Kevin svarar 22/12 2010

Postat 2010-12-22 kl 14:10:22

Hur reagerade du när Mikaela berätta att hon va gravid? Visste du direkt att du vill ta ansvar eller tänkte du på att göra som många andra unga pappor och bara sticka?

Till en början blev jag bara paff, fattade inte vad hon pratade om, blev chockad och hade blandade känslor.
Ja, jag förstod direkt att jag skulle ta mitt ansvar, jag är inte någon som lämnar någon i sticket.


Vad tycker dina vänner om att du blivit pappa?
Och att du är tillsammans med en 3 år yngre tjej?
De bryr sig inte så mycket.
De vet inte om det, men jag tycker inte jag behöver säga det, för det är ganska känsligt för både mig och Mikaela.(åldersskillnaden alltså)


Du sa att du spelar mkt framför datorn... Vad är det du spelar?? Wow eller?? Så fall, vilken server?? :P Bara lite nyfiken :P Ha det bra, och lycka till med allt!
Jag spelar för det mesta FPS (First Person Shooter) eller strategi spel. Spelar WoW, i Nagrand(server) med min broder :)


Undrar vilken linje du ska gå i efter Berika?
Ja du, jag måste plugga i konvux i säkert 3 år till för att kunna få ett jobb så det blir väl det antar jag :)


Vad skulle du göra om Micah dog? ( lite hemsk fråga :( men är bara nyfiken ^^)
Jag har ingen aning, har inte tänkt tanken direkt, inte är verkligen inte något jag längtar efter. Men jag skulle ge henne en begravning hon verkligen förtjänar och det SKA synas :)


Hej Kevin !
Jag har en fråga... Michaela säger att ni ska ska förlova er, jag undrar hur kan ni tänka på det redan nu när hon är 14 liksom?
och hur kommer det sig att ni hade sex om ni inte kände varandra?
Hon är faktiskt 15 och det är jag som fixar allt så hon behöver inte tänka på nåt speciellt om det. Vi gifter ju inte oss direkt (än) :)
Vi gillade varandra väldigt mycket, vi kände varandra ganska bra och ville utforska varandra.


Hur reagerade du när du fick reda på att nån person skrivit att du är otrogen?

Jag brydde mig inte först, för att jag vet att jag själv inte skulle göra något sånt. Men när det gick vidare och personen vägrade ge sig om det här, så såg jag oxå att Mikaela blev lite osäker. Då kände jag mig väldigt nere och faktiskt förbannad på att folk ska lägga sig i våran relation för att de kanske är avundsjuka eller liknande.
lisa
Postat 2010-12-22 kl 14:23:44

konvux har väl redan lagts ner så det kanske är dags att tänka om...

Sofia
Postat 2010-12-22 kl 14:53:12
Blogg: http://fency.blogg.se/

asso förlåt men va menar du med att dina vänner inte vet om det? Vet inte dina vänner om att du och Mikaela e tillsammans och har barn tillsammans? Är inte de lite taskigt mot både dina vänner och Mikaela? Jag hade känt mig jätte ledsen om inte min pojkvän hade berättat något för sina vänner. Då hade jag känt typ att han skäms över mig och så...

Emmy
Postat 2010-12-22 kl 14:54:21
Blogg: http://emmysnailart.blogg.se/

man måste faktiskt vara minst 17år för att kunna förlova sig :) för man måste gifta sig inom ett år, annars är det inte en riktig förlovning.

Fan vad jag stör mig på fjortsar som förlovar sig utan att gifta sig.

Ida
Postat 2010-12-22 kl 15:11:35

Tycker det är härligt att du står på dig!:)

besegracancern.blogg.se
Postat 2010-12-22 kl 15:15:36
Blogg: http://besegracancern.blogg.se/

www.besegracancern.blogg.se

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 15:25:18

ofta dina vänner inte vet att du har en flickvän & en dotter?! :O

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 15:32:01

haha shit, vet hans kompisar inte att han är pappa? Rädd att säga något eller? :S

Pinsamt att inte berätta något sånt, eller så har han inga kompisar?

Denise - Mamma till Kevin
Postat 2010-12-22 kl 15:33:01
Blogg: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Jag förstår inte varför folk är så nojjiga kring åldersskillnaden. Tre år är ingenting ska du veta Kevin. Och du har ingenting att skämmas för. Var stolt över Michaela istället :)



Jag blev gravid med en man när jag var femton. Han var 29 när han blev pappa och jag var sexton. Så att ni har tre år mellan er är ingenting.



Kärleken övervinner allt!



Stor kram till er och Kelly.

michaela
Postat 2010-12-22 kl 15:37:56
Blogg: http://michaelajohanssons.blogg.se/

hur ser eran framtid ut? :D

Marika
Postat 2010-12-22 kl 15:41:35
Blogg: http://sanflis.blogg.se/

Heei, jag har en fråga! ^^ Har du något djur? Skulle vara kul om du hade det, om du har det kan du lägga ut en bild? ^^)

:)
Postat 2010-12-22 kl 16:15:12

Vet inte dina vänner om att du har barn? :o

Kelly Andersson
Postat 2010-12-22 kl 16:30:39
Blogg: http://kiiowa.blogg.se/

Hey mikela, kommer du ihåg mig? kelly :)

Kolla gärna in min blogg.. www.kiiowa.blogg.se lägg gärna dit en liten fin kommentar :D

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 16:40:53

det stod i en tidning

att du o kevin gjort slut

före språkresan till malta, är det sannt?

Emilia
Postat 2010-12-22 kl 16:51:17

Vilken dum fråga "hur kan ni redan tänka på att förlova er" ni har liksom ett barn så det är ju helt naturligt. Och det med att folk ska reagera konstigt på att det skiljer 3 år det gör det mellan mig och min kille också. jag var 13 när jag vart tsm med honom och 16 när vi förlovade oss

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 16:54:27
Blogg: http://brallisbloggen.blogg.se/

väldigt bra svarat!

Julia
Postat 2010-12-22 kl 17:00:11
Blogg: http://juliaogne.blogg.se/

Bra svar. Kommer inte på något annat att säga. Ni ska bara veta hur starka ni är som klarar av en sån här sak.

A&V
Postat 2010-12-22 kl 17:00:59
Blogg: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends/

Jag har en liten fråga till Kevin: Vad menade du med att Mikaela inte behöver tänka på något speciellt om förlovningen (om den blir av)?



Tacksam för svar!

LYCKA TILL TILL ER ALLA TRE, Kevin, Kelly & Mikaela!

Kram från Asta <3

:*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:
Postat 2010-12-22 kl 17:06:57
Blogg: http://emring.blogspot.com

*★ God Jul★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •

•。★ *** ★ 。* 。

° 。 ° ˚ Π____。*˚

˚ ˛ •˛•*/____/~\。˚ ˚ ˛

˚ ˛ •˛• | 田田|門| och Gott Nytt År. ♥ ♥

Önskar Camilla från Kungsbacka

Emmy
Postat 2010-12-22 kl 17:19:52

Kevin, tycker du att du är gamal?



Det tycker inte ja.



Ha det gött ! Från en elvaårig tjej i skåne :)

lisa
Postat 2010-12-22 kl 17:28:32
Blogg: http://lisaozorro.blogg.se/

eh, undrar bara . Känner du dig, mikaela, och du Kevin er obekväma med att det är 3 år emellan er?? Jag och min pojkvän har FEM år mellan oss. :P Så det är verkligen inget att oroa sig för.

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 17:29:39

Om inte du berättar sanningen för mikaela så kan du glömma att träffa mig i fortsättningen. dags att göra ett val, kevin...

Sara
Postat 2010-12-22 kl 17:30:03
Blogg: http://thenilssonz.blogg.se/

Bra blogg! :)

Besök gärna vår blogg :)

Evelina
Postat 2010-12-22 kl 17:51:54
Blogg: http://ejgeves.blogg.se/

jag tycker du verkar som en underbar pappa till kelly.

och en underbar pojkvän till Mikaela<3



Ville skriva något bra=)



Allt är sant!

johanna
Postat 2010-12-22 kl 18:00:05
Blogg: http://www.MrsUnique.bloggplatsen.se

Vad menar kevin med att det är känsligt för dig och honom att ni fått barn tillsammans.Är ni inte lyckliga? :S

Moa
Postat 2010-12-22 kl 18:04:24

Du behöver verkligen inte svara Kevin men varför vill du inte att dina kompisar ska veta att du är tillsammans med en tjej som e 3 år yngre? Har dom inte träffat Mikaela än?? Asså de kanske låter taskigt men de e verkligen inte illa menat! Vill bara veta! <33 tacksam för svar! <33

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 18:07:14

hej

annie
Postat 2010-12-22 kl 18:14:42
Blogg: http://anniiedduvet.blogg.se/

Just nu har jag veckans blogg!

det är 3 vinnare och du kanske är en av dom vem vet?

Lycka till! :D

Sara
Postat 2010-12-22 kl 18:22:19

Kevin och Mikaela, tänk inte på att det är 3 år mellan er. 3 år är ingenting. Jag är 17 och väntar barn med en som är 27. Jag skulle inte kunna bry mig mindre om vad folk tycker. Passar det er, så är det perfekt. Tänk på det!!!

Frida
Postat 2010-12-22 kl 18:42:53

Är man inte mogen att säga till sina vänner att man är pappa. Är man absolut inte mogen att vara än :S

Frida
Postat 2010-12-22 kl 18:44:15

oj misstolka visst frågan där...ursäkta!

SOFIAS
Postat 2010-12-22 kl 18:45:31
Blogg: http://adayofmylifee.blogg.se/

ha en fin kväll hörredu :D

En som undrar :)
Postat 2010-12-22 kl 18:47:50

Och att du är tillsammans med en 3 år yngre tjej?

-för det är ganska känsligt för både mig och Mikaela.



Måste bara fråga, vadå känsligt? va gör det att hon är yngre? hon är 15, då är du 18, skulle de vara att du va 24 och hon 21 skulle de inte göra ett skit.. ålder är bara en siffra, varför ska de göra allt så komplicerat? jag är 16 och min kille är 20. Tycker man om någon tycker man om den, spelar ingen roll hur många år personen funnits i världen.. Eller?

Tack<3



my
Postat 2010-12-22 kl 18:47:50

dumma frågor visa skrev, men kevin svaraade bra på alla frågor i alla fall.. :)

NATALIEGOESAMERICAN
Postat 2010-12-22 kl 19:13:34
Blogg: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

ehm.. svaret på fråga två var ju väldigt skumt.. :S

Aggehh
Postat 2010-12-22 kl 19:21:44
Blogg: http://aggehh.blogg.se/

Har ni köpt några julklappar till Kelly?

jehn
Postat 2010-12-22 kl 19:27:59

förlåt, men jag reagerade starkt på en fråga däruppe..

vaddå "De vet inte om det, men jag tycker inte jag behöver säga det, för det är ganska känsligt för både mig och Mikaela." vad är det som är känsligt? vågar du inte stå för din flickvän och dotter?



Anonym
Postat 2010-12-22 kl 19:38:08

han menar att hans vänner inte vet om deras åldersskillnad puckon :P

Tjolahopp
Postat 2010-12-22 kl 19:58:08

vaddå att man MÅSTE gifta sig inom ett år??!! vart står det.....jag e gift med en man som är 12 år äldre än mig o vi förlovade oss efter ett år ihop och gifte oss sedan 3 år efter vår förlovning...vad löjliga en hel del kommentarer är....



stå på er...kärleken övervinner allt....kjam

Gabriella luyvjo
Postat 2010-12-22 kl 20:14:58

har din tjej sugit av dig

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 20:15:11

3 år är inget? wtf. jag är 16 och min kille är 19 och ingen tycker det är konstigt, det är som vi är jämn gamla :s

Diana
Postat 2010-12-22 kl 20:15:40

EMMY!!! MAN MÅSTE INTE FÖRLOVA SIG INTE OM ETT ÅR!! DIN TÖNT!!

sofia
Postat 2010-12-22 kl 20:26:45
Blogg: http://sofiasf.blogg.se/

När man kollar bak i arkivet och på mikaelas förra blogg så står de ju att du ¨sagt att du inte ville ha något med barnet att göra. Ljug inte ! Du ville inte veta av ditt barn och de vet vi ju redan eftersom de är mikaela som är kellys vårdnadshavare. Så sluta ljug och stå för de hemska val du först gjorde!

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 20:28:36

uppdateraa :D

linda
Postat 2010-12-22 kl 20:57:56
Blogg: http://snart4barnsmamma.blogspot.com

kevin jag tycker det e starkt av dig att stanna hos mikaela. inte bara för barnets skull utan även din kärlek till de båda. själv lämna bebisens papap mig o jag kans säga ma nblir ett nervvrak. men jag valde ist gå tillbaka till mina pojkars pappa. eftersom bebisens pappa beter sig väldig omoget o korkat finns ju gränser. kram till et <3

linda f
Postat 2010-12-22 kl 20:59:42

hej, jag tycker inte du ska bry dig om att det är 3års skillnad mellan er? nästan ingenting ju



jag har vart tillsammans med min pojkvän i 11månader och han 21 och jag 15 och det funkar perfekt mellan oss, även fast det är 6års skillnad! :)

kim
Postat 2010-12-22 kl 21:57:11

va stolt för att du har en flickvän och en dotter och stoppa inte huvudet i sanden för dina vänner, säger dom nått är dom inte riktiga vänner..sen om det är 3 år emellan big deal mellan mig å min pojkvän är det 6 år jag e 21 å han 27 och vi ha varit med varann i 3 år. så sluta skäms kevin, det är dumheter..

R
Postat 2010-12-22 kl 22:42:01
Blogg: http://ovitaskor.blogg.se/

kollade igenom gamla arkiv för ett tag sen när hon hade skrivit om när hon hade berättat för dig och först hade du sagt att du skulle finnas där och sedan helt plötlisgt ångrade du dig och lämnade henne totalt. Tycker det är lite falskt att säga att du inte är någon som lämnar folk i sticket.



Blev själv behandlad så av min pojkvän, han sa att han älskade mig och sedan helt plötsligt sa han att det bara varit en lek och han var med någon annan. Jag föll till botten. Vi är tillsammans nu igen, precis som er, men jag känner fortfarande inte att jag litar till 100% på att det är sant när han säger att han älskar mig.



Jag ville bara framföra min åsikt om att "jag är inte någon som lämnar folk i sticket" inte stämde. Jag hoppas det kommer gå superbra för er, önskar er all lycka, god jul!

rozhins
Postat 2010-12-22 kl 23:47:38
Blogg: http://rozhins.blogg.se/

'' När man kollar bak i arkivet och på mikaelas förra blogg så står de ju att du ¨sagt att du inte ville ha något med barnet att göra. Ljug inte ! Du ville inte veta av ditt barn och de vet vi ju redan eftersom de är mikaela som är kellys vårdnadshavare. Så sluta ljug och stå för de hemska val du först gjorde!''



eller hur, vafan :o



Sandra
Postat 2010-12-23 kl 03:27:56
Blogg: http://smanninger.blogg.se/

Eran åldersskilnad är verkligen inte något att skämmas över, ni ska faktist vara lyckliga tillsammans och såklart förlova er, Jag är som sakt 17 och min kille 19 och det är två år. Vi tjejer är oftast mognare än många killar så det spelar ingen roll. Så passa på ni har ju en vacker liten flicka + att ni kan förlova er, och ingen säger att man måste gifta sig efter ett års förhållande, det är lika mycket äkta som alla andras. jag är själv förlovad och det är jätte mysigt. och det finns inga som kan bestämma när man ska gifta sig, det gör man kanske om 10 år.

Kram! :)

Soffan
Postat 2010-12-23 kl 09:25:58

Jag tänkte på det du skrev här Kevin:

...du är tillsammans med en 3 år yngre tjej?

...för det är ganska känsligt för både mig och Mikaela.(åldersskillnaden alltså)



Det skiljer bara 3 år mellan er. Det är ju ingenting! Jag känner folk som har mycket större åldersskilnad. Min kompis är 17 och tillsammans med en som är 23! En släkting till mig är 20 och tillsammans med en på 31 ! :D Åldern är bara en siffra. Det är kärleken som betyder!! <33

maja
Postat 2010-12-23 kl 10:39:20

vad menar du med att utforska varandra????

emmy
Postat 2010-12-23 kl 14:03:08

Är det inte lite väl omoget o skämmas över en ålderskillnad på 3 år!?! det är ju ingenting! Och vadå kompisarna vet inte om det? VA??! Det är ju helt idiotiskt.

miranda
Postat 2010-12-23 kl 14:22:21
Blogg: http://omgsocrazy.blogg.se/

kommentar på den 3e kommentaren (Emmy):

HAHAHAHAH! Man måste inte va 17 ?

Och ifall man måste gifta sig inom ett år för att det ska vara en "riktig" förlovning va alltså min morsa och farsa fjortisar när dom förlova sig utan att gifta sig inom ett år -.-



och när det gäller ålderskillnad, mellan min morbror och hans tjej skiljer det 19 år så ja :) Kärlek har varken ålder eller kön. Kramen :)

Fanny
Postat 2010-12-24 kl 01:51:28

Du skrev att åldersskillnaden var känslig för dig & Mikaela, varför? :)

Anonym
Postat 2010-12-24 kl 23:55:06
Blogg: http://http://besserwisserfreij.blogg.se/

HAHAH till emmy:

Jag och min sambo har varit förlovade i 8 år =) Har två underbara barn ihop, en fin hund, en kanon lgh. Inte fan måste vi gifta oss oxå. jag gifter mig när jag är redo..

Det e väl upp till var och en. Om man ska gifta sig eller inte ;)

Malin
Postat 2010-12-25 kl 12:41:57
Blogg: http://malinholmbergs.blogg.se/

Komvux funkar fint att läsa på! Jag läste en distans kurs på Biologi A och det var väldigt praktiskt och att de har lagts ner kan jag bara tala om att det INTE har!

matilda
Postat 2011-01-15 kl 23:00:13
Blogg: http://mattewiklund.blogg.se/

haha, alltså jag tycker det är "jättefult" att du inte har sagt till dina kompisar att mikaela är tre år yngre än dig? har dom inte träffat henne eller så, och sen ska ni förlova er?



denna bloggen är väldigt intressant, och jag menar ingenting illa alls, men ibland börjar man faktiskt nästan undra :)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar