My blog, my rules

Postat 2010-12-08 kl 20:18:08

Hej..
Ni ska veta, jag bloggar för min egen skull, inte för er skull. Så om ni tycker något försämras eller om ni inte gillar ett inlägg, vem tvingar er att läsa? Ni kommer hit frivilligt!
Självklart älskar jag mina läsare, vissa saker gör jag för er skull, tex. svarar på frågor och annordnar tävlingar och tar emot förslag m.m.<3

Men detta är MIN blogg. Jag skriver vad jag vill.

sofie
Postat 2010-12-08 kl 20:19:50

Det har du rätt i!! Måste bara säga att du verkar va en jätte bra mamma åt din dotter!

Therese - mamma till Adrian
Postat 2010-12-08 kl 20:20:04
Blogg: http://lutzia.blogg.se/

Helt rätt!

Lisa
Postat 2010-12-08 kl 20:27:28
Blogg: http://lisakrause.blogg.se/

Förstår dig! Tycker din blogg är toppen! :D

Emma
Postat 2010-12-08 kl 20:41:38
Blogg: http://emaapemma.blogg.se/

Jag tycker att det är bra att du tänker som du gör!

Skulle jag blogga för att få pengar och läsare skulle jag nog inte tycka det var så kul och nog inte orka blogga så speciellt länge innan jag tog en "bloggpaus". Hos mig gäller samma regler, "my blog, my rules"... min blogg är ett utlopp för min kreativitet och inte nått annat.

Så du tänker helt rätt! :D

Ha en fin kväll med Kelly & Kevin ;)

Kramar ^^ <3

Anonym
Postat 2010-12-08 kl 20:48:58
Blogg: http://tvillingryttarna.blogg.se/

Ja det stämmer. Man skall ALDRIG göra någonting som man själv inte vill. Om du inte vill skriva om någonting skall du inte göra det! Jag tycker att det är bra att du står upp för dig själv!

madelene
Postat 2010-12-08 kl 20:50:25
Blogg: http://millionstars.blogg.se/

Du har helt rätt i det där!

och jag måste bara säga att din blogg är så himla fin, din dotter är underbart söt!

marie jourdain
Postat 2010-12-08 kl 20:58:15
Blogg: http://mariejourdain.blogg.se/

Hej!! läst din blogg ett tag. och du är så himla Stark av dig. tänkte bara säga skit i folk som säger elaka saker om dig.. det handlar bara om avundsjuka. KRAM mariejourdain

Frida
Postat 2010-12-08 kl 21:04:27
Blogg: http://friadi

Jag blev tippsad om din blogg från min kompis för ungefär en månad sedan. Jag kan säga att när jag tänker på din blogg så blir jag helt gripen. Du är så stark som klarar av detta.

Att bli gravid redan vid fjorton års åldern.

Och nu Mamma.

Jag ser det på bilderna, när du håller om kelly, och på det du skriver.

Jag ser att även om du är så ung så vet jag att du kommer bli en väldigt bra mamma. Du har mycket kärlek att ge och du vill verkligen detta.

Varför jag skrivet de här till dig är för att jag vill att du ska ta åt dig av det jag säger.

Du är bra precis som du är, du kommer verkligen bli en bra mamma.

Allt annat skit som folk skriver om dig ska du bara strunta i. De har ingen aning om vad du går igenom och hur mycket du behöver ge upp för din lilla Kelly. Jag har inte heller någn aning. Men jag kan tänka mig.



Hoppas allting kommer gå bra.

Kra.



Felicia
Postat 2010-12-08 kl 21:04:35

En fråga bara :

Varför går du i skolan när Kelly är så liten och fortfarande behöver ammas?

Frida
Postat 2010-12-08 kl 21:05:15
Blogg: http://friadi.blogg.se/

Jag blev tippsad om din blogg från min kompis för ungefär en månad sedan. Jag kan säga att när jag tänker på din blogg så blir jag helt gripen. Du är så stark som klarar av detta.

Att bli gravid redan vid fjorton års åldern.

Och nu Mamma.

Jag ser det på bilderna, när du håller om kelly, och på det du skriver.

Jag ser att även om du är så ung så vet jag att du kommer bli en väldigt bra mamma. Du har mycket kärlek att ge och du vill verkligen detta.

Varför jag skrivet detta till dig är för att jag vill att du ska ta åt dig av det jag säger.

Du är bra precis som du är, du kommer verkligen bli en bra mamma.

Allt annat skit som folk skriver om dig ska du bara strunta i. De har ingen aning om vad du går igenom och hur mycket du behöver ge upp för din lilla Kelly. Jag har inte heller någn aning. Men jag kan tänka mig.



Hoppas allting kommer gå bra.

Kram Frida.

conelia
Postat 2010-12-08 kl 21:05:45

en fråga...

gör du din headers helt själv??? <333

kram <333

Tova
Postat 2010-12-08 kl 21:07:02

hej jättebra blogg!

jag har en fråga. jag undrar om du tycker det är jobbigt att vara mamma? tycker du att du går miste om något för att du fick barn så tidigt?

Isabella ♥
Postat 2010-12-08 kl 21:31:31
Blogg: http://isabellahz.blogg.se/

Så sant :D

Amanda
Postat 2010-12-08 kl 21:32:51
Blogg: http://amanmark.blogg.se/

Frågestund på min blogg. Fråga vad du/ni vill :D

Lizette borggren
Postat 2010-12-08 kl 21:37:56
Blogg: http://sixteenyearsoldmum.blogg.se/

Hej Micah!

Jag är lite nervös inför min egen förlossning ungefär den 1 mars, men jag bara undra... eftersom du sprack i mellangärdet eller vad man ska säga.. gjorde det ont att sy ihop det? och/eller behöver du gå på koll någon gång väldigt snart eller vad händer om man spricker där nere?

tacksam för svar! :)

kram!

Anonym
Postat 2010-12-08 kl 21:38:01
Blogg: http://efw.webblogg.se/

vem är din mamma?

henne hör man aldrig nått om?

Anonym
Postat 2010-12-08 kl 21:46:29

Hej:D, jag älskar din blogg så otrolig bra<3

Men kommer du att blogga sen när kelly blir äldre ellr kommer du inte ha tid att blogga måste bara säga att kelly är så så himla söt finns det sötare bebis<3

Anonym
Postat 2010-12-08 kl 21:47:15
Blogg: http://loveisbeaty.webblogg.se/

jag håller med dig, själv så bloggar jag bara för min egna skull! hoppas det är bra med dig o din dotter :)

Kevin A.
Postat 2010-12-08 kl 21:48:37

Bra där gumman stå på dig, älskar dig :) <3

Emelie<3
Postat 2010-12-08 kl 21:48:38

Hej jag älskar din blogg så otroligt bra<3

men jag undrar om du kommer blogga sen när kelly blir äldre eller kanske du inte kommer att ha tid älskar din blogg och kelly är så himla söt<3 vet inte om det finns sötare bebis en henne<3

Thereshartman
Postat 2010-12-08 kl 21:48:56
Blogg: http://tthereshartman.blogg.se/

Helt rätt Mikaela! Beundrar dig stort! Du är stark, det är inte många som skulle klara av att få barn i denna ålder. Du är en jätte bra mamma! Om någon skriver någon dum kommentar så ta verkligen inte åt dig! För du vet att du själv är en bra mamma och jag tycker också du är det =) Dom kan inte skriva något dom inte vet något om nu lät det lite toigt de jag skrev nyss men skitsamma menar verkligen det jag skriver till dig ska du veta! :)

Kram!

Joline
Postat 2010-12-08 kl 21:57:05
Blogg: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Bra att du sätter ner foten! Det är klart att det är din blogg!!



Än så länge är det ingen som klagar på min blogg men å andra sidan är den inte så populär. En överviktigt tjej som visar sig i underkläder avskräcker väl de flesta ;)

Hanna
Postat 2010-12-08 kl 22:01:27

Gud vad du har en fin liten dotter!Verkligen jätte söt!<3 Du verkar vara en sån bra och mogen mamma! Din blogg är dessutom jätte bra, älskar den och följer den varje dag! <3

Emilia
Postat 2010-12-08 kl 22:59:13

Skriv något fint här<3

Emilia
Postat 2010-12-08 kl 23:01:07
Blogg: http://emiliarohdin.blogg.se/

Du förtjänar bättre läsare!! INTE någon som är elak osv. mot dig!!



Önskar dig all lycka i världen! =) Kram på dig och Kelly! <3

Esmee :3
Postat 2010-12-08 kl 23:16:33

Helt rätt!;)föresten...visst e det inte mysigt med bebisar? :D

puss <3
Postat 2010-12-08 kl 23:38:26

önskar att jag kunde säga åt dig att stå på dig, men bleh, jag vill bara att du ska döda din blogg ((:

Jessie
Postat 2010-12-09 kl 00:05:52
Blogg: http://itsjessie.bloggagratis.se

Det här handlar inte om hur bra eller dålig mamma du är, för dom åsikterna känner jag att jag inte har rätt att uttrycka då jag inte känner dig.



Men jag undrar, var det verkligen ett sådant smart drag att bli gravid innan du gått ut grundskolan, börjat på gymnasiet, utbildat dig och fått en fast anställning på ett jobb där du trivs?



Jag kan säga att jag är 22 och inte planerar barn förrän jag är klar med min universitetsutbildning om 2,5 år och sedan fått fast jobb..



Men jag kan säga dig att det är tufft att börja plugga igen. Kraven höjs, man måste ha högre betyg än vad jag behövde för 3,5 år sedan då jag gick ut gymnasiet.



Kastar du inte bort ditt liv lite grann just nu? Läste du aldrig om preventivmedel? Att man enligt lag inte får ha sex innan man fyllt 15?

Hur mycket ansvar har dina föräldrar egentligen som visste om att du hade sex och tillät det? Som lät dig fullfölja graviditeten=? (för de har all rätt så länge du är under 18 och mer då bara var 14, att tvinga dig till en abort)



Hur ska du försörja barnet? Det kostar drygt 4500varje månad i 18år, det är runt 1miljon kronor.

Hade du tänkt leva på dina föräldrar tills du är mogen nog att utbilda dig och skaffa ett jobb? Det är 3 långa år innan du kan få ett jobb, om inte mer med tanke på att många med utbildning går före dig..



Svara på detta om du vill, det är upp till dig. (och hoppas att vad det nu än är du åkte in på akuten för löser sig till det bästa)

Honung
Postat 2010-12-09 kl 01:05:41
Blogg: http://honungsbullen.blogg.se/

Såklart! Det är så det är.

E M E L I E R E S E R ! ! !
Postat 2010-12-09 kl 10:20:18
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

så sant så!

Sabine
Postat 2010-12-09 kl 12:39:40
Blogg: http://nissesmamma.blogg.se/

Självklart får du skriva vad du vill i din blogg. Folk bör inte sätta alla sina tankar i ord och kommentera din blogg med skit.



Det är uppenbart att den där Jessika som kommenterat här i din blogg inte har barn. Det behövde hon inte ens tala om. För självklart känner man inte att man kastat bort sitt liv när man fått barn. Att få ett barn som man älskar mer än allt i hela världen är inte bortkastat. Du är liksom 15 du har tid att plugga och utbilda dig till hur många yrken du vill. De kommer bli tufft men är man envis så klarar man allt. De är bara puckon som säger att man kastar bort en tid av sitt liv att få barn tidigt. För att få barn är inte hemskt, de är underbart. Sen att situationen inte är den bästa när man är 15 är väl uppenbart men de vet väl alla de flesta om.

Och vad är de för unge som kostar 4500 i månaden??? Det låter helt galet! Nu vid jul kostar nog våran 1 åring så mkt, kanske. När min dotter var under ett halv år kostade hon typ 1000 i månaden. Det blir billigt när man ammar så då måste de vara en väldigt dyr bebis som kostar över 4 tusen.. Suckar över folks idiotiska kommentarer.



Stå på dig!



Julia
Postat 2010-12-09 kl 15:50:45
Blogg: http://gulligtgodis.blogg.se/

Du är så söt ^^



Tips_ skriv inte att du är "arg på oss " då försvinner nog några läsare ;)

Jessie
Postat 2010-12-09 kl 20:16:37
Blogg: http://itsjessie.bloggagratis.se

Till Sabine:



Vadå uppenbart att jag inte har barn? som jag sa är det min åsikt för jag själv väntar tills jag är klar med mina studier, jag anser att man kastar bort sitt liv när man är så ung. Det får jag tycka. Jag har inte sagt något om just Micah som mamma, jag frågade hur hon såg på det.



Och att kalla andra puckon osv är väldigt omoget gjort av dig, och du ska vara mamma..(ja jag gick så långt) mat till barnet, blöjor, kläder mm då de växer otroligt fort. Jag vet det här för att jag har vänner som är lika gamla som jag själv och de har barn. Så det är inte bara en random summa jag dragit med.

Och det gäller inte alla att de kastar bort sitt liv, jag frågar om hon inte känner att hon gör det då hon inte gått klart skolan. Det var en fråga.



Ja hon har all tid på sig att skaffa utbildning och så, men har du någon aning om hur svårt det är att komma in på skolorna just nu? Förr låg samhällsprogrammet på 180p. Nu ligger det på drygt 200 och uppåt. En yrkesutbildning låg för 3 år sedan på 13,0 och nu ligger det på 16 och det du kan ha max är 20.0 så tänk dig bara om några år till?



Så prata inte om hur puckad jag är eller inte då jag aldrig sagt att någon annan är det. Jag tycker inte att det är puckat att skaffa en utbildning. För jag vill ge mitt barn en bra uppväxt och inte behöva kämpa med pengar eller leva på min sambo.

//Jessica

Anonym
Postat 2010-12-09 kl 21:13:04

Till Jessica, Jag anser att man är ganska så puckad om man uttalar sig om någon man inte vett ett dugg om. För självklart tycker man inte att man kastar bort sin tid när man blivit mamma. Det är en urdum fråga faktiskt som jag reagerade starkt på. Sen bryr jag mig inte ett dugg om när du själv väljer att skaffa barn. Fråga själv din egna mamma om hon tyckt de var bortkastad tid när hon fick dig. Ingen mamma med hjärta kommer tycka att de var de vara sig dom var 15 år eller 45. Hoppas du förstår vad jag menar, annars lär du göra de den dagen du själv får barn.

Jessie
Postat 2010-12-09 kl 22:59:41
Blogg: http://itsjessie.bloggagratis.se

Till anonym:



Det finns många mammor som fått barn när de var yngre (i min närhet) som ångrat att de fick barn så tidigt för att de hade kunnat göra så mycket mer och nu måste lägga dessa drömmar åt sidan tills vidare, jag syftar inte på att man ångrar sitt barn. Det gör nog ingen när man väljer att behålla det. Läste du inte att jag skrev att jag inte tänker uttrycka mig om hur hon är som mamma då jag inte känner henne? Jag tror inte att jag är den enda som tänkt på just den frågan, jag är nog den enda som vågat ställa den frågan.



Skulle jag få barn nu mitt i studierna så skulle jag inte göra abort då jag vill ha barn, men det skulle vara jobbigt då jag måste avsluta dom studierna tills jag kan börja igen och då har jag kastat bort en viktigt utbildning för mig. Det är vad jag anser, jag skulle aldrig lägga den skulden på mitt barn utan på mig själv, för att jag inte var försiktig nog.



Jag är inte arg eller något sådant, jag vill bara att du också ska förstå att jag inte menade något illa. Försök förstå du också. Eller är jag oklar med svaret?

Jessie
Postat 2010-12-10 kl 20:04:11
Blogg: http://itsjessie.bloggagratis.se

Jag menar inte att man kastar bort hela sitt liv (såg nu att det var oklart skrivet) jag menar den delen av sitt liv, t.ex tonåren då man inte hunnit leva, man har inte hunnit göra alla misstag som man senare kan lära sig utav.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar