Kevin gästbloggar igen! 3/12

Postat 2010-12-03 kl 22:48:10

Kevin Gästbloggar!

Idag åkte jag till Mikaela och hade det mysigt. Det har varit en ganska lugnt dag idag, Kelly har sovit för det mesta och Mikaela och jag har lagat middag mm. Det blev Falukorv med pasta, nom nom nom! :D
Idag var jag grymt glad, jag gick runt östermalmstorg och kallade alla för kineser, det va roligt. (Tidsfördriv FTW)

Mikaela tycker jag ser ut som en fjortis på den här bilden :'(

Vi har lusten kvar! =D

Carro
Postat 2010-12-03 kl 22:58:51
Blogg: http://tvilligryttarna.blogg.se/

Vilken bild tyckerr hon att du ser ut som en fjortis på?

16 år och utbildar mig till psykolog!
Postat 2010-12-03 kl 23:07:33

Hej!

Jag är ingen som brukar skiva kommentarer, jag är ganska tråkig på den fronten. MEN jag förstår inte vitsen "Idag var jag grymt glad, jag gick runt östermalmstorg och kallade alla för kineser, det va roligt. (Tidsfördriv FTW)" Jag menar ingenting illa, men är han verkligen redo för att bli pappa på riktigt? Hur gammal är han? 14? Han är säkert helt underbar med Kelly, det tror jag säkert. Jag undrar bara.

Behöver också tacka dig för en fin blogg. OCH berömma dig för din mogenhet och att du är en helt underbar person. Jag gillar verkligen din blogg.

Hoppas jag inte sårade någon :( Kram

Sandra
Postat 2010-12-03 kl 23:15:50
Blogg: http://motherhood.blogg.se/

Alltså... Ja. Jag är ordlös, och det är inte på det bra sättet. Hur tror ni att Kelly skulle känna om hon fick reda på hur ni beter er? Det är en fråga jag gärna har svar på.

Theresia
Postat 2010-12-03 kl 23:17:33

Grattis till Kelly pappa Kevin!! :)

Anonym
Postat 2010-12-03 kl 23:26:48

har nog en fråga till er båda :P



Ser ni en framtid tillsammans och hur är den :) ??

Petra
Postat 2010-12-03 kl 23:34:40

alltså,hur gammal är den där kevin? han framstår som flera år yngre än dig !

alma
Postat 2010-12-03 kl 23:37:31
Blogg: http://prinsessorna.devote.se

fick Kevin också vara med och bestämma namnet ?



Du är bäst mikaela !

Sofia
Postat 2010-12-03 kl 23:39:17

Tycker att kevin verkar väldigt omogen ! !

Dock gillar jag dig mikaela, you go girl !

NINNIE
Postat 2010-12-04 kl 00:06:14

Gillar Cruzcampo tröjan grymt mycket! Kan du fråga var han fått tag i den? Skulle kunna dö för en sådan. (Befinner mig i Sevilla som aupair, och cruzcampo är typ den heliga drycken här. Jag hade varit ballast på stan om jag hade en sån tröja här i Spanien!)



(förresten, när avslutas sko-tävlingen?)



All kärlek till er i jultider! <3

Rebecca
Postat 2010-12-04 kl 00:20:05
Blogg: http://muffinstack.blogg.se/

Är i Kevins ålder och shit, han verkar inte vara speciellt mogen. Du verkar mycket mer mogen än vad han gör. Vaddå "kalla folk kineser", det gör man som 15/16, meeen vi alla mognar i vår egna lilla takt.

Julia
Postat 2010-12-04 kl 00:20:47

Hej!

Asså jag måste bara fråga, har du haft sex efter förlossningen? Var du slappare eller tightare än vanligt "där nere".

Eller är det kanske ingen skillnad efter en förlossning?

Du är stark tjejen!

Carro
Postat 2010-12-04 kl 00:28:12

Någon är väldigt väldigt omogen..

ida
Postat 2010-12-04 kl 00:41:05
Blogg: http://tyypiiida.blogg.se/

NI ÄR SÅ FINA TILLSAMMANS ALLA TRE, VILLE BARA SÄGA DET! TACK FÖR EN JÄTTEBRA BLOGG :D HA DET BRA! KRAM

Ann-Britt
Postat 2010-12-04 kl 02:17:35

Hej på er, vill bara säga grattis till Kevin att han blivit Pappa. ni är så söta ihop och så lilla Kelly.

Anna
Postat 2010-12-04 kl 08:13:25
Blogg: http://pannisannis.blogspot.com

förlåt, men vad betyder FTW? ^^

litr rfter xD

MansonDust
Postat 2010-12-04 kl 09:23:29
Blogg: http://mansondusts.blogg.se/

Sandra > Så du tror att Kelly skulle må dåligt för att mamma & pappa trivs tillsammans & pussas?

Anonym
Postat 2010-12-04 kl 09:25:18

Ja tyvärr verkar han otroligt omogen, jag är 13 ocb jag skulle inte tycka det var ett dugg kul att kalla alla för kineser? Kan riktigt tänka mig en 5-åring på gatan som skriker "KINESER, KINESER".

Anna
Postat 2010-12-04 kl 09:49:53

Hur gammal e han igentligen så beter man sig inte. Har han alltid samma tröja? inget illa menat ! hehe

Beckih
Postat 2010-12-04 kl 09:50:56
Blogg: http://beckih.blogg.se/

Hej du, jag undra bara ve tar bilderna som både du och Kevin är med på? ;P

M
Postat 2010-12-04 kl 09:53:33
Blogg: http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Kevin! Det där var ett väldigt omoget inlägg. Jag hoppas att du snart inser att du är pappa och vara en bra förebild mot din dotter..



Och du som är 16 och utbildar dig till psykolog, Jag tror att du måste gå ut gymnasiet innan du kan söka psykologutbildningen ;-)

Lalalalalalalalalalalala
Postat 2010-12-04 kl 10:35:24

Att ens folk kan lämna såna kommentarer. Inte kan ni väl döma kevin pga några biler. Ni känner inte ens han och Mikaela herregud detta är en blogg!

Laura
Postat 2010-12-04 kl 10:48:33

Inget elakt mot Kelly eller Mikaela här men... Kevin verkar väldigt omogen tycker jag. Och när han skrev att han hatar kondomar, det får mig att undra hur gammal han egentligen är. Och nu när han skrev att han gick runt och kalla alla för kineser får mig att undra om han är redo för barn?

en kärlekssaga: en annorlunda ung förälder blogg.
Postat 2010-12-04 kl 11:02:27
Blogg: http://enkarlekssaga.blogg.se/

Det är ju allmänt känt att killar mognar senare än killar=)



Välkommen till min kärlekssaga, en annorlunda blogg om unga föräldrar! Här skriver jag om livet som ung tvåbarnsmamma och hur man får ihop livet med jobb, studier och kids medan man fortfarande försöker vara glamourös, det blir inte så mycket nappar och bebiskräk men däremot många åsikter och tankar och nya perspektiv på unga föräldrars vardag! =)

Sofie
Postat 2010-12-04 kl 11:50:40
Blogg: http://soffentott.blogg.se/

Får jag bara fråga, vad var meningen med att skriva ut "idag var jag glad, kallade alla folk på östermalmstorg för kineser....." ?

Ska du framstå som rolig då eller, jag tycker mer du verkar vara riktigt omogen. Tänk att om flera år ska Kelly läsa detta.

Nåja. Ville bara få ur mig detta.

Jessica
Postat 2010-12-04 kl 11:50:44

E det jobbigt att ha ett barn i din ålder?

A
Postat 2010-12-04 kl 11:54:47

Hur gammal är Kevin egentligen ja, man kan ju undra. omoget beteende. Du är iofs riktigt duktig Mikaela, keep up the good work :) ha det bra.

Nasse
Postat 2010-12-04 kl 12:04:47
Blogg: http://nasseiskogen.blogg.se/

Hej! Jag har några frågor:::



Hur gammal är Kevin?

Hur gammal är Kelly?

Vilket år och vilken månad berättar du för dina läsare att du är gravid?



Tacksam för svar! :)

Jessica
Postat 2010-12-04 kl 12:08:15

Jag har inget emot unga föräldrar. Men det är just du och Kevin som jag inte gillar. Mikaela, du ser ut som en tolvåring och betér dig som en elvaåring. Kevin skriver som en trettonåring. Ni är omogna till tusen och jag läser endast bloggen för att se när ni faller. Ni är båda riktigt pinsamma.

Ta ner affisherna Mikaela, och byt överkast. Beté dig som en mamma och inte som en barnunge. Kelly kommer skämmas över dig när hon blir äldre. Ändra ditt betéende nu, det är riktigt pinsamt.

Johanna
Postat 2010-12-04 kl 12:50:16
Blogg: http://johannavkl.blogg.se/

Jag känner att ja måste stå upp för både Mikaela och Kevin här, vad jag vet så fick Mikaela inte reda på att hon va gravid förrän väldigt sent. Då det är svårt att göra en abort. Då är det väl bara smartast att göra det bästa utav det och iaf försöka, ni är unga men ni måste leva med det ni satt till världen. Om inte ni andra visste det så är det ganska många killar i Kevins ålder som är exakt lika i sättet, det tar tid att anpassa sig och det kankse är så att Kevin inte riktigt vill "växa upp" riktigt än. Har jag rätt?

Strunta i vad alla andra säger, ni kan ju inte direkt göra ngt åt allting!? Ni är där ni är nu och så är det :) Ja blir så förbannad när ja ser alla dumma kommentarer, man kan inte bli vuxen när man är 15år gammal, det går bara inte.

Tess
Postat 2010-12-04 kl 13:01:05

Svar till "Jessica"



Var ska man börja?

Mikaela ser ut som hon ser ut, och hon är faktiskt jätte söt! visst hon ser ung ut, men det spelar väl ingen roll, hon är en bra mamma, det har inget med utseendet att göra.



förstår inte alls var du fått att hon beter sig som en elvaåring ifrån? hon beter sig som en mamma och ungdom tycker jag, precis vad hon är också.

Kevin har vad som kallas "baby face" och det är många tjejer som tycker det är jätte attraktivt och det har inget med intellektet att göra.



min lillesyster är tillsammans med en kille som är så, han är helt underbar och inte ett dugg omogen för det.



Jag visste inte att bebisar brydde sig om vad deras mamma har för överkast eller affisch!? Alla barn skämms förresten över vad deras mamma hade på väggen eller på sig när dom var små. min mamma hade ju värsta fula 80-tals kläder på sig! men inte fan bryr jag mig om det nu!



Mikaela är en mamma och en ungdom, varför ska inte hon få visa båda sina sidor av vad hon är?



Jag tycker du Jessica, har en orealistisk och glorifierande bild av vad en mamma är

Mikaela är en mamma och en bra sådan!



Jessica och hennes likar är patetiska.



Älskar dig Mikaela och önskar dig all lycka! my little blogg lillsis :)

vickan
Postat 2010-12-04 kl 13:08:24
Blogg: http://pinklaadyyw.blogg.se/

Söta ni är <3

Bry er inte om de som är dumma mot er. Läste precis en kommentar att ni är så omogna och pinsamma föräldrar de e bara avundsjuka och kan skaffa skaffa sitt eget liv. Jag tycker ni är så mogna och underbara föräldrar. Ni gör så gott ni kan det viktigaste är att ert barn får kärlek och känner sig älskad. Vad spelar överkast och dyligt för roll egentligen det är ju bara världsliga ting.



Jag läser eran blogg varje dag och jag älskar eran blogg. Puss, ha det bra. Pussa Kelly från mig. <3



leona
Postat 2010-12-04 kl 13:17:35
Blogg: http://babybuurn.blogg.se/

Men asså, vafan! Kevin får väl va hur "omogen" som han vill!?!

Sluta skriva så elaka saker, ni kan tänka de men ni behöver ju inte skriva de på bloggen så att kevin och mikaela kanske känner sej ledsna och nedtryckta! Låt dom vara som dom vill, hallå!! Dom har ett eget liv och får bestämma själva vad dom vill göra!!

leona
Postat 2010-12-04 kl 13:22:38
Blogg: http://babybuurn.blogg.se/

Och till "Jessica": Jag tror att kelly blir mycket gladare om hon har föräldrar som inte beter sej som "vuxna" och blir hur seriösa som helst! Mikaela e 15 och Kevin är väl runt 18 så varför ska dom helt plötslugt bli helt vuxna bara för att dom har fått barn?? Det hör väl inte till saken om man har barn eller inte?!

Anonym
Postat 2010-12-04 kl 13:25:36

Svar till "Johanna":



Men nu var det inte riktigt försent, Mikaela kunde ändrat på sig.



Svar till "leona":



Fast det kanske är bra att mogna till åtminstone en liten del när man ska bli förälder?

Jennifer Andersson
Postat 2010-12-04 kl 13:35:31
Blogg: http://jenipen.blogg.se/

Till att börja med: Ja Kevin får vara hur "omogen han vill". Mognad är inget man vill. Det är något som växer fram.



För mig känns hela grejen jävligt märklig bara då Kevin är lika gammal som mig, och modern till hans barn som min lillebror. Och visst att det går att "formulera sig lite märkligt" skriftligt om det är något man inte är van att göra. Men att gå omkring och kalla alla på Östermalm för kineser för att man är glad? Hur man än formulerar det så framstår man inte som särskilt vuxen och mogen. Och visst, ni måste inte vara vuxna än. Inte om man ser till er ålder. Men i och med att Mikaela har en blogg, så får ni helt plötsligt massor av press på er att visa att ni är bra föräldrar, då alla som läser är så duktiga på att dömma. Och faktiskt, hur jobbigt det än känns, så MÅSTE ni vara vuxna nu till sättet när ni valt att sätta ett barn till världen.



Jag vet inte vad Kevin tycker, men läs ovanstående inlägg och låtsas att det var din egen pappa som skrev det när du var född. Känns det inte jävligt konstigt? Kanske något att tänka på?



Ta hand om barnet och ge Kelly en kärleksfull och lycklig uppväxt, så kommer resten sköta sig bra tror jag. Kärlek har ingen ålder.



Kommentaren "Vi har fortfarande lusten kvar" känns också ganska konstig. Lusten till vad? Sex?

Hade jag varit Mikaelas föräldrar hade Kevin med största sannolikhet inte varit välkommen i mitt hus efter den kommentaren i hennes blogg.



Dessutom är nog inte sex prio ett nu när ni har en bebis omkring er.



Kram



Malin
Postat 2010-12-04 kl 13:36:49

Haha vad löjliga ni är. Att han inte skulle vara en mogen pappa för att han kallade folk för kineser? herregud vad har ni för fördomar egentligen?

julia
Postat 2010-12-04 kl 14:54:32
Blogg: http://detarjulia.devote.se

men gud alla som klagar på hans skämt..alla har olika humor, bara att acceptera! Sen är det ju rätt kul att ni som kommenterar så är anonyma? Man kan vara omogen på två olika sätt, omogen som i att man hanterar situationer moget, men faktiskt kan vara barnslig och våga skämma ut sig. Sen kan man vara omogen på det sättet att man trycker ner andra med kommentarer och beter sig sjukt dåligt.

Tess
Postat 2010-12-04 kl 15:05:00

Haha lyssna inte på Jennifer Andersson!

hon vet inte ett skit om att vara mogen.

jag har gått i samma klass som henne (Hej jennifer!)

så jag vet.

tror Patrik hälsar också :) ska nog inte dra historien om vad hon gjorde mot oss här, men moget var det då inte!



dessutom tror jag inte Kevin menar lust till sex utan lust och känslor mellan dom, allt behöver inte handla om sex jennifer..

Anonym
Postat 2010-12-04 kl 15:29:21

Väldigt omoget... Kanske dags att växa upp nu när du har blivit "pappa"

Hassan 1...2...3
Postat 2010-12-04 kl 16:05:53

Abo walla mogen snubbe jao!

Gudrun ! :)
Postat 2010-12-04 kl 17:07:21

jag tyckte att kinesgrejen var ju fan rolig ! haha

Jag tycker att ni har största rätt i världen att beteer som unga ! Ni är ju det !

Så kom igen allihopa!!



Ni borde inte bry er så mycket. De har det bra, kelly har det bra.

Och Mikcaela får fan ha vilka tapeter som hon vill !



stå på er. Ni är bra föräldrar!

rozhins
Postat 2010-12-04 kl 17:09:27
Blogg: http://rozhins.blogg.se/

lusten till vad? sex? men tack för detaljerna, ew :S

Jessica
Postat 2010-12-04 kl 17:33:00

Det märks att de flesta som skriver här i kommentarsfältet är väldigt omogna. Ni vet inte vad att vara förälder innebär.

Säg ingenting om den här situationen föränn ni är över femton år och har sex åtminstonde några gånger i veckan, för nu, så vet ni ingenting.

Charlotte
Postat 2010-12-04 kl 18:45:22

Undrar vem som är omogen.. Dom som skriver att Kevin är omogen det är dom som är omogna.. Det är ingen som tvingar er läsa hennes blogg om ni inte gillar det som skrivs kolla inte då o sluta med elaka komentarer.. skaffa ett liv!

Pernilla
Postat 2010-12-04 kl 23:18:16
Blogg: http://peernie.blogspot.com

Ville bara säga att jag blir så ledsen av att läsa vissa ovanstående kommentarer. Hur kan DOM veta att Kevin är omogen ? Han är ju kanske inte det utan bara verkar så i ett inlägg som han skrivit. Man ska inte döma av det lilla man veta utan hellre ta reda på mer fakta innan man kan säga något om en person! Och sen undrar jag hur stor ditt rum är ? För din säng ser så stor ut när ni sitter i den men när jag sett ett videoinlägg så ser rummet ganska litet ut ? Inte för att jag egentligen har med det att göra men skulle vara intressant att se hur det ser ut. Tycker också att det är gulligt att du fortfarande har "typiskt tonårsflickerum". Ni är så gulliga! :)

Jessica L
Postat 2010-12-05 kl 19:10:25

Hej!

Alltså gud, detta är så himla typiskt beteende.

Såhär är det nu: Kevin (älskar namnet) skriver en omogen mening i ett inlägg i en blogg.

Alla klagar på, blablablaskitsnackblablabla.

Till er, skärp er!

Såhär hade det kunnat vara:

Kevin skriver ett superseriöst inlägg helt utan humor och använder ord som senast användes offentligt på 1700 talet. Alla hade klagat.

"Najs gubbe du hittat, låter som att min farfar skrivit, hämta ordboken" osv.



Varför ska folk alltid klaga, jag tror inte att det är Kelly ni tänker på liksom. "Tänk vad hon kommer skämmas, gud tänk när hon ser/läser det" osv.

Ja? Hur beteede sig era föräldrar när de var 15 och 18? va? Helt superperfekt som er själva? Nej. Jag håller definitivt med Tess, dessa människor är både unga och föräldrar. Det är inte första gången i historien tonåringar blir föräldrar, och om det går bra eller inte hänger nog inte på om de har Lexington eller Disneylakan.

Om det är så irriterande så hitta något annat att lägga din värdefulla tid på.

Tänk var ERA barn skulle skämmas om de fick se era kommentarer, eller hur?

Bamsekram till Kevin, Kelly, alla kloka människor och inte mist Mikaela, så underbar.

17år med änglabarn, <3
Postat 2010-12-06 kl 00:18:04
Blogg: http://emiliasarfve.blogg.se/

Tycker det är så irriterande att läsa folks elaka kommentarer. tycker dom så, visst, men dom behöver verkligen inte skriva det till er isf! Klart att det är en omställning att få barn, det är det väl för en vuxen kvinna också? Jag förstår dig helt mikaela, det är klart att du känner att du inte kan göra allt för kelly när hon inte kan berätta vad som är fel och ingenting hjälper! Det händer nog alla mödrar men de flesta kanske inte skriver ut det på bloggen. jag tycker att det är bra att du skriver ut även de "dåliga" sidorna av att vara en mamma! Då kanske de som är yngre förstår att det inte alltid är en dans på rosor att ha ett litet barn.. Jag läser din blogg dagligen och jag tycker att det verkar som att du är en riktigt bra mamma! Klart du ska få ha barnledigt ibland, det har väl allas föräldrar någon gång? Kram på er! en jättefin liten familj! :)

Malin
Postat 2010-12-06 kl 16:26:38

Du ska bara veta hur stark du är! Jag hoppas inte att du bryr dig om vad idioter säger, de är bara avundsjuka på dig och din otroligt söta dotter. Stå på dig, du är en grym person och jag ser upp till dig otroligt mycket, du är hur stark som helst. Ta hand om dig och din söta dotter! Idioter är inget att bry sig om, folk är bara avundsjuka, inget mer! fortsätt som du gör.. jag hoppas verkligen att du tar vara på dig och din dotter. Ni är hur fina som helst.. Kram på dig

ida
Postat 2010-12-06 kl 17:03:16
Blogg: http://lifeofidaa.blogg.se/

hej mikaela!

gud vad söta ni är :)

jag tycker det är starkt av dig att göra allt detta du gjort, skaffa barn i så här ung ålder.

Och bry dig inte om alla dåliga komentarer dem är bara avundsjuka!

du verkar vara hur fin som helst, skit i alla dumma komentarer och bara kör på!

din dotter är jätte söt det ska du veta!

Jag önskar dig allt gott i världen till dig kevin och lilla Kelly.

Kram

Lina
Postat 2010-12-09 kl 16:38:55

Tycker att det var mycket omoget av en 18 åring och nybliven pappa att gå runt på Östermalm och kalla folk för kineser. Tänk om en asiat hörde detta då? Rasistiskt är det. Det är som att gå runt och kalla folk för neger på stan. Kines använder folk som ett skälsord, precis som neger.

Julia
Postat 2010-12-27 kl 13:53:22

Herregud! Jag fattar inte att folk kan skriva såna här saker. Mikaela är 15 år och Kevin är 18. Det är väl inget konstigt med det?! Mikaela bor faktiskt hemma och hon får väl ha affisher på väggen om hon vill. Jag har läst igenom kommentarerna och jag blir själv riktigt ledsen. Jag förstår inte hur folk kan vara så känslokalla och bara trycka ner Mikaela!Och Kevin också. Det var starkt gjort av er att barhålla Kelly. Fortsätt som du gör Mikaela och låt dig inte tryckas ner av negativa komentarer! Du är stark, och du är bäst! Jag älskar din blogg. Kramar!<3<3<3 / Julia

hanna
Postat 2010-12-29 kl 00:58:45

det var ngn som sa att ni var hur mogna som helst. mst bara säga att det ska ni nt va. ni e ju nt vuxna! Ingen 15åring är "hur mogen som helst"! håll kvar barnasinnet och go for it=)

Mirre :)
Postat 2011-01-16 kl 23:30:13

Men herre gud! Bara för de flummar och har kul och kanske kallar folk för kineser så betyder det inte att man inte är redo att skaffa barn! Gud vad dryga folk är!! Han är bara flummig! Men det behöver inte betyda att han är en dålig pappa! Tvärtom, han vet hur man leker och har skoj, dvs det e bara bättre för kelly !! Jag och mamma flummar hela tiden! Betyder det att hon är en dålig mamma?? NEJ! Strunta i dom elaka kommentarerna Kevin och Michaela, vissa är bara skumma och det kan man inte gööra något åt :/ Kramiz!!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar