var mänsliga ni också

Postat 2011-02-17 kl 19:44:42

Hörrni! BUP är fan ett bra ställe! Sedan jag blivit överfallen så har jag inte haft någon som jag kan prata med! Ingen fast kontakt, det har alltid varit olika personer som jag får berätta min historia om och OM IGEN!
Vet ni hur jävla jobbigt det är? Så fort man känner lukten som påminner om det blir man ledsen, man är ensam hemma . Så fort man åker förbi stället blir man påminnd. På stan ser man männsikor som liknar, och då blir man påminnd. Man blir påminnd av miner som andra gör.
Och ni som tycker då det är KONSTIGT att jag inte är helt psykiskt stabil JUST NU, kan väl för fan tänka vad som jag faktiskt gått igenom! JAG ÄR MÄNNISKA

Och btw. den psykolog SOC erbjuder har ingenting med det att göra! Dom erbjuder en psykolog som ska prata om hur jag ska ta hand om Kelly och skolan sammtidigt? Som en familjerådgivare ungefär. Men jag vet ju redan hur jag ska ta hand om skolan och Kelly sammtidigt!

Vindar
Postat 2011-02-17 kl 19:51:25
Blogg: http://gudarnasgud.blogg.se/

Jag undrar bara lite små saker. Hur liksom försörjer ni er och barnet? För ni båda är bara 15 eller hur ?

Ni har ju inte ens börjar gymnasiumet, ska ni forsätta plugga?

Hur ska ni orka med allt*?

Jag är 18 och jag kan inte ens tänka tanken att få ett barn redan. Undrar bara hur ni tänkt ?

Julia
Postat 2011-02-17 kl 19:55:44
Blogg: http://livetomjulia.blogg.se/

Jag förstår dig helt!♥ Fattar bara inte att människor kan vara så jävla känslokalla att dom tror att man mår BRA efter ett överfall. Jälva idioter som kan trycka ner en människa så!

Khan
Postat 2011-02-17 kl 19:56:10

Du vet ingenting, flicka lilla, du är naiv.

FRIDA
Postat 2011-02-17 kl 19:56:49
Blogg: http://fridansfoto.blogg.se/

Skit i alla dumma kommentarer. Du är jävligt bra, det vet du!

Jennie
Postat 2011-02-17 kl 20:00:32

Jaså det vet du? Att åka på skidtur och lämna kelly hemma hos mormor är fan inte att veta hur man tarh and om sin lilla BEBIS! VAD FAN TROR DU ATT DET HETER MAMMALEDIGHET FÖR? Jag avskyr att människor som dig får barn, det är fan ingen leksak!! Du skriver om hela ditt jävla liv och tycker så jävla synd om dig själv! Tänk lite på andrao ch på Kelly för omväxlingens skull! USCH OCH TVI!

Elise
Postat 2011-02-17 kl 20:01:04
Blogg: http://lisessa.blogg.se/

bup är inte bra när det kommer till behandlingar, men det är sant det du säger, de är BRA att prata med :)

så fortsätt med det tycker jag =)



YOU GO GIRL!

angie
Postat 2011-02-17 kl 20:04:03
Blogg: http://http://www.nattstad.se/mammaungochdum

du är då fan helt blåst.. MAN SITTER INTE MED EN PSYKOLOG PÅ SOC FÖR DET FÖRSTA. DOM HAR INGA SÅNNA DÄR, DOM HAR SOCIONOMER OCH DET ÄR ANTAGLIGEN EN SÅN DU SKA TRÄFFA OM DU NU SKA DISKUTERA FÖRÄLDRASKAP OCH SKOLA.. sluta tyck så jävla synd om dig själv. Ha focus på din dotter och välkommen till VUXENLIVET STUMPAN

melinda
Postat 2011-02-17 kl 20:04:25
Blogg: http://fckingcrazy.blogg.se/

Jag gick på bup i 3 år, dom räddade i princip livet på mej och det var en av dom bästa sakerna jag gjort :) Bup sollentuna <3

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 20:05:08

Förstår dig helt! Jag vet inte om jag skulle kunna vara dig!



jag var nära på att gå till bup! det är inte det minsta konstigt!



ps. kan du svara på lite bloggsvar?

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 20:07:18

Asså.. varför skriver du inlägg om du bara ska klaga på allt? Om du är "känd" bloggare, då får du ta skit. Du får stå ut med det, det är väl ingen anledning att blogga om du bara klagar typ.

Marie
Postat 2011-02-17 kl 20:08:35

Du är stark Mikaela. Bry dig inte om vad andra idioter kommenterar!

Four-leaf
Postat 2011-02-17 kl 20:09:15
Blogg: http://flashback.org

Ditt sätt att ta hand om skolan och Kelly samtidigt innebär alltså skidåkning i Väsjöbacken. Du behöver hjälp att mogna till och ta ansvar för ditt barn annars lär du inte ha barnet kvar länge till om socialen får bestämma.



Socialen utreder och kan sedan anmäla dig om socialen anser det nödvändigt vilket gör att det kan bli rättegång där åkklagare i tingsrätten kanske beslutar om att Kelly ska placeras i familjehem.

Jonna
Postat 2011-02-17 kl 20:10:06

Jättebra att du får att prata med som kan lyssna på dig o ge något stöd. Det är ju viktigt att du mår bättre o orkar mer med familjen. Du är duktig mamma :) Kramar!

molly
Postat 2011-02-17 kl 20:16:18
Blogg: http://mollytankar.blogg.se/

hej jag håller med dig jag pratade med psykolog i 1år efter det har jag känt mig som mig själv igen så alla er jävlar som tycker vi är kontiga kan titta sig själva i speglen.lyck till M kram ett anat m:)

paulina
Postat 2011-02-17 kl 20:22:23

Bra sagt gumman! Kämpa på.

Agnes
Postat 2011-02-17 kl 20:23:29

Jag tycker BUP är jättebra! Själv går jag dit 1 gång på 2 veckor för att jag är deprimerad och det hjälper verkligen att gå dit. Jag hoppas att det går bättre för dig! :) Även om det bara är om Kelly eller ngt ;) <3 ps. älskar din blogg :D

Fanny
Postat 2011-02-17 kl 20:23:53
Blogg: http://youlie.blogg.se/

Påmind stavas med ett n.

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-17 kl 20:24:27
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Håller med dig! Alla som dissar dissar Mikaela är fan inte normala! Skaffa ett eget liv! Mikaela är väldens goaste ju!

moa asball carlberg
Postat 2011-02-17 kl 20:29:36
Blogg: http://utankontroll.blogg.se/

jag har gått hos BUP ett antal gånger och dem är svinbra, verkligen! så jag tycker du gör rätt i att gå hos dem :)

anna
Postat 2011-02-17 kl 20:30:29
Blogg: http://annamariakarlssons.blogg.se/

Va fin blogg !

Tuva
Postat 2011-02-17 kl 20:37:44
Blogg: http://tuvasdagbok.blogg.se/

Håller med dig! Jag var i en grupp som heter Cool Kids för 2 år sen pga min rädsla. Vill inte skriva vilken rädsla jag hade, men det hjälpte otroligt mycket. Jag fick massa tips om hur jag skulle göra när de här rädslorna dök upp, så BUP är ett jättebra ställe att gå till.

sanna
Postat 2011-02-17 kl 20:40:29

hur går det med bröstpillerna ?:)

Jessica
Postat 2011-02-17 kl 20:41:51

Jag har en fråga: Hur träffades du och Kevin? (kunde inte hitta någonstans att du hade skrivit om det) :)

maria
Postat 2011-02-17 kl 20:42:19

Du är så jäkla grym Micah, så himla bra!

isabell
Postat 2011-02-17 kl 20:46:16
Blogg: http://isabellp.blogg.se/

starkt! keep it going!

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 20:47:10

Men om du inte tål dessa kommentarer, varför bloggar du då om det? o.o

E
Postat 2011-02-17 kl 20:51:19

Det verkar inte som om du vet det eftersom du lämnar Kelly så mycket med din mamma och inte verkar förstå att du ska tillbringa all ledig tid du har med henne

Tess
Postat 2011-02-17 kl 20:52:07

Vet precis hur det är, man blir ständigt påmind, det kan vara precis vad som helst... :( Och det är svårt för folk som inte varit med om det, dom tycker man är knäpp eller nåt! Synd att folk ska ha så svårt att förstå att alla är olika också...



Maalin
Postat 2011-02-17 kl 20:52:59

Var stark, låt inte andra trycka ner dig. Det är dom inte värda.

Du utsätts för nätmobbing och bara för att du har en blogg så tycker folk att det inte är så farligt, att det ingår i jobbet.

Men det är INTE ok!

Jag har själv blivit utsatt för mobbing när jag var i din ålder (är nu 24) och jag vill bara säga, Var stark och att ge dom inte någon respons för då blir det roligt för dom!

Om du skulle vilja prata med någon som förstår eller bara behöver någon som lyssnar förutom Bup och Soc så är det bara att maila.



/Maalin

Jessica
Postat 2011-02-17 kl 20:53:14

På forumet flashback så skriver dem att de som överfall dig gjorde så det sprack i rumpan på dig (Alltså hade sex i analen på dig) stämmer det? :)

tacksam för svar :)

Jessica
Postat 2011-02-17 kl 20:53:58

På forumet flashback så skriver dem att de som överfall dig gjorde så det sprack i rumpan på dig (Alltså hade sex i analen på dig) stämmer det? :)

tacksam för svar :)

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 20:57:35

vet du verkligen hur man tar hand om ett barn och går i skolan samtidigt när du inte ens kan stava till det?

linnea
Postat 2011-02-17 kl 21:01:12

Tycker du är jättestark! förstår att du behöver prata med någon! :)

Malin
Postat 2011-02-17 kl 21:02:00

Det är jättebra att du går och pratar med någon. Håll kontakten!

Sara
Postat 2011-02-17 kl 21:04:56

Men om det handlar om Kellys välbefinnande borde du vara vuxen nog att gå dit ändå! Det spelar ingen rolll hur duktig du är, all hjälp är bra att få!

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 21:11:25

Jag förstår dig! Jag tror att folk ser på annorlunda sett på dig för du är mamma.. men man glömmer att du fortfarande bara är 15 år! Bara för att man är 15 år och mamma betyder inte det att man inte är i puberteten som gör att man är lite ostabil ibland! och det är inte normen att en 15 åring ska ha blivit överfallen fler än 1 gång! Försök att inte ta åt dig så mycket om vad andra skriver! svara inte ens på folk som skriver idiotiska saker! dom har inget liv!! du är stark och du är starkare än DOM! du klara mer än du tror! :)

Moa Cöster
Postat 2011-02-17 kl 21:18:35
Blogg: http://moacoster.blogg.se/

Dom snackade om dig i ana gina show ;)

Isabelle
Postat 2011-02-17 kl 21:19:18
Blogg: http://isabellesphoto.blogg.se/

Ååh... :( jag hatar verkligen alla som skriver så hemska saker till dig! Om de har något 'emot' dig behöver de ju inte läsa din blogg, och absolut inte kommentera massa elakt!

Kan du inte fixa så att någon annan godkänner dina kommentarer så du slipper läsa allt skit?

Jag tycker bara det är så hemskt, ingen ska få behöva försvara sig hela tiden som du gör.

Kram <3

Elaine
Postat 2011-02-17 kl 21:20:45
Blogg: http://elainez.blogg.se/

Hej :) Älskar din blogg, tkr du är sjukt stark!

Visste du att dom pratar om dig på senaste avsnittet av Ana gina show när September är med? Dom pratar typ om din och kevins förlovning & sånt.

Sarah, 22år och mamma till tre.
Postat 2011-02-17 kl 21:23:05

Dom kanske är oroliga för var du har Kelly när du är i skolan. Du skrev innan att Kevin inte kan ta ledigt för mötet på socialen för han går i skolan. Men enligt dig har han Kelly när du är i skolan.

Hur sjutton går det ihop.



Innan tyckte jag du gjorde det bra men dom sista dagarna har jag blivit mer och mer orolig för hur du egentligen mår. Klarar du av att ta hand om Kelly när du mår som du gör?



Sök hjälp för Kellys skull. Hon behöver dig, men du måste må bra för att orka.



Jag har också blivit våldtagen, av en nära bekant till mig. En person som jag umgåtts mycket med tillsammans med våra barn.

Jag har gått igenom svängen i tingsrätt hovrätt och ett försök till högstadomstolen.

För att orkar ta sig igenom en sådan procedur och händelsen i sig måste man ha någon att prata med, en psykolog.

Sara
Postat 2011-02-17 kl 21:24:25
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Tur att du har någon att prata med!

agnes & madde
Postat 2011-02-17 kl 21:24:31
Blogg: http://designam.blogg.se/

fin blogg:)



kolla gärna in våran design blogg:)

Latti
Postat 2011-02-17 kl 21:25:17

du är störd

annsoh
Postat 2011-02-17 kl 21:28:56
Blogg: http://annsoh.blogg.se/

sv: Jobbigt :/ finns , <3 Har oxå varit med om skit mkt du ska bara veta min story! skulle va kul om vi lärde känna varandra och kunde prata med varandra skulle nog vara bra oxå för vet exakt hur du känner

① ♛` ❤ » $aara $aariioniitaa ღ Җ Noя∂aғяίkaη Җ ღ
Postat 2011-02-17 kl 21:30:18
Blogg: http://sarasaariioniitaa.blogg.se/

Håller med :)

Emmie
Postat 2011-02-17 kl 21:30:23
Blogg: http://emmiees.blogg.se/

Bry dig inte om vad dom skriver, Mikaela! Jag förstår inte hur man kan sparka på någon som redan ligger ner:s Jag lider med dig. Du är så undebar och stark, ta ingen skit! Du borde inte läsa kommentarer de dagar du är instabil, endel har ingen hjärna att tänka med och endel har ingen förståelse för andras känslor.. Jag sänder en kram med vinden till dig! <3

hej
Postat 2011-02-17 kl 21:37:07

hej, du tar ju bröstpiller. hur länge har du tagit dom nu?:) märker du stor skillnad? snälla svara!

Madde
Postat 2011-02-17 kl 21:38:22

Jag har också pratat med BUP och dom hjälpte mig väldigt mycket då jag hade oro för att gå till skolan, det kanske låter väldigt töntigt men jag vet faktiskt inte vad som hände alls och jag vet inte varför det blev som det blev och vad som orsakade det. En psykolog fick till och med komma hem till mig när jag skulle gå till bussen! Det kallar jag SERVICE! :D

Matilda
Postat 2011-02-17 kl 21:40:27

Jag vet vad du går igenom, har själv blivit utsatt för samma sak fast för mig hände det på en nattklubb.

Jag kan inte längre lyssna på partymusik för då blir jag påmind, jag kan inte ens vara i samma stad som det hände för då bryter jag ihop.



Du ska veta att du inte är ensam! KRAM



90a och mamma till Mercedes & Leon
Postat 2011-02-17 kl 21:41:13
Blogg: http://majbebis08.blogg.se/

Det är jättebra att du kan prata med Bup och att du skriver om det också så att fler kan ta kontakt med dem. Soc har jag aldrig gillat heller

Fanny
Postat 2011-02-17 kl 21:42:22

Har aldrig varit på BUP, finns nämligen inget sånt där jag bor. Men det låter som ett bra ställe, och ingen annan än du kan liksom bestämma om det är något som är bra för dig.

Tror självklart på att det är bra för dig att ha någon att prata med, folk säger prata med kompisar, prata med föräldrar, men de är ju inte samma sak. Tkr det är bra att du har ett ställe där du kan få prata ur dig och som får dig att må bra :) och så länge de funkar, ska man ju def gå dit. Tkr det är bra att du hissar det,

emma
Postat 2011-02-17 kl 21:44:27
Blogg: http://alltideemma.blogg.se/

mikaela, jag tycker att du är en otroligt stark människa och en jättebra mamma ! kelly har tur som har dig som mamma. ville bara säga att du verkligen är jätteduktig och att du har en jättefin blogg ! :) <3

Jennifer
Postat 2011-02-17 kl 21:45:05
Blogg: http://jeennifeera.blogg.se/

Jag går också på BUP och pratar ut även om mitt liv är tipp topp nu så är det grymt skönt att bara slänga ur sig allt. Så skit i vad alla säger

Josefine Jansson
Postat 2011-02-17 kl 22:00:24
Blogg: http://livetiskapa.blogg.se/

Jag tycker BUP är toppen, jag gick där nu under hösten för jag hade en "svart" stund då jag skadade mig själv och så men BUP hjälpte mig otroligt, är jätte tacksam, fast det var nog mycket familjen med, men ändå :D <3

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 22:03:40

Mänsliga? är det någon form av mens du menar?

annie ;3
Postat 2011-02-17 kl 22:12:19
Blogg: http://annie.beldo.se

Jag tycker att bup suger på grund av mina personliga själv, jag accepterar din åsikt och det är ju bra om dom kan hjälpa dig.

Men jag har svårt för dom efter en sak som hände, så det är väl också helt acceptabelt, right?

Mikaela
Postat 2011-02-17 kl 22:17:59
Blogg: http://mikaelalarsson.bloggplatsen.se

Jag förstår precis hur du känner. Jag har också vart med om hemska saker, och BUP hjälpte mej, fast jag var inte så öppen så jag fick igentligen inte den hjälp jag behövde. Jag fick min styrka av min familj. Jag förstår dej precis! Jag finns här <3

Pernilla
Postat 2011-02-17 kl 22:18:03
Blogg: http://nilakay.blogg.se/

Vill så gärna skriva ett par uppiggande och peppande ord till dig som ung mamma. Men känner att det får bli ett mail angående det.

Har dock en fråga du kanske inte kommer svara på. Delar du ut invites till bloggsvar? Om du gör det finns det möjlighet att dela..?



Var stark. Var klok. Var dig själv!

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 22:20:00

ååh gud stakars dej buhu buhu. Skärp dej för fan! Sluta tycka synd om dig själv, du har satt dej i din egna situation ingen annan, hade du inte gått runt själv i horkläder (som du oftast har) hade de inte hänt. Du är en jävla slampa fy fan

En tjej med åsikter
Postat 2011-02-17 kl 22:21:18

Inte för att vara dum men varför bloggar du för egentligen ?

Alltså allt verkar bara vara problem för dig , bråk , överfall mm alltså hallå kan du inte börja skriva om något annat snart ?

Och om sådant skriver man faktsikt inte , sådant är privat som man håller för sig själv och för familjen .



Du är liksom 15år och du lägger ut för mycket om dig själv men det kanske du inte förstår ? Så snälla om du ska blogga , blogga om något vettigt som inte är allt för privat !!

;)
Postat 2011-02-17 kl 22:21:47
Blogg: http://tshirtkung.weebly.com/

Heej :))

Kom förbi min blogg och se vad jag tycker,om marihuana borde legaliseras eller ej...

Lämna en kommentar på vad du också tycker och dom nackdelar och fördelar som jag glömde ;)



Kraam <3

Lina
Postat 2011-02-17 kl 22:23:39

Tycker att folk är falska och tror dem vet allt när dem inte vet ett skit om dig och ditt liv. Du kanske skriver de mesta här men du har ju fan ett helt liv! Tycker du är en stark och bra tjej som pallar med att ha blogg. Man får så mycket skit. Blir kallad hora men egentligen är man ju inte alls de? Ibland fattar jag inte hur folk kan vara så avendsjuka att dem sitter och kommenterar massa skit och är anonyma? Jävla töntar! Du är stark, du har barn och är bara 15 år.. Kanske inte de bästa valet men du är grymt stak brud alltså! Du ska vara glad att du har sos och allt, dem verkar vara bra och när man mår skit behöver man ju nån men de fattar inte alla. Ni som kommenterar skit kan skaffa er en stor blogg och känna hur de känns att bli ner tryck av massa små anonyma skitungar som tror dem är nåt! Men jag önskar dig all lycka i livet och hoppas de går bra med kelly, hon är jätte söt och lik er båda. Kram!

Lisa
Postat 2011-02-17 kl 22:29:37

Verkar inte som om du vet hur du ska ta hand om skolan ordentligt när du skriver som en kratta. Snälla lär dig skriva. Läs lite böcker så du inte tappar bort svenskan. Ingen gillar särskrivning..

a.
Postat 2011-02-17 kl 22:35:05

säker på att du vet hur du tar hand om skolan och kelly samtidigt?

Du åker skidor med klassen och lämnar ditt barn hemma.

Åker på kryssning utan kelly.

är ute på kvällarna med ämmi och lämnar kelly.



verkar inte gå så bra..

Ida carlsson
Postat 2011-02-17 kl 22:35:07
Blogg: http://caarlssson.blogg.se/

Läs mailet jag skickade till dig på facebook :)

Sandra
Postat 2011-02-17 kl 22:54:48
Blogg: http://mystars.blogg.se/

Du verkar ha lämnat Kelly dagligen i ett par veckor, det är inte att veta hur du ska hantera det hela.

Fanny :]
Postat 2011-02-17 kl 22:59:46
Blogg: http://fannykapstad.blogg.se/

Tycker det är bra att bup finns även om jag själv aldrig har ringt dit.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 23:00:38

Hej :) Har haft samma problem.. gå till vårdcentralen och prata med dem och säg att du vill ha en fast kontakt eftersom det är jobbigt att upprepa allt igen. Sköt om dig <3

belle
Postat 2011-02-17 kl 23:16:46
Blogg: http://ventinove.blogg.se/

först och främst vill jag bara säga att du är gryymt stark, vad folk än skriver.

jag har läst lite av dina kommentarer idag och måste konstatera att folk är OTROLIGT osympatiska! och de flesta har knappast följt din blogg speciellt mycket verkar det som. vissa verkar på allvar tro att du lämnar kelly hemma ensam hela dagarna, att du ska göra illa henne för att du gjorde ett brännmärke på dig själv, etc etc. jag undrar hur folk kan undgå att lägga märke till hur ung du är? jag vet själv att jag också var självdestruktiv i viss mån när jag var 15, och det är absolut inga fel på mig så vitt jag vet!

och vissa "superkloka" unga mammor som tror att de kan allt och vet allt om livet bara för de själva fått barn i tidig ålder. du är inte någons klon, såklart du känner annorlunda än andra och reagerar på andra sätt.

jag tycker att vissa folk är så otroligt idiotiska! faktiskt. och det kan jag stå för. de hackar på minsta sak du skriver, och det konstigaste är att de faktiskt tror att det du skriver på bloggen är hela ditt liv. de känner inte dig, har aldrig pratat med dig på riktigt, de har ingen aning om hur din situation är för DIG, de vet absolut ingenting om hur du uppfostrar kelly, och först & främst, de har ingen rätt att lägga sig i! okej, visst, det är ett fritt land, man får ha en fri åsikt, det är okej att säga "jag tycker ..." och att försöka hjälpa dig. men att skriva hur dålig du är, vad är det för töntigt tjafs? du har själv sagt att det här är som din dagbok, du skriver det du vill. såklart man skriver om dåliga saker som hänt! om allt var rosa moln och fioler hela tiden skulle man ju inte behöva skriva av sig?



så, SKÄRP ER BLOGGLÄSARE (som inte har någon sympati eller något vett)! och tänk efter innan ni skriver. man kan inte vara hur respektlös som helst. vem är det som har problem egentligen kan man undra? och dessutom verkar ni inte ha några liv. man skulle vilja sett er ta hand om en dotter när ni var 15 år.



ha det bästa mikaela och kom ihåg att bara för att folk säger något så måste det inte vara sant! jag tror definitivt du klarar av det här, jag & många andra tror på dig.



kram

Rebus
Postat 2011-02-17 kl 23:38:00

"Dom erbjuder en psykolog som ska prata om hur jag ska ta hand om Kelly och skolan sammtidigt? Som en familjerådgivare ungefär. Men jag vet ju redan hur jag ska ta hand om skolan och Kelly sammtidigt!"

Onekligen så vet du ju INTE hur du ska ta hand om Kelly samtidigt som du går i skolan.

Hoppas att Kevin dumpar dig i helvetet och fixar ensam vårdnad om Kelly.

EBB - En ung bruds bekännelser
Postat 2011-02-17 kl 23:53:18
Blogg: http://enbrudsbekannelser.blogg.se/

Ta ett djupt andetag.

Det är bra att du pratar med någon, och det är nog ännu bättre om du faktiskt försöker samarbeta med Soc. Om du bara skiter i dem kommer de troligtvis att börja känna oro för Kellys situation för allvar, så det mest effektiva för din del torde vara att gå dit på mötet och visa att deras oro är obefogad.



Folk kommer att skriva saker som du uppfattar som elaka och okänsliga oavsett hur många gånger du skriver att du inte vill det - troligtvis lär det bli mer ju mer du lägger ut. Jag säger inte att det är rätt, men det är ett faktum. När du lämnar ut så mycket av dig själv gör du det lätt för dem som vill såra dig.

Tess - loveeeliiie
Postat 2011-02-18 kl 00:22:35

Tipsar om Erika Stiftelsen!

08 - 402 17 60



Dom har jätte bra personer som man kan prata med!

jag har haft 2 kontakter där under 2,5 år.

en var psykolog och den andra psykiatriker och överläkare i psykiatri ^^



Där får man prata om vad man vill!

dom berättar aldrig nåt till nån annan och dom bara lyssnar och "leder" en i ett samtal, som du själv bestämmer hur det ska vara.



Man ringer bara till dom och ber om ett möte, efter ett första möte så bedömer dom om man verkligen kan få hjälp där,vilken psykolog som passar bäst och sen får man träffa psykologen, och om man inte klickar med den så kan man byta.

man bestämmer själv hur länge kontakten ska vara och hur ofta man vill träffas.



Dom är verkligen jätte bra och har hjälpt mig jätte mycket!



Ring gärna dom!

Bella
Postat 2011-02-18 kl 01:00:33
Blogg: http://medicatethekids.blogg.se/

Strunta i dem som håller på och pratar skit. När de själva inte varit med om något liknande har de inte en aning om vad man går igenom. Det är bara bra att det finns någon att prata med. Och är det BUP i ditt fall så är det bara att fortsätta ringa dit! Töntligt av vissa läsare att hålla på sådär.

ELIN
Postat 2011-02-18 kl 07:30:54

lille vännen! gå och prata med en psykolog! å får du prata med samma männsika fast flera gånger och du behöver inte upprepa din historia!

och nej, om du går till en psykolog så kommer den inte berätta hur du ska göra med kelly, den kommer att lyssna på dig! det är det psykolger är till för! ANNARS ÄR DEM INTE PSYKOLOGER!

jossan
Postat 2011-02-18 kl 08:33:27

MEN SLUTA KLAGA PÅ OSS!!!

Emelie Rommedahl
Postat 2011-02-18 kl 09:28:04
Blogg: http://erommedahl.blogg.se/

<3 <3

Vickilita
Postat 2011-02-18 kl 09:33:28
Blogg: http://sweetkaylee.blogg.se/

publicera kommentarerna så man kan se vad folk har skrivit.

tove
Postat 2011-02-18 kl 09:52:26
Blogg: http://sattavtryck.blogg.se/

Bup är jätte bra och kommer man till en psykolog man trivs med där tycker jag man ska hålla fast vid den. Som du säger det är sjukt jobbigt att behöva berätta samma sak om och om igen och inte kunna gå vidare och utveckla terapin. Jag tycker du är modig som går dit och som tar tag i din smärta. Det är svårt och skrämande, det tyckte iaf jag.



Ta vara på all den hjälp du får, människor är dåliga på det överlag. Att se det som hjälper oss och vill oss väl. Jag hoppas du kan fina din inre styrka och må bra igen. Kram

Malin
Postat 2011-02-18 kl 10:05:49
Blogg: http://modeliicious.blogg.se/

Men gud vad folk ska klaga :s Det är din blogg och ditt liv. Även om du lämnar ut det på bloggen så behöver faktiskt inte folk klaga hela tiden!

Kicki (Kickiks)
Postat 2011-02-18 kl 10:29:11
Blogg: http://kickiks.blogg.se/

Det är väl bara bra att BUP finns för sådana som behöver dem? Fattar inte varför man ska trycka ner sådana som redan ligger ner..

Angelica
Postat 2011-02-18 kl 11:50:23

Asså snälla, jag vet inte vilka som klagat men hur orkar ni ? ni måste verkligen inte ha nåt liv alls! ni har väll inte gått igenom samma sak som micha? om ni inte har det så sluta snacka! ni sårar bara henne och är det dä ni vill? såra andra människor? så visst men då är ni ingen bra människa, och om ni tycker så illa om henne varför läser ni då hennes blogg? och tycker inte ni ska göra det genom internet det är bara fegt.



ps till micha tycker du gör ett jätte bra jobb med kelly och allt jag är själv 14 snart 15 och jag skulle aldrig orkat lycka till i framtiden! :)

Ung småbarns förälder
Postat 2011-02-18 kl 11:52:45

Tyvärr verkar det ju faktiskt inte som om du vet hur man tar hand om ett barn .....

Allt man läser i din blogg är om DIG allt kretsar kring DIG!

tror inte Kelly tycker det är kul att vara ute sent på kvällarna bara för att DU vill.....

Det handlar inte om DIG längre utan KELLY!!!!

Men fine fortsätt att skita i att gå till soc möten så får hon snart ett BRA hem ...

Förlåt men kan inte låta bli att tycka att du är inte mogen för henne ännu du är alldeles för själviskt och omogen.....

Gillade dig som fan i början men ju mer jag läser din blogg ju mer övertygar du mig om att du är en omogen mamma...



De flesta bilder är på DIG de flesta inläggen handlar om DIG....

Dina försök till att försvara dig mot allas kommentarer är ju har bara massa fjortis uttryck...



Som sagt jag gilla dig först men nu nää fy fan!

Börja tänka om annars tyvärr är risken stor att du inte får behålla henne....

Du nekar den hjälp du får och sen försöka att ynkligt försvara dig med att de hade inte hjälpt att snacka med psykologen .....

Du tycker itne själv att du behöver hjälp med henne ?

För de gör nästan ALLA andra...



Du ska itne adoptera bort henne till din mamma för de verkar ju som om hon är mer mamma till Kelly än va du är!



Kelly var inte gammal första gången du åkte på kryssning t.ex....

issa
Postat 2011-02-18 kl 12:00:52

håller med dig helt tåtalt! bup går jag med hoss, dom är skit bra men tyvärr så finns det alldeles för mkt idioter i denna värld som inte inser att det finns folk som mår skit, jag har blivit sexuellt utnyttjad och de kan jag skriva såhär nu för jag skäms inte, jag är bara ledsen för det, men du är så himla stark och bra mamma!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 13:21:04

Jag har inte blivit överfallen, men en pedofil har försökt fråga mig en massa saker på min skolgård. Jag gick bara i trean då. Det var några fröknar som inte trodde mig men min klassförståndare ringde polisen.Jag vet hur det känns. När jag ser platsen kommer minnet upp i huvudet. Ibland ser jag också folk som är lik honom. Nu går jag i femman. Din blogg är jättebra! :D Förlåt att jag är anonym men jag känner att jag vill vara det om det gäller ngt sånt här! ;)

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 13:51:34

blec du våldtagen ? :O :(

V
Postat 2011-02-18 kl 13:58:18
Blogg: http://victoriaskriver.blogg.se/

Håller helt klart med dig! BUP har hjälpt mig och många andra ungdomar med problem. Jag hade problem med vikten (hade i princip anorexia) så skolsystern skickade mig till BUP för att få ordentlig hjälp och nu i efterhand så är jag otroligt tacksam! Jag fick två jätte bra psykologer som hjälpte mig ur allting, jag hade även problem hemma och det fick jag också hjälp med! :) Jag hoppas att dom på BUP ger dig den hjälp som just DU behöver! Läste också att folk klagar över eran förlovning för att ni är unga och bråkar mycket med mera.. Visst om ni hade varit ett par utan barn och bara förlovade er för att det är "coolt" så hade jag också tyckt att det var fel. Men ni har fina Kelly och ni älskar varandra och då spelar inte åldern in ett dugg! Par bråkar jag behöver inte ens kolla längre än mitt och min killes förhållande. vi har varit tillsammans i över ett år och vi har börjat bråka mer och mer och ENDAST pga stress.. Men vi försöker vara starka och ska klara denna period! (vi är ändå 18 och 20 år men bråkar ändå, så åldern spelar inte in)

Jag önskar dig, Kelly och Kevin alla lycka i denna värld! Ni må vara unga men ni är starka!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 14:39:01

Vad hade hänt?

Laks
Postat 2011-02-18 kl 14:39:10
Blogg: http://laks.webblogg.se/

Bup är väldigt bra faktiskt. Går själv hos dem, och det har hjälpt mig mycket. Och det är definitivt inte konstigt att du mår dåligt - det är stressigt att ha barn, och att sen bli överfallen och dessutom få massa klagomål dagligen på en blogg.

De Från Norr
Postat 2011-02-18 kl 15:19:57
Blogg: http://thereisacowinmianus.blogg.se/

Fin design!:)

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 15:36:16

"Men jag vet ju redan hur jag ska ta hand om skolan och Kelly sammtidigt!" ... Tycker du verkligen att du har så bra koll på det då, med tanke på att du drar iväg och åker skidor istället för att vara med din dotter?? Lägger en halvtimme på att mata henne, men en hel fucking timme på att blogga?!

Ja, du vet hur du ska ta hand om din dotter på så sätt att du lämpar över henne på andra så att du kan komma ut!



Tycker du borde se över dina prioriteringar lilla vän. Om barnmorskan tycker att ni borde söka hjälp så är det la ett tecken på att ni kanske även borde lyssna???

Sara
Postat 2011-02-18 kl 16:14:14

Bra att BUP är så bra då, eller ja, så att säga ;D

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 18:40:06

mänsliga??? Vad e det???



Hahahahaha

Sara
Postat 2011-02-18 kl 19:17:01

Håller helt med, BUP är ETT SK*T BRA STÄLLE!! finns alltid där för en och förstår när man mår dåligt. Man får bra hjälp av dom så det är inget fel med det :) Finns andra som inte fattar riktigt vad det betyder när man mår dåligt ;) <3 Fortsätt med det du gör, läser din blogg varje dag!

mimmi
Postat 2011-02-18 kl 19:23:30
Blogg: http://miimmiinorden.blogg.se/

Jag tycker inte att soc är bra, inte alls.. Jag tycker dom suger.. Dom gjorde mitt problem mycket värre.. men det här är min åsikt iaf!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 19:44:52

Missat många svensklektioner?!

Stavningen är inte helt 100.expmpel; Mänsklig! Samtidigt. Och snälla sluta att särskriv!

wiveca
Postat 2011-02-18 kl 19:52:16

oj, herregud när hände det? :-(

men du ska veta att du är en stark tjej, en vacker självsäker en, för när man är 15 år och mamma, ja det är ett tufft jobb, det är det ju för de äldsta också!

kram ♥

Stavningspolisen.
Postat 2011-02-18 kl 20:09:12

Att ta hand om en unge och skolan SAMTIDIGT går bra men stava samtidigt och påmind rätt var alldeles för jobbigt eller?

Tilda
Postat 2011-02-19 kl 13:58:41

vem som helst borde väl fatta att du fortfarande hare svårt :'s

Natalie
Postat 2011-02-19 kl 14:28:00

Min mamma blev knivhotad när jag var typ 6 år, det kan man ju jämföra med ditt överfall, visst kände jag av det trots att hon inte ens berättade att det hänt något, men jag har alltid känt på mig saker, om folk ska dö och massa saker, så Kelly känner nog inte av det :) Jag klarade mig bra ändå och jag tyckte inte det var jobbigt att mamma var orolig och sådär.. Dock har hon aldrig varit en bra mamma för mig, men det är jag säker på att du är åt Kelly! Du ska inte oroa dig och absolut inte lyssna på andra! Ring BUP hur mycket du vill, det är bättre att du tar tag i dina känslor än att du gömmer undan de!

Tess
Postat 2011-02-19 kl 17:41:01

"Ung småbarns mamma"



Ursäkta men Mikaela har sagt flera gånger att hon inte vill Lägga upp en massa bilder på Kelly (visst hon har gjort det, men bara när hon vill) och det är ett flertal som klagar då Mikaela lägger upp bilder på Kelly och bara skriver om Kelly

det är en blogg OM Mikaela i fokus

FÖR Mikaela, hon har sagt flera gånger att hon bloggar för sig själv



bara för att hon inte dokumenterar allt hon och Kelly gör så betyder inte det att dom inte gör något!

hon är ingen dålig mamma bara för att hon inte skriver ner allt Kelly gör och fotar henne hela tiden!

Det är fan sjukt att en mamma måste BEVISA hela tiden att hon är med sitt barn och att dom gör saker!



och bara för att man har ett barn så behöver man inte glömma bort sig själv! man är fortfarande en individ, inte bara en matfabrik och blöjbytare!



Jävla internet asså!

Respektera att Mikaela har ett liv utanför bloggen!

fatta att vi inte ser dagens alla ögonblick i bloggen!



Mikaela är en bra mamma, det fattar väl vem som helst!

alla mår dåligt ibland och Mikaela har en jävla bra förklaring till det!



Ta hand om dina egna jävla h*rbarn istället för att klaga på en 15åring med otur i livet!

sparka fan inte på någon som ligger ner, för då kommer jag sparka dina barn!



Anonym
Postat 2011-02-19 kl 18:32:00

Vad är det för fel på vissa av er människor? Klart att Mikaela bloggar om sig själv, om hur hon känner och mår. Tycker det är bra att hon inte skriver för mycket om Kelly. Inte OK att hänga ut andra människor på nätet!



Det är jättebra att Mikaela pratat med BUP. Hade hellre sett att du pratat med dom mycket oftare så du verkligen kunnat nå toppen och må riktigt bra för både din egen och Kellys skull!



Och förfan... sluta klaga på stavningen. Finns miljoner som inte stavar bra men som är helt underbara och duktiga människor som klarar sig skitbra både i arbetslivet och med sina barn!

Tricia
Postat 2011-02-19 kl 23:06:32
Blogg: http://tricksi.weebly.com

Hade det inte varit för bup så hade jag aldrig fått en diagnos, mediciner och då hade jag dött pga sjukdomen (psykiskt). Så bup är BRA, så det så. Alla som säger att bup är dumma och inte fattar något, då är de bara dumma själv som inte kan ta emot hjälp.



Så stå på dig M.

Tricia.

Josephine
Postat 2011-02-20 kl 17:53:54
Blogg: http://sweetmess.blogg.se/

Jag håller med. BUP kan verkligen ge en skadad människa sitt liv och sitt sinne tillbaka. Jag var skadad, är väl fortfarande. Men jag förstår dig. Du är smart, stå på dig. Friden liljor till dig lilla tjej.

Ebba
Postat 2011-02-20 kl 18:59:35
Blogg: http://annaebbaalexandra.bloggplatsen.se

Jag förstår verkligen inte dom som kränker dig! du verkar vara en sjukt bra människa och ser upp till dig väldigt mycket! visst jag tänker inte skaffa barn nu men jag tycker inte att det är fel att du gjort det, du gjorde det ju inte för att du ville ha barn det bara blev så. + du fick världens sötaste bebis!!<3<3

Jag älskar verkligen din söta underbara blogg och sluta inte kämpa, du är stark gumman!<3



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar