Dagens fråga 16/11

Postat 2010-11-16 kl 17:27:47


Ska du ta hand om Kelly själv eller ska din mamma också vara lite "mamma" till henne?:)

Jag ska ta hand om barnet själv, mamma ska väl inte få behöva vara mamma IGEN.
Och barnet ska ju inte få vänja sig vid min mamma för mycket så hon tror att det är hennes mamma.
Min mamma kommer inte ens vara "lite" mamma, för det tillåter jag inte. Nejnej. Mormor räcker att hon ska vara! :)

Anonym
Postat 2010-11-16 kl 17:34:51
Blogg: http://fotogalna.blogg.se/

Heej!



Jag har en fråga angående din graviditet :)

Hur mycke har du gått upp, för att jag vet att väldigt många gåt upp mycke i vikt =)



Ps: Mikaela jag vet att du kommer att fixa att bli en underbara mamma, och Kelly kommer att beundra dig precis som jag gör :



Lycka till, kramar

chaiimphoemphon
Postat 2010-11-16 kl 17:36:18
Blogg: http://chaiimphoemphon.blogg.se/

Tja!

Haft en bra dag?



Kram Chaiimphoemphon♥

danyH
Postat 2010-11-16 kl 17:37:07
Blogg: http://danyh.blogg.se/

Hejsan, hoppas allt är lugnt?



Jag har precis börjat satsa riktigt stort på min ny designade blogg och uppdaterar flitigt, bara igår så fick jag 600 nya läsare från att ligga på 100 varje dag. Men även jag som marknadsför mig själv behöver ju en liten putt för att komma ut i eran värld, skulle vara grymt med ett litet "samarbete" , jag är öppen för förslag, jag gör musik/videos som du kan lyssna på i min blogg.



Om du kunde göra reklam för min blogg genom din så kanske vi kan skrapa fram någonting du vill ha eller dedikera till någon eller något vad vet jag? I can make a hit!



Hör gärna av dig :)



http://www.danyH.blogg.se/

Solvei
Postat 2010-11-16 kl 17:38:21
Blogg: http://soooliboli.blogspot.com

Fin blogg, lycka till med Kelly:)

amanda matanovic
Postat 2010-11-16 kl 17:41:27
Blogg: http://ammm.blogg.se/

JAG HAR EN FRÅGA TILL DIG :)

Hur gammal är din mamma?

amanda matanovic
Postat 2010-11-16 kl 17:41:27
Blogg: http://ammm.blogg.se/

JAG HAR EN FRÅGA TILL DIG :)

Hur gammal är din mamma?

Anonym
Postat 2010-11-16 kl 17:46:39

Hej!

jag har en fråga.

Vart är pappan någonstans? och hur gammal är han?

kan man få se någon bild på han?:)

Tacksam för svar.

PS: du är grym!

Chelisa
Postat 2010-11-16 kl 18:01:37
Blogg: http://egovyn.blogg.se/

Vem ska ta hand om barnet när du är i skolan?

Och hur är det att vara höggravid i åttan inför en hel skola?:)

Ma
Postat 2010-11-16 kl 18:17:13
Blogg: http://www.tottis.wordpress.com

Hej Micah!

Det här är första gången jag läser din blogg, och jag blir helt förtrollad av dig och dina inlägg! Du verkar så stark, modig och fantastiskt glad, vilket gör mig alldeles varm inombords! När man läser din blogg så är det nästan som att man känner sig delaktig om du förstår vad jag menar, och jag går själv och längtar tills när sötnosen Kelly kommer ut :D



Jag blir tok-arg av alla dumma, idotiska och TOTALT ONÖDIGA kommentarer som du har lagt ut vissa inlägg om. Varför!? Märker dom inte att du är en toppentjej som inte verkar vika dig för något längre?



Om du har en scanner så får du gärna scanna in och mejla din autograf till mig, för jag känner mig helt euforisk, haha!



Hoppas av hela mitt hjärta att förlossningen går bra ♥



Du är awsome!

Knytt
Postat 2010-11-16 kl 18:43:11

Vad fint av dig att vilja ta allt ansvar, säg inte att det är självklart för det är det absolut inte med tanke på din låga ålder. Tänkte bara säga att du borde ta emot den hjälp du kan få, och att du inte ska oroa dig och bli för "självisk" med barnet och dess uppmärksamhet, mer människor i barnets liv betyder ju bara mer kärlek, hon eller han vet nog vem det är som är dennes mamma :) Lycka till nu!

:)
Postat 2010-11-16 kl 18:50:06

barnet kommer aldrig tro att din mamma är hennes mamma. hon vet och känner vem som är hennes mamma

Alexandra
Postat 2010-11-16 kl 18:58:43
Blogg: http://theheadrush.blogg.se/

Hej, halkade in här på ett bananskal här om dagen och nu måste jag kika in till dig lite då och då :-)

Jag har själv två flickor, en på snart 4 år och en på 8 månader.

Det är något fantastiskt du kommer att få uppleva och jag tycker att du verkar mogen för din ålder.

Jag tycker att du har en sund inställning till din lilla bebis i magen och vilket förhållande ni ska ha och hur stor plats din mamma ska ta i ert liv.



Lycka till tjejen, du kommer att fixa detta galant!

Åldern är bara en siffra.

Kram Alexandra.

Anonym
Postat 2010-11-16 kl 18:59:12

hej!

jag är helt säker på att du kommer bli en jättebra mamma till kelly :)

jag tycker att du är skit stark verkligen, är lika gammal som dig och jag hade inte klarat av det du går igenom, beundrar dig stort! <3

forstsätt som du gör och stå på dig!!

önskar både dig och kelly all lycka i framtiden :D

kram<3

Josefin
Postat 2010-11-16 kl 19:20:36

Förstår inte hur du kan skriva att du har alla förutsättningar när du inte alls har det. Din utbildning till exempel? Vem ska ta hand om ditt barn OM du ska utbilda dig. Vem ska ta hand om ditt barn OM du får ett jobb? Vem ska försörja dig och ditt barn om du blir arbetslös? Har du verkligen tänkt igenom detta? En sak om du vore 18, men det är faktiskt våldtäckt att du haft sex under 15 års ålder. Hoppas du förstår och inser ditt otroligt stora ansvar och jag hoppas verkligen att det inte slutar som i den sorgliga serien 16 and pregnant, att din mamma kommer få ta hand om ditt barn. Du är ett barn som ska få ett barn. Detta borde vara olagligt. Good luck...

Ebba
Postat 2010-11-16 kl 19:59:55
Blogg: http://ebbasbebis.blogg.se/

Hej :)

Trots mycket om och men har jag precis gjort beslutet att behålla min lilla bebis (är i ca. v7) trots att min familj är helt emot det..Och jag blev lite nyfiken på vad dina syskon tycker om att du är gravid? Och hur gamla är de? Tycker dom att det ska bli skoj osv eller är dom emot det?



Lycka till!

pina
Postat 2010-11-16 kl 20:09:21
Blogg: http:// misspina.blogg.se/

hej... du verkar vara en fin person.. och jag tror oxå att du kommer klara det.. men en fråga har de barnet en pappa??...

Anonym
Postat 2010-11-16 kl 20:45:26
Blogg: http://kasperjosefine.blogg.se/

Hej Michaela!

För det första vill jag bara säga att din blogg är grym och tycker du är jättestark och duktig som vill och vågar gå igenom det här. Du ska inte bry dig vad alla andra säger! Jag är själv 17 år och har en son på 2 månader. Jag fick höra samma saker, hur det blir med min utbildning, med jobb, hur jag ska kunna försörja mitt barn, och så vidare.. såg längre upp att det var någon som skrivit vem som ska ta hand om ditt barn om du får jobb. du är 14 år, vilket jobb skulle du kunna få då? och det finns nånting som heter dagis. men stå på dig michaela! mamma är ingen ålder, det äär någonting man är!

jag önskar diG all lycka till med förlossningen och med lilla Kelly :)

läs gärna min blogg, kasperjosefine.blogg.se



Kram Josefine

Tess
Postat 2010-11-16 kl 21:01:07
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Bra svar!

Johanna
Postat 2010-11-16 kl 21:04:14
Blogg: http://johannabergvall.blogg.se/

Klart du vill ta hand om henne själv! ^^

men glöm inte att du är viktig också så glöm inte att ta hand om dig själv o våga fråga om hjälp av din mamma :)

kramar!

H.
Postat 2010-11-16 kl 21:21:37

Men hon måste väl fortsätta att vara din mamma? Det låter inte som det när du säger "behöva vara mamma IGEN"

Du är fortfarande ett barn även om du snart ska få ett eget.

Det här säger jag inte för att vara taskig utan för att jag tänker på erat bästa.

Anonym
Postat 2010-11-16 kl 21:57:21
Blogg: http://hanne.aasa.blogg.se/

jobbigt med alla "frågor" folk ställer? konstiga & inte alltid rättvisa tycker jag!

Amanda
Postat 2010-11-16 kl 23:19:09

Du verkar tro att ha barn är en lek. Du kommer nog snabbt inse vad du har gett dig in på. Fan jag tycker synd om dig, och att du försökte bli gravid när du var 12? Alltså herregud säger jag bara. Du låter som en liten barn unge som borde växa upp innan det riktiga världen spottar dig i ansiktet.

Jag är själv 14 år och jag är jävligt glad att jag inte är du. Fan hur ska du skaffa en utbildning? Du har förlorat hela din barndom. Inte bara det, pappan till barnet bryr sig inte ett skit! Medans mitt störta problem är vad jag ska ha på mig och när mina läxor ska vara klara så är dina hur du ska mata ditt barn och massa saker. Fy fan.Det här borde inte vara en 14 årigs liv.

Lillemor
Postat 2010-11-17 kl 05:59:45
Blogg: http://minneavehline.blogg.se/

lycka till kram

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 13:24:50

bor du ensam?vart e den dära killen i turkiet nu?

har du kontakt med han? varför gav du ut din oskuld till han?

Michaela
Postat 2010-11-17 kl 19:13:03

Hur ska du göra när du fått ungen, kommer du ta med henne till skolan och amma och sånt i klassrummet? eller ska du ens amma henne själv? och kommer du köpa bebismat till henne själv eller gör din mamma det? tacksam för svar, för de frågorna är nog något många undrar.:)

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 19:38:43

ursäkta Josefine, Men vem ska ta hand om ditt barn om du får ett jobb? hur tror du vuxna människor som jobbar gör? får inte femtonåringar ha sina barn på dagis?

M
Postat 2010-11-17 kl 22:30:59

Hejhej, jag har kollat in din blogg några gånger sen jag såg den på blogg.se's topplista eller vad man kallar det.

Men jag måste bara kommentera om hur DUMMA och KONSTIGA kommentarer du får! :S

Jag kan hålla med om att du är i yngsta taget när det gäller att få barn, men att va mogen för barn är sååå mycket mer än en ålder? En 30åring mamma kan också vara dålig mamma precis lika väl som en 15åring kan vara, eller tvärt om man ha världens bästa unga som gamla föräldrar!



Men det jag stör mig på allra allra mest är kommentarer som: Vem ska ta hand om ditt barn när du går i skolan eller om du får en jobb?

Kan man tänka kortare?

Jag menar du ska väl vara mammaledig och få föräldrarpenning PRECIS som vilken annan mamma som helst?

Och om det nu är så att du får plugga lite hemifrån eller gå i skolan nån dag i veckan eller kanske ta med henne till skolan någon gång är det väl bara bra?? Jag menar hur många mammor jobbar/pluggar under sin föräldrarledighet?

(Om du nu skulle göra det, som det låter på vissa som kommenterar, eftersom jag inte läst din blogg länge vet jag ju inte)

Och sen när du varit föräldrarledig klart och (antagligen) ska tillbaka till skolan kommer ju din dotter vara MINST ett år om inte mer, då kan hon precis som ALLA andra barn börja på dagis? Och där har du dessutom en fördel, eftersom skolan har oftast kortare dagar än ett heltidsjobb! E

nda skillnaden är väl att har man ett jobb så lämnar man oftast det på jobbet medan när man går i skolan får man läxor m.m. men har man viljan att göra, vill man klara det gör man också det!

Jag förstår verkligen inte hur dom här människorna tänker?

Jag menar hur många personer överhuvudtaget är hemmamammor/hemmapappor med sina barn efter föräldrarledigheten?

Kan garantera att det är betydligt många färre än dom som fortsätter jobba/plugga!



Eller syftar personerna på att du är ensamstående? Då kan man ju inte riktigt heller förstå hur dom tänker, det finns ju ensamstående i alla åldrar!

Man kan heller inte alltid förutspå innan man får barn om man kommer att bli ensamstående eller inte?

Dessutom HAR ju din dotter (om jag hängt med rätt) faktiskt en pappa! Även om ni inte bor ihop och sånt.

Och att fråga hur du ska kunna ta hand om ditt barn om du blir arbetslös? VEM SOM HELST kan bli arbetslös? Oavsett ålder, oavsett om man är en eller två, det finns familjer där båda föräldrarna kan bli arbetslösa?

Och det där om utbildning, varför skulle inte du kunna utbilda dig?

Barn är verkligen inget hinder! (Det har jag själv egenerfarenhet av även om jag inte varit lika ung som dig med i den frågan spelar ju ålden absolut ingen roll!)

Också andra 14åriga tjejer som tror att DOM som själva inte varit gravida, själva inte haft några barn ska sitta och "läxa upp" dig om hur det är? Hur jobbigt och hemskt det kommer att vara?

Vad fan vet dom äns själva om det?

SJÄLVKLART kommer det jobbiga stunder, stunder man känner att "nu orkar jag snart inte mer" eller känner bara för att lägga sig ner och sova en stund MEN såna stunder har ALLA föräldrar någon gång!

FAST huvuddelen av alla föräldrar tror jag nog tycker precis som jag, dom bra stunderna är värda 1000000gånger mer än att det kan vara lite jobbigt ibland emellan åt!

Oj nu känns det nästan som att jag skrev en liten bok, men vart så himla upprörd när jag läste lite av dina kommentarer!

Stå på dig! Och vill du ska kan du!

Hoppas verkligen inte du tar åt dig av alla dumma kommentarer, för det borde du inte!

Kramar och lycka till med din lilla dotter. :)

Anonym
Postat 2010-11-18 kl 01:41:26

Du kommer ju ropa efter din mamma så att du får lunginflammation.

H
Postat 2010-11-18 kl 22:55:54

när är det planerat att du ska få Kelly? :)

tycker själv att det låter jätte spännande ;)

Sofia
Postat 2011-02-14 kl 06:57:08
Blogg: http://fyratassar.devote.se

Hejhej. jag måste säga att den här designen var den finaste du haft. jag har läst din blogg ganska länge, den är fortfarande lika intressant.

ha en bra alla hjärtans dag

sofia



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar