Bristningar

Postat 2010-12-21 kl 22:42:27

Synd att man fick bristingar ändå. Dom syns tydligt med blixten och det går inte att dölja. Trodde bara jag hade bristningar i början och sen trodde jag "vips" , nu försvann dom! Men det var bara att jag inte såg dom..
Så nu har jag fått hem bristningskrämen från www.shop24seven.se som heter "palmers Cocoa Butter lotion for stretch marks". Även om den inte funkar, så har jag iallafall fått en kräm som luktar super gott och fräscht!
Men jag tror den kommer funka , på hemsidan står det :

"Passar dig utmärkt som är gravid eller har gått upp i vikt. Smörj in dig dagligen på de utsatta områdena såsom Mage/Höfter/Överarmar. "

Före bild (ni får se resultatet om en månad, om det funkar :) )

Krämen<3

Sara
Postat 2010-12-21 kl 22:48:36
Blogg: http://soche.devote.se

Hej!



Jag tänkte bara ge dig ett tips, vore det inte bättre om du märkte åtminstone bilderna på din dotter med copyright eller liknande?



Det finns alldeles för mycket konstiga människor där ute som utan att tveka en sekund, bara skulle kunna kopiera dina bilder, liksom din dotter, och göra en fejkad blogg, vilket är OLAGLIGT.



Så, för dig och din dotters skull, vore det nog bra om du skaffade en copyright på bilderna. Var rädd om dig! :)

Felicia
Postat 2010-12-21 kl 22:52:11
Blogg: http://feliciiabertilsson.blogg.se/

Dom syns inte så mycket tycker jag :)

Hoppas det går bra för er alla tre :) KRAM <3

nina
Postat 2010-12-21 kl 22:53:02
Blogg: http://amelsnina.blogg.se/

eh, bristningar får man leva med! jag har inte varit gravid eller gått upp mycket i vikt, men jag fick bristningar av min p-stav. Inget att bry sig om, det är bara du själv som stör dig på dom ingen annan tittar på sånt på andra människor :)

GalenBrud
Postat 2010-12-21 kl 23:11:10
Blogg: http://galenbrud.webblogg.se/

det där är en förebyggande kräm som du skulle använt när du VAR gravid för att motverka bristningar.. när bristningar väl har kommit så finns dom där, dom blir bara blekare med tiden! :)

Helena
Postat 2010-12-21 kl 23:28:24

Jag har fött två barn på under två år och har fått många bristningar. Men dem bleks med tiden. Dem syns bara svagt efter ett par månader, så bry dig inte så mycket om det. Se det som ett minne istället från gravidteten!

Emma 15 och gravid
Postat 2010-12-21 kl 23:34:46
Blogg: http://mommyemma.blogg.se/

Mikaela, du är smal! Du har en jättefin kropp, verkligen! <3



Hoppas att krämen hjälper, btw :)

Kram!

Rebecca
Postat 2010-12-21 kl 23:40:41

ÄÄHH skit i de där små bristningarna, du är skitsnygg oavsett (Y) :)

Ung mamma Till Milja <3
Postat 2010-12-21 kl 23:48:30

Man ska ju använda det när man är gravid ;).. för att inte få det ;).. men det är hormoner som gör att man får det så jag tror inte på det för 5 öre :).. men man ska använda den när man är gravid för att förebygga att inte få det :).. har man redan fått det så finns det inget som kan ta bort dom :).. dom bleknar och försvinner nästan helt så småning om :).. fick en del på magen när jag väntade min dotter. idag är hon snart 8 månader och mina är typ heelt borta och jag har inte gjort något :)

LIN
Postat 2010-12-21 kl 23:55:39
Blogg: http://shutuplisten.blogg.se/

jag har haft bristningar sen jag var typ 12? För mina bröst började växa då och huden hann inte med.

Sen får de flesta tjejer bristningar på låren, höfterna och rumpan för de växer. Inget problem med bristningar. Det har i prncip alla. Tjej som kille :)

Miia
Postat 2010-12-22 kl 00:04:19

Står det bara för dig som är gravid? så funkar den nog inte nu. Jag hade inte heller många, men när magen dragit ihop sig så blev det fler, men dom har blekts jättemkt så märker inget av dom. det kommer nog dina med göra, Vänta ett tag till så kommer du se skillnad.

Aytac
Postat 2010-12-22 kl 00:19:36

Har exakt såna bristningar, fast typ MYCKE värre. Och ja har de på typ låren, överarmen, på magen och vid höfterna :((

In är pga att jag gick upp i mycke vikt på bara några veckor pga att jag tar tabletter som gör så att man går upp i vikt.

Ville också beställa krämen när jag såg att du gjorde det, blev faktiskt glad av att se att de finns en sån kräm. Men sen när jag läste typ alla kommentaren där de stod typ att de inte hjälper och att de bara är onödigt att slösa 200 kr på en kräm så ångrade jag mig :(( men mina bristningar är typ rödare och större. Om krämen hjälper dig, så ska jag också beställa och hoppas på att den hjälper mig också. För de är jätte fult att ha de på armarna då man inte kan ha på sig nån linne eller bara en kortärmad t-shirt :( är jätte ledsen över det för jag är bara 14 och vill ju se fin ut :((

Hoppas den hjälper! hoppas hoppas hoppas!

Ta hand om dig, puss <3

Sabrina, mitt liv i London
Postat 2010-12-22 kl 00:19:43
Blogg: http://sabrinas.webblogg.se/

Ska bli spännande att se resultatet! Jag vill gärna prova en bristningskräm eftersom jag fick massor av dem när jag gick ner 20 kg i vikt, dem är det enda jag inte är nöjd med på min kropp nu.. Så, kommer spänt se resultatet på dig :D



Just nu är det frågestund på min blogg. Är du intresserad av att fråga något om hur det är att va au pair, bo i london eller en helt annan udda fråga - kika in! Du har tills imorgon kväll på dig :) Kram!

Linnéa
Postat 2010-12-22 kl 00:42:10

När det kommer sol på dem blir de mer hudfärgade :)

Så blev det på mina bristningar på magen

jen
Postat 2010-12-22 kl 01:18:01
Blogg: http://lifeofjen.se

krämen förebygger juh att du inte får mer, men tror inte dom kommer ta bort dom du redan har, tyvärr. du skulle haft den när du var gravid =) ,då huden töjde sig o grejer. men va lugn dom kommer blekna o inte vara så röda sen, utan mer ja "onsynliga! o du kommer bara känna dom att det e lite kubbigt i huden o ifall si solar mycket så kanske du kommer vara lite vitare där, men bleknar gör dom garanterat jag fick lite med sonen o dom syntes inte sen.

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 01:55:03

ehm..de där är ju jättelite bristningar. Gnäll nt så mkt!:)

Nora
Postat 2010-12-22 kl 06:02:01
Blogg: http://nokiiis.blogg.se/

jag har fått bristningar fast jag endast är 12 inte ens varit gravid eller ngt =( vad tror du att det kan vara ifrån ?

Carro, ung mamma till Neo
Postat 2010-12-22 kl 07:13:13
Blogg: http://carolinekarlsson.webblogg.se/

Alltså den där krämen ska du smörja i förebyggande NÄR du är gravid, inte när "skadan" redan är skedd =)

Johanna
Postat 2010-12-22 kl 07:14:43

Tyvärr är det nog försent att påverka bristningarna NU. Du skulle ha börjat innan du blev gravid, då hade huden blivit mer elastisk och bristningarna färre/mindre.



Tråkigt nog :/

MarieLinnéaElisabeth
Postat 2010-12-22 kl 07:25:28
Blogg: http://mwikstedt.blogg

jag tror att dom flesta har bristningar, de är något som hör till tycker jag ! jag fick också brisningar på precis samma ställe när jag gick upp i vikt en hel del under en period... men sen efter en lite längre tid så försvann dom sakta, och nu ser jag dom inte alls mer ! jag har fortfarande kvar av dom på mina lår. men du kan ju alltid tänka positivt, dom kan faktist försvinna av sig själv om du har tur ! :) fast du blir ju inte fulare bara för att du har lite bristningar.

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 07:51:42

bristningar förvinner aldrig men de bleknar med tiden.. va glad att du inte har fler...

linda
Postat 2010-12-22 kl 07:58:12
Blogg: http://snart4barnsmamma.blogspot.com

gumman de bleks tro mig jag har ju 3 barn sen innan o det tar 1 år sen syns dom inte vist de e kvar men man ser de knappt dock känner man de eftersom huden blir lite tunnare på det stället. jag har bara två på var sida nu när jag e gravid kommer de tillbaka. sen försvinner de efter ett år. men de bleks bara. så syns de ej. jag har till o med på höften o de e värre. ang dina bilder så hade jag nog med skyddat de. finns sjuka människor. som tar ens bilder på barn o säger det e deras. även utländska sidor som läser våra blogar o de tar bilder. jag vet en på fb en utländsk tjej tog hennes barns bilder o påstod det var hennes barn, skumisar.jag vet ej riktigt hur man gör det, men jag vet det ska gå om du kommer på det kan du väl sätta koden på din sida så vi andra med kan skydda våra kram:=)

indiemorsan
Postat 2010-12-22 kl 08:34:18
Blogg: http://indiemorsan.blogg.se/

Men lägg av din fjortis, sluta vara så utseendefixerad. Du säger att du ska vara emot sjuka ideal men ändå matar du på med blogginlägg om ditt utseende. Du har FÖTT BARN, det ska synas. Dessutom tycker jag inte du fått särskilt mkt bristningar.

E M E L I E R E S E R ! ! !
Postat 2010-12-22 kl 09:06:40
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

äh, vad fan... alla har vi bristningar (de flesta iaf) och vad gör det? No one cares, bara du mår bra så skit samma, du är fin ändå!

Johanna
Postat 2010-12-22 kl 09:23:49

Du skulle ha använt den där krämen när du var gravid och hade stor mage, nu är det försent, du har ju redan fått bristningar, dom går aldrig att få bort, bristningar kan blekna men aldrig försvinna.

Hennie - Mamma till Romeo
Postat 2010-12-22 kl 10:51:24
Blogg: http://hennielofstedt.blogspot.com

Tro mig, dina bristningar kommer blekas och när du solar i sommar kommer dom inte att synas!

Rebecca
Postat 2010-12-22 kl 11:07:13

Du kan smörja dig hur mycket du vill med den där, men det kommer inte att fungera. Du kan tillochmed äta den, och dina bristningar kommer INTE att bli mindre,blekta eller försvinna.

Det är samma skit i den där krämen som det är i diverse "anti age-grejer", och de funkar absolut inte.

Collagenet (och allt vad det heter) som finns i dessa krämer KAN INTE tränga igenom huden och "återställa" den.

Collagen är en stor molekyl som enbart kan användas av kroppen om det producerats inuti.

Det yttersta hudlagret vi har är till för att skydda de andra lagren från allt som kan tänkas vilja komma igenom. (som t.ex. vatten,fett(hudkrämer) och smuts)

Du har slösat dina pengar på skit, min vän :)

Hade funkat lika bra med matolja,smör,tandkräm eller resterna från toaborsten ;)



Men det är självklart himla trevligt att smörja in sig, så man känner sig len och fräsch :)

Jag är själv gravid i vecka 26 och min mage kliar nåt förbannat (så jag är rätt säker på att det är nån bristning på gång) och då är det ju jätteskönt att smörja in sig :)

Stina<3
Postat 2010-12-22 kl 11:14:37
Blogg: http://sfotografier.blogg.se/

Fast jag tyckte inte alls att dina bristningar syntes särskilt mycket!:)

Rebecca
Postat 2010-12-22 kl 11:23:10

Hej Mikaela :)

När jag var mindre blev jag deprimerad och åt jätte mycket hela tiden och har nu fått rejäla bristningar på höft och armar, Du måste komma ihåg att lägga up före och efter bild , så jag ser om det funkar för då kommer jag köpa den..<3 p.s ÄLSKAR DIN BLOGG

Amanda
Postat 2010-12-22 kl 11:41:16
Blogg: http://elinamandaahlen.blogg.se/

Tror sån där kräm är mest för att göra huden mer elastiskt och minska risken för att bristningar uppstår. Men får hoppas att den funkar! :)

Hannah och Colin
Postat 2010-12-22 kl 11:57:38
Blogg: http://colinsmamma.blogg.se/

Sånna krämer använder man Under graviditeten för att motverka att bristningar uppstår.



I 99% av fallen får man bristningar iallafall, om inte på magen så på låren, brösten, höfterna m.m



Dom kommer blekna med tiden. Se dom positivt istället! Du har blivit märkt av din dotter. Du har burit detta mirakel inom dig i 9 månader.

Anna - 20 år & mamma till Jason
Postat 2010-12-22 kl 12:00:04
Blogg: http://ingenharlust.blogg.se/

Oj, du har ju inga bristningar alls knappt.

gå in på min blogg om några timmar/ikväll så ska du få se på bristningar efter en graviditet :P.

Fast som tur är bleknar dom ju :P

Ha det bra!

Simone
Postat 2010-12-22 kl 12:15:19

Offtast så smörjer man under graviditeten. det är svårt att få bort bristningar i efterhand. men funkar det så är det ju bra.

sandra
Postat 2010-12-22 kl 12:16:52

Jag fick hur mycket bristningar som helst när jag kom i pubertetet. Från insidan av låren ända ner till knävecken. Fyfan, mådde så jävla dåligt av dom så jag inte orkade gå till skolan. Köpte massa krämer och skit, gick till läkare och pratade med en kurator. Provade allt från tabletter till krämer, men finns ingenting som funkar. De "försvinner" efter ett par år, alltså blir ljusare. Är fortfarande lite jobbigt på sommaren och så men inget jag tänker på under vardagen.



Och det spelar ingen roll om du varit gravid eller inte, bristningar funkar likadant oavsett om man fick dom när man var gravid eller inte :)

Sandra Michelle
Postat 2010-12-22 kl 12:30:42
Blogg: http://mousy.blogg.se/

Precis som det heter så är det bristningar i huden. Dvs huden har brustit. Det går inte att ta bort bristningar men de bleknar med tiden. Det går inte att förebygga bristningar med hudkräm och det går inte att ta bort bristningar med hudkräm. Tyvärr. Jag är en av dem som ser ut som en vägkarta på magen efter två graviditeter..

Matilda Andersson
Postat 2010-12-22 kl 13:20:41
Blogg: http://matildamayandersson.blogg.se/

Ehm. .och vissa tror på jultomten med =)

Karro
Postat 2010-12-22 kl 13:24:12
Blogg: http://www.appelblomman.blogspot.com

Tack för tipset! Behöver oxå försöka att få bort dem efter 3 täta och väldigt stora magar... Men jag har nu försökt att övertala mej att mina brisningar är KÄRLEKSTIGAR som mina älskade barn ha gjort;-)

Kram på dej

Anonym
Postat 2010-12-22 kl 13:26:35

när du väl har fått bristningar försvinner dem inte de kommer bara blekna med tiden. men krämen kan kanske göra så du inte får mer. men kommer inte ta bort de du redan fått.

Emelie
Postat 2010-12-22 kl 14:39:26
Blogg: http://elemie.blogg.se/

De är pyttesmå och om ett år eller två kommer de vara blekta och inte synas så mycket! Du ska vara glad att du inte fick stora och många. De du har är knappt någonting :D

Ida
Postat 2010-12-22 kl 15:13:21

Du har inte några farliga bristningar så du behöver verkligen inte skämmas :)<3

hannis
Postat 2010-12-22 kl 16:21:48

kan man köpa sånt på apoteket? :D

E
Postat 2010-12-22 kl 17:19:03

Hejsan! Vill ge dig ett tips. Bristningar försvinner inte & visst de kanske bleks men det som verkligen fungerar om man vill ha bort bristningar är att köpa en Dermaroller, tro mig det funkar!

Elin
Postat 2010-12-22 kl 17:30:33

Sådana krämer funkar inte, de ska anändas innan bristningarna "bryter fram", tyvärr tjejen ;)

my
Postat 2010-12-22 kl 18:30:44
Blogg: http://mynordqviist.blogg.se/

jag har också bristningar, men min kropp har växt så fort så att den inte hunnit med och de vart bristningar, och dom syns väldigt mycket så jag ska nog också köpa en sån kräm men ska kolla om den funkar på dej först :) kram

emm
Postat 2010-12-22 kl 19:42:51

Hej lilla du :) ville bara säga att du är sjukt stark 15 åring, är själv 15 och jag beundrar dig verkligen, vill också framföra att du har en enormt vacker kropp, gör inget med den! Krämen du ska prova ska man ha under graviditeten så man inte får bristningar, tror inte den funkar nu efter. Men gör peeling ën gång varje månad så kommer dom försvinna sedan det lovar jag. Ha en god juj! kramis

Elle
Postat 2010-12-22 kl 20:01:23
Blogg: http://ellec.blogg.se/

Såna där krämer är till för att förebygga bristningar, alltså innan man fått dom. Den tar inte bort bristningar. Det får man göra med typ laser.

sarah
Postat 2010-12-22 kl 20:56:06
Blogg: http://sunlightsymphony.blogg.se/

Ledsen att göra dig besviken sötnos. Men bristningarna blir du aldrig av med. Däremot bleks dem med åren.

Sabine
Postat 2010-12-22 kl 22:25:23
Blogg: http://nissesmamma.blogg.se/

Googla på "derma rollers" De är en lite roller med små piggar på som går in i huden och "punkterar" huden och när huden sen läker ska den bli slätare, eller hur det nu var. Vet ej om det funkar, jag äger en men det gjorde så förbannat ont att rolla över bristningarna att jag la ner de. Men jag har en vän som testat och på henne sen man skillnad, men hon har rollat länge.

Tess
Postat 2010-12-22 kl 22:34:49
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Det där är ju inte några farliga bristningar :-)

anonym
Postat 2010-12-22 kl 23:48:42

jag har fått bristningar av stora bröst och höfter, vid 14 års ålder, så det där är inget:P

Denise
Postat 2010-12-23 kl 17:17:46
Blogg: http://rhavaniel.blogg.se/

Hej!

Vill bara säga tack för en bra blogg! Och att du är inte tjock. Du har en jättefin kropp och du ska vara nöjd med den! Din vikt också. Själv väger jag väldigt för mycket.. men jag är nöjd med min kropp, för det är jag. Hoppas att du förstår att livet är bara mer än kroppsperfektion och skönhet.



Ha det bra och en riktigt god jul!



Kram från Denise

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 19:41:31

tror att man ska använda krämen under tiden då man ÄR gravid för att det gör något med huden så att den blir tåligare, själva bristningarna är ju ärr

Dom bleknar dock i solen

Anonym
Postat 2010-12-23 kl 20:07:11

Lilla du! Man kan inte ta bort bristningar, man kan ta sådan kräm innan man har fått det eller om man håller på att få, inte om man redan har det! Då måste det behandlas med laser!



Du... vad fint du drar in magen på magen, haha. Man ser tydligen att du har dragit in den, för det sticker ut där uppe, haha... Och var det inte du som nyss vad missnöjd med din kropp?XD



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar