Dagens fråga 5/12

Postat 2010-12-05 kl 20:52:07

Hej Mikaela!
Måste fråga dig en sak :) läser du alla fina kommentarer som folk skriver? Satt just och lästa massor av kommentarerna ifrån inlägget där du skriver att du mår dåligt. Så ja, frågan är! Läser du alla kommentarer eller låter du dem bara finnas liksom. För du borde förstå att du är en sån fin människa. Jag menar.. hallå... kolla kommentarerna som folk skriver :P Puss på dig !

Ja jag läser alla kommentarer, kollar igenom dom så att det inte handlar om något olämpligt om mig eller mina nära och kära.
Sen om det är kommentarer som får mig på gott humör brukar jag läsa intensivt, kommentarer som börjar med något elakt och spydigt brukar jag lägga ner att läsa på en gång.
Tyvärr hinner jag inte svara på kommentarerna, men ni ska veta att jag läser dom iallafall<3
Ja jag borde fatta det kanske.. men det är svårt när det bara är på en dataskärm, och man ser bara det negativa. Om jag får 10 positiva och en negativ, då förstör den negativa kommentaren allt! man tar åt sig av den negativa. Tyvärr.
Puss på dig också<3

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 20:57:09

Svarar du på mail?

janina
Postat 2010-12-05 kl 21:01:35

hej, undrade bara att får du pengar på bloggen , det skulle ju vara super till både dig och kelly :) du har bra blogg och kom ihåg att ni är vädefulla för just det ni är. annors accepterar du vänförfrågor på facebook? =)

kram <3

Maja
Postat 2010-12-05 kl 21:01:38
Blogg: http://sporttjej.se

Vill du ha en ny design, kolla in www.sporttjej.se

Jätte gullig bebis :D

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 21:03:34
Blogg: http://bosaanke.blogg.se/

du är så jvla bra mikaela ,

klarar allt de här o allt,

bäst äru :D

Matilda
Postat 2010-12-05 kl 21:03:41
Blogg: http://lovetildan.blogg.se/

Hejj, jag tycker du är jätte modig som vågar ha kvar barnet vid så tidig ålder. Hoppas du och Kelly får det bra! :)



Jag har en tävling där man kan vinna en vinterdesign. Kolla gärna in den ;)

Issa
Postat 2010-12-05 kl 21:08:42

Hör av dig om du behöver prata med någon utomstående som inte dömer dig. Har själv gått igenom massa saker, och även om jag inte är förälder tror jag att jag kan vara en bra lyssnare.

Kram Issa

paula
Postat 2010-12-05 kl 21:10:02
Blogg: http://paulaweisz.blogg.se/

Mikaela, jag beundrar verkligen dej! Du är otroligt stark som klara allt detta, graviditet-föda barn-ta hand om barnet. Det är inte många som skulle klara, kram!

stina
Postat 2010-12-05 kl 21:12:19
Blogg: http://psychololita.blogg.se/

Jag skulle rekommendera dig att ta stöd av barnmorskorna på bvc. Dit går du ju ändå med Kelly och pratar om allt som hör henne och föräldraskapet till, hon kan hänvisa till en psykolog, kurator eller barnpsykolog som kan hjälpa dig reda ut tankarna i ditt huvud. Det har hjälpt mig väldigt bra.

Sanna
Postat 2010-12-05 kl 21:14:39
Blogg: http://saniiee.blogg.se/

Bra fråga =)

Lisa
Postat 2010-12-05 kl 21:22:53

Du borde ta bort bloggen om du tar åt dig så oerhört mycket av vad alla säger.



Annars, det är internet. Man ska aldrig ta åt sig av vad folk säger. Om man inte ber om råd... Eller om dom har en bra anledning till vad dom säger är sant.

Mikaela
Postat 2010-12-05 kl 21:28:44

Hej Mikaela! Det här handlar inte om inlägget men jag undrar om Kevin har en blogg.

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 21:43:25

Hörru skärp dig!



"Även mammor måste få ta ledigt ibland" eller vad du nu skrev i ett tidigare inlägg. Din dotter är inte ens TVÅ VECKOR! Och du lämnar henne utan dig såpass länge, vet du om att du ska vara hennes största trygghet i minst några månader innan du lämnar henne ensam med någon i ens två timmar! Även fast det är pappan så bör du vara med.

Och du är så olycklig.



Jag visste att detta skulle hända, jag tycker så synd om din dotter som kommer få en så usel uppväxt!



Om du verkligen bryr dig om henne, adoptera bort henne till någon som verkligen kan ta hand om henne!

Kajsa- mamma till Melvin
Postat 2010-12-05 kl 21:53:56
Blogg: http://kajsarosander.blogg.se/

Detta skrev jag till "bezie"

Jag tror på dig och du kommer lyckas här i livet! KRam



Vänta här nu, STOPP! Självklart har du rätt till enåsikt men du har ingen som helst rätt att hoppa på en annan människa på det sättet! Du kanske inte vill leva ditt liv som hon gör, visst det är upp till dig, ingen kan tvinga dig. Ditt liv kanske skulle bli förstört men vad säger att hennes liv skulle bli det? Hon har valt att leva så Att hon inte skulle få ett jobb? Jag tror du inte har en aning om vad du talar om. Jag ahr aldrig varit inne på dig blogg tidigare så jag har ingen aning om vem du är, men du verkar inte ha speciellt mycket livserfarenhet. Att få ett barn har ingenting med jobb att göra. Det kommer gå alldels utmärkt för henne! Jag tror att du skämmer ut dig mer än vad hon gör när du kommer med såna påhopp som du gör. för att man väljer att blogga om sitt barn betyder det inte att hon "utnuttjar" sitt barn för kändisskap. Hon bloggar om sitt liv som ajg antar att du också gör?? Just nu består hennes liv av sitt barn och därför bloggar hon om det. Hon är stolt över sitt barn så varför inte visa upp det man älskar mest i världen?

Du behöver ett rejält kok stryk- Skitunge!

Linnea
Postat 2010-12-05 kl 21:57:42
Blogg: http://mylifeaslinnea.blogg.se/

Måste sätta en följfråga på den förra frågan. Svarar du någonsin på några av dina kommentarer? :) <3

Kram på dig snygging!

vanja
Postat 2010-12-05 kl 22:10:31
Blogg: http://ffiskus.bubbleroom.se

Hej Mikaela!

Tänkte bara säga att du är jätte fin & är säkert en helt underbar mamma!

Läste att du läser alla kommentarerna, så då fall de sig bara att jag skulle lägga in en fin liten gullig kommentar som kanske få göra dig på bättre humör om något stämmer ner dig:)

Jag älskar din blogg huuuuur mycket som helst och vilken underbart fin dotter du har! Hon ska nog vara stolt över att ha dig och Kevin som föräldrar. Glöm inte heller att du är en stark tjej, inte vem som helst som skulle kunna klara av ett barn just nu! Så kämpa på och "don't worry, be happy"

Det finns folk här ute i Sverige som faktiskt tycker om dig även fast de inte känner dig! :-D

Puss, och som sagt, kämpa vidare. Du är grym!

Felicia =)
Postat 2010-12-05 kl 22:11:04

Hej Mikaela jag bara undrar när vi får reda på vem som vann tävlingen =)



Kramiz

jacqueline
Postat 2010-12-05 kl 22:13:29
Blogg: http://jacquelinear.blogg.se/

hejsan :D älskar verkligen din blogg:D och är så sjukt avensjuk på dig, bara att kolla in på din blogg gör att man vill skaffa barn, det verkar så sjukt mysigt. och du verkar verkligen ha ett bra liv :D barn, föräldrar pojkvän och jaa allt :D så bara så du vet så har du faktis en stolt läsare som är så sjukt avis på dig och skulle hemskt gärna vilja vara i dina skor :D haha



puss och kram och ha det awesome :D ^/Jacqueline

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 22:20:29

www.finest.se/falsksanning har skrivit om dig :D

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 22:21:07

du ska verkligen inte bry dig om alla haters! du är en jättefin, mogen och stark tjej, det finns inte många i din ålder som kan palla att vara mamma och att ta det ansvaret! keep up the good work! <3

Mellie
Postat 2010-12-05 kl 22:26:37

Du, Kevin och Kelly är så söta tillsammans! Jag är så glad för er skull :D Snälla, bry dig bara om dem positiva kommentarerna för det är bara dem som är sanna :D

Puss:*<3

Malena
Postat 2010-12-05 kl 22:27:39

Mikaela, jag jobbar på en tjejjour (i Järfälla) och du får väldigt gärna höra av dig om du vill prata. Vi har tystnadsplikt och säger inget till soc. Kostnadsfritt! Jag är 27 år förresten. Jag försökte skicka ett meddelande till dig på facebook, men det gick inte. Kram!

Anonym
Postat 2010-12-05 kl 22:30:02

du är en underbar mamma som det verkar!!!<33

jag följer din blogg flitigt och älskar den :)!! <3

Mimmsan
Postat 2010-12-05 kl 22:36:33
Blogg: http://minimimmsan.blogg.se/

hejhej, ville bara säga att om du har fått en facebook-vän-förfrågan från mimmi ---- är det jag! du behöver inte acca om du inte vill, men bara så du vet att det är jag..typ XD kramisar på dig, kelly och K <333

Malin
Postat 2010-12-06 kl 01:22:54

Hej hej! Kom just in på din sida och har läst lite. Kan förstå varför människor har åsikter om din ålder osv. Jag ycker du ska se dig i spegeln och tänka vilken stark och bra människa du är som har tagit ett sådant stort beslut och kan glädjas över ditt lilla mirakel och tänka att all möda är värt det i slutändan. Jag tror du är den bästa mamman som finns för ditt barn och tror inte det har någonting som helst med ålder att göra. Kämpa på och njut! Kramar

Rabia
Postat 2010-12-06 kl 07:54:50
Blogg: http://lifeofrabia.blogg.se/

förlåt ... jag hade fel om dig

jag trodde du gjorde barn för du var dum i huvudet.

men nu inser jag att det var dåligt av mig att skriv en elak komntar , hoppas det går bra me kelly i framtiden. och jag tror att hon fått bästa mamman EVER!

Andrea
Postat 2010-12-06 kl 11:36:45

Du är verkligen jättefin och stark som kämpar på! Jag förstår att det kan kännas jobbigt att ha fått ett barn så ung, men nu är situationen så och du måste göra det bästa av det, det är ju trots allt en gåva. Stå på dig, annars gör någon annan det!

Du behöver inte ta åt dig av de elaka kommentarerna, även om det är svårt att inte göra det. Människor som skriver dessa sakerna sitter bakom datorskärmen och tänker inte på att det verkligen sårar, de vill uttrycka sina känslor men gör det med överdrift. Alla har ju rätt att ha åsikter, men de skulle aldrig säga sådana negativa saker i verkligheten till dig. Ha det bra och en trevlig juletid!

Anna
Postat 2010-12-06 kl 14:09:47

Tycker du är jätte stark och även du är ung kommer du klara det fint att vara mamma.

om du vill veta mitt namn sätt upp min kommentar på bloggen
Postat 2010-12-06 kl 17:51:18

hej,

jag vet inte varför du är ledsen , men jag tkr ändå att du ska prata med kanske Kevin ? eller så kan du prata med din mamma/pappa.

I värsta fall tkr jag att du ska sitta med din absolut bästa vän och bara tala ut , jag lovar det hjälper faktiskt.

jag kanske inte hade just den depritionen som du har

men jag pratade med min bästa kompis och med min pappa , och det kändes så skönt ! jag tror verkligen att allt kommer bli perfekt !

i mitt problem så var jag alderless för snäll .

jag tror att du måste ta i mer ! och att visa att du är en bra person !

på dina vidiobloggar har jag uppfattat att du är ganska blyg , och det är absolut inget fel med det !

men stå för den du är , var stolt över den du är ,

hoppas mina ord hjälpte :)



Filippa :)
Postat 2010-12-06 kl 18:06:31

Då får du en fin kommentar av mig!! <3 :) Kram! :D

linn fager
Postat 2010-12-06 kl 19:39:39
Blogg: http://linnfagerholm.blogg.se/

Läs den här kommentaren.



Du är stark, och underbar.

Charlotte
Postat 2010-12-06 kl 20:01:57
Blogg: http://evarydbergbloggen.blogg.se/

Söta du, jag önskar att du kunde ta åt dig mer av de positiva kommentarerna - för de är många - och strunta i de negativa. Det är inte lätt, jag vet. När folk skriver negativa kommentarer är det inte dig det är fel på utan dem. Hoppas du kan lära dig att se det! Kram vännen

Moll<3
Postat 2010-12-06 kl 20:55:45
Blogg: http://mollzz.blogg.se/

Hej Mikaela.

Älskar verkligen din blogg.

tycker den är rolig att läsa och massa fina bilder. Btw älskar jag bloggdesignen. Jag önskar dej STOORRA lyckokramar med Kevin och Kelly sen har jag en fråga tjänar du något på bloggenoch hur mycket.

Kram Molly<3!:)

alice
Postat 2010-12-07 kl 07:22:19
Blogg: http://aalicekarlstedt.blogg.se/

jag älskar att läsa din blogg!! du verkar så snäll och omtänksam! puss på dig! <3

shannon♥
Postat 2010-12-08 kl 21:49:34
Blogg: http://shannonfelicia.blogg.se/

Hej, måste bara säga att du har en otroligt söt och fin bebis, Kelly kommer uppskatta dig väldigt mycket när hon blir stor, jag trodde först att du var typ 16-17 hehe, men du är otroligt fin och vacker, du ska uppskatta de du har och inte låta någon annan sänka ditt självförtroende, älskar att läsa din blogg, är själv 14, och älskar små barn men tyvärr vill jag inte bli en ung mamma, men du var gjord för det, du har en perfekt familj, må gud bevaka de! ♥



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar