But..!

Postat 2011-02-20 kl 23:14:07

Jag tycker inte alls förlovningen var onödig. Det var alldeles underbart.
Jag fösökte verkligen att Kellys föräldrar fortfarande skulle vara ihop.. Men ja. Så naiv är jag.
Jag och kevin älskar varandra fortfarande. Men vi behöver en paus ifrån varandra.
Vi behöver verkligen det.

Anonym
Postat 2011-02-20 kl 23:24:07
Blogg: http://carroj-

snälla skulle behöva hjälp med en sak kolla min blogg!!

Anonym
Postat 2011-02-20 kl 23:24:31
Blogg: http://carroj.blogg.se/

snälla skulle behöva hjälp med en sak kolla min blogg!! snälla hjälp mig

EBB - En ung bruds bekännelser
Postat 2011-02-20 kl 23:36:25
Blogg: http://enbrudsbekannelser.blogg.se/

Då hoppas jag för din skull att det stämmer. Kanske hittar ni tillbaka till varandra någon dag, kanske inte, men om ni inte mår bra tillsammans just nu så är det i alla fall ett klokt beslut att vara isär!

Anonym
Postat 2011-02-20 kl 23:38:12

en PAUS?! Snälla nån...håll er borta från varandra på känslomässigt plan. Ni FUNKAR INTE!

Ida
Postat 2011-02-20 kl 23:39:57

Hej fina du!

Jag upptäckte din blogg för ett tag sedan och har läst lite gamla inlägg då och då. Ville bara säga att du verkar vara en väldigt vettig och fin människa som tar ansvar för ditt liv och dina handlingar. Alla behöver hjälp ibland och allt blir inte som man tänkt sig. Jag blir verkligen arg när folk sitter hemma och klagar på att du tar emot hjälp och försöker göra något åt den situation du är i. Är inte det det ansvarsfulla att göra?

Du får säkert hur många fina kommentarer som helst, men det kanske inte skadar med en extra :)

Stå på dig och glöm inte bort att du och din dotter är viktigast.

Kramar från Ida

Ida
Postat 2011-02-20 kl 23:46:30

Förresten. Såg någonstans att du ville plugga juridik. Jag gör det just nu, så om du har några frågor om det får du gärna höra av dig.

Anonym
Postat 2011-02-20 kl 23:47:38

tänk mer

Sandra
Postat 2011-02-20 kl 23:50:02

Jag måste säga att det här är ju något som hör tonåren till, att träffa en kille, vara upp över öronen förälskad och sen inse att det inte går... Du har ett lååååångt liv framför dig och kommer garanterat att hitta någon. Dessutom är ju din dotter det viktigaste just nu och jag tycker att det var stort av dig att ett svårt beslut som gynnar henne i längden... Lycka till lilla vän, och det kommer att lösa sig ska du se.

Sandra

Anonym
Postat 2011-02-20 kl 23:59:28

Paus? Skärp dej nu sötis. D ufår inte t tillbaka honom för han skapar bara trubbel hos dej. du gör alla i din omgivning besviken isf

emma
Postat 2011-02-21 kl 00:00:35

tror inte ni behöver någon paus, utan ett slut. ni gör ju slut och bråkar stup i kvarten, kanske ett tecken på att ni inte passar?

Amina
Postat 2011-02-21 kl 00:07:30
Blogg: http://mixtapee.blogg.se/

OHH HERREGUD, asså jag lovar att ni har varannan veckas förhållande det här ser inte bra ut alls, ena dagen så kommer ni hålla ihop för evigt och ena dagen är det slut, kanske dags att sluta skriva ut alla småbråk.

VÄXT UPP PCH BETE DEJ MOGET ISTÄLLT FÖR SOM ETT BARN, DET ÄR KELLY SOM ÄR BARNET I DEN HÄR BILDEN INTE DU OCH KEVIN.

whatever hoppas det går bra.

Men läs min blogg, om ni inte pallar med det här DRAMAT 24/7 och läsa massor av skit.



WWW.MIXTAPEE.BLOGG.SE

WWW,MIXTAPEE.BLOGG.SE



WWW.MIXTAPEE.BLOGG.SE

WWW,MIXTAPEE.BLOGG.SE



WWW.MIXTAPEE.BLOGG.SE

WWW,MIXTAPEE.BLOGG.SE



WWW.MIXTAPEE.BLOGG.SE

WWW,MIXTAPEE.BLOGG.SE

ac
Postat 2011-02-21 kl 01:44:07

Fan lägg av!!



Ni är unga, livet för er har inte ens börjat....

Ni velar bara hit och dit...



Ni är bara barnet!!

Grey
Postat 2011-02-21 kl 02:44:23

Jag tycker att du hade all rätt att försöka få det att fungera. Bara synd att det inte blev som planerat.



Dom flesta föräldrar skaffar barn för dom tror att det kommer få ett förhållande att hålla ihop. Du å andra sidan försökte hålla ihop ett förhållande för din dotters skull. Denna enkla sanning visar bara hur mycket mer mogen du är jämfört med dom flesta av dagens föräldrar. Du prioriterar din dotter framför dig, och det är beundransvärt. Det är väl bara synd att dom andra människorna som kommenterar här inte förstår detta.



En paus från varandra är ingen du idé. Kanske kan ni hitta tillbaks till varandra med tiden, men just nu tycker jag du gör rätt som lägger fokus på Kelly.



Fortsätt vara stark.

hanna
Postat 2011-02-21 kl 07:28:00
Blogg: http://meniee.blogg.swe

Asså jag vet att jag är ganska okänslig nu, men... Kan du sluta göra 300 inlägg som handlar om att du gjorde slut med kevin? Jag förstår att du är jätte lessen, men det börjar bli lite tjatit. Om JAG hade gjort slut med min kille skulle jag inte skriva varenda liten detalj på bloggen. Det som en gång kommer upp på internet stannar där liksom..! Och jag tror INTE att kevin uppskattar att du skriver om hans privat liv, så att alla vet det. Du kanske behöver skriva av dig för att gå vidare och så, men skriv det inte på bloggen. Du kanske kan skriva det i din dagbok? Och om du inte skriver allt på bloggen slipper du få elaka komentarer om erat förhållande.

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-21 kl 07:45:17
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Håller med dig gumman :)

Natti
Postat 2011-02-21 kl 08:04:08
Blogg: http://rosed.blogg.se/

Om han älskar dig, varför är han inte lycklig med dig?

Du älskar honom ja, det syns på alla bilder på er två.



Du har rätt folk känner igen sig i din blogg. Jag trodde också att jag skulle gå tillbaka till mitt ex och att allt skulle bli bra, men detta har jag lärt mig:



- det tar slut av en anledning, i ert fall har det gjort det många fall



Sitt inte och vänta på honom, lev livet. Dejta andra, ni båda förens då kan ni se om ni vill gå tillbaka till varandra.



Ibland är det okej att ta emot kritik från dina läsare, ja ibland är de formulerade elakt men vissa har en poäng. Du kanske inte måste ta del 100% men i alla fall en 40%. Livet är ingen dans på rosor, kritik är något man måste hantera, sortera och ibland fundera över varför man får den, kan jag göra något med den, än att bara stötta bort den för att den är elak. Sedan ja, det finns kommenterar som inte ens bör publicerats men du förstår säkert vad jag menar :)

Milano<3
Postat 2011-02-21 kl 08:43:46

tycker du är så stark ändå men se till att det blir en paus nu och gå ej tillbaka på en gång! ta hand om kelly hon behöver dej jätte mycket!! men skit i alla fula eller taskiga komentarer!!! håller helt med vissa som säger att du var lycklig men om det ej funkar med kev (kevin) så finns det massa andra killar! pussa på kelly<3<3 kram millan<3<3

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 08:59:03

ge upp för fan, en paus?!

Lotta
Postat 2011-02-21 kl 09:15:48

En paus? Låter det så nu? För att förbereda dina läsare för att du snart är där igen? Du gör som du vill, det är ditt liv och det är din sak att avgöra om ert förhållande är värt att lägga tid på MEN att skriva ut att ni slår varann verkar idiotiskt! Det är inget bra för Kelly att se sånt beteende (eller höra)! Var försiktig med vad du skriver här (trots att du känner att du gör vad du vill på DIN blogg, vilket du oxå gör) tillslut anmäler folk dig till socialen, vilket jag misstänker att vissa redan gjort! Är du inte rädd om ditt privatliv så vakna upp och va åtminstone rädd om relationen till Kelly! Lycka till!

Vickilita
Postat 2011-02-21 kl 09:31:25
Blogg: http://sweetkaylee.blogg.se/

Ni ska inte förlova er för att du vill försöka för Kellys skull. Får ni bara varann att må dåligt så gör ni det bara ännu värre för Kelly istället för att hjälpa henne.

Man ska inte förlova sig för ett barns skull. Man ska förlova sig för sin egen skull. Försöker ni hålla ihop för hennes skull och tvingar er till att leva tillsammans trots att ni vet att det bara leder till leda och bråk i vardagen runt henne så gör ni henne bara till en nervös och orolig människa. När ni går runt och mår dåligt i hennes närvaro smittar det av sig på henne och hon blir lika dan! I ett sånt här fall mår barnet mycket bättre av att föräldrarna separerar än att de håller ihop och sprider oro runt henne.



Lovisa
Postat 2011-02-21 kl 10:24:42
Blogg: http://lolovovisosa.bloggplatsen.se

dagens fråga:

vadå så ni har liksom inte gjort slut på riktigt typ? det är bara en paus ni har? tkr det är så sorgligt när ni har gjort slut och blivit ihop och sen gjort slut igen..

flickaneemeliie
Postat 2011-02-21 kl 11:04:24
Blogg: http://flickaneemeliie.blogg.se/

Jag anklagar dig inte för något, Mikaela!

Jag sa bara min åsikt :)

men jag tyckte det var onödiga pengar på en förlovning eftersom den bara varade i typ 6 dagar eller nåt (:

alex
Postat 2011-02-21 kl 11:18:25

Ja det låter ju inte alla som bortkastade pengar att lägga pengar på ringar osv när förlovningen bara höll i en vecka typ. Eller trodde ni att förhållandet skulle bli bättre med en ring på fingret? Väldigt naivt att tro det i så fall. Har en känsla av att det kommer bli ännu mer av och på för er.

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 11:20:05
Blogg: http://idaaafilippaaa.blogg.se/

jag tycker inte heller förlovningen var onödig!

men en annan sak.. när man är inne såhär på kommentarerna så hittar jag ingen "bloggens startsida" eller någon sån knapp.. finns det någon, bara att det är jag som inte ser eller måste man skriva om " micahs.se" ? tacksam för svar :)

bra blogg, och du är himla stark!

Sara
Postat 2011-02-21 kl 11:28:55
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Hoppas att ni reder ut det och får en stabil tillvaro i ert förhållande. Tänk på Kelly.

Alexandra
Postat 2011-02-21 kl 11:49:08

Helt seriously. Du kan vara den mest patetiska människan någonsin. Förlovningen vad onödig och du är alldeles för omogen för att vara en bra mamma. Haha. Fail. Lycka till med ditt patetiska liv...

Anna
Postat 2011-02-21 kl 12:05:30
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Hoppas verkligen för din skull att ni kan hitta tillbaka till varandra :)

SERIÖST
Postat 2011-02-21 kl 13:08:47

Du måste seriöst vara DUM I HUVUDET???

Du går och förlovar dig o bara några dagar efter bryter du förlovningen o gör även slut??? WHAT

Det borde du väl för fan insett innan???

Och inte nog med det du skadar dig själv.

Det är RIKTIGT ILLA när man har små barn.

Hoppas du får en anmälan på soc.

Plus att du går o påstår du har blivit överfallen, fått missfall, fel på äggstockarna o allt jävla skit vad det heter???

Tror hälften av det är lögn o de e ett sett du bloggar på bara för dra åt dig folk.



Du är inget annat än en OMOGEN liten skitunge!!!!!

mikaela
Postat 2011-02-21 kl 13:28:26
Blogg: http://mylifeisblackandwhite.blogg.se/

tycker alla ska sluta klaga på henne, det är ju hennes liv och inte erat eller hur?



hennes val,

hennes mistag,

hennes liv

hennes dotter,

hennes kille.



hon får vell göra vad hon vill utan att ni ska bestämma?



btw: älskar din blogg, kram<3



http://mylifeisblackandwhite.blogg.se



http://mylifeisblackandwhite.blogg.se

PISA
Postat 2011-02-21 kl 14:03:48

först säger du att du inte vill se honom igen och sen kmr det sånt här när du säger att du fortfarande älskar honom och att ni behöver en paus. Kanske du borde bestämma dig?

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 14:20:33

Hajat
Postat 2011-02-21 kl 14:54:07
Blogg: http://ponnibarn.blogg.se/

Det är fint att du tänker på vad som är bäst för Kelly, men du måste också tänka på vad som är bäst för dig Mikaela. Du är så stark :)

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 15:27:29

även om du kanske inte tror det så påverkar era bråk och breakups kelly jättemycket, skärp till er nu förfan! Ni har barn, ni kan inte hålla på som ni gör!!! Kelly blir undermedvetet påvrkar av alla bråk och kan få men för livet

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 16:10:00

Sådana som ni förstör meningen med förlovning överhuvudtaget tycker jag. att unga överhuvudtaget förlovar sig i ung ålder, och jag räknar 18-19 år som en ung ålder! man kan vara tillsammans utan en förlovning!

FeliciaHerman<3:)
Postat 2011-02-21 kl 16:35:38
Blogg: http://muffinskram.blogg.se/

Vad bra att Du vågar se det så, och komma ut med det inför så många människor!:) Det är bra, gör det Du känner för<3 Kram//FeliciaHerman (www.muffinskram.blogg.se)

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 16:35:41

Asså KOM IGEN. du och kevin älskar inte varandra ?! släpp han för i helvete, gör något med ditt liv.

Ulla
Postat 2011-02-21 kl 16:53:49
Blogg: http://herbalina.sajto.se

Att vara Naiv hör ungdomen till.

Livets skola lär oss alla att bli vuxen.

Jag tycker du gör det jättebra. Det var ett moget vuxet beslut av dig att avbryta förhållandet när inte båda mår bra i det

Det är jättebra om ni kan vara vänner för Kellys skull.

Barn mår bra av två föräldrar som mår bra även om de inte är tillsammans.

Anonym
Postat 2011-02-21 kl 18:39:41

Ja, eller hur? Förlåvningen var ju inte onödig. Det är ju ett vacker/fint ögonblick!



ps. du är en toppen mamma till Kelly! Hon är jätte söt! Och du med!



Och lyssna inte på vad andra säger! Jag vet att det är svårt :)

hanna
Postat 2011-02-22 kl 13:49:17
Blogg: http://www.hannajonssonn.devote.se

Fortsätt kämpa

daniela
Postat 2011-02-22 kl 15:40:54
Blogg: http://danielas.devote.se

Jag ska inte uttala mig om hurvida jag tycker du skulle behållt barnet eller inte. Vi är båda i samma ålder och jag tycker det är oerhört starkt och ansvarsfullt av dig att behålla Kelly! Men för att slippa alla dessa fördomsfulla människor så måste du ju sluta att spela dom rakt i händerna! Du beter dig och agerar PRECIS så som du som ung och kär förväntas att göra. Jag har inget problem med unga mammor, men du kan inte bara ta ansvar för dina handlingar genom att behålla barnet. Det kommer MER ansvar! Om Kevin varken är bra för dig eller barnet, så skär av honom ifrån er då! Inget velande fram och tillbaka. Jag växte själv upp med en sån pappa och det satte sina spår. Han kan inte ta och komma när han vill. Jag ska inte säga att du inte tar bra hand om kelly i resten av vardagen, för det vet jag ingeting om. Men du måste tänka på henne i första hand! Alla dina behov kommer i andra hand nu! Du har en dotter! Jag tycker som jag nämnde förut att det var starkt av dig att behålla barnet,och stå på dig. Men nu handlar det inte om dig längre. Nu handlar det om din dotter, som du skapat, och som du numera ansvarar för. Du måste se till hennes bästa. Och hur bra är det för henne med föräldrar som kommer och går? Och sedan att du skriver ut att ni slår varandra, och bråkar osv? Aj aj aj. Vart finns intregriteten? Du vet att no matter om du tar bort din blogg i framtiden så finns materialet från bloggen alltid kvar. Kelly kommer kunna läsa det här i framtiden, och tror du inte att hon kommer skämmas? Det är självklart ditt valj vad du vill skriva ut, men tänk efter innan! Snälla! för kellys skull. Och känner du att du vill skriva av dig, lämna det i utkast isf. Eller skriv dagbok. Det är bara patetiskt och pinsamt när du håller på såhär, jag lovar dig. För du framstår som en ytterst omogen och velig tonåring. Och inte som en bra mamma. Jag vet inte om Kelly har det bra hos dig eller inte, men i många anseenden hade hon nog haft det bättre hos en annan familj. Jag förstår hur hjärtskärande det måste vara att höra, och jag skriver det absolut inte för att vara elak eller klanka ner på dig! jag tror inte att jag hade klarat det själv, men då hade jag iallafall tagit ansvar för mina handlingar och sett till att barnet hade fått det bästa! Man kan inte vara så frukansvärt egoistiskt att behålla barnet för ens egen skull. Barnets bästa är det man ska se till först!

Lycka till i framtiden och jag hoppas verkligen att Kelly kommer utvecklas till en bra liten tjej, och mår bra trots hennes föräldrars handlingar(alla barn påverkas!!!)

Lycka till!

FotografOliviaoLsson
Postat 2011-02-24 kl 19:11:26
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/

Jasså.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar