfarande inte, din kille var äldre och kan enligt LAG åka fast för det. Så jag undrar hur ni löst allt med familjerätten?? Sen kan jag tycka att du är ett barn och barn ska väl inte ha barn?! Det är inte bara "gulligt" med barn... får du ett kolikbarn... jaa, det är inte ett dugg lätt. Men snälla, svara på frågan HUR NI LÖST ALLA PAPPER MED FAM.RÄTTEN? Skulle vara intressant att få svar på det.

Malin
Postat 2010-11-14 kl 02:58:06
Blogg: http://hedinan.blogg.se/

Men hon har INTE blivit våldtagen. Läs riktigt innan ni kommenterar!

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 02:59:06
Blogg: http://hedinan.blogg.se/

Men hon har INTE blivit våldtagen! Läs riktigt innan ni kommenterar!

Andreas
Postat 2010-11-14 kl 03:26:03

Sjukt att du skaffar barn nær du sjælv ær ett barn.

Du alldeles før ung och skaffa ett barn før resten av livet.Du ska leva och var fri och passa på att njuta av livet nær du ær ung.

Sen var det olagligt det han gjorde och vældigt æckligt då du ær alldeles før ung.

Killen ska ha ett kokt stryk och du ska ha en læran om rætt och fel och dina førældrar borde skæmmas før att låta detta ske.

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 03:29:43

Ett desperat sätt för att få uppmärksamhet, eller har du bara blivit tappad som liten? Du är ung & naiv, din unge kommer ju lida misär för din dumhet! Har du några pengar att försörja barnet med? Någon ekonomi alls? Ska du ta hand om din unge medan du går i skolan? Du kommer ju för fan inte ens gått klart skolan innan din unge börjar skolan själv.. Ge dig för i helvete, tänk istället, är din ungdom tiden för att uppfostra och försörja en annan ungdom?

Sofia Brandon - Hertiginnan av Bålsta
Postat 2010-11-14 kl 09:44:10
Blogg: http://sofiabrandon.blogg.se/

Jag blir så jävla trött på folk som inte har en aning om vad dom snackar om! Läs på och kommentera sen! Lagen som avgör vad som är "våldtäkt mot barn" är till för att stärka barns skydd mot sexuella övergrepp av föräldrar eller andra som väldigt mycket äldre än barnet. Att man skulle döma en kille som haft sex med sin flickvän är rätt långsökt. Ett fall togs upp i Gävle, men där valde chefsåklagaren att sluta eftersom det inte var lagens mening att användas på detta sätt! Så läs på innan ni skriver!!

Tindra
Postat 2010-11-14 kl 09:53:22

Asså ja förstår inte varför alla inte bara kan sluta skriva elaka kommentarer,, om ni inte har något snällt att skriva, GÖR DE INTE DÅ!!!! Jag tycker det är skit bra att du tar ditt ansvar med bebisen.. Jag tror du kommer bli en jätte bra mamma.. Skit i va alla idioter skriver till dig.. + att ja måste tillägga att du har köpt riktigt fina grejer, barnvagnen e faktiskt en sån ja själv har bestämt att ja ska ha när ja får barn!! :D Ja tror du kommer bli hel nöjd med den!!



Kram

J
Postat 2010-11-14 kl 10:07:59

störda människor det finns alltså blir så arg!Du som skrev det där till Mika;Om det skulle va så att hon blev våldtagen skulle hon till sjukhuset eller någon annanstans direkt, alla gör väll det? vilken osmart människa skulle inte göra det och ba hoppsan nu är jag gravid 20;de veckan liksom:S du som skrev det här till Mika tänk lite innan du skriver något ingen skulle behållt ett barn man fått efter en våldtäckt.Så då var det klart hoppas du förstår och inte skriver något sånt där igen!

Herr Hill
Postat 2010-11-14 kl 10:17:27

Jag hoppas verkligen att du är medveten om att enligt svensk lag har Kevin faktiskt begått ett grovt brott? Bara för att samlaget var frivilligt betyder inte det att det ni gjort inte räknas som våldtäkt enligt lagen. Det är inte DU eller dina föräldrar som bestämmer lagen!

johanna
Postat 2010-11-14 kl 11:04:02

Snälla läs de här och snälla ta med det som du gjorde med den där andra kommentaren ?!!



Titta det har ju pratats mycket om Kevin och så...

Men jag har inte läst din blogg från hela början så kan du berätta lite om honom... liksom allt, jag tror du förstår ??



SNÄLLA jag ber dig ? <33

Ps. jätte fin blogg <333

C
Postat 2010-11-14 kl 11:05:07

Papperen ifrån familjerätten skriver man på efteråt men det blir ju svårt för honom att skriva på om faderskapet eftersom han då skriver under på att han begått en våldtäkt! (som det alltid är när en vuxen har sex med ett barn). Och polisen bryr sig inte om ifall någon annan kommer med anmälan!

Ella
Postat 2010-11-14 kl 11:18:58

Man märker att många här är unga och vet få saker om lagar.



Det ÄR våldtäkt när en under 15 år har sex! Det kan ske frivilligt men LAGEN ser det som våldtäkt.



Är en person 15 och den andra 16 år så är det våldtäkt av barn.



Gabbe!
Postat 2010-11-14 kl 11:34:01
Blogg: http://gabbesketch.blogg.se/

Tja Mikkis! Hoppas det går bra med barnet ;) Magen växer har jag sett när man stött på dig vid tågstationen! Du är en härlig tjej ochd et har vi varit ända sen förskolan xD

Men seriöst det är grymt onödigt att folk får försig att hacka på andra bara för att dom själva inte har något liv ;) Du får något att leva för tidigare än andra och det stöttar jag tillfullo!

Har fått massa onödiga kommentarer och kritik på mitt tecknande, men då tänkte jag efter "vänta..Jag har fått ca 5 kritiska kommentarer.. men hur många mer kommentarer som stöttar mitt tecknande och tycker att jag är ;)" Det goda vinner alltid! hehe xD

Men ring mig när vattnet går så sticker jag till sjukan med dig på derekten! Måste få ta kort på din bebis så att jag kan rita av det! Måste få rita er 2 tillsammans :)

Och btw, Hanna har rätt som f** (inte svära x3)"Varför ska alla lägga sig i andras liv!? Sköt ert eget istället för andras!" Bra kommentar absolut ;)

Jag känner ju dig och ger dig en positiv och stöttande kommentar och så tycker jag att det borde vara över allt ;) Men får du problem med nån om det här säg bara till mig. Hjälper dig mer än gärna!

Din blogg är awesome! Riktigt söt och det skriker bara "MIKAELA" om den ;D Kolla gärna in min Sketch blogg ;) Inte lika intressant men då får man i alla fall se teckningar? XD haha! cyah och lycka till med allt ;)

Patrik
Postat 2010-11-14 kl 12:00:20

Även om ni inom familjerna inte har anmält denna våldtäkt så betyder det inte att det kommer ignoreras. Om ni inte blir anmälda nu, utifrån denna bloggen, så kommer ni bli det vid BB. De anställda på sjukhuset har som skyldighet att anmäla när det kommer till underåriga gravida småflickor. Och kommer det en anmälan, oavsett om det är från era familjer eller någon utomstående, så kommer det att bli en polisutredning.



Sen om det var frivilligt eller ofrivilligt är icke relevant då lagen säger att allt under 15 år är våldtäkt. Sen tror jag personligen inte att det var frivilligt, som 14 åring så vet man inte konsekvenserna och innebörden av att ha sex.



Du säger att du har haft en trasslig historia, det verkar som om du har en ännu mer trasslig framtid.

Rebecca
Postat 2010-11-14 kl 12:01:40
Blogg: http://subsisting.blog.com

Tekniskt sett, enligt lagen, är det våldtäkt mot barn. Det behöver inte finnas våld med i bilden, det krävs bara att någon äldre har sex med någon under 15. I t.ex USA krävs det att personen över "15! (är dock 16/18 där) måste vara mer än 3-5 år äldre än den under för att kunna anmäla, men jag vet inte hur det är i Sverige. Har aldrig tänk att kolla uppp det.



Kollade upp lagen



"4 § Den som har samlag med ett barn under femton år eller som med ett sådant barn genomför en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens art och omständigheterna i övrigt är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt mot barn till fängelse i lägst två och högst sex år."



"6 § Den som genomför en annan sexuell handling än som avses i 4 och 5 §§ med ett barn under femton år, eller med ett barn som fyllt femton men inte arton år och som gärningsmannen står i ett sådant förhållande till som avses i 4 § andra stycket, döms för sexuellt övergrepp mot barn till fängelse i högst två år."



Det står ingenting om en ålder som förmildrar. Men jag håller dock inte med om att ni ska anmäla, om ni inte vill det. Fast tekniskt sett ÄR det en våldtäkt, även om det inte känns som om det var en.



(källa: http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19620700.htm 6 kap.)

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 12:13:19

Är det inte 15 år för att ha samlag i Sverige?

14 § Den som har begått en gärning enligt 5 § eller 6 § första stycket mot ett barn under femton år eller enligt 8 § första stycket eller 10 § första stycket, ska inte dömas till ansvar om det är uppenbart att gärningen inte inneburit något övergrepp mot barnet med hänsyn till den ringa skillnaden i ålder och utveckling mellan den som har begått gärningen och barnet samt omständigheterna i övrigt.

Detsamma gäller den som har begått en gärning enligt 10 a § om den har syftat till en sådan gärning som anges i första stycket och som, om den hade fullbordats, enligt vad som anges där uppenbarligen inte skulle ha inneburit något övergrepp mot barnet. Lag (2009:343).



Anser inte att det är ringa skillnad i ålder i detta fall... Men lycka till med allt!

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 12:15:17

Hahahah hoppas det blir en pojke!

Och alla ni som säger att det inte var våldtäckt, läs på för helvete innan ni skriver något

blablabla
Postat 2010-11-14 kl 12:21:46

alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. jag tycker inte att du ska anmäla honom MEN någonstans tycker jag att du borde inse att du är alldeles för ung för att ta hand om ett litet barn. 14 år, herregud.. visst, du kanske är mogen för din ålder osv. vad det jag men hur har du tänkt lösa de ekonomiska t.ex? det är inte billigt att ha ett barn och jag kan försäkra dig om att "2 små jobb" inte räcker för att finansiera blöjor, mat och allt annat ditt barn kommer behöva. och kevin då, ska inte han vara med att betala? det är ju trots allt erat barn som ni tillsammans ska ansvara över. dessutom kan du inte bo hemma hos mamma för evigt. om jag hade varit du hade jag skyddat mig och väntat några år, iaf till jag var klar med skolan och hade en utbildning. för i dagens samhälle kommer man inte långt utan utbildning. ingen utbildning = inget jobb = no money.



även fast du glädjer dig åt att bli mamma så tycker jag synd om dig. inte för att vara elak utan för att du aldrig kommer få uppleva hur det är att vara en "normal" tonåring. tänk den dagen då du blir 15, du får en moppe och vill ut och åka - då kan du inte för att du är höggravid och senare har en unge på armen. sen när du fyller 18, då kankse du vill ut på krogen med dina vänner och fira, supa dig redlöst full bara för att - då måste du vara hemma för att ta hand om ditt barn. visst, du kanske väljer att prioritra ditt barn (vilket är helt fantastiskt) men att bli "vuxen" vid 14års ålder är inte lätt.



trots allt önskar jag dig lycka till!

Amanda - Gravid vecka 37
Postat 2010-11-14 kl 12:41:21
Blogg: http://amandaanders.blogg.se/

Hon blev inte våldtagen utav Kevin utan av någon idiot från Malta när Kevin inte ens var där!! Varför ska hon anmäls Kevin för?! Många som har förlorat oskulden innan 15, hur hade det gått om alla hade anmält det? Sen va ju inte Kevin 18 när dom började ha sex heller för den delen. Hon hade det bra med Kevin, det va ett riktigt förhållande och dom var kompisar sen innan så tror inte att han skulle göra något elakt mot henne. Låt henne bara vara, tänk på er själva när ni förlorade oskulden istället och hur det va!! Hur gamla va ni då? Varför anmälde ni inte den andra personen? Allting kommer att gå jätte bra för dig!! Sen det här skitsnacket med att du förlorar din ungdom det gör du inte, du kan göra precis samma saker bara att det behöver planeras mer!

Cizzi
Postat 2010-11-14 kl 12:50:10

Fan vad alla ska vara idioter här! Hur ofta hör man inte i skolan: Jag hade sex med honom! osv.. Varför säger ingen något om väldtäckt då? hmm..

Sluta lägga er i någons annans liv och sköt er själva. Smutskasta familjen och nära släktingar? Är det din familj ska dom acceptera DIG, inte få dig till den du borde vara.

Och ni får det att låta precis som Mikaela är den första under 15 som får ett barn? Haha, ni är ju helt =)



Vill säga att du är sjukt stark som behåller barnet. Men står på din sida! Lycka till med allt :D

Lisa
Postat 2010-11-14 kl 13:01:38
Blogg: http://enturnerkvinnasliv.blogg.se/

Hejsan!



Innan alla 14 åringar som inte har koll på saker och ting så läs Michas inlägg. Visst det är olagligt att ha sex under 15 men vad faan det var frivilligt för båda och jag har en fd bekant som förlotade oskulden som 12 åring. Så snälla ni som sitter och kommenterar om våldtäkter anmälningar osv. Ta reda på fakta istället. Ni som bara är 13-14 och tror ni varit med om och kan så jävla mycket saker. Lägg ner och kom tillbaka när ni levt lite längre. Micha, lyck till och jag tycker du är otroligt stark!



/ Lisa, en 25 åring som fått nog

Lycka till :)
Postat 2010-11-14 kl 13:11:13

Jag är lika gammal som du, men skulle inte behålla barnet. Men jag tycker att du är cool som faktiskt vågar föda henne och ta hand om henne och allt vad det innebär ^^

Jag vill verkligen önska dig en massa lycka till inför förlossningen, och jag kan knappt vänta tills du lägger upp bilder på henne, (om du nu gör det)

Kramar från mig <33

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 13:28:59

grejen är att det är olagligt att ha sex med någon under 15 år, även om denne ville göra det. så han kan få fängelse om någon anmäler honom, även om du säger att du ville ha sex osv. för din vilja spelar ingen roll eftersom det är lag... hoppas allt går bra för dig, tror du kommer bli en jättebra mamma! ålder behöver inte ha betydelse. :)

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 13:33:51

MEN SHIIT! Vad är det folk inte förstår, du blev ju inte våldtagen vilket framgår VÄLDIGT klart och tydligt i det här inlägget. Så varför fortsätta skriva saker som att "om ni inte annmäler denna våldtäkt, blablaba." "Du behöver inte annmäla om du inte vill, det är bara om du mår dåligt över våldtäkten" Seriöst, vad är det för fel på folk!? Hon valde ju att hon ville ha sex med Kevin helt själv, är det våldtäkt tycker ni? Isåfall är ni ju helt pantade och kan inte läsa för fem öre. Det är min åsikt, sen får ni tycka vad ni vill om det!

Sofie
Postat 2010-11-14 kl 13:35:33
Blogg: http://sofieelenor.blogg.se/

Oj, glömde skriva namn. Till skillnad från alla fega anonyma där ute som inte vågar stå för vad de säger.

Beundrare
Postat 2010-11-14 kl 13:48:47

Hej!

Jag hoppas du och bebis mår bra.

Jag har också sett de puckade inläggen på FB mm.

Jag tycker du ska ignorera dem helt istället för att bli förbannad och kommentera. Jag förstår att det kan vara svårt, men du spelar dem som skriver skiten i händerna. Istället tycker jag du ska polisanmäla dem för förtal.



Lycka till!!

sara
Postat 2010-11-14 kl 15:50:05

folk har verkligen inte förstått de där med att vara byxmyndig.... lagen finns ju liksom bara för att man inte ska bli utnyttjad av vuxna men så länge man vill ha sex så spelar det ingen roll hur gammal man är! våldtäkt är bara när man blir tvingad till det! och om man blir våldtagen när man är under 15 så blir det våldtäkt mot barn och kanske lite längre straff för den som gjorde det! svårare än så är det inte:S jag blir typ irriterad på alla som skriver att han våldtagit dig..! du borde typ göra ett inlägg där du skriver ner lagen för det här! för att alla ska fatta eftersom folk verkar vara lite tröga....:O



Gillar din blogg jätte mkt! längtar tills kelly kommer :)<3

Emilia,
Postat 2010-11-14 kl 15:58:15
Blogg: http://emiliasarfve.blogg.se/

Måste bara säga att det finns idioter till allt! Tycker inte att det är fel alls att du behåller ditt barn, jag var själv gravid när jag var 14 men kunde tyvärr inte välja att behålla honom då jag fick missfall. Men känner du själv att du klarar av det och vill ha barnet, då är det väl självklart att du ska ha henne! :) Och angående att folk tycker att du ska anmäla pappan till barnet, det är helt och hållet upp till dig! Det kan ingen annan veta ifall det var en våldtäkt eller inte! Stå på dig och lycka till med barnet! :)

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 16:04:19

Enligt lag är det våldtäkt, eftersom du är mindreårig och han är över 15. Sen spelar det ingen roll om du var med på det eller ej. Det är olagligt för honom att ha sex med dig.

Har en kompis som hade sex med sin kille, hon var 14 och han 16, hon var med på det, men föräldrarna fick reda på att de haft sex och anmälde killen, som åkte dit för sexuellt utnyttjande av barn. Han fick en månads fängelse. Så jo, han kan bli anmäld.

Malin
Postat 2010-11-14 kl 17:06:23
Blogg: http://smilinggirl.blogg.se/

jag har inte läst så mycket i bloggen men fattar inte varför många menar på att de är våldtäckt om bloggaren själv säger att de ej var det. Visst vi har en lag som säger att man är byxmyndig vid 15 men hur många ungdomar går efter detta idag om vi tänker efter riktigt noga. En del är ju 12-13 år till och med.

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 18:44:04

ALLTSÅ, VÅLDTÄCKT ÄR EN VÅLDTÄCKT ÄVEN OM TJEJEN GÅR MED PÅ DET. Sålänge ena människan e yngre 15.

Så är det bara. Jag har jui sj varit med på rättegångar och hört advokater osv prata om detta, och jag vet vad människorna får för straff för detta så för din skull michas tycker jag du inte ska gå ut med din ålder i fortsätning. För det kan finnas nån idiot som inte har något liv som vill lägga en anmälan bara för ni tjaffsar just då

Amanda
Postat 2010-11-14 kl 19:26:31

Shit, tkr bara personer överreagerar. Det är en sak om du hade upplevt det som en våldtäckt men ni vart ju tsm och det var 100% ömsesidigt så varför i hela världen anmäla det? Tror bara att folk är shockade över den situationen du är i, det är inte vanligt med så unga mammor. Men det är bara en omogen syn på saker och ting enligt mig. Visst du är väldigt ung men du har tänkt igenom ditt beslut och kommit fram till denna så då tycker jag bara det är löjligt av folk att hacka på dig så. Dom har ju inget med det att göra. Själv skulle jag aldrig våga bli gravid nu (lika gammal som dig), är alldeles för kontrollbenägen. Vill ha min framtid klar för mig innan jag ger mig in i familjelivet (vill ha jobb osv) Killen jag har är helt underbar och jag skulle inte kunna tänka mig ngn som passar mig bättre, vi har precis varit tsm i ett år i torsdags och det kanske inte är så lång tid men som sagt, är väldigt säkert på att vi mkt väl skulle kunna ha en framtid med familj osv tsm :) Längtar tills jag får ta beslutet att skaffa ett barn och är jättenyfiken för hur det kmr gå för dig, (säkert jättebra :D!) Det är säkert många som har sagt det redan, men ta inte åt dig av alla elaka saker som skrivs här. Många människor tkr bara det är kul o hacka på folk tyvärr. Lycka till med allt! /Amanda :)

Amanda
Postat 2010-11-14 kl 19:28:16

haha sry ;) kom på att jag inte va lika gammal som dig (: Är ju född 1993...



Amanda som skrev inlägget innan ;D

Christine
Postat 2010-11-14 kl 19:38:59

tycker inte att du ska lyssna på alla elaka kommentarer, dom är uppenbarligen tappade i golvet!



Ja, det är rätt att man inte är byxmyndig förrän man är 15, men det är faktiskt så att det inte är olagligt om det är frivilligt från båda håll och din partner inte är över 18 år, och i vilket fall som helst så tycker jag att det är löjligt att kalla det våldtäkt om båda är med på det.

möjligtvis sexuellt utnyttjande men inget annat!



stå på dig och kör ditt eget race, ingen annan kan leva ditt liv åt dig! :)

maja
Postat 2010-11-14 kl 20:54:50

hej! jag tycker att du ska skriva ett inlägg om det här med "att inte få ha sex innan man är 15år". Tror att du har många yngre läsare som inte fattar vad det innebär och då skriver de att han våldtagit, de visar alltså sin okunskap. I sverige är det inte lagligt att ha sex innan man är 15år, ex du får mer staff om du våldtagit någon somär 13 än 22. MEN du får ha sex innan om du själv är med på det! Det är ingen som säger att man måsta tills efter 15. Men det är rekomunderat att inte ha det innan, men det är ju upp till var och en! om du skriver ett inlägg om vad den lagen innebär på riktigt tror jag att du kommer slippa en massa jobbiga kommentarer osv. Tycker att du är tuff och stark person! du kommer bli med bra mamma, KRAM! and good luck!

Sabiiiina
Postat 2010-11-15 kl 16:24:48

Är du och Kevin fortfarande tillsammans?

Om inte,

när barnet har kommit, kommer han komma och hälsa på och träffa Kelly och allt de där?

Kan du inte lägga ut en bild på Kevin?:)



Du är otroligt stark & kommer klara dehär :)

Lycka till!

Anonym
Postat 2010-11-15 kl 19:29:10

hahaha han ska vara däär för barnet när han vill och känner för det, de är skillnad emot att vara där

Matilda
Postat 2010-11-15 kl 21:03:02

Det som ni har haft har klassats som våldtäkt sedan den 1 april 2006. Läs på!

viktoria
Postat 2010-11-15 kl 21:34:36
Blogg: http://viktoriastromgen.blogg.se/

men palla, vafan hon blev inte våldtagen!

visst enligt "lagen" men hon gjorde ju det frivilligt eller hur?

och hur kan man kommentera elaka saker när hon är 14 och gravid!

ska vi inte stötta henne ist?

dom flesta är under 15 och har sex, ska vi anmäla halva sverige eller?

-
Postat 2010-11-16 kl 12:43:23

Vad är det för fel på folk? Nu har de kommenterat samma sak om och om igen! Det räcker väl med att en skriver hur det ligger till. Ja, det rubriceras som våldtäkt när du är minderårig, punkt slut! Måste man älta det hela tiden?! Hon väljer själv att inte anmäla för hon var med på det, men låt det vara så då! Jag tycker det är fruktansvärt ojust att tracka ner på någon som är så ung och ska ha barn! Hur hade ni själv velat bli behandlade om ni var i denna situation?! Ni hade knappast själv velat bli trackade för det val ni gjorde, så sluta hacka! Ta och ryck upp er och bete er som mogna människor och låt henne vara! Ni har inget tvång att läsa hennes blogg, acceptera hennes beslut eller sluta läsa! Visst jag kan själv tycka det är lite tidigt att få barn i din ålder, men du kommer inte bli en dålig mamma för det! Du kommer klara detta galant och Du kommer älska ditt barn så otroligt mycket som alla andra mammor gör! Jag önskar dig all lycka till och att dessa trackaserier upphör! :)

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 12:10:00

enligt lagen så får inte en 18-åring ha sex med en 14-åring utan att det ses som våldtäckt. fastän du var med på det. just so you know.

Martina 21
Postat 2010-11-28 kl 00:48:24

Hej! Jag har inte följt din blogg, men jag har fått en uppfattning av den. Och jag tycker du verkligen är stark som har fött fram ett barn och tar hand om henne.



Jag blir så otroligt trött av att se alla negativa kommentarer.



Vad fan är ert problem?

Självklart får alla tycka vad i helvete dom vill. Men att hoppa på henne såhär visar ju bara på er omogenhet. Kan ni själva inte få barn? Var ni själva dåliga som mammor och då tror att alla är det?! Fick ni inte kärlek av er mamma?



Vad är det med er då?



Det kan vara hur jobbigt som helst att få barn i vilken ålder man än är i, det är en stor omställning i livet, vissa har svårare att hantera det. Då förlossningsdepression är vanligt i ung ålder men även i hög ålder. Och på den ekonomiska sidan så är Sverige ett väldigt bra land så om du skulle behöva hjälp med ekonomin så kommer du att få hjälp. Och bara för att man fått barn är det inte världens undergång och man kan inte göra nått mer. Det finns dagis, så man kan plugga/jobba. Och när du fyller 18 så kommer du visst kunna gå ut och fira med dina kompisar... HALLÅ hon har en mamma och säkert fler som kommer kunna vara barnvakt. Som flera sagt skit i alla idioter som skriver. Lycka till med din dotter, det här ska gå bra :D



/Martina 21 (mamma till en snart 1 åring :)

Anonym
Postat 2011-01-07 kl 23:20:36

Micah: Du får kalla det vad fan du vill, men i lagens mening är det en våldtäkt och det är ingenting du kan göra något åt det. Ni 90-talister är fan pinsamma!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar