Kelly har en pappa, oj!

Postat 2011-03-01 kl 23:54:38

Hej läsare!
Vill bara påminna om att Kelly OCKSÅ har en pappa som tar hand om henne.
Om ni undrar hur jag kan gå och roa mig på dagarna ibland.
Men det är fortfarande JAG som tar hand om henne mest, men till och jag behöver en paus ibland!
Och jag har tur som kan få det.

Jag med nyfärgat hår!

Ps. Pappa till Kelly har också en blogg, klicka här!

Minna
Postat 2011-03-01 kl 23:59:43
Blogg: http://minnaps.blogg.se/

Han går väl i skolan på dagarna? Och så kaxig du är, helt i onödan. Det är sådant du får stå ut med som lägger ut hela ditt liv på en stor blogg.. Kritik.

Therese
Postat 2011-03-02 kl 00:05:18
Blogg: http://theresegarpefors.blogg.se/

så otroligt fin <3 :D

Olivia
Postat 2011-03-02 kl 00:08:16
Blogg: http://matildidoll.blogg.se/

Helt sjukt hur folk orkar..

Clin
Postat 2011-03-02 kl 00:08:23
Blogg: http://emmaclin.blogg.se/

jag tycker det är bra både för dig och Kelly att "komma ifrån varandra" lite då och då.

Du behöver din tid som mer än mamma och som du sa så har hon en pappa!

Jag har varit själv med mina flickor i stort sett alltid, tyvärr. Jag vill inget annat än att dom ska ha sin pappa i bilden.

Du är en stark människa!

ellie
Postat 2011-03-02 kl 00:16:24
Blogg: http://myrslokens.blogg.se/

dem som inte fattar det är ju lite konstiga

Anna
Postat 2011-03-02 kl 00:19:53

Det låter ju jättebra att Kevin är hemma och tar hand om Kelly så att du kunde roa dig idag. Konstigt bara att Kevin skrivit på sin blogg att han suttit hemma hos sig framför datorn hela dagen.

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 00:21:05

Ja, hon har en pappa.

Men idag har han bara varit hemma själv och spelat, så knappast något försvar, eller hur?

Rebecca
Postat 2011-03-02 kl 00:21:08

Folk undrar var Kelly är på dagarna när hon inte är med Micah, och när de får reda på det á la Minnas reaktion! Då är Micah kaxig! Hon kan ju inte vinna verkar det som....



Kelly mår bra av att få spendera tid med sin pappa också, och vem säger att Kelly inte följer med när hon går ut o gör saker? Bara för att inte Kelly nämns ett stup i kvarten betyder det inte att Kelly inte finns där... Shit folk alltså.



Micah behöver egentid också. Även om jag själv inte är mamma fattar man ju att det är jobbigt att ha barn. Min syrra som var 33 när hon fick barn lämnade sitt barn hos vår mamma när bebisen var nykläckt och även nu. Det är VANLIGT att mammor gör det. Bete er inte som hon är en hemsk mamma bara för hon gör tid för sig själv då och då

Livmoderskeppet
Postat 2011-03-02 kl 00:27:19
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Bra skrivet. Visst finns det de som påstår att mamman måste vara med barnet dygnet runt första året osv men alla är inte AP-föräldrar (attachment parenting eller hur det stavas) och ens tror att det är bästa metoden.



En italiensk kvinnlig politiker gick tillbaka till JOBBET en vecka efter förlossningen och vänsterns egen Lars Ohly kämpar ju hårt för att kvinnor ska tvingas tillbaka in i arbete snabbare än de ens vill och ska pumpa bröstmjölk istället eftersom det ju gick bra för hans fru... (ja, du ser att jag inte gillar Ohly men det har eg inte med saken att göra)



Menar bara att du inte är den enda som faktiskt tycker att pappan också kan ta hand om sitt barn.



Finns det NÅGON som på allvar tror att du faktiskt lämnar henne ensam eller?

olivia
Postat 2011-03-02 kl 00:34:29

VILKEN SÖT BILD PÅ DIG!

Fru Saannis, 22årig 2barnsmamma med 1år emellen
Postat 2011-03-02 kl 00:35:27
Blogg: http://saannis.webblogg.se/

Klart att man behöver komma ifrån lite och få sin egen tid någon gång då och då. Men inte så OFTA som du gör! Det är var och varannan dag som du har "egen tid".



Varför inte lägga mer tid åt Kellys första tid? Det första året är något som aldrig kommer igen och du lär missa en hel del i hennes utveckling om du bara är ute och roa dig hela tiden. Den här tiden kommer aldrig igen och det går för fort. Barn är ingen leksak som du kan lämna tillbaka när det blir för tråkigt eller lämna över till din mamma.



Men om några år kanske du förstå och ångrar att du aldrig tog dig mer tid åt din dotter istället för dig själv. Barn sätts alltid i första hand!

sofia linnea
Postat 2011-03-02 kl 00:42:34
Blogg: http://sossomarkskog.blogg.se/

självklart behöver man avlastning, och är man två föräldrar så har man ju ett delat ansvar! Jag håller med ovanstående, pappan har en väldigt viktig roll i barnets liv så fortsätt så! :D ha det bra gumman!

Karolina
Postat 2011-03-02 kl 02:14:32

Bra skrivet Mikaela! Och till alla som kommenterar en massa skit bara och påstår att hon är kaxig osv, får hon inte försvara sig eller? Med tanke på alla idiotiska kommentarer hon får av folk som inte verkar fatta någonting, vem skulle inte bli irriterad?! Och ni har inte tänkt på att Kelly kan vara med henne när hon gör saker också? Bara för att hon inte skriver det betyder det ju inte att hon inte är med. Shit alltså! Ha det bra Mikaela, kram!

Åsa
Postat 2011-03-02 kl 06:04:37

Hon har en pappa ja, och han har en blogg där han skriver att han är hemma och har lite egentid. Det är för fan det enda ni har, antingen var för er eller tillsammans. Hur skulle det vara med lite Kelly tid? Fast det kan ju vara allt för krävande. Då kan du ju inte vara ute och försöka bli kändis. Svårt att förstå vad som är viktigast för dig...

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 06:54:24

Kul att kevvan tar hand om henne, över Skype eller? Han har ju bara suttit vid datorn... Du behöver kanske paus ibland, men fan inte varannan dag?

Nathalie
Postat 2011-03-02 kl 07:16:58

Ja, hon har en pappa, ja du behöver egen tid.. men Kevin verkar spegla något annat på sin blogg, visst Kelly kanske var hemma hos honom och låg i ett litet hörn medan han spelade på sin dator, det vet vi inget om.



Hur har era föräldrar tid att ställa upp och barnvakta hela tiden? Visst man behöver avlastning, men den verkar komma lite för ofta från bådas sida..

Sofia
Postat 2011-03-02 kl 07:25:10
Blogg: http://Ensofiar.blogspot.com

Som andra skriver, Kevin har ju vart hemma och spelat dator och sovit! Han nämner inget om att Kelly har vart hos honom! Om jag vore du så skulle jag inte skrika ut att han har blogg, om du tänker fortsätta ljuga !! Hahah folk är ju inte dumma vettu! Tycker bara synd om din mamma Och Kelly för den delen!



Jag är ju själv mamma och fattar mycket väl att man måste få tid till sig själv! Men jag är glad om jag kommer ifrån 3-4 ggr i månaden, och då handlar de om 1timma eller så! Inte en hel jävla dag!



Heidi
Postat 2011-03-02 kl 07:37:42
Blogg: http://missheidis.blogg.se/

Ett lyckligt barn är ett barn älskat av många, ett lyckligt barn känner sig trygg hos många. Det finns inga regler på hur ofta man kan lämna ifrån sig sitt barn, förr uppfostrade man barnen tillsammans i stora familjer och de familjerna hade betydligt bättre sammhörighet än familjer har nu, så länge barnet är hos någon som bryr sig om henne och tar rätt hand om henne så ska man absolut kunna gå ifrån. Jag har 3 barn, jag har aldrig varit fixerad vid att jag måste vara med dem jämt, från månad 2-8 var det min sambo som var hemma med det yngsta, det är ju hans rätt också :) Vi har 3 harmoniska barn som har jätte bra kontakt med sina föräldrar men som är mdiga och självständiga, redå för livet med andra ord :)

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 07:41:37

"men till och jag behöver en paus ibland!"

Finns inget som heter paus när man har ett barn o ta hand om..

Det skulle du ha tänkt på innan du skaffade unge! Skärp dig

frida
Postat 2011-03-02 kl 07:53:58

folk är ju dumma i huvudet! håller inte med om, att bara för att man bloggar måste man tåla att folk behandlar en som skit. you go girl!! gillar dig, du är speciell, grymt stark. KRAMAR till dig.

Hanna
Postat 2011-03-02 kl 08:36:42

Visst ska du få gå ut och roa dig då och då, men inte varje dag. Sen tror jag säkert att Kevin tar hand om henne också, men det har jag svårt att tro att det är varenda dag!!! Jag vill bara att du ska förstå att det är viktigt att vara med sitt barn mycket. Hon behöver dig!

jolina
Postat 2011-03-02 kl 08:45:15
Blogg: http://jjolinas.blogg.se/

Jo, jag undrar hur du får alla dina pengar till dator och allt?

Och så undrar jag, är du sveriges yngsta mamma?

Har sett att många undrar samma typ.

Så tacksam för svar!

Kram ♥

Jennie
Postat 2011-03-02 kl 08:53:40
Blogg: http://lagomskadetvara.blogspot.com

Visst kan jag förstå att du behöver en paus/egentid emellanåt. Man måste väl fortfarande få vara sin egen individ och inte enbart vara förälder.



MEN du verkar ju behöva en paus varje dag? Du har ju själv sagt/skrivit att Kevin inte träffar Kelly så ofta, så vem tar då hand om henne när du är ute och ränner?



Varför skaffar man ens barn om man behöver vila upp sig från dem varje dag? Jag säger inte att man ska sitta inlåst resten av livet bara för att man har barn, MEN, det fungerar alldeles utmärkt att låta barnen följa med.



Du vet väl också om att denna första tid är väldigt viktig för Kellys utveckling osv, och det skulle faktiskt inte förvåna mig om hon kommer se DIN mamma (om det nu är hon som tar hand om henne) som SIN mamma om du inte börjar spendera lite mer tid med henne.

Sofia
Postat 2011-03-02 kl 08:58:39

Men han skrev ju på sin blogg att han bara spelat hela dagen och behövde vila ;)



Visst,avlastning är jätteskönt men kanske inte flera gånger i veckan? Första året går sååå fort och du kommer ångra när du snart börjar missa saker.. För snart kommer kelly börja utvecklas massor! Hon börjar åla,sätta sig upp,kanske vinka,dom första orden kommer. Tänk om du missar allt det där? :(

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 09:00:43

Det handlar om att ge barnet en trygg anknytning till dig, för att hon ska kunna utvecklas till en trygg människa senare i livet. Hon kan knyta an till andra också, men bara till de som ÄR där större delen av dygnet.



Egentid? Det får du när barnet är tillräckligt stort och inte behöver dig 24/7 för att överleva.

Självklart kan du lämna Kelly till tex Kevin (hade ni bott ihop hade det vrit helt annorlunda) eller till din mamma NÅN GÅNG IBLAND, tex för att gå i skolan, men att göra det för att gå ut och träffa kompisar och shoppa tex... Jag förstår inte riktigt varför.



Och den där sulkyvagnen.. Använd den inte förrän om typ ett år! Ha Kelly vänd mot dig när hon börjar kunna sitta i sittvagnsdelen.. När du märker att hon hela tiden försöker vända sig och titta framåt, då kan du prova att ha henne framåtvänd. OM hon är närmare ett år. Inte före.

Enya
Postat 2011-03-02 kl 10:07:43

Håller med "Fru Sannis". Självklart ska man få unna sig lite "egen tid" också. Men jag skulle aldrig någonsin kunna lämna min son så mkt som du lämnar din lilla dotter. Jag ville spendera varje sekund honom. Det finns inget mysigare än bebis tiden och den försvinner snabbt.

Så njut av bebistiden!:)

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 10:48:33

jag tycker att du aldrig har henne... Det är aldrig att du och kelly gjort något... Jag tycker du borde tänkt en gång till innan du bestäämde dig för behålla.. gjort är gjort och stackars barn. hoppas du snart mognar på dig...

Sami
Postat 2011-03-02 kl 16:05:18

Men Kevin, han har tydligen spelat spel hela dagen. Och nu kan man inte kolla Kevins blogg, kanske lagt ner den igen?

Självklart att man ska behöva ta lite "egen tid" för sig själv, men du gör det allt för ofta. Antigen är du ute och shoppar, eller så är du och hänger med polare, eller är du någonstans och reder ut ett bråk med Kevin. Det där låter ju inte så bra. Kelly är fortfarande en liten bebis, hon behöver människor runt omkring henne, och kärlek. Ta vara på tiden, Kelly är en bebis bara en gång i livet och det vill man ju aldrig missa, barndomen är viktigt för föräldrarna! Det är något man minns hela livet. Om du så vill ha mer egen tid skulle du nog aldrig behålla Kelly, stackare som inte gör ngt !

MansonDust
Postat 2011-03-02 kl 16:06:17
Blogg: http://mansondusts.blogg.se/

Jolina, Mikaela är inte Sveriges yngsta mamma. Jag vet en som var 13 när hon fick barn.

Sanna
Postat 2011-03-02 kl 16:36:44
Blogg: http://sannawallenholm.blogg.se/

Shit va snyggt det blev ! Riktig snygging ! Kelly bör vara riktigt stolt över dig! , jag är helt imponerad över hur du orkar och hur du står på benen kämpar för dig och Kelly ! Önskar er all lycka ! Kram !

N
Postat 2011-03-02 kl 16:37:39

gud vad söt du blivit!

inte för att vara taskig.. men du behövde verkligen klippa ditt hår och efter några gånger i solariumet och på ''gymmet'' kommer du bli en pangbrud!

tydio
Postat 2011-03-02 kl 17:01:34
Blogg: http://tydio.blogg.se/

Som så många här har skrivit så visst har Kelly en pappa, men från vad jag har sett så var han hemma och spelade datorspel och vilade sig hela dagen, hur kan han då ta hand om Kelly samtidigt och sen behöver vi alla egen tid, visst, men inte VARJE DAG och inte en HEL DAG iheller, varför ska din mamma passa Kelly för att du ska gå ut och shoppa och vara med kompisar? det hade min mamma ALDRIG gått med på ska jag säga dig!

Felicia :D
Postat 2011-03-02 kl 17:46:18

Du ser mycket äldre ut när du är lite solbränd och brunt hår,du ser verkligen mogen ut då! Fortsätt sola ;D



Ps.Jag tycket att du ska färga håret lite mörkare brunt,typ som när det var blött på den censurerade bilden :P

klaja
Postat 2011-03-02 kl 18:08:44

du passar värkligen SKIT bra i den hårfärgen. jätte fin i håret är du. och så vill jag passa på att ge dom här nedanför en känga! det är ju inte deras barn och dom borde faktiskt inte ge en massa kritik. visst tycker jag inte att man behåller ett barn när man e 14 (jag e 15). men det är MIN åsikt. DIN åsikt var att behålla det och det resulterade i ett litet charmtroll. DIT chramtroll. Så varför gå in på någons blogg och ge dom kritik. skit i i läsa bloggen istället. jag tror du gör bra ifrån dej för att vara så ung. lycka till micah, du e starkare än dom flesta tror jag! :)

Sara
Postat 2011-03-02 kl 18:10:33
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

fin du är.

Sara
Postat 2011-03-02 kl 18:11:38
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

fin du är.

Maria S
Postat 2011-03-02 kl 19:03:12
Blogg: http://mariasjoden.wordpress.com

Fin bild på dej & det är ju bara bra att Kellys pappa tar ansvar han med. Lika mkt förälder som du ju :)



Konstigt de där eg. att om man som mamma gör nå barnfritt får man massa skit men är pappan med barnet en stund så kallas han av endel "barnvakt" t.om åt det egna barnet! Och som att de skulle va nå konstigt. Är en pappa ute ensam ute utan barnen hörs det inte ett pip däremot. Florerar mkt dubbel moral där lär du märka ;)



Tur man har en mogen pappa till sina barn & låter bra att Kevin verkar vara det med.

Kram på dej ..

Rebecca
Postat 2011-03-02 kl 19:09:13
Blogg: http://mittlivsomrebecca.blogg.se/

Alltså seriöst nu ni som kommenterar dom elaka kommentarerna till Mikaela är fan störda helt ärligt! Hon kanske behöver sin tid för sig själv och inte bara vara med Kelly och sen behöver inte Kevin skriva om att han har vart med Kelly eller hur? så lägg ner nu för helvete och sluta klaga på Mikaela!

Johanna
Postat 2011-03-02 kl 19:38:26

Kevin är väl int ens Kellys riktiga pappa?

Emma
Postat 2011-03-02 kl 20:53:50
Blogg: http://glamorousmysterious.blogg.se/

du passar i brunt hår ^-^

Madde
Postat 2011-03-02 kl 21:23:58

Självklart så behöver du en paus biland, och det är ju så att Kelly har en pappa som också kan ta hand om henne, de tvivlar jag inte på. Stå på dig, du är en underbar mamma som tar han om Kelly på bästa sätt, de vet ja. Å ta inte åt dig av alla dumma kommentarer, Ingen vet hur bra du sköter ditt barn förutom du, så ingen ska dömma dig! Du är en super bra mamma till 100%, de tvivlar jag inte ett dugg på! Fortsätt som du gör! Tack för en super bra blogg! =) Kram

I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2011-03-02 kl 21:49:11
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

Jävla klagoandar dina läsare är Micah!! Gud så irriterad jag blir!



Hur mycket finns det att skriva om en sån liten bebis? Hon skriver ju om Kelly när det händer något som är kul. Men förövrigt så tror jag att var och varenda inlägg skulle innehålla "..idag så låg kelly där i sin säng och hon såg så söt ut" eller "Jag bytte nyss blöja på kelly". Det här är inte menat till att vara en mamma-blogg. Det här är Micahs blogg och det är meningen att den ska handla om henne.



Stå på dig Micah och massa pussar till Kelly!

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 21:55:21

Hej! hur mkt gick d upp i vikt när d var gravid? Ska d inte ändra texten om dig till höger eftersom du inte är ihop med kevin längre? hur länge var ni förlovade?

mikaela
Postat 2011-03-02 kl 22:43:12
Blogg: http://mylifeisblackandwhite.blogg.se/

as fint hår!:D

Amanda
Postat 2011-03-03 kl 07:53:18
Blogg: http://Ladylike.devote.se

Fin hår färg!! Passar dig jättebra!;)

vicky 16 år när jag blev mamma nu 17!
Postat 2011-03-03 kl 08:45:53
Blogg: http://victoriahellgren.blogg.se/

Kelly behöver BARA dig första året egentligen behöver hon ingen annan! Det är okej & dra iväg & Sola kanske eller gå ut med vänner nån gång ibland men du är ju fan ute & Springer utan henne varje dag...

Ta ditt ansvar som mamma nu! Du missar så otroligt mkt när du inte är med henne tro det eller ej..

FeliciaHerman<3<3:}
Postat 2011-03-03 kl 10:16:39
Blogg: http://muffinskram.blogg.se/

Hallå, du där som sitter och skriver"..." och"...", vad vet Du om det? Mi lägger väl inte upp ALLT på bloggen, huh? Det gör då rakt inte jag, och isåfall skulle MÅÅÅNGA inlägg behövt skrivas, om aaalt skulle få plats. Tänk efter lite innan, och bli inte det många kallar för ledsen, för Du är säkert en jättego person Du med, men vad vet jag? Alla tar inte samma saker lika, inte Du, jag, Mi, eller någon annan. Skriv det du tycker är bra istället, eller formulera dig på ett snällt sätt. Tack:J Feliciaherman:) (www.muffinskram.blogg.se)

Tove
Postat 2011-03-03 kl 16:35:48

Bra skrivet!

vill bara säga att jag tycker du är en stark tjej micah <3

Ebbas Smartigheter
Postat 2011-03-03 kl 16:45:40
Blogg: http://ebbassmartigheter.blogg.se/

Söt du var i din nya hårfärg! Blir ju nästan också sugen på att färga brunt nu xP

Anonym
Postat 2011-03-03 kl 19:31:53

Så sjukt fin du är i brunt hår! Tycker du ska satsa på det. Kör på chokladbrunt nästa gång, så snyggt. Du ser mkt äldre ut nu också! :)

Erika.
Postat 2011-03-04 kl 00:41:47
Blogg: http://erikafundberg.blogg.se/

Vilka mogna människor det finns som kommenterar. Tråkigt att de ska agera poliser och hota med LVU. De måste finnas bättre hobbys? :-)

Kristina
Postat 2011-03-04 kl 02:03:01

Jag bara undrar. Hur ofta har du "lite tid för dig själv"? När man ser bloggen ser det ut som pappa-Kevin tar hand om Kelly ganska ofta när du är ute och shoppar, är med dina kompisar eller tar solarium. Jag antyder inte att du INTE tar hand om henne, jag bara undrar eftersom det inte blir skrivet så mycket om henne...

Erika: Jag tycker inte att det är fel om någon frågar en fråga, men om de är hot med LVU eller polis är ju det lite tråkit, såklart. Jag tror inte folk kommenterar för att de inte har något bättre att göra, men för att de vill att hn ska få veta deras mening om saken. Såklart, det är ju dumt om de säger något dumt..

Max
Postat 2011-03-04 kl 11:07:34

Du har ett ansvar som morsa att inte lämna ungjäveln som du gör!

Du har haft ungen i 3-4 månader eller något. Under den tiden ska du fan vara med dena heeeeellaaaa tiden. Skyll dig själv att du skaffade barn för fan.

my
Postat 2011-03-04 kl 21:06:42

asså visst förstår dig, men du har ett barn du har ett ansvar? tror alla mammor vill ha lite tid för sig själv men du verkar ha det välldigt ofta, .... plus du gör liksom random grejer. visst om du ska till frissan eller nått men du är liksom ute och roar dig mest hela tiden.

men du är säkert bra mamma annars, bra blogg!

Anonym
Postat 2011-03-04 kl 21:49:06

Fint! Och otroligt bra sagt! Men får jag säga... Du passade bättre i blond, Inte illa menat!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar