Lite av mitt huvud

Postat 2010-02-10 kl 21:06:28

Hej allisammans!
Jag är fan stolt att jag gick i skolan idag.
För det idag har nog varit den viktigaste men ändå jobbigaste dagen i hela mitt liv!
hmm hur ska jag börja?
Ni vet att skolor har anti-mobbnings team och sånt för barn som mobbar barn.
Men seriöst tycker jag att lärarna mobbar barnen !
Idag var jag på ett möte om min höga frånvaro och den här "läraren" påstår saker om mig som inte är sant.
Plus att hon hotar mig, skrämmer mig och plågar mig.
Hon förvränger mina ord!
Om jag säger(EXEMPEL) att jag inte går i skolan för jag är ofta sjuk och mår lite dåligt psykiskt.
Så det ända hon skriver upp på anteckningarna är att jag mår dåligt!
Hon bryr sig inte ett jävla dugg att jag är sjuk ofta! liksom heeelllo lyssnade hon?
Hon pratar alltid om "skol-lagen" men hon vet inte att jag läst hela jävla boken och inget hon säger är sant, det står inte ens i boken! Och på tal om det har hon brytit kanske 3-4 lagar idag.
1. I skol-lagen står det att skolan ska ge stöd- men hon förolämpade mig!
2.tjänste-fel. samma som 1.an. Men inom hennes yrke som *** ******
3.Påstår att min frånvaro inte är giltig (KVINNA DU HAR INGEN KOLL! Mamma ringer ALLTID och sjukanmäler mig!!) Och hon säger att vi ska betala VITE böter för ogiltig frånvaro -LÖGN!

Påtal om skol-lagen.
Jag tycker dom pratar jävligt mycket om den i skolan! Men ingen förstår man tänker bara "fan jag har bryttit lagen".
eller hur?
Men eftersom vi inte vet något om den så kan dom ljuga om vad som helst för att sätta dit oss i massa behandlingar.
Det därför vi inte får lära oss skol-lagen i skolan.
Vi skulle vara för smarta för dom.
Bara för att vi är barn, betyder det inte att dom kan behandla oss hur som helst!
Hon hotar mig om en framtid utan föräldrar och hemma-skola och nåt jävla bup-psykhem!
Vi vet alla att man ger upp om någon vuxen säger nåt sånt till dig,är inte det bättre att säga allt postitivt?!

För några år sen förbjöds aga (asså slå barn) i sverige.
För många lärare slog barnen i skolan!
Men psykisk misshandel är minst lika hemskt!
det är det också lag på! (där kom den 4 lagen hon bröt idag!REKORD)
Jag hatar sånna människor som tror dom är bättre än alla andra.

Idag har jag nog kommit på anledningen till att jag vill bli advokat.


Men iallafall efter mötet var det skola och efter skolan åkte jag och Nadya hem till mig och hade data :)<3
Sen sjutsade mamma och jag hem nadya och sen åkte jag och mamma runt i hela sollentuna och pratade typ i 3 timmar!

Nu ska jag se film!

TACK FÖR ATT JAG FICK SKRIVA AV MIG LITE :D



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar