Bröstlyft

Postat 2011-01-15 kl 22:13:03

Har funderat på att göra ett Bröstlyft. Asså inte att operera eller nåt(för jag vill inte skönhetsoperera mig, aldrig!), det är bara en behandling :)
Mina bröst blev faktiskt... ganska annorlunda efter jag hade slutat amma Kelly.
Förrut var jag helt nöjd, men nu är min kropp helt annorlunda.

Och det här kan man ju inte ångra heller, det kan inte bli misslyckat och det är inte farligt.
Så jag ska spara till det! Hmm... Till nästa år?

Det är som hm.. dom lägger på en kräm och sen masserar dom med någon sak som påminner om sån där "sak" som dom har på ultraljud. Om ni har sett en sån. Vet inte riktigt hur jag ska förklara..
Ni får kolla runt på www.beautytek.se om ni vill veta mer :)

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:14:17

vadå är det som nån slags kräm eller?

Elsa
Postat 2011-01-15 kl 22:18:32
Blogg: http://y'

har du redan slutat amma!? Det är rekommenderat att du ska amma ditt barn tills det är 6 månader.

Melina
Postat 2011-01-15 kl 22:20:57

Döm andra så som du dömer dig själv.

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:21:36

Det där funkar inte, sorry to say. Antingen får du operera eller vänja dig vid dina hängtuttar.

-
Postat 2011-01-15 kl 22:24:48

undrar också hur man gör?

Jonna
Postat 2011-01-15 kl 22:29:57

Men hallå lixom, skämtar du!!!! Du ä 15 åch dina bröst har väl knapp växt färdigt än. Snälla Mikaela ta dig tid med ditt barn istället, det känns som om du bråkar med din kille halva dagarn och sitter vid datorn elle glider runt på stan den andra tiden. Helt seriöst du behöver din pengar fö Kelly

Frida
Postat 2011-01-15 kl 22:30:46
Blogg: http://chafrida.blogg.se/

"sen masserar dom med någon sak som påminner om sån där "sak""



Kanske dags att börja skolan igen?

Miranda
Postat 2011-01-15 kl 22:33:30
Blogg: http://tjugofemtejuni.blogg.se/

haha förlåt att jag kommer här helt plötsligt men, jag var i Kista centrum samtidigt som du och jag tror att jag såg dej men är inte helt säker. Min kompis gjorde det och kom fram och sa hej haha ! Det skulle jag nog inte vågat eller jag vet inte.

Vill bara säga en sak till. Jag tycker att du är jätte häftig, och jag hoppas att allt är bra med dej ! En massa kramar ! :)

Melina
Postat 2011-01-15 kl 22:33:35

Heej, jag kom till dig blogg genom youtube jag såg ''14 år och gravid'' sen såg jag länken till din blogg och tänkte ; jag ba måste kolla in hennes blogg!! :). Och det gjorde jag. Den är jätte bra och lilla Kelly är ju urgullig, men min fråga är (till detta inlägget) Vem skulle du göra bröstlyftet för och varför? :)



Kram Melina <3

Tess
Postat 2011-01-15 kl 22:34:05
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Tror inte på sånt där. Vet att du är ung, men för din dotters skull så hoppas jag att du kan bli nöjd med din kropp som den är. Barn blir väldigt påverkade och det vore synd om Kelly blev fixerad vid utseende. Bygg självkänsla i första hand :-) Detta är inget påhopp utan en förhoppning om att du kan bli nöjd med den du är :-)

ylva
Postat 2011-01-15 kl 22:36:20

Jag hittar inte vad det kostar, hehe :)



Man har ju hört att brösten blir lite hängiga eller något efter man har ammat så om du kän ner dig missnöjd så tycker jag att du ska göra det men du är fin som du är vet du! (: <3

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:39:03

men du kommer ju få en massa barn hela tiden då måste du göra om dina bröst, är det inte bättre att spara krämen tills du har slutat få mens? :)

Linnéa
Postat 2011-01-15 kl 22:40:46
Blogg: http://soetcupcake.devote.se

Läste igenom sidan och det verkade bra för någon i vårna ålder får ju typ inte göra en plastikoperation och en operation kan ju skada kroppen, efter att ha läst igenom det här så funderar jag att göra det på magen. Men jag hittar inte hur mycket det kostar så jag undrar o du vet det??

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:46:04

Tror tyvärr inte det fungerar.

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:46:21

hahahah du var typ BESATT av Joe Jonas förut XDDDD HAHAAHAHHA HELT CREJSIIH

lisaa <3
Postat 2011-01-15 kl 22:50:33
Blogg: http://raawhr.blogg.se/

hej, jag har en fråga till dej?



Skulle du kunna länka till min blogg :$

jag har börjat fått så lite besökare nu på senaste tiden :( ... Det vore JÄTTE SNÄLLT! <3

Mickaela
Postat 2011-01-15 kl 22:51:16

Du skulle vara jättefin i lugg! :D Alltså du är jättefin nu också men jag var bara tvungen att berätta det ^^

Sara
Postat 2011-01-15 kl 22:54:56

Men alltså ursäkta. Jag började läsa din blogg för jag tänkte det kunde vara häftigt att se hur en så ung tjej skulle fixa det med att bli mamma. Och den biten är intressant & du verkar fixa allt med Kelly bra. Men i övrigt, okej du är 15 år, men my god, grow up. Du & Kevin talar ut 342784762934629ggr i veckan, ena dagen ska ni förlova er och nästa är det katastrof er emellan. Inser du inte att det inte kommer hålla speciellt länge. Och att i ett sunt förhållande behöver man inte prata ut 24792348729ggr i veckan. Och bröstlyft?! Du är 15 år, 15 år 15 år 15 år 15 år. Nu slutar jag läsa din blogg, jag orkar inte mer, jag har gett upp hoppet på sunt förnuft & mognadskänsla nu.

sofia
Postat 2011-01-15 kl 22:55:15

Läste en artikel om alla "mirakelkrämer" och det var jättemånga som lovade bröstlyft men enligt forskare var det inget i dom som funkade. Inte så förvånande! har alltid funderat på vem det är som går på sånt där:D

Claudia
Postat 2011-01-15 kl 22:56:06

Jaha vvärkar rätt intressanr sak :)

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:58:43

Det är mkt bättre om du tränar 3 gånger i veckan då blir brösten mindre och det kostar inget hellre prova det först

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 22:59:55

mikaela du har precis födt de blir normala igen avakta 6 månader:) om du vill ha fastare eller vad ma nsäger armhävningar kram:)

linda
Postat 2011-01-15 kl 23:02:09

12 behandlingar du kan tänka dig vad det kostar. bästa e armhävningar. o situps. lovar tar minst 1 år innan du e nöjd igen med kroppen så e det för alla som fått barn;) operationer osv e ingen lösning.

Catarina
Postat 2011-01-15 kl 23:07:34

Skulle rekommendera dig att vänta och se hur brösten ser ut om ett år istället. Dom kommer gå tillbaka, dom blir aldrig exakt som innan men om du tycker att dom känns hängiga och tomma nu så beror det på att du nyss slutat amma - vilket är helt normalt att dom gör, brösten ser som "värst" ut då. (jag är inne på barn nr 2 nu med 3år emellan och under den tiden hann dom garanterat gå tillbaka till att i stort sett se ut som innan) Sen måste jag fråga då om du hittade någon prislista till det där företaget? Inte för att jag vill göra ett bröstlyft men dom verkade superduktiga om man lider av lite finnar =)

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 23:09:47

De är säkert okej som de är. Kommer nog förändras hördu.. man liksom töjs ju ut lite här och där efter förlossning men det flesta går tillbaks till sin plats. :)

Och hallå, vi är ju människor! Vi är inga dockor, bröst består ju mest av fett så de är menade att hänga. Det är inte som om de ska vara värsta planeterna som bara sitter sitter stilla och är hårda. Okej det här blev en konstig kommentar. xD

Linda
Postat 2011-01-15 kl 23:24:56

vad i hela friden? Du säger att du har slutat amma?

Kan ju meddela dig om att det är inte speciellt konstigt att ingen tror på att Kelly är din dotter..

Man slutar inte amma efter 2 månader? Möjligtvis om man inte kan amma mer, men tror knappast det är möjligt.

Jag gillade din blogg skarp i början, men nu har jag helt tappat tycke för den. För du verkar ju totalt rubbad.

Jennie
Postat 2011-01-15 kl 23:24:58

Vill bara påpeka (det var nån som skrev att brösten ändras av amning), det är graviditeten som förändrar brösten, inte amningen!



Och nån skrev att det är rekommenderat att amma i 6 månader. Jättebra att amma, gärna så länge som möjligt, men funkar inte amningen och det blir problem så är det bättre att ge med flaska.



Emma
Postat 2011-01-15 kl 23:26:04
Blogg: http://emmapyssling.blogg.se/

Hej Mikaela! Jag kan tyvär inte säga nått om att du ska köpa sån kräm eftersom jag är 11år ;) Men det jag tänkte säga var att jag tycker att du ska göra som du själv vill,inte som dom som kommenterar säger,men det förstår du nog:) Jag ÄLSKAR din blogg <3 Du är fett cool :)=) <3

janine
Postat 2011-01-16 kl 00:07:16
Blogg: http://angeleo.blogg.se/

Brösten efter amning återgår till samma form som innan men det tar något år.Kanske inte för alla men för en ung tjej som du så kan man vara säker att dom kommer bli som innan.

Tess
Postat 2011-01-16 kl 00:10:52

Linda



Mikaela har sagt flera gånger att det inte funka med att amma för henne, hon vart jätte ledsen för det, men hon kan inte göra nåt åt det.

Kelly får ersättning och mår lika bra för det.



Det är väldigt många som inte kan börja amma eller måste sluta efter ett tag av olika anledningar, finns ingen anledning att skälla på dom, dom försökte och kan inte göra mer.



så snacka inte om sånt du inte vet nåt om.

Kelly är Mikaelas dotter.



Johanna
Postat 2011-01-16 kl 00:15:11
Blogg: http://johannabergvall.blogg.se/

Jag tror du glömmer att du fortfarande är ung. Trots att du fött barn är du inne i den åldern kroppen utvecklats. Glöm inte det bara! <3

Madde
Postat 2011-01-16 kl 00:22:28

Alltså mikaela. du är 15 år spar pengarna i stället för att gå och köpa skit. varför lägga ut massa pengar på kräm och dyra kläder från usa när det ä väldigt tydligt att du och kevin inte kommer dela en så väldigt lång framtid tillsammans. spara pengarna till din dotter och börja ta ansvar! ärligt börja tänk på vad du skriver på bloggen för snart kommer socialen och tar din dotter i från dig. jag tycker synd om din mamma hon lär inte ha det lät att behöva ta hand om en bortskämd skit unge plus en liten bebis på 2 mån när hon är över 50! väx upp. jag vet många 15 åringar som fåt barn och de har lämnat sin ungdom bakom sig så fort de fick veta att de var med barn. fan vad jag är irriterad på dig!

evve
Postat 2011-01-16 kl 00:24:15
Blogg: http://evvepevve87.blogg.se/

Vill bara påpeka en sak om amning som en kommenterade till dig.



Vissa kan inte amma så länge som man önskar/kan/borde! Och det är möjligt att de inte går amma längre! Alla mammaor är olika & fungerar olika.. Vissa kommer inte igågn med amningen som man ska. vissa känner sig så otroligt obekväm.. Ja det kan finnas olika orsaker bakom.



Jag har själv en bebis på 3 ½ månad. Och jag kunde inte amma honom i mer än ca.2 månader. För då hade jag inte tillräckligt med mjölk åt honom. Och sen gick han inte upp i vikt som han skulle på enbart mig, så han fick ersättning.



Så bara för att jag inte amma honom, så är han min son!

Med det menat, Mikaela är Kellys mamma även om hon inte amma henne.



Kramar till dig Mikaela, Kellys mamma!

Ida
Postat 2011-01-16 kl 00:30:23

Vad tusan spelar det för roll ifall hon inte ammar? Det är skit många som inte ammar. Min mamma var 30 när hon fick sitt första barn och 37 när hon fick sitt sista, 5 barn fick hon och hon ammade INGEN av dom 4 första pga att det inte gick så bra.. Hon ammade bara den sista.

Så enligt er är hon dålig?



Puckon är vad ni är..

Läs runt så hittar ni hur många som helst som inte ammar.. suck

Lotta
Postat 2011-01-16 kl 01:22:18

Men snälla -.- Kroppen har inte slutat växa på dig än och visst - det är inget kirurgiskt ingrepp men totalt onödigt imo. Dels för att du antagligen kommer få fler barn i framtiden och dels för att du har annat att prioritera dina pengar på! Något jag tänkte posta i tidigare inlägg då du verkar slösa med pengarna på onödiga saker till en förlovning bla.

En förlovning som dessutom kanske inte kommer att hålla, sorry men du är bara 15 år och ett barn innebär inte att kärleken håller för evigt, en förlovning ännu mindre. Spara lite pengar till ungens framtid istället?

Klara
Postat 2011-01-16 kl 02:11:02

Orkar inte ens kommentera den här bröstgrejen för det är så onödigt... men till de som klagar på att du inte ammar, herregud, en del funkar det helt enkelt inte för. Finns många olika anledningar. Jag ammade min dotter i bara en månad, så kan det gå! Så ska ni kommentera nåt, så tala om något ni vet någonting om.

natali
Postat 2011-01-16 kl 02:19:53
Blogg: http://natalinikola.blogg.se/

man ska amma upp till 6 månader inte sluta för att dom börjar bli hängiga, Och bröste växer tills man är ca 20 tror jag det var ? smart att göra bröst lyft när dom inte ens är färdig.



Nej nu ger jag upp denna blogg det börjar bli helt ja...hejdå micahs.se bloglovin premurantion -.-'

frida
Postat 2011-01-16 kl 05:45:05
Blogg: http://nattstad.se/aschenfrida

assså seriöst nu allihopa, jag vet många som inte ammar sina barn.. hon är bara 15år, tänk efter lite. då är det nog inte så lätt. många unga mammor ammar inte sina barn, finns även vuxna som inte heller gör det. det verkar som ni hela tiden vill ha nått och klaga på, ni sitter framför datorn och klagar på allt. istället för att klaga försök att stötta henne istället. hon är trots allt bara 15 år, hon är ett barn. då kan man inte veta allting hela tiden. usch vad jag inte tycker om alla som klagar. om man säger såhär, ni behöver inte läsa hennes blogg, om hon nu är så rubbad varför sitter ni här och kollar? och märker varje rörelse hon gör, aah nog för mig nu, hejs!

Who Framed Joanna?
Postat 2011-01-16 kl 06:07:48
Blogg: http://whoframedjoanna.bloggsida.se

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, Gud, Svenskar är såna jävla amnings-nazister! Dra åt helvete, det är upp till var och en att bedömma vad som är rätt för dem! Lackar!!!!!!!

Who Framed Joanna?
Postat 2011-01-16 kl 06:09:40
Blogg: http://whoframedjoanna.bloggsida.se

OCH HAR NI PROBLEM MED DET SÅ KAN NI JU TA UPP DET MED MIG - SLUTA GE ER PÅ MIKAELA - HON GÖR ETT ASBRA JOBB!

Sara
Postat 2011-01-16 kl 08:40:30

Vänta med det tills du har fått de barn du har tänkt dig... vad tycker dina föräldrar om att du har sådana tankar?

Louise Hedblom
Postat 2011-01-16 kl 08:47:30
Blogg: http://hedblom.blogg.se/

Menar du på fullaste allvar att du ska göra ett bröstlyft när du är 15 år? DU HAR INTE ENS VÄXT KLART! Gör du ett lyft nu lär du få göra det efter dina andra barn också.

Anonym
Postat 2011-01-16 kl 10:54:50

Vad kostar behandlingen :)?

-
Postat 2011-01-16 kl 11:14:39

driver du med mig? du är femton år? vem ska du göra dig så fin för? kevin älskar ju dig för den du är, ta och spara pengarna till kelly istället för brösten. hon är ju inte ens ett halv år, snälla... kroppen kommer inte i toppform efter tremånader då man fött ett barn och ammat osv, det tar ett tag. Ta brösten senare istället..

Tova
Postat 2011-01-16 kl 11:52:41
Blogg: http://magnifik.blogg.se/

Låter som en bra ide! Visste inte inte ens om att man kunde fixa det så lätt! Då vet jag det inför framtiden. Men jag har några frågor som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på:

1. Gör det ont det där med bröstlyft?

2. Känner du dig mer mogen och vuxen än dem som är jämngamla med dig nu när du fått lilla Kelly?

3. Hur lång tid tog det från att dem första värkarna kom till att Kelly föddes?

Fortsätt som du gör nu, så kommer allt att gå bra i livet!

Kram!

/Tova

Isabel Bonita Från Enköping
Postat 2011-01-16 kl 12:43:15
Blogg: http://isabelhernandez.blogg.se/

Du är bra som du är gumman, jag är inte heller nöjd med min kropp efter ha varit gravid. men det visar lite att du e KVINNA =D Men visst vill jag fixa lite här & där på min kropp ändå =D

my
Postat 2011-01-16 kl 13:15:30

varför ska du göra ett bröst lyft? du får ju så klart göra vad du vill, men du har ju så fina bröst.. <3

Hedvig
Postat 2011-01-16 kl 18:03:37

Kanske bättre att lägga pengarna på Kelly än på dina bröst :p

Anonym
Postat 2011-01-16 kl 18:48:24

finns inga krämer i världen som lyfter brösten !!!!!det enda som funkar är att lägga sej under kniven och göra ett ankar lyft eller ett lolli pop lyft ( beroende hur mycket du måste lyfta)

så gå inte på några hockus puckos krämer det är bara till för att LURA av människor pengar.

så gör som jag =)

lyft & inlägg och dom ser & känns som naturliga för priset av 48 000 weeeeeeeeeeeee helt klart pengarna

Maria S
Postat 2011-01-16 kl 19:11:05
Blogg: http://mariasjoden.wordpress.com

Kan ju ta ett tag innan brösten hämtar sig efter graviditet / ammning också så jag tycker du ska avvakta och se. Ett annat tips är att träna musklerna under brösten. Har hjälpt mej iaf. Har ammat 3 barn i sammanlagt över 2 år ;) & är ändå nöjd med dem.

Karlskronamamman
Postat 2011-01-16 kl 21:06:40
Blogg: http://www.karlskronamamman.blogspot.com

Tror verkligen inte att det kan fungera med en kräm...förmodligen ett bra sätt för företagen att tjäna pengar. De flesta som fått barn och dessutom ammat är nog missnöjda med tuttarna.

Själv har jag knappt några kvar men det är bara att inse att det är så här det är för alla...om man inte väljer kniven förstås och det skulle jag aldrig riskera. Det finns ju de sm aldrig ens vaknar ur en narkos och då är ens barn helt plötsligt utan sin älskade mamma...

Håll dig till den du är, när du blir äldre kommer du att inse att de som älskar dig, gör det för den du är, inte för hur du ser ut!

Malin, läkarstudent
Postat 2011-01-17 kl 08:18:59

Snälla, gå inte på detta. Tyvärr är det enda som fungerar för att lyfta, strama upp KIRURGI. Jag förstår inte hur skönhetsföretagen får hålla på med dessa krämer, finns INGA bevis för att det fungerar ett skvatt! Vissa krämer kan inducera en liten inflammation i huden just när du tagit på den, och det kan göra att huden ser stramare ut - i kanske tio minuter! Så snälla du, låt dem inte lura dig. Kevin tycker att du är fantastisk bara för att du är tjej, tro mig. Och vaddå, han har väl inte direkt nån modellkropp heller??!

Tess
Postat 2011-01-17 kl 13:50:32
Blogg: http://angelteresas.blogg.se/

Hej! Har precis börjat läsa din blogg och tycker att den är bra. Älskar barn och det är häftig att se att du som e så ung har en söt liten bebis ( jag har själv inte barn). Tänkte på de du skrev om bröstlyft, ett tips är nog att du väntar eftersom du e så ung, jag tror inte du utvecklats klart än. Vänta några år och fundera sen igen.

Anonym
Postat 2011-01-17 kl 18:40:47

DU SKYLLER PÅ KEVIN ATT HAN KLAGAR PÅ DINA BRÖST...



MEN SJÄLV SÅ SITTER DU OCH SITTER OCH SÄGER ATT DOM ÄR HÄNGIGA! VÄX UPP!!!!

Charlotte
Postat 2011-01-17 kl 19:00:19

1. Det är otroligt oetiskt och oprofessionellt om den här kliniken utför sådan här behandlingar på någon under 18 år som inte har vuxit färdigt.



2. Det finns inga "mirakelkrämer" som kan ge en fastare byst. Tyvärr är kirurgi det enda som funkar.



Träna på att älska dig själv precis så som du är istället!

Amy
Postat 2011-01-17 kl 20:58:01

Snälla du, du har precis slutat amma, du är 15? dina bröst har för det första inte ens växt klart, och ja, det tar längre tid än 2 månader för din kropp att återhämta sig efter en förlossning?! spara dina pengar till något viktigare! snacka om felprioritering :(

Hanna
Postat 2011-01-17 kl 22:15:18
Blogg: http://kinpatsu.blogg.se/

Hej! har följt din blogg ett tag nu, men har aldrig kommenterat eller något tidigare. Men jag tycker att som du hört så många gånger förut är en väldigt stark tjej och jag tycker att du är helt fantastisk!

Tänkte bara säga att min mamma har eget företag, och hon håller på med en maskin som smälter fett, reducerar rynkor, celluiter osv, men som även kan strama upp huden så att om man tillexempel vill ha ett bröst lyft kan få det då genom att man kör med den där maskinen ovanför brösten. Och det är ingenting farligt och det är som det du skriver om, man smetar på en kräm, som i detta fall då är vanlig kontaktgele, som man använder när man gör ultraljud också. OM det skulle vara något du är nyfiken över så kan du maila mig om du skulle vilja ha lite mer info!

om inte så tycker jag att du ska fortsätta med det du gör, och skita i vad alla andra säger! du är stark! hade jag fått barn nu, och jag är 19 så hade jag aldrig klarat av det lika bra som du!



Lycka till med allt!

k
Postat 2011-01-18 kl 10:30:08

det är graviditeten som gör brösten hängiga INTE amningen!

Cecilia
Postat 2011-01-18 kl 20:37:03
Blogg: http://calatalo.blogg.se/

Vänta en stund, typ ett år och se hur det är då. Efter förlossning och amning brukar inte kroppen vara sig lik (inte för att jag varit gravid). Blir nog bättre sen och dessutom är du bara 15 år :)

Annette
Postat 2011-01-21 kl 21:33:58

Det är säkert inte särskilt farligt med den där bröstlyftbehandlingen, men jag tror inte att den fungerar. Tyvärr får man oftast hängbröst när man har fått barn, det är ingenting som det går att göra något åt om man inte opererar sig, och det är du för ung för att kunna göra. Du är jättestolt över Kelly, och jag tycker att du ska vara stolt över dina nya mammabröst också. De är ju beviset på att du har fött Kelly!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar