Frågor och svar 12/11

Postat 2010-11-12 kl 15:13:02


Är du ny läsare? Läs det här inlägget först innan du börjar fråga :
http://micahs.se/2010/november/hela-historien.html

Är inte ditt svar med? Då kan det bero på att jag redan svarat på frågan en gång förrut, kolla i arkivet:
 Frågor och Svar <--Klicka 
 Jag svarar INTE på frågor 2 gånger.  Och jag svarar inte på frågor som" berätta hur du hade sex" eller liknande. Jag kan också ha missat din fråga, men var på den säkra sidan, fråga igen!:


Veckans frågor och svar:


Hej, vart bor du i Sollentuna?
Helenelund :)


Men du är säker på han Kevin är pappan ?
Ja såklart! :) Jag är 100!


har du några syskon?
bor du med din pappa? , undrar bara för att jag har läst din blogg ganska länge och aldrig hört nångonting om han:)
Jag har 2 halvsyskon! :)
nej jag bor inte med min pappa, han bor i katrineholm, därför nämns han inte så mycket i bloggen :)
men vi åker dit imorgon för att fira farsdag!


Vad jobbar du med?
Något riktigt coolt och roligt! :) Det är allt jag säger.


vad har du för intressen då?
Spela gitarr, sjunga, göra filmer, vara med kompisar och gå på tillställningar!


Hej, är du inte rädd för att någon i skolan ska tex knuffa dig så att barnet skadas?
Jag är alltid skit rädd för det! Eller typ när jag åker bil så är jag rädd att jag ska
krocka och sen ser jag hur hela bilsätet har blivit blodigt.. Såg det i en skräckfilm det därför :/


Tänkte bara fråga hur du ska göra efter du gått ut högstadiet?
Detta verkar dumt att säga, men jag har faktiskt inte tänkt på det än. Det är ju viktigast
att gå ut högstadiet först. Sen kan man ta ett sabbatsår när man ska börja i gymnasiet.


Heeej en fråga var det många som kollade konstigt på dej när du kom till skolan
Nej inte alls :) Alla bara log och var trevliga.


Hört talas om kondom?
Ja, faktiskt. Synd att det inte fanns någon vid det läget då!


vad säger polisen om det hela? man får ju inte ha sex när man är under 15, då är det ju våldtäckt?
Polisen? Vad vet jag? Dom vet ju inte om att jag har haft sex.


Gud vilken stor och fin mage du har fått <333 vilken storlek kmr kelly ha på kläder tror du??(när hon är nyfödd) är hon en stor elr liten bebis??
Hon är en jätte stor bebis :D Vet inte kanske.. 54-56? :)


vart ska du praoa någonstans? :)
Ska inte praoa, jag kommer ju bara vara till besvär! :P


Hej! jag undrar hur många du har haft sex med?
2.


Vilken skola i sollentuna gick du i innan du fick mamma"Lov" :)
Jag går i skola i solna, inte i sollentuna :) Går i Alfaskolan.


Är du noga med vad du äter nu när du har en liten bebis i magen? Äter du vegetariskt eller närodlat? Eller äter du massa chips och billys pan pizzor och mat som är fullproppade med massa E-ämnen som man annars gör i din ålder?
Haha jag har alltid ätit hemlagat och det fortsätter jag med :D Men inget specielt vegetariskt :) Men jag äter inte så mycket rött kött. Och jag hatar billys! :)


kommer du filma förlossningen?
Haha, ja du. Jag tror jag kommer vara upptagen med annat ;) Nej jag skoja. Men det kommer bli
filmat ! Men inte av mig :)


Måste bara fråga, varför har du nästan bara kjolar på dig?
Fint! Slutade med byxor för 2 år sedan.. Men hemma kan jag ibland ha mjukis :)


hade du samlag av egen fri vilja?
Ja, har aldrig blivit tvingad :) Det känns bra att veta va? :)


Var redigerar du dina filmer nånstans?Asså vilket program.
Composite lab och Windows movie maker :)

H A N N I S
Postat 2010-11-12 kl 15:54:09
Blogg: http://magnussonhannaemeelia.blogg.se/

Åhh snälla SVARA PÅ DETTA :)

1.Kommer du lägga upp din förlossnings film på bloggen???



Och vad var heter den skräckfilmen om när en gravid krockar och det blir blod på sätet?! Känner igen den :P SNÄLLA SVARA :)

Mimmsan
Postat 2010-11-12 kl 15:54:15
Blogg: http://minimimmsan.blogg.se/

Hejhej.Lade bara märke till att nån sa att det räknas som våldtäkt om man har sex under 15. Det är inte sant, men om man är under 15 och har sex med någon över 15 kan (den som är över 15) polisanmälas.

Men inte om båda ville. Men det är det som menas med byxmyndig, att man får ha sex med precis vem man vill utan att det är ett brott mot lagen.

Kramar på dig och Kelly <3

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 16:01:33

heter din ma/no lärare Edde?! :o

anna-sara
Postat 2010-11-12 kl 16:05:18
Blogg: http://aannasara.blogg.se/

kul med frågestund :)



Vill ni vta hur ni kan tjäna PENGAR på bloggen? Kolla in mitt inlägg MONEYMONEY där jag har massa bra tips som funkar! :D

julia
Postat 2010-11-12 kl 16:17:47
Blogg: http://endastbild.blogg.se/

har du missat min fråga eller vill du inte svara på den? :p

hedvig
Postat 2010-11-12 kl 16:24:53
Blogg: http://bossonbuus.blogg.se/

bod din pappa i katrineholm? :o

där bor ja! :)

vad heter han? :)

Amanda
Postat 2010-11-12 kl 16:41:59

KATRINEHOLM?

jag bor också där.. skulle vara kul att se dig! :)

var nån stans i katrineholm bor han?

Olivia
Postat 2010-11-12 kl 16:51:45
Blogg: http://oliviaspictures.blogg.se/

hur gammal är pappan till barnet? :)

fin blogg föresten :p

kram

Ella
Postat 2010-11-12 kl 17:09:21

"vad säger polisen om det hela? man får ju inte ha sex när man är under 15, då är det ju våldtäkt?

Polisen? Vad vet jag? Dom vet ju inte om att jag har haft sex."



DU är GRAVID. Vad jag vet är det ett rätt så säkert sätt att avgöra att du haft sex...

Ella
Postat 2010-11-12 kl 17:11:36

Till Mimmsan:



Du har väldigt fel där. Det är sexuellt utnyttjande alt våldtäkt om man har sex med någon som är under 15 år. Även om båda ville ha sex.



Kom en dom för en månad sedan där tjejens (14 år) föräldrar anmält hennes POJKVÄN (17år) för våldtäkt. Och vet du, han blev dömd!

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 17:48:44

Sålänge en av partnerna är under 15 och den andra över 15 räknas det som våldtäkt, även om du ville ha sex. Är du inte orolig hur bb kommer att reagera, ifall polisen skulle bli inblandad? Eller om någon som läser din blolgg som tycker illa om dig skulle anmäla? för du är väl medveten om att din ex kille kan få betala en hel del.

Tove
Postat 2010-11-12 kl 17:54:44
Blogg: http://zezuz.blogg.se/

OJ hade totallt missat den sidan, onödigt av mig att fråga exakt vad det stog där ^^,



Ville bara Önska dig att allt går bra, inte många dagar kvar! lovar att hålla tummarna för dig och Kelly!

p.s jätte fint namn du valt tycker jag :D

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 18:07:30

finns ingen storlek 54..

Hanna
Postat 2010-11-12 kl 18:10:36
Blogg: http://stardusth.blogg.se/

Hur får man .se eller .com på bloggen?

madde
Postat 2010-11-12 kl 18:43:04
Blogg: http://typmadde.devote.se

hej micaela! :)



för det första vill jag börja med att säga att jag älskar din blogg mer än något annat.

det ska bli så himla kul då du får ditt barn, kmr läsa den varje dag då <3



för det andra så vill jag fråga dej om du kmr att lägga upp vidon från din förkossning? :p

hoppas att jag får svar!

kram :)

Nadya
Postat 2010-11-12 kl 19:02:00

Hej! jag undrar hur många du har haft sex med?

2.



HAHAHAHAHAH

åh gud, vad rolig du är mich (a)

puuuuusss<3

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 19:18:02

Hej! Kommer du skriva en förlossningsberättelse och/eller visa filmen när du föder?

Lee
Postat 2010-11-12 kl 19:55:32
Blogg: http://minbloggelmk.blogg.se/

hej ser att din pappa bor i katrineholm och att du har 2 styvsyskon börjar nästan fundera på om vi har träffats heter din pappa Per?

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 20:54:46

som svar till den som sa att det är våldtäkt när man är under 15 och det äre inte :)



om dom "ville göra det" så är det ju såklart helt lagligt haha ^^

LISOU
Postat 2010-11-12 kl 23:22:14
Blogg: http://lisou.webblogg.se/

"Hört talas om kondom?

Ja, faktiskt. Synd att det inte fanns någon vid det läget då!"



Det är ingen ursäkt att det inte fanns en kondom tillgänglig. Om man inte vill ha barn vid en viss tidpunkt (som du även skrev att du inte ville just nu men att det hände), så har man inte sex utan att skydda sig.



Har man sex utan skydd finns det alltid en risk för att man blir gravid. Så det där svaret du skrev att det inte fanns en kondom tillgänglig just då tycker jag var ganska dumt svarat.

wiken
Postat 2010-11-12 kl 23:53:49

Hej jag ville bara säga chocklad hejdå

sara
Postat 2010-11-13 kl 00:06:18
Blogg: http://dubidub.blogg.se/

Hej vilken klass går du i nu? asså årskurs? för såg nån hade skrivit att hur ska du göra när du gått ut högstadiet. Eftersom om kelly är ett år när du ska börja gymnsaiet så har hon ju rätt att gå på förskola så du kan fortsätta dina studier.

Nana
Postat 2010-11-13 kl 00:09:15
Blogg: http://princesschan.blogg.se/

O__o heh, jag slutade att använda byxor för ca ett och ett halvt år sedan :3 men har det iof i bland tex hemma...



Riktigt intressant blogg... :3 så himla modig du är! owo

Kendra
Postat 2010-11-13 kl 00:35:02
Blogg: http://kendras.se

HejHej :) För det första så vill jag säga en jätte grattis! Sedan så vill jag påpeka en grej till den som skrev följande : "vad säger polisen om det hela? man får ju inte ha sex när man är under 15, då är det ju våldtäckt?"



Så, NEJ det är inte våldtäckt då Våldtäckt är när en person Förgriper sig på en annan sexuellt och med våld, att den ene inte är med på det. spelar ingen roll om man bli påhoppad parken eller om ens pojkvän utför det. Ett NEJ är alltid ett NEJ..



Sedan det här med att K faktiskt är 18 år så är det ju olagligt att dom har haft sex eftersom år 2010 är tjejernas byxmyndighetsgräns på 16 år.



Alltså det är inte våldtackt bara för att man är under en viss ålder :P

Haha ville bara ha det klart. :)



Grattis igen och lycka till!! Du kommer säkert bli en pigg supermamma! P&K, kendra

FYYSH
Postat 2010-11-13 kl 00:43:15

"som svar till den som sa att det är våldtäkt när man är under 15 och det äre inte :)



om dom "ville göra det" så är det ju såklart helt lagligt haha ^^"



Tro vad fan du vill, men det är fortfarande sexuellt utnyttjande av minderårig, alternativt våldtäkt. Kevin är skyldig till detta, eftersom hon INTE var byxmyndig när dom hade sex, och kunde således inte ge medgivande. Du kan INTE GE MEDGIVANDE OM DU ÄR UNDER 15 ÅR. Alla samlag med en person under 15 år (Om den andra parten är 15 eller över) Räknas som sexuellt utnyttjande av minderårig, eller våldtäkt på minderårig.

Har folk så jävla svårt att förstå det?

Läs på lite innan ni kastar ur er massa jävla påståenden som är osanna.



Vad som är mest skrämmande är att Mikaelas föräldrar accepterar att deras barn har blivit våldtagen. Det ÄR våldtäkt/sexuellt utnyttjande trots att hon "sa att hon ville". Medgivande betyder ingenting när man är under 15.

Mikaelas föräldrar borde gå en kurs i hur man uppfostrar och tar hand om ett barn.

Hade det varit min 14-åriga dotter som kommit hem och sagt att hon var gravid med en 18-åring kille hade baseballträt åkt fram, och hetsjakten på killen hade börjat.



Kevin var förmodligen väl medveten om att han skulle begå brott när han låg med Mikaela, och var han inte det, så hoppas jag han blir varse om det nu.



Hur fan kan folk acceptera det här?



Någon borde ringa in och tipsa polisen om en barnvåldtäktsman, och visa den här bloggen, så att rättvisa kan skipas.

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 01:58:08

helenelund <3

MansonDust
Postat 2010-11-13 kl 09:44:00
Blogg: http://mansondusts.blogg.se/

Stl 50/56 finns, inte 54. Hur är hon en "jättestor bebis"? Tycker du har en jätteliten mage. ^^, Lycka till!

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 09:52:55

"Hört talas om kondom?

Ja, faktiskt. Synd att det inte fanns någon vid det läget då!"



Du kanske inte skulle haft sex då?

alexandra
Postat 2010-11-13 kl 12:34:30
Blogg: http://alexandragaspar.blogg.se/

vad säger polisen om det hela? man får ju inte ha sex när man är under 15, då är det ju våldtäckt?

Polisen? Vad vet jag? Dom vet ju inte om att jag har haft sex.



polisen kan inte göra något om Mikaela var med på det :)

Deniece
Postat 2010-11-13 kl 15:18:13
Blogg: http://divokys.blogg.se/

HEj! jag undrar hur du fick tag i Composite lab?

Var det den du gjorde filmen om dåliga kommentarer i? TACKSAM FÖR SVAR!! :)

leia
Postat 2010-11-13 kl 18:48:48
Blogg: http://itsnoface.blogg.se/

va stark du är som klarar av något sånthär. lycka till i framtiden! kram :)

Sofia Pihlblad
Postat 2010-11-13 kl 19:58:47
Blogg: http://stockholmaarens.blogg.se/

Gud va nära du bor mig då bor bara nåra kvarter från helenelund :D<3

Wilma
Postat 2010-11-13 kl 20:07:46

Hur kanns det i magen? kanns det konstigt att ha en levande manniska i magen? gor det inte ont nar din mage vaxer och nar barnet sparkar? :D

Nadia
Postat 2010-11-13 kl 21:32:27
Blogg: http://vannersomvikanner.blogg.se/

Du mikaela?? Kan inte du hjälpa mig med min bloggdesign?? Snälla! Din är så grymt snygg och ändå så himla söt! Och Vilken sida gjorde du din blogg på? Lycka till med bebisen Kramar från Nadia <333 Svara till [email protected] :D

Nadia
Postat 2010-11-13 kl 21:35:31
Blogg: http://vannersomvikanner.blogg.se/

sa du inte att du blivit våldtagen? hehe de spelar ingen roll annars men undrar bara för du sa att du inte blivit tvingad

ellie
Postat 2010-11-14 kl 01:07:43
Blogg: http://myrslokens.blogg.se/

Åh helenelund, där var jag senast idag :P

Patrik
Postat 2010-11-14 kl 12:17:27

Det är bara FYYSH som har förstått situationen. Som 14 åring så har man ingen röst inom rättsväsendet. Även om sexet var frivilligt så kommer inte åklagaren gå utifrån det. Polisen kommer följa lagen, och utifrån lagen så är detta ett solklart fall av sexuellt utnyttjande alternativt våldtäkt.



Alla ni som kommenterar att det kvittar vad lagen säger, sålänge de både ville och hon inte blev tvingad så kommer inget hända, vet inte vad ni pratar om. I lagens ögon så vet inte en 14 åring om konsekvenserna av sex så de förstår sig inte på om situationen frivilligt eller inte.

Jakob
Postat 2010-11-14 kl 23:01:36

Vad är det för fel på dig?

Sanne - mamma till lykke
Postat 2010-11-15 kl 11:19:12
Blogg: http://lykkeochjag.blogg.se/

stlk 54? 50 isf..

Annette
Postat 2010-11-15 kl 14:49:48

Fråga 1:

Skolsköterskan som missade att du var gravid gjorde ett allvarligt misstag och kan anmälas till Socialstyrelsen. Att inte utesluta graviditet om det kommer en 14-årig tjej och klagar över utebliven mens samtidigt som hon visserligen bantar, men vikten inte går ner, är bland de allvarligaste misstag man kan göra som skolsköterska. Har du anmält henne, eller tänker du göra det?



Fråga 2

Har du börjat använda amnings-bh än? Amningsbh-ar ger bra stöd också åt gravidbröst innan bebin har kommit ut. Dels är det bekvämt, dels ser man till att man får så lite hängbröst som möjligt efteråt.





Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar