Hur jag gör mina videos :

Postat 2010-11-18 kl 17:37:54

Har fått många frågor om hur jag gör mina videos och jag tänkte berätta :)
Okej number uno, så behöver man en såkallad "green screen"

Jag har sattit upp min green screen i en rullgardin (som vi aldrig rullar ner, så den syns aldrig) som är i köket, så jag har faktiskt min lilla filmstudio i köket!
Man kan köpa greenscreen på tex. www.fxhome.com

Sedan när du har filmat dig själv med greenscreenen bakom så måste du ha en program att redigera i.
Ett greenscreen program kan känna igen den gröna färgen och ta bort den så du kan lägga till en annan bakgrund.
Jag använder COMPOSITE LAB PRO från www.fxhome.com  (ja det kostar)

Man kan antingen ha en video eller bild som bakgrund.

Sedan sparar du videon och du kan klippa den i tex. Windows Movie Maker, så kan du lägga till ljudeffekter och annat.

Malin
Postat 2010-11-18 kl 18:32:09

Satt upp heter det ;)



Ville bara säga att jag tycker du är jättestark som behåller barnet och jag tror du kommer bli en jättebra mamma till Kelly :)

Tack för en bra blogg!

Madde
Postat 2010-11-19 kl 18:24:09
Blogg: http://typei.blogg.se/

coolt :O =!

Fia
Postat 2010-12-25 kl 21:32:42

Hej skulle vara kul om man har på sig något grönt och sedan redigerar man videon/bilden...

Det skulle nog se lite kul ut!!



Kämpa på!!

Det är tur för kelly att hon har dig!!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar