SMÄRTA, med stora bokstäver!

Postat 2010-11-02 kl 21:09:59

Jag känner ingen som sparkar,hickar eller rör på sig. Det bara värker. Det känns precis som mensvärk och hela magen gör ont! Också gör det ont i underlivet. Ingen anning vad det är, men det känns som flera knivhugg!
Man skriker av smärta! Har kännt det en gång förrut och det var i malta..

Bild från idag förresten :D Kommer med fler i nästa inlägg

R
Postat 2010-11-02 kl 21:40:01

jobbigt :/ hoppas det blir bättra <3 otroligt söt bild förresten!

Anonym
Postat 2010-11-02 kl 22:08:34

När du får ont i ryggen är det dags, under förlossnibegn känner du inte att bebisen rör sig heller.

JENNYHAMMARSTRÖM- MITT LIV SOM MAMMA
Postat 2010-11-02 kl 22:30:04
Blogg: http://jennyhammarstrom.blogg.se/

vilken söt blogg du har :)

Ankan
Postat 2010-11-02 kl 22:48:32

Ojojoj, vänta du bara...

Nathalie
Postat 2010-11-03 kl 00:36:35

Åhh, jobbigt :(

Malin
Postat 2010-11-03 kl 07:22:49
Blogg: http://malintjus.bloggplatsen.se

Jag förstår precis din smärta med knivhuggen, hujedamig jag har lika! Men min barnmorska förklarade att det är bebisen som rör på huvudet och vrider sig, därutav smärta.



Kram!

Anonym
Postat 2010-11-03 kl 09:59:51

Läst dessa kommentarerna och jag kan ju säga att min mamma när hon väntade mig hon hade inte ont i ryggen men när jag själv låg där och skulle få min bebis jag hade ont över allt där man kan ha ont! Sen så behöver det inte bara vara bebisen som vrider på huvudet ... det kan ha startat lite smått! Lycka till nu med bebisen! :)

Mammabellaa
Postat 2010-11-03 kl 10:00:36
Blogg: http://mammabellaa.blogg.se/

Hoppsan glömde namn och blogg haha!

Stephanie
Postat 2010-11-03 kl 22:06:26
Blogg: http://stephanieronning.blogg.se/

Det är när bebisen gräver sig längre ner i bäckenet med huvudet. Det är då det " strålar ".. hua.. inte skönt alls. Har lika jag med till och från..

Sandra!
Postat 2010-11-04 kl 00:49:33
Blogg: http://saandrap.blogg.se/

Hej,

jag har läst lite i din blogg och jag måste bara säga att verkar vara en stark person.

Hoppas verkligen att de går bra för dig, jag tror du blir en toppen mamma! :D

Ida
Postat 2010-11-04 kl 10:08:39

Jag tror att det kan vara förvärkar. Jag hade precis likadant för ungefär 2 år sedan nu när jag väntade min son... kolla med din barnmorska om du är orolig...

Sophie
Postat 2010-11-04 kl 10:57:48
Blogg: http://milfodilf.blogg.se/

Hej! har samma problem, har haft så ont att jag hat varit inlaggd på förlossningen två nätter men dom kunde inte göra mer än att ge mig smärtstillande, vilket hjälpte en liten stund sen var det igång igen.

Varma bad har varit min drog den sista tiden och de hjälper! Livmodern håller på att träna upp sig för att orka pressa ut barnet när det är dags, livmodern är ju en muskel och de gör väldigt ont när den drar ihop sig. Ta två alvedon och lägg dig i ett varmt bad så blir de bättre, du kanske har någon som kan massera ryggslutet på dig? de kan ja också rekomendera. Hoppas att de blir bättre :)

Stargirls
Postat 2010-11-04 kl 11:20:35
Blogg: http://stargirlsnollelva.blogg.se/

Usch jobbigt att det gör ont :( jättemysig blogg har du iaf :)



Gå gärna in och tävla om en bok, två läppglans och ett supergulligt armband på våran blogg - http://stargirlsnollelva.blogg.se/2010/november/tavling-1.html



Kramar

Stargirls ;)

Anonym
Postat 2010-11-04 kl 13:25:40

Det är helt normalt!

Kring v. 35-36 rör sig barnet(s huvud) nedåt och då känns det som att någon sticker upp knivar i underlivet. Det gör fasligt ont men är ofarligt. Samtidigt sjunker magen och du kommer att känna att trycket upp mot revbenen minskar och det blir lättare att andas, trots att du gått längre i graviditeten och det egentligen bara blir tyngre att bära...

Att hela magen är hård och gör ont (man vill helst inte att någon ska känna efter sparkar, för hela magen är så öm) beror på att du har förvärkar och sammandragningar. Det är svårt att känna bebisen rörelser när sammandragningarna pågår. Det är detta som känns som mensvärk.

Är du orolig för att du inte känner bebisens sparkar, eller för att du är osäker på varifrån smärtan kommer kan du alltid ringa och fråga din BM, som förhoppningsvis kan ge ett lugnande svar eller undersöka dig.

Lycka till med den fortsatta graviditeten och med bebben när h*n kommiit!

Anonym
Postat 2010-11-05 kl 18:38:31

du ser såååå mycket äldre ut på bilden xD hoppas att värkarna försvinner D:

Mariiia
Postat 2010-11-17 kl 21:31:52

Ojoj jobbigt! Men det blir säkert bättre när barnet kommer, jätte fin bild förästen! <333 DIGGAR DIN BIOGG!

margarita
Postat 2010-11-23 kl 10:00:22
Blogg: http://margaritazogu.blogg.se/

så gullig bebis :D

ida
Postat 2010-11-26 kl 16:22:47
Blogg: http://iidaoolofsson.myshowroom.se

Har en sån väska som du har brevid dig på bilden, tycker föresten att du är en otroligt stark person som behåller barnet <3

ann-marie
Postat 2010-12-01 kl 18:48:11

Vad vacker du är! Stort grattis till din dotter :D



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar