Ibland, söt som socker

Postat 2010-12-05 kl 23:22:36

Jag har mina stunder, ibland kan man känna sig nere. Kan vara förlossningsdepresion, vem vet?
Men jag tar väldigt bra hand om Kelly även fast jag är deppig ibland.
Det är lite bättre nu, kanske bara är lite trött? Man får ju inte så mycket sömn.
Ska sova nu, natti natti!

Tycker jag är söt på den här bilden iallafall, det är inte så många som gillar bilden, men jag tycker om den iallafall :P
Bild från Januari i år.

Lotta Mamma Till Elvira
Postat 2010-12-05 kl 23:24:15
Blogg: http://morsanlotta.blogg.se/

Storbloggaren PAOW har skrivit ett inlägg om JUST DIG!

Och han den där störda killen som skriver om dig :(

Hon peppar dig iallafall :)

http://paow.se/

jonna
Postat 2010-12-05 kl 23:29:42

kollar paows blogg, hon har skrivt ett jätte bra inlägg om dig (och den här idioten) du har stöd!

Malin
Postat 2010-12-05 kl 23:30:58

Bilden är jätte fin gumman, och du är så himla stark. Mest beundrar jag dig för att du faktiskt vågar skriva hur du mår på bloggen, det är modigt i tanke på alla sk*tstövlar som finns och använder det emot dig.



Det är aldrig fel att be om hjälp, en depression är något som inte många kan ta sig ur själva, våga be om hjälp!



Men sov så gott i natt och all lycka!



Kramar



PS: Vem är idioten som bloggat en massa skit om dig? .DS

frida
Postat 2010-12-05 kl 23:31:51

bry dig inte om allt skit om folk skriver. Du har världens finaste dotter och du verkar som en helt underbar person, så bara fortsätt med din grejj!

kram

Denise van der Roux - fotograf
Postat 2010-12-05 kl 23:34:20
Blogg: http://denisevanderroux.se

Gullig bild och du verkar vara en jättebra mamma. Den där bloggaren som skrev om dig måste ha något fel, ofta man slänger ur sig såntdär skit om någon man inte känner och jag slår vad om att han ens läst ett inlägg i din blogg. Fan vilken ovärd och elak människa. Verkligen patetisk, så uppför man sig helt enkelt inte. Usch vad illa berörd jag blir, hoppas du inte tar åt dig av skiten han skriver. Och hoppas du anmäler honom för förtal. KRAM!

Linda - livet som mamma
Postat 2010-12-05 kl 23:35:38
Blogg: http://lajndaah.blogg.se/

Du är jätte söt :D

Jenny
Postat 2010-12-05 kl 23:36:06

Dragit vinnare på skotävlingen? (:

Annie
Postat 2010-12-05 kl 23:36:34

Jätte söt!

sandra
Postat 2010-12-05 kl 23:37:02
Blogg: http://zodas.blogg.se/

du ÄR söt!:D alltid!

kramar!

Nathalie
Postat 2010-12-05 kl 23:38:37

Va söt din lilla tjej är :) Och du verkar vara en super mamma :) All lycka till er! Kram

Isabelle
Postat 2010-12-05 kl 23:39:00

Jag måste börja med att berömma dig hur otroligt stark du är som person, jag själv är stark men hade aldrig klarat av de du klart!

Du är endast 15 år du har lyckats få fram ett underbart vackert barn och även ta hand om det och är en otroligt bra mamma och endå fast du gjort allting mer än bra får du kritik, jag tycker de är synd, Ta inte åt dig av vad som säger för du är en underbar människa och mamma. Stå på dig du förtjänar ingen skit! <3

S
Postat 2010-12-05 kl 23:41:18
Blogg: http://breakaway.bloggplatsen.se

Hej! Såg att den här Benzi(?!) klankat ner på dej, du ska absolut inte bry dej om honom.. Han är en sjuk människa.. Jag är tvåbarnsmamma, jag fick min första son när jag va 16, jag vet hur de känns när man blir nertryckt hela tiden.. Försök blunda för de negativa! Paulina skrev ett bra o stöttande inlägg om dej, mer sånt behövs! Folk är så otroligt elaka mot varann nu för tiden.. Stå på dej! Du är en bra tjej, du är en bra mamma! Kram

mattan :)
Postat 2010-12-05 kl 23:46:18
Blogg: http://mathildapersson.blogg.se/

Tycker det är starkt av dig att du klarar av allt detta. Keep going girl!

Mikaela
Postat 2010-12-05 kl 23:49:02
Blogg: http://mikkssx.blogg.se/

måste säga ,din dotter är sötast!(:

och ett tips, du har katt eller hur? oc kelly är förklyld,hon kan vara alergisk! de var jag när jag föddes och kom hem.. va jätte förklyd tills vi tog bort katten.. bara ett tips!(:



goooood lock beautiful!

reaper
Postat 2010-12-05 kl 23:50:33
Blogg: http://reapers.blogg.se/

Har börjat följa din blogg!

Jag måste säga att jag älskar unga mammor, din bebis är jättesöt! <3

Michaela
Postat 2010-12-05 kl 23:50:56
Blogg: http://ozbergs.blogg.se/

U make this! Be strong and hold your head up high! :)

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 23:53:57
Blogg: http://linaflachsbinder.devote.se

Hej du fina unga goa mamma:O)

Jag sitter här med min sons flickvän och hon visade mej din fina blogg:O)



önskade så att fler var som du, vågade vara sanna och öppna om det liv dom verkligen lever.

Du är en vinnare på många vis, och var inte orolig att du inte klarar att trolla bort din dotters förkylning,ingen kan det. Men vet du är viktigt , jo att du gör så gott du kan, och med kärlek och omtanke så lyckas du ,jag lovar dej.Fast det ger du ju redan;O)

Jag önskar dej all styrka och massor med goa kramar till din egna familj som du nu har:O) Och vet du, du är lyckligt lottad ,ska alla veta, du har ju ett liv med kärlek,men jag sa inte att det var enkelt. Men tro mej det du är och lever i är ett liv som låter fantastiskt...Ja jag känner dej inte men ,jag är jätte stolt över dej, du unga fina mamma.varmaste kramen love charlotte

rebecka
Postat 2010-12-05 kl 23:58:30
Blogg: http://rebeckanordberg.blogg.se/

Jag tycker det är jätte dumt att inte använda kondom eller något annat preventivmedel men jag tycker du är så stark som bestämde dig för att behålla barnet. Jag tror aldrig att jag skulle vågat det. Du kommer bli en bra mamma, och jag tror att i längden kommer det där barnet vara det bästa som hänt dig.

claudia
Postat 2010-12-05 kl 23:58:53
Blogg: http://bbaasstta.blogg.se/

fin blogg o header :)<33

www.bbaasstta.blogg.se ska jag ha frågestund på bloggen svara ja eller nej på min blogg =) <33

ha det så bra

johanna
Postat 2010-12-05 kl 23:59:47

Du har mitt stöd till 100%,den där jävla pappskallen Bezzi har inget innanför pannbenet.Han kan väl inte ens torka sig i röven själv!Usch!Du är säkert en svin bra morsa! =)

pimpXprincess
Postat 2010-12-06 kl 00:02:46
Blogg: http://www.pimpxprincess.se/

Det kan ha mycket att göra med din unga ålder i kombination med graviditeten. Många blir deppiga i tonåren och med graviditet är det ju en hel del hormoner som spökar, så det är klart att du kan känna dig nere. Hoppas att du mår bättre snart!

Julia<3
Postat 2010-12-06 kl 00:04:20
Blogg: http://gommianka.blogg.se/

hejsan, fin blogg du har !! :)

J
Postat 2010-12-06 kl 00:09:22
Blogg: http://jannikanystroms.blogg.se/

lycka till i framtiden med lilla kelly , hon är hur söt som helst btw :) !

.. Ta inte åt dig av negativa kommentarer för 5öre ! Som han idioten som skriver , hoppas han åker dit för det är fan inte okej att skriva som han gör ! Han har ju något allvarligt fel någonstans , jag menar .. kolla bara hur killen ser ut ?!! Men ta inte åt dig tjejen .. Du är så jäävla stark som klarar detta och låt inte en liten fjant få trycka ner dig .. !

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 00:17:37

Alltså Först och främst vill jag säga att du ska ALDRIG NÅGONSIN lyssna på vad de andra säger, okej? :)



Du är en stark kvinna (även fast du "bara" är 15 år) och behöver inte läsa andras dumma kommentarer som för det mesta ofta är avundsjuka.



Jag förstår hur mycket du & din pojkvän måste ha att göra nu med tanke på Kelly, men jag är säker på att det finns ljusa stunder som ni aldrig någonsin får släppa taget om för rätt som det är så kan något hända och då önskar man att man tagit vara lite bättre på alla små som stora, underbara minnen. <3



Tro mig.

Jag väljer att vara någorlunda anonym eftersom.

sofia
Postat 2010-12-06 kl 00:18:03
Blogg: http://fency.blogg.se/

Hej söta du! Jag gillar verkligen din blogg och jag tycker verkligen att den e intressant! Fortsätt så! Kram

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 00:22:13

Du är jätte söt på bilden och hela tiden, du ärså duktig!!

Måste bara säg att du måste titta in på paows blogg, hon har skrivit ett inlägg om dig. Hon tycker killen som gjorde om bilden med dig och Kelly är ett svin som borde plågas.

Hon tycker som alla andra att du är duktig och stark som kan ta hand om ett liv. Du är en super mamma, blev väldigt osamanhängande:p

Anna
Postat 2010-12-06 kl 00:25:25
Blogg: http://theanna.webblogg.se/

Heja dig!! :D Sööt bild btw!

madiicken
Postat 2010-12-06 kl 00:29:02

hhej , skulle inte vinnarna av skotävligen dras i söndags ;o ?

Älskar din blogg kepp going girl

sandra
Postat 2010-12-06 kl 00:35:16

Till att börja med så tycker jag att du är en grymt stark person som är mamma för sådan ung ålder. Jag har aldrig varit emot unga mammor och jag kommer heller aldrig bli. Det finns faktiskt unga mammor som tar hand om sina barn mer än vissa andra mammor.



Folk är bara sjuka i huvudet som ens orkar kommentera hur dåliga unga mamma or osv. Men dom vet inte bättre. Jag tyucker verkligen att du har en jätte fin dotter och jag tycker det är synd att det finns idioter som måste hålla på att klanka ner på folk som inte ens har något med personen i fråga att göra.



Tänk på hur många läsare du har smo finns till och kommenterar positiva saker, tänk på din familj och dina vänner som du har nära dig. Din dotter. Jag vet att det är jävligt svårt att undvika negativa saker men försök att inte ta åt dig av det, jag vet att det är svårt men tänk på att du är starkare än dom svaga personer som måste hålla på sådär. Som inte ens är normala i huvudet och mår dåligt själv så dom måste dra ner andra på botten för att dom själva är där.



Ditt liv är inte över för att du har fått barn i din ålder, det är bara skitsnack. Visst får man skita i vissa saker, att man måste offra sig mer. Men fan, vad gör det om hundra år liksom? :)



Man kan ha roligt ändå, men vissa trångsynta människor förstår inte det. Jag känner inte dig och har inte varit inne på din blogg så mycket utan kikat in ibland, men jag det jag har sett så tycker jag att du är en stark person.



Man gör olika val i livet och ångra ingenting pga idioter som saknar hjärna och hjärta.



Stor kram på dig!

/Sandra

Jacqueline, 18 åriga mamma
Postat 2010-12-06 kl 00:35:23
Blogg: http://kinn.webblogg.se/

Hoppas att du haft en bra andra advent!

Kan tipsa om en video som kommer beröra dig mycket, det ligger på min blogg.

Sara
Postat 2010-12-06 kl 00:37:22

Skriv något fint här<3

Sara
Postat 2010-12-06 kl 00:38:08

Du är en stark ung tjej :) ryck upp dig :)

Wiilow [ foto tankar känslor]
Postat 2010-12-06 kl 00:38:17
Blogg: http://wiilow.blogg.se/

Jag vet att du är en bra mamma!

Alla mammor kan må dåligt, precis som alla andra kan.



Kram

sofia-mamma till Mio
Postat 2010-12-06 kl 00:41:29
Blogg: http://sossomarkskog.blogg.se/

jag måste bara säga att jag stör mig grymmt mycket på alla negativa och rent av elaka och kränkande kommentarer du får.. Hoppas verkligen att du inte tar åt dig, utan fortsätter kämpa och vara den du är. Att bli mamma är en enorm omställning, det är starkt att ta utmaningen när man är så pass ung, men jag tycker du verkar klara det jätte bra, fortsätt så! :) kram

Lovisa
Postat 2010-12-06 kl 00:42:29
Blogg: http://lovisalindstrom.blogg.se/

Sötis! :)

my
Postat 2010-12-06 kl 00:48:14

Hoppas att du inte bryr dig om vad den där skitstöveln har skrivit. Vad vet den personen egentligen? Du vet så mycket mer!

Hoppas att du mår bättre snart, visst jag vet inte hur det är att vara mamma, men jag tror kanske att det kan vara så mycket nytt runtom. man har en människa att ta hand om, det är så mycket annat än innan. Men jag tror verkligen att du klarar det här, du verkar vara en toppen mamma!

fortsätt kämpa, kram!

Lina
Postat 2010-12-06 kl 00:51:42

Jag måste bara få säga att du gör det bra. Det är inte ätt att vara så ung och ta hand om ett litet liv till, men du fixar det. Har man viljan så klarar man allt.

Jag håller med dom andra som har skrivit, låt ingen trycka ner dig!

Alla har åsikter, vissa väljer att berätta dom även fast dom säkert, innerst inne, vet att det sårar.

Det är bara du, och dom runt om dig som vet hur ditt liv ser ut.

Och du, prata med någon! Om du känner dig ledsen eller arg, eller vad som helst, tveka inte på att prata med någon. Av egen erfarenhet så vet jag att man mår så mycket bättre av att bara prata ut med någon.. som bara lyssnar.

Jag tror på dig och din pojkvän, ni fixar det här!

Ni har en underbart vacker dotter, och ni har hela livet framför er, njut!

MJ
Postat 2010-12-06 kl 00:52:27

Hej!

Ta inte åt dig av allt skitsnack som folk som bara vill ha publicitet skriver! Lägg energin på din fina familj i stället :) Både du och din dotter är perfekta precis som NI är! KRAM!

Lindah
Postat 2010-12-06 kl 01:05:47
Blogg: http://lindah88.blogg.se/

Tycker du e så stark! Står på dig och så även fast allas dumma och dåliga ord om dig och din familj.. Förstår inte varför folk ska lägga sig i, det är ju ditt liv. Och jag tycker du lyckas riktigt bra med det. Kelly är jäätte söt!. Men som sagt, tycker folk ska sluta klaga på dig och skriva dumma saker, dom förstår inte att det sårar en!! Stå på dig!! Puss <3

Mathilda
Postat 2010-12-06 kl 01:06:30

Du verkar vara en otroligt fin människa och hur vacker som helst! Ta inte åt dig av negativa människor och deras kommentarer, de mår själva dåligt och försöker må bättre genom att klanka ner på någon som är vacker och har så mycket de inte har. Din dotter är otroligt söt och jag önskar dig all lycka!

Sebastian
Postat 2010-12-06 kl 01:09:15
Blogg: http://Sebzo.wordpress.com

Kanske inte vanligt med en manlig läsare. Men iaf du har en riktigt fin blogg och jag läser så ofta jag kan. Jag tycker det är stärkt av dig att stå ut med idioter som bezi eller vad fasen idioten nu hette.



Keep on fighting. P.S kolla gärna min blogg xD

Amanda
Postat 2010-12-06 kl 01:18:45

Första gången man kommenterar här :P men måste bara säga att du har en oerhört fin dotter! Verkligen! Du verkar vara en riktigt bra mamma, och väldigt mogen av dig, speciellt nu efter hon är född :) Och alla som skriver elaka kommentarer och klankar ner på dig, bry sig inte om dem! Det är starkt av dig som klarar av detta, all kärlek till dig och din dotter i framtiden ♥ Och jag hoppas verkligen att din anmälning gör någon inverkan på den där "killen", att något händer i alla fall, allt står inte rätt till i honom...

Masina
Postat 2010-12-06 kl 01:54:51
Blogg: http://masinas.blogg.se/

Gud va söt Kelly är och du är en fin gullig mamma som är stark!

Bry dig inte om vad andra säger, lev ditt liv och jag önskar dig och din familj lycka till :)

DANIELLA
Postat 2010-12-06 kl 03:00:14
Blogg: http://daniellarebecka.blogg.se/

Jag coh min kompis har följt din blogg i flera månader , vi kollar på bloggen flera gånger per dag! :D jag ville bara säga att vi älskar din blogg och både du och Kelly är jätte gulliga !! hehehehe <3

MarieLinnéaElisabeth
Postat 2010-12-06 kl 04:20:12
Blogg: http://mwikstedt.blogg.se/

jag hittade länken till din blogg på Paows blogg och tänkte att jag skulle kolla in,

för jag blev så grymt förbannad när jag läste vad den där idioten hade skrivit om dig

och din dotter. det är helt sjukt, hur störd får man bli ?! men du ska försöka att inte

bry dig eller ta åt dig, för du verkar vara en jätte fin mamma som har fött en jätte fin

dotter. :) jag har suttit i flera timmar nu och läst igenom varendaste ett inlägg som

du har skrivit under graviditeten, jag var fast direkt så du hamnar i listan bland mina

favorit bloggar som jag läser dagligen. :) och jag blev helt faschinerad av din styrka,

du är verkligen en fin människa. det är helt otroligt att du är så ung och klarar det så bra.

själv blir jag 18 om en månad och skulle inte kunna se mig själv som mamma än, tror inte

att jag skulle klara det. så allt respekt åt dig och jag önskar er all lycka i livet ! ♥

s
Postat 2010-12-06 kl 05:17:41

Du är jätte fin och din dotter med! Jag är ett par år äldre än dig och är så imponerad, du kommer att fixa mammarollen galant! Lycka till vännen!

Många kramar stina

Jessica Ebbhagen Yaman
Postat 2010-12-06 kl 06:26:05
Blogg: http://jamilja.blogg.se/

Du, Mikaela. Ta kontakt med din barnmorska som du gick hos innan Kelly föddes. Du behöver kanske hjälp med dina känslor? Att få barn är väldigt omtumlande för känslorna och att få det när man är 15 år är nog ännu mer förvirrande både för kroppen och hjärnan. Hon kan kolla så du inte råkat ut för förlossningsdepression, kan även vara amningen som ger sådanna känslor. När jag ammar min lilla så blir jag helt deppig mitt i amningen, men det går över efter ett tag och jag mår bra. Hormoner kanske. Men hursomhelst ta kontakt med mödravården, du förtjänar inte att må så dåligt.



Att kelly är förkyld är ju inte ditt fel, barn blir sjuka. Min lilla har varit töppt i näsan med hosta i två veckor snart och inget hjälper. Ge henne droppar i näsan innan varje gång hon ska äta. Har du en nässug? köp en "näsfrida", med den får du ut allt snor och slem som sitter i näsan. För även om du ger droppar så måste slemmet ändå ut.

Frisk luft är också perfekt för luftvägarna, var inte rädd att ta ut henne (beroende på temperatur såklart).



Skit i dumma kommentarer och blogginlägg. tänk på att en människa som måste klanka ned på andra oftast mår dåligast själv.



Stora Kramar från Jessica i Alanya, turkiet

anno
Postat 2010-12-06 kl 07:17:05

Grattis till din fina dotter! Kämpa på, bry dig inte så mkt om vad alla andra säger och tycker!

isabelle
Postat 2010-12-06 kl 07:17:12
Blogg: http://isabellecarvajales.blogg.se/

Du är stark tjejen!

MANDYS-GRAVID BF 24/2
Postat 2010-12-06 kl 07:29:16
Blogg: http://mandyys.devote.se

tänkte bara tipsa om att du just nu kan vinna ett par converse hos mig=)

Amanda :)
Postat 2010-12-06 kl 07:41:28

Du och din bebis är hur söta som helst verkligen! <3

Hanna
Postat 2010-12-06 kl 07:41:28
Blogg: http://www.somdenjagvillvara.devote.se

tänker fortsätta att säga att jag verkligen beundrar dej, du är så otroligt stark, verkligen!!

Som du kanske vet så skriver Paow ett jätte fint inlägg om dig på sin blogg.

Du är värd det bästa, o alla har vi ju dåliga stunder.

kram

<3

Joly
Postat 2010-12-06 kl 07:48:27
Blogg: http://jjooly.blogg.se/

Åh, jag vill bara ge dig en jättestor kram! Detta kan låta väldigt sjukt, men jag har gått igenom en hel del svåra saker och har inte heller riktigt kunnat prata med människor om det som är svårt. Jag bor inte så långt ifrån Sollentuna, jag bor i Solna. Och om du skulle vilja, så finns jag på min email och IRL och telefon om du skulle vilja prata. Jag skulle aldrig ställa frågor, bara lyssna och försöka hjälpa dig. Jag tycker du är så himla stark som klarar av att ta hand om ett litet barn som är så hjälplöst, trots att du inte mår bra! Hör gärna av dig om du vill! kramar från mig <3

Charlotte
Postat 2010-12-06 kl 07:48:28
Blogg: http://kakan.se

Grattis till underverket!!

Fantastiskt att bli mamma :)

Jag blev det lite senare än du, vid 22 års ålder.

Jag hade nog aldrig klarat att bli mamma när jag va 15, beundrar dig!

Man växer med rollen som mamma, jag har blivit vuxen snabbt efter min dotter föddes.



Kram på er!

yasmine
Postat 2010-12-06 kl 07:58:37

Gick in här efter att jag sett paows inlägg. Det du har gjort är jättestarkt, han inser det inte nu när han är för omogen men det han gjort här är något han kommer ångra och må dåligt över i framtiden. Kämpa på och koncentrera dig på din fina dotter, så länge du vet att du gjort rätt ska du aldrig skämmas!

moa
Postat 2010-12-06 kl 08:04:13
Blogg: http://utankontroll.blogg.se/

måste säga att jag beundrar dig starkt, inte många 15åringar som klarar av ett barn, men du verkar så mogen! :) grattis till kelly och jag hoppas ni får en underbar framtid ihop :)

O L I V I A < 3
Postat 2010-12-06 kl 08:07:18
Blogg: http://oliviagunnarsson.blogg.se/

Du är såå söt!:)

Niciis
Postat 2010-12-06 kl 08:17:36
Blogg: http://niciis.blogg.se/

Kämpa på så klarar du allt och du har verkligen en jätte söt dotter! :)

Julia
Postat 2010-12-06 kl 08:22:04

Hej! Första gången jag kikar in här. Av de flesta kommenatrer att dömma har du nog rätt många yngre läsare varav de flesta inte har någon aning om vad det innebär att få barn...



Har av dina inlägg förstått att allt kanske känns lite överväldigande just nu. Tänkte att jag kunde berätta hur det har varit för mig.



Jag fick mitt första barn när jag var 20 år (och jag tycker att jag var ung :-)). Det var inte alls planerat. Första tiden tampas man med många känslor. Vissa dagar är man på topp och andra dagar känner man sig helt värdelös. Jag kunde känna mig underlägsen andra mammor som hade "rätt" ålder inne, var utbildade, hade hus mm. Ingen annan hade barn av mina kompisar. Det kunde kännas rätt ensamt ibland. De hade ingen förståelse för hur det var för mig. Och det är ju inte heller så lätt att förstå hur det är att ha barn när man inte har några egna.



Jag kände mig väldigt ensam ibland. Dels pga av att ens liv förändrats så drastiskt, allt är nytt och man har någon annan att ansvara över. Ett livslångt åtagande. Men även för att jag kände att jag tappade bort mig själv lite grann.

Kan tänka mig att dessa känslor är ännu starkare då man är i din ålder då du redan är inne i en tid i ditt liv då mkt känns jobbigt.



Hur som helst - livet tar inte slut för att man får barn. Man kan göra det man vill ändå - fast kanske senare eller på ett annat sätt. Mitt äldsta barn är 9 år nu (tiden går fort). Jag har pluggat, skaffat körkort, hus, rest mm under denna tid och det har gått lika bra det.



Vill bara säga lycka till och jag hoppas att du håller huvudet högt. Det är ditt liv och du bestämmer över hur det ska vara. Man har toppar och dalar, men oftast är det helt underbart att ha barn. De berikar ens liv och man börjar se saker och ting på andra sätt.



Kram







Emma
Postat 2010-12-06 kl 08:26:31

Hej! Jag läste nu att du har skrivit att du tycker att Kelly förkänar det bästa men jag tror att Kelly får det allra bästa med dig!!!!!!!!!!!!!!

Isabell
Postat 2010-12-06 kl 08:36:28
Blogg: http://nattstad.se/isabbell

Gumman gumman.. Alla tycker olika om barn. Jag vill själv bli ung mamma. Blir så förbannad på folk som skriver elaka saker till dig! Du är inte värd det! Skit i vad dom skriver och se framåt istället. Du har en jätte fin dotter och jag vet att du klarar det. Du är en jätte go mamma och jag tror på dig! Skit i vad folk skriver. Kom ihåg att dom som skriver är avis! Dom är idioter som mår dåligt! Du ska inte må dåligt pga det dom skriver. Var stark! Visa att dom inte kan trycka ner dig! Kämpa kämpa! Du är stark!

Mvh Isabell

Pernilla Eriksson
Postat 2010-12-06 kl 08:38:13

Önskar dig och din familj all lycka i framtiden. Kram

Hanna
Postat 2010-12-06 kl 08:40:14

Läste din blogg för första gången idag... Är så otroligt imponerad av dig! Du är en stark människa som förtjänar det bästa. Det finns inte ord. Jag grät när jag läste vissa inlägg. Kelly är jättesöt också. Jag vet inte vad jag ska skriva, men kärlek till dig! <3

frida
Postat 2010-12-06 kl 08:44:45

som alla andra har sagt paow peppar dig och de gör jag med!:)

JOSEFINE
Postat 2010-12-06 kl 08:49:07
Blogg: http://josefiner.blogg.se/

godmorgon :D allt bra med dig idag?

Amanda
Postat 2010-12-06 kl 08:55:36
Blogg: http://amandasoikkeli.blogg.se/

Hej igen :)

Ja det var nog när du kom ut från Gina. Nästa gång ska jag hälsa om jag ser dig, och Kelly.

Kram på dig!

malin ericson
Postat 2010-12-06 kl 09:03:11
Blogg: http://malinannelieericson.blogg.se/

hejhej,

jag har en frågestund på bloggen.

det skulle inte skada om du slängde in en kommentar :)

www.malinannelieericson.blogg.se

läs/följ/kommentera/SPRID !

Isabel
Postat 2010-12-06 kl 09:05:33

Du e söt gumman, ta åt dig! Du är en snäll, söt och trevlig tjej som har en underbart fin dotter! Du har en jätte bra blogg med många läsare, många som beundrar dig och några som är emot dig! Ta åt dig av dom som beundrar dig (bla jag) och inte av dem som är emot dig! Lycka till med Kelly och Kevin och hoppas att du snart mår mkt bättre! <3

Jenni
Postat 2010-12-06 kl 09:07:19

Hej Mikaela jag har läst din blogg ett tag nu och följer den slaviskt:) Såg att Paow.se har skrivit om dig:) Mikaela du är en jätte stark tjej som klarar att ta hand om Kelly och du fortsätter kämpa det är tufft att ta hand om barn och jag är säker på att du gör det på ett jätte bra sätt en mamma önskar alltid att man skulle kunna göra mer för sitt barn men jag är säker på att Kelly kommer vara stolt över dig när hon blir äldre du är ju igentligen själv ett barn somtar han om ett barn och jag tycker du är jätte STARK! När folk säger elaka saker ska du verkligen inte ta åt dig det är bara att läsa de snälla kommentarerna två gånger. Jag önskar dig och Kelly all lycka och det är bara att kämpa på det här kommer göra dig starkare:)kramar till dig och Kelly:)

S
Postat 2010-12-06 kl 09:12:14

Hej gumman!

Jag har precis läst det sjuka inlägget om dig.

Ta INTE åt dig av det!

Alla människor kastar inte bort sin ungdom, alla är så väldigt olika. Att han skulle känna att han kanske skulle kasta bort sin ungdom betyder inte att alla andra känner så.

Var stolt över dig själv och din Kelly, ni är fantastiskt söta båda två och du är stark!

Låt inte människor som honom komma åt dig!

En anmälan förtjänar han förresten.



Ta hand om dig nu:)



Kram Sandra

Lina
Postat 2010-12-06 kl 09:15:15
Blogg: http://mittforstabarn.webblogg.se/

Hej jag måste bara få säga att Kelly har den bästa mamman hon någonsin kan ha! Du är jätte duktig. Jag vet själv hur det är att ha en liten bebis. Jag är 18 år & har en son på 4,5 månader. Och det kan ju verkligen vara jobbigt ibland, speciellt som första månaderna men sen blir det bättre, dom ger ju så mycket kärlek & lycka. När dom börjar skratta, ja det är otroligt. Du ska inte ta åt dig av dom dumma saker du får höra, dom är avundsjuka att dom inte har någon att ge kärlek till som du har. För en mors kärlek till sitt barn är obeskrivligt. Ni är jätte fina <3

laura
Postat 2010-12-06 kl 09:20:23
Blogg: http://lallolaura.blogg.se/

hej JAG HOPPAS DU SER OCH LÄSER DENNA KOMENTAR...

jag har följt din blogg nu ett tag och du är väldigt stark i mina ögon, men de är helt förståligt att du känner dig vilsen och nera/deppig heregud du har nyss fått ett barn allt har ju förändrats och jag kan lova att du är inte ensam att känna så, hela ens liv vänds ju upp å ner när den lilla underverket kommer och jag ,känner mig oxå rätt vilsen , å de spelar ingen roll hur gammal eller ung man är så ändrars allt när man får bran,, jag är själv 23 år och tvåbarns mamma åt en dotter på 1.6 år en son på 6 mmånader och alla mina drömmar som man hadde förut har försvunit och jag har fått sträckt mig efter nya mål och drömnar i livet nu som passar in bättre när man är mamma , OCH NÄR MAN ska hitta en ny väg i livet så är de ganska svårt att måbra helatiden men jag lovar dig det blir bättre och du kommr se ljuset i livet..

du är inte ensam att må dåligt de kan jag lova.. och vet du va de är inte förbjudet att va ledsen eller tänka tankar om att man inte orkar vara mamma helatiden att man bara vill va själv för de är endå bara tankar som poppar upp och bara för man tänker så är man ju inte en dålig mamma det vet alla mammor fast alla vågar inte tala om det . . titta in på min blogg så kommer du förstå.. massa kramar och du blir snart bättre ifrån din vilsenhet, du hittar snart hem igen..

sista skriet
Postat 2010-12-06 kl 09:25:17
Blogg: http://sistaskriet.blogg.se/

göddig du är!

plexis
Postat 2010-12-06 kl 09:32:58

Du kevin å kelly är jätte fina ska du veta!!

Josefine
Postat 2010-12-06 kl 09:33:36

Unga mammor är nog det starkaste jag sett. Det är inte alltid att man är redo för att börja med just det livet i tonåren och det är nog inte det lättaste. jag beundrar dig, Du klarade det igenom graviditeten, du klarade födseln och nu har du ditt vackra barn och du har kärleken för att klara av resten. Du är så stark, ta till dig av allt positivt du få höra och lyssna inte på folk som det där lilla kräket som skrivit en massa om dig. Sådana människor vill bara ha uppmärksamhet, och tyvärr söker dom den på andras bekostnad. det är egentligen synd om honom, att han inte är människa nog att kunna förstå.

Så, var glad över det du har, du har ett barn! åh, världens största lycka ju (: och jag kan tänka mig att det inte är lätt alltid men bara försök attmfokusera på det braiga i livet och ta små steg i taget.

Ha det fint nu tjejen, jag önskar dig och din lilla flicka all lycka i världen<3

Kram!

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 09:43:04
Blogg: http://blueberrylife.blogg.se/

grattis till kelly!

Madde
Postat 2010-12-06 kl 09:46:10

Jag beundrar dig, verkligen.

Vi alla vet att man går genom med och motgångar här i livet, men jag hoppas inte dina motgångar kommer påverka ditt barn. Tänk på att du är ung, du är fortfarande bara 15 liksom.. Jag tvivlar inte en sekund på att du är en dålig mamma, jag tror du är en helt fantastisk mamma och det är det enda som räknas, så länge DU vet du är en bra mamma och gör vad du kan för du och din dotter ska må bra, så bry dig inte om andra.. Jag är faktiskt i samma sits som dig, men blev gravid när jag var 15 och födde när jag var 16, nu är jag 17 och har en helt underbar 1 årig son. Jag fick blickar på stan, skitiga kommentarer från ALLA, för min unga ålder att välja att behålla barnet. Men vet du vad? Så länge du vet vad du gör, så fortsätt! Låt ingen få dig att tro att du är mindre värd, du har en dotter att kämpa för och ge inte upp det! Du vet du kan om du vill.. Jag har också mått dåligt, jag har också känt jag velat ge upp, men det enda jag kämpar och lever för idag är min underbara son. Fortsätt med det du gör, du är helt fantastisk tjejen!

Marina
Postat 2010-12-06 kl 09:50:19
Blogg: http://snuttsies.blogg.se/

Varför tar du inte och ringer till Mödravården och berättar hur du mår? Var inte du riktigt nöjd med hon du gick till?

Vänd dig dit innan de är dags för efterkontroll och be om att få prata med någon, du behöver det!

Det är världens omställning att bli mamma oavsett ålder..

Ring mödravården, de ska hjälpa till..

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 09:51:42

äckel

Sanna
Postat 2010-12-06 kl 09:53:14
Blogg: http://saniiee.blogg.se/

Söt bild =)

Caroline
Postat 2010-12-06 kl 09:58:37

du är stark tjejen! Du har ett sött barn. Strunt i dom dumma kommentarerna.



Kram :)

Alexandra
Postat 2010-12-06 kl 10:00:33
Blogg: http://www.alexandrasoderberg.wordpress.com

WOW! Du måste vara en av de starkaste personer i världen. En ung tjej har det aldrig lätt, men en ung MAMMA? Helt sjukt vad svårt hon har det. Alla fördomar... Nej, jag blir helt knäckt av att bara tänka på det. Du inspirerar mig verkligen! Du är helt otrolig. Det finns ingen som är som du, kom ihåg det!

Hanna
Postat 2010-12-06 kl 10:06:29

Äe, nu känner jag att jag måste kommentera igen efter att ha kollat igenom din blogg lite.



Först och främst verkar du ha lite ångest för att du skriver så mycket "ledsna" inlägg. Ha inte det! Det är skitbra att någon skriver ärligt om hur det är att vara nykläckt mamma! Och kolla på Katrin Zytomierska, hon har alla yttre förutsättningar som du kanske inte hade (no offense!) alltså ålder och lite mer stabilt, men hon mådde (mår?) inte heller alls bra efter förlossningen. Det verkar vara väldigt vanligt att inte må bra alls efter att ha fått barn! Det är bra att det kommer ut. Så folk vet!



Förstår att det måste vara extra jobbigt när man är yngre, man kämpar med massa problem såsom självförtroende och liknande. Du är speciellt utsatt tror jag för du driver en blogg. Ingen annan här behöver höra massa elaka kommentarer och det får tyvärr du. Men kolla på alla andra bloggare, skitsnygga Blondinbella, Kenza osv de får kommentarer om att de är fula och äckliga och det vet vi inte är sant! Så det är inte sant när det gäller dig heller.

Amanda - 16 år, gravid med tvillingar.
Postat 2010-12-06 kl 10:14:50
Blogg: http://amandadahlstrom.myshowroom.se

Hej mikaela! vill bara säga till dig att ta inte åt dig av vad folk skriver till dig tillexempel B. Du vet själv att du är mycket bättre än så, du är en stark person, du har ju förfan fött en unge!! Jag är också gravid fast med tvillingar, och kommer få stämpeln "ung mamma", har redan fått folk som försöker trycka ner mig. Men stå upp för dig själv, det var/är ändå ditt val och det är ditt liv! Folk som kommer och lägger sig i och säger dumma saker är inget annat än avundsjuka. Du har en helt underbar dotter och du är jättesöt. Så du ska absolut inte må dåligt. Du är bäst! :)

Yvonne
Postat 2010-12-06 kl 10:41:56
Blogg: http://unggammalmamma.blogg.se/

Hej på dig.

Tror mer att det är hormonerna som spökar....tar ju lång tid för dom att bli som vanligt...så länge du ammar så kan det vara så.

Ena sekunden skrattar man och nästa gråter....till att gå till förbannad.

Så länge du orkar så är det bara bra.

Men ta vara på hjälpen du får från nära och kära och känn inte att du måste göra allt själv bara för att slippa höra skitsnack.

Du måste få sova också...även om sessan är vaken.

Ta hand om dig.

ANNA
Postat 2010-12-06 kl 10:44:30
Blogg: http://annaliingblom.blogg.se/

du har blivit länkad på en av svergies största bloggar !

paow.se

Emy med sonen Aron
Postat 2010-12-06 kl 11:22:49
Blogg: http://minskatt.blogg.se/

Hej! Ville bara säga att du ska vara stolt över att du är en sån stark människa för att vara 15 år. Och det är imponerande att du valde att ha barnet istället för att göra en abort! Kelly kommer att tacka dig för det :) Andra som tycker något annat är bara att ignorera.

Många kramar från en mamma till en annan mamma :)

Molly
Postat 2010-12-06 kl 11:26:21
Blogg: http://mmollytuva.blogg.se/

hej !

jagg blir bara så arg när jag läser vad vissa skriver om dig , jag tycker du är jätte stark & modig som orkar allt det här .

jag är 12 år & jag har en blogg jag blir arg på dumma kommentarer men det är inget mot dina .

skit i dom som trycker ner dig & ville bara säga det här !

kraaam / Molly



föresten du är jätte söt på den bilden<3

Jenny
Postat 2010-12-06 kl 11:26:29

Hej.

Ville bara säga att du är jätte stark som klarar av att ta hand om kelly :)



ville bara säga, att du kanske lider av förlossnings deprission? Det händer lite då&då, och jag tänkte eftersom du börjat må dåligt efter att kylly fött så kan det ju vara det. Det bästa för dig hade nog att prata med någon.

Det finns många mammor eller pappor som fått detta, ibland har det varit så svåra deprisson att de inte ens velat träffat sitt barn.



Önskar dig all lycka tilL! Hoppas att det blir bättre snart.

Jesse-Paloma
Postat 2010-12-06 kl 11:27:01
Blogg: http://jesse-paloma.blogspot.com

Jag har inte klankat ner på dig men jag har omgivit dig i min blogg och vill personligen säga det till dig så det inte blir några fel. Läs gärna inlägget.



Sen undrar jag om du kan lägga ut länken till den där killen som trakasserar dig så vi andra kan få kolla hans blogg. Jag är nyfiken. Snälla. Och vill du inte lägga ut den här så snälla lämna en kommentar i min blogg i något inlägg!



adla alexandra
Postat 2010-12-06 kl 11:36:43

Hej.. lycka till med allt! :)

Nina
Postat 2010-12-06 kl 11:38:17
Blogg: http://www.alltombostadslan.se

Du är jättesöt på den bilden. :)

Zandra
Postat 2010-12-06 kl 11:52:51
Blogg: http://elanlu.blogg.se/

Har precis hittat din blogg.. Måste säga du är en tuff brud i lyxförpackning ;) Jag var oxå ung mamma (18 år men är gammal nu :P)och vet hur andra människor kunde reagera. Men försök skita i vad andra säger eller gör. Jag vet, lättare sagt än gjort men den enda som vet du gör ett bra jobb är du själv och det behöver du inte bevis för någon. Stå på dig!! Och du, i din blogg får du vara precis hur gammal du vill. Lev ERT liv :) Mvh

jen
Postat 2010-12-06 kl 11:54:23
Blogg: http://lifeofjen.se

lägg inte ner din energi på sån skit, skriv inte ens om det i bloggen, ge dom inte uppmärksamhet, visa inte att du bryr dej ... ,ju roligare tycker dom att det är. Men visar du att du skiter i det så kommer dom inget vart o då är d inte lika kul längre.



Å bara för man mår dåligt är man ingen dålig mamma, har oxå haft mina perioder, o att din mamma är barnvakt är juh bara bra för man behöver ensamtid, med vänner/kärleken el bara få vara själv. ,annars klarar man d inte då går man under. Å Kelly mår bättre av en mamma som mår bra så ta din ensamtid samla krafter så blir du en super mamma till Kelly igen, o har orken. ,min son sover hos mormor/morfar, moster o sånt oxå ibland, man behöver det man behöver komma ifrån o komma ifrån från varandra.

jenny
Postat 2010-12-06 kl 12:09:33

DU ÄR EN JÄTTEFIN MAMMA =) hoppas allt går bra! <3 fuck alla haters!! ha en bra dag pusss&kram :) <3<3

Bea
Postat 2010-12-06 kl 12:10:50
Blogg: http://classiclady.blogg.se/

Hittade precis till din blogg och har suttit och läst några inlägg. Vill iaf bara säga att SJÄLVKLART kan man känna sig nere ibland och det är inget "fel" med det. Klart det inte gör dig till en sämre mamma åt Kelly. Finns väl alltid idioter som skulle påstå motsatsen, men hur sjutton kan man tro att man kan bedöma något sådant utifrån en blogg? Ta INTE åt dig åt eventuella negativa kommentarer från bloggläsare, man får visserligen alltid ta med i beräkningen att det man skriver kan missuppfattas och tolkas negativt av illvilliga läsare, men DU SJÄLV vet ju hur det egentligen ligger till ... Det vet inte de. Så var glad för allt du har, ta inte åt dig av vad folk skriver på Internet och må väl!

Kram på dig!

/Bea.

Sara
Postat 2010-12-06 kl 12:16:32

Äntligen har jag hiittat dig igen!

Läste din blogg för ett väldigt bra tag sen, då du inte var gravid tror jag.

Och så slutade du blogga och jag kommer ihåg att jag tänkte vad tråkigt ;/ varför fortsätter hon inte att skriva.

Men nu verkar du vara i full gång igen :)

Jag tycker att du är stark,för jag själv skulle aldrig klara av att ha barn i din åldern.

Men även om de verkar kännas dåligt ibland kan det vara många andra anledningar än Kelly.

Det kommer att lösa sig! sköt om dig :)

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 12:22:01

du är jättesöt men fattar inte varför du håller i en ful rosa telefon, om du gör om bilden utan den skulle det vara skitsnyggt<3<3<<3<3

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 12:22:58

Du är verkligen jättestark! Bara kämpa på :) världens sötaste dotter har du, och du är söt som socker också! :)

Felicia :)
Postat 2010-12-06 kl 12:23:10
Blogg: http://feliciahaldens.blogg.se/

Skriv något fint här<3

Felicia :)
Postat 2010-12-06 kl 12:24:46
Blogg: http://feliciahaldens.blogg.se/

Hej Michaela!

Tänkte bara skriva att jag tycker att du är otroligt stark som behöll barnet och jag tycker du verkar vara en grymt bra mamma. Och angående idioten som skriver massa i sin blogg om dig, stå på dig och låt honom inte trycka ner dig!

Kram

Linda
Postat 2010-12-06 kl 12:34:34
Blogg: http://lindahofsweden.blogspot.com

Hej Hej Micha :)

Tänkte bara säga att jag tycker du verkar vara en grymt bra person.

Kram till dig och bebisen <3

Petti
Postat 2010-12-06 kl 12:35:57
Blogg: http://pettiiscrazy.blogg.se/

Tycker du är jätte söt på den bilden :)

Felicia :)
Postat 2010-12-06 kl 12:44:11
Blogg: http://feliciahaldens.blogg.se/

Ville bara visa mitt stöd!

http://feliciahaldens.blogg.se/2010/december/sjukt.html

KRAM

Emelie
Postat 2010-12-06 kl 12:44:16
Blogg: http://missyemelie.blogspot.com

Hej Michaela vill bara skriva några rader till dig, har skrivit förut men jag vill bara hjälpa dig och stötta dig på vägen ;)



Det är HELT normalt att känna som du gör efter en grav och förlossning för din hormonnivå blir inte "normal" igen förrän efter ett helt år från förlossnigen. Och det finns ju något som heter tredagarsblues och det får man i samband med att amningen och det strömmar igång och det är INTE konstigt på något vis. Och jag tror INTE du lider av en förlossningsdepression eftersom du älskar din dotter och hela tiden tar hand om henne och vill hennes bästa. En mamma so får förlossningsdepression brukar alltsom oftast stöta ifrån sig sitt nyfödda barn och banden blir svaga osv. Men jag tycker absolut att du ska prata med någon om du känner det sj att du behöver prata dte kan hjälpa så mycket <3 hoppas att du och Kelly mår bättre snart ;) Kramar från mig

Helena
Postat 2010-12-06 kl 12:55:26
Blogg: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Hej Micha!

Ser att du ibland känner dig nere och inte vill gå till soc eller en psykolog för att du är orolig för att dom 'snackar'. Om man vill kan man prata med en präst från Svenska kyrkan. Det är helt gratis och dom har absolut tystnadsplikt. Om det finns nån som du tycker verkar trevlig där du bor vore kanske det ett alternativ?

Stor kram

JOSEFINE
Postat 2010-12-06 kl 12:57:55
Blogg: http://josefiner.blogg.se/

vad ska du hitta på för roligt idag? :D

Linn
Postat 2010-12-06 kl 13:02:10

Tycker du är jättevacker och väldigt stark som skaffat barn så tidigt och klarar det så bra :) Lycka till, du har en jättefin dotter :)

Stephanie
Postat 2010-12-06 kl 13:09:04
Blogg: http://stephanieharvey.blogg.se/

Gud ville bara kommentera och skriva att du är så sjukt söt och alla som kommenterar dåliga saker är bara avundsjuka på att du fått ett så sött barn. Power and love to you! :)

Anonym
Postat 2010-12-06 kl 13:23:52

du är söt som socker :)

hanna
Postat 2010-12-06 kl 13:24:52
Blogg: http://tvillingblogg.blogg.se/

söt bild :)

Maja
Postat 2010-12-06 kl 16:26:37
Blogg: http://snyggasvenskafans.blogg.se/

du är jättesöt på den bilden! :D

pio
Postat 2010-12-06 kl 16:33:25

du är jättesöt :)

du är verkligen strong som har orkat föda ett barn och faktiskt tar hand om henne själv när du är i din ålder. du ska inte bry dig i den där idioten som skriver det där om dig han är ju störd! ta hand om dig, kraam!

my
Postat 2010-12-06 kl 20:22:44

bilden är ju jättesöt.. :)

Louise
Postat 2010-12-06 kl 21:01:34

Du är faktiskt jättesöt på den bilden! <3

claudia
Postat 2010-12-07 kl 09:57:28
Blogg: http://bbaasstta.blogg.se/

Frågestund pågår på bloggen just nu,fråga på =) <3

Lovisa
Postat 2010-12-07 kl 15:06:38
Blogg: http://lovisakanniusblogg.blogg.se/

Men den var ju söt ;D



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar