Tro vad ni vill?

Postat 2011-02-28 kl 16:52:48



Var inne och kollade på gossips.se, kommer ni ihåg hon som skrev i min bloggsvar "Död åt Kelly".
Palla att inte stå för vad hon skrivit! Jag har ju kollat ip-adresserna och jag är 100% på att det är hon!
Ja hon kan skriva hur mycket i sin blogg att det inte var hon, men jag VET att det var hon.
Och nu försöker hon liksom göra så jag ser skyldig ut för hennes handlingar? Suck..
Och jag har redan pratat med henne på fb.. det gav inte så mycket hon sa att det var någon som hade hittat hennes nummer och ringt henne hela tiden bara för jag lagt ut henne på bloggen. Inte så mycket mer..

Nea =^.^=
Postat 2011-02-28 kl 16:57:21
Blogg: http://weirdvegan.bloggplatsen.se

MEN LYSSNA PÅ MÄNNISKAN OCH FÖRLÅT HENNE! DET VAR VÄL NT SÅ STORT? XD sorry ! jag va tvungen o göra caps så nån märker vad ja säger, för det är ganska viktigt! Lol gå vidare ^^vet att det var jobbigt, men strunta i henne nu, :) <3

Aaamanda :D
Postat 2011-02-28 kl 16:57:23
Blogg: http://amandanerooo.blogg.se/

Jag tror 100% på dig micah! ;o ♥

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 17:02:02

du har någon gång skrivit att du har psykiska problem, självskadebeteende och såna grejer. kan du inte berätta lite närmare på det?

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 17:05:23

Och hur fick du reda på hennes IP-adress?

lia
Postat 2011-02-28 kl 17:07:54

Som hon redan skrivit så var det en av hennes vänner som skrev det. En vän som mycket väl kunnat använt hennes dator.



Prata med henne istället för att hänga ut henne, herregud.

evelina
Postat 2011-02-28 kl 17:13:44

Alltså det behöver inte vara hon som skrivit, faktiskt. Nu är inte jag speciellt insatt men det kan vara så att någon helt enkelt har något emot henne och skrivit i hennes uppgifter i kommentaren.



Ingen frisk människa skulle säga att ett barn ska dö och hon verkar inte vara tjejen som skriver så heller.

sofie
Postat 2011-02-28 kl 17:17:35
Blogg: http://eifosna.blogg.se/

Orka att du spinner vidare på detta? Drop it!

Att skriva att du är 100% säker på att de var hon är också väldigt löjligt, eftersom de kan du aldrig vara om du inte satt jämte personen ifråga.. Move on.

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 17:18:53

Någon annan kan ha skrivit från hennes dator?



Sluta vara så dramatisk.

Vickilita
Postat 2011-02-28 kl 17:19:32
Blogg: http://sweetkaylee.blogg.se/

Hur kan du veta att det är hon genom hennes ip-nummer? Har hon kommenterat i din blogg förut så att du vet att det är samma??

Milla
Postat 2011-02-28 kl 17:24:14

låter otroligt att du fått tag i hennes ip och vet med all säkerthet att det är hon... sådant får man bara reda på i domstolar! väldigt taskigt och "kissie-likt" av dig att hänga ut någon oskyldig tjej

Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!
Postat 2011-02-28 kl 17:27:31
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Hon har ju själv skrivit på sin blogg att det varit någon kompis som skrev det, hur kan du då vara så säker på att det är hon? Hennes kompis kan ju fortfarande ha skrivit ifrån hennes dator. Ellerhur?

Sara
Postat 2011-02-28 kl 17:40:02

Hejhej!

Skulle du kunna visa hur man får reda på vem som har IP adressen som ger elaka kommentarer? Det skulle nog hjälpa många l

bloggare. tacksam för svar :)

och lycka till med allt!

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 17:45:03

du låter som kissie mer och mer för varje inlägg...

Sofia
Postat 2011-02-28 kl 17:46:56
Blogg: http://sofiafaktiskt.blogg.se/

Postat 2011-02-28 kl 17:05:23



Och hur fick du reda på hennes IP-adress?



-.-

det står på bloggen när man har kommenterat. idiot.

Iza
Postat 2011-02-28 kl 17:46:57
Blogg: http://izatown.blogg.se/

Men strunta i vad folk säger herregud. Du behöver ju inte lägga ut allt på bloggen. Om du tycker att du är en bra mamma och så, så visst, fine! Men så fort andra har en annan åsikt så behöver det väll inte hamna på bloggen? Den hade varit roligare att läsa om man slapp allt ditt tjat om hur duktig du är och hur förjävliga alla är som inte håller med. Alla har olika åsikter. Strunta i vad folk säger och kör ditt race.

Tess
Postat 2011-02-28 kl 17:57:37

Postat 2011-02-28 kl 17:05:23 Och hur fick du reda på hennes IP-adress?



När man kommenterar så finns det också en IP adress nedanför (bara Mikaela ser den på hennes blogg) , annars är det jätte lätt att få fram det via ett par inställningar. sedan kan man på vissa sidor och med hjälpmedel få reda på vart datorn finns och ibland även vem som äger datorn.

Ebba & Molly
Postat 2011-02-28 kl 17:58:39
Blogg: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Hej, följer din blogg men undrar vad som hände med din andra graviditet.. Du skrev om att du velade mellan att göra abort och behålla barnet men vad jag har märkt så har du aldrig avslöjat hur du sedan gjorde. Eller har jag missat det?



Sophie Blomqvist.
Postat 2011-02-28 kl 18:00:41
Blogg: http://sophieblomqvist.blogg.se/

Håller med Nea, glöm det och gå vidare. Visst, det var stort, för dig. Men det hade ju kunnat vara värre, eller hur? Och hur vet du att det är rätt person? IP-adresser ljuger ofta, du kan ju i testa att kolla upp min, vart jag bor.. Och sen kolla in på min blogg och se om du hade rätt? ;) Eller någon annan då. Bara ett exempel. Pooz.

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 18:17:38

Hon ser allas ip adress som kommenterar, även ditt!

Johanna
Postat 2011-02-28 kl 18:18:27
Blogg: http://blondinsandin.bloggplatsen.se

Hej! Du har en skitbra blogg!:) Jag kan inte fatta att någon vill döda en bebis!

Alex
Postat 2011-02-28 kl 18:24:57
Blogg: http://alexandraolin.blogg.se/

Visst har du hennes IPadress, men hur vet du att det är hon personligen som suttit och skrivit det? Det kan ju lika väl varit någon som lånat hennes dator eller liknande?

Absolut inget illa menat så, men jag menar hur kan du vara så säker?

amanda utbytesstudent USA
Postat 2011-02-28 kl 18:37:01
Blogg: http://amandakingen.blogg.se/

Skit i henne Mikaela, stå på dig!



IP-adressen visar ju tydligen att det är hennes dator, så vad är poängen med att förneka det?! Om någon annan skulle skrivit det hade dom varit tvungna att ha hennes dator ju...

Linnea
Postat 2011-02-28 kl 18:38:04
Blogg: http://linneaa.com

Dubbelmoral! Du säger att soc inte har nån rätt att lägga sig i din uppfostran med Kelly fast du är destruktiv i bloggen, men du får lägga dig i och döma andra som råkat illa ut fast de säger att dem är oskyldiga?! Precis som du säger om dig själv, om väldigt mycket. Kanske ska vi börja ifrågasätta dina påstådda våldtäkter också?

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 18:42:43

MEN GUUUUUUUUUUUUUUUD SLÄPP DET!!!!!!!!!!!!

En missunnsam
Postat 2011-02-28 kl 18:50:07
Blogg: http://enmissunnsam.blogg.se/

Men skärp dig och väx upp.

AMANDA
Postat 2011-02-28 kl 18:50:52

hej .

skulle bara säga att emma är min kompis, en av mina bästa, och jag vet att hon inte skulle göra så.

så låt henne va

m
Postat 2011-02-28 kl 19:06:47

Det kan faktiskt vara som hon säger också. Det kan ha varit hennes kompisar som har gått in och kommenterat. Jag vet inte hur många gånger jag har blivit "facerapead" som man säger när kompisar skriver på ens facebook. Tycker du var rätt ut sagt elak som hängde ut henne innan du hört från hennes sida. Som stor bloggerska får du nog mycket skit. Jag har inte följt din blogg så jag vet inte men du av alla borde veta hur jobbigt det är att få skit. Att du sen går och behandla en människa på precis samma sätt är riktigt illa.

Vem det en va som skrev det om Kelly var en riktigt skitstövel och har förmodligen så mycket egna problem för man skriver inte så som den personen skrev. Jag hoppas både du och Kelly har ett jättebra och långt liv men jag tycker att du agerade fel i denna situationen.

Emma <3
Postat 2011-02-28 kl 19:09:16

Men du, jag känner inte äns henne men om hon skulle skriva nåt sånt skulle hon väl ändå va anonym? Eller tror du att hon skulle skriva allt så hon får såhär mycke skit för de ? De tror iallafall inte jag men jag vet ju inte. Men om de är hon borde hon ju söka hjälp... Men jag är på din sida i de hela... Men du är iallafall otroligt stark Mikaela och du kommer alltid att vara de ! Lycka till med Kevin denhär gången ! :) Och jag menar inget dumt jag skriver bara som jag tror om henne. <3

Odylana ♥
Postat 2011-02-28 kl 19:15:30
Blogg: http://odylana.blogg.se/

Men gosh det är hur lätt som helst att ta reda på ip adresser.. till den anonyyyma.

Ja det är fel att skriva så...men man behöver inte hänga ut någon för det. Jag tycker också en del men låter bli att säga det.. Pöss ;)

FeliciaHerman<3
Postat 2011-02-28 kl 19:15:33
Blogg: http://muffinskram.blogg.se/

Usch, sådant är så hemskt!:'/ Kram//Feliciaherman (www.muffinskram.blogg.se)

johanna
Postat 2011-02-28 kl 19:21:57
Blogg: http://augustivind.blogg.se/

bara släpp det! skit i vad dom skriver/tycker/säger!

jaaaaja
Postat 2011-02-28 kl 19:23:39

men nån kan ju ha skrivit från samma ip-adress ändå?kom igen nu -.-

Skrotmamman skrotar vidare
Postat 2011-02-28 kl 19:27:59
Blogg: http://skrotmamman.blogg.se/

IP-adresser står vid varje kommentar (för administratören - alltså den som har bloggen) Kan tänka mig att det är samma vid bloggsvar.

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 19:35:40

död åt kelly



det kan ju menas som att hon skulle vilja dö för kelly föratt hon är så söt

man behöver ju inte misstolka allt heller.

Rebecca
Postat 2011-02-28 kl 19:36:48

Du kan omöjligt kollat upp hennes Ip adress då det är hemligstämplad information som ändast Polisen kan kolla upp. Jag står inte på någons sida i detta och självklart är det fel att skriva så om ett barn men snälla ljug inte.

Nessi
Postat 2011-02-28 kl 19:46:36

Patetisk grej att tjafsa om. tror du på allvar att någon kommer komma med en kniv och hugga ihjäl na? Var lite realistisk!

Sara
Postat 2011-02-28 kl 19:48:28
Blogg: http://powersara.blogg.se/

följer inte din blogg... men de verkar som om du får mycket kritik? ;o

Emma
Postat 2011-02-28 kl 19:52:06
Blogg: http://ungmammatvatusenelva.blogg.se/?tmp=26161554

spelar väl förfan ingen roll hur hon fick reda på de ? man skriver väl förfan inte "död åt kelly" det är ju bara helt jävla rubbat av den personen :S , du är ju bara anmält störd som en frågar!



ja hon skrev "död åt kelly" för det såg jag med , bara för att hon är en ung mamma spelar det för fan ingen roll , det är hennes liv, inte ert. Så sköt ert istället!

Jennie
Postat 2011-02-28 kl 19:56:54

Jävla idiot det betyder ju inte att hon vill döda Kelly! FFS! Fy fan vadj ag hatar dig, utan att ens ha träffat dig, så hatar jag dig så jävla mycket!

Minna
Postat 2011-02-28 kl 20:24:20
Blogg: http://minnaps.blogg.se/

Jeeesus fucking christ, det kan hända att hon skrivit det, men det kan också vara att hon inte gjort det. Någon kan ha suttit på hennes dator och skrivit det, då stämmer ju ip-adressen. Du kan inte vara 100% så sluta påstå att du är det..

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 20:30:04

Dum i hela huvudet eller? Nån annan kan ju ha suttit vid hennes dator, behöver inte vara hon! Cepe

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 20:50:47

HAR DU INGET BÄTTRE FÖR DIG ÄN ATT HÄNGA UT DINA LÄSARE?!!

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 21:04:55

Men ditt lilla ärkepucko!

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 21:18:10

Glöm inte bort att behandla andra så som du själv vill bli behandlad, tack!

Joanna
Postat 2011-02-28 kl 21:55:24
Blogg: http://joannasak.blogg.se/

Självklart har du rätt att vara arg på henne, om det nu var hon! Men att hänga ut någon på en ganska känd blogg är och kommer föralltid vara fult!

Du visste antagligen vad som skulle hända, och du ville väll jävlas? Och jag vill också fråga, hur fick du hennes riktiga IP-adress?

Och en sak till, om någon skulle skriva "död åt Kelly" Skulle den antagligen inte skriva bloggadress/namn eller liknande.

För då vore man korkad.

Bara låt tjejen va!

Gå vidare kanske?

lol.

Anonym
Postat 2011-02-28 kl 22:00:55

SNÄLLA TA DET MED HENNE ISTÄLLET FÖR ATT HÄNGA UT 24/7, hon har sagt att de tvar hennes kompisar som hade skrivit ifrån hennes bloggadress så, det är ingen idé att ta upp det i bloggen för ingen av oss kan göra något åt det ändå.

amanda
Postat 2011-02-28 kl 22:28:16
Blogg: http://aamandahallden.blogg.se/

Postat 2011-02-28 kl 17:05:23

Och hur fick du reda på hennes IP-adress?



IP-adressen syns ju när du skickar en kommentar !

Spruff
Postat 2011-02-28 kl 22:46:04
Blogg: http://spruffen.blogspot.com

Hon skäms väl. Skit i det. Jag måste erkänna att jag tyckte det var ansvarslöst av er att behålla barnet först, men nu önskar jag er bara lycka. Så länge Kelly får en bra uppväxt och har båda föräldrarna med i bilden så spelar resten ingen roll. Jag har sett hur hemska folk har varit mot både dig och Kevin. Jag försvarade Kevin i nån störd tjejs blogg, eftersom hon var helt fruktansvärd mot honom. Hoppas folk inser hur dumma de varit, precis som jag har.

linn
Postat 2011-03-01 kl 00:08:17
Blogg: http://beautyboxen.blogg.se/

det går inte att kolla in en enskild persons ip:adress sålänge man inte är polis - menn det är väl inte du?



"Ja hon kan skriva hur mycket i sin blogg att det inte var hon, men jag VET att det var hon.

Och nu försöker hon liksom göra så jag ser skyldig ut för hennes handlingar? " asså, sheet, man ba, hallåah åh ja baa hon e faktischt skyldig jueh. Det språket har du - inte ok.

Johanna
Postat 2011-03-01 kl 00:11:41
Blogg: http://dombastaibilder.blogg.se/

Rebecca

Postat 2011-02-28 kl 19:36:48 Du kan omöjligt kollat upp hennes Ip adress då det är hemligstämplad information som ändast Polisen kan kolla upp. Jag står inte på någons sida i detta och självklart är det fel att skriva så om ett barn men snälla ljug inte.



Ip adressen står med när du kommenterar. Så hon kan se din Ip adress nu också. Det är INTE hemligstämplad information som endast polisen vet om. Utan så fort ngn kommenterar så kommer det stå med, även om du skriver som anonym.



Stå på dig Mikaela, jag tycker du verkar vara en toppen mamma som vill ditt barn väl, men jag tycker att du kanske borde börja tänka lite mer på vad du skriver. Inte skriva allt för mkt om vad som händer i ditt liv.

Nathalie
Postat 2011-03-01 kl 09:53:24
Blogg: http://lindes.blogg.se/

hejhej!!

asså, den där tjejen måste ju va störd!!

furst skriva död åt kelly, ett barn!! och sen inte stå för det fast du har kollat pin koden och sånt!!?? skit i henne hon e ju dum i huvudet!

älskar din blogg, du e så grymmt starck!! <3 :)

I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2011-03-01 kl 10:25:49
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

Skriver man att ett barn ska dö då förtjänar man värre saker än att bli uthängd!

Amadna
Postat 2011-03-01 kl 11:09:55

Glöm inte bort att behandla andra så som du själv vill bli behandlad, tack!

Amanda
Postat 2011-03-01 kl 11:13:09

Hur i helvete kan du veta att det är hon som skrev "död åt kelly"!!?? Du har ju inga jävla bevis på det, så lägg av och anklaga folk.



Du gillar ju inte heller när folk hoppar på dig....

ulrika
Postat 2011-03-01 kl 11:16:24
Blogg: http://ullizen.blogg.se/

kan du svara mig, gärna på min blogg, hur du i hela friden kan tycka dig veta att hon ljuger om att det inte var hon? Det kan ju knappast vara så att du hackat dig in i hennes dator och tagit reda på allt. Till och med du måste veta hur mycket skit det finns ute i denna värld. Å Det är fett lätt att bugga någon, och sno deras uppgifter, de enda du behöver är ett namn och en bloggadress till det! :)

Sofia
Postat 2011-03-01 kl 12:07:26
Blogg: http://sofiamillessonz.blogg.se/

Asså grejen är ... Det kan ju ha varit någon som har skrivit från hennes dator ...

Melina
Postat 2011-03-01 kl 12:51:08

nu blir jag så jävla förbannad. Jag diggar din blogg iochmed att du är så stark som ung mamma och allt, men orkar inte med när du hänger ut en tjej? Du har ingen aning om om det är någon som varit inne på hennes data och skrivit eller någonting! Gör ingenting du inte skulle vilja vara med om själva. Skulle du vilja bli uthängd för någonting du verkligen inte gjort? Så dålig stil av dig, trodde verkligen att du var mer än det här. Det trodde jag verkligen, men nu känner jag att jag inte ens vill läsa din blogg längre. Så dålig stil

Saga
Postat 2011-03-01 kl 15:35:16

Hon säger så för att det är internet. Hon är rädd och "försöker" försvara sig, Menar tjejen som skrev "död åt kelly" då alltså. man kan visst ta upp hennes IP - uppgifter, hur enkelt som helst. Tycker det är synd om detta, visa lite respekt ni andra, Mikaela vet väl om det är hon eller inte?

hanna
Postat 2011-03-01 kl 16:52:25
Blogg: http://hsjw.blogg.se/

Det är säkert inte så som det verkar. Hon menar det säkert inte så som du har uppfattat det. Whatever, håller med dig. Hur fan kan man vilja att ett barn ska dö?

Bry dig inte, du är officiell människa nu, vänj dig. :)

.........
Postat 2011-03-01 kl 18:32:11

ditt barn kan ju bara gå och dö..

Kbry ???
Postat 2011-03-01 kl 20:59:18

Det är olagligt att kolla andras IP-adresser.

mandy
Postat 2011-03-01 kl 23:11:19

Det där med IP stämmer sällan tyvärr.. Vi har testat att kolla upp varandras IPnummer (några kompisar och jag) Vi tog hjälp av en mycket data kunnig person Och det har aldrig stämt?? Det stod tex att jag var en man i ystad jag bor i växjö... Så du kan ju inte veta helt säkert att det var hon..



Kan du inte kolla mitt IP och se om du får rätt??



Jag heter Amanda och bor i Växjö...





Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar