Nej! Inte mitt favo taxibolag :(

Postat 2011-01-12 kl 20:32:45

Min pappa har åkt taxi ganska ofta, och han sa "020 TAXI" är den bästa.
Men ja.. jag fick motsattsen idag. Gud vad jag blev irriterad.
Det gick inga bussar så jag ringde mamma innan mitt batteri tog slut och frågade om hon kunde hämta mig. Men hon hade tagit ett glas vin på något möte så hon kunde inte köra ,då sa att hon skulle ringa en taxi. Jag kunde inte heller GÅ hem för det var den sträckan som jag blev överfallen på och jag vågar inte gå den såhär sent..
Iallafall, mamma berättar för taxichaffören vart han ska hämta mig, hon säger "västra sidan om tågstationen".
Och han ba "det beror på vart man står."
men hallå? VÄST ÄR VÄST! Och du ska vara taxichafför...
Så ändå.. så hittar han inte mig och jag vågar inte gå därifrån för jag trodde hann skulle komma. Men efter en halvtimme i kylan så ger jag upp och går till andra sidan om stationen. jag väntar en stund och sen kommer han!
Och då står taxametern på 100 kronor.
Och sen åkte han hem till mig, inte ens hela sträckan. och det blev 45 kronor extra.
han åkte ungefär 500 meter och tar 145 kronor för det + han var väldigt otrevlig och kunde inte ens stava rätt på adressen. Så jag fick liksom trycka in bokstäverna på hans GPS.
Snyggt..
Tyckte också "TAXI 020" var bäst! Och det är den fortfarande, men den där chaffören var bara för mycket!
Men man känner fortfarande liiiiiite hat.. Taxibolaget är bra, men chaffören var en skitstövel.. Han var superduper otrevlig. Ingen dricks till han!

Rebecca
Postat 2011-01-12 kl 20:58:42
Blogg: http://mittlivsomrebecca.blogg.se/

Hej!

Vill bara säga en sak att hon där Emeilie, hennes blogg har blivit hackad..? skulle in på hennes blogg och läsa lite men så står det att den är hackad!! :O



Du är bäst mikaela!

Puss och kram / Rebecca!

MammaMorran
Postat 2011-01-12 kl 21:26:03
Blogg: http://mammamorran.blogg.se/

Men en fråga, om det var typ 500m kunde inte din Mamma möta dig då- kändes ju onödigt med taxi :D

Kram

MammaMorran- funderar över livet & Barn med ADHD/Autism

Monika
Postat 2011-01-12 kl 22:10:02
Blogg: http://ridehardlivefree.blogg.se/

Synd att vissa är lite grumpna på jobbet ibland. Taxichaufförer (och andra chaufförer för den delen) är företagets ansikte utåt, och ska göra sitt bästa för att ha bra kundbemötande.



Sen att taxametern redan stod på 100 ;- är synd, men dom måste ju också få lön, lilla flicka. ;)

sofie
Postat 2011-01-12 kl 22:10:37

Kan ju varit så att den som tog emot beställningen hört det som vänster? Och då beror det ju faktiskt på vart man står :)

Anonym
Postat 2011-01-12 kl 22:35:47

Hej

Tycker det var lågt taxichauffören. Åk med Green vab nästa gång det är nystartat och grymt bra ;)

Rebecca
Postat 2011-01-12 kl 22:53:08
Blogg: http://muffinstack.blogg.se/

Jag tror den börjar räkna på 100kr, om jag inte misstar mig. Taxmetern alltså

Nathalie
Postat 2011-01-13 kl 15:02:22

Taxin brukar ha en sk "uppkörningsavgift" som grund, och sen tickar taxametern på när de börjar köra. I detta fall var det nog den som var 100 kr.

Matilda
Postat 2011-01-13 kl 16:20:08
Blogg: http://gurkamedsalt.blogg.se/

Jag antar att du var i Sverige när du åkte taxi nu och skrev att du inte ville gå den sträckan själv för där blev du överfallen men sen i ett inlägg i juli skrev du att du blev överfallen i Malta. Har jag missat något nu så du blev överfallen två gånger eller missförstod jag bara allt? Inte menat att det ska vara elakt men undrade bara.

Agneta
Postat 2011-01-13 kl 16:28:51
Blogg: http://neta.webblogg.se/

Alltid bättre att ge rätt adress, än att säga västra sidan. Han jobbar som taxichaufför inte inom SL.

Åsa
Postat 2011-01-13 kl 17:32:07
Blogg: http://bloggenimittliv.blogspot.com

Jag hittade hit av en slump mest, men du har en intressant blogg och din dotter är jättesöt!

Taxichaufförer kan ju vara helt galna, jag åkte med en en gång som sa att min adress inte fanns.. Det var nybyggda hus, så visst, de kanske inte fanns i gps:en, men ändå - ungefär såhär lät det väl: "nej den gatan finns inte" "jo, men det gör den, den är ny, jag bor ju där" "nej, den finns inte - är det den här (gata med nästan samma namn och i närheten)" "nej, men den ligger där omkring" "nej, den finns inte där" "men jag bor ju där!!!!" Jag kom fram till slut, men det var fasen inte helt enkelt.. :-)

Sandra
Postat 2011-01-15 kl 00:21:47

Haha.. Kan gå in och kolla din beställning. Jobbar där. Tror inte att en förare skulle vänta på dig så pass länge om jag ska vara ärlig dom får lämna platsen efter 10 min. och om han väntat på dig i 30 min skulle taxameter stått på 300. så lilla gumman ta reda på fakta innan du skriver skit!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar