Linn Gästbloggar

Postat 2011-02-18 kl 21:18:52

Linn kommer nu gästblogga:

Hej på er alla Mikaelas bloggläsare! Hoppas allt är bra med er och att ni gillar Mikaelas blogg. Eller vem gör inte det? Dum fråga! Jag skulle bara vilja säga några ord angående ert klagande och era kränkande kommentarer ni skickar till Mikaela. För det första.. Ge sjutton i att skicka om kommentarerna, det är inte okej på nått sätt att skriva det ni gör. Jag säger det inte till er alla utan till vissa idioter som sitter och kommenterar massa skit. Mikaela har inte gjort er någonting, hon sitter bara och bloggar för att hon mår bra ut av det. Och så ska ni komma och sabba det utan anledning. Det är hennes liv, hennes åsikter och hennes tankar. Hur kan ni ens komma på tanken att skriva elaka saker till henne? Ni känner henne inte så ni kan inte döma henne på detta sätt. Jag ska säga det helt ärligt, hon är den gulligaste, snällaste & mest omtänksamma personen jag träffat. Hon är en SUPERmamma till Kelly. Lika så Kevin, han är en TOPPENpappa till lilla Kelly. Hon har det bra med dom. Dom älskar henne av hela sitt hjärta och bättre kan inte ett barn ha det. Dessutom måste jag bara säga att Kelly är den sötaste bebisen jag träffat, väääärldens sötaste!! Iallafall.. Mikaela är en väldigt ung mamma, det vet vi alla. Men hon klarar av det. Hon är en stark tjej som klarar av allt detta trotts alla elaka kommentarer hon får och fått. Varför ska hon få ta massa skit från er för att hon skriver om sitt liv? Jag förstår mig inte på er människor som gör såhär. Jag fattar inte hur man kan kränka en person så mycket!! Har ni inga känslor? Mikaela är också en människa med hjärta och känslor. Klart hon tar åt sig av att ni skriver. Så jag ber er nu, snälla snälla snälla!! Sluta skriv massa elaka saker mot denna underbart söta familj. Dom är inte värda det!! Mikaela, Kevin och Kelly är underbara allihopa, tro mig! Ja, jag hoppas ni har förstått nu och tagit till er, om ni vill kontakta mig på nått sätt och ställa frågor kan ni alltid maila på [email protected]. Förövrigt så hoppas jag att ni får en trevlig fortsatt kväll och att ni fortsätter läsa Micahs blogg
Kram Linn! :)

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-18 kl 21:21:47
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Håller helt klart med dig Linn! Hon är fantiskt! :)<3

Julia
Postat 2011-02-18 kl 21:23:14
Blogg: http://livetomjulia.blogg.se/

Bra skrivet! :) Och jag håller fullständigt med dig. Mikaela är värd bättre än elaka komentarer.

AsIThink
Postat 2011-02-18 kl 21:30:41
Blogg: http://asithink.blogg.se/

Läs bloggen där allt du behöver är en egen åsikt, de låter väll enkelt?

josefin
Postat 2011-02-18 kl 21:31:46

säger inte att det är okej att skriva elaka saker osv för det är de verkligen inte. men när man har en så pass stor blogg som mikaela har

så får man ju änna vara med på att få lite elaka kommentarer.. ;)



men jag diggar iallafall dig mikaela och tycker du är väldigt stark!

Isabelle
Postat 2011-02-18 kl 21:32:40
Blogg: http://honkallasbella.blogg.se/

Håller helt klart med dig Linn!

emelie
Postat 2011-02-18 kl 21:37:04
Blogg: http://emeliecarolinkarlsson.blogg.se/

jag fattar inte heller hur dom kan skriva sånna fittiga komentarer! tycker hon gör de skit bra, dom som skriver så där är nog bara inte tillräkligt mogna för att bli mamma och förstå vad de handlar om. Jätte många kramar till dej och kelly ! :)

Anna- gravid i vecka 38
Postat 2011-02-18 kl 21:37:16
Blogg: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Jag själv tycker att många skriver väldigt mycket vettiga saker till Mikaela. Det kan vara svårt för henne att höra de saker folk skriver till henne men många har rätt i saker som bland annat att hon skulle behöva prata med någon och få hjälp. Hon har själv erkänt att hon slagit sin kille, att hon har självskadebeteende osv. Det är ingen som hittat på det. Klart folk reagerar när hon har en liten bebis. Det är inte konstigt!

Eva
Postat 2011-02-18 kl 21:37:40

Men herregud, hur gammal är du då?! Kolla hur mkt hon lämnat bort Kelly under dessa månader. Självklart kan man ta emot LITE avlastning men INTE så mycket!!!! Är mamma själv men det här är befängt! Bränna sig själv med en cigg??? Väx upp, sök hjälp, lägg ner bloggen och så håller vi alla andan och hoppas att Kelly inte har tagit någon skada av hur sina omogna föräldrar beter sig. Dom behöver en vuxen stadig hand som visar dom hur riktiga föräldrar ska bete sig. Skaffa detta NU, för Kellys skull, vi är många vuxna härute som är uppriktigt oroade över Kellys ostabila uppväxt!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 21:41:08

precis man kan inte döma folk innan man träffat dom det är det jag säger till mina kompisar när dom säger att det var oansvarigt och dumt av dig att bli gravid och sånt men då försvarar jag dig och säger att man inte kan döma folk innan man träffat dom och jag menar man kan ju inte säga att du är dum eller elak för det vet ju alla att du inte är blir så irriterad när folk skriver dumma kommentarer för det är sjukt onödigt! kram <3

Jossan
Postat 2011-02-18 kl 21:41:53

Bra skrivet!

matilda
Postat 2011-02-18 kl 21:41:57
Blogg: http://matildakindahl.bloggplatsen.se/

Tummen upp för dig Linn

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 21:47:53

Om man har en blogg ska man vara beredd på att ta kritik, tänk på det innan du skaffar en blogg och skriver om dig själv. It's a part of it!

Anne
Postat 2011-02-18 kl 21:48:32

Mikaela kommer aldrig att sluta få elaka kommentarer så länge som hon skriver så mycket dumt i sin blogg som hon gör. Så enkelt är det! Slutade hon att fläka ut hela sitt liv och berätta alldeles för privata saker i bloggen (t.ex om att hon skadar sig själv, bråkar och bryter upp med sig pojkvän stup i kvarten, visar sig som otroligt naiv osv) så skulle också de elaka kommentarerna avta.. Det är enkel logik! Se på många andra bloggar/storbloggar.. De var hatade av hela Sverige, och nu ser folk upp till dem och ser dem som förebilder. Dom växte upp och insåg sina brister!

ana
Postat 2011-02-18 kl 21:54:59

men gud varför bry sig om komentarerna det skulle inte jag ha gjort

lina
Postat 2011-02-18 kl 21:55:15

Hej, vill bara säga att varför bloggar du så JÄVLA lite när du ligger 7 på sverigest största bloggar.Va fan du fölorar ju läsare,men det tror jag du inte bryr dig om. Men en då. Läsarna ger en del av sig när dom läser din blogg. så blogga mera! Mvh EN ARG BLOGGERSKA SOM ÄR BESVIKEN PÅ DIG!

EBB - En ung bruds bekännelser
Postat 2011-02-18 kl 22:03:04
Blogg: http://enbrudsbekannelser.blogg.se/

Lite dum fråga kanske, men vem är Linn?

ALLA har rätt till en åsikt
Postat 2011-02-18 kl 22:03:27

Och det här har din mamma skrivit eller är det kanske din psykolog på BUP?



Jag och alla som läser har rätt att döma dig (och alla andra som viker ut sitt liv på bloggar). Vi har rätt att reagera, att kommentera med våra egna åsikter hur negativa de än tycks vara enligt dig.

Varför ska det bara vara gulligull annars uppfattas det kränkande?



Sen att du är en attention whore som ständigt ljuger om hur synd det är om dig gör dig ju inte till ett mindre byte. Man stör sig på dig, så är det bara. Mycket har ju också med din WT-stil att göra, ditt WT-liv... HAHA...



Det är mycket synd att såna som du finns - som ljuger om så allvarliga saker som våldtäkt, det gör att vi som blir utsatt på riktigt tas på mindre allvar. Din historia kommer aldrig tas på allvar i rätten utan åtal kommer läggas ned. Belive me, miss WT.



/your biggest fan

Matilda.
Postat 2011-02-18 kl 22:03:40
Blogg: http://znut.blogg.se/

Håller med till 101 % Men de som gör såhär bryr sig inte. Det är helt sjukt, jag vet! Du har skrivit flera gånger om det men ändå bryr de sig inte, Det borde dra härifrån och skaffa sig ett liv. Du förtjänar inte detta, ingen förtjänar detta! Tro på dig själv. Du är otroligt stark. Herregud du har fött ett barn och är 15 år. :o Det är inte många som skulle klara av det. De som kommenterar elaka kommentarer är säkert bara avundssjuka. För att du är en bra mamma. De försäker få dig att må dåligt och försöka få dig att insé att du är en dålig mamma - vilket stämmer till typ 0 % Jag fastnade för din blogg när jag insåg hur mycket du måste gå igenom. Med överfallet (förlåt om du inte vill prata om det men). Du ska inte behöva må dåligt av dess akommentarer, för tro på dig. Du är stark!

Ah, det var nog allt jag ville säga. ♥

Kicki (Kickiks)
Postat 2011-02-18 kl 22:15:58
Blogg: http://kickiks.blogg.se/

Personerna som kränker och håller på att dumma sig har förmodligen ingenting som kallas för samvete!

Carro
Postat 2011-02-18 kl 22:16:39
Blogg: http://dellifin.blogg.se/

OH YEAH! :D precis vad jag tycker också! Fick hatkommentarer på MIN blogg för att jag hade vart snäll mot Micah, det var jätte wierd. Men jaja, om jag får det för att jag bryr mig så får jag väl ta det :)

Emmy
Postat 2011-02-18 kl 22:17:56
Blogg: http://mylifeisamystery.blogg.se/

Gå in på --> www.mylifeisamystery.blogg.se . Ingen kommer ångra sig, jag lovar... ;). Skriver med kärlek! Skriver mycke "skit", tar mycke kort- på mest onödiga saker. En vanlig blogg m de lilla xtra! Ta en titt. ;) Love/ E

Amanda
Postat 2011-02-18 kl 22:25:22

Sjukt bra skrivet! Känner inte Mikaela, men hon verkar vara precis så go som du skriver.. fortsätt kämpa! :D

Fanny :]
Postat 2011-02-18 kl 22:31:58
Blogg: http://fannykapstad.blogg.se/

Bra sagt Linn!

Linda
Postat 2011-02-18 kl 22:34:59
Blogg: http://elvanitton.blogg.se/

Fin blogg :)

Jessica
Postat 2011-02-18 kl 22:35:13
Blogg: http://j-essicakarlsson.blogspot.com/

Hej, håller helt och hållet med dig. Kan de inte bara lägga av och skriva elaka kommentarer. Hur kan man döma en person som inte ens har träffat, snacka om att ha fördomar. Mikaela verkar vara en superbra mamma trots hon är ung men det är inte åldern som spelar roll utan hur man är som person. Kram!

Josefine
Postat 2011-02-18 kl 22:35:25

Bra skrivet!! Är Linn en kompis?

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 22:37:51

Men om hon tycker det är så fruktansvärt jobbigt med negativ respons kanske hon bör ge fan i att vara så jävla idiotisk??? Gör blogghelvetet privat då om det är så jävla viktigt att få skriva ut, men utan risk att någon skriver dumma saker?!



Tips på vad flickungen kan göra för att få fortsätta leva i sin drömvärld:

- Gör bloggen privat, så slipper du att omvärlden ser ner på dig (16 och neråt räknas inte, det finns inte mer än hubbabubba i de flesta huvuden i den åldern)

- Ge fan i att skriva på Facebook (och det gäller ruggugglan Kevin också!!) om alla brister och problem ni har i era dumma små huvuden, ta det med varandra istället!!

- VÄX UPP OCH SE VÄRLDEN SOM DEN ÄR, DU SER DEN SOM EN FUCKING SAGA?!?! Tror du själv att du mår bättre av att tvinga Kevin stanna kvar hos dej?! Låt honom välja sitt eget liv!!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 22:38:33

Jag beundrar dig Mikaela. Du är galet stark, skulle aldrig klara av något av det jobb du gör för din dotter. Du är stark som satan. Man brukar ju säga att man ska skita i dom som komenterar dumt, och det är precis det du ska. För jag tror verkligen inte att dom har någonaning om hur man tar hand om ett barn. Jag skulle nog chansa på att DU vet bäst hur DU ska ta hand om Kelly och INTE alla dina bloggläsare. Du är söt, verkar skit snäll, verkar som du absolut inte vill någon något illa. Du verkar så sjukt godhjärtat. Ta inte åt dig av dem som leker bakom skärmen! Puss

Ina
Postat 2011-02-18 kl 22:39:45

Jag håller med. Hon verkar klara av att vara mamma ovanligt bra. Och som om hon inte hade fått kritik om hon hade gjort abort? Nej hon har det svårt nog utan att folk kränker henne.

Jojjo
Postat 2011-02-18 kl 22:49:03

skit bra skrivet linn!:D

Cissi
Postat 2011-02-18 kl 22:54:10

WORD!! BRA!! Som sagt så verkar många människor extremt känslokalla, fattar inte heller hur många kan vara så hjärtlösa??! Var finns empatin? Dessa människor borde skämmas, och troligtvis mår de inte så bra inombords som måste hävda sig själva på det äckliga sättet!

Heja Mikaela, du må vara ung men du är underbar!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 23:11:02

värst vad hon måst försvara sig hela tiden trots att hon säger att hon INTE tar åt sig..

Haha vilket skämt..

Natti
Postat 2011-02-18 kl 23:12:52
Blogg: http://rosed.blogg.se/

Har inget med detta inlägg att göra men orkar inte scrolla ner till rätt..



snälla vänster ställ texten, super jobbigt att läsa centrerad text.. går ganska trögt.

Hannah
Postat 2011-02-18 kl 23:15:12
Blogg: http://kaffekick.blogg.se/

Om hon nu inte bryr sig om dom "elaka" kommentarerna så gör det väll inget att folk skriver vad dom tycker!?

Mirre :)
Postat 2011-02-18 kl 23:24:35

Jag håller med Linn till 110 %

Tycker ni är underbara allihop!!

KRAM KRAM KRAM OCH PUSS

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

Mickaela
Postat 2011-02-18 kl 23:33:59

Vilken är Linn?

Anneli
Postat 2011-02-18 kl 23:52:09

Förlåt.. men jag tror inte det hjälper att ni skriver om och om och om igen att dom ska sluta skicka elaka kommentarer. Jag tror snarare det är vad dom vill ha! Dom får respons. Det är antagligen därför dom gör det, inte för att dom mår dåligt utan bara för att dom vill bli sedda. Jag tror ingen gör något dåligt för att dom själva mår dåligt, i alla fall inte från början. (om det inte handlar om att te.x. skada sig själv)



För, vad gör en bebis som inte får sin mammas uppmärksamhet? - skriker. Vad gör ett äldre barn när den vill ha mammans uppmärksamhet? -hyss.

Allt har alltid handlat om det. Om en person inte får uppmärksamhet i vanlig fall, eller när den gjort något bra, då fixar personen så att den får uppmärksamhet på något annat sett. Och man får mycket mer uppmärksamhet när man gör något dåligt än när man gör något bra, speciellt ifrån fler personer. Om ett barn välter ner en vas på IKEA så blir barnet uppmärksammat av både föräldrarna, personalen och förbipasserande. Men om barnet istället hade målat ett ansikte för första gången, så blir kanske bara mamma glad?



Så det enda ni behöver göra för att dom ska sluta är att sluta ge dom uppmärksamhet!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 23:57:47

om hon inte kan ta kritik ska hon för i helvete inte blogga. så enkelt är det.

Ellen
Postat 2011-02-19 kl 00:04:33

Jag har totalt missat de elaka kommentarerna. Stå på dig Mikaela! Du är ju grym ju. Ta ingen skit. Du verkar vara världens bästa mamma.

Vad är det dumma idioter skriver?



Kram!

Larry
Postat 2011-02-19 kl 00:17:34
Blogg: http://cupcakekiller.blogg.se/

Wow. Micah kan alltså inte änns säga ifrån själv längre? Way to go, Kelly kommer väl få göra vafan hon vill hela livet utan att Micah kommer våga säga till.

f
Postat 2011-02-19 kl 00:17:48

Vad lever ni i för fantasivärld? Hon har en offentlig blogg, är skitprivat, skriver om sånt man kanske ska hålla för sig själv, har åsiker om en massa och har ett fält där man kan kommentera det hon skriver. Då får man helt enkelt räkna med att allt inte kan vara guld och gröna skogar. Det råder yttrandefrihet och ska man ha en blogg öppen för alla så får man tåla responsen.



Samma sak med dem som bara får höra hur bra de är och hur bra allt de gör är. Fast det kanske inte ens stämmer - för de tål inte kritik. Hur bra människor blir dom? Självklart ska man inte vara taskig, men det kommer alltid finnas taskiga människor. Och tål man inte det så ska man inte ha en privat personlig blogg öppen för allmänheten!!!!! SKÄRPNING!

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 00:20:25

GO! GO! GADGET!

Köpenhamnsbo
Postat 2011-02-19 kl 00:23:25
Blogg: http://chomolungma.blogg.se/

Alltså det som sänker bloggen här är just att Mikaela hela tiden måste försvara sig mot elaka kommentarer. Du kommer alltid att få skit OCH ros från folk, låt bli att lägga så stor vikt vid skiten bara. Har du sett hur mycket skit Blondinbella får? Hon skriver inte inlägg och försvarar sig bara för det?

Saga
Postat 2011-02-19 kl 00:28:39
Blogg: http://sagabeata.blogg.se/

Jag blir så arg på alla som ger dig elaka kommentarer. Ta inte åt dig!

Du är en toppenmamma till Kelly, inga tvivel på det.



Grattis till förlovningen, är jätteglad för eran skull! =)

I S A B E L L A
Postat 2011-02-19 kl 00:33:46
Blogg: http://bts.webblogg.se/

Linn du har så rätt till det du skriver! Jag har inte sätt kommentarerna som dom har skrivit men jag kan tänka mig hur mycket skit Mikaela har fått tagit från dom idioterna. Men jag hoppas verkligen inte att hon tar åt sig för mycket. Själv är jag fjorton och fyller femton i år. Och jag skulle aldrig kunna ta hand om en liten bebis så som hon gör så jag tycker du är en väldigt väldigt modig & stark person som orkar med både skola, barn och mycket mer. Hoppas att allt går bra för er & att ni mår bra. Var bara tvungen att skriva några rader. Ser verkligen upp till dig mickan! kramar

Julia!;D
Postat 2011-02-19 kl 00:53:05

jag håller helt och fullt med, dom som har dumma och onödiga kommentarer och inte gillar de du skriver, kan juh bara sluta gå in på den här bloggen... idioter -.- JAG tycker iaf att allt är jätte bra, och jag vet att du är en jätte bra mamma!!... Kelly är såå söt!!!..(hahah bra jobb) Jag ska be för dig och din lilla familj, och även för Linn... ja ser att de är mycket dumt som kommer in..Jag säger bara, känn er ÄLSKADE allihop!!:D Love/ julia

Annelie
Postat 2011-02-19 kl 01:15:38
Blogg: http://minegnahuvudroll.blogg.se/

De är väl så att de människor som mår dåligt försöker må lite bättre. De går till som så att de försöker få andra att må sämre i jämförelse med sig själva. Så de gånger man mår dåligt pga någon annan så ska man försöka komma ihåg att den personen mår säkert ännu sämre.

A
Postat 2011-02-19 kl 01:46:47

Känner mig träffad. Ursäkta så himla mycket! Riktigt dåligt gjort. Om man tycker något negativt så ska man ge fan i att dela med sig av det!

Jennie
Postat 2011-02-19 kl 01:50:05

Om hon väljer att skriva om hela hennes liv på en bloggsida som alla kan läsa och som dessutom ligger i topp på den kända sidan blogg.se så får hon faktiskt skylla sig själv! Att skriva om våldtäkter och ens innersta privata tankar och mycket där till är inte speciellt moget och inte speciellt sjysst mot ens läsare! Om jag tillexempel haft en anorexia sjukdom eller ett självskadebeteende så kan jag inte lägga ut massa bilder på det bara för att jag känner för det, man kan väll tänka på andra än sig själv? tänka på sina läsare! Och om hon nu MÅSTE skriva om alla sina problem och om hur sjukt deras förhållande är så finns det ett lätt sätt: SÄTT LÖSENORD PÅ BLOGGEN! Och som läsare och person så har jag lika rätt till att säga min åsikt som hon har. Jag tycker att det är hemskt att lägga ut sitt liv på detta viset, hemskt att hon är ifrån sin bebis så mycket, hemskt att förlovning numera är ett skämt i vissas ögon! Och fruktansvärt att bara tänka på sig själv och inte andra. Om min dotter sitter och läser en blogg där en ung människa lägger ut bilder på sitt självskadebeteende blir jag väldigt orolig, en sådan här person är verkligen ingen förebild, verkligen ingen att se upp till! Som bloggerska anser jag att man har ett ansvar, det ansvaret är att vill jag skriva om väldigt privata saker så sätter jag lösen annars tar man hänsyn till sina läsare, unga som gamla!

Tina
Postat 2011-02-19 kl 07:00:26

Hur tar ni alla tag i Mikaelas självskadebeteende? Ska Kelly växa upp med en mamma som bränner sig själv varje gång hon "tjafsar" med pappan? Och...som Mikaela själv beskrivit..."slår till" pappan? Som exempel.



Borde inte Mikaela beskriva sin dag med Kelly...alla blöjbyten, hur många gånger de vaknar på natt...osv osv...istället för kläder, smink och annat nöje?



Det som skrivs här är det som uppfattas...det andra ser inte bloggläsarna- men, det verkar "ni på andra sidan" inte förstå.



Jag hoppas verkligen att Mikaela och Kevin är som "vilka andra föräldrar som helst" som tar väl hand om sitt barn...siffror i åldern har inget med detta att göra- men, levnadssituation.



Det får bli allt för denna gång.



Ta hand om er alla...ja- behandla andra som du själv vill bli behandlad- gäller inte bara bloggläsarna.

Hannele - mamma till två pojkar <3
Postat 2011-02-19 kl 07:09:09
Blogg: http://mammah.webblogg.se/

Jag har sagt det igen och säger det igen..kanske mer som ett svar till Linn..ju mer hon tar åt sig ju mer kommer folk att kränka henne och hennes familj på vilka sätt som helst eftersom dom är idiioter och har noll till liv dvs dom som är elaka.

Men går hon vidare istället för att skriver i varannat inlägg om hur elaka vissa är och grejer så kommer dom fortsätta eftersom dom har hittat hennes svaga punkt.

Skiter hon i dom så äre ju lätt, det borde egentligen vara lätt att inte bry sig om elaka kommentarer eftersom hon bloggar öppet så borde hon tåla och veta att man kan få elaka kommentarer men istället för att bry sig om dom så lägger man orken på Kelly istället, hon behöver mer sin mamma än dessa elaka men åt andra sidan så har dessa elaka ingen rätt att vara elaka heller men ja det finns folk till allt idag.



Så SKIT i dessa kommentarer, dom kommer fortsätta tills dom har gjort så att hon slutar bloggar. Det är det dom är ute efter och lite till.

Hon låter dom vinna genom att bry sig i vad dom säger.



Och jag menar inget elak utan säger bara som det är eftersom ja jag vet själv hur det är..typ.

Ellen
Postat 2011-02-19 kl 08:43:15

Jag är inte en av de som skriver elaka saker. Men snälla snälla snälla Mikaela, kan du svara på min fråga?



Varför skriver du i en offentlig blogg när du uppenbarligen är så känslig så du inte klarar av att få elaka kommentarer. Jag vet, du mår bra av det. MEN VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ PENNA OCH PAPPER?! Eller ett dokument på datorn? Idioter finns alltid, men det är du som bestämmer om de ska påverka dig. Du kan inte säga: "Idioter får inte kommentera mina inlägg. Jag blir ledsen då."



Jag menar, tänkt lite. Hör du inte själv hur dumt det låter? Ja du har haft ett helvete, men om du inte fattar vad jag menar nu så tror jag du har ett fel. Autism, Asberger... Vad vet jag? Men fattar du inte att du bara provocerar genom att skriva "snälla, sluta skriv dumma kommentarer" - inlägg? Och att låta kompisar skriva åt dig är bara patetiskt! Vad tror du vi ska svara? "Oj, bönen förlåt Mikaela, vi visste inte hur det var, men nu när din vän berättat så ska vi sluta!". Tror du att det funkar så? För det gör inte.



Du tror alldeles för gott om människor, tror att världens människor ska hålla hand, att bara vi pratar om det blir det bra... Du är alldeles för naiv! DU MÅSTE VAKNA. Nu! Världen ser inte ut så! Du kommer få problem om du inte fattar det, speciellt nu när du har en bebis.



Du kanske har blivit mamma, och beter dig vuxet, har förlovat dig osv. Men innombords agerar du som en 10-åring. Med det här slutar jag läsa din blogg, och hoppas att du iallafall fattar varför jag gör det.



Lycka till Mikaela.

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 08:50:57

Vi känner inte henne så vi kan inte dömma henne på de sättet.

Vi känner inte henne så vi har ingen rätt att säga att hon är stark, duktig med Kelly eller något annat heller, eller hur?



Ärligt.. Orka med att du fixa folk som försvarar dig mm. Gö så man inte kan kommentera dina inlägg, lås din blogg eller få du ta det med en spark i röven helt enkelt.



Man skrattar ju åt din blogg. Du är så barnslig och trög!

Du kan inte sätta upp håret i en toffs men du skaffar barn.

Du bränner dig såfort ni bråkar.

Du har tagit flera överdoser.

Den första du hade sex med var en turk???

Ser soc inte felen eller? Det skriker ju om attdu inte klarar det.

Och er förlovning, ni gör slut dagen innan men förlovar er iallafall..?

Det är okej att ta det lugnt, att inte rusa fram med allting.



Var är dina föräldrar? Som låter dig göra allt detta.. Herregud. Det är pinsamt!

Hoppas verkligen på att soc tar Kelly ifrån er, hon är värd ett bra liv. Växer hon upp med dig kommer hon inte få det.

Emma
Postat 2011-02-19 kl 09:13:31
Blogg: http://elskadejag.blogg.se/

hejhej! :) jag tycker att den här bloggen är bra, men varför har du inte lika många kommentarer mer? :o är det så att du själv väljer vilka du vill ha kvar ? :)<3



Puss o kram /emma

Adela
Postat 2011-02-19 kl 09:24:13
Blogg: http://nicobell.blogg.se/

Är Linn din kompis? :D

Sofia
Postat 2011-02-19 kl 09:26:00
Blogg: http://sojjfisch.blogg.se/

Helt rätt!

Jag känner inte Mikaela personligen men hon är verkligen helt underbar!

Hon är verkligen en förebild. Hon är så stark som har gått igenom graviditet och allting som en 14/15 åring. Och sen finns det en massa idioter som kommenterar en massa SKIT om att hon är en dålig mamma m.m. hon är en fantastisk mamma och tänk på hon är bara 15 år. BARA 15 ÅR!

Tänk på hon är mänsklig, hon har känslor.



Kram till Mikaela från Sofia<3

DU ÄR UNDERBAR, GLÖM INTE DET!!!

Anna
Postat 2011-02-19 kl 09:26:54

Mikaela och hennes blogg har blivit känd i Sverige och jag tror inte det finns några magiska ord som gör att folk slutar kommentera som dom gör. Jag tycker verkligen inte det är värt någonstans att slänga iväg en elak kommentar, det är lågt och respektlöst kan man tycka. Men samtidigt är internet en sådan plats där folk har möjlighet till det, och därför gör man det.

Med tanke på att bloggen är så känd så får man ta sådana smällar, det är sådant alla som är kända får ta. Om hon nu älskar att blogga så pass mycket så får hon antingen bara lära sig handskas med kommentarerna eller också lösenordsskydda bloggen, på så vis kan hon fortsätta blogga utan elaka kommentarer. Men, när man väl fått en stor och känd blogg är det kanske inte det roligaste att tappa alla läsare, men som sagt, det gäller att prioritera rätt och se vad hon själv tycker känns mest värt.

Sedan kan jag tycka att hon är lite väl öppen med sitt liv, vilket gör det ännu lättare för folk att hitta på elaka kommentarer. Som sagt, hon borde fundera över vad som är viktigast och hur hon bör göra för att själv må bra, för det är det som i slutändan spelar någon roll.

Kram/Norrland

Hanna
Postat 2011-02-19 kl 09:33:30

Shit villken snäll kompis du har!! :)<3

Theresia
Postat 2011-02-19 kl 09:44:02
Blogg: http://theresiaerikssons.blogg.se/

Tycker att det här var väldigt bra sagt! Man ska aldrig trycka ner på andra för att de lever ett annorlunda liv. Har läst den här bloggen några gånger och jag står helt på din sida! Micah, var stark! Jag beundrar sig så mycket för att står på dig! Kram <3

Jackeliiine:)
Postat 2011-02-19 kl 09:45:30
Blogg: http://jackeliine.blogg.se/

Bra sagt Linn!:) Ha det så bra Mikaela!

Johanna
Postat 2011-02-19 kl 09:47:18
Blogg: http://www.klumpis.se

Kolla in det här www.klumpis.se

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 09:48:08

Ärligt Micahs svara på detta!!



Tror du dina läsare går på att du hitta en fimp på marken och brände dig med den?

Varför ljuger du om att du blev påtvingad att till sex första gången du hade det men sen ändrar du dig och skriver att du inte sagt något om det? (Har bevis på att du gjort detta!)

Skulle inte du ha hemundervisning så varför är du iväg och åker skidor med klassen istället för att ta hand om ditt barn?

Varför tar du inte emot den hjälp SOC erbjuder dig, du behöver det!!!

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 09:51:54

Känns som om detta är skrivet för att soc ska tro nåt annat .........

Micha mår ju dåligt och det kommer både BUP och soc få reda på ändå i sina utredningar och de ska ju se till Kellys bästa, det är enligt lag deras skyldighet.

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 09:54:12

Jag håller med dig, massor!!

Sanna- Mamma till en kille.
Postat 2011-02-19 kl 09:54:39

Jätte bra skriver, hålle fullständigt med!!! Jag läser ofta Mikaelas blogg, och jag har förtått att hon e en kanon person och njuter av livet och vill helst enkelt berätta om sitt liv på en blogg :)

Charlotte
Postat 2011-02-19 kl 10:05:46
Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/

Jag säger det igen och har sagt det förut. Sluta lägg massa energi på dem som skriver massa skit då. Det känns som att bloggen tar upp massa tid av att svara på vad dem skriver till dig. Jag tror helt ärligt att de kommer sluta med sådant om du bara inte visar att du bryr dig! Dem vill ju ha uppmärksamheten och det är just det dem får när du försvarar dig i blogginläggen.

Lisa
Postat 2011-02-19 kl 11:13:15

Vem fasen är linn? Nice att hon presenterar sig..



Orkar inte ens läsa hela inlägget. Hon skriver alldeles för jävla drygt.

Anna
Postat 2011-02-19 kl 11:21:23
Blogg: http://ljusrooosa.blogg.se/

Håller med dig. Jag fattar inte heller varför dom skickar så elaka kommentarer. Säkert bara avundsjuka!

TOVUSS
Postat 2011-02-19 kl 11:31:19

förstår mig inte på folk som måste klanka ner andra för att må bra. Dessutom anonymt, så otroligt fegt.

xoxo
Postat 2011-02-19 kl 11:37:32

För det första så är det ingen som kränker henne, men har du tänkt på att det finns människor som inte tycker detta är okej... fine de behöver kanske inte komma hit och skriva "elaka" saker på hennes blogg men ni är väl inte dumma eller? För micah eller hur hon nu stavar det borde fatta att om hon startar en blogg om hennes barn som hon födde när hon var 14 och pappan är 18 år, och om de förlovar sig och letar hus så borde ni fatta att folk kommer kommentera saker som kanske inte är så snälla... du startade den här bloggen på egen hand och då får du vara beredd på att det kommer finnas elaka kommentarer... allt kan inte alltid vara positivt i livet, du får vara beredd på att ta emot lite negativa saker.

chriis
Postat 2011-02-19 kl 11:43:50
Blogg: http://chriisgiirl.blogg.se/

Jag håller med henne :) väldigt smarta och kloka ord. Fattar inte varför folk ska hålla på så som dom gör. Om dom inte håller med vad hon tycker så komentera inte. Ingen tvingar folk till att läsa eller komentera. Så det är väl ingen ide att skriva taskiga saker. Hoppas folk åtminstånde minskar med taskiga komentarer. :)

Ida :D
Postat 2011-02-19 kl 11:56:31
Blogg: http://flat.blogg.se/

Håller fullkomligt med!! Och vaddå ifall man inte gillar mikaelas blogg.... VARFÖR LÄSER NI DEN DÅ!!!!???? Jävla dumskallar det finns där ute asså.... :D <3

Hanna
Postat 2011-02-19 kl 12:14:15
Blogg: http://www.grimmestam.com

Självklart är Mikaela en människa med känslor och tankar. Precis som alla vi andra.

Man ska inte klanka ner, men man måste ändå få säga vad man tycker och ganska ofta så bjuder Mikaela på det själv. Man kan ju tänka ett steg längre om vad man skriver om man nu inte vill ha en massa negativa kommentarer. Givetvis har även läsarna rätt att säga sin mening, eller hur?



Däremot kan jag hålla med om sättet som folk säger/skriver det på. Man kan vara kritisk på ett mer pedagogiskt sätt.

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 12:16:45

Hej Mikaela!

Jag läste dina gamla inlägg där det stog att ditt hus brunnit upp, Har det det? Kan du berätta vad som hände?

Tacksam för svar! :) <3

Johanna - Mamma till Emilia och Tilde
Postat 2011-02-19 kl 12:22:28
Blogg: http://mrsnygren.blogg.se/

Hej Mikaela!

De gör ont i mig att se att du tar åt dig av dumma kommentarer. Jag vet att du blir arg, ledsen och vill förklara dig. Men du behöver inte förklara dig gumman. De du skriver är din åsikt och låt ingen trampa på den.

Dela med dig av kommentarer som får dig att må bra istallet :)

Ta hand om dig tjejen.

Kram / Johanna

gabriella
Postat 2011-02-19 kl 12:25:10
Blogg: http://gabriellakajjrup.blogg.se/

Jättebra skrivit linn, håller med dig jättemycket!

ssandra
Postat 2011-02-19 kl 12:30:34
Blogg: http://iliesowell.blogg.se/

Hej!

kolla gärna in i min blogg och komentera vad du tycker om min bloggtidningsidé! :]

Älskar din blogg! :) <3

Jasmina
Postat 2011-02-19 kl 12:33:41
Blogg: http://twentyfoursevenupdate.blogg.se/

DET ÄR INGEN SOM KLANKAR NER PÅ MIKAELA!



VISSA AV OSS PÅPEKAR SAKER SOM ÄR REN FAKTA! OCH DET ÄR FAKTA PGA AV ATT MIAKELA SJÄLV GÅR UT MED SAKER OCH TING HÄR I SIN EGEN BLOGG.



MIKAELA HAR SJÄLV SKRIVIT OCH VISAT BILDER PÅ HUR HON SKADAR SIG SJÄLV. INTE BARA FÖRR MEN ÄVEN NYLIGEN NÄR HON OCH KEVIN HADE ETT BRÅK.



MIKAELA HAR SJÄLV I BÅDE VIDEOINLÄGG OCH INLÄGG SKRIVIT ATT HON OCH KEVIN GJORT SLUT UPPREPADE GÅNGER OCH ATT DOM ÄVEN SLÅSS OCH BRÅKAR.



MIKAELA SKRIVER PRIVATA OCH KONSTIGA SAKER, VILKET GÖR ATT VISSA AV OSS REAGERAR. VI ÄR MÄNNISKOR OCH DET FINNS ETT BARN MED I BILDEN HÄR, ELLER RÄTTARE SAGT TVÅ BARN MED I BILDEN, MIKAELA ÄR OCKSÅ ETT BARN.



VISSA INLÄGG ÄR OROANDE, JA! OCH ÄR HON SÅ DUM ATT HON LÄGGER UT ALL PERSONLIG OCH PRIVAT INFO PÅ SIN BLOGG, SÅ FÅR HON RÄKNA MED ATT VI REAGERAR. ATT INTE REAGERA VORE JÄVLIGT KONSTIGT.



HON BORDE SÖKA HJÄLP FÖRST OCH FRÄMST FÖR SITT SKADEBETEENDE, MEN OCKSÅ HJÄLP FÖR HENNE OCH KEVIN SÅ DOM KAN PRATA MED NÅGON OM DERAS REALTION.



NÄR MAN INTE HAR BARN KAN MAN HÅLLA PÅ SOM DOM TVÅ GÖR, DOM FÅR VÄL SLÅSS BÄST FAN DOM VILL, DET ÄR DERAS EGNA IDIOTI. MEN ÄR MAN FÖRÄLDRAR SÅ KAN MAN INTE HÅLLA PÅ SOM DOM GÖR.



OCH DET ÄR BARA REN FAKTA OCH ÄRLIGHET UTAV OSS LÄSARE NÄR VI PÅPEKAR(!)(!)

Ellen
Postat 2011-02-19 kl 12:58:19

Bra försök mikaela, vi vet att det är du som har skrivit inlägget.

Claudia
Postat 2011-02-19 kl 13:07:19
Blogg: http://scenbloggen.com/claudiaandreea/

Fint namn ditt barn har. Kelly är super sött =)

Hur känns det att vara mamma? Är det som du har tänkt dig eller svårare?



Kram

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 13:08:48

Jätte fin och bra text! :)

Go Mikaela! Stå på dig själv!

Rebecca
Postat 2011-02-19 kl 13:24:17

Du är världens sämsta bloggerska, du uppdaterar aldrig!!

emilia
Postat 2011-02-19 kl 13:33:43
Blogg: http://emilialind.devote.se

mikaela, vad händer med din blogg? 1 inlägg per dag??? dåligt.

vi älskar ju din blogg, så snälla skärp dig nu och ta tag i detta igen:)



puss o kram

Louise Hedblom
Postat 2011-02-19 kl 13:39:24
Blogg: http://hedblom.blogg.se/

Det märks att Du är ung, Mikaela. När jag började blogga (strax innan jag fyllde 19 år) tog jag åt mig av nedlåtande kommentarer och påhopp, men istället för att gnälla på mina läsare försökte jag att strunta i det. I dagsläge raderar jag bara de kommentarer jag tycker är olämpliga och glömmer det sen. Piece a cake!



Jag vet inte om det har med din ålder att göra, men förhoppningsvis kommer du att ta åt dig mindre med åren. Skulle det mot förmodan inte bli så borde du antingen sluta blogga, sluta klaga på dina läsare (för det ger motsatt effekt) eller helt enkelt göra som jag: strunta i det!

Annan_resa
Postat 2011-02-19 kl 14:24:29

Årets fylleinlägg?



Bränner sig själv med cigarretter, verkligen en stark människa!

Emma
Postat 2011-02-19 kl 14:25:19

Men lilla vän. Det är så det blir när man väljer att vara en offentlig person. Micahs egna val att blogga om sitt liv i den utsträckningen att man får veta mycket personliga saker. Och då kommer folk att ha åsikter om det, det är så det är. Micahs, vill du inte ha elaka kommentaren, skriv inget då som inte tåls att kommenteras då.

kurdisk muslimsk tjej <3
Postat 2011-02-19 kl 14:27:55
Blogg: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

Micaela :D jaha haha jag trodde du hette Micah men det är väl en smeknamn <3 har ni varit på chatten omegle.com ?=) lol hur roligt som hellst <3 kram <3 Jag håller med dig Linn ! man måste älska och respektera sina medmänniskor ! vi är alla barnbarn till Adam och Eva <3 kram <3 men jag tycker dem borde gifta sig så dem inte gör Gud arg <3 kram <3

Fanny
Postat 2011-02-19 kl 14:35:28
Blogg: http://sweetlajm.blogg.se/

Alltså. Micah får ta konsekvenserna. Så här äre när man är bloggerska. Man får elaka kommentarer. Det får alla någon gång.

Igentligen skulle inte jag bry mig, inte ta åt mig om jag var Micah.

Flickvänsmaterial
Postat 2011-02-19 kl 14:37:41
Blogg: http://flickvansmaterial.blogg.se/

Mikaela, jag tycker du verkar vara en toppen mamma! :) keep up the good work! Gillar din blogg.

alice
Postat 2011-02-19 kl 14:45:36

helt rätt!

fega människor som skriver elaka saker på internet, gämmer sig bakom skärmen.

men samtidigt, såhär är det att vara bloggerska

Min åsikt!
Postat 2011-02-19 kl 15:15:07

Har man blogg så får man finna säg att folk skriver vad dem tycker och tänker om vad som står i bloggen. Men en 15 åring tål inte att ta konkreta kritik och bara för att man själv inte håller med om vad andra tycker (+ att de som skriver "elaka" är äldre och har en hel del erfarenheter som 15åring faktiskt inte ha ännu) så kanske vi inte vill sabba hennes liv utan mer väcka henne ur sin lilla värld!



Man går efter sin egenuppfattning och det är VÅRA åsikter och VÅRA tankar om hur vi uppfattar henne i bloggen! SLUTA BLOGGA FÖR FAN om du inte klarar av sånt här, för den egen skull....

Belle
Postat 2011-02-19 kl 15:17:23

Men herregud, vad är det för fel på folk? Bara för att nån har en blogg och berättar om sitt liv så är det fritt fram att skriva vad som helst i kommentarsfältet? Typ :"Om man har en blogg får man räkna med taskiga kommentarer" Varför då??? Man kan ha en åsikt, men man kan välja hur man formulerar sej. Visa lite sunt förnuft och vanligt vett! Skriv inte nåt ni inte skulle kunna säga öga mot öga.



Sen klagar ni över att Micah inte uppdaterar tillräckligt ofta. Om hon uppdaterade flera gånger om dagen skulle ni klaga på att hon bara bloggar och inte tar hand om sin dotter.



Och ni som klagar över att hon lämnar sin dotter när hon går i skolan - hon får HEMUNDERVISNING och går till skolan och gör prov m.m. Jag tror hennes föräldrar mer än gärna tar hand om Kelly så att Micah klarar skolan också.



Nu får ni fan vässa er lite!

Linn som gästbloggade!
Postat 2011-02-19 kl 15:24:34
Blogg: http://elluh.blogg.se/

Till er alla som vill komma med något elakt till Mikaela... maila [email protected] eller skicka en kommentar till min blogg. Http://elluh.blogg.se!! Tack!

Lina
Postat 2011-02-19 kl 15:53:50
Blogg: http://rocktroll.blogg.se/

Men ta bort bloggen då du tydligen inte kan ta kritik eller höra negativa kommentarer. Man kan inte förvänta sig så mycket mer som offentlig bloggare.

Amanda
Postat 2011-02-19 kl 15:55:37

Jasmina som skrev lite högre upp kunde inte skrivit det bättre, håller med till 100%. Det handlar om att hon har ett barn, då kan hon inte gå och skada sig själv varje gång hon och pojkvännen gör slut. Det är dags att du tar itu med dina problem för du kan inte vara en BRA mamma om du är ostabil.

Sara
Postat 2011-02-19 kl 16:00:54
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Bra skrivet ;D

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 16:02:52

men seriöst låt tjejen vara, ni är bar avundsjuka jävlar som bara tänker på er själva. om det är en så otroligt dålig blogg så varför läser ni den?

seriöst väx upp förfan, det är mikaelas blogg och hon skriver om precis vad hon vill, ta och fatta det. tänk er själva i hennes situation, hur kul skulle det vara för er om ni fick läsa massa negativa kommentarer av folk som inte vet ett skit om hur man är??

men tänk efter lite, så dålig stil så det finns inte!!



mikaela du är en fantastisk mamma! och kelly är en jättefin unge!

jag hoppas allt löser sig!

Jennie
Postat 2011-02-19 kl 16:14:59

Vi VUXNA människor här ute sitter och håller tummarna för att Kelly ska tas omhand och växa upp i en frisk, bra, älskad miljö där hennes låtsas mamma är mer mamma än vad du är! Du hemska människa som bara vill ha uppmärksamhet, det är inte ett jävla dugg synd om dig! Medans alla andra mammor skriver om första steget, första badet, första tanden så skriver du om dina jävla bråk med din "sk pojkvän", hur du bränt dig, hur synd det är om dig och att du åker skidor och lämnar kelly hemma. Du är verkligen ett skräckexempel på unga mödrar! Och du tycks ALDRIG ta åt dig av vad folk skriver, du behöver ju hjälp! OCH TÄNK PÅ KELLY HON ÄR BARA ETT BARN INGEN JÄVLA ACCESOAR!

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 16:24:07

Jag tycker det verkar som om Mikaela håller på att bryta ihop totalt. Om man inte bryr sig om vad andra tycker, så lägger man inte så mycket energi på att försvara sig.

elin
Postat 2011-02-19 kl 16:27:01

Håller med vissa, om man har en stor blogg, så får man väl vara beredd på att få elaka kommentarer. Klart att man blir ledsen, men ja, det är väl en del av det.

Men annars är du en jättebra mamma, och orkar med allt jobb och sånt.

Skitfin blogg också :)

Kimba
Postat 2011-02-19 kl 16:40:39
Blogg: http://bestofkimba.devote.se

Jag förstår mig inte på alla som skriver "Om du inte klarar av kritik borde du inte blogga"



Va? Vad säger att hon inte klarar kritik? Mikaela, du är så sjukt stark och att du bloggar och visar att du inte har några problem att visa vad du tycker är jättebra! De som skriver sådana kommentarer fattar ju inte hur många kommentarer du får PER DAG. Jag kollar ofta kommentarerna, och det är pinsamt vad folk skriver, flera gånger på ett och samma inlägg. Ingen är så självsäker att den klarar sådant, och att du säger ifrån betyder inte att du inte kan ta kritik, för för det första skulle jag inte kalla det kritik, detta är så otroligt mycket värre än bara "kritik". För det andra kan du ju inte låta det hålla på såhär, om du inte vill ha idiotiska kommentarer på sin blogg är det ju bara bra att du säger åt folk att sluta. Stå på dig.



Och till er andra, hjärndöda fegisar som skriver anonymt: Tänk innan ni kommenterar.

Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!
Postat 2011-02-19 kl 17:19:59
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Är man så pass korkad att man flashar upp hela sitt liv på detsättet som Mikaela gör så får man räkna med att folk reagerar. Hon är inte mogen för att vara mamma, det märks tydligt. Sorgligt bara att inte fler inser det.

A
Postat 2011-02-19 kl 17:49:33

Nu får du väl ändå ta och ge dig!! Du säger att du inte tar åt dig men ber andra att försvara dig. Ta hand om ditt barn istället. Tycker synd om henne. Hon kommer att få en hemsk uppväxt med föräldrar som bråkar och gör slut hela tiden. Du lämnar bort henne för att hon va för trött för att följa med till stan. Du slår Kevin och bränner dig själv! Jävligt smart du är! Ingen som har blivit våldtagen går ut med det på nätet, hur jäkla dum får man vara!? Ge dig nu för i helvete!

Mari
Postat 2011-02-19 kl 17:49:37

Underbart söta familj? Vardå??? De slåss och hon gör brännmärken på sig själv med cigaretter. Hon använder mer tid åt att blogga än att ta hand om sitt barn, och när hon bloggar berättar hon waaaay too much än vad hon borde, så det är faktiskt hennes eget fel att hon sådana kommentarer.

Tess
Postat 2011-02-19 kl 18:08:01

Mikaela har gång på gång blivit hotad, förtalad, kränkt och påhoppad.

FAKTA!



FAKTA : det är olagligt enligt lagen, och det är ingen tolkningsfråga.

Man får inte hota, kränka eller förtala, oavsett om det är många som gör det eller en, mot en okänd eller en kändis.



FAKTA : Mikaela har rätt till sitt eget liv.

vi har ingen som helst rätt att lägga oss i, visst vi får alla ha en åsikt men det får inte innebära kränkningar och hot!



FAKTA : Klaga hellre på alla fucking hundra tusentals morsor i

sverige som slår och misshandlar sina barn, super varje dag, tar heroin och dumpar barnen utanför köpcentret för att själva gå och köpa knark!

Kelly har en underbar mamma, pappa, mormor och andra släktingar, låt henne vara med dom!



Det Mikaela gör är igenting mot det dom där jävla fucked up föräldrarna som misshandlar och knarkar heltid! allt hon gör är skitsaker som har sin förklaring i att hon är ung, hon vet inte ÄN, och hon gör på sitt sätt!



Bara för att ni har en föreställning hur en mamma, familj och uppfostran är så betyder inte det att det är så!

iaf inte för Mikaela.



Om hon hade lämnat Kevin så skulle hon få skit för det, för att hon inte försöker och kämpar för att behålla pappan till Kelly, men nu gnäller ni för att hon kämpar för att hålla ihop sin familj!?



Låt henne vara!

man behöver inte kommentera faktiskt!

mikaelaa
Postat 2011-02-19 kl 18:24:34
Blogg: http://bahmycket.blogg.se/

Jag läser din blogg mycket! & då kollar jag ibland kommentarer och det händer ju ofta att samma person skriver dumma kommentarer lite när som helst och det måste ju betyda att det är något med din blogg som får dom att vilja läsa. Hade det varit som dom sa att du är en dålig mammaosv s¨hade dom slutat läsa din blogg men dom måste ju innerst inne någonstans tycka om din blogg. Jag tycker du är stark, det är inte många som klarar av att vara 15 år och mamma.Btw tycker det är sjukt vad folk säger, hur enkelt är det att vara en felfri 15 årig mamma som tydligen verkar lite deprimerad osv. Stå på dig Mikaela du kommer klara dig igen om det mesta!

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 19:53:20

du svarar ju aldrig även om du får snälla kommentarer :/ håller med den som kommenterade, du gjorde ett bra försök, men LINN är du Mikaela så ge dig :)

Elin
Postat 2011-02-19 kl 19:54:07

Haha! Läste en kommentar på det här inlägget, en mamma som heter EVA.

Som skriver att hon och massa andra är oroliga över Kelly? VAFAN hon har världens bästa ungmamma! du vet inte hur mikaela tar hand om henne så du ska inte komma och säga massa saker som inte är sant som att hon inte tar hand om kelly. Och vadå kelly behöver en vuxens hjälp eller vad fan du nu skrev Eva-fittan. DU SÄGER ATT MIKAELA INTE SKA GE KELLY TILL SIN MAMMA HELA TIDEN. VAFAN? DÅ FÅR JU KELLY EN VUXENS HJÄLP. Shit vilka problem folk har! När jag var liten ville min farmor och farfar/mormor och morfar ha mig så mycket som möjligt. MYCKET mer än vad kelly är med sina far&morföräldrar. Det är heeeeelt jävla normalt? Och speciellt nu när mikaela är så ung! Då är det klart som fan att hon behöver hjälp?



Beundrar dig i högsta grad mikaela! KRAM PÅ DIG.

Anonym
Postat 2011-02-19 kl 19:58:07

Eva

Postat 2011-02-18 kl 21:37:40

Men herregud, hur gammal är du då?! Kolla hur mkt hon lämnat bort Kelly under dessa månader. Självklart kan man ta emot LITE avlastning men INTE så mycket!!!! Är mamma själv men det här är befängt! Bränna sig själv med en cigg??? Väx upp, sök hjälp, lägg ner bloggen och så håller vi alla andan och hoppas att Kelly inte har tagit någon skada av hur sina omogna föräldrar beter sig. Dom behöver en vuxen stadig hand som visar dom hur riktiga föräldrar ska bete sig. Skaffa detta NU, för Kellys skull, vi är många vuxna härute som är uppriktigt oroade över Kellys ostabila uppväxt!



som ett svar till dig EVA.



Först klagar du på att Micaela lämnar bort Kelly till sin mamma som avlastning för mycket, sen skriver du att Kelly behöver komma till någon vuxen stadig hand, vadfan är det att klaga på om hon lämnar henne till hennes mamma isåfall? TÄNK LITE VAFAN.



fattar inte varför folk lägger ner tid på att kommentera skit på andras bloggar hela tiden. micaela gjorde ett val, att behålla kelly, hennes liv, hennes val, om hon behöver avlastning och hennes mamma erbjuder sig, vafan har alla här ute med det att göra?

micaela du är så sjukt stark! Fortsätt så.



Anonym
Postat 2011-02-19 kl 20:41:07

orkar inte ens läsa klart ditt inlägg... lås bloggfan då för ihelvete!!!

alva
Postat 2011-02-19 kl 21:38:46

hej mikaela!! jag tycker din blogg är jätte bra... :) och nu ska jag säga något till ni som skriver elaka komentarer: gllar ni inte Mikaelas blogg läs den inte då och sluta upp med att göra mikaela sårad-.- för Mikaela är en jätta bra mamma:)

kram på dig:)

Hedda
Postat 2011-02-19 kl 23:56:17
Blogg: http://noalarms.blogg.se/

Jag tycker en idé vore att inaktivera kommenteringsfunktionen? Det kommer alltid finnas haters på nätet!

Hanna
Postat 2011-02-20 kl 00:25:27
Blogg: http://bigfishbowl.blogdog.se

Det finns något som heter yttrandefrihetsgrundlagen...

Vilket innebär:

* Alla svenskar har rätt att uttrycka sina åsikter, tankar, känslor i radio, tv, videogram, ljudupptagningar eller andra sorters upptagningar.

* Ingen myndighet kan kräva att något som skall framföras i radio, tv eller annan sorts upptagning först måste granskas av en myndighet eller något annat allmänt organ. Undantaget är biofilmer.

* Den som är upphovsman till ett radioprogram, tv-program eller liknande har rätt att vara anonym.



Vilket betyder att man har rätt att stå för vad man tycker. Jag håller med om att vissa borde formulera sig bättre, men de har rätt att skriva som de vill. Mikaela drog sin in i leken när hon började blogga utan att sätta lösenord på bloggen, och då får man leken tåla. De flesta är riktiga idioter när de kommenterar, från båda sidor.



Mikaela ger intrycket av att vara väldigt omogen till sitt sätt, som misshandlar sin pojkvän och skadar sig själv. Hon är bara ett barn ännu. Det finns de ungdomar som kan ta hand om ett barn, men det enligt mig verkar det inte som om hon är lämplig som mamma.

Jag menar, hon slår sin pojkvän för att de bråkar... Hur ska det gå för Kelly när hon bråkar med sin mamma?



Ta en funderare över det.

ellensw
Postat 2011-02-20 kl 02:19:55
Blogg: http://ellensw.se

klart man reagerar på hennes inlägg om när hon skadar sig själv, slåss med sin pojkvän och ändå har ett barn och ta hand om.. slår hon barnet också eller? klart det är jobbigt för henne och tror ingen vill något illa egentligen MEN det var ju hennes egna val att föda barnet och ta hand om det, om hon nu mår så dåligt av alla kommentarer så varför lägger hon inte bara ner bloggen? om hon mår bättre av de?

Klara
Postat 2011-02-20 kl 13:02:48

Hej , jag tycker att din blogg är jätte fin.

Dom som skriver så till dej är bara omogna

Och osäkra. Sen finns det mesar som skriver anonymt

Och det är bara för att dom inte vågar stå för vad dom

Säger . Jag tycker det va starkt gjort av dig att göra slut.

Men jag tycker du ska sluta göra brännmärken på dej

Själv .. Det gör inte saken bättre , ni som kommentrar massa skit

Vad är det som är meningen med det , om ni inte gillar henne

Varför läser ni då bloggen ? . Idioter är vad man ska kalla er

Det är er det är fel på och ingen annan , ni hade inte klarat av detta själva

Så bara lägg ner det !!!!! , men för övrigt så tycker jag att du är en

Super mamma som går igenom detta. Ha det bra puss och kram <3

CAROFLINA.SE ♥ ♥ ♥
Postat 2011-02-20 kl 14:20:42
Blogg: http://caroflina.se

"Hon har det bra med dom. Dom älskar henne av hela sitt hjärta och bättre kan inte ett barn ha det." Är det därför det tog slut nu? Bullshitsnack. Alla får kommentera en blogg. Driver man en blogg och skriver enbart för att locka läsare får man stå för det, annars kan man lika gärna skriva dagbok.

FeliciaHerman<3
Postat 2011-02-20 kl 14:39:54
Blogg: http://muffinskram.blogg.se/

Åh, vilken sjyst kompis som ställer upp, peppar, uppmuntrar och får dig att må bra. Gillagillagilla!<3<3:D<3 Kram//FeliciaHerman (www.muffinskram.blogg.se)

Paulina S
Postat 2011-02-20 kl 15:37:17

Som folk säger, är man med i leken får man leken tåla.

Visst är det väl så, men jag fattar bara inte hur i helvete man kan klanka ned på en sån stark person som Mikaela. Hon är 15 år gammal och hon har en liten bebis, hon mår redan dåligt och det vet vi alla om. Varför göra så att hon mår ännu sämre!? Skriv snälla kommentarer istället, för vad fan har hon gjort er? varför har ni rätt att hacka på Mikaela? Det är helt jävla obegripligt som ni läsare beter er. Visst om man kommenterar kissie, dessie, paow och alla dom där bitch bloggarna, som gör allt för att ni SKA kommentera elaka kommentarer. Dom vill vara bitchiga i sina bloggar. Men det vill inte Mikaela. Hon vill sina läsare det allra bästa. Ni fattar ju ingenting jävla idioter!



Om ni säger att det är katastof med att hon bränner sig själv och lallalala, varför i helvete peppar ni inte henne istället? Ni beter er som små omogna fjortisar ni som kommenterar dåliga saker. Även ni som tror att ni är så vuxna som 19 till 25 år. Vissa av er skriver att ni är rädda över Kelly, och allt det där. Men vadfan ni vet INGENTING om hur Mikaela tar han om Kelly. Jag blir så jävla förbannad!

JAG VET att hon tar hand om Kelly på bästa sätt och om hon nu inte skulle göra det så finns det hjälp omkring henne! Det finns far och mor föräldrar, det finns vänner och mostrar! VAD ÄR DET MED ER? MIKAELA HAR VALT ATT BEHÅLLA KELLY OCH DET SKA HON FÅ GÖRA UTAN ATT NI SKA KOMMA OCH LÄGGA ER I.

Hon skriver bloggen för sin egen skull, så att hon ska må bättre! Tänk till förihelvete!

David
Postat 2011-02-20 kl 23:08:50
Blogg: http://piieceofme.blogg.se/

Superfint blogginlägg!:) En riktig vän, precis som många behöver...

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 19:31:21

Nu måste jag få fråga vissa persorner som komenterar här.



1. Ni kanske inte fattar hur det är att ha ett stort ansvar, ha rädslor och strul med kärlek. Eller fattar ni det? Det värkar inte så...



2. Varför läser man en blogg om man bara ska kritisera den??? Jag tycker det är liiite konstigt.



Tack för mig!

Mikaela är stark!



Go Gurlpower!

Lindah Marie
Postat 2011-02-21 kl 20:57:08
Blogg: http://lindahmaries.blogg.se/

Håller med vissa; varför läser man en blogg om man bara stör sig på bloggerskan ifråga??



Elaka kommentarer, oavsett de är sagda öga-mot-öga eller anonymt på nätet, är ofta rejält överdrivna; men de har hittat din svaga punkt och de kommer inte sluta bry sig förrän du slutar bry dig!

(Bara ett tips! :)



Vadå omogen, hallå hon är 15 år, kan ni räkna upp en enda mogen 15-åring?! Det hör till åldern hennes beteende!

Vad förväntar ni er, att hon ska ha en 100-årings vishet eller?

Yasmin
Postat 2011-02-22 kl 16:43:59

Ja du har faktiskt rätt vfr måste dem hålla på med detta??!!!

Lola
Postat 2011-03-03 kl 00:24:46

Alla har problem i sina liv, hela livet..det bästa man kan göra, är att lära sig av sina misstag man gjort, växa som människa & gå vidare... (Nu menar jag inte att den ljuvliga kelly är ett misstag, skriver bara peppande saker till modern i fråga)... & ja ALLA bråkar i relationer, så länge barnen man har, inte ser eller hör när det sker så.. Jag själv blev mamma när jag var 19 år, är numera snart 34 år & har 5 barn, (alla med en o samma pappa ja). Ingen människa är den andre lik, o varför skulle man vara det ? Alla är unika.

Varför jämför folk allting hela tiden ? Jag menar ...t.o.m hur olika fort deras barn utvecklas...t.ex "ooohh..kan inte din bebis krypa redan ? Då kanske det måste va ett fel på henne" , typ.

Och folk glor för jag kommer med alla mina barn, men jag låter dom glo..bara för samhället har sagt att idealmallen på en svensk familj är max 3 barn per föräldrar, så tänker jag inte bry mig om det. (Och nej gott folk, jag går INTE på socialbidrag !)

Modern är 15...ge er människor..en dag kommer hon läsa tbx & undra va hon tänkte på när hon skrev vissa privata saker lr gjorde vissa saker, men det är DÅ det. Tänk tbx hur NI va i den åldern.

Man blir automatiskt inte en perfekt mamma när ens barn föds, man VÄXER IN I ROLLEN med tiden ! Vilken mamma här kan ärligt erkänna dom direkt visste dom kunde tolka sina barns olika skrik för va dom betydde direkt t.ex ? Vilken mamma har inte gjort NÅGOT fel ? ALLA har gjort fel ! Men iom vi älskar våra barn, o vill dom allt väl, så lär vi oss av det vi gjort fel, har vi lika mkt tur som modern här, av ett sådant starkt kontaktnät som hon har, så har hon många hon kan få råd & stöd av, & det har jag en känsla av att hon har.



Jag sänder en stor styrkekram till dig gumman...du kommer finnas i mina tankar..



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar