I min sits

Postat 2010-11-06 kl 11:31:29

Varför läser ni om ni blir så himla arga? Det är ju inte erat barn det handlar om och ni ska inte få bestäma över vad jag ska göra? Jag skulle vilja se er i min sits och se hur ni klarar det! Skulle varit spännande.

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 11:38:07
Blogg: http://striperellis.blogg.se/

Hej hej:)



JAG SÄLJER MASSA



FINA FESTPLAGG



VÄSKOR, KLACKAR BILLIGT:)



samt en pälsjacka.. kika in :



http://striperellis.blogg.se



sara
Postat 2010-11-06 kl 11:42:17
Blogg: http://haringen

en fråga bara



När du hade sex med en turk i turkiet visste dina föreldrar ?

josefine
Postat 2010-11-06 kl 11:42:40
Blogg: http://osin.blogg.se/

sv; "I Sverige har en kvinna rätt till abort tíll och med graviditetsvecka 18. Efter vecka 18 tillåts abort endast om det finns särskilda skäl eller om barnet är svårt skadat. En speciell utredning görs och du måste ha Socialstyrelsens godkännande. Efter vecka 22 bedöms barnet kunna leva utanför sin mammas kropp och då är det inte längre tillåtet att göra abort."



Om du nu hade valet att göra abort skulle socialstyrelsen kontaktat dig och rådgiva dig genom det, men jag läste att du inte vart i kontakt med socialstyrelsen..



Alltså, ska du ha en sån här blogg kan du väl åtminstone skriva ordentligt, och enligt fakta.

lilly
Postat 2010-11-06 kl 11:49:00

kan du sova på magen eller sidan? eller måste du typ sitta på en stol och sova? tänk om du sover och utan att du märker något så ligger du plötsligt på magen, vad skulle hända då? :O många kramar

Madde, Mamma till Melker
Postat 2010-11-06 kl 11:50:10
Blogg: http://parfymfri.blogg.se/

Jag tycker du är skitduktig!



De flesta som kommenterar med negativa ord är de människor som antagligen inte har barn själv, och har man inte barn själv har man absolut INGEN aning om hur det är och kan vara! Man växer in i rollen, och alla ligger vi ju på helt olika mognads nivå.



Du bor fortfarande hemma och kommer med stor sannolikhet få lite hjälp från din familj, vilken kan behövas ibland, oavsett ålder.



Stå på dig, du är den bästa mamman för ditt barn och det kan ingen, aldrig någonsin ta ifrån dig!



Kul förresten att du bor i Sollentuna! Jag är uppvuxen i rotebro :) Vart i sollentuna bor du?

josefin
Postat 2010-11-06 kl 11:54:05
Blogg: http://josefinlundineverlund.blogg.se/

ta inte åt dig av va andra säger.

jag tycker du är hur stark och modig som helst.

önska jag kunde ge dig en stor kram.

jag har följt dig nästan från början. och det tänker jag fortsätta med. jag känner mig lite liksom delaktig utav det hela.

jag tycker att du är bra och modig. och det är det enda som betyder någonting (y)

Jannika
Postat 2010-11-06 kl 11:55:32
Blogg: http://jannikassmulor.blogg.se/

Det är lite svårt för folk att acceptera att du tycker du gör det bästa för ditt ofödda barn. Jag förstår precis varför du behåller det. redan när min tös va en liten myra i magen så va hon min bebis, mitt barn, mitt allt.. Jag tror iofs att det är svårt för folk att förstå varför du försökte bli gravid som 12åring. det känns oansvarigt och du känns för ung. den är så ungt som 14 också. Men helt allvarligt. vad ska du göra liksom? Jag tycker du är grym. skit i de elaka kommentarerna. Dumt å bli gravid så tidigt men gjort är ju gjort! och inte fan kan man döda ett barn.. det är alltid ett barn. Folk tycker ju att vi är unga också, som 20 och 21. världen är konstig ibland.

En som är stolt över dig
Postat 2010-11-06 kl 11:58:37
Blogg: http://josefinebrask.blogg.se/

Fattar liksom inte vad människor ska bli arga över,

det är ju ändå ditt val och dessutom ditt barn,inte dems, skit i vad anndra säger!

kan säga rakt ut att jag tycker det är så tufft utav dig att behålla det, de är så starkt utav dig och helt underbar att ni fortfarande har kontakt du och pappan till barnet!

är glad gör eran skull, finns de pappor som bara sticker när de fått veta,

tycker du är grym att du står för vad du gör och skapat, helt underbart blir så glad utav att se en sån tjej som du, 14år och gravid är inte många som är, lycka till nu och sköt om dig. kramis

tove
Postat 2010-11-06 kl 11:58:41
Blogg: http://sideshowtove.blogg.se/

Hej, vill bara säga att jag tycker du gör ett bra jobb. Det är ett otroligt stort ansvar som man måste ta. Skulle jag vara i samma situation hade jag nog också fött barnet. Ser fram emot att se Kelly. Ha det bra :)

Elsa
Postat 2010-11-06 kl 12:04:44

Jag är verkligen imponerad av dig! Att ställas inför ett sånt svårt beslut och bara vara fjorton... Vi är lika gamla så jag vet hur jobbigt det kan vara i den här åldern, men att samtidigt vara gravid är helt ofattbart! Jag hoppas att du inte tar åt dig av idiotiska kommentarer, att du står för ditt beslut! Du är grym! Jag önskar dig verkligen all lycka med ditt barn!

linda zetterman
Postat 2010-11-06 kl 12:05:42
Blogg: http://lindazetterman.blogg.se/

Vad tänkte du när du läste Tyras inlägg om att det borde vara åldersgräns på att skaffa barn? (om du nu läste det).

Jag önskar dig all lycka med graviditeten och framöver :)

emma
Postat 2010-11-06 kl 12:08:44
Blogg: http://emmaastraand.blogg.se/

JAG ÄLSKAR DIG OCH DIN BLOGG ! Du är en stark människa, älskar det du gör. Du kommer bli en perfekt mamma och jag kommer stötta dig med en massa fina komentarer hihi.



Vill du vara med i veckans blogg ? Kolla in min och anmäl dig :)

ERICA MENDES
Postat 2010-11-06 kl 12:08:46
Blogg: http://mendezz.blogg.se/

Heej, roligt att du ska få ett barn men du är bara 14år väldigt ungt, men vad säger man ålder spelar jue ingen roll.



Grattis för barnet ;)

kolla gärna in min blogg också.

www.mendezz.blogg.se

hemligt
Postat 2010-11-06 kl 12:11:26
Blogg: http://haringenblogg

får du få barn för dina föräldrar ? accepterade dom det när du berättade det ? vart dom arga ? herregud, varför står det inte i tidningar eller nånting att jusst du är gravid. det är ju stort. inte normalt att en 14årig tjej är gravid. herregud, är helt chokad. du vet att förlossningen är jätte stort va? du som är så liten, det kommer göra dubbelt så mycket ondare på dig efftersom att du har så '' litet hål''. och vissa får ligga i flera nätter oh kryssta. du borde ha tänkt på dom värsta sakerna innan du tänkte att du ville behålla barnet. jag tycker att du borde gjort abort i e¨n så tidig ålder, med ditt val. oh jag klagar inte, bara mina åsikter..

Mysiseen !
Postat 2010-11-06 kl 12:22:34
Blogg: http://mysiseen.blogg.se/

Hej . Sovit gott? :D

Helena
Postat 2010-11-06 kl 12:25:09

Hej!

jag heter Helena, och jag är 13 år. Jag undrar om du har några tillbakablickar angående graviditeten typ som tänk om, tänk om...?



P.S tycker att du sköter det här väldigt bra för att vara 15 år gammal.

A L I C E
Postat 2010-11-06 kl 12:32:05
Blogg: http://monkipoo.blogg.se/

skyll dig själv när du är gravid när du inte ens FÅR ha sex. Man är byxxmyndig när man är 15 you know. äckelhora

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 12:32:29
Blogg: http://noordhs.blogg.se/

Gud vad kul att få en liten unge :) kolla gärna in min blogg också!

Madde
Postat 2010-11-06 kl 12:33:15
Blogg: http://mccj.blogg.se/

Hej.Vill bara säga att ja tycker att du är MODIG, Jag själv är 23 o väntar oxå mitt första barn.



Skit i vad alla andra skriver, dom har inget eget liv o bry sig om, därför lägger dom sig i alla andras, och vissa kan även va svartsjuka, för att dom inte har egna,..



FORTSÄTT med de du gör. Ja tror du kommer bli en lika bra mamma som alla andra =)

Rebecca
Postat 2010-11-06 kl 12:34:27
Blogg: http://subsisting.blog.com

Håller med! Jag skulle nog bryta ihop i tårar om jag var i din sits! xD Herregud, jag vet inte hur du gör det.



Sen alla som fortsätter att kommentera om att hon/du försökte bli gravid när hon var 12 år, och att det var oansvarigt, barnsligt etc. Har ni verkligen mött en 12åring som inte varit oansvarig, barnslig och kunde tänka som en vuxen? Nä, juste eyeroll

Gullan86 gravid med första barnet som kommer 11/11
Postat 2010-11-06 kl 12:34:53
Blogg: http://gullan86.blogg.se/

Men varför lägger du ner energi på att ens bry dig om idioterna, radera de kommentererna som du mår dåligt av så kommer folk tröttna de tycker ju det är kul när du reagerar.

de förtjänar inte ett inlägg av dig.



kramar

Josefine
Postat 2010-11-06 kl 12:36:38
Blogg: http://www.automatic.devote.se

Du är stark! :)

Marice
Postat 2010-11-06 kl 12:36:55

Hej! Jag tycker att du ska vara jätte stolt. Det är ett tufft val att bli mamma och man behöver all stöttning man kan få. Ignorera och ta inte illa upp för alla ELAKA och omogna kommenterar du får i bloggen. Jag är också en ung mamma, jag fick min son när jag var 17. Men jag klarade av det galant och det kommer du också att göra. Du är jätte duktig, mogen och kommer klara detta fintfint! :) Stå på dej och hoppas du o din bebis kommer må bra o få all lycka i världen! kramar

Elena
Postat 2010-11-06 kl 12:38:20

Beundrar dig mycket! Att du orkar stå emot alla onödiga kommentarer om dig. Det är dina val så då är det bara det som gäller. Liksom det är ditt liv och ingen annan kan styra det. Hoppas att allt går som det ska. Kram

kellyandersson..
Postat 2010-11-06 kl 12:40:27
Blogg: http://kiiowa.blogg.se/

du kommer klara allt bara jättefint, bry dig inte om vad dom andra idioterna säger, du kommer bli en jättebra mamma :)

joline mamma till två!
Postat 2010-11-06 kl 12:50:29
Blogg: http://mamiij.blogg.se/

publicera alla elaka kommentarer så att deras ip adresser syns SÅ ALLA KAN SE OCH SÖKA UPP DEM...



Vill också tillägga en sak, dem som klankar ner på andra och finner fel hos andra är sånna som inte är helt nöjda med sig själva och darav måste klanka ner på någon annan föratt känna sig lite bättre själva...



usch ni borde verkligen skämmas!

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 12:57:44

eran bebis kommer ju bli ABLINO! men de e ju gulligt...

Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg
Postat 2010-11-06 kl 13:01:35
Blogg: http://nattstad.se/cecilies

Vi hade inte ens satt oss i din sits.

en läsare
Postat 2010-11-06 kl 13:02:40

Vadå arga ? Det är sjukt att skaffa barn så tidigt som du , jag har själv en ung mamma . Hon var 18år när jag föddes och du ska bara veta hur mycket jag har hatat det , skämts över det mm .

Och när man är 14år så är inte kroppen redo för att skaffa barn , man har massor i skolan kvar och enligt mig så är man inte redo att ta hand om ett barn på egen hand .

Det är mer ansvar än vad man kan föreställa sig !



Men som sakt det är ditt val ..



Kram

MIKKI
Postat 2010-11-06 kl 13:04:02

DU ÄR STARK! ta inte åt dej av alla negativa kommentarer, dom försöker bara trycka ner dej!!! puss ha det bäst :)

Nattiiz
Postat 2010-11-06 kl 13:07:34
Blogg: http://struumpaan.blogg.se/

Hej. Vad tycker dina föräldrar om att du är gravid ? :)

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 13:11:58

skit i dom bara, du vet själv att du kommer klara detta och att det kommer gå bra, skit i dom och låtsas som om de inte finns istället :)



du är jätteduktig!

E
Postat 2010-11-06 kl 13:19:00
Blogg: http://esecret.blogg.se/

hej!:) hittade just till din blogg och jag kan bara säga att du måste vara jättestark, när jag var 14 skulle jag aldrig ha kunnat klara av ett barn. Du verkar sjävlsäker, det hjälper säkert! Hoppas allt går bra, och för de som inte stöder ditt val kan man ju bara säga att det är ditt val, inte deras och om du tror att du klarar det så ska de bara vara tysta och inte blanda sig, det tycker inte ajg är okej! kram!

erica :)
Postat 2010-11-06 kl 13:27:04
Blogg: http://soeriica.blogg.se/

du kommer nog bli en jättebra mamma och en bra förebild för kelly! strunta i alla andra och slösa inte din tid på att svara på deras onödiga kommentarer, du har en jättebra blogg och fortsätt som du gör, det är några få som inte gillar dig, men det är många som gillar dig också =) kram!!<3

neda
Postat 2010-11-06 kl 13:28:28
Blogg: http://bluephotos.blogg.se/

hejhej :D allt bra ?



ha en trevlig dag ...

lovisa
Postat 2010-11-06 kl 13:28:40

Hej, jag vet & jag förstår att du blir ledsen om folk håller på..men det dom inte vet om dig, kan ju vara att du kanske är mogen för att ha ett barn, visst 14 år är väldigt tidigt, men för det är du inte inkompetens till att ha ett barn, du är stark tycker jag som behåller det. Och jag tror och vet att ni kommer få det bra du & ditt barn, det är bara att kämpa på när det känns svårt. Ta inte åt dig av alla duma kommentarer, det kan vara så att dem är svartsjuka, ..menar jag är 18 och skulle gärna velat ha en unge, det är inte åldern som sätter gränsen, det är hur mogen man är. Jag tror på dig! kämpa bruden

Linda
Postat 2010-11-06 kl 13:31:03

Hej, jag tycket att du är duktigt och står upp till de du säger! Många förstår nog inte hur det är at tvara gravid vid 14 år, men jag tycker att de är ditt beslut om hur du vill forstätta!

och du har gjort ditt val!

Bry dig inte alls om dom dumma och idiotiksa kommentarerna!

Hoppas allt går bra och att ni båda mår bra sen!

Emelie
Postat 2010-11-06 kl 13:32:13
Blogg: http://eemeliekarlssonn.bloggplatsen.se

Bry dig inte om vad andra säger, du kommer bli en perfekt mamma till Kelly :)..

hanna
Postat 2010-11-06 kl 13:45:23
Blogg: http://phootogenic.blogg.se/

ah men det kan jag ju förstå, är det många i skolan som tittar snett och säger saker om dig ?

jag tror nog att du kan bli en bra mamma !:)

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 13:54:10
Blogg: http://mittlivminaberattelser.blogg.se/

Du är ung till din ålder. Jag tycker jag är ung mamma och det har varit en riktig tuff tid för oss. Men då har inte vi haft samma stöd som du säkerligen kommer att få och som vi har saknat. Men vi har klarat oss igenom det ändå och det kommer du säkert att göra. åldern är bara en siffra man kan vara lika oansvarig även fast man är 35 som 14. Det handlar om hur mogen man är. Och jag tror på dig! Du kommer att klara detta galant som precis vilken annan mamma. Man växer in i de och det är helt underbart. Jag vet hur hormonerna kan spöka i graviditeten men ta mina ord intill dig skit i dom elaka kommentarerna. Ingen vet hur du kommer att bli som mamma.

Lycka till och jag ser framemot att få se ditt lilla mirakel:) varma kramar från en annan mamma

Johanna
Postat 2010-11-06 kl 14:06:31
Blogg: http://denbastablondinen.blogg.se/

Hej Mikaela

Jag ville bara säga att jag tycker du verkar vara världens modigaste och coolaste tjej.

Bara av att läsa din blogg känns det som att jag känner dig. Jag vill bara säga det att du inte ska lyssna på dom puckona som säger en massa taskiga saker. Du visar att du är mogen redan som 14 åring och att du kan klara det liv som ligger framför dig medans dom beter sig som själviska barnrumpor!

Du tar ansvar för vad som har hänt och hanterar det riktigt bra enligt mig.

Kom ihåg det att det finns många som läser din blogg som stödjer dig och önskar dig bara väl i livet.

Hoppas att du mår bra och att lilla Kelly också gör det.

Kram

Johanna

miicka
Postat 2010-11-06 kl 14:08:10
Blogg: http://miiickasblogg.blogg.se/

Oj är du inte närvös inför när du ska föda barnet? Och vad säger alla i din skola om att du är gravid? vart inte dina föreldrar arga när du "gjorde det" i turkiet när du bara var 12, du kännde väll liksom inte honom?

Kram♥

D
Postat 2010-11-06 kl 14:15:13

med korten på bordet kommer du bli en sån där socialbidrags ensamstående mamma som byter karl som hon sveper vin.

När tårarna på hennes kind faller på grund av dig, kommer du kunna leva med det?

När hennes kinder kommer hetta på grund av skam för dig, kommer du kunna leva med det.

När hon själv kommer kasta bort sin framtid för att gå samma väg som dig ( vetenskapliga upptäckter visar att tonårsföräldrars barn själva får barn i tidig ålder), kommer du kunna leva med det då?



Du har ett val, du kan inte ge henne något som adoptivföräldrar inte kan, tvärtom.

Du kan ge ekonomisk obalans, skam och tårar.

självklart kärlek men vad är det jämfört med den kärlek, ekonomiska balans och lyckan hos hennes adoptivfamilj?



sluta vara självisk och inse du 14 år, det finns en anledning till varför man inte ska ha barn vid 14, och du inget undantag.

Tänk bara efter, och lycka till.

Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare! Ta chansen att vinna ett kingslandspannband!
Postat 2010-11-06 kl 14:16:27
Blogg: http://satilaryttaren.blogg.se/

tråkigt att folk är så negativa :/ Herregud det finns ju människor som blir mamma vid 10-års ålder!

Fia
Postat 2010-11-06 kl 14:21:34
Blogg: http://fiaejohansson.blogg.se/

Oj, det finns visst MÅNGA som är avundsjuka på dig. Bara stå på dig så ska allt gå kanon ;) Du verkar va ett störtskön mamma, lugn och sansad. Man behöver inte vara en 30 årig mamma för att älska sitt barn, du gör det precis lika bra även om du är 14 ;) Lycka till med allt ! Kramar från en mamma

inda&sabina
Postat 2010-11-06 kl 14:23:44
Blogg: http://bosaanke.blogg.se/

älskar din blogg,själv är man 14 år,men skulle aldrig tänka mig och bli gravid nu,du är stark,

pussss!:D

emina
Postat 2010-11-06 kl 14:23:58
Blogg: http://infinitelove.blogg.se/

Jag tror du kommer bli en superbra mamma. Det finns ingen annan som kommer kunna bli en bättre mamma än just DU till DITT barn. Din ålder spelar ingen roll.. Ta inte åt dig av elaka kommentarer, dem dömer dig i förväg, du har inte ens fött barnet. Jag tror på dig, och lycka till :)

Amanda
Postat 2010-11-06 kl 14:31:24

I din sits? Vi andra har fett nog att följa svensk lag och inte ha sex olagligt :) dvs du.

E '
Postat 2010-11-06 kl 14:35:18
Blogg: http://missteenagegiirl.blogg.se/

älskar din blogg och har precis börjat följa den lycka till med barnet (:

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 15:12:46
Blogg: http://jamieofsweden.blogg.se/

Lilla gumman, jag tycker du är oerhört modig som har valt det här beslutet! Det är aldrig lätt att vara förälder och särskilt inte om man är så ung! Kom ihåg att det faktiskt är OK att be om hjälp när man är helt slut! Du verkar ha ett bra stöd omkring dig och det ska du vara väldigt tacksam över för det är det långt ifrån alla som har! Jag önskar dig enormt lycka till och hoppas verkligen det kommer gå bra för dig och din lille bebbe :) Kramar Jamie

Emma
Postat 2010-11-06 kl 15:15:38
Blogg: http://emmavond.blogg.se/

Mikaela, jag förstår att det är svårt, men försök ignorera alla elaka människor som kommenterar. De har ingen aning om vad du går igenom. Jag tycker du är otroligt stark och mogen för din ålder. Jag beundrar verkligen dig! Du kommer bli en fantastisk mamma till en underbart litet barn. Du och Kevin har skapat ett liv. Det är något av det finaste man kan göra. Du har mycket kärlek att ge till barnet, det är jag säker på. Därför borde folk inte oroa sig ett dugg. Kelly, eller vem du nu kommer att bli som ploppar ut, kommer få det bra, det är jag alldeles säker på.



Stå på dig Mikaela, du klarar det här galant, kram!

Linnea
Postat 2010-11-06 kl 15:32:00
Blogg: http://alifeinpictures.blogg.se/

Har man bara kritik och ge till dig har man inget på denna bloggenatt göra! Varför ens titta om man inte gillar det? :)

jag älskar din blogg i alla fall! Jag tycker du är modig, och du verkar vara en super härlig tjej! :)

Carl Panzram
Postat 2010-11-06 kl 15:41:57

Jag utgår ifrån att detta inlägg var skrivet utifrån min kommentar.

Tydligen har du svårt för att folk kritiserar dig, inte helt ovanligt med unga mammor heller.

För det första hade jag inte satt mig i din situation, och hade jag ändå hamnat i den så hade jag gjort abort, med tanke på barnets bästa.

Du är otroligt självisk.

Abort innebär ett borttagande utav en parasit, det är inget liv.

Jag har läst igenom din blogg, och du är inte ens i närheten av vara mogen nog för att kunna ta hand om ett barn. Var beredd på ett helvete till liv.

Svara på den här frågan, är du snäll:



Varför har dina oansvariga föräldrar inte anmält pappan till barnet för våldtäkt på barn?

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 15:58:12

ÅH herregud, hur kan ni sitta här och säga att man är avundsjuk på en sådan här situation? det är väl det sista man är. När jag var 14 lekte jag fortfarande med barbies och jag kommer inte vilja ha barn förens efter 25. I minst 20 år kommer du att dras med det där barnet och fostra det. All din frihet är tagen.



Unga mammor kan vara lika bra mammor som en 30-35 åring, men du är ju själv fortfarande ett barn. TÄNK!

Sandra
Postat 2010-11-06 kl 15:59:09
Blogg: http://motherhood.blogg.se/

Jag HAR varit i din sits. Så jag anser att jag har rätt att kritisera.

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 16:03:28
Blogg: http://ironexic.blogg.se/

du är ung,men sjult stark. tror att ni kommer få att bra liv tsm. önskar er all lycka.

I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2010-11-06 kl 16:09:14
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

Jag fattar inte hur alla dessa negativa människor kan sitta och skriva att du inte är redo för lilla kelly när dem inte ens känner dig. SO WHAT om du är 14, du kanske är som en 19åring i sinnet liksom.

Och jag såg att det var någon som fråga om du skulle leva på dina föräldrar... vafan? Det skulle du väll göra även om du inte var gravid!!! Äh! Vet du vad sötnos? De är inte värda din uppmärksamhet - du har asmånga läsare som står bakom dig och jag skulle mer än gärna söka upp alla negativa jävlar och lära dem om ett och annat både genom ord och handling.



Du är ascool Mikaela, och stark. Kelly har tur som får dig som mamma!!!

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 16:11:37

alla som säger fatta du kommer inte kunna ha barn, varför ens säga då? det är försent med abort och ni kommer ingen vart med det, förutom hat!´tack o hej

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 16:49:12

"Det är ju inte erat barn det handlar om"

Nej men det handlar om ett oskyldigt litet barn som ett LITET BARN SKAFFAR.



Man blir förbannad när man läser sånt!

Ina
Postat 2010-11-06 kl 17:09:24
Blogg: http://inamattsson.blogg.se/

Jag har föjt din blogg nu i 3 dagar och tycker du är modig. Och som många kommenterar att du kommer bli en super bra mamma det tror jag på att du kommer bli!

P.S. Du ser ut att vara en hur trevlig person som helst :) Och du har mitt stöd, massa kramar på dig :)

fanny
Postat 2010-11-06 kl 18:05:55
Blogg: http://writtenbyfanny.blogg.se/

men snälla söta ni som kommenterar så sjukt!

vissa säger att hon fortfarande är ett barn ?! men hallå, ja deklart hon är!men hon kommer väl inte ändras mer än vad hon har gjort? hon är ju super! hon kommer ju kunna vara med sina vänner och allt.asså, tycker det är så jävla onödigt allt..hon har gjort sitt val. ni kan inte ändra på det!



låt det bara vara tjejen .

skit i det. dom får fan skämas lite eller tänka på vad dom säger...fan va arg ja blir på detta .

Jenny
Postat 2010-11-06 kl 19:43:08
Blogg: http://jennysmodemix.se/

Jag tycker det är strongt gjort. Är det så att du har fattat ett beslut att du ska behålla då tror jag oxå att du kommer att fixa det fullt ut. Jag önskar dig lycka till.

Nu vet jag inte om du är ihop med pappan el inte. Jag va inte det. han va otrogen när jag va i 6 månaden så jag har varit ensamstående med min underbara son sen han föddes. Han är idag 11 år jag fick han när jag va 19...

Kram på dig hoppas att du får en bra lördag kväll

ida
Postat 2010-11-06 kl 20:08:30

jag tycker om din blogg jätte mycket! :) tycker du är väldigt mogen o duktig som behåller barnet..

jag var själv 16 när jag blev gravid nu är jag 17 år och har en som på 4 månader!! maila gärna mig [email protected] =) kram!

Nathalie
Postat 2010-11-06 kl 20:32:41
Blogg: http://delavmittliv.blogg.se/

Jag tycker att det är starkt av dig! Att inte bry sig om vad andra säger.. Precis så ska det vara! det är DITT liv du ska leva, ingen annans! Jag beundrar dig att du väljer att bli förälder så ungt, men det är klart att du kommer klara det! :)

Lycka till!

M
Postat 2010-11-06 kl 20:56:35

Bryr dig inte om dem idioterna!

Jag tycker det är jätte intressant att läsa din blogg!

Never Mind You Are So Strong ;)



Kram från M ;*

Emma
Postat 2010-11-06 kl 21:59:00
Blogg: http://emmajosefincarlsson.blogg.se/

Du är ju fortfarande ett barn själv!!



när jag läste på din blogg så tänkte jag va fan 14år och är gravid:O

men du väljer själv.

bara du ha pappan vid din sida och din familj som kan stötta dig, LYCKA TILL

sofie nilsson
Postat 2010-11-07 kl 13:01:28
Blogg: http://sofiiestyle.blogg.se/

Hej! Först och främst vill jag gratulera till graviditeten, väntar själv barn den 2 januari (en liten flicka här också)



Nu till det jag egentligen ville säga! Jag tycker inte du ska bry dig om alla negativa kommentarer du får för att du är ung och gravid! Jag tycker det är starkt av dig bara att orka vara så positiv i graviditeten trots alla negativa kommentarer och blickar du garanterat får pga den. Jag tycker inte föräldraskap har med åldern att göra, utan mer med mognad. Är man tillräckligt mogen och förstår att man måste sätta barnet före sig själv och att man måste göra allt man kan för att göra det så bra som möjligt för barnet, så tycker jag man kan bli en jätte bra mamma oavsett åldern!



Det finns personer idag som skaffar barn vid 30års ålder som sen inte klarar av att ta hand om sitt barn ordentligt! En del är menade att skaffa barn och andra är det inte, du verkar vara en som är menad att skaffa barn och genom att ha läst din blogg tror jag att du kommer att bli en toppen mamma!



Det finns många fördelar med att skaffa barn när man är yngre också, barnet och mamman får ett helt annat band då! Min mamma fick mig när hon var 19 och hon och jag är både mamma o dotter och vänner! Vi har jätte kul ihop, shoppar, festar, umgås osv! Jag hoppas att du och din dotter får ett lika fint band som jag och min mamma har!



Var rädd om dig och magen och hör av dig om du vill dela gravida tankar :) kram på dig!

Malin
Postat 2010-11-07 kl 13:16:19

Jag håller med alla postiva kommentarer! Du är riktigt stark. Och varför ska man hålla på att tjata om att du är så ung och blahblahblah nu? Gjort är gjort. Det gäller att göra det bästa av situationen, vilket du verkligen gör.



Med stöd från föräldrarna så kan du klara skolan också. Lycka till!

Sara
Postat 2010-11-07 kl 14:17:11

Jag blir inte arg . jag tycker att du är skitduktig som tar hand om sitationen. Och du tänker ju på diitt barn och det är ju bra. :)

Jag tycker du är duktig.

J
Postat 2010-11-07 kl 17:33:56

asså om nån sitter o läser din blogg och blir arg eller skriver(kommenterar)en massa konstiga långa texter borde ba gå läsa andra bloggar är det så svårt? Läs inte om ni tycker att de stört eller äckligt som någon hade sagt gå och sök på något annat på nätet.Jag fattar inte varför gör ni det och vad har ni med Mikas liv att göra? INGET ni har inget med hennes liv o göra va f*n tror ni ska hon gå och fråga alla vad ni tycker ska hon fråga er om hon får behålla sitt barn?Nej det ska hon inte och jag tror och hoppas på att ni vet att hon inte ska fråga någon annan vad hon ska göra och låta okända människor bestämma åt henne, hon bestämmer själv vad skulle ni ha gjort om ni var i samma situation jag tror faktiskt att många av er skulle behållt barnet 20 veckor liksom 4 månader,jag skulle verkligen inte brytt mig om vad andra säger och tror inte Mika gör det heller så jag frågar er vad har ni med Mikas liv att göra kolla på er själva först tro inte att ni är perfekta eller något sånt vaddå äcklig alla är människor man är väll inte äcklig om man är gravid man måste inte vara gift vad är det ni inte förstår två personer som är ihop älskar väll varann så som gifta par gör så varför tycker ni att de fel och om Mika är 14år hon ska inte vara 14år förevigt liksom och så ligger inte mognaden på åldern den finns i hjärnan. Låt Mika vara orka kommentera och bara som i en kommentar" om du bodde i malmö skulle du bli stenad"vaddå stenad mår du bra människa?Vart lever du i berget eller?

Jag var bara tvungen att skriva det här ha det bäst Mika, Kelly är ett jätte fint namn lycka till puss och kram du är bäst<3

johanna
Postat 2010-11-07 kl 19:04:03
Blogg: http://pluppy.blogg.se/

Hej! Tusen kramar till dig och massvis med lyckoönskningar till dig och ditt barn.. !!!!

jess
Postat 2010-11-07 kl 19:08:19
Blogg: http://ijesssica.blogg.se/

du är sjukt stark tjejen!

Mathilda
Postat 2010-11-07 kl 19:53:40
Blogg: http://mathildahanssen.blogg.se/

Carl Panzram ..Jag har bara en fråga till dig, hur vet du så mycket om hur unga mammor är???



Malin
Postat 2010-11-07 kl 20:21:54

Vill bara säga att du är extremt grym som står på dig. Du är verklige inte ensam. Du har massor vid din sida som kommer hjälpa dig. Håller verkligen ionte med den personen som skrev att dom som får barn ungt, deras barn blir också mammor i tidig ålder. Min mamma fick mig när hon var 16. Men jag är 20 nu och inte gravid än. Så håller inte med där. Men nog om det du är Grym kom ihåg det. Kramar från en som tycker att du är GRYM ;)

Kimiees-Här kan du läsa om mitt skitroliga liv som tonåring i Eskilstuna.
Postat 2010-11-07 kl 21:35:38
Blogg: http://kimiees.blogg.se/

hej! vill bara säga att jag tycker det är jättestarkt av dig att du valde att gå igenom det här även fast din familj inte stöttade dig i början. Kul att du har en så bra relation till pojkvän och barnets pappa och att det slutade bra mellan er, finns ingen värre än dåliga slut, jag har vart där så jag vet. Du kommer klara det här skitbra! men hur känns det? är det nervöst? jag skulle nog vara jättenervös om det var jag, och samtidigt så himla sprudlande glad så det inte gick att beskriva! du kommer få en dotter tjejen, om bara några veckor kommer du att hålla en liten, jättevacker flicka som du kommer att skapa ett helt nytt liv tillsammans med i dina armar. Du kommer se henne växa upp, gå i skolan, lära sig saker och en massa annat! jag är så himla superglad för din skull! måste tillägga att jag hittade till din blogg genom bloggtopplistan där du låg överst, grattis till det! ;) det här med att folk säger att du är för ung, det kan ju stämma samtidigt som det kan vara helt fel! de som känner dig vet och det är ju olika från person till person, alla är olika. Hellre att man är 14 när man skaffar barn än 65 typ! din familj och kevin stöttar dig! men om det känns tufft någon gång så kanske du kan tänka på att någonstans i sverige finns det en liten tjej som tänker och tror på dig, och den tjejen är jag! många kramar till dig

emma
Postat 2010-11-07 kl 22:59:14
Blogg: http://emmaericsson.webblogg.se/

Skulle du vilja se oss i din sits? det är väl för fan du som satt dig i den själv? märks ju att du inte är mogen att bli mamma bara genom ditt beslut att behålla barnet. stackars unge.

Jessica
Postat 2010-11-08 kl 10:40:48
Blogg: http://minstorstaforsta.blogg.se/

Jag tycker du är riktigt modig som vågar detta! Ta inte åt dig vad andra säger. Du kommer bli en jätte bra mamma. Jag har själv precis gjort en abort, och jag ångrar det hur mycket som helst, men jag följde inte mitt hjärta.. Jag lyssnade på andras åsikter. Jag fick bara kränkande kommentarer om att jag inte skulle kunna klara att ta hand om ett barn, jag är bara 16 år. Lev livet istället du har allt framför dig.. Men egentligen ville jag behålla min lilla bebis. Så tycker du är riktigt stark! Lycka till i graviditeten och i framtiden :) Kommer självklart fortsätta läsa din blogg. Kram <3

Rafael
Postat 2010-11-08 kl 15:27:55
Blogg: http://anotherana.webblogg.se/

Jag har varit inne på din blogg några gånger och tänkte börja följa den nu. Jag har själv varit gravid (oplanerat) men fick missfall i 12:e veckan. Just nu har jag inga tankar på att skaffa barn för jag är vettskrämd :) jag är rädd för att bli gravid, att inte kunna ta hand om mitt barn, att inte vara mogen nog, att inte ha någon frihet osv. Jag tycker du är jättemodig som vågar gå igenom det du gör. Självklart är det alltid ditt val om du vill behålla barnet eller inte (jag vet att du är för långt gången för att ändra dig nu ändå) och trots att andra verkar tycka det så är du ingen "hora" för att du är gravid vid så låg ålder. Det är många som har sex när de är unga, sen att du råkade bli gravid är ju sånt som händer, det är ju liksom inte så att du blivit gravid 13 gånger med olika killar. Jag längtar tills du äntligen får träffa din Kelly och hoppas du fortsätter blogga :)

En tjej!
Postat 2010-11-08 kl 16:28:27
Blogg: http://nattisblogg.blogg.se/

Jag lovar dig att du kommer att bli en bra mamma :)

Hoppas att allt är bra med dig,

Kram !



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar