Ibland undrar man om man fick rätt betyg...

Postat 2010-12-18 kl 22:26:25

Jag och Mamma åker till mormor och jag håller på att prata med Kelly:

Jag: Ja Kelly! Nu ska vi till gammel-mormor hon är ännu gamlare än mormor!
Mamma: Det heter äldre..
Jag: Juste! Asså jag har blivit jätte dålig på Svenländska på senaste tiden..

Haha skojade bara med henne lite... annars kanske man skulle börja fundera på varför jag fick VG i Svenska..
Men faktiskt, jag har börjat bli jätte dålig på Svenska, det är bara för jag inte läser böcker längre :/ Ska börja göra det. Läser bara bloggar.. och ni vet ju hur det blir då xD Om man inte läser seriösa bloggar.

Tess
Postat 2010-12-18 kl 22:54:04
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Tycker det är knepigt med dåligt stavade bloggar. Man lägger ut en offentlig bild av sig själv. Vill man då inte framstå från sin bästa sida? Och åtminstone stava rätt :-)

Niki
Postat 2010-12-18 kl 23:32:47

Mikaela!

Du är så fin!

Ditt barn är så fint!

Du ska vara såå tacksam!

Du har allt man kan önska sig!

Bra vänner, bästa pojkvännen

och det gulligaste barnet ever!

Lycka till med livet!

Kram/ Niki<3<3

Mallanmamma
Postat 2010-12-18 kl 23:52:53
Blogg: http://www.mallanmamma.se

Ja vem vill bara läsa JÄTTESERIÖSA bloggar. för det är ju dem som blir så stooora också ;) Men att läsa någon, sådär någon gång ibland är ju helt okej. :)

R.s
Postat 2010-12-19 kl 11:51:33

jag vill bara berätta att du kan slarvstava ibland! men vem gör inte det:P sen tror jag inte att man har LUST eller tid för att sitta och rätta.=)

kram

Nathalie
Postat 2010-12-19 kl 13:14:30
Blogg: http://www.nolow.se

Hahaa ja läser du bara bloggar ä det illa :) Sen har jag iofs hört att man blir lite förvirrad och stavar fel under graviditet och ett tag efter förlossning :)



En sak som är skitvanligt som folk gör fel är att "jätte" alltid sitter ihop med ex roligt, tråkigt, snyggt osv. Särskrivningen är det värsta som finns :)

LINAAA
Postat 2010-12-19 kl 14:15:27
Blogg: http://rrep.blogg.se/

Om vi nu ändå pratar svenska osv. så kan jag ju påpeka att det ska vara "jättedålig" och inte "jätte dålig" haha ;)

En utav svenskans vanligaste särskrivningar är att vi använder ordet jätte och sedan slänger in ett mellanrum innan nästa ord kommer.

Karin
Postat 2010-12-19 kl 15:26:37

Men skärp dig, du är en mamma, det har du valt själv. Ta lite ansvar och lägg mer tid på studier och bilda dig. Höj språket i din blogg till en högre nivå, den framställs som mycket oseriös när man läser den.

Det kommer förhoppningsvis förbättra ditt språk på sikt och dina betyg.

Egentligen kan du lägga all onödig tid från bloggen till andra viktigare saker. Tänk på ditt barn.

stina
Postat 2010-12-20 kl 23:27:45
Blogg: http://swernersson.blogg.se/

Hej du, jag kan ge dig ett tips med stavandet. Allt med "jätte" stavas som ett ord alltså "jättebra", "jättesnygg", "jättebra" och "jättedålig", de var jättedålig du skrev fel med så jag tänkte bara jag kunde tipsa så att du lär dig :) hare bra!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar