20 frågor från frågestunden

Postat 2010-11-03 kl 17:59:03


Har valt ut några frågor från frågestunden, ni gillar verkligen att fråga men det är bra!
Här kommer svar:

Tappade du din oskuld till Kevin? Om inte, vem var det då??
Nej det var inte Kevin. Jag vet att det här kommer låta sjukt och äckligt och sånt men det var till en kille i Turkiet.
Hoppas ni förstår och inte bombar mig med hatkommentarer!

Hur har du tänkt klara ekonomin? Ska du bo hemma med Kelly tills du tagit studenten och skaffat dig ett jobb? Eller hur tänker du över framtiden?
Jag gillar inte ekonomi frågor, jag tycker jag klarar mig fint så det är väl det ni vill veta? :) Att allt är bra.
Ja jag ska flytta ut vid 18 års ålder, kanske med någon jag tycker mycket om. Och då ska jag förstås ha ett jobb eftersom annars funkar det inte!

Kommer du hinna med att blogga efter det att du blivit mamma?
Ja såklart, det är ju en hobby och alla har väl tid för sin hobby även fast man har barn? :)

Jag vet att du har kollat kön o allt, men de kan titta fel. Eller de kan ha fattat det fel.
Vad gör du ifall det blir en pojke?
Okej, det är ju inte så mycket att göra åt. Men det jag menar är att du har ju en hel drös av tjejkläder, de kan inte riktigt en pojk använda.
Jag är hundra på att det är en tjej. Hihi man såg hennes blygdläppar..
Ja jag tycker att när man är så liten så spelar det väl ingen roll vad bebisen har på sig, bara att h*n inte fryser!
Jag blir ju inte besviken eller något :)

Tycker du själv att du ser bra ut? Har du bra självförtroende liksom? Om så, säg fem saker du är nöjd med på ditt utseende och fem saker du inte gillar? :)
Jag tycker jag ser hyfsat bra ut. Jag får bättre och bättre självförtroende per dag, jag vet ju att jag inte är ful!

5 bra saker med mitt utseende:
1. Jag har väldigt gulligt leende
2. Jag har smala handleder
3. Jag har väldigt fin hud
4. Jag älskar mitt hår!
5. Jag har snygga bröst

5 dåliga saker med mitt utseende:
1. Jag har väldigt runt ansikte
2. Jag har stora lår(kolla inte!)
3. Jag har så krokig rygg
4.Jag har så spetsig näsa
5. Jag har så stor stortå!

Ser dina föräldrar fram emot att bli mormor och morfar?
Ja det gör dom! Dom köper barnkläder och längtar efter Kelly! :)

- Önskar du dig något speciellt i julklapp?
- följer du någon serie på tv?
- hur lång är du? :D
Pengar och kläder och söta små prylar!
Jag följer Gossip Girl.
Jag är 167 cm lång/kort.

Har du något drömyrke du vill jobba med när du blir äldre? :)
Jag vill bli familjeadvokat, och det passa ju väldigt bra nu när jag själv får barn och det är mycket om lagar och sånt! :D

Hur ser din "förlossningsplan" ut om du får som du önskar, vad vill du ha för bedövningar,osv?
Jag har skrivit på förlossningsplanen att jag är rädd för att spricka och jag vill ta det långsamt, och inga praktikanter!!
Sen vill jag ha lustgas och epidural :)

Kommer Kevin( pappan ) vara med under förlossningen ?
Ja nu har han bestämt sig för han vill vara med :)

5 för & 5 nackdelar med att vara gravid?

5 fördelar med att vara gravid :
1. Visa upp babymagen!
2.Man är så vacker när man är gravid!
3.Ha kompisar som klappar magen och frågar hur hon mår
4.Veta att man skapat ett liv!
5.Sparkarna som bekräftar att barnet lever

5 nackdelar med att vara gravid:
1.Svårt att komma förbi
2.Tungt
3.Illamåendet
4.Inte kunna böja sig(stackars misse har inte blivit klappad på ett tag!)
5.Se hur siffrorna på vågen bara går upp!

Ska du gå gymnasiet med din årskull?
Japp! Jag kommer klara det :)

Har du någon sorts rädsla?
Jag är jätte rädd för ormar och mörker.
Eller vad menar du? :)

Har du något husdjur?
Jag har en katt (brittisk korthår) som heter Bubble. Men hans födelsenamn är "Lollipop lover".
Han påminner lite om Garfield.

Hur många besökare har du varje dag?
2000 +

Undrar om du fortfarande är tillsammans med pappan till barnet? Ska han få träffa Kelly mycket, eller det blir "ditt" barn?
Vi är inte tillsammans , men vi är väldigt bra vänner ;)
Han ska få träffa Kelly när han vill, det är upp till honom, av mig får han träffa henne hur mycket han vill!

Var abort nån gång ett alternativ för dig?
Aldrig! Inte för mig, det var mina "näraochkära" ideé!

Försökte du att bli med barn när du var 12 år? :o
Knullade du mer än en gång när du var 12? :)
Ja, och ja.

Kommer ni att ta mååånga kort på förlossningen?
Japp! från vänterum till BB-hotel!

Är du säker på att du klarar av ett barn? du vet väl att det kommer bli mycket mer jobbigt, bl.a. det blir inte mycket sovande på nätterna.
Jag klarar av det! Helt säker, hur jobbigt det än kommer vara.

molly
Postat 2010-11-03 kl 18:31:40
Blogg: http://mollydacupcake.blogg.se/

jag tycker det är bra att du står för vad du tycker :)

och jag älskar din blogg!

Eve
Postat 2010-11-03 kl 18:38:03
Blogg: http://evenelle.blogg.se/

Var det en "olyckshändelse" att du blev med barn eller var det liksom meningen? :) Kram på dig fina du!

Ida
Postat 2010-11-03 kl 18:46:07
Blogg: http://idalinneas.devote.se

Hej! tycker du är otrolig! du är lika gammal som jag (+samma klädsmak för vi har många likadanna kläder ;) ) och du är med barn och du behåller barnet! det skulle jag med gjort om jag var gravid, men tycker du är otroligt modig! vänttar också med att bli mamma, men fösrtom kanske 10 år ;) en fråga bara: värför ville du bli med barn så tidigt? värför inte väntta?

KRAM och lycka till med förlossningen, tycker du är fantastisk!

Anonym
Postat 2010-11-03 kl 19:05:41

kan du inte svara på alla frågor istället..

Linea
Postat 2010-11-03 kl 19:44:16
Blogg: http://lineaessberg.blogg.se/

Varför inga praktikanter? Det är helt fantastiskt att ha med en praktikant.

Och sen var det väl det där med ta det sakta, tänk om barnet kommer fort. Min bebis kom på 4 timmar och jag sprack djupt, men det var ju inget jag kunde dra ut på direkt. Mer än att det hade gått ännu fortare om jag gjorde som barmorskan sa.



Men jag hoppas det går bra för dig =)

bella
Postat 2010-11-03 kl 19:57:09

Vad gullig du är, jag gillar dig mer och mer (inte för att jag någonsin ogillat dig) ju mer jag "lär känna" dig :)

cahs
Postat 2010-11-03 kl 19:58:10
Blogg: http://cahs.blogg.se/

asså, ingen hatkommentar bara en fråga: ville du få barn med turken då eller var ni bara ihop eller bara hade sex? och var du där med din familj?

klara
Postat 2010-11-03 kl 20:13:57
Blogg: http://kklaaranordlund.blogg.se/

hoppas att det går bra i skolan för dej när du har fått barn !

kram.

alma :)
Postat 2010-11-03 kl 21:01:27

är din katt en sån dyr katt? :)

Erica
Postat 2010-11-03 kl 21:43:36
Blogg: http://surpricebox.com

ekonomifrågan: jag har en kompis som har ett barn och hon var utan jobb och ingen inkomst då hon gick på ungdomsgarantin hos AF den gav ju inte mkt men hon fick ut 4000 kr i föräldrapenningen och de klarade hon lätt... hon var ensam stående .. ville bara säga de.. du kommer bli en toppen mamma

Stephanie
Postat 2010-11-03 kl 21:53:06
Blogg: http://stephanieronning.blogg.se/

För det mesta så är det dom gånger man fått till svar att man väntar en dotter som det för det mesta kan slinka ut en liten son ;) Bara en sak jag ville inflika enligt statistiken.



Finns mycket som kan göra att det visas fel. Tex att navelsträngen ligger på ett sätt eller att " snorren " visas fel osv..



Vi fick också till svar att dom tror att det är en tjej vi väntar. Men jag har magkänslan att det är en pojke ( har en son sedan tidigare ) så jag säger inte till 100 procent att det är en tjej. Det vågar jag inte hehe ;)

Sofia-mamma till Vilja född med läpp och käkspalt
Postat 2010-11-03 kl 22:05:41
Blogg: http://underbaravilja.blogg.se/

Varför vill du inte ha med några "praktikanter"?Nu är det ju inte praktikanter utan nästan färdigutbildade barnmorskor som redan är sjuksköterskor i grund och botten.



När jag födde min dotter så var bm-studenten den som peppade mig,masserade mig i ryggslutet,sa hur jag skulle andas och visst fick hon prova att sätta fast "hjärtaktivitets-grejjen" på barnets huvud men hon frågade ju innan om hon fick känna och sådär. När det gjorde som mest ont sa jag bara nej.



Har nästan enbart stött på folk som har en positiv erfarenhet av barnmorskestudenter. Så får du en student tycker jag du ska fundera på saken.



Kristin
Postat 2010-11-03 kl 22:09:42

jag har en fråga till dig: Blev Kevin anmäld eftersom han hade sex med dig som inte var byxmyldig?



jag gillar din blogg,KRAM

Rebecca
Postat 2010-11-03 kl 23:14:06
Blogg: http://subsisting.blog.com

Ååååh brittiskt korthår <3 de är så söta katter, älskar dem. Vill ha en sån katt när jag blir äldre :)



Och om "EllaMarie" kan klara med MVG i alla ämnen trots att hon har två ettåriga barn, så är det mycket möjligt att du kan klara gymnasiet du med. Men bli inte för nedslagen om det blir tufft. Livet är tufft, bara kämpa på (men det vet du nog redan ;))

Sandra
Postat 2010-11-03 kl 23:29:10

Jag ville inte heller ha med praktikant, vare sig på första eller andra förlossningen. Ville inte ha mkt folk där alls, det var jag, pappan och två sköterskor. Var för många bara det!



Sen varför skriver alla att det ska vara så jäävla jobbigt att ta hand om ett barn??? Till och med ni som har barn gnäller om hur jävla jobbigt det är på nätter osv, VARFÖR? Jag är ensamstående, har två barn under två år, vad ska jag klaga på? Inte sova mkt, nehe? Sov på dagtid när barnen sover då. Usch stör mig, jag lever för mina barn, tar väldigt gärna att jag bara får sova 3 timmar/natt i tre veckor till om det ska vara så. Bara jag har mina barn är jag hel.

Jacquline, mamma till Lowe
Postat 2010-11-04 kl 09:29:21
Blogg: http://jsreality.blogg.se/

vill ta de långsamt på förlossningen? Hehe de är väl inget du/dem kan direkt styra, bebisen kommer ju när den kommer :P Min lille fick för sig att komma med en rasande fart. Men lycka till i alla fall! :D Och himla bra blogg har du!

CPHOTOS
Postat 2010-11-04 kl 09:46:53
Blogg: http://standingcarla.blogg.se/

åh vad jag blir glad när jag läser att du har skrivit fördelar med dig själv!

det är så härligt när folk ¨vågar stå för sådant :)

Jennie
Postat 2010-11-04 kl 09:47:06

Beror ju på vad för hobby man har, att blogga hinner du säkert med en bebis, men tänk på att det viktigaste är att du får vila och må bra, inte känna att du måste uppdatera bloggen så fort bebisen sover :)



Till Sandra som skrev att man kan sova när bebisen sover... Jag är ensanstående och var det också när mina var små, hade en tvååring som slutat sova på dagarna och en 4-månaders bebis med kolik som aldrig sov på nätterna. Jag sov ALDRIG. Efter några månader blev det ganska påfrestande.

sen är alla olika, bebisar sover olika och mammor har olika sömnbehov, och de som säger att det aldrig är jobbigt eller kämpigt med barn, de ljuger.



Till dig som sa att man inte kan förhindra att spricka under förlossningen: Nej, om barnet kommer jättesnabbt så är det såklart svårt, men är det en normal förlossning så går det, när barnets huvudet står vid öppningen så kan barnmorskan hjälpa till, att så mycket man kan låta bli att krysta, låta huvudet stå och töja länge, det funkade för mig med första barnet, han var stor, 54 cm o vägde 4300, men jag sprack ingenting. Andra barnet kom på två timmar och två krystvärkar, sprack inget då heller.



Och till dig som skrev att man inte kan ha tjejkläder på en kille.... Vad är problemet med det?

Alla barn passar i alla färger.

sandra
Postat 2010-11-04 kl 11:01:59
Blogg: http://sandraalundgrens.blogg.se/

Vilken fin blogg du har! vilket år är du född?

lycka till på förlossningen!:)

Jessica
Postat 2010-11-04 kl 11:40:05
Blogg: http://jessieolofsson.blogg.se/

Jag följer också Gossip Girl! Läser böckerna också, så SJUKT bra! :D



Ojsan, men får jag bara vara lite nyfiken här.. men varför ville du ha barn så tidigt? Redan i 12års åldern? :))

Hellan
Postat 2010-11-04 kl 12:33:44
Blogg: http://hellertzz.blogg.se/

Oj sexuellt aktiv redan vid 12 års ålder?

Alla gör vi våra egna val här i livet.



Min lillasyster som är 14 år nu skulle få sig en smäll om hon sagt att hon blivit av med oskulden.

Jag blev av med den vid 14 års ålder men NU när jag är 23 år o mamma till en 4 årig pojke och har mitt liv på det torra så ångrar jag att jag inte väntade.



Man är inte redo o vet knappt vad det innebär när man är ett "barn"



Men önskar dig all lycka med dig o ditt barn i framtiden.



Och jag skrev i förlossningsbrevet att jag ABSOLUT inte ville ha en praktikant. Men när förlossningen var över så var det en praktikant med ändå o hon var ju asbra o hur go som helst ;D



ha de fint ;D

Elina
Postat 2010-11-04 kl 13:45:38
Blogg: http://ww.minstildagbok.blogspot.com

Om du hade sex när du var 12 vem gjorde du det med? tog du bara någon eller?

Knuza
Postat 2010-11-04 kl 14:22:34
Blogg: http://knuzaa.blogg.se/

Första gången jag läser din blogg , men hur hade du tänkt att du/ni ska kunna flytta när du är 18 år om du går i skolan ? Du får ju inte ta lån och du får inte leva på soc heller ...

Nicole
Postat 2010-11-04 kl 14:28:10
Blogg: http://nickedoll.blogg.se/

""Jag vet att du har kollat kön o allt, men de kan titta fel. Eller de kan ha fattat det fel.

Vad gör du ifall det blir en pojke?

Okej, det är ju inte så mycket att göra åt. Men det jag menar är att du har ju en hel drös av tjejkläder, de kan inte riktigt en pojk använda.""



Vad spelar det för roll om det skulle vara en kille och ha tjej kläder? Det är en liten unge, som hon sa, det spelar ju ingen roll sålänge han är varm?

Klara
Postat 2010-11-04 kl 16:20:18

OMG, hur kunde du ha sex när du bara var 12 år? Det är ju sorgligt och absurt! Och att du verkligen FÖRSÖKTE bli med barn. Man tänkte ju inte ens på sex i den åldern. Snacka om att du måste ha dåliga föräldrar som inte bankat lite vett i skallen på dig.. Stackars lilla barn. Du ser inte ens ut som en "sån tjej". Stolta föräldrar du måste ha HOST

Anonym
Postat 2010-11-04 kl 17:54:36

carley - keep fighting
Postat 2010-11-04 kl 17:55:04
Blogg: http://weliveourlifes.blogg.se/

Verkligen starkt av dig att bli mamma i så tidig ålder, lycka till i livet, hur gammal är pappan till barnet? :) kramar

Helene
Postat 2010-11-04 kl 17:55:58
Blogg: http://helenchen.blogg.se/

Jag håller på att trilla av stolen så elaka o ogenomtänkta kommentarer en del skriver till en så ung tjej som dessutom är höggravid. Som här ovan där en tjej skriver att hon blev av med oskulden när hon var 14 men att hennes syrra skulle ha smäll om hon gjorde likadant.. jamen tjena dubbelmoral??



Tycker du verkar väldigt väldigt ärlig och det ska du ha cred för. Jag skulle aldrig ha skaffat barn i den åldern men det är ditt beslut och du kommer säkert klara det bra. Utbilda sig kan man göra sen, min sambos mamma hade två barn när hon var 20 och utbildade sig sedan och är nu chef på ett riktigt bra jobb. Du har alla möjligheter!



Stooort lycka till med bebisen o förlossningen! =)

Anonym
Postat 2010-11-04 kl 17:56:40

VILL man ha barn näe man är 12år?!

det förstår jag inte riktigt...



när jag var 12 var det så långt borta så de fanns kanppt (inte nu heller för de delen).



Och att ha sex när man är 12? Okej...



Menmen, bara min åsikter. Jag är inte du :)

Du får ha det bra. (:

Anonym
Postat 2010-11-04 kl 18:49:26

Hejj, jag tycker att du är riktigt modig och fantastik men, knullade du när du var 12 år?

knulla är ett hårt ord, knullade du verkligen eller var de bara sex, ?

inte för att de är sånt jag ska bry mej om men jag vill veta om du verkligen liksom for in i honom...<33du är verkligen en stark tjej/kvinna!



PS:snälla svara på mina frågor!!!

Jannika
Postat 2010-11-04 kl 19:18:22
Blogg: http://jannikassmulor.blogg.se/

Hittade precis din blogg, kan erkänna att jag blev lite stum först, du är ju bara 14! Jag har en lillasyster, hon är 16, och jag kan inte ens tänka på att hon skulle vara gravid.. Men sen tänkte jag efter, Jag VILLE ha barn som 13, har längtat sen 13, och bara önskat att bli gravid, och nu är jag "ung mamma" som 21. Man e fan alltid ung.. Du blir inte vuxen förrens 45 i den här världen. Du verkar vara en lugn tjej och säker på vad du vill och jag hoppas verkligen att allt går underbart för dig! Stå på dig, det kommer gå galant:) Om du vill höra om en skitlätt förlossning kan du läsa om min. haha Grattis till bebis!

Therese
Postat 2010-11-04 kl 21:39:14

För det första tycker jag att ni vuxna som skriver dryga kommentarer ska skämmas! Om ni tycker att Micah är ett barn och för ung att ha barn så får ni behandla henne med den varsamhet man har gentemot barn och yngre!



För det andra så går det att göra allt man kan tänka sig fast att man har barn.

Jag fick visserligen barn då jag var mycket äldre, men jag har pluggat och läst upp mina dåliga betyg och efter det läste jag in en universitetsutbildning. Så det GÅR, bara man är envis. Jag tror inte det är många som skulle ha kunnat genomföra en abort i 20-e veckan dessutom...

Kram på dig, och lycka till med bebisen!

Jennie
Postat 2010-11-04 kl 21:45:53

Du verkade helt klart mogen för din ålder... Men hur kan/kunde du VILJA ha barn när du var 12? Du är ett barn nu och var verkligen ett barn då!

Klara
Postat 2010-11-04 kl 21:53:41

Såg att du var rädd för att spricka. Vill bara tala om att förmodligen gör du det. När jag födde min dotter för en månad sen frågade jag direkt efter: "Sprack jag?" för det var det jag var mest rädd för innan. Men jag kände alltså inte att jag sprack, och jag sprack rejält! :S Så det jag försöker säga är att oroa dig inte, du kommer förmodligen inte märka om du spricker, man är så "bedövad" i underlivet ändå liksom. Lycka till med allt! Förlossningen är det mest smärtsamma jag varit med om, men herregud vad det är värt det! Man glömmer smärtan DIREKT när ens barn ploppar ut! :D

Kram till både dig och Kelly!

Josefine
Postat 2010-11-04 kl 23:34:38
Blogg: http://josefinelofgren.myshowroom.se/

Jag tycker det är ett bra alternativ att du inte gjorde abort, jag är själv gravid och är i månad 3 så det finns fortfarande den här chansen och göra abort.. men jag säger som du, jag har varit helt klart att jag ska behålla barnet, alla dessa frågor kommer man klara de som alla säger?

Det blir ju vad man gör det till, vill man klara det är det klart att man gör det, även om det kanske inte är så jätte enkelt i början.. men mina nära och kära samt min pojkväns nära och kära är oxå så med abort att ska ni inte göra det, ni är fortfarande så unga, men det är ju i slutändan vårt val..



jag tycker du är modig och duktig som är 14 år och ska bli mamma, en stor stjärna till dig,



kram josefine

Marika
Postat 2010-11-05 kl 00:29:51
Blogg: http://sanflis.blogg.se/

Hejsan :)Första gången jag läste din blogg, jag är tolv år och älskar barn (Alltså på tt gullig-sötis sätt) Hoppas ingen tänker fel men jag längtar tills jag får ett barn, kan bara inte sluta tänka på det mina föräldrar och min syrra och hennes vänner säger nej nej gör för i hela inte det! Tänk hur synd det skulle bli för barnet! Jaja jag kan hålla med stackars barn men en sak som jag är stolt över det är att mina vänner säger att jag har väldigt bra erfarenhet av barn, ja rätt så bra ialla fall då mina sysslingar ramlat och jag bara har tagit upp dem och sagt nä men varför ska du gråta? <3, men men jag har två böcker jag måste rekomendera till dig 'Som jag vill vara' och en annan bok som heter 'Kärlekens Roll' De böckerna iallafall kärleksen roll får en oc tänka på att man ska tänka på barnet men även allt runt omkriing sig, tro mig jag är inte mamma och inte gravid vill gänrna bli nu men, det får dig att tänka i ett annat perspektiv. Kramar Marika ps.Älskar din blogg redan <3

madde
Postat 2010-11-05 kl 12:30:55
Blogg: http://twilightfanmadde.blogg.se/

Tycker inte du att det var pinsamt när dina föräldrar fick veta att du var gravid.



ps. Snälla svara inte på min blogg please.



Om du inte vill svara i en kommentar på din blogg beehöver du inte svara

Anonym
Postat 2010-11-05 kl 13:02:33

inte för att vara sån

men vem fan vill ha sex när man är 12 år, eller när man är 14 ens :S

vad fan är det för uppfostran

Carro - Bf 23 feb
Postat 2010-11-05 kl 14:42:43
Blogg: http://carroscaroline.blogg.se/

Men herregud vilka kommentarer du får?! Märks att du har många yngre läsare, för dom flesta kommentarerna är helt puckade!



Jag tror helt klart att du kommer att klara av att ha en bebis. Första bebisen är första bebisen för alla. Jag är 23 år och ska ha min första i feb. Bara för att jag är 10 år äldre måste det inte betyda att jag kmmer klara av allt bättre än dej. Det är inte åldern som avgör hur man blir som förälder.



Jag har lösenord på min blogg så du kommer tyvärr inte in där. Men jag ville lämna en kommentar ändå, med lite stärkande ord istället för allt annat du säkert får höra. Lycka till! :)

Evelina
Postat 2010-11-06 kl 11:56:17

förstår inte hur dina föräldrar är funtade när du som 12 åring utomlands kan försvinna iväg o bli påsatt av en turk!?

hoppas verkligen inte att de dömer dig för detta är fan deras fel.

Hoppas du har testat dig efter den insidenten (antar att han inte hade skydd?). - det är väldigt mycket runt rumlande i turkiet, speciellt i alanya, antalya och side... man måste vara rädd om sig!



Sen så tror jag att du kommer klara av att vara mamma bra. Det är bara det att jag tycker det är förjävligt att man inte har uppsikt över sina barn, du hade ju kunnat bli våldtagen ist!



Lycka till med allt!

johanna
Postat 2010-11-06 kl 14:52:52
Blogg: http://jjohannacnilsson.blogg.se/

hej, tänkte bara säga att jag tycker detta är väldigt modigt av dig.

men känns det inte konstigt för dig att du är 14 år och ska ha barn?

liksom du är lika gammal som mig.

kram

Jennifer Lindgren
Postat 2010-11-08 kl 14:14:52
Blogg: http://jenniferlindgreen.blogg.se/

Läste frågan om förlossningen.

Tänkte bara säga att jag hoppas du inte är allt för inställd på hur du vill ha det.

Jag ville ha epidural, men det hann vi inte med. Trodde att förlossningen skulle ta lång tid. Men det tog cirka 4 timmar. Jag fick lite lokalbedövning som inte hann börja värka. Så ja förlitade mig på lustgasen som jag blev helt snurrig av. Det var lite obehagligt så jag använde mig av andningen. Dom fick avsluta förlossningen med tång och jag sprack. Fick sy 3 ytliga stygn i mellangården, många invändigt och 1 i blygläppen :S så min förlossning gick inte som jag tänkt mig att den skulle gå. Men jag är otroligt nöjd över min förlossning oc vill föda barn fler gånger. Det är en fantastisk upplevelse!

Malin
Postat 2010-11-09 kl 22:59:53

Antar inte att du sett ditt kids blygläppar, de börjar först synas när en tjej kommer in i puberteten, de yttre läpparna har du kanske sett, även om det också känns liiite osannolikt.



Det var inte det som var saken. Har aldrig ens hört talas om dig förut, har läst vad du skrivit den senaste månaden nu precis, det jag läser är sorjlig. Det känns som du tycker att få ett barn är en simpel sak. Du är 14(!) år och säger med sådan säkerhet att du kommer klara ALLT. Hur kan du vara så säker på det nu? Det handlar väl ändå om mer än att palla skola samtidigt, mata ungen, skjutsa den i kärra osv.

Även 30 åringar som nogrant tänkt igenom beslutet att skaffa barn kan bli deprimerade strax efter förlossning och inte kan ta hand om sitt barn, hur förberedda de än är, det är faktiskt väldigt vanligt, barnet kan bli sjukt, och tro mig, du kanske tycker det blir jobbigare än du väntat dig. Du överdoserade tabletter på en språkresa strax innan du fick reda på att du var gravid, låter som du är otroligt stabil som ser tabletter som någon lösning, men när jag var i din ålder hadej ag folk omkring mig som gjorde liknande saker, det handlade en smula om uppmärksamhet också. Det är sånt 14 åringar kan få för sig, inte så konstigt, men att en "mogen" blivande mamma kanske inte känns lika tryggt, och sen berätta det på en blogg.



Du säger att du var omogen när du var 12, no shit, vem var inte det, och då försökte inte majoriteten bli med barn, de/vi förstod bättre. Men det är två år sen för dig, du är fortfarande ett barn. Jag kände mig väldigt vuxen när jag var 14, även om jag inte hade ett barn i magen, tyckte jag var världens mognaste tjej. Nu, 7 år senare skrattar jag bara åt mig själv, inte fan var man mogen på högstadiet, inte det minsta, det var faktiskt ingen. Och jag tror inte jag kan räkna dig till den mognaste 14 åringen jag hört uttala sig.

Mina slutord till dig, lycka till, jag hoppas det går bra för dig, för barnets skull, att du inte kommer undra vart din ungdom tog vägen för mycket när du blivit vuxen (och du har några år kvar dit), ta det lugn med bloggen efter du fött ditt barn, att exponera sitt barn för konstiga människor på internet är inte det smartaste man kan göra, du vill inte ångra dig när ditt barn är tio år.

Fredrik
Postat 2010-11-10 kl 18:44:43

Hej, hittar ingen mejladress så jag skriver här istället!



Kevin, vad jag förstått så är han pappan, hur gammal är han nu och hur ser han på saken? Jag har själv ett barn (är 17) på 3 år så jag förstår vad du och Kevin går igenom.

Elin
Postat 2011-02-05 kl 00:18:01

Hej Du skrev att du miste oskulden i Turkiet med en turkisk kille förlåt om jag frågar men hur gammal var han ? och kommer du ihåg vad han hete och var det var i Turkiet? jag vet dum fråga men min kille är där ifrån och han jobba vid havet och ja vill vet om de var han eller så

Förlåt för min fråga snälla behöver få veta

Mvh Elin ps du är en super stark tjej



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar