Calm

Postat 2010-11-06 kl 18:41:02

Idag har det varit väldigt lungt i magen, hon har legat konstigt med det har varit väldigt lungt. Inget stök eller bök, inget sparkande. Lite hicka var det på morgonen men sen så har hon varit så lugn. Inte helt stilla men bara lugn .

Det blev mjukisbyxor idag!

Batman ;o
Postat 2010-11-06 kl 18:47:54
Blogg: http://batmaaaan.blogg.se/

Sv; Jaha! Gud, dum jag får vara <.< Men tack för svaret, och lycka till! :D

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 18:52:59

Måsste bara säga att du är mycket inponerande! :D

Melina
Postat 2010-11-06 kl 19:07:30

Du fattar väl att 8 åringar läser bloggar, du är inte direkt en förebild som säger att du ville skaffa barn när du är 12 och blev av med oskulden.

Det var ett riktigt korkat misstag du gjorde, ett barn förtjänar inte att få så mycket skit, och ditt barn kommer få massa skit. Du är fortfarande så ung, och du ÄR omogen fysiskt. Ditt psyke har inget med det att göra, du är OMOGEN OCH INTE BYXMYNDIG. Att du går ut öppet med detta, offentligt bland barn som också använder sig av internet, måste vara DET MEST KORKADE DU HAR GJORT OCH KOMMER NÅGONSIN ATT HA GJORT.



Nej jag är inte feg som inte lägger ut min mail, jag ger inte ut min mail till främlingar. Nej jag har ingen hemsida eller blogg, mitt namn räcker.

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-06 kl 19:10:25
Blogg: http://www.micahs.se

Jaha okej Melina. Jag har klargjort att det inte är bra att skaffa barn i min ålder. Och jag har lagt ut varningar. Mer kan inte jag göra, som alla säger, så ska föräldrarna hålla koll på sina barn.

Och klaga inte ner mig

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 19:16:15

Ursäkta Melina men jag tror att hon har fått nog med skit av tillräckligt många människor. Om det nu är så illa, vad ska hon göra åt saken gjort är gjort. Glädjs åt henne ist som får uppleva att få ett barn. Visst jag är bara 17 år men tycker ändå att det är stongt gjort av henne att just berätta om det i sin blogg, då det finns så många människor som kommenterar sånna saker som du.

Sofia
Postat 2010-11-06 kl 19:21:25

Jag blir så irriterad på alla elaka kommentarer alla får osv. herregud det är ditt val,ditt liv, kämpa på! du kommer klara det här,ta ingen skit :)

ha det bra och lycka till med kelly och allt kram sofia!<3

Mikaela
Postat 2010-11-06 kl 19:21:27

Hej!



Jag vill bara säga att jag tycker du är stark som ska behålla det. Det kommer förändra ditt liv för alltid, och att du ändå har accepterat det är väldigt starkt.



Jag vill också säga att jag heter också Mikaela. Och gissa vad? Jag är också 14 år.



När det är dags: Lycka till tjejen. Den andra 14:åriga Mikaelan i Småland sitter och hejar på dig!



<3

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 19:24:32

Jag blev också gravid när jag var 14. Jag och mitt ex var äckligt korkade och använde inte kondom. Jag fick inte min mens så jag tog såklart ett test (du kanske också borde ha tänkt på det... host).

Mamma och pappa blev förbannade och jag gjorde abort.

Idag, 10 år senare, är jag så sjukt jävla glad att jag gjorde abort!



Jag förstod det inte då, men jag förstår nu hur fel det är att skaffa barn när man fortfarande är ett barn och bor hemma. Det trodde jag inte då, men det vet jag nu.

Jag hade skämts om jag hade bott hemma hos mina föräldrar med MITT barn, du kommer nog också göra det sen.



Nu har jag en pojke på 2 år, Liam heter han.

När jag var en gravid 14åring trodde jag att jag skulle klara skolan galant och kunna ta studenten med min kull och sen flytta hemifrån med mitt barn.

Men nu när jag har barn vet jag att så hade det ABSOLUT inte blivit.

Jag är inte ensamstående, jag är gift och har en syster som älskar att hjälpa till med Liam, och ändå har dessa två år varit skit jobbiga.

Men jag älskar min son och varenda sekund har varit värd det!



Du skall vara beredd på:

*Gå upp hundra gånger/natt till en gråtande baby.

*Kolik

*Spya

*Första 7 månaderna är barnet så beroende av dig att du måste nästan ha det i famnen ständigt, är barnet borta från dig för länge kan det uppstå panik. (Fast jag tror ju att det är din mamma som kommer bli som barnets mamma...)



Sen säger du att du inte vill tala om din ekonomi, det är för att du inte har någon, tänk dig vad jobbigt för dig när barnet vill ha samma dyra leksaker som barnets kompisar har, de som har 35åriga mammor och pappor som har råd att ge dom allt dom vill ha.



Hur kommer du känna då?



Var beredd på trotsåldern, du kommer bli UTSLITEN, och det är bara ett lindrigt ord! Du har ingen aning.



Jag läste att dina intressen är festa och shopping, du kommer inte ha råd med shopping på måååånga år och festa kan du ju DRÖMMA om!



Jag vet inte vad jag ska säga, jag önskar dig verkligen lycka till, för det kommer du verkligen behöva. Om nu inte Dina föräldrar blir föräldrar till Ditt barn.



Flicka lilla...

Erica
Postat 2010-11-06 kl 19:25:16
Blogg: http://surpricebox.com

jätte fin bild på dig tjejen :) det är ju skönt det med ibland ha lite slapp kläder :d

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 19:28:57

Jag kanske inte själv skulle valt eller ens varit i närheten av att skaffa barn vid 14 års ålder MEN vad ger det för rätt att klanka ner på henne!! Det är hennes liv, hennes beslut och framför allt HENNES BARN! De flesta som kommenterar här känner inte henne och kan därav inte ha några större belägg för eventuella elaka kommentarer!!



Jag tycker du är en stark tjej som gör det jäkligt bra!!

M
Postat 2010-11-06 kl 20:54:02

Du kanske har gjort ett misstag att inte göra abort

Fast du kommer nog bli en jätte bra mamma;)

Men du kommer nog få hjälp av dina föräldrar :P

Bryr dig inte om det elaka kommentarerna dem är ju idioter!

Du är en stark tjej som gör det mycket bra!



Kram från M ;*

Skriv gärna på MSN

Rebecca
Postat 2010-11-06 kl 21:17:45
Blogg: http://staaaacey.blogspot.com

Usch va hemska alla är mot dig mikaela!

Kan du inte bara radera skiten??

När du märker att ett inlägg är elakt så läs inte vidare, utan radera bara.

Man mår dålig av att höra sånna hemska saker!



Tänkte bara komentera inlägget egentligen, blev lite distraherad av alla hemska inlägg påvägen.

Men iaf.

Kelly hade varit lugn skrev du.

Hmm , hört talas om lugnet före stormen ;D

bebisar vet ju oftast när dom vill ut och passar på att vila upp sig.

Och nu har du dessutom inte långt kvar.. så vem vet, Du kanske har henne i din famn mycke snart!

Lycka till oavsett.

Jag kollar din blogg typ varje dag, så uppdatera när nått e på gång :)

Många kramar Rebecca + familj

gabbi
Postat 2010-11-06 kl 22:36:17
Blogg: http://lokiitaa.blogg.se/

Undrar bara :) <3

Vem e pappa till ditt barn ? har inte läst din blogg så länge <3

Anonym
Postat 2010-11-06 kl 23:27:45
Blogg: http://bosaanke.blogg.se/

älskar verkligen din blogg!:D

evelina
Postat 2010-11-07 kl 11:32:58
Blogg: http://http://evelinasing.blogg.se

hon som säger att du inte kommer ha råd med att shoppa och festa, men lyssna inte på henne, för hon vet inte hur mycket pengar ni har. Ni kanske r miljonärer eller kännar mycket pengar, vad vet hon? vad vet jag? men jag tror du kommer lyckas bra, du verkar hur gullig som helst och föresten hur känns det att vara gravid? :P

vem är pappan? :D <

Moa
Postat 2010-11-07 kl 12:39:53
Blogg: http://moarune.blogg.se/

gud det ser så mysigt ut att va gravid! haha. Du verkar va en underbar person och tror att du kommer bli en jätte bra mamma, hoppas de går bra med allt!

hawa
Postat 2010-11-07 kl 12:51:28
Blogg: http://blatteh.blogg.se/

hej asso jag fick en länk på din blogg och undrar bara : vad tycker dina föräldrar om att du e 14 år o gravid ? :) vill gärna veta tack :)

iza
Postat 2010-11-07 kl 13:36:51
Blogg: http://iizasvenningsson.blogg.se/

FY FAN va omoget att skriva såna fucking elaka komentarer! det är väl för fan HENNES val att behålla sitt barn? jag hade ALDRIG i mitt jävla liv ens tänkt tanken att göra abort.. jag är helt emot det. låt henne leva sitt liv, och sluta klanka ner på en person som är fan så mycket starkare än er!

blir så jävla förbannad på sånt!

alla har en åsikt men ni kan isåfall bara hålla käften o ha den för er själva isåfall, det finns väl inget att göra åt nu? och hon ville inte det heller. ÄR DET SÅ JÄVLA SVÅRT O FUCKING FATTA!??



mikaela: lycka till med barnet! så mysigt!

Melina
Postat 2010-11-07 kl 14:41:10

Hennes blogg är offentlig, hon får ta itu med elaka kommentarer, så är det bara.



Du, Mikaela, det du gjorde är riktigt dumt, om du inte redan vet det så kommer du snart göra det. Jag vill inte verka elak, men jag föratår inte hur du vill ta dig ansvaret att uppfostra ett barn, HELA DIN BARNDOM kommer vara som bortblåst, tro mig det är sant. Ditt liv kommer aldrig vara som förr. Det är en människa du tar hand om, inte en docka, det vet du säkert. Om jag var dina föräldrar skulle jag bli grovt besviken, om ett par år kommer du ångra allt. De som är mammor, de flesta har redan levt sitt liv, de har varit och shoppat med sina kompisar, de har festat, de har tagit studenten med sina vänner, de har redan gjort de som ett BARN ska göra. Du kommer inte göra något av de här, tro mig, det kommer du inte. Ditt liv kommer vara helt borta. Du har fortfarande möjlighet, men en dålig en, att låta din mamma ta hand om ditt barn. Det skulle vara det bästa för dig, men visst du kommer vara där och hjälpa till och allt, men om jag var din mamma skulle jag själv ta det ansvaret.



Kolla hon som skrev "2010-11-06 @ 19:24:32". Du kommer ångra allt, lycka till.

Emma [Hockey-Foto-Twilight]
Postat 2010-11-07 kl 18:02:21
Blogg: http://emmaanystrom.blogg.se/

Byxor?! :-O Du skrev väl att du inte hade haft byxor på flera år, fast det kanske var i början av graviditeten? ;)

Mathilda
Postat 2010-11-07 kl 20:06:20
Blogg: http://mathildahanssen.blogg.se/

Förstår inte varför alla skriver att hon kommer ångra sig, att hon kommer bli en värdelös mamma bara för att hon är 14 år. Vet tjejer som fått barn 25-30 års åldern och absolut inte klarat av det. Tror Absolut inte på att åldern har någon större betydelse på hur man blir som mamma..

Iza
Postat 2010-11-07 kl 21:27:43
Blogg: http://iizasvenningsson.blogg.se/

asså 'melina' ? vad är ditt problem? är du helt efterbliven eller? varför i helvete spammar du henne med komentarer om du bara ska hålla på o försöka trycka ner, tror du seriöst hon bryr sig vad du säger? fyfan va omogen.. tycker synd om dig, säger som mathilda: tror verkligen inte åldern har någon betydelse alls eftersom även dom äldre inte klarar av att ha barn. och herregud hon kan väl leva ett naturligt liv ändå o gå ut o festa nån gång? vafan är problemet liksom om hennes mamma tar hand om hennes barn när hon går ut nångång? asså lägg dig fan inte i andras liv, du vet fan inte ett skit om hennes liv! låt henne va förhelvete, du sitter där bakom din datorskärm helt anonym o bara klagar.. du kan inte göra något åt det ändå och vafan ska du göra? fortsätta med omogna inlägg? vad får du ut av de? är du avundsjuk eller vad är problemet eftersom du ödslar all din tid åt att ge henne uppmärksamhet som hon inte ens vill ha av dig. waste of time säger jag bara..

Evelina
Postat 2010-11-08 kl 19:07:40

Hej! :) Mitt namn är Evelina och jag är 18 år. Jag gör en tidning som projektarbete till skolan. En av artiklarna handlar om unga mammor och undrar ifall du skulle vilja ställa upp på en intervju? Skulle vara väldigt tacksam och det skulle kunna fungera utmärkt via mail. :)



Ifall du vill kan du skicka ett mail till mig till min hotmail. :)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar