Kelly, we can!

Postat 2010-12-27 kl 01:38:29

Kelly har utvecklats så mycket på senaste tiden! Känns som om hon blivit mer social och vill kolla på sin mamma och pappa och alla andra personer :) Sen är hon jätte stark i nacken redan, hon kan liksom lyfta upp sitt huvud när hon ligger ner! Och hon har jätte långa tår och fingrar, hon kanske blir gitarr eller pianospelare?
Och hon har blivit så stor, nästan 5 kg!
Och jätte lång! Vi får se nästa barnmorskebesök hur det ser ut :)

Och äntligen har jag kommit in i mammarollen! I början visste jag inte hur och vad jag skulle göra, allt var så stressigt. Men nu när man kommit in i det och vet hur ofta hon äter, och varför hon skriker så är det mycket lättare!
och jag är faktiskt glad över att jag slutade amma, inte för det är bra för Kelly. men JAG klarade inte av det.
Jag var jätte känslig och allt med brösten gick fel..
Men nu är allt bra! Hon är frisk och jag älskar henne<3
I början hade jag lite förlossningdepresion,pga amningen.
Jag klarar det mycket bättre nu.
Ibland undrar jag.. Gud kanske var smart att maten skulle komma genom mammans bröst, men det är så himla många som har svårt med det, så undra vad han gjorde för fel..

Can we do this, Kelly?

sandra
Postat 2010-12-27 kl 01:51:44

Jag beundrar dig tjejen! Kram på dig :)

:)
Postat 2010-12-27 kl 02:07:01

Hej. Snälla SNÄLLA, lär dig att inte särskriva ord som jättestark och jättelång. Man särskriver heller inte superstark och superlång och sånna ord. Inte för att jag har sett att du har skrivit det så du vet :) Hejdå

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 09:33:15

Hur kan du sitta och häda gud sådär?

Om dages mammor bara kunde FÖRSÖKA lite istället för att ge upp efter 2-4 veckor så skulle amningen funka skitbra

Malin
Postat 2010-12-27 kl 09:54:30
Blogg: http://minbebis.com/blogg/tultaliten

Du är stark vännen, alla kan inte amma och ibland mår både mamma och barn bättre av ersättning. Det är mycket som ska till för att få amningen att funka.

Stå på dig och fortsätt vara stark!

Kramar

Ellinor - mamma till Molly
Postat 2010-12-27 kl 11:13:41
Blogg: http://missemojse.bloggplatsen.se

Heej följer din blogg =)



jag fick barn några dagar efter dig och jag undrar nu när du skrev att du inte ammar längre, hur du gjorde för att sluta?? tömmer jag inte brösten så spänner det ju efter ett tag... jag trivs inte med att amma och jag var oxå rätt deppig i början för det bara krånglade..



kram till er =)

elin
Postat 2010-12-27 kl 12:24:24
Blogg: http://elinfelicias.blogg.se/

fin bild :)

ELINOR
Postat 2010-12-27 kl 12:53:29
Blogg: http://elinorstankar.blogg.se/

Hej! Jag undrar om du vet vad kevin skriver om ert sexliv på sin blogg? För det känns som om du vill vara lite privat om det. Men det är ju VERKLIGEN inte han.

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 13:35:56

angående amningen nu förtiden så ger alla upp för lätt. jag ´fick sår och massa sånt men jag gav inte upp. mång ger upp med amningen för att det gör lite ont. nu fförtiden är kvinnor för lata!

visst om man inte har mer mjölk i brösten men har man det tycker jag man ska stå ut. jag smörjde och hade en gummigrej på bröstvårtan så gick det hur bra som helst!

Minna
Postat 2010-12-27 kl 16:37:56

Man kan ju få hjälp medamningen om man inte får de och funka. Plus att de kan ta tid med och få igång amningen.Min dotter ville inte äta alls först sen så börja hon äta. Så länge barnet kan ätta och man har mjölk så borde man amma

Tara
Postat 2010-12-27 kl 20:16:24
Blogg: http://tarakurtson.blogg.se/

Vilken sööt !! :D

Olivia
Postat 2010-12-27 kl 20:43:54

gud? evolutionen gjorde att vi så småningom inte behövde det längre och då avvecklas den egenskapen.

Anna
Postat 2010-12-27 kl 21:52:22
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Klart ni kan! :) Härligt att äntligen höra att det går bra :D

Gammal mamma
Postat 2010-12-27 kl 22:06:14

Även om din amning inte fungerade så bra denna gång så kan det funka bättre nästa gång du får barn. Även om barn klarar sig utmärkt med ersättning såär det bevisat ättre att amma . Om man nu klarar av det och orkar. Bl.a. minskar risken för allergier hos barn som ammats länge.

Bli nu inte ledsen över mitt inlägg, för det är inte min mening att såra dig. Utan mer en uppmuntran att du säkert fixar att amma ditt barn nästa gång du blir mamma. (om du vill amma alltså. Alla vill ju inte)

Lovisa
Postat 2010-12-28 kl 14:47:22
Blogg: http://lovisabengtsson.blogg.se/

Händer på nyår då??

Ha det bra kram :)

Sofie - Mamma till lilla Vincent
Postat 2010-12-28 kl 22:13:14

Jag tycker inte att det är någon annan än Micah som avgör om hon ska amma sitt barn eller inte! Hon har uppenbarligen försökt! Huvudsaken är att båda mår bra ellerhur?! Skulle ni själva vilja att folk lägger sig i ert sätt att ta hand om ert barn och predika om hur ni ska göra? En mor känner sitt barn bäst och är den bästa föräldern till sitt barn glöm inte det!

Anonym
Postat 2010-12-29 kl 00:05:50

man ger inte upp sååå där fort..hon är ditt barn, vad är du för mamma som ger ersättning direkt?? skitsamma om det gör ont hon behöver riktig mjölk inte sånt skit.. åå vadå gud gjorde fel?? dom som ger upp fort gör fel,blanda inte in gud, finns ingen gud

Anonym
Postat 2010-12-29 kl 01:06:32

För gud är bara någonting påhittat för att människor ska känna trygghet



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar