Kellys nya vagn

Postat 2011-02-28 kl 23:59:27

Har köpt en paraplyvagn till Kelly som är lätt att lägga i bagageutrymmet, den är från Hello Kitty :)
Hon gillar att man kan kolla ut och framåt från den! :)

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 00:02:08

Du bör ha en mjuklift i vagnen!

Fanny
Postat 2011-03-01 kl 00:02:14

fiin :D <33

Niki
Postat 2011-03-01 kl 00:02:45
Blogg: http://mylifeasniki.blogg.se/

Gud va fin ♥

Och vilken otroligt söt kelly ♥

Stina
Postat 2011-03-01 kl 00:05:01

Vilken stark tjej du verkar vara! Stå på dig.

Fniss
Postat 2011-03-01 kl 00:08:39

Det ser ganska obekvämt ut... Hoppas verkligen att du lägger ner lite sköna filtar och sånt också. Tror att det skulle bli bekvämare för henne då!

Mizca
Postat 2011-03-01 kl 00:13:24
Blogg: http://www.mizca.se

Vilken gullig vagn!



Jag såg att du använde dig av bambuser eller vad det heter för livechatten, en fråga.. kan vem som helst starta ett konto där och livechatta som du?

En mamma
Postat 2011-03-01 kl 00:22:59

tänk på att man helst inte ska ha bebisar framåtvänd för tidigt - det ger för mycket intryck då dem är så små.

Rekommendationer som jag läst på internet så ligger de runt att barnet ska vara 7-8 månader innan man vänder dem framåt.

Dee
Postat 2011-03-01 kl 00:26:34

Den där vagnen är absolut ibte för så små barn, de borde de sagt när du köpte den. Runt ca 6 månaders ålder när de kan

Sitta själva är den bra, men absolut inte nu!!!

Nathalie
Postat 2011-03-01 kl 00:28:05

Bara ett råd. Själv mamma till 2 barn. Hon är väldigt liten fortfarande och kan inte haövsitta sådär framåt. Hon kommer bli överstimulerad med alla dessa intryck från omvärden. Hon kan inte styra över vad hon tar in eller analysera detta å det kommer bli för mkt för henne. Skydda henne mer skulle jag säga. Ha en bärsele om hon inte gillar att ligga ner i vagnen.

Hanna
Postat 2011-03-01 kl 00:34:42

Mikaela tänkte bara säga att DU vet vad som är bäst för ditt barn,

men min dotter som är 3 i juni sitter fortfarande vänd mot mig.

Har testat vända henne utåt men då grina hon å sa att det var läskigt.

Hon verkade inte känna sig trygg.

tänk bara på att det kan blir för mkt intryck för kelly,



KRAM

Jenny
Postat 2011-03-01 kl 00:40:24

Har läst många nackdelar med att ha barn framåtvända. Men det är ju så idag, att bakåtvända sulkys är väldigt svåra att hitta och i så fall rätt dyra (vad jag har sett), därför har jag fortfarande inte vänt min 2-åring framåt.



Läste någonstans att barnen kan ha svårare att somna för de känner sig inte lika trygga, mindre kontakt med föräldern får barnet att skratta mindre (90% av de framåtvända barnen i undersökningen skrattade mycket mindre eller inte alls, jämfört med de bakåtvända).



Men det starkaste argumentet tycker jag är att barnet inte kan avläsa sin förälders reaktion på olika situationer, och därför inte kan avgöra vad som är t ex farligt eller inte.



Jag vill inte på något sätt säga att du inte ska ha Kelly framåtvänd om det nu är det du tycker kännis bäst i er situation. Men ibland är det lätt att missa ren fakta, och titta på hur andra gör istället och tro att det är det bästa. Men som sagt, känner du att det är det bästa, så har du bara fått lite info som du kan ha i bakhuvudet eller glömma bort, Vilket du vill. Jag är säker på att du som mamma vet vad som är bäst för just ditt barn! :)



Ta hand om dig.

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 00:46:56

Hon är alldeles för liten för den där! För det första ska hon ha en liggvagn och för det andra så ska hon vara vänd mot dig. Man kan lägga grejer bakom henne i ligg vagnen så hon får sitta korta stunder ibland eller ha henne i bärsele.

caroline
Postat 2011-03-01 kl 01:05:33

Detta säger jag med all välmening.

En 3 månader gammal bebis ska inte sitta eller halvligga i en sittvagn och under inga omständigheter åka framåtvänd.

Detta trodde jag din mamma kunde informerat dig om..

Stina
Postat 2011-03-01 kl 01:31:27

kelly borde väl inte sitta framåt vänd än?

lovisa
Postat 2011-03-01 kl 01:47:45
Blogg: http://lovisaarkenlund.blogg.se/

Vill verkligen inte kritisera dig du verkar som en skitbra mamma men alla första gångs mammor behöver tips. Kelly är alldeles för liten för att sitta i en sådan vagn, jag har jobbat med barn i 4 år och barn ska inte sitta upp i en vagn förens dom kan sitta upp själv, annars skadas ryggraden och dom kan bli krokiga i ryggen. Barn som får för mycket stimulans och uttryck sover sämre och får oftare mardrömmar, därför bör barnet inte sitta utåtvänd förens det är kring året! Bara tips men för Kellys rygg skull låt henne ligga i sin egen vagn tills hon har musklaturen att sitta själv! Kram

Tess
Postat 2011-03-01 kl 02:06:25

Kelly är tidig i sin utveckling!

och som Mikaela sen sa i ett senare inlägg så verkade Kelly inte ta illa upp ett dugg!



Det kommer alltid finnas mammor som tycker si och så, men Mikaela får själv bestämma vad hon tycker är bäst för sitt barn.

Det finns en massa olika studier som ger olika resultat, och det gäller ofta ett genomsnitt av barnen, alltså inte särskilt om man är sen eller snabb i utvecklingen!



ALLA ÄR OLIKA!

Frida
Postat 2011-03-01 kl 02:26:03

För så små barn ÄR framåtvänd vagn inte bra. Vissa hävdar att bebisar kan få ADHD när saker svischar förbi dem men DET tror jag är rent snicksnack, dock är en 3 månaders på tok för liten för att sålla intryck från en framåtvänd vagn och hinna fästa blicken på det som svischar förbi.



Sedan måste jag hålla med ovanstående om att du borde ha en mjuklift. Skulle du ha henne i sittdelen i Buggan så är det lite skillnad då den är ergonomisk och hon inte kan glida ner (även om Kelly är alldeles för liten för att ha styrsel i kroppen, vilken sittdel det än gäller) men i en sulky är hon alldeles för tok för liten att sitta i.

lisajohanssson.blogg.se
Postat 2011-03-01 kl 02:47:13
Blogg: http://lisajohanssson.blogg.se/

va fin den va ! :D

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 04:48:33

klag klaga klaga e allt ni kan. allt du behöver köpa miakela e en tunn sitt dyna som täcker hela. så ligger hon mjukt. men du kanske ska vänta använda vagnen tills hon kan sitta. kram

E.K
Postat 2011-03-01 kl 05:34:24

Vänta lite innan du börjar använda den vagnen till Kelly. Det kan bli för mkt intryck på samma gång när hon åker framåt, Hon ser så mkt mer då. Barnet mår bäst av att se dig och höra dig, Det ger henne trygghet.

Sitt vagnar ska helst inte användas före barnet är 6 månader.

Sofia
Postat 2011-03-01 kl 06:22:31

Hej Mikaela. Vilken jätte fin vagn! Ville bara, precis som många andra, påpeka att det vore en god ide att montera om den så att lilla Kelly ligger vänd mot dig. Dels kommer det att gynna henne då ett litet barns hjärna ännu inte använder sig av selektiv perception, det är även därför så små barn inte ska titta på tv och liknande. Sen stimulerar det hennes kommunikativa förmåga om hon är vänd mot dig eller Kevin eftersom ni då kan kommunicera med varandra. Sist men inte minst är det en trygghet för er som föräldrar att kunna se er dotter. Som hon sitter nu är hon helt oskyddad från vind och allt som flyger upp med den, vilket innebär att hon kommer få massa smuts och damm på sig, sätter hon detta i halsen eller av andra andledningar inte kan andas ser du inte det och kan inte hjälpa henne i tid. Jag har utbildat mig i fyra år och är ganska säker på det jag skriver, men i slutändan är det ändå ditt egna val. Kram

felicia
Postat 2011-03-01 kl 06:35:04
Blogg: http://flisaofsweden.blogg.se/

jag skulle inte köpa en vagn som man inte ser sitt barn i för ma vill ju hålla koll på sitt bar om den håller på att kvävas eller ligger död där i vagnen så jag tycker inte att det var ett smart köp att köpa en sån där barnvagn och helst ska man vänta med att köpa en barnvagn tills de är iallafall 1 år.

ps älskar din blogg:) <3

Natti
Postat 2011-03-01 kl 06:59:14
Blogg: http://rosed.blogg.se/

Sluta skada ryggen på Kelly. Hon är på tok för liten för en sådan vagn. Håll dig till liggvagnen ett bra tag till.



Sedan som redan nämn, hon är för liten för att vara framåt vänd.. kommer inte din mor med alla sådana tips om hur du ska ta hand om din dotter, eller skiter du i hennes åsikter också?? (för jag hoppas verkligen att din mor kan sådan här)

Helena
Postat 2011-03-01 kl 07:25:20

Ojoj, man ska inte ha små barn i sulky, kellys rygg är alldeles för svag för en sulky som inte ger stöd. BVC rekommenderar som de andra skrivit, att barnet ska vara minst sex månader. Tycker det är riktigt dåligt att personer på barnvagnsaffären inte informerar om detta! Dom ska ju vara experter eller något. Vänta med den "vagnen"tills hon är gammal nog.

maria
Postat 2011-03-01 kl 07:34:54

jag vet att du tänker på kellys bästa. men lyssna på alla dessa kommentarer. hon är för liten för denna vagn. köp en sele istället då... hon bör inte ligga i en sådan vagn om hon ej kan sitta själv.. de gör verkligen mer skada än nytta och du vill ju inte göra henne illa....

dessutom ett tips är att inte handla upp dina pengar du får. spara lägg undan om du inte gör de.. för de kommer en dag då du måste klara dig på egen hand. betala hyra mat räkningar osv. då har du ingen buffert..

ett väldigt bra tips vill jag lova..

Sara
Postat 2011-03-01 kl 07:52:51
Blogg: http://inaly.blogg.se/

Hon är för liten för att sitta i en sulky framåtvänd.

De vagnarna brukar oftast vara från minst 6 månaders barn. När de kan sitta upp själva.

m a j a n
Postat 2011-03-01 kl 07:53:43
Blogg: http://majan.blogg.se/

Jag vet att många redan skrivit detta. Men hon är alldeles för liten för att åka framåtvänd och sittandes/halvliggandes. De rekommenderas att inte ha dem framåtvända förrän runt 1års-åldern. Då det blir alldeles för många intryck för dem när de är så små. I Kellys ålder ska hon fortfarande ligga i liggvagn.



Och detta säger jag i all välmening. Inte alls för att "klaga".

Terese och Isolde
Postat 2011-03-01 kl 07:55:56
Blogg: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

jag skulle inte ens sätta min dotter i dendär än, hon är 6 mån. Barnet ska ju se sin mamma, och som mamma måste man ju se sitt barn coh vad denne håller på med. Tycker du inte?

Jättesnällt att han köpte en sån vagn men vi alla hoppas nog att du väntar med att använda dendär.

Jag kommer att köpa en liknande sen, när dottern blir runt året.

Lisa
Postat 2011-03-01 kl 07:58:56
Blogg: http://lisalill.blogg.se/

Kelly är absolut INTE redo för den vagnen, min dotter är 7 månader och det är på gränsen att ens hon är redo för sittdel.

Frst å främst bör Kelly kunna sitta själv INNAN hon kan åka i en sittvagn...

Lisa
Postat 2011-03-01 kl 08:02:32
Blogg: http://lisalill.blogg.se/

Just ja, som jag skrev innan så är hon på tok för liten för en sittdel och absolut för liten för att åka framåtvänd...

Men sen så brukar man kunna fälla upp en grej i liggdelen så att bebisen kan få testa på att sitta lite grann, jag har det iaf i min vagn och har sett många andra som har det så kolla på det och för guds skull VÄND HENNE OCH OCH LÄGG HENNE NER

therese
Postat 2011-03-01 kl 08:05:12

Marina- mamma till 4
Postat 2011-03-01 kl 08:05:32
Blogg: http://snuttsies.blogg.se/

Bebisar ska inte sitta på det där sättet av en massa olika anledningar.. Ta reda på fakta innan du köper något så dyrt som en ny vagn. En vagn ska inte vara lätt för dig att packa in i en bil, det ska vara en bra vagn för Kelly..

Och det där är fel! Just nu i alla fall..

Du framstår inte som ansvarsfull när du gör så här. Till och med jag visste när jag fick mitt första barn att bebisar inte ska åka framåtvänt, om inte annat så vet jag att jag läste på om vagnar och allt sånt..



Jag tycker det är lite läskigt att du inte lyssnar på oss som kommenterar när de gäller såna här saker, jag vet att du är 15 och vet och kan allt, men speciellt nu när du är under utredning så skulle i alla fall jag sätta mig och läsa på en jävla massa så jag inte gör fel.

Det här vagnköpet och denna bild på Kelly halvsittandes framåtvänd är INTE till din fördel..

Therese
Postat 2011-03-01 kl 08:10:03

Måste hålla md ovanstående. Jättefin vagn men en ligt de experter jag läst undersökningar från så bör ett barn sitta framåtvänd TISIGAST vosd 8 månader.

Det finns många undersökningar gjorda både i sverige och utomlands som talar om nackdelarna för barnets utveckling med att vändas framåt för tidigt, precis som några skrivit här innan.



Jag är själv mamma till fem och har vänt mina barn framåt, TIDIGAST vid ett års ålder...

Tänk på Kelly, dessutom ska hon inte sitta några längre stunder ännu eftersom hennes rygg inte är utvecklad för det.



Detta är absolut ingen kritik, bara ett råd... :)

Att inte ha all information kan hända den bästa, vare sig man är 15 eller 40 år gammal... Glöm inte att din ålder inte spelar någon roll.

Du är en lika bra mamma som alla andra !!

sanna
Postat 2011-03-01 kl 08:20:22

hej :) jag läser din blogg varje dag och tycker att den är bra eller hur man nu säger. Du är verkligen en stark tjej jag kan inte fatta hur en människa kan vara så stark om jag ska vara ärlig mot mig själv så skulle nog jag gett upp för längesen. till en annan grej, eftersom att inte Kelly kan sitta själv än så är det nog inte så bra att hon sitter i en såndär vagn jag tänkte mer på hennes rygg och eftersom att hon är så liten fortfarande behöver hon fullt liggläge i vagnen. Men kom ihåg att du är stark micah ge inte upp :)

Ebba
Postat 2011-03-01 kl 08:31:19

Snälla jag hoppas verkligen att du läser igenom dessa kommentarer om att barn inte ska ligga framåtvända förrän dom är äldre, det är absolut inget menat mot att vara elak eller visa att du har fel, det är för kellys skull <3

du blev jättefin i din nya hårfärg, och en liten fråga på det, dom där lockarna gjorde du dom med en locktång? :)

Florrie
Postat 2011-03-01 kl 08:35:27
Blogg: http://florasmatte.blogg.se/

sött ^^

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 08:37:21

Din dotter är en liten människa o ingen docka!! Man sätter inte en så liten bebis i sittvagn!! Har du ingen mamma som kan upplysa dej om saker??

Mamma Elisabeth
Postat 2011-03-01 kl 08:43:42

Hade din mamma en sådan till dig när du var liten? Isf är det inte så konstigt att du har hållning som en 80-åring...

Kelly kan ju inte ens sitta själv såvida du inte håller henne i armen i ett skruvstäd, tror du då verkligen det är bra för henne att sitta sådär i en vagn?? Nu när det tydligt framgår att din egen mamma uppenbarligen inte vet någonting alls överhuvudtaget om spädbarn/bebisar/barn så förstår jag att du blev som du blev... Tragiskt

Sofia
Postat 2011-03-01 kl 08:45:42

Hon borde inte sitta i den vagnen redan nu, hon är för liten!

Om hon inte vill ligga ner så pröva att byta till sittdelen på din Bugaboo...

Sofia
Postat 2011-03-01 kl 08:49:38

Säger inte för att vara dum men du bör vänta med den vagnen. Barn ska inte vändas frammåt förrens 1 ½ år ungefär. Dom får för mycket intyck. Provade med min 8 månaders en gång och hon vart helt sprallig.



Sen hade jag aldrig velat ha min 3 månaders vänd från mig...

Kitte
Postat 2011-03-01 kl 08:51:55
Blogg: http://kitteeliasson.blogg.se/

Ha inte så bråttom med att göra Kelly "stor"

Sittvagn=6månader +... Framåtvänd=MINST 1år gammla, helst ska man aldrig ha barn i en framåtvänd för deras skull..



Min dotter är 8 månader och jag har precis provkört henne i framåtvänd.. Och jag kommer köra henne i sin förra vagn som inte är framåtvänd då vi t.ex är i affären, på stan osv..



Jag mwnar inget illa, det är inte alla som vet. Och till er som klaga på Micahs mamma inte sagt nåt: Min mamma visste heller inte var "gränsen" gick, för när vi va små (23år) va det inte "viktigt".. Vi har tur som vet det NU, men förr visste man inte allt och vi vet INTE allt nu, vi förlitar på forskningen enbart!



Kram, Hoppas du tar mitt tips positivt :) Tidengår snabbt och du kommer snart kunna använda din Hello Kitty vagn =)

Frida
Postat 2011-03-01 kl 08:54:51

Säger också detta i välmening, ett barn/bebis ska INTE sitta framåtvänd eller sitta överhuvudtaget innan 6 mån. De där vagnarna är för större barn.



Har hela tiden tyckt du verkat smart, men nu börjar jag fan undra.

terese
Postat 2011-03-01 kl 08:58:51
Blogg: http://pluttekivinsmamma.blogg.se/

hoppas du tar till dej det som många skrivit, att du inte ska ha henne framåt och absolut inte halvsittandes på det viset. så små bebisar ska ligga i vagnen.

Det är bara så att vagnen får ta plats och va klumpigt ett tag.

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 09:03:38

ursäkta men verkar din mamma också korkad som inte fattar att man inte ska ha en sådan liten bebis i en sådan vagn?!

eller du verkar rätt bortskämd så du lär väl få vad du vill verkar de som.

stakars kelly säger jag bara . hoppas verkligen du har henne i en åkpåse och massa filtar. för det där kommer inte gå bra kan jag lova!

Malin
Postat 2011-03-01 kl 09:04:50

Jag har haft sittvagnsdelen till våran lille kille sedan han var 4 månader, den går att ha liggande och då går det alldeles utmärkt att använda den, och framåtvänd är den också, tro inte på allt ni läser på nätet, våran son är nu 8 månader, världens gladaste kille, har sovit konstant hela nätter sedan han var 3 veckor..

Johanna
Postat 2011-03-01 kl 09:04:56
Blogg: http://Www.gren82.blogspot.com

Vi har med en sådan och hon älskar den hon är 9 månader :)

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 09:09:22

Funderade på en sak...varför skriver du aldrig något om dina föräldrar? Din mamma tex måste ju finnas där o hjälpa dej med din dotter men hon syns aldrig på bild! Hon vill kanske inte synas men hon tycker det är ok att du lägger ut ett litet oskyldigt barn hur som helst!?? Läser hon din blogg? Och om hon gör det så är det mycket konstigt att hon inte säger åt dej att lägga ner det och i stället ägna all tid åt att ta hand om din dotter och inte sitta och lämna ut ert liv på detta viset...Du förstör ju bara för dej och din dotter!! Snälla du tag ditt ansvar!!

Paulina
Postat 2011-03-01 kl 09:16:50

Hej Mikaela! Jag har läst din blogg sen du fick reda på att du var gravid ungefär... alltså innan den blev så stor som den är idag! Jag tycker mycket om att läsa om dig och din vardag som ung mamma och jag tycker att det verkar som att du klarar av livets utmaning med bebis galant. Dock vill jag som många andra nämna för dig att det ABSOLUT inte är bra att ha en sådan liten bebis framåtvänd och halvliggande!!! De ska inte sitta framåtvända förän dryga året, min tjej satt framåtvänd efter att hon fyllt ett år för att hon var så känslig. De får en känsla av att vara övergivna när de inte ser mammans ansikte och de får för många intryck som kan komma till känna under kvällen/natten. Menade absolut inte att vara en snorkig tillrättavisande fröken men det är ren fakta. Ta hand om er,

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 09:18:41

Snälla byt vagn tillbaka till liggvagnen till kelly hon SKA inte sitta upp när hon är 3 månader... Vad tusan säger din mamma om detta hon om någon borde veta vad barnuppfostran är :-O

Carro
Postat 2011-03-01 kl 09:31:58

Barn under ett år ska inte åka framåtvända. Det blir för mycket intryck för dom. De ska kunna se sin mamma (ja, eller vem som nu kör...)



Den vagnen är ju inget för henne just nu. Men kommer säkert bli sen. Har själv en carena till min son. (Dock inte Hello Kitty, tack o lov!)

Alizia
Postat 2011-03-01 kl 09:37:07
Blogg: http://photosbymoi.blogg.se/

Gud så söt! :)

Maria
Postat 2011-03-01 kl 09:44:10

Fin vagn men snälla börja inte använda den förens hon är minst 6 månader, det är inte bra för henne nu att va framåtvänd. Den endra vagnen är mkt bättre för henne när hon är så liten. Lyssna på tipset snälla speciellt eftersom du redan är under "bevakning" av soc.

till caroline
Postat 2011-03-01 kl 09:52:44

Jag hade oxå så när mitt barn var 3 -4 månader , min syster hade oxå så som du ser ligger barnet och det skadar inte om den halv sitter lite , och hon gör exakt sm hon vill.. herregud hon har väl vilken vagn hon vill, kelly är så söt..:D

Emma Rolandsson
Postat 2011-03-01 kl 09:55:11
Blogg: http://emmarolandssson.blogg.se/

Jag har en nästan likadan vagn åt min snart 1åriga son, fast blå haha. :D dom är jätte bra. Jag fick min son när nyss hade fyllt 19 och folk klagar på mig jämt. så jag tkr du e stark som vågade skaffa barn när du ville det! Bebisarna är ju underbara :D

Lotta
Postat 2011-03-01 kl 09:57:07

Fan vad nice det skulle vara att ha den ekonomi som du verkar ha. Vi är 2 vuxna i min familj som jobbar heltid men inte fan har vi råd att göra allt som du gör. Köpa nya barnvagnar,åka på kryssning,shoppa osv. Hur har du råd egentligen? Har du ärvt nån rik gammal faster eller?

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 09:57:11

hallå, lite tidigt med sittvagn kanske. sitt´vagn bör man inte ha förän barnet själv kan sitta. dvs efter 6 månader

Blackbiatch
Postat 2011-03-01 kl 10:08:43

Så sjukt att lägga en så liten bebis i en sulky!!Man ska helst inte vända barn framåt innan ett års ålder.Det borde du ha fattat!



Vissa ska fan inte få lov att ha barn!

Johanna
Postat 2011-03-01 kl 10:13:32
Blogg: http://lyyckligaste.blogg.se/

Jag håller helt och hållet med dom andra som kommenterat. Hon är för liten om inte du insåg detta så borde väl din mamma ha gjort det ?!



Stackars Kelly !!!!

Fotobloggen - Emma
Postat 2011-03-01 kl 10:27:45
Blogg: http://fotobloggen.blogg.se/

Förlåt Mikaela, men här måste även jag säga till :/

Man vänder INTE ett så pass litet barn, helst ska det inte vändas innan det har fyllt ett år heller, det är för mycket intryck för henne.

Mamman till bebisen jag passar vände henne jättetidigt (hon blir ett nu i mars) och nu är lilltjejen jättekrävande, ska alltid vara uppe hos en och vill aldrig vara själv.



Dessutom är hon för liten för att ligga i en sittvagn utan en insats för liggdel isåfall.



Snälla gör det rätta och ta tillbaka andra vagnen.

Johanna -fluffmonster & karameller
Postat 2011-03-01 kl 10:43:54
Blogg: http://narei.blogg.se/

Finns det ingen som kan berätta för dig vad som är smart eller inte när det kommer till Kelly? En framåtvänd vagn när hon är två månader är som att be att det ska gå åt pipsvängen. Hon kommer inte må bra.

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 10:48:42

hon är för liten för den vagnen!!!!!!

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 11:03:42

Man ska inte vända barnen för tidigt i vagnen, kan bli för mycket intryck för dom. Så Kelly bör nog ligga i liggvagn ett bra tag till!

Propp
Postat 2011-03-01 kl 11:08:26

Flera har sagt o jag säger det oxå: hon är alldeles för liten för vagnen. Men du kanske inte tänkt använda den nu?

Josse
Postat 2011-03-01 kl 11:16:23

Precis som alla andra skriver här så är Kelly på tok för liten att sitta framåt !!! Jag är lite osäker på om du menar allvar eller bara vill väcka dina läsare! Om du menar allvar så tycker inte jag att du tar det ansvar för Kelly som du borde!

Kristina
Postat 2011-03-01 kl 11:24:11

Du bör inte börja med sittvagn redan! För det första bör hon ligga ner när hon är så liten och bör absolut inte vara vänd emot dig. Får du inga tips från din mamma? För de borde hon veta.

herregud!!
Postat 2011-03-01 kl 11:27:03

Hon är bara 3 månader!! Hon borde INTE sitta upp i vagnen och absolut INTE framåtvänd!!! Stackars lilla Kelly! :(

Kristina
Postat 2011-03-01 kl 11:28:47

PS. Det här är inget folk skriver bara för att vara taskig mot dig utan det nåt som alla mammor vet att man sätter inte en 3 mån bebis i sittvagn! Och även om man inte vet det så har man väl lite omdömme själv. Hon är fortfarande en liten bebis och kommer att vara liten länge till. Ingen vits att försöka stressa på, hon blir inte större fortare för det.

Sara
Postat 2011-03-01 kl 11:30:52

Du vet väl om att Kelly inte är stabil nog (till skillnad från Er oerfarna här säger) och inte är mogen för den stimulansen det innebär att sitta framåt.



Om du pratar med BVC kommer de å det bestämda att säga åt dig att det inte är dags för det ännu. När de är cirka 6-7 månader är det dags för sittdel och än senare för framåtvänd vagn.



Så lyd oss erfarna morsor här inne å spara vagnen till senare. Den är kanonfin och jag förstår att du vill använda den, men lillan är inte mogen för det ännu.



Må väl

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 11:32:04

Hoppas att socialen håller koll på dej och Kelly! Dom borde hjälpa dej å visa hur man tar hand om ett litet barn! Eller hitta en familj till lilla Kelly, som kan ta hand om henne och som har TID med ett barn! Som inte behöver barnvakt var och varannan dag! En liten bebis ska inte sitta framåtvänd!! Hon ska ligga mot dej i en LIGGVAGN !!

Frida 16 år mamma
Postat 2011-03-01 kl 11:40:35
Blogg: http://nymamma.blogg.se/

Vet att många redan skrivit att så små barn inte ska vara vända framåt. Och det ska dom inte. Och en sådan vagn ska inte barn som är så små ha. Min son är 7 månader och använde rliggvagn vänd mot mig fortfarande. Men den har en sak så att man kan göra så att han ''sitter''

Då kan man fälla upp ryggen i liggvagnen så han kan sitta men ändå vara vänd mot mig.

Köpte den på billigabarnvagnar.se tror jag den hette.

Kram :)

Julia
Postat 2011-03-01 kl 11:46:23

Kelly kan lätt få in huvudet under bältet när hon rör sig, hade själv aldrig valt att ha mitt barn emot mig i den ålder. Det borde stå i någon av broschyrerna att man inte rekommenderar barn under en viss ålder på grund av flertal anledningar. Tycker det är konstigt att den som sålde vagnen till dig inte sade något om detta.

Peka
Postat 2011-03-01 kl 11:51:07
Blogg: http://pekasrosa.blogg.se/

Men din Bugaboo är väl väldigt liten att ha i bilen?

Kan hon inte sitta i sittdelen i den ist för i den där nya? Vänd mot dig.

Eller palla upp med en kudde i ryggen så hon kommer upp lite i liggdelen?

Lisa
Postat 2011-03-01 kl 11:51:12

Håller med föregående skrivare:

Hon är för liten för att sitta framåtvänd!!! Och behöver mer stöd för ryggen, hon bör ligga ner!!!

chockad!!
Postat 2011-03-01 kl 11:54:28

alltså du kan inte mena allvar!!!!!! Hur kan du lägga en lien tre månaders i en paraplysulky??????? Detta ska jag visa soc...

Sara
Postat 2011-03-01 kl 12:03:53

Den vagnen blir säkert jättebra när Kelly är runt året, men ställ undan den tills dess, för så små bebisar bör inte åka framåt och är dessutom inte tillräckligt stabila i ryggen för att sitta upp...



Jag antar att du bara testade att lägga henne i vagnen för skojs skull nu va?

Hollys mamma <3
Postat 2011-03-01 kl 12:06:42
Blogg: http://elliieoberg.blogg.se/

Hoppas du köpt denna för att du ska kunna använda den i sommar när hon är äldre och inte nu..

charina
Postat 2011-03-01 kl 12:15:47

Du vet att du kan ge henne ryggskador om du sätter henne på en sittvagn när hon knappt kan sitta upp själv? Är det inte sån man får lära sig på BVC eller vad fan det nu heter?



Gud, jag som inte ens har barn vet mer än vad du gör.

Dessutom, som många andra redan skrivit så ska hon ligga vänd mot dig, hon är för liten för att fatta att även om hon inte ser dig så kör du vagnen. Det ett barn inte ser finns inte för dem.

Alltså måste det vara hemskt jobbigt för henne att tro att hennes mamma är borta och inte kunna se vem det är som är med henne, ack ack.

Linnéa
Postat 2011-03-01 kl 12:21:28

Free är Carenas mest mångsidiga vagn. Här får du onekligen mycket vagn för pengarna. Med en mjuklift som tillbehör passar Free ditt nyfödda barn och sedan hela vägen upp till 3-årsåldern. Med det vändbara handtaget kan du enkelt välja om ditt barn ska vara vänt mot dig eller omvärlden. Vid lite kallare väder passar vår nya åkpåse perfekt i vagnen.



http://www.carenababy.com/CARENA/Sweden/STROLLERS/

Åsa, mamma till Sebastian
Postat 2011-03-01 kl 12:25:12
Blogg: http://minifjun.blogg.se/

Hon är alldeles för liten för den vagnen ännu. Sittvagnar rekommenderas från 6 månader..

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 12:36:02

kan varken du eller din mamman åt om barn eller? hon är på tok för liten för att sitta sådär. hon kan ju för tusan inte ens sitta själv än. dessutom bör du kunna ha koll på en sån liten bebis!

Seriöst, sluta klaga !!!
Postat 2011-03-01 kl 12:39:57

Ser ni dåligt lr? Ser de ut som Kelly SITTER upp i vagnen lr?!!! Hon Halvligger precis som man gör i en bilbarnstol lr i en babysitter. Men ni kanske är blinda? Visst de är inte bra för barn att sitta i sådan vagn men hon lligger precis som man gör i en babysitter och i en bilbarnstol och vad kan då gå fel?!! Och hon kanske använder den när hon shoppar för att kelly ska kunna få vara med lite och se vad som händer!!! BARA ETT JÄVLA KLAGANDE HELA F*CKING TIDEN PÅ MIKAELA! Låt henne sköta sig själv och jag tror hennes mamma skulle sagt till om de inte var någon bra idé.



Och till personen som skrev att hon skulle visa detta för soc, har du INGET LIV LR ÄN ATT FÖRSTÖRA FÖR ANDRA? Allvarligt talat tror inte sco skulle bry sig om ett skit om vad du säger lr visar. Så länge inte Kelly mår dåligt!!



Och ni andra, varför behöver ni veta allt om Mikaelas liv? Något jävla privatliv ska hon väl förihelvete få ha för sig själv lr?!!!



Och ni: INGEN SOM TVINGAT ER ATT LÄSA HENNES BLOGG SÅ SLUTA KLAGA HELA TIDEN.....

emma
Postat 2011-03-01 kl 12:41:41
Blogg: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

DE finns anledning till varför sittvagnar är för bebisar från 5-6 månader och inte tidigare och dels för deras rygg inte klarar av att va i sittläge för länge., Hno ska ha en mjuklift i vagnen när hon är så liten!



När hon är 5-6 månader kan du så fall köpa sittvagn åt henne istället som är rekomenderade från 5 månader.



emma
Postat 2011-03-01 kl 12:52:15
Blogg: http://mammatillbenjamin.blogg.se/

dom pengarna du använde till vagnen kunde du köpt bitleksak och lite stimulerande leksaker fårn 3 månader ..



Hon kommer förstöra sin rygg om du har henne sittandes sådär..

och får soc reda på de kommer d em verkligen oroa sig för Kellys hälsa.

tydio
Postat 2011-03-01 kl 12:58:47
Blogg: http://tydio.blogg.se/

Du vet om att hon skulle må bättre av att sitta vänd mot dig eftersom barn blir väldigt ledsna och förtvivlade om dem inte ser mamma eller pappa när dem åker vagn plus att du inte har någon koll på henne när hon sitter vänd bort från dig.

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 13:04:04

LÄS det folk skriver till dig. TA ÅT DIG. LÄR dig av dom.

Cecilia
Postat 2011-03-01 kl 13:06:16
Blogg: http://calatalo.blogg.se/

Jag tror nog inte att det är bra för en så liten bebis som Kelly att vara i en sittvagn. För det första är nog vagnen för stor för henne, det är inte bra för hennes rygg/nacke att behöva sitta upp i vagnen och hon ska nog inte heller vara framåt vänd. Jag vet att du har nämnt att Kelly är stark i nacken och ryggen, men det är ju lite annat att krypa/sitta upp ett tag än att sitta i en sittvagn.



Nu säger jag inte det här för att vara taskig eller för att jag inte tror att du klarar av henne själv. Jag tänkte bara ifall du inte visste om att så småbarn inte ska sitta i en sån eller att du kanske missade ifall det stod något om ålder på den? Pratade du med någon när du köpte den och frågade om Kelly är stor nog för den? För hon kanske är det, men jag tror inte det.



Så då kan du ju spara den till senare när hon blivit lite större (6-12 månader kanske?). Den är säkert lättare att lägga i bilen men bäst är ju att Kelly sitter bra. ^^

kimmi
Postat 2011-03-01 kl 13:14:32

hejhej! It is not good for kelly to be in a paraplyvagn like that when she is just 3 month old! she is not supposed to sit in there untill she can sit on her own! And i am sure that she wanna see her mamma instead of strangers.. so turn it around again so that she can see u! please listen to the comments ..it is really not good for her and im sure that u just want the best for ur daughter!

felicia - mamma till Julie
Postat 2011-03-01 kl 13:19:21
Blogg: http://chickmama.blogg.se/

okej, det kanske inte är så bra att du har kelly i en sittvagn ännu, Om nu du inte fäller ner den helt ner så hon ligger ner i den.

jag har själv en dotter som inte ligger i liggvagnen längre, hon total vägrar! ( snart 6 mån gammal )

hon sitter själv,

så hon sitter (ligger´) I en sittvagn istället.

hade haft henne i liggvagnen om den hade så man kunde sätta fast henne så hon inte rullar iväg.

tänk bara på att kelly är väldigt liten fortfarande, vänta tills hon kan sitta upp själv, sen kan du pröva att ha henne i sittdel ( fast den ska vara helt nere )



kram

Louise
Postat 2011-03-01 kl 13:26:48

Ska bli kul o se vilka fina utskällningar du kommer få när du kommer till BVC och dom märker det, tycker så jävla synd om kelly som han en så puckad mamma.

mn din mamma verkar ju ett jävla dugg smartare som låter sitt eget barnbarn sitta i en sådan vag nu när hon bara e 3 månader..



det bara skriker PUCKO om dig...

amanda
Postat 2011-03-01 kl 13:39:51
Blogg: http://amandanjie.blogg.se/

Vilken gullig vagn med Hello Kitty, men är den inte lite stor? Och hon ska sitta så att du ser henne. Eller du kanske ska ha vagnen när hon blir äldre? :)

Kram

Lotta
Postat 2011-03-01 kl 13:42:17

Tror inte det spelar någon roll vad ni skriver till Mikaela. Hon lyssnar ju inte på er ändå. Hon har då inte gjort det hittills i alla fall. Hon lär säkert ha Kelly i vagnen ändå för hon vet ju och kan allt tror hon. Stackars barn. Tänk när det blir varmare ute och Kelly sitter/ligger i denna vagn ute och framåtvänd och det kommer en geting tex. Hon kanske blir stucken och kanske får en allergisk chock. Vem ser det då? JAG RYSER vid blotta tanken. Fy fan Mikaela. Du måste vara en fruktansvärt bortskämd unge.... TÄNK PÅ BARNET FÖR EN GÅNGS SKULL.

tina
Postat 2011-03-01 kl 13:58:11
Blogg: http://tinaisaksson.blogg.se/

åh söt!

Elin
Postat 2011-03-01 kl 14:11:53

Du kan inte använda den än ! Hon måste kunna sitta själv först annars kan hon få "skador" i ryggen .. och du kallar dig en jättebra mamma ... ?? o:

Stina
Postat 2011-03-01 kl 14:19:30

Hon är för liten för vagnen!

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 14:25:22

SNÄLLA MIKAELA; Kelly är alldeles för liten för en sån vagn!

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 14:29:05

"Hon gillar att man kan kolla ut och framåt från den! :)"



Ärligt talat.... jag tror nog att hon gillar att kolla på sin mamma istället! Hon är för liten för en sulky. Den är inte gjord för så små barn. Vad tänker du med!?

Sabina
Postat 2011-03-01 kl 14:33:27
Blogg: http://sabii.webblog.se

hej gud va gulig hon e :D

ma
Postat 2011-03-01 kl 14:48:16

Den vagnen är absolut inte bra för ett så litet barn. Dom ska kunna sitta själva utan stöd innan man börjar använda sittvagn ! Hon har inte sådana muskler än. Tänk på hennes rygg den kan bli sned.

my
Postat 2011-03-01 kl 15:11:09

håller me om vad andra har skrivit om vagnen, kelly är ju väldigt liten för vagnen, ser inte så spec bekvämt ut för henne heller att ligga i vagnen och det är ju en sittvagn.. om jag själv hade haft barn hade jag gärna velat ha haft vagnen till ens egen dotter, om hon var lite större så klart.. vagnen var ju väldigt söt i alla fall, eftersom det är hello kitty :)

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 15:28:51

MICHAS NU LÄSER DU FAN DETTA!!!!!

Kelly är för liten för en sån sulky du förstör hennes rygg!

Och sen att du träffar paow och dem..

Var är ditt barn?!

Tror KNAPPAST du tog med dig henne för det är ju jobbigt har du ju sagt, dina vänner ska ju helt komma hem till dig.

Allt du gör är att bry dig om dig själv, om din blogg och att tjäna pengar.

Du är inte stark och du är ingen bra förebild!

Jag väntar verkligen på mer ingripande från socialen innan något värre än det som redan hänt händer!

Du skadar ditt barn, du bryr dig bara om dig själv!



Dem på FLASHBACK har fan rätt om dig!

Läser där varje dag och det dem skriver är ren fakta som du inte verkar förstå för du är bara 15, du är inte så jävla vuxen som du tror Micha!

Anmäla socialen....?!!

GOOD LUCK!

Föstår du inte att du bara gör det värre för dig själv hela jävla tiden!



LYCKA TILL I LIVET!

Allt du satsar på är att bli ännu en hatad B-kändis, men vet du vad du har nog redan lyckats ;)

sabina
Postat 2011-03-01 kl 15:34:39
Blogg: http://alphabettown.blogg.se/

Herregud människor vad ni är bajsnödiga. Svara mig, när ni gick in här och såg att minst 50 st redan SAGT ÅT, inte uppmanat, Micah att Kelly är för liten för en sulky, vad var det som fick er att joina klagokören? Tyckte ni inte att 50 var tillräckligt? Ni är pinsamma. Jag vet att några av er menar väl men allvarligt, tror ni att Micahs hela liv finns dokumenterat här? Varje sekund? Varje sak hon kan och lär sig som ung mamma? Gå på toaletten med er. Micah, heja dig. Jag hade aldrig klarat av att vara bevakad av bittra moralkäringar hela tiden, jag hade gått under.



Kram

Fanny
Postat 2011-03-01 kl 15:46:24

Hon är för liten för sittvagn! Läs på lite!!

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 15:57:50

Jag tror inte att Micah skulle sätta Kelly i den inu, hon är faktiskt inte dum! Tror att Micah har rätt bra koll på vad hon gör!

hellena
Postat 2011-03-01 kl 16:04:53

ååh, var har du köpt den? länka gärna hemsidan *:) puss från hello kitty lover :)

Ida
Postat 2011-03-01 kl 16:20:29

Åh herregud! Du ska väl inte ha henne i den redan? Alldeles för tidigt. Dom ska inte sitta så ännu, blir för mycket intryck, barnen ska vara äldre för att sitta så i vagn

amanda
Postat 2011-03-01 kl 16:22:34
Blogg: http://absolutejustinbieber.blogg.se/

Tkr du ska vänta med den här barnvagnen tills Kelly blivigt större, så att hon tills vidare kan titta på dig/kevin eller vem det än är som kör vagnen :)

Frida
Postat 2011-03-01 kl 16:26:35
Blogg: http://friidaayyss.blogg.se/

Vad stor hon har blivit, hon är så gullig! <3

Louise
Postat 2011-03-01 kl 16:41:04

Men !!!!!!!!!!! E du helt från vettet???

Satckars barn............Har hon ingen mormor

som kan försvara henne???? Sluta o lek med

henne, hon e levande o vill inte ha några

skador för livet !!!!! Skärp dig !!!!!!

a
Postat 2011-03-01 kl 17:02:04

skit vad liten hon ser ut i den där. hon är ju på tok för liten för den. vad kostade vagnen förresten?

LINDAVIOLA!
Postat 2011-03-01 kl 17:11:40
Blogg: http://lindaviola.blogg.se/

Inte för att vara sån, men du bör använda en riktig barnvagn, åtminstone ligglift när Kelly är så liten. Paraplysulky är tillför större barn.

Hannah
Postat 2011-03-01 kl 17:11:41

Jag hoppas inte du använder vagnen nu. Barnet ska vara minst 6 mån innan man anvnder sittvagn. Dessutom blir det mycket intryck för ett litet barn att sitta framåtvänd.

Nätti
Postat 2011-03-01 kl 17:50:02

Hej...vill bara skriva lite positivt nu när du fått skit här!! Tycker du är en supermamma <3...



Något jag saknar på din blogg om man får "önska" är..Lite mer uppd om Kelly. Som hur mycket hon vuxiit sen hon va bebis..



Kanske nyfödd en månad två månader 3 månader osv..kan va skoj att läsa då man själv har små barn!=) sen kan det va kul för dig att läsa i framtiden =) även fast man har BVC korten=)



//Nätti

Zee
Postat 2011-03-01 kl 17:51:45

Hoppas verkligen att du vet att hon är för liten för den vagnen än. Den kommer skada hennes rygg om du använder den nu.

M
Postat 2011-03-01 kl 17:52:51
Blogg: http://www.mazlin.se

Varför vill du byta bort buggan mot en sulky? Jag har en swift och älskar att den är liten, smidig och funkar som ligg och sittvagn. Det är nästan som en sulky fast ändå inte.

anki
Postat 2011-03-01 kl 18:29:43

åhh, Kelly är ju bara bebis. Hon kan verkligen inte sitta i den.

vänta ett bra tag till.. lyssna på dina läsare kanske?



Cornelia
Postat 2011-03-01 kl 18:35:56
Blogg: http://corneliathulin.blogg.se/

Vill inte klaga på dig mikaela. Men har du verkligen tänkt över valet av vagn? Det är bevisat inte lika tryggt för barnet att ha en vagn där de sitter vända ifrån sina föräldrar, så mycket av utvecklingen i så låg ålder handlar om ögonkontakt och närhet till sina föräldrar.

Sara
Postat 2011-03-01 kl 18:57:18
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Fin :)

Carin
Postat 2011-03-01 kl 19:01:05

Som flera andra har skrivit så är din dotter för liten för den typ av vagn. Du bör vänta med att börja använda den.

Emma
Postat 2011-03-01 kl 19:12:56

Hej!

Vill absolut inte klaga på dig, tycker du är jätte duktig även om det märks tydligt hur ung du är! men du har verkligen gjort det bästa av situationen, jag tror på dig!

Men som förskollärare som har studerat mycket språkinlärning är det jätte viktigt att barnet sitter mot mamman och inte åt andra sidan. Det finns forskning som visar att språkinlärningen har stoppats upp pga detta. Bebisen ska se när du talar. Din dotter är i den så kallade kritiska åldern och det är därför viktigt att sådana små saker görs rätt.



Tack och hej!

Naima
Postat 2011-03-01 kl 19:13:32
Blogg: http://naimisen.blogg.se/

Som många redan sagt bör du verkligen inte använda en sulky till en så liten bebis. Både för ryggen och för att hon inte ser dig. Folk säger inte det bara för att dom tycker så, utan för att det är fakta. Man ska inte ha barn sittandes förän dom kan sitta stadigt själva.

Om du läser i bruksanvinsningen till buggan tror jag det står det. Och det kanske finns dom som sätter barnen upp inna 6 månader, men det kan man bara göra om sitt delen är ergonomisk och det är inte en sulky.



Hoppas du tar till dig det, det är alltid bra att kolla upp fakta innan man köper något.

Ulrika
Postat 2011-03-01 kl 19:17:03
Blogg: http://litetu.se

Bebisar ska inte åka framåtvänt!



Sen undrar jag. Har du aldrig med dig Kelly någonstans? Du verkar ju vara mer utan henne än med henne.



Kelly är ditt barn! Ditt ansvar! Oavsett om man är 35 eller 15 så är man som mamma ansvar för sitt barn. Men du verkar lämna bort henne jämt för att leva ditt liv. Utan hennne..

helen
Postat 2011-03-01 kl 19:32:46
Blogg: http://helenm.blogg.se/

Kellys rygg kan ta skada om du använder sittvagn redan nu. Ryggen är inte utvecklad ännu att kunna utsättas för en sittvagn, en sittvagn ska man att använda så länge som möjligt, rekommendationen att byta vagn är tidigast vid 6 mån eller när hon kan sitta stabilt själv utan hjälp. Min Lea är 8 mån om två veckor och vi använder fortfarande liggvagn då jag har en rymmlig vagn och hon fortfarande finner sig i att ligga ned. Tycker de är ett bra skydd mot kylan nu när de ligger nedbäddad och skyddad mot både vind och kyla.

Ung mamma till 3
Postat 2011-03-01 kl 19:33:23

Så länge du inte sätter Kelly upp så kan du visst använda vagnen!

Min son började gallskrika och försöka dra sig upp varje gång jag la honom i vagnen (bakåtvänd). Jag testade halvsätta honom på första steget. Fungerade inte alls. Vände på vagnen och då hade jag en nyfiken liten kille som var hur nöjd som helst och aldrig skrek en endaste gång. Mina döttrar fick dock byta till halvliggandes vid 5 månaders ålder därför att dom inte var lika intresserade av omgivningen. Kan tillägga att min son var 3.5 månader när vi vände vagnen och hade första steget i. Bara du vet hur ditt barn fungerar!

Ronja
Postat 2011-03-01 kl 19:59:43
Blogg: http://aldrigstarknog.blogg.se/

jag har bara en fråga, går den att fälla ner till en liggvagn? För om så är fallet tänker jag inte kritisera dig. Men skulle bra gärna vilja veta det faktiskt. :)

Joly
Postat 2011-03-01 kl 20:09:10
Blogg: http://jjooly.blogg.se/

Tycker helt ärligt att det är stört att du inte har med ditt barn någonstans och typ låter din morsa ta hand om henne. Det var ju förihelvete ditt beslut att behålla Kelly? Och nu är du ute och ränner och bowlar, käkar och gud vet allt och du har inte ditt barn med dig? Kom inte och säg att en mamma också behöver få göra roliga saker etc, du har ju fan aldrig med dig ditt barn. Tycker fan synd om henne. Hoppas verkligen att SOC tar henne och sätter henne i en bättre familj med en mamma som är med henne mer än vad du är med henne. Och bli arg du, jag skiter i det. Det enda jag bryr mig om är din dotter, jag läser din blogg för att i princip skriva upp de dagar du aldrig nämner henne och de dagar du säkert ger henne till din mamma. Förfan, du är morsa nu så ta ditt jävla ansvar. Och kom fan inte och säg att det är jobbigt eller något att vara morsa i din ålder. Jag vet så jävla många som var yngre än dig när dom fick barn och dom klarar sitt föräldraskap en miljard gånger bättre än vad du klarar av det.

FeliciaHerman<3
Postat 2011-03-01 kl 20:22:25
Blogg: http://muffinskram.blogg.se/

Hon är så söt, ditt lilla hjärtegryn:') Kram//FeliciaHerman:) (www.muffinskram.blogg.se) Den gillar hon säkert att åka runt i!:D<3

Anna
Postat 2011-03-01 kl 20:33:38

De e ju tur att alla andra tycks göra allt rätt första gången! De e tur att alla andra vet allt... Jag tror säker de ni skriver e rätt, de e inte de jag menar... Men, varför gå på så in i helvete hårt? Va fan har flickstackarn gjort er? Hon gör ju så gått hon kan. De e jätte bra att ni kommer med tipps och ideér men snälla nån ni behöver väl inte inte idiotförklara tösen för de... Hon kämpar på så bra hon kan men Kelly och skola och allt. Och vet ni va jag har sett många mammor som har tabbat sig värre än att råka använda fel vagn så tagga ner! Hon har inte lämnat sitt barn hemma själv och gått ut och supit som faktist händer så många andra barn. Hon har heller inte problem med droger eller nått annat som tar över hennes liv, så snälla nån ge henne en cahans! Hon e ju bara 15 år och försöker ta sitt ansvar! ingen kan allt men hon gör så gått hon kan!

Jennifer- Ung mamma till Juliann
Postat 2011-03-01 kl 20:34:54
Blogg: http://yennas.blogg.se/

Hejsan,

Säger inte detta för att vara elak på något sett men, jag tror inte att du borde ha lilltjejen sittandes framåt när hon är så liten.... vet att det kan vara svårt att hitta en bakåtvänd sulky med fullt liggläge som blir pytteliten hopfälld. Jag letade som en dåre för ett tag sedan när vi skulle på semester med våran 5-månades och kan rekommendera en vagn som heter: quinny zap extra! den kan du ändra så hon sedan om ett par år kan sitta framåt oxå, den är kannon! man kan även sätta på bilstolen direkt på chassit vilket är skönt om man skall åka och handla!



Sköt om dig!

Anonym
Postat 2011-03-01 kl 21:13:47

men HERREJÖSSES,ni som bara skriver massa skit, har ni inget bättre för er!? Håller med om att man inte ska sätta en 3-mån bebis i en sittvagn, har själv en dotter född 20/11-10, men att vräka ur sig massa elaka komentarer tjänar väl ingenting till?

Åsikter har vi alla om allting, men man behöver ju inte skriva ngt bara för att vara elak. suck!

Sofie
Postat 2011-03-01 kl 21:15:04

Läste inte alla kommentarer men läste att någon skrivit att Kelly är tidig i utvecklingen, tror inte det finns något barn som arbetat upp ryggmuskulaturen vid 3 månaders ålder..



Sen är det som alla andra skriver, vilket inte är så lätt att veta som förstföderska. Men om man är osäker tycker jag att man ska fråga bvc om vad är lämligt.. Om du ska ha henne i en sulky i så tidig ålder ska hon ligga ner och bulla upp lite under ryggen om hon inte gillar att ligga ner, sedan ska hon vara mot dig och om du ej har en vagn åt det hållet så häng en filt över så att alla intrycken inte blir för mycket..



Men det har ju alla redan skrivit :)

Så nu vet du om det ännu en gång.. Varför jag kommentera var mest för kommentaren om att Kelly var tidig i utvecklingen, vilket hon säkert är, men knappast 3-4 månader i förväg ;)



Och som sagt bvc svarar på alla frågor man är osäker om, jag frågade dom om allt när jag var osäker :)



Ha en fin kväll..



/S

Sabine
Postat 2011-03-01 kl 22:15:00
Blogg: http://allavifina.blogg.se/

Är hon inte lite liten för att åka framåt och upprätt tycker du? Jag vill ha kontakt med mitt barn och se vad hon gör iaf. Min dotter är 16 månader och hon åker fortfarande emot mig. Kommer de en geting så viftar ju ofta inte så små barn bort dom bland annat. Lite läskigt.

Emma - Arvids mamma
Postat 2011-03-01 kl 22:37:29
Blogg: http://emmajohanbebis.blogg.se/

Man ska INTE vända barnen framåt förrän ett års ålder. Om hon får för mycket intryck att smälta så kommer hon sova dåligt, drömmakonstigt och ha ALLDELES för mycket i hjärnan för att det ska hinna bearbetas. Spara vagnen ett par månader till. Hon är ALLDELES för liten för att vara framåt, hon kan ju inte ens sitta. Fråga barnmorskan om du inte tror mig. Bara för lillans bästa, INTE för att gnälla på DIG. Mvh Emma

Tess
Postat 2011-03-01 kl 22:41:05

Fuck ya all!



Mikaela vet bäst för Kelly.

Carin
Postat 2011-03-01 kl 23:17:25

Tess: Nej tyvärr! Hon vet inte det eftersom hon ofta gör saker som inte är lämpligt med tanke på det lilla barnet. Jag önskar hon kunde få råd av någon vuxen i sin närhet eller på BVC.

Emma
Postat 2011-03-01 kl 23:51:23
Blogg: http://emmaslillaplats.blogg.se/

Hej, till alla er som tror att barnet blir knäckt av att sitta framåt.. Jag vill bara slinka in här och säga att jag vände min dotter när hon nästan var 6 månader för hon vart lite stor för liggdelen och hon har inte tagit någon form av någon skada på något sätt och ingen på bvc har klagat på min vagn eller något avvikande beteende från min dotter, och "fönstret" i suffletten gör så att man har koll ner på barnet och om det skulle vara galet fel och vända barnet tidigare än 1 år som någon skrev här så hade inte den här vagnen funnits i Sverige men den gör ju det och den är godkänd och jag har flera vänner som äger en Urban Jungle och deras barn har inte heller tagit skada fast dom är vända innan 6 månader :)

Sen är alla barn olika eftersom det är människor, så det är bara att vara vaksam så löser sig det mesta :)

Amanda
Postat 2011-03-02 kl 10:33:10
Blogg: http://http:/beingsomeone.devote.se

Hej!

Tänkte bara tala om att jag följer din blogg, och tycker det är fruktansvärt intressant!

& jag känner att jag kan relatera med dig, och känna glädje m.m med dig och kelly!

Styrkekramar till er!:)

Hanna - mamma till Zelda
Postat 2011-03-02 kl 17:25:15
Blogg: http://hannaclarsson.blogg.se/

Den där vagnen såg jag idag. Supersöt.

Vad kostade den?

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 19:04:47

gud va vacker din flicka e skit sött hon har vackra ögon :)

Lina
Postat 2011-03-02 kl 19:41:52
Blogg: http://rocktroll.blogg.se/

Hon är ju alldeles för liten för att sitta i sulky och framåtvänd :O stackars barn!

Anonym
Postat 2011-03-02 kl 22:45:59
Blogg: http://bblossom.blogg.se/

Hoppas för din dotters skull att du tar åt dig av kritiken som så många, av välmening och omtanke för Kelly, har påtalat för dig.

Sanna
Postat 2011-03-02 kl 23:51:18

Spara den där vagnen tills hon är runt ÅRET!! Du förstör hennes rygg Mikaela, kan inte din mamma lära dig nånting??? Du är faktiskt bara 15 år.. Om du ska göra bra saker för ditt barn så gör henne inte stor på en gång, ta vara på bebistiden för den kommer aldrig igen.. Å en sak, hon är aaalldeles för liten för att sitta framåtvänd, sådär mycket intryck kan inte en sån liten bebis ta.. KOLLA alla kommentarer nu för alla hade inte skrivit så om de inte är så.. förövrigt verkar du vara en jättebra mamma, men snälla fråga folk om råd innan du förhastar dig. KELLY är alldeles för liten än..

Marika 21, från fitness till blivande mamma
Postat 2011-03-03 kl 11:01:20
Blogg: http://marikaviktorsson.blogg.se/

håller med många andra här som heller inte tycker att barnet ska sitta framåt. det handlar om en trygghet att kunna se sin mamma/pappa och dessutom är det barnet som får ta alla avgaser och skit som blåser rätt in framifrån när ni är ute och går. så går det vända på sittdelen så gör det. /marika

emma - mamma till hugo
Postat 2011-03-03 kl 11:31:06
Blogg: http://emmasc.blogg.se/

HON

ÄR

FÖR

LITEN

FÖR

DEN

VAGNEN



!

Anna
Postat 2011-03-03 kl 14:26:28

Ja alla barn är olika absolut. Men det är INTE bra oavsett utveckling att låta ett barn sitta framåt i barnvagnen så tidigt. Det handlar om att barnet får för mycket intryck och överstimulerar detta sinne innan resten är utvecklade vilket kan bidra till att andra sinnen blir underutvecklade. Vore väl dumt att chansa känner jag!

Mamma till en Lilly <3
Postat 2011-03-03 kl 15:57:26
Blogg: http://helloeliin.blogg.se/

Men lilla vän, det där är en sulky! Ska börja användas när barnet är ca 7-9 månader! Herregud fråga om hjälp när du köper saker som du inte har en aning om!!!! Illa!

En Mamma
Postat 2011-03-03 kl 18:26:40

Ett så litet barn ska INTE sitta i sulky framåtvänd, det är väldigt ansträngande för dom och det ges alldeles för många intryck.

rekomendationen är 7 månader ca.

Anonym
Postat 2011-03-04 kl 21:57:22

Söt! Jätte fin vagn!

Nathalie
Postat 2011-03-05 kl 15:39:37
Blogg: http://nathalief.blogg.se/

Hon är alldeles för liten för att kunna sitta så där i en sulky. Och att ha henne framåtvänd är inte heller bra. Sulkys är från 6 månader...



En sulky skyddar inte heller mot vind,snö, sol osv lika bra som en bugaboo. Hur tänker du kring de?

linda
Postat 2011-03-05 kl 23:06:53
Blogg: http://finest.se/lindusbindus

Precis som alla andra skriver: Lägg tillbaka henne i liggvagnen hon är fööööör liten för att ha en sån vagn som e framåtvänd!!!! Tänk lite för fan flicka lilla!!!!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar