Dagens fråga 17/1

Postat 2011-01-17 kl 16:46:26


Jag undrar lite.. du skriver nästan aldrig om Kelly, aldrig om Er dag eller något. Du skriver däremot väldigt mycket vad du och Kevin gör och vad du gör med dina kompisar. Men på bilderna visar ju aldrig att du har Kelly med dig. Det kanske inte var så kul med barn då som du hade tänkt dig? Har du överlåtit Kelly till din mamma mer nu då eftersom vi aldrig får höra något om henne eller något sådant. Tycker det är mycket tråkigt och oansvarigt av dig om så är fallet. Du var ju så himmla stark och skrev svar på tal att du minsan ska ta hand om Kelly och vara en underbar mamma. Men varför visar du då aldrig ditt liv som mamma??

Hej! Förstår om det verkar konstigt.. men jag vill inte lägga ut alldeles för mycket bilder på Kelly och så. Jag har ju inte lite läsare direkt och Kelly vet inte vad som händer och så.. Jag vet ju inte om hon skulle bli glad om jag la upp VART ENDA DETALJ om hennes liv. 
Dessutom är det inte så mycket som händer nu när jag är så liten :) Hon sover ganska mycket och då blir det inte så bra bilder om hon bara sover.. Hon är vaken och kollar runt lite grann och då brukar jag försöka hinna ta kort och så. Nej jag tar med mig kelly :) Men idag verkar hon väldigt trött och kan tyvärr inte följa med på läsarträffen :( Min mamma ville ta hand om henne så Kelly får lite quality time med sin mormor :D
Men jag tycker det är rätt mycket om Kelly ändå.. det är bara det att ni inte märker det.
Och varför jag inte skriver så mycket om livet som mamma är för att hmm.. vad ska man säga.... Asså Kelly är ju fortfarande så liten och det är svårt att se vad som är nytt i ens liv. Tex. är det nya att man inte kan gå ut specielt ofta om inte barnet är med och man går till bvc och man har en liten mysig bebis hemma.
Jag tror jag kommer skriva om mamma livet lite senare tex. när Kelly börjar dagis, Kelly börjar prata, Kelly börjar gå osv.

Jag tar hand om Kelly, väldigt väldigt mycket!
Men hon har faktiskt en pappa också :) och en mormor och morfar och farmor och farfar.
Och det är inte så att jag frågar dom om dom kan ta Kelly, dom frågar ju mig om jag vill ha några timmar ledigt. Och det tycker jag är shysst. För ibland måste jag göra läxor och sånt där...
Tack så mycket :D

PS. Fattar inte varför alla ska lägga sig i? Jag tar ju hand om Kelly! Herregud..
Kramar!

Anna
Postat 2011-01-17 kl 16:53:33

Det där var ett mycket bra svar :)

Martina
Postat 2011-01-17 kl 16:53:37
Blogg: http://martinasalvadoor.blogg.se/

Men det är ju förfan ditt barn? Det är inte din mamma eller Kevins föräldrar som fått barn eller hur? Det är DU som ska ta ansvar. Att lämna bort Kelly hela tiden till dom, det låter inte så seriöst.. Jag tror inte du va riktigt mogen till barn!

julia A
Postat 2011-01-17 kl 16:56:10
Blogg: http://youareinmylife.blogg.se/

jag tycker du är stark för att vara så ung. jag förstår inte varför ens man ska kommentera dumma saker. varför ska dom ens läsa din blogg om dom verkar tro att du inte tar hand om ditt barn



jag älskar din blogg i varje fall!

emmy
Postat 2011-01-17 kl 16:56:23
Blogg: http://emmyjjohansson.blogg.se/

Lägg ut bild på navelpiercing :D<3

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 16:57:16

Jag tror att du kommer att ångra i framtiden att du inte var med Kelly när hon var så liten. Det låter som att du bara försöker ursäkta dig för att du inte klarar av att ta ditt ansvar.

stina
Postat 2011-01-17 kl 16:59:02

skit i alla idioter, stå på dig och gör ditt bästa <3

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 17:01:45

Döm andra så som du dömer dig själv.

Jennie
Postat 2011-01-17 kl 17:03:47
Blogg: http://domsomforsvann.blogspot.com

Bra svarat Mikaela! Du är fortfarande jätteung och jag tror att du behöver avslastning med Kelly ibland för att kunna vara en bra mamma i många många år framöver.



Och till er som sätter er på era höga hästar och dömer Mikaela vill jag bara säga att det tjänar ingenting till att skuldbelägga henne för att få er själva att känna er bättre. Det kan sldrig vara negativt att ett barn har så många människor omkring sig som hon känner sig trygg med.

Hannah
Postat 2011-01-17 kl 17:05:21
Blogg: http://[email protected]

Förstår dig delvis, men det är nu du måste börja bygga upp ett band och förtroende till Kelly, så hon vet vem som är hennes mamma...de verkar på dig som att du tror att hon är heltomedveten vad som händer i hennes omgivning bara för att hon är lite, där har du dock fel...

Men att lämna henne nån timme då och då är helt oki!

AAAAAAAA
Postat 2011-01-17 kl 17:06:39

aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän



aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän



aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän



aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän



aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän



aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän



aasså denna bruden är så jälva jful och typ har aspinsamma videobloggar. http://novembersara.blogg.se fatta fan inteh ur jag har kunnat va hennes vän

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 17:09:43

Tycker också det var bra svarat av dig. Du har helt rätt i att Kelly är en egen liten person och förstår ännu inte vad som händer. När hon blir äldre kanske det visar sig att hon inte alls uppskattar att det finns mycket privat på bloggen.



Och människor som skriver så har antagligen inte en aning om hur det är att ha barn. Bebisar gör ju inte så mycket, precis som du säger. Dom kan ju inte göra så mycket precis!



Kramar!

Tess
Postat 2011-01-17 kl 17:10:43
Blogg: http://septembermamma.bloggplatsen.se

Mikeala! Jag tycker inte det du gör är fel. Man är ingen dålig mamma när man låter farmor/farfar eller mormor/morfar tar hand om ens barn i några timmar! Alla mammor behöver avlastning! Däremot så ska man inte lämna bort dem för mycket! Men sedan säger du ju att det är dem som frågar och inte du, så jag tycker inte du går något fel överhuvudtaget! Du är stark och du klarar detta!

Sofia
Postat 2011-01-17 kl 17:12:17

Bra svar!

Men jag har en fråga om språkresan, vet itne vart jag ska fråga den så jag skriver här istället:

Vad hette de språkrese"företag" du åkte med? Och sen var det typ alkohol eller nånting sånt där?

Är lite nyfiken eftersom jag funderar på att åka på en språkresa.. ;D

natali
Postat 2011-01-17 kl 17:14:12
Blogg: http://natalinikola.blogg.se/

håller med personen som skrev frågan , För sedan du blev känd med bloggen är kelly som bortblåst , Det är ju takvare kelly det blev känd , inte takvare dig, Innan du blev gravid så var din blogg som en nål i en höstack ! ....

Idah
Postat 2011-01-17 kl 17:14:38
Blogg: http://idahmariacecilia.blogg.se/

Ett mycket bra svar och egentligen ska du inte behöva försvara dig! Tycker det är strångt utav dig som 15åring bli mamma! keep it up girl! Din blogg är super

Emelie
Postat 2011-01-17 kl 17:16:44

Jag tycker att du är en duktig mamma, fortsätt med det! och bry dej inte om dom som inte har så trevliga kommentarer, det finns många där ute som stöder dej <3

m
Postat 2011-01-17 kl 17:18:55
Blogg: http://enmichaela.blogg.se/

Asså jag har hört från min kompis osm känner en kompis som har en kusin som bor i samma stadsom du och hon säger att hon aldrig har sett Kelly och hon tvivlar på att hon verkligen finns. Jag har också hört att hon är tillverkad i photo shop?!?!?!



men endå, ceep upp the good work

Lindah
Postat 2011-01-17 kl 17:22:53

Alltså, du borde ändå inte skriva ut så mkt om Kelly, med tanken på vad det finns för människor där ute. I så fall borde du öppna en privat blogg eller liknande för dina nära och kära som får läsa allt om Kelly :-P Mest för att skydda Kelly...



Och sen så tycker jag det är ganska dåligt av folk att säga du är en dålig mamma för att din mamma tex gärna vill umgås med sitt barnbarn, förstår inte vad som är problemet med det? Alltså alla männisskor e ju konstiga. Och om det nu handlar om en eller två timmar kanske i veckan som din mamma tar henne,vad spelar det för roll liksom. Suck vad jag blir trött på alla människor... Kram <3



OCH det är väldigt fegt av alla att kommentera privat, åtminstonne dom som e elka kommentarer.. Kram igen.

Lena
Postat 2011-01-17 kl 17:22:56
Blogg: http://lenaui.blogg.se/

Jag förstår om du tycker att andra lägger sig i hela tiden! När våra barn var små så var dom ibland med sina mor och farföräldrar och det var aldrig något fel med det, hur gammal eller ung man är när man får barn så är man väl tacksam för att få lite hjälp och barnen mår inte dåligt av det. Stå på dig du är en stark tjej och en bra mamma och gör så gott du kan, man får ju inte gllöma trots allt att du är ung mamma! Kämpa vidare och lycka till med din fantastiskt söta dotter och ditt liv med kevin och kelly

Sara
Postat 2011-01-17 kl 17:26:48

Men gud, om du tycker alla lägger sig i så fort dom har en fråga eller fundering så sluta blogga. Du tar ju allt som en påhopp.

evelina, 16
Postat 2011-01-17 kl 17:28:16

Hej!

Jag har precis börjat läsa din blogg så jag vet inte så mycket om vad du skrivit. Men jag måste bara fråga, gjorde det ont att föda Kelly?

Det verkar så läskigt..

Förstår om du inte vill svara för det är ju en ganska personlig fråga!

och bra blogg. :)

felicia- Julies morsa
Postat 2011-01-17 kl 17:36:01
Blogg: http://chickmama.blogg.se/

eh? Ursäkta, tycker du "rätt" mycket om ditt barn?

:/



Erica :)
Postat 2011-01-17 kl 17:38:25

Tycker det är så otroligt anvarsfullt av båda er eftersom ni bara är 15 år att ta hand om ett barn. Vad är det du tycker är jobbigast och vad är bästa med att ha barn tycker du ? Kram

Cecilia
Postat 2011-01-17 kl 17:40:16
Blogg: http://calatalo.blogg.se/

Ja herre gud du är väl ingen dålig mamma bara för att du inte bloggar så mycket om henne. Tycker det är bra att du inte lägger ut så mycket bilder på henne där alla kan se osv. :) Sen så är det säkert speciellt tungt med allt ansvar och sådant när man är så ung, men fast man är äldre behöver man avlastning ibland. Klart mor- och farföräldrarna får hjälpa till ibland :) Bara det inte blir så att de får hela ansvaret så är det väl bara bra att de hjälper till ibland. Men det klart det är viktigt för barnen att vara mest med mamma å pappa.

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 17:41:26

Man märker ju att du blir sur på den som har ställt frågan. Så de ligger nog lite sanning i de som frågeställaren skriver. Jag har faktiskt själv tänkt samma tanke... du verkar aldrig ha med henne ut och du ränner överallt men de står aldrig något om kelly hon syns aldrig på bild när du är på vift. Detta kommer sluta sorgligt...

Nathalie
Postat 2011-01-17 kl 17:43:54

Men asså ni som hela tiden säger att det är hennes barn och inte hennes mamma, och att hon inte tar detta ansvaret. Hon skriver ju att de FRÅGAR om hon vill ha en kort paus i några timmar bara ? , jag fattar inte vad som är problemet ? :o Det är hennes egna val om hur hon vill göra, ingen annans.

Emma Elisabeth
Postat 2011-01-17 kl 17:44:06
Blogg: http://emmaelisabeth.se

Visst att hon har en mormor, farfar osv, men det är inte deras ansvar. Visst att dom erbjuder sig, men är det inte du som bestämmer om du vill vara med Kelly eller inte? Hon var ju inte med på stan med dig, Kevin och Emelie eftersom att du skrev att du var på stan med dom. Du skrev aldrig Kellys namn.



Och skrev inte om du inte tål kommentarer.

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 17:44:41

Jag tycker att du gör rätt som inte visar Kelly så mycket i bloggen, hon är så liten och alla andra kan säga till dig om de inte vill vara med i bloggen men Kelly kan inte det så jag tycker du gör helt rätt som du gör!

sanna eriksson
Postat 2011-01-17 kl 17:45:42
Blogg: http://sannaesliv.blogg.se/

Kan du göra en länkninga va min blogg ? :]

Elin
Postat 2011-01-17 kl 17:48:44
Blogg: http://elinsegotripp.blogg.se/

Haha gillar att du inte vill lägga ut en massa om Kellys privatliv men du gör det med Kevin??

men!!
Postat 2011-01-17 kl 17:54:19

Kelly är ditt barn=ditt ansvar!! Bara att du redan har haft barnvakt INTE en gång utan tom. Flera gånger e sjukt! Kelly är liten å ska va med sina föräldrar! Varken du eller Kevin var tydligen redo för att få barn.. hoppas ni växer upp snart!! Eller vänta... du ska ju ha barnvakt IDAG igen! Du gick på nobelmiddag i skolan typ på en gång efter förlossningen, sen är du ute å hittar på saker å sen åker du på kryssning!! Herregud....

caroline
Postat 2011-01-17 kl 18:01:01
Blogg: http://bloggtejen

Hejsan jag tycker du e bra mamma för att vara 15 år gammal:D Jag hoppa att Kelly mår bra:D Och jag vet hur det e att ta hand om en liten jag har själv gjort det. Jag har fått passa en liten sen hon var ny född för att henne föräldrar hade inte tid med henne.

Men till slut fick jag säga till dom att det inte var min unge att jag inte kunnde ta hand om henne för som jag hade skolan oxå. Precis som du har och jag tycker du sköter din skola fast du har en liten bebis:D<3 Lycka till<3

caroline
Postat 2011-01-17 kl 18:02:17
Blogg: http://blogg

Döm andra så som du dömer dig själv.

Maddiie
Postat 2011-01-17 kl 18:02:56

Alltså.. Jag måste bara sätta svar på tal här. Nej det må kanske inte vara Kevins föräldrar eller Mikaelas föräldrar som fått Kelly men hon borde väl fortfarande få kunna spendera tid med mormor-morfar och farmor-farfar, eller? Det är ganska bra att ha en bra relation till dom med. Och har man då skolan samtidigt är det ganska skönt att kunna ta en paus och fokusera på skolarbeten istället för att gå upp var och varannan minut när ens barn gråter? Man får inte så mycket gjort annars. Sen måste jag bara säga att jag tror verkligen att Mikaela har bra hand om Kelly, jag menar, ni vet inte allt som händer i hennes liv, Visst hon bloggar om vad hon gör men ni vet inte vad som hänt före eller efter, right? Därav tycker inte jag att ni har någon rätt att döma henne. Jag menar, det är ju inte heller NI som fått Kelly utan det är Mikaela så varför ska det spela er någon roll? Tack.

linda
Postat 2011-01-17 kl 18:03:11

jag förstår ej vad folk klagar om. vilken kvinna som helst behöver någon timme ledigt ibland. det e ju samma sak man lämnar sitt barn på dagis o jobbar e man dålig mamma då med som lämnar barnen på dagis. o menar på ett barn behöver lika bra kontakt med de övriga i familjen. om mikaela tex bara e med kelly o hennes mamma bara tittar på så märker kelly av det o känner sig utanför. fattar ni inget som komenterar eller. ni gillar bara provicera mikaela det e hennes blog o hon skriver vad hon vill. man behöver ej förklara hela sitt liv. kram

caroline
Postat 2011-01-17 kl 18:04:17
Blogg: http://bloggtejen

Hejsan varför vara så elak mott henne hur skulle det känna om ni hade varit gravida och sen fått en bebis då hade kanske ni blivit sårad för det e folk som skriver såna saker till henne. Det hade jag blivit i alla fall. Om ni inte bryr er varför kommentera ni då.



Jag tycker hon e duktig som mamma fast hon e 15 ¨år gammal.<3



Jag stötar dig till 1000%

Nanna
Postat 2011-01-17 kl 18:10:37
Blogg: http://ninanna.blogg.se/

Alltså... Ingen av oss kan ju - bara genom att läsa vad du skriver på bloggen - veta hur mycket tid du faktiskt och egentligen ägnar åt Kelly! Och oavsett: Det har vi inte med att göra! Det är Mikaelas val, och hon gör det som hon själv bedömmer är bäst! För henne själv och Kelly! Jag tror personligen att det bara är bra för Kelly att få umgås med HELA sin familj, inte bara med sin mamma! Då får hon en ordentlig grund att stå på! I framtiden kommer hon att ha många att vända sig till med eventuella frågor eller bekymmer - inte bara Mikaela! Hon kommer att känna sig trygg, hon kommer att veta att hon har många vuxna som bryr sig om och älskar henne!



Det är vad jag tror och tycker...

sofijah
Postat 2011-01-17 kl 18:11:02

Hej micah! Bra svarat <3 jag hoppas att du skiter i alla idioter som bara skriver massa skit ! Jag har också en blogg och får också en massa sådanna kommentarer om allt negativt som filk kommer på.

jag älskar din blogg och tycker att du värkar vara en jättebra mamma och jag tycker faktist att du skriver rätt så mycket om Kelly :D.. Kram på dig // Sofijahn

åsa
Postat 2011-01-17 kl 18:11:37

Hej, vrf skrev du att kelly har en farfar när kevin skrev på sin blogg att hans pappa var död?

sofijah
Postat 2011-01-17 kl 18:12:58

Heej! Jag tycker faktist att du värkar vara en jättebra mamma. jag hoppas att du skiter i alla dårliga kommentarer. jag har också en blogg och får också sådanna kommentarer :/ . Kramizz

erica
Postat 2011-01-17 kl 18:15:04

tycker det var ett väldigt omoget svar... som sagt så är det du och kevin som har ansvaret för henne, och ingen annan. och som sagt så kommer du ångra dig en dag för att du inte tog dig tid att vara med henne mer när hon var liten. man är nog inte mogen att få barn när man är 15, det spelar ingen roll vad du säger! för det man läser i din blogg visar motsatsen, tyvärr!

matilda
Postat 2011-01-17 kl 18:24:27
Blogg: http://mbilder.blogg.se/

till dagens fråga: Vad tycker dina föräldrar om att du förlovar dig? Jag menar du är bara femton, tänk om du hinner ångra dig. Just nu kanske du känner dig 100%. Men jag menar sen..i framitden? tror du att du kommer hinna ångra dig? Dina föräldrar borde tycka att det är lite tidigt..eller? :] kram!

Alicia
Postat 2011-01-17 kl 18:35:04
Blogg: http://designerskylineinmyhead.blogg.se/

MEN VAD ÄR DET MED ER MÄNNISKOR?! SLUTA LÄGG ER I MICHAS LIV! HÅLL TYST OCH LÄS ISTÄLLET ELLER DRA?!

Jag fattar inte... hon delar med sig av myyycket utav sitt liv! Hon berättar om sitt liv som mamma, lägger upp bilder på sin söta dotter och en video ibland! Snälla nån. Låt henne sköta sig själv! Hon verkar vara en grym mamma, ni som säger något annat är ju helt efterblivna!



Snälla Micah. Du är så stark! Och Kevin! Låt INTE alla dryga idioter där ute påverka er! Kämpa på! Ni är GRYMMA!!!!!!!!!!

Sanna

guuud ! :o

Lyssa inte på dem micaaah ,Dem e bah tröga ...

Du har ett bra självförtroende , och du sköter om Kelly helt perfekt ! Men en sak unrdar ja ... Ni bor väll inte tsm ? Nä elrhur ? ... hhm ... Vilka dagar e hon hos dej ? Och vilkah dagar e hon hos kevin ?

Alice Björk
Postat 2011-01-17 kl 18:44:23
Blogg: http://jag har tyvär ingen

jag förstår inte varför så många människor kränker andra! det är förjävligt! självklart för alla tycka vad dem vill men man behöver inte alltid säga allt och att skriva och fråga varför hon aldrig tar hand om sitt barn!! NI HAR JU FÖR FAN INGENANING OM VAD SOM HÄNDER OCH SKER I VERKLIGA LIVET!! är ni där 24timmar om dygnet???? NEEE??



Om Mikala eller kevin's föräldrar hjälper dem ibland med lite avlastning så är ju det hur bra som hellst! Vill dem låta deras föräldrar ta hand om kelly ibland så är det upp till dem SKIT I VAD DEM GÖR OCH TÄNK LITE MER PÅ VAD NI SJÄLVA HÅLLER PÅ MED!!!!



ja det var allt jag vela ha sagt.



Matilda
Postat 2011-01-17 kl 18:45:08
Blogg: http://noblog.com

vadå " PS. Fattar inte varför alla ska lägga sig i? ... " ? du har gjort en blogg som är inriktad på om ditt barn och att du har blivit mamma vid sådan ung ålder osv, då måste du tåla att någon säger något om det där och inte bara tåla kommentarer som " åååh du är så stark som tänker föda det här barnet " för det är ju bara patetiskt, du måste ju klara av alla åsikter även fast du inte håller med, för hon som skrev det där skrev ju även " om " alltså om det är så hon uppfattade det och inte att det var så, dessutom kan jag tycka att det är så tråkigt med sådana här bloggar som din som verkar försöka bli kända på att dom helt enkelt inte förstått hur barn går till.. jag menar, preventivmedel? min åsikt.

Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!
Postat 2011-01-17 kl 18:51:35
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Men om hon är trött och inte kan följa med så borde väl du som mamma stanna hemma och ta hand om henne? Livet som mamma handlar om att man får offra vissa saker för att ta hand om sitt barn, det är ingen leksak du har skaffat!



Om vi säger att jag planerat att ta en sväng på stan med en kompis och antingen min son eller dotter är trött och jag tycker det är bäst att h*n är hemma så lämnar jag ju inte bort ungen till min morsa o sticker ner på stan.



Lär dig att ta ANSVAR innan du skaffar barn istället!

Sabine
Postat 2011-01-17 kl 18:53:22
Blogg: http://nissesmamma.blogg.se/

Visst, man behöver avlastning som förälder ibland. När jag är och besöker min mamma så vill hon jämt ta hand om min dotter, men någon gång får man sätta ner foten och egentligen se över hur mkt tid man spenderar med sitt barn och säga nej tack till hjälp från ens föräldrar. Det är ju du som ska ha henne mesta av tiden, och Kevin då såklart. Se till att du inte står där en dag och undrar över varför din dotter tyr sig mer till din mamma än dig. Tid med sitt barn är viktigt.



Och ingen här i bloggen kan veta hur mkt tid du spenderar med Kelly, men om man utgår ifrån att bara läsa dina inlägg och så är det inte så ofta man läser att du hittar på något med Kelly. Visst spädbarn är inte så roliga, men dom behöver trygghet från en och samma person.

Lycka till

Eva
Postat 2011-01-17 kl 18:55:42

Håller med ovanstående, du kanske ska erkänna ist att du inte riktigt klarar av att vara mamma på heltid, självklart ska man ha egentid som mamma också men det har ju sina gränser. Sen förövrigt tycker jag du verkar väldigt omogen, precis som man är i din ålder. Och nej ingen är perfekt men ta och ryck upp dig, lägg ner bloggen för Kellys skull och börja ta ansvar kvinna, du är Mamma nu.

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 19:01:24

hej, i villket pogram gör du din header? :) vore kul med svar :)

Ida
Postat 2011-01-17 kl 19:01:32

du undrar varför alla lägger sig i om du tar hand om kelly eller inte...

men nu är det så att du skapade en blogg om dig OCH barnet då undrar vi ju själv klart det!!



p.s. tycker det e väldigt starkt av dig och för står att du inte ville göra abort i vecka 20 det skulle inte jag.. men jag skulle göra en adoption..



<3

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 19:02:18

Att folk orkar hålla på sådär, Mikaela, bry dig inte om dom! dom förstår inte bättre.



Du är jättestark som orkar med allt.



Och ni som försöker ge henne dåligt samvete, lägg av med det, ni skulle inte vilja att någon gjorde så mot er eller hur?

Olivia älskar Eric Saade
Postat 2011-01-17 kl 19:02:32
Blogg: http://mittnamnarolivia.blogg.se/

Hej, jag undrar om den där tävligen om dom där strumporna som ser ut som skor har avslutats? haha i så fall är jag lite efter xD tacksamm för svar!

IDA
Postat 2011-01-17 kl 19:07:45

du undrar varför alla lägger sig i om du tar hand om kelly eller inte...

men nu är det så att du skapade en blogg om dig OCH barnet då undrar vi ju själv klart det!!



p.s. tycker det e väldigt starkt av dig och för står att du inte ville göra abort i vecka 20 det skulle inte jag.. men jag skulle göra en adoption..



<3

Heidi
Postat 2011-01-17 kl 19:19:18

Dethär är tillägnat alla som kommenterar att du är en dålig mamma som inte tar hand om henne själv 24/7.

Jag är själv 31 år och har 2 småbarn. Jag blir överlycklig när min mamma eller barnens farmor erbjuder sig att ta hand om dem. Att vara mamma är ett tungt heltidsjobb och ingen kan ta hand om sitt barn hela hela tiden utan att bli aningen slutkörd. Ja, kanske man senare ångrar sig att man inte var så mycket man kunde med det lilla spädbarnet, men hur ska man umgås med en liten bebis som bara äter och sover!?

Den tid i ett barns liv som man verkligen inte borde missa är när det börja hända saker. Första ordet, första stegen och sådant som ger en minnen för livet.

Ni ska inte skriva elaka kommentarer förrän ni själv är eller har varit i ensådan situation som att ha småbarn. Det är tufft vare sig man är 15 eller 30!

Louise
Postat 2011-01-17 kl 19:24:35

Men hon tar ju hand om Kelly era idioter!! Jag tycker det är helt rätt att inte lägga ut mängder av bilder på Kelly. Etiskt korrekt Micah!! Jag hade gjort samma om jag var mamma till en liten bebis.

ida
Postat 2011-01-17 kl 19:25:07
Blogg: http://ccardigan.blogg.se/

Men herregud, jag fattar inte hur lågt vissa människor kan sjunka när dom skriver kommentarer här?! Ta INTE åt dig Mikaela, dom känner inte dig! Dom är bara patetiska människor bakom en datorskärm som inte vet hur man beter sig. Tycker du sköter dig jättebra, är övertygad om att Kelly har det super! Jag menar, bara för att inte vi ser varenda sekund av Kellys liv så betyder ju inte det att du inte tar hand om henne resten av dygnets hela tjugofyra timmar liksom, haha. Åh dom är så patetiska. Folk hakar upp sig på om din mamma tar hand om Kelly några timmar någon enstaka gång, inte att du har tagit hand om henne sedan hon föddes liksom. Keep going strong :D



Och till er som säger att hon är omogon och inte redo, vad vet ni om det? Gud vad irriterad jag blir på sånt folk.

my
Postat 2011-01-17 kl 19:30:16

det var inget omoget svar, erica.. det var ett bra svar mikaela skrev.. håller me jennie om vad hon har kommenterat, så j*vla jobbigt me folk som skriver så dumma kommentarer..

Emma
Postat 2011-01-17 kl 19:31:00

jo men du måste ju förstå att människor reagerar i och med att du faktiskt aldrig skriver om vad ni gör om dagarna, även fast ni inte är på en lekplats eller något så gör ni väl ändå någonting? och sen på senaste tiden har du ju varit ute mycket i skolan och på stan osv men man har aldrig sett skymten av någon barnvagn eller att du ens sagt att kelly varit med? just det jobbar din mamma eller hon jobbar hemma eller något? :)



jag menar absolut inget illa med detta, men jag förstår att folk faktiskt reagerar. däremot så tror jag att du är en hur bra mamma som helst. min kompis fick också barn när hon precis fyllt femton, en underbar liten prins! :)

Daniel
Postat 2011-01-17 kl 19:37:31
Blogg: http://roofies.blogg.se/

Alla idioter som klagar på att Mikaela

lämnar över Kelly, här kommer något till er.



FRÅGA ERA MAMMOR VAD DOM GJORDE MED ER

NÄR NI VA BÄBISAR!!!!!



Tänk för f*n innan ni skriver något IDIOTER!!

Patti
Postat 2011-01-17 kl 19:42:04
Blogg: http://www.metrobloggen.se/FiinGuzzilago

Jovisst att Kelly har en pappa mor och farföräldrar .. men det handlar ju egentligen inte om det. DU borde faktiskt vara med henne dygnet runt, särskilt nu när hon är så liten. Hon ligger inte längre i din magen, då hon hängde med dig överallt .. Nu är det ditt ansvar att hon är en del av ditt liv och då får man snällt ta med sig barnet. Några timmars ledighet ibland visst, men det känns som att det händer allt för ofta ? Och som sagt. Kelly är fortfarande ett spädbarn och behöver sin mamma dygnet runt .. I alla fall det första året.

Louise
Postat 2011-01-17 kl 19:44:48
Blogg: http://antediluviansk.blogg.se/

Låt stackars Mikaela vara och sköt ert eget istället. De nu påstår kommer med all säkerhet inte som ett "Wake up call" ändå.

Och som vi ser i inlägget berättar Mikaela klart och tydligt att det inte är hon som lämnar över Kelly till sina föräldrar för att hon tycker det är jobbigt att vara förälder, utan föräldrarna erbjuder sig att passa barnet så att Mikaela kan ordna upp sin skolgång? Det är väl ansvar av något?

Gott folk, tjejen gör så gott hon kan och vad jag ser är det tillräckligt! Hon en god och ansvarstagande mamma. Och hon visar mer ansvar än vad många (mycket äldre mammor gör om vi nu måste tala om ålder).

Sandra
Postat 2011-01-17 kl 19:48:32
Blogg: http://neverletgo.webblogg.se/

har även skrivit ett mejl oxå



hejsan Mikaela.



Jag är 16 år och fyller 17 nu den 10 februari, i sommras va jag med om det värsta en tonårstjej kan uppleva. Jag gjorde en sen abort dagen det gick över till 18 veckan jag va tvungen att föda ut mitt barn för att fostret var för stort. Mer om det kan du läsa på min blogg www.neverletgo.webblogg.se



Men nu undrar jag om du kan göra mig en liten tjänst, att länka den bloggen på din blogg så jag får lite läsare. Jag tror att många yngre tjejer läser din blogg och även äldre och jag vill sprida bloggen för att ingen ska behöva uppleva det jag gjorde, jag vill inte att någon ska behöva göra det jag gjorde för jag mår så fruktansvärt dåligt av det och jag tycker ingen är värd det.



Skulle vara grymt tacksam.



Ps.jag tycker du är en grymt bra mamma och jag vill önska dig alla lycka i världen!! :D

någon
Postat 2011-01-17 kl 19:52:52

asså kan bara säga RIKTIGT omoget svar

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 19:53:33

Haha, du berättar ju allt om Kelly så spelar ingen roll om du lägger upp mer bilder på henne för du har jublade upp bilder på henne ändå, shit tycker synd om dig. Du behöver psykisk hjälp ...

GUD
Postat 2011-01-17 kl 19:56:22

Erica, Martina, jag tycker att det är helt fel av er att döma henne på det sättet, där sitter ni på era rumpor och säger att hon är en dålig mamma. Hur kan ni veta att hon lämnar sitt barn till sina föreldrar HELA tiden, just det ni vet inte det, ni TROR det för ni följer hennes blogg men hon skriver inte allting för FAN. Och för det andra hon behöver inte höra av erat kritik om hon är en dålig mamma för ni vet ju inte ett pisst. Herregutt!

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 19:56:56

asså tkr faktiskt att det var ett riktigt omoget svar ,det är du & kevin som har ansvar inte din mamma eller vem du nu lämnar kelly till heeeeela tiden ,det är ditt barn även om hon är liten ?

man hör på dig att du försöker förklara bort allt bara .

fast jag förstår att det är riktigt jobbigt med barn i din ålder ,så jag förstår dig men ändå spendera lite mer tid med kelly... skulle inte skada ?

bara vad jag tycker ..

melina
Postat 2011-01-17 kl 19:57:22

asså tkr faktiskt att det var ett riktigt omoget svar ,det är du & kevin som har ansvar inte din mamma eller vem du nu lämnar kelly till heeeeela tiden ,det är ditt barn även om hon är liten ?

man hör på dig att du försöker förklara bort allt bara .

fast jag förstår att det är riktigt jobbigt med barn i din ålder ,så jag förstår dig men ändå spendera lite mer tid med kelly... skulle inte skada ?

bara vad jag tycker ..

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 20:03:52

Varför skriver du en blogg om du hatar att folk ska lägga sig i?

Eva
Postat 2011-01-17 kl 20:12:51
Blogg: /http://thebitcheva.blogg.se/

Hej. Lyssna inte på vad andra skriver om hur du sköter ditt barn. Jag hade varit jätteglad om jag hade kunnat få lite ensamtid när jag var ung och nybliven mamma. Det behöver alla ha men alla har inte en sådan tur som dig som har så underbara föräldrar och svärföräldrar som hjälper dig eller er. Man behöver inte finnas runt sitt barn 24 timmar om dygnet huvudsaken är att den tid man tillbringar med sitt barn är kvalitetstid. Kram till er alla från Eva

anonymous olololololloololololol
Postat 2011-01-17 kl 20:14:56

haha ur phat im not :3

anon myt
Postat 2011-01-17 kl 20:14:57

HAH! ur phat, im not... fettsugning = gheyben ...

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 20:15:18

Jag tycker det är starkare gjort av dig att INTE blogga om henne hela tiden. Som sagt så vet du inte vad hon kommer tycka om det hela när hon blir äldre och personligen så tycker jag inte att ett litet barn ska behöva vara med i vad som krävs för att driva en stor blogg t.ex. läsarträffar osv. En "normalgammal förälder" tar ju inte direkt med sitt barn på jobb/konferens/möten etc.



tycker snarare att det är dina läsare som är omogna då de tror att de kan ta hand om ett barn över internet genom att berätta för dig hur du ska eller snarare hur du inte ska göra. Stå på dig, jag vet mammor runt 20-25 som är mer omogen än dig. Du och dina närmsta vet hur ni ska göra, det är inte en bloggläsares sak att lägga sig i.



lolololololololololol
Postat 2011-01-17 kl 20:15:38

Döm andra så som du dömer dig själv.

Jessika
Postat 2011-01-17 kl 20:15:50

Detta har jag oxå undrat länge nu! Tycker fortfarande att det är konstigt.. Okej att din mamma erbjuder sig, men hade min mamma gjort det så ofta så hade jag sagt nej! Och att åka på kryssning? Det finns inte i min värld och absolut inte när min son var så liten som Kelly är nu. Vet inte om det var du eller Kevin som försvarade er med att Kelly trivs jättebra hos sin mormor men vart tog anknytningen vägen då? Det är ju jätteviktigt för anknytningens skull att vara med sitt barn nästan hela tiden i början. Och det är väl ändå du och inte din mamma som ska göra det. Och till er som skriver att alla behöver avlastning när man har barn. Nej, första tiden är inte alltid en dans på rosor men man får ta sig igenom den, det handlar om en period!



Sen är det ju okej att du inte vill "utelämna" din dotters liv på bloggen, men då kanske du skulle byta bloggnamn så det inte blir så mycket fokus på att du är mamma, om det inte är din roll som mamma du vill skriva om?



Äsch, inget illa menat, jag som mamma har bara så himla svårt att förstå hur man kan VILJA vara borta så pass mycket från sin bebis. Men det är väl bara att inse att alla är olika. All lycka till er!

adrg
Postat 2011-01-17 kl 20:16:16

aoirgiaodrjgoierjg

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 20:16:57

ååhhh kelly är så soeewwt mer bilder takk <333

ghufran
Postat 2011-01-17 kl 20:17:30
Blogg: http://vaafanskajahetaa.blogg.se/

En fråga till dig .. :)

Vad sa polisen om att du var gravid, och såhär gammal? Jag menar, .. man borde inte få vara så. Och speciellt inte när killen är äldre. Snälla svara på den här frågan, den är viktig !

Jennifer 19 år o mamma till Kevin 6 år
Postat 2011-01-17 kl 20:17:45

Vad fan alla bara klagar hon e för ung o grejer de finns folk som e mkt ungre o fick barn, ja själv har en son som e 6 år o ja e 19 år, ålder spelar ingen roll..Skit i alla som skriver elaka saker

Tora
Postat 2011-01-17 kl 20:18:11

åååh, jag älskar kelllyyyyyyyyyYy, skulle vilja hålla henne... FÅR JAG DET?! gullelguelleglguelgleugeelesnuttegulle KeLlYyy11!! <33tretre <3 <3333< 3< 3tre

asdg
Postat 2011-01-17 kl 20:18:27

dying fetus

Fredrika
Postat 2011-01-17 kl 20:18:48

Undrar varför alla ska hålla på, lägga sig i och klaga. Bara för att hon inte skriver om sin bebis 24/7 betyder det inte att hon inte tar ansvar. Det är väll självklart att "Kellys" mormor/morfar och farmor/farfar vill ta hand om henne ibland. Det kan man ju bara se positivt på. Även "vuxna" lämnar sina barn till sina föräldrar för att kunna göra saker. Vissa har inte ens mor/farföräldrar som vill spendera tid med sina barnbarn och vissa kanske inte finns i livet längre.



Visst man kanske är ung när man är 15 och blir mamma, men händer det så händer det. Abort är inte alltid det bästa, det valet får var och en avgöra själv och det val man väljer är det som man tycker är bäst och då ska ingen klandra en för det. Jag är själv 15 och skulle behållt barnet om jag blev gravid. Det är ju trots allt ett barn och man kanske inte får den chansen igen.



Men alla har sin egen åsikt, men uttryck den då på ett bra sätt. Att köra med kränkningsstilen funkar inte.



Ville bara skriva av mig och säga vad jag tycker. :)

Du gjorde ett bra val, hoppas du inte tar åt dig av andras negativa kommentarer. För dom kan inte sätta sig in i din situation, därför ska de heller inte uttrycka sig som de gör.



Kram!

Louise
Postat 2011-01-17 kl 20:26:33

Jag blir så irriterad på alla som klagar hela tiden, skaffa er ett liv och sluta läs bloggen om ni bara stör er på den. Det är ju klag på minsta lilla för fan! Tror inte att ens hälften av er skulle klara det bättre själva.. Man måste väl få lämna bort sitt barn någon gång utan att man ska vara en dålig mamma.

Sarah
Postat 2011-01-17 kl 20:30:54
Blogg: http://sarahholm.blogg.se/

hejsan!

Ville bara säga att du har en otroligt fin och färgstark blogg. Det är roligt att följa med hur det går för dig, Kevin och Kelly :)

Take care!

Sandra
Postat 2011-01-17 kl 20:32:35

Jag tycker att du ta hand om bra kelly. Jag börjar blir irriterad på alltid ni ska klaga på vad hon gör med kelly. Ni vet ju inte vad hon gör utanför bloggen. hon behöver inte skiva allt vad som händer och hon får göra vad hon vill att hennes mamma ska passa kelly eller att nån ska passa henne så sluta klaga

Tess
Postat 2011-01-17 kl 20:38:27
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Några timmar ledigt? Jag är också mamma men det är ju något man aldrig är "ledig" ifrån... Du kanske menar att du får "egentid"?

Alexandra
Postat 2011-01-17 kl 20:39:22

Men herregud! Låt Michaela ta hand om sitt liv själv! Jag är gift och har barn och idag är våran dotter 7,5 år. Hon är inte ett dugg rädd för att sova borta utan är helt trygg i den situationen! Just för att vi har låtit hennes mor och farföräldrar ta hand o henne själva ibland.. Vi har lämnat bort henne över en helg eller till och med en vecka på sommaren för att de själva ville vara med henne. Inte är man en oansvarig förälder för det... Om Kellys mor och farföräldrar själva vill ta hand om henne så är det snarare en bra chans för dem att bygga upp en bra relation till sitt älskade barnbarn. Och om Michaela pluggar under tiden så är väl det om något att ta ansvar? Då tar hon ju ansvar för sin egen och för Kellys framtid! Utan utbildning inget jobb!



Ni har inte tänkt på att hon kanske behöver lite avlastning för att orka vara en bra mamma?! Ja, hon var för ung för att få barn... hon har satt sig själv i den här situationen, men måste hon bli bestraffad för det?! Kan man inte stötta henne istället för att trycka ner? Kelly finns, det är ett faktum och Michaela är en ung mamma... det är också ett faktum... men vad är det som gör att hon inte har rätt att leva sitt liv? Hon har ju ändå huvudansvaret och det tror jag hon är fullt medveten om! Jag blir så upprörd över alla människor som lägger sig i och uttrycker sig om sådant de inte har en aning om! Ni som inte har barn kan inte uttrycka er! Nä fan! Skaffa er ett liv och sluta dömma andra så förbannat mycket! Ni kan sitta där och vara kaxiga bakom era skärmar... men försök reda ut en likadan situation själva!

Michaela! Jag tycker du verkar vara en superduktig mamma och du gör helt rätt i att du ser till att få egentid! Dessutom gör du helt rätt i att du inte lägger upp så mkt information om din Kelly.

Kram!

diasz, 18 och blivande tvåbarnsmamma
Postat 2011-01-17 kl 20:53:46
Blogg: http://diasz.blogg.se/

Måste nog hålla med de flesta, du verkar vara en ganska oansvarig mamma!

Och du får ta kommenterar och kritik så är det med att ha en stor blogg. Ogillar du det så mycket så radera din blogg.

Ingen har sagt att man ogillar din blogg, utan sättet du behandlar din dotter.

Ett barn behöver sin mamma STÄNDIGT, men det verkar inte du klara av

heidi
Postat 2011-01-17 kl 20:56:49
Blogg: http://missheidis.blogg.se/

Jag undrar varför det inte är ok att det finns andra människor med i ens barns liv, jag är 32 har 3 barn och jag lovar att jag inte är eller har varit med mina barn dygnet runt. Alla människor oavset ålder då man blir förälder har ett annat liv också, man är inte bara mamma. En lycklig person på alla plan är en bättre mamma. och faktiskt man blir ganska sliten om man är med sina barn dygnet runt, och ja jag vet alla ni som tycker att man ska ta sitt ansvar bla bla... man gör det men mina barn är inte mina ägodelar, det finns fler personer i deras liv som faktiskt vill rå om dem, som tjatar och vill ta dem över dagen, över natten. Ska jag säga nej jag måste ta mitt ansvar som mamma haha , nej lägg av ni som själva inte har barn och tror att man endast kan vara en bra mamma om man är fastklistrad vid sitt barn jämt, och ni som tror att det ska vara så.. snälla skaffa inga barn, för ni kommer att förstöra ert eget och ert barns liv.

mathilda crossarN larsson
Postat 2011-01-17 kl 20:57:56
Blogg: http://mmathildarsson.blogg.se/

jag tycker alla som kommenterat att hon är omogen osv , tryck upp era tankar i röven. klart mormor,morfar vill ha lite tid med kelly också, de är bra om hon får växa upp bland äldre också !

& jag tycker de är bra att du inte lägger upp massa bilder på kelly, de är trots allt internet o man vet aldrig i vems händer bilderna hamnar ... tråkigt men sant, tycker du klarar ut de väldigt bra trots din ålder !

stå på dig , du är mer värd än att bli nedtryckt !:)

kram på dig mikaela :)

Natti
Postat 2011-01-17 kl 21:01:57
Blogg: http://rosed.blogg.se/

Alla behöver avlastning ifrån föräldraskap. Döm inte Mikael om ni själva inte vet hur det är att vara förälder. Speciellt en ung sådan.

Mamsen
Postat 2011-01-17 kl 21:16:45

Jag blir verkligen trött på alla er som lämnar elaka kommentarer på Mikelas blogg. Vad är det för fel på er egentligen? Om ni inte gillar bloggen så kan ni ju bara gå till en annan. Vad tänker ni på när ni har ett behov av att vara så elaka mot henne? Vad har ni för syfte och mål med era dumma och elaka inlägg? Varför är ni för det mesta anonyma? Ni känner henne faktiskt inte, men det hindrar er inte att döma henne och göra personangrepp. VARFÖR? Gör något annat istället för att hålla på och klanka ner på ett stackars otursförföljt tonårsbarn.

Essie
Postat 2011-01-17 kl 21:31:12

har en kompis som är ung mamma, hon var 16 när hon fick sin dotter, nu är hon 21 och har sitt barn varje dag, men när hon bvar 16 gick hon klart skolan och skaffade sig en bra utbildning för att senare i livet kunnat ordna ett fint och ordnat liv för henne och hennes dotter, under den tiden tog hennes mamma hand om dottern, vilket är jättebra. Är man 15 år gammal så är det ett modigt beslut att behålla ett barn och ett ännu modigare och mognare beslut att våga be om hjälp så man inte riskerar sitt barns framtid. Ni omogna människor som inte kan unna en ung mamma och hennes barn ett bra liv borde hålla käft istället för att försöka trycka ner någon annan. ARGH! sorry om det blev långt, men en hjärtefråga.. Du är så duktig!

Pappatankar
Postat 2011-01-17 kl 21:37:28
Blogg: http://pappatankar.blogg.se/

Har inte läst bloggen så mycket, så jag vet inte vad som skrivits innan... men grattis till att det finns massor med folk runt omkring dig som kan ta hand om Kelly! Det är väldigt värdefullt, hon får massor av kärlek och uppmärksamhet från många.

Vi har det inte riktigt så... på två år har vi fått barnvakt på min sida av släkten två gånger. Totalt fem timmar. Därav att jag säger grattis :-)



Och det där om att man inte skriver så mycket... vad ska man skriva? Det händer inte så mycket i början! Och sen alla de där småsakerna som händer... man hinner inte när barnet väl börjar röra på sig mer! Kör på, ge Kelly kärlek och uppmärksamhet från hela släkten! Hon är ju hela släktens nya barn :-)

malin
Postat 2011-01-17 kl 22:00:07
Blogg: http://valresultatet.se

Hejsan, jag gillar din blogg. Tycker du skulle haft någon omröstning bara, du kan t.ex. gör omröstningar till din blogg på http://www.valresultatet.se



Rekommenderar den, använder den till min egen blogg! :)

Maria
Postat 2011-01-17 kl 22:09:51
Blogg: http://malabuz.blogg.se/

Jag menar inte att du ska lägga ut Kelly och skriva detaljer men man kan ändå prata om henne och om dig som mamma och vad ni gör hur du känner osv. Förstår du? Det hade varit kul att läsa att du är engagerar dig i Kelly och.. ja lite mer "mammaprat" Vet inte riktigt hur jag ska formulera mig men just nu är det bara Prat om dig, dina vänner, kevin och såna saker. Plötsligt dyket ett kort upp på kelly och det får mig att tänka "jaha har hon tat in Kelly på rummet nu för en stund". Vill inte låta taskig.. absolut inte. Tycker det är strångt att skaffa barn när man är ung. Men eftersom man aldrig läser ditt liv som mamma utan bara en tonåring med kärleksbeskymmer så blir det svårt att tro att du har hand om Kelly då man aldrig hör ditt liv om henne. Självfallet bestämmer du själv hur mycket du ska skriva Om kelly.. menar inte något annat. Men man kan skriva massor om livet utan att nämna något som skulle störa när hon är äldre.



Vill bara få dig att inse att lämna inte bort henne förmycket för det är under den först tiden som barnen knyter an och ska känna sig trygga med sina föräldrar. Om hon då är hos massor andra.. vem ska hon då knyta an till. Sen tror jag att du kommer vara mycket ledsen senare i livet då du tänker tillbaka och inser att du har missat mycket av din dotters första tid. Ha en bra dag/kväll



//Malabuz

Kajsa (:
Postat 2011-01-17 kl 22:11:14

Hela inlägget var verkligen klockrent och man märker att du tar hand om Kelly, men sen förstör du ALLT med att säga att hon har en farmor, farfar, mormor och morfar också! Du säger det som om de borde ta hand om henne lika mycket som du och kevin gör. Och jag vet att du vet så jag ska inte vara så där störig och skriva att det är din och Kevins unge på något sådant elakt sätt. Jag vill bara fråga om du verkligen tycker att Kelly ska spendera lika många timmar med dig som hon gör med t.ex. sin mormor?

Malin
Postat 2011-01-17 kl 22:19:34
Blogg: http://www.valresultatet.se

Hej du har jättefin blogg, men ag tycker du borde ha lite aktivitet för dina läsare. Typ Frågor&svar eller kanske en omröstning..



Man kan göra omröstningar på http://www.valresultatet.se det går snabbt och är smidigt, det är där jag gör mina omröstningar :)



Puss :)

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 22:25:35

Kör på tjejen! Folk läser ju bara utifrån din blogg och dem känner inte dig och vet inte vad du gör dagligen, dem förstår inte hur det är och dem skulle inte vilja att vi dömde dem. Du är en supermamma och jag beundrar verkligen dig! <3

vicky
Postat 2011-01-17 kl 22:26:01
Blogg: http://lundbergsmyggan.blogg.se/

Glömde skriva mitt namn i kommentaren nyss xD<3

NINA
Postat 2011-01-17 kl 22:44:03

jag har ingen anledning att släppa en dum kommentar här, för jag känner inte dig, din pojkvän eller din familj överhuvudtaget, men det jag fått för uppfattning är att du ofta behöver ursäkta dig, att din mamma kommenterar och säga att vi läsare ska låta bli att klanka ner på ett "otursförföljt tonårsbarn" - ja du mikaela är ett barn och ska egentligen inte ha barn själv, sen att du är otursförföljt? jag är hemskt ledsen för allt "dåligt" som hänt dig och jag hoppas du får rättvisa i allt, men du har ändå ett ansvar, det känns lite som om du tycker synd om dig själv för att du har ett barn och måste göra läxorna samtidigt liksom.

20 årig Morsa!
Postat 2011-01-17 kl 22:59:31

Jag var "bara" 19 år när jag fick min dotter, och ja jag är en ung mamma men för de tar jag hand om henne VARJE dag!

Håller med dom som skriver där uppe att ditt försvar att dom erbjuder sig för att du ska få någon timme för dig själv, är mer ett försvars till att du kanske inte riktigt är mogen.



Ditt svar om att man mest har en gullig bebis hemma och det är svårt och se allt som är nytt.



DU HAR FÅTT BARN ALLT ÄR NYTT VARJDE DAG UTVEKLAS DOM!!!!



Herre min jesus du verkar inte försått att du har ett stort ansvar, det är inte en liten docka som ska flänga med dig hit och dit bara för din vinnings skull...

Livet handlar inte om dina och Kevins varje lilla bråk utan om Kelly!



DU och dina "fans" får ursäkta men hänger man ut sitt liv så som du gör får man tåla kritik!

Jag menar du kan ju knappt släppa en fis innan du skrivit de på bloggen!

Hur hinner du uppdatera din blogg 5000 gånger om dagen när du har ett barn att ta hand om ...

Seriöst öppna ögonen och se skillnaden mellan priva liv och blogg..



Jeje nu kommer ditt försvar tal det är min blogg mitt liv...

Ja det visar bara hur omogen du är.

Man har ett privat liv utanför bloggen också villket du verkar ha missat!

mysan
Postat 2011-01-18 kl 00:47:46

haha jag tycker alla ni som säger att det inte är mor o far föräldrar som skall ta hand om barnet osv är lite trångsynta.

Tog aldrig era mor och farföräldrar hand om er någon gång när ni var små?

Min mormor var hos oss och hjälpte till och tog hand om mig ofta när jag var liten och då kunde till och med mamma vara hemma om dagarna dem hjälpte till för att ge avlastning, det kan man behöva varesig man e tonårsmorsa eller "vuxen morsa" Eftersom man ofta har ett hushåll att sköta om eller som i detta fallet läxor osv..

Amanda
Postat 2011-01-18 kl 01:41:59

Vadå för trött för att följa med? Hon sover väl i sin vagn?! Så är det när man har barn, man får ta med dom överallt! Sen får vi ju mest bara höra om när din mamma tar hand om henne så klart att folk börjar undra vad du egentligen håller på med. Visst du är bara 15 men det är ju fan ingen ursäkt till att inte ta sitt ansvar! Nu får du ge dig, tyckte om dig i början men börjar ändra mig!!

M
Postat 2011-01-18 kl 01:42:00
Blogg: http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Till Mamsen!

Tyvärr så fungerar det så här i en offentlig blogg, man får kommentarer, responser. Och medelåldern på den här bloggen är inte speciellt hög.



För mig låter det konstigt att man inte har så mycket att berätta om ett barn när det är så litet. Under den här första tiden så utvecklas barnet massor.

Och jag kan inte heller förstå att hennes föräldrar tillåter denna enorma utsatthet som innebär att man blir sårad, ifråntagen sin integritet. En femtonåring har inte alltid den förmågan att gränsa.



Jag läser här för att jag är orolig, både för Micaela och Kelly. Dom är två barn, spelar ingen roll att man fött barn, man är ändå minderårig vid femtonårsåldern och har behovet av att ens föräldrar drar i handbromsen när det börjar dra iväg på ett sätt som inte gynnar någon..



Trolltyg!!

jenny
Postat 2011-01-18 kl 07:19:05
Blogg: http://livetenligtjenny.blogg.se/

du tycker rätt mycket om kelly? mammor brukar älska sina barn.

Hanna
Postat 2011-01-18 kl 08:54:18

Lindah: för du är ju fruktansvärt modig som har skrivit namn i namnrutan. det är väl för fan lika anonymt som att inte skriva ett namn alls. tror jag jag heter hanna eller? och om jag nu gör det, vem fan vet vem jag är då bara för att jag skriver mitt namn.

felicia- julies morsa
Postat 2011-01-18 kl 09:17:37
Blogg: http://chickmama.blogg.se/

mitt barn är snart 4 månader och vi har haft barnvakt 2 gånger, den ena gången gick vi på bio,jag höll på att dö av längtan efter min dotter , och den andra var vi ute och gick, vi gick hem efter tio minuter.

barnet behöver vara med sina föräldrar den första tiden, kom inte o säg att hon inte förstår, för det gör hon. barn känner igen lukt & Röst!

tycker att du borde stanna hemma och uppskatta det du har än att du springer runt när bebisen är liten! Njut av henne!

jag tycker inte att du är en dålig mamma, men jagtycker att du borde spendera mer tid med Kelly. jag har ingen mamma som kan ta hand om min lilla, för min mamma har ms!

Så jag och min sambo, vi är sjutton år, vi klarar ALLTING själva!

lär dig stå på egna ben nu mikaela, det är du som satt henne till världen, då får du faktiskt ta ditt ansvar med!

JOsefin
Postat 2011-01-18 kl 09:30:12

tycker du gör rätt..vem vill "vika" ut sitt barn på internet? Nu menar jag att berätta allt som händer i ditt barns liv.. Med familj m.m. ska man vara försiktig med vad man lägger ut! Speciellt om de inte vet/förstår att man skriver om dem! Jag fattar verkligen inte hur folk ORKAR BRY SIG. Det är väl självklart att du sköter om ditt barn..Bara för att du inte uppdaterar så fort hon andas på bloggen betyder inte det att du inte tar hand om henne.



Och är jättebra att din dotter har många människor runt omkring sig.. då kommer hon inte vara så beroende av dig längre fram, utan kan sitta hos någon annan och ändå känna sig trygg! Om Kelly bara skulle vara med dig, ingen annan, kan hon bli väldigt skygg och osäker senare.. så Kelly tjänar bara på det ;)



Bry dig inte om dem som skriver negativa saker.. De har bara brist på liv eller är osäkra på sig själva..så de mår väl bättre av att trycka ner dig.. Ganska skrattretande att läsa deras patetiska inlägg.. säger en hel del om dem själva ;)



Du är stark som inte påverkas av dem! :D

Ullis
Postat 2011-01-18 kl 10:26:10
Blogg: http://mamabear.blogg.se/

Hur mycket du lämnar bort din dotter ska andra skita i. Men namnet på din blogg antyder att det ska handla mycket om ditt liv som mamma och om din bebis.

LORISSA LOVEBOMB
Postat 2011-01-18 kl 11:13:35
Blogg: http://lorissalovebomb.se

angående det där med bilder så tycker jag att du gör rätt i att inte lägga upp så mycket bilder. För det är ett dilemma - hon kan ju inte ge medhåll. Och din blogg har ju blivit stor. Så egentligen är det etiskt motsägelsefullt att lägga upp bilder på folk som inte vet om det.

lina
Postat 2011-01-18 kl 11:25:21

Jag tycker det är jättebra att din mamma tar kelly ibland så du får lite egentid att fika med kompisar och sådär, du är ju faktiskt bara 15 år och behöver lite tid för dig själv ibland :) Jag tycker det är kanonbra! Du ska asolut inte ha dåligt samvete.. jag tror man blir en bättre och gladare mamma om man ibland får lite tid för sig själv! kram

<3
Postat 2011-01-18 kl 11:27:54

Asså ALLA föräldrar lämnar över sina barn till sin mormor/morfar eller farmor/farfar, det är inte bara Mikaela som gör det, jag tycker du gör rätt som gör det IBLAND!!!! <3

Malin
Postat 2011-01-18 kl 12:05:50

kelly är ditt och kevins barn!! Att ursäkta dig med att hon faktiskt har en mormor o farmor också är fruktansvärt omoget!!

Jag som mamma skulle aldrig kunnat lämna ifrån mig mitt barn bara för hon är för trött för att gå ut och jag verkligen vill gå ut. Nee duu, så stannar man hemma och tar sitt ansvar!! För hur du än vill vända och vrida på det och hitta på massa lama ursäkter, så är hon bara ditt och kevins ansvar!

åka på kryssning det första du gör? herre gud, jag blir ju rädd.

Visst, du visar någon bild på din söta dotter ibland, men man känner fortfarande inte av något band mellan er. Vad hände med anknytningen? Vad hände med att man alltid vill vara med sitt nyfödda barn vad som än händer?

Nee återigen är det bevisat, barn ska inte ha barn!!

Thaura*
Postat 2011-01-18 kl 15:18:48
Blogg: http://croftsoft.blogg.se/

Jag fattar inte heller varför andra ska lägga sig i ditt liv. Hur du lever och vad du skriver om på bloggen är ju din ensak. Jag vet precis hur det känns, själv skriver jag mycket om mitt liv som glamourmodell, och då ska folk alltid ha synpunkter på om mina bröst är äkta, varför jag gör topless-bilder o.s.v

Vissa människor är så avundsjuka för att man vågar leva som man vill!

Kim
Postat 2011-01-18 kl 15:38:10

Nu är ju dina fans här runt 11-15 år och vid en sån ung ålder så SKA MAN INTE YTTRA SIG sig om föräldraskap då dom inte kommit in i pubetetern än eller börjat sitt liv. Jag ä själv 21 och ska ha barn i Maj och jag håller med de flesta här om att du verkar ha alldeles för mycket ursäkter. Kelly är DITT ansvar och det innebär inte att dina föräldrar eller svärföräldrar ska ta hand om henne då du vill ha "egentid" du är inte en vanlig 15 åring längre utan du valde själv att föda ditt barn då får du ta på dig mammarollen lite bättre och ta ANSVAR. Ditt liv nu kretsar runt dina fans och kevin när det egentligen borde vara Kelly. Visst förstår jag att man vill ha egentid men egentid innebär inte att man ska ha det JÄMT! Istlllet för att gå ut och ha impulsiva läsarträffar stanna hemma med din dotter och ta hand om henne! Så ni som säger att vi är svartsjuka kan ju börja tänka om, för vem skulle vara svartsjuk på en oansvarig 15 åring som varken kan ta hand om sig sjölv eller sin dotter?

Lisa
Postat 2011-01-18 kl 16:10:42

Jag tcker det är klokt av dig att inte hänga ut din lilla dotter pa nätet, man vet aldrig vad det finns för idioter som läser och du vet ju inte heller vad det kan leda till längre fram. Tänk ocksa pa att det somm läggs upp inte bara försvinner... Sedan behöver man inte vara nan dalig mamma för att man later nagon annan ta hand om barnet ibland, särskilt inte när man är väldigt ung. Ha det bra...

-
Postat 2011-01-18 kl 18:31:20

Ingen kommentar till allt det första, men sen: "Jag fattar inte varför alla lägger sig i?". Vänta nu. Du har ju en enorm blogg som bygger på att just vara ung o gravid/ung o mamma. Klart som fan att folk lägger sig i? Om bloggen ska handla om det och du jämt skriver om hur det är hos kompisar etc kanske folk undrar vad som hänt med Kelly?



Förlåt om jag låter otrevlig, men att folk lägger sig i är livet när man har en blogg. Om du inte gillar det kan du väl sluta blogga eller nåt.

M
Postat 2011-01-18 kl 20:27:07

Det är inte så konstigt att folk undrar. Lägger du ut ditt liv i din blogg får du ju va beredd på att folk lägger sig i. Jag har min dotter med mig 24/7 och har lämnat bort henne 1 gång då jag skulle på begravning och hon är 1½år. Jag vill vara med mitt barn 24/7 så det är klart folk undrar varför du kanske inte är med din lilla sötnos sen är det klart att det finns folk som letar fel för att du är ung! Du vet ju att det är så!

Anita
Postat 2011-01-18 kl 21:13:40
Blogg: http://anaflumi.blogg.se/

Asså visst det är inget fel med avlastning men det märks att du inte är med henne. Och så som du skriver säger sig självt.. Jag tar hand om henne väldigt mycket ... Hon har faktist en pappa mormor osv.. Asså HON ÄR 3 MÅNADER! Hon ska vara med dig hela tiden! Hur mycket läxor har du egentligen and by the way om du har så jävla mycket att göra då gör du det när hon ligger och sover som vi andra mammor. Du är inte som kellys mamma snarare stora syster... Ta det lugnt koncentrera dig 100 % på henne och det är något hon aldrig kommer glömma sen. Du är ung ! Men du valde att ge bort din ungdom för ditt barn.. du kan leva ut ditt liv när hon blir äldre du är som sagt bara 15 år. Inga bortförklaringar nu !

Magdalena
Postat 2011-01-18 kl 22:13:43

Keep up the good work...

Man behöver tid för sig själv...

Så e d bara... Folk som inte själva har barn vet inte hur det är och ska inte heller döma dej... O folk som har barn vet inte hur just DITT barn är så dom ska inte heller döma dej... Lycka till me allt!

Anonym
Postat 2011-01-18 kl 22:17:52

era moggar som hatar.. hon e 15 år låt henne ha lite tid utanför hemmet o kelly också.. tänk att hon går i skolan och vill ha en bra utbildning så hon kan hitta ett hem när hon blir äldre så hon kan försörja sig själv och kelly.. hon tänker på kelly därför kanske måste plugga lite då och då så hon kan lämna över kelly till sina föräldrar.. de handlar även om deras framtid.. tror knappast ni skulle vara bättre mamma än henne som bara e 15 år eller?

awd
Postat 2011-01-18 kl 23:26:01

kommentaren över mig: Jag antar att jag inte skulle vara det... med tanke på att Jag tycker inte att det "verkar kul att ha en bebis" Jag har småsyskon som jag tar 80% tid hand om... Och det är svårt att få med plugg och annat efter skolan.. Jag vet att de är stort ansvar att ha barn... Och att jag 90% av tiden jag hade dem ville göra något helt annat. Det är FAIl att skaffa barn när man själv är ett barn.. Men det är mina tycken, alla har olika åsikter men jag måste säga att hon har en tuffframtid, Hoppas bara hon har snälla föräldrar!

Sandra
Postat 2011-01-18 kl 23:31:25

Detta är första gången jag läst din blogg och enda inlägget ja läst eftersom ja nyss skaffat bloglovin å råkade glida förbi din sida :D Men jag tycker du är klok som skaffar skötning för att klara av skolan!! Jag hejar på dig! Sen måste man nog offra lite av ungdomslivet/utelivet för att hinna/orka med småbarn. Min kompis fick barn när hon va 16 så jag har sett litegrann hur det kan vara. Själv är jag 25 nu å kommer nog inte skaffa barn före jag e 30.. men de e ju jag det, du fixar säkert det där bra! Klokt att du inte lägger upp för mkt info och bilder om din dotter för det som hamnar på nätet lär ju finnas kvar ett tag ;) lycka till!

Asta
Postat 2011-01-18 kl 23:43:08

Har man en blogg och går ut med stora delar av sittinnersta liv så får man kritik. Det går alltid att

"blocka" kommentarer. Men många läsare och kommentarer gör ju att pengarna trillar in. En bra affärstanke! Men man kan inte som bloggare gnälla på kommentarer, även om de är negativa och trista.

Bloggen är ju inget särskilt egentligen. Ett barn som fått ett barn och måste bli vuxen i förtid..... Inte särskilt romantiskt egentligen

carro
Postat 2011-01-19 kl 00:45:40
Blogg: http://www.nattstad.se/carroliina

Hmm jag är själv ung mamma men ja förstår inte. Om hon nu är ditt liv hur kan du lämna bort henne då? min son är snart 1år han har sovit borta 2-3ggr och varje gång han inte är med mig blir jag galen för jag vill ha honom hos mig varje sekund.



Jag tycker du ska lägga mer tid på din dotter än du gör på bloggen. Och varför hänger du ut kevin så mycket? vill du att folk ska tycka synd om dig o ogilla honom? usch på dig!!



Hoppas annars att när du e gammal och behöver kelly att hon skiter i dig!



Ta vara på varje sekund du har. lev inte för din blogg lev för din DOTTER!

Amanda
Postat 2011-01-19 kl 15:35:56

Vadå inte att så mycket händer nu när hon är liten? Hon är ju vaken mer och mer. Rör på sig mer och försöker prata själv med sina egna ord. Det är ju nu som det händer mest saker! Sen att du säger att du har mycket att göra så din mamma får ta henne. Sånt får man göra när Kelly ligger och sover!!Det är fan ingen ursäkt att du bara är 15, du har valt det själv!! Om hon är för trött så stannar du antingen hemma eller tar med henne i vagnen! Hur svårt kan det vara?! Ja, du har en mysig liten bebis hemma, inte med dig! Bara för att hon har en mormor, farmor m.m så är det inte deras ansvar. Dom kanske erbjuder sig att ta henne för dom ser att du inte riktigt kan ta hand om henne. Man vill vara med sitt barn hela hela tiden. Finns inget bättre. Visst lite egentid ibland men inte flera ggr i veckan. Enda gången jag har lämnat ifrån mig min dotter var när jag låg inne på sjukhuset för en propp i hjärnan och då var det till hennes pappa. Saknade henne hela tiden och funderade tom på att lämna sjukhuset. Ursäkter ursäkter hela tiden! Va med ditt barn så behöver du inte ursäkta dig hela tiden!

karolina
Postat 2011-01-20 kl 01:04:11
Blogg: http://blogcakes.blogg.se/

Såg dina videoinlägg och du har toppenbra hand om din dotter! Min dotter är hos sin mormor och farmor 2-3 dagar i veckan. 4-6 timmar per dag och jag tycker det är toppen att hon får vara där! Det finns ju så mycket annat som ska fungera idag också. Jag tycker att min dotter är det bästa som finns, men i dagens samhälle har man många andra krav på sig. Man ska ha bra jobb, bra utbildning, gärna vara engagerad i föreningsliv, värna om sin umgängeskrets, vara en bra mamma, träna, leva hälsosamt, vara en bra flickvän, ha ett hem som fungerar för att bara nämna några. Jag har klarat av allt det här för att jag haft sådan otroligt fin hjälp och allt det här gör jag för min dotters skull. För att hon ska få ha det bra hela livet och ha en trygg,social,ekonomisk och hälsosam uppväxt med unga, glada, energifyllda, engagerade föräldrar och nära anknytning till släkt och vänner. Jag vill att hon ska ha föräldrar som har ett eget liv utanför henne också, föräldrar som inte isolerar sig för att de fått barn, ger upp sina drömmar och vänner för hennes skull så att när hon flyttar hemifrån behöver känna att vi inte har något liv kvar för allt har kretsat kring henne. Vi som då inte varit med vår dotter 24/7, vi har en oerhört trygg dotter, som inte gråter sönder när vi lämnar henne, som alltid är glad, som får en massa uppmärksamhet dagligen av vuxna som älskar henne lika mycket som hennes föräldrar, som sover utan protest från det man kysst henne godnatt kl 20 tills 8 nästa dag. Så dålig förälder man är för att man inte vill komma ihåg första tiden som något man fick stå ut med, istället för att man var levnadsglad, hade engergi och mådde bra själv.

Alexandra Novalie-Star Karlsson
Postat 2011-01-20 kl 20:04:18
Blogg: http://sandraykarlsson.bloggsida.se/

Hejsan...



Jag har inte följt din blogg lika länge som många andra kanske men här kommer ett litet inlägg till både dig och dom som klagar!



(till er som klagar på hur Micah tar hand om Kelly)



Är ni pantade eller?! Förstår mig inte på hur ni kan sitta och läsa bloggen och sen kritisera hur hon tar hand om sin dotter utifrån vad hon skriver ut här?! Ni vet ju inget om hur det är IRL när allt händer... Utan ni vet bara det HON väljer att skriva ut.. Och big fucking deal om hon får hjälp utav sin mamma och andra i familjen?! Hon är 15 år! Hur skulle ni göra om ni va i samma sits? (och kom inte med att det skulle aldrig hända! för det är bara bullshit! det händer dagligen världen över!) Jag tror inte ni skulle klarat det bättre själva! Så då frågar jag er.. Vem skulle ni helst ha hjälp av.. Någon i familjen eller en främmande människa? Jag tror svaret är rätt självklart där... Min lilla syster år 20 år, hon va 18 när hon fick sin dotter. Och hon behövde hjälp och råd precis som vem som helst med sitt första barn! Det spelar ingen roll om man är 15, 20 eller 30 år Alla behöver hjälp och stöd från sin familj! Skulle du/ni valt bort det om ni satt i Mikaelas sits?! Min syster ska ha sitt andra barn nu i april, min andra syster ska ha nu i februari/mars och båda kommer behöva hjälp och folk som ställer upp och kanske passar barnet några timmar om dagen. Och inte fan är verken dom eller micah eller någon annan en dålig förälder för det. Föräldrar behöver lite fritid med! Era mammor och pappor "lämnade" nog bort er till familjemedlemmar när ni va små med.. sen när ni blev äldre så va det övernattning hos kompisar som blev deras "egentid" Så bara lägg ner att klaga på Mikaela dom få gånger hon faktiskt låtit sin mamma eller någon annan hjälpa henne med Kelly! Båda Kellys föräldrar älskar henne, det är jag tvärsäker på! Så bara lägg ner om ni inte har något bra att säga! -.-



(och nu till dig Mikaela)



Jag känner inte dig så kan ju inte säga hur du är direkt heller, men jag utgår från din blogg och dina videoinlägg och allt sånt. Och du verkar vara en underbar person och en underbar mamma! Och låt ingen få dig att tro annat! Tycker att du är sjukt duktig och stark som står upp för dig själv och din dotter. Och det är väl klart att du ska få lov att vara ifrån din dotter med då du känner att du vill det, Jag tvivlar knappast på att du blir en sämre mamma för att du kanske går ut och fikar med dina kompisar eller bara har en myskväll med din kille. Tror du till och med blir en bättre mamma. För det ger dig och Kevin tid för er och även tid för er att sakna Kelly, vilket gör det så mycket roligare och mysigare när ni får tillbaka henne efter ett par timmar :) Så bry dig inte om dom som säger att du är en dålig mamma bara för att din mamma är så snäll och ger dig tid för att bara vara dig själv och få vara med dina vänner! :) Du gör ett jättebra "jobb" som mamma (vet inte om man kalla det jobb direkt varav " ^^) JA, det va väl allt jag ville säga istortsätt :) Grattis till förlovningen med Kevin och Grattis till Kelly (tror inte jag sagt det innan)



Massa kramar till dig, kevin och Kelly! Ni förtjänar det bästa här i livet :)

godatankar
Postat 2011-01-20 kl 23:03:25
Blogg: http://godatankar.blogg.se/

Jag tycker att du gör helt rätt som inte lämnar ut din dotter offentligt.

Det är viktigt att ha ett privatliv och inte lämna ur förmycket om andra eller sig själv till vem som helst.

För ingen har med ditt liv att göra.

Det är dåligt att människor vill lägga sig i och klaga, för ingen av oss är perfekt. Vi gör alla tabbar och misstag.

Den som aldrig gjort ett misstag kan ju kasta den första stenen som man brukar säga. Men vem tusan har inte gjort misstag eller vart felfri i olika situationer.



Det är inte lätt att ha barn skulle jag tro, och varför är det så galet fel att be om hjälp ibland?

Skulle det inte vara lite lättare att leva om vi alla fick be om hjälp då och då. Och även ge hjälp.

Du gör rätt som ber om hjälp.

När dina föräldrar blir gammla kan du gengällda dem och ta hand om och hjälpa dom med saker när dom blir gammla och inte klara allt själva.



Dessutom är det skumt att du får den här frågan, och det verkar som att DU måste ta hand om barnet, ingen ifrågasätter varför din kille inte tar hand om henen i såfall.

Tusan, man är ju två föräldrar och då ska inte ´bara en behöva stå till svars.



Keep it up! Och ta inte åt dig av andra som klagar, lovar att personerna själva också ber om hjälp och är "oansvariga" HOST ibland.

Realist
Postat 2011-01-21 kl 04:45:21

Herregud... Är man mamma så får man offra saker! Det handlar inte längre om vad du vill ha längre, du måste sätta barnet före, är hon trött så lämnar du inte bort henne och drar iväg heller? Hon är ditt barn! jag tycker du ska börja inse det och sluta leka runt och växa upp! Du får stå ditt kast och sätta barnet först i ALLA lägen, visst du kan ha lite egen tid men det du just sa är oacceptabelt... Helt ärligt tycker jag synd om Kelly och hoppas hon kan hitta än bättre förebild än dig i framtiden.



PS. kan du inte ta kritik lägg ner bloggen.

Frida "Frizzy" Svensson 18 år
Postat 2011-01-21 kl 10:47:01
Blogg: http://bilddagboken : CupcoOkies

Hej om jag ska var ärlig mot dig så tycker jag att du är väldigt oansvarig och hopplös.

Kelly är din dotter. Har du inga mammakänslor för henne? Typ att du inte vill lämna henne hemm/ vara utan henne, Att du vill umgås med henne? Att du vill visa upp henne för hon är ditt allt och du älskar henne? Efter läste lite i din blogg så har jag kommit på att så fort du fick Kelly så skrev du om henne lite sen började vara vänner rätt mycket och lämmnar din dotter hos din föräldrar. jag kan förstå att du behöver ha egen tid men tycker du ska sluta umgås så mycket med vänner ( du verkar inte ta med din dotter ändå så) jag tycker du ska skärpa dig, bete dig som en mamma och lägga din tid främst på din dotter! Och egentlig tycker jag de är typ rätt sjuk att bli gravid vid 14 år åldern för man räknas fortfarande som "barn" Och du har bevisat för väldigt många att du inte vet hur man tar hand om ett barn. Sen att du åker på kryssningar utan Kelly de var nog de sjukaste och patetiska som läst. Lixom hallå du kan bara inte sticka i väg hur som helst, du har ett ansvar lixom du kanske skulle hängt med på sexuallkunskapen så kanske du hade vetat var kondomer/p-piller är för något och främst när du hade upptäckt din mens inte kom hade du kunnat ta dagen efter piller om du hade haft tur eller abort, fast förstår om att du inte vill göra abort om du ens tänkte på de , kanske känns att döda en männsika men de är lixom bara ett foster vid den tiden.

Visst tycker jag att du är stark att bara vara 15 och ha ett barn. Men tycker lixom du ska tänka efter vad alla har skrivit. Du vet att du itne är mogen men du kan ändra på de ska du veta. Du kan åtminstone börja ägna din tid åt din dotter eller låta din kille ha Kelly en natt hos sig så han också får känna på vad du får göra. Om du inte låter din mamma ta hand om kelly på natten för isåfall gör du fel, ditt barn, ditt ansvar att ta hand om de. Plus dem flesta försöker inte vara elaka, dem försöker bara hjälpa dig och säga att du gör fel och du borde ändra på de.



P.s Min bästa vän har varit gravid två gånger hon är 17 nu. men hon gjorde ett klokt val, hon tog dagen efter för hon visste att hon inte var redo, fast första gången fick hon missfall. men forsätt kämpa! Ta inte åt dig om dem säger att du är en sjuk dålig mamma, du vet själv att du är en bra fast första gången och du är 15 så du kanske tar åt dig lite och motbevisar hur fel dem har. MOTBEVISA DEM OCH VISA HUR BRA MAMMA DU E!



m.V.H Frida



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar