Är på barn och ungdoms psykiatriska eller ...

Postat 2010-12-19 kl 23:23:01

Är på barn och ungdoms psykiatriska eller bup som det heter. Vet inte varför jag åker hit, jag har så dåliga erfarenheter här ifrån när jag fick sova över här för 2 år sen när jag var olyckig . Men nu ville jag bara ha någon att prata med. Jag känner mig oduglig. Hur kan jag vara en bra förebild för kelly om jag själv är olyckig ibland? Det är mest gamla minnen, från i sommras och det. Och sen känner jag mig så himla fet! Är jag fortfarande gravid eller?!?

mikaela
Postat 2010-12-19 kl 23:29:15

sluta nojja över vikten, du är verkligen inte fet ! Det var ju bara runt EN MÅNAD sen du fick barn ?? så det tar väll lite tid innan du är tillbaka dit du var innan.. helt normalt! ingenting att haka upp sig på <3

ha det bra!

Emma
Postat 2010-12-19 kl 23:37:13
Blogg: http://ecbw.blogg.se/

Det finns ingen som jämt och ständigt är lycklig, man måste vara olycklig ibland för att man ska kunna uppskatta lyckan. Det kanske låter som en klyscha, men om man tänker efter - Hur kan vi veta om vi känner oss lyckliga om vi inte känner oss olycklig ibland? Fortsätt kämpa, du är stark! =)

Sara
Postat 2010-12-19 kl 23:38:42

Lilla lilla du. Har du Kelly med dig? Kan du inte prata med din mamma?

JULIA BJÖRCK
Postat 2010-12-19 kl 23:44:35
Blogg: http://julib.blogg.se/

vad tråkigt:(

Anonym
Postat 2010-12-19 kl 23:44:53
Blogg: http://elvismammans.blogg.se/

hej men det va ju inge roligt, men du du gör så gott du kan, kräv inge mera av dig, du duger som du är o att vara vem säger att det är lätt? o nybliven också som du, det är jätte jobbigt i början då bebisarna inte säger va de vill o man får försöka prova allt för att de ska bli nöjda. jag hoppas att du mår bättre snart o att du inte klankar på dig själv mera, du är inte mer än människa. vi alla har varit där någgon gång du är inte ensam ska du veta. du behöver inte bevisa att du duger o är bra som du är ok..jag hoppas du blir bra snart det vet jag att du blir. må så gott o tänk på hur duktig du är ist=) det blir bättre...

cassandra
Postat 2010-12-19 kl 23:45:16

Det kallas ung och osäker! Det är väl en liten del av vad som jag kan tänka mig är svårare med att ha barn ung, på nåt vis. Man är fortfarande ung och osäker om många saker(självklart kan vuxna också va de), men de måste kännas på ett annat vis som ung än äldre. För övrigt är du inte ens lite tjock, inte ens mullig. Bara helt normal. Det kan du bara göra nåt åt genom att börja tycka om dig själv, se att du faktiskt är fin, snygg, söt osv. Sen att träna kan ju påverka också, din psykiska hälsa. Sluta grumla på massa saker. Men tror iaf det är bra att prata med någon, det behöver säkert alla göra någon gång i livet! :)

Anna Anka
Postat 2010-12-19 kl 23:45:26

Men tänk att du ändå mår så bra att du kan sitta på Ungdomspsyk och blogga... De patienter jag sett där har varit i ett helt annat skick. Lite uppmärksamhet kanske? Det verkar som om du suger åt dig av kommentarer och vänder dem till din fördel när det gäller att få just uppmärksamhet. Kamma till dig, ägna dig åt ditt barn och ditt liv irl istället för att söka bekräftelse på nätet.

L
Postat 2010-12-19 kl 23:48:58

...Men suck, lär dig att vissa saker skriver man inte ut i bloggen? Det där riktigt skriker "Hej jag vill ha uppmärksammhet!!" Tycker du helt seriöst att det är konstigt att folk klagar på dig när du skriver ut sånt där?

En tjock katt i en smal värld
Postat 2010-12-19 kl 23:50:16
Blogg: http://tjockkatt.webblogg.se/

Skaffa en ordentlig kontakt på bup, en regelbunden sådan. Du har uppenbarligen ett behov av en.

sandra
Postat 2010-12-19 kl 23:51:04

Nej du är inte alls fet jag lovar! tro på dig själv du är jätte bra mamma jag skulle aldrig kunna ta hand om ett barn om jag skulle vara i din ålder! det skulle bli för stressigt



jätte många kramar <3



Lovisa
Postat 2010-12-19 kl 23:53:28
Blogg: http://lovidora.se

StyrkeKram till dig!!

Du och jag gick förbi varandra igår :)

precis vid tågstationen i helenelund.

ping
Postat 2010-12-20 kl 00:03:09
Blogg: http://pinggirl.blogg.se/

Gullig blogg ^^

Ida
Postat 2010-12-20 kl 00:04:36
Blogg: http://snorpan.blogg.se/

Hej.

Hittade din blogg, bara genom att klicka runt lite på olika bloggsidor.

Är själv mamma till en liten tjej på snart 10månader och älskar livet som mamma, fast det är inte guld och gröna skogar hela tiden som det säkert finns en del som tror. HOppas du hittade någon att prata med på BUP.

Sköt om dig.

Och sen måste jag bara säga att du ha verkligen en söt bebis :)



Kramar Ida

Belle
Postat 2010-12-20 kl 00:07:27
Blogg: http://studiosjutton.blogg.se/

det är väl helt klart att man får känna sig oduglig ibland, man kan inte fixa allt. Och så får det vara, man FÅR känna så! Tror att du klarar av att vara en bra förebild ändå. Ta hand om dig<3

ellie
Postat 2010-12-20 kl 00:12:53
Blogg: http://myrslokens.blogg.se/

Det är bra iaf att du får hjälp! Alla mår inte bra hela tiden! Och att du känner dig tjock, du har precis fött barn.

Hoppas du mår bra snart, jag vet hur det är att må dåligt och känna sig tjock.

IS
Postat 2010-12-20 kl 00:23:32

Du är stark som vågar be om hjälp och hoppas att du får den hjälp och det stöd du behöver <3



Du är så himla fin och värdefull <3

jasmin
Postat 2010-12-20 kl 00:25:09

Hej jag har en fråga hur lång tid tog d innan du blev gravid asså ja vet att det inte var planerad men hur lång tid hade ni osyddad sex innan du blev gravid??? tack för svar..

felicia
Postat 2010-12-20 kl 00:27:46
Blogg: http://fencsi.blogg.se/

men du! du är inte fet jag tycker du är fin som du är :) helt ärligt!

ha de bra!

Saara
Postat 2010-12-20 kl 00:28:25
Blogg: http://flickansaara.blogg.se/

Det som hände dig i somras är en allvarlig grej och även du gjorde en allvarlig grej då du tog tabletter. Det är klart det kommer upp minnen.. Tyvärr så tror jag att dom kommer finnas kvar länge. Man kommer alltid att komma ihåg fina minnen och dom allra värsta. Men det går att bearbeta och jag tror det är super bra att du är på BUP.

Hoppas du har en bra kurator eller psykolog som du kan öppna dig för och som kan ge dig tips och råd.

När man blir överfallen eller våldtagen eller något i den stilen så är det jätte vanligt att känna sig oduglig men du MÅSTE veta att det var inte ditt fel. Ingen har rätt till att ta på din kropp om du inte vill, så det är absolut INTE ditt fel. Det hoppas jag du förstår!

Och alla har rätt att vara olyckliga ibland, även fast man har ett barn. Du är en bra förebild för henne. Tänk vad mycket du har gått igenom men ändå är så stark! Tänk på det!

Det kanske känns mörkt nu och att allt går i motvind men långt inom dig finns lyckan och ljuset. Det gäller bara att hitta den. Och tillsammans med en profisionell psykolog/kurator så kommer du att fixa det! Jag tror det! Kramar på dig!

Erika
Postat 2010-12-20 kl 00:32:23

det ser inte så bra ut att du skriver att du är deppad osv hela tiden. folk håller ögonen öppen och soc kan anse att du är för nere för att behålla ditt barn. dom ser det i ditt barns ögon. skärp till dig!

erica
Postat 2010-12-20 kl 07:59:18
Blogg: http://ericaskrypin.blogspot.com

Lilla gumman!

Jag tycker du är så otroligt fin. Du är inte alls tjock, du är jätte vacker. Och du är så duktig, om du känner att det var rätt beslut att åka in så var det de, du känner dig bäst!

Krypa på dig. Kram

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 07:59:35

Det tar nio månader att bli återställd. Lika lång tid som graviditet, vissas kropp blir aldrig som förut, så va glad över hur du ser ut. :)

erica :)
Postat 2010-12-20 kl 08:05:19
Blogg: http://soeriica.blogg.se/

du är INTE fet mikaela! du är normal och jättefin! stå för den du är för du är en otrolig människa och en bra förebild för kelly, ni är så söta<3

karolina
Postat 2010-12-20 kl 08:13:41
Blogg: http://karolinakorol.blogg.se/

hej älskar verkligen din blogg :)

Amanda
Postat 2010-12-20 kl 08:39:57
Blogg: http://amandaanders.blogg.se/

Tycker det är bra att du skriver att du mår dåligt, sånt behöver komma ut på ett eller annat sätt. Finns inte en människa som är lycklig jämt och ständigt. Man kan inte gå med sånt inne hur länge som helst, bra att du har tagit hjälp. Första barnet är inte lätt för någon. Kolla upp så du inte har förlossningsdepression. Unga föräldrar har lättare för att få det. Hoppas verkligen att det blir bättre med tiden. God Jul på er alla tre :D

Elisabet
Postat 2010-12-20 kl 08:41:56
Blogg: http://elli76a.blogg.se/

Starkt av dej o ta till hjälp många som inte gör det..



Det är stor omställning och få barn och mycket händer i kroppen o knoppen..



Man kan hamna i mindre deprisioner fast man igentligen tycker man borde vara själa glad...



Jag vet, min dotter kom i v 32 - allt började med ambulans med blåljus på och slutade med kejsarsnitt för att vi skulle överleva.. Efter det mådde jag inte jättebra.. men till slut så.. Det kan ta tid ibland



Med sonen som kom i v27 var det ännu värre här visste vi inte om han skulle överleva när de tog ut honom med kejsarsnitt.. Att varje dag pendla mellan liv o död tar på en..



Men till slut även där blev det bra..

Men ibland behöver man tid o man får känna sig nere..

En dag känner du bara glädje men låt de ta den tid de tar du är ingen sämre mamma för det!



Jag var överlyckloig hela mina graviditeter men allt blev så tokigt sen..



Kämpa på kram

Hanna
Postat 2010-12-20 kl 09:26:02
Blogg: http://hannalangberg.blogg.se/

Jag tycker det är sjukt tråkigt att folk tror att de har rätten att skriva vad som helst om någon annanas liv, och hur dom lever sitt liv.



I mina öron låter det som att du har haft ett tufft liv och att du har mycket att bearbeta, inte nog med att du har det vanliga tonårsproblemen, utan massa annat som ligger kvar sen innan OCH att du har fått barn som 15-åring!!! Jag kan nog garantera att 90 % av alla som skriver här inte har en aning om hur det är att vara du.



Jag tycker det låter som du har bra strategier för att lösa dom problemen som kommer upp oafsett om dom är gamla eller nya! Jag har en del tonårstjejer som jag handleder genom en del problem som dom har och det du skriver om har är inget ovanligt men det är OFANTLIGT BRA att du går något åt det!! Enligt mina erfarenheter är det bra att skriva av sig!!



TILL ER SOM BARA KLAGAR, SKÖRP ER! VILKEN RÄTT TROR NI ER HA ATT KLAGA PÅ NÅGON ANNANS LIV!

Rory
Postat 2010-12-20 kl 09:45:21

Jag tror att du har ätstöringar. Du säger att du var tjock innan du fick Kelly också och det var du INTE. Du var smal då och du är smal nu. Du har en snygg kropp med mjuka snygga höfter, och ser bra ut. När man tittar på din kropp skulle man inte kunna tro att du har fått barn. Så titta på din kropp och var stolt över den!

www.berghstrom.blogg.se
Postat 2010-12-20 kl 09:49:18
Blogg: http://berghstrom.blogg.se/

alla kan väl inte vara smala, inget fel med det;)

Sabrina
Postat 2010-12-20 kl 10:06:32

Mikaela du e verkligen inte alls fet! Tro mej! Har du sett dig själv i spegeln eller..? :D

Och det skulle vara okej om du var det också på tanke på att du nyss fött barn och att du sagt att du hade viktproblem tidigare..

elin r
Postat 2010-12-20 kl 10:13:14

Men herregud! Om vissa av er som kommenterar skulle lyssna på er själva och vad ni säger/skriver. Är ni så allvetande att ni utående från en blogg kan avgöra om en person mår dåligt eller "bara" söker uppmärksamhet? Dessutom verkar ju flera här även klara av att ställa en diagnos eller förklara orsakerna till det psykiska illamåendet, baserat på bloggen

Hur en person mår vet bara den personen, det som en person kan tycka att är ingeting kan för den andra vara tungt och svårt, människor är olika.



melina
Postat 2010-12-20 kl 10:16:51

varför kan inte alla elaka personer bara vara tysta? vad fan är det för fel att gå till bup? liksom man gör det om man mår dåligt, sen hur dåligt man mår spelar väl ingen som hellst roll? bup finns´ju där för att man ska kunna gå dit och prata om man mår dåligt osv. Sen att mikaela väljer att skriva de på sin blogg? vadå skriker om uppmärksamhet? det är hennes blogg, bara hennes blogg där hon väljer själv vad hon ska skriva? tycker ni inte om det behöver ni inte läsa!

mikaela du är stark! du är nog den bästa bloggaren jag vet, bläddrar igenom din blogg flera gånger per dag.



kram!

M - 23år och två barns morsa
Postat 2010-12-20 kl 11:00:07
Blogg: http://www.mazlin.se

Jätte bra att du kontaktade BUP det är en enorm förändring att få barn tidigt och man känner sig rätt ensam. Jag fick mitt första barn som 19 så jag var lite ändre än dig och idag är jag 23 och har två barn.



Det är vanligt med förlossningsdepression och det skulle säkert göra dig gott att ha en regelbunden kontakt. Bara att få prata med någon vuxen som faktiskt inte dömer en för att man är ung och mamma. Utan hjälper istället..

ELI
Postat 2010-12-20 kl 11:17:15
Blogg: http://meullerphoto.blogg.se/

Du är redan smal. Och om du vägrar tro det kan du ju alltid tänka på att du nyss fött barn, och då kan man inte vara pinnsmal direkt. Lägg istället din energi på Kelly istället för att gå runt och tycka du är tjock. För det sitter bara i ditt huvud!<3

Kramar

Sarah
Postat 2010-12-20 kl 11:21:59
Blogg: http://strimmoravmig.wordpress.com

Söta du! Du är verkligen inte fet. Som du skrev så hade du ju gått ner mer i vikt efter förlossningen än du gått upp i vikt. Jag skulle vara glad om jag var slank som du..=) Men det handlar nog om nån osäkerhet som du kanske tar ut på utseendet. Hoppas du fick bra hjälp på BUP, jag tror att det kan vara bra att ha en utomstående att prata med, en som inte är partisk utan som kan se allt objektivt. Jag tror nästan alla människor skulle må bra av lite terapi.

Caisa
Postat 2010-12-20 kl 11:26:52
Blogg: http://caisas.devote.se

Men du är inte fet !!! :D du är jättefin ju! <3

Sofia
Postat 2010-12-20 kl 12:41:34
Blogg: http://rockferries.blogg.se/

Du är inte alls fet, tänkt inte så. Du är superfin :)

Iris
Postat 2010-12-20 kl 13:05:03
Blogg: http://irisl.blogg.se/

Åh snälla lilla du. Det är jättebra att du går till BUP om du mår dåligt! Jättebra! Men snälla, lova att du skaffar hjälp om du känner dig fet! min bästa kompis är 13 år, 158 cm lång och väger 33 kg, hon har nämligen anorexia. Hon hatar sitt liv och vill ta självmord, och om du känner att du vill bli som henne, så är du inte en bra förebild för Kelly. Det är jättebra att du skaffar hjälp då!



Jag älskar din blogg och tycker att du är otroligt stark och underbar! Kelly har det allra bästa hon kan få, nämligen en underbar mamma och en underbar pappa! Hon vill inget annat än att vara med er, jag lovar!!<3 hoppas du inte bryr dig om alla dumma kommentarer och inser att du är helt fantastiskt bäst! kram!

Mia
Postat 2010-12-20 kl 13:43:28

Svar till Erika som kommenterade tidigare..

Det är många mammor som drabbas av förlåssningsdeprision, det är väll bättre att våga söka hjälp än att hålla allt tyst inom sig så att allt bara blir värre. Har själv mått dåligt och tycker verkligen att det är jätte modigt av Mikaela att våga söka hjälp, dessutom är det bra att hon skriver om det så kanske andra som har det svårt förstår att det inte är något att skämmas över.

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 13:43:53

Svar till Erika som kommenterade tidigare..

Det är många mammor som drabbas av förlåssningsdeprision, det är väll bättre att våga söka hjälp än att hålla allt tyst inom sig så att allt bara blir värre. Har själv mått dåligt och tycker verkligen att det är jätte modigt av Mikaela att våga söka hjälp, dessutom är det bra att hon skriver om det så kanske andra som har det svårt förstår att det inte är något att skämmas över.

stammisen
Postat 2010-12-20 kl 13:53:33

Men snälla!

Kan inte alla bara sluta klaga? Ingen har tvingat er att läsa bloggen, ni gör det frivilligt!

Så sluta klaga annars behöver ni inte gå in på bloggen och reta er på den.

Mikaela, du är inte tjock! Tänk på att du precis fött barn, alla ser inte ut som modeller som är gjorda av skinn och ben. Det är farligt att inte ha något fett på kroppen!

Det är jätte bra att söka kontakt med BUP när man mår dåligt, de är super!

Sköt om dig o hälsa Kelly;)

Många varma vinterkramar<333

maddähpaddäh
Postat 2010-12-20 kl 14:03:38
Blogg: http://maddelixa.blogspot.com

det är så rätt i det du säger.. hellre söka hjälp än att gå hemma med sitt barn & må skit & ungen känner av hur sin mamma mår, jag sökte hjälp för mitt problem och det har hjälpt.. så bry dig inte vad folk skriver!! dom som vill ha uppmärksamhet som skriver sådär dumt, din blogg & du får skriva om precis vad du vill

Linnea
Postat 2010-12-20 kl 14:35:31

Du är verkligen inte fet!!!

Du är jättefint smal! :D

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 14:43:42

Men ingen tvingar henne att skriva heller så visst får man tycka att hon borde skärpa sig, tycker inte alls hennes liv verkar varit så jobbigt utan tycker hon hakar upp sig på det negativa. Sen så är ju vikt nojjan löjlig, hon är inte pinsmal men hon har ju just fött barn och ska ha att ta av för amningen bla.

Sofia
Postat 2010-12-20 kl 15:32:04

Elak och ärlig eller snäll ocj ljuger? De är ju fårgan vad som är snällt???

my
Postat 2010-12-20 kl 16:36:19

du är INTE fet mikaela, det måste du fatta.. det var en bra kommentar iris skrev, det är så bra att du skaffar hjälp.. har ju själv mått dåligt när jag var 13 och gick till en psykolog me mamma, 3 gånger..

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 16:59:16

Jag är stolt över dig som har klarat av allt dethär. Även om du inte känner mig så känner jag mig glad :)

Debbie Doo
Postat 2010-12-20 kl 17:33:25
Blogg: http://debbiedoo.blogg.se/

Skriv något fint här<3

Debbie Doo
Postat 2010-12-20 kl 17:34:24
Blogg: http://debbiedoo.blogg.se/

DDu är inte alls oduglig! jag tror du kommer bli en jättebra förebild för kelly! jag menar, vem är inte olycklig ibland??

therese
Postat 2010-12-20 kl 20:33:59
Blogg: http://magnin.blogg.se/

Bra att du söker hjälp innan det är försent!

Men sen kan jag inte sluta tycka att allt du skriver inte hör hemma i en blogg över huvudtaget, inte i en blogg som är öppen för allmänheten och med så många läsare dagligen. Tänk dig för nästa gång du publicerar ett inlägg som är för beskrivande om det allt för privata

H
Postat 2010-12-20 kl 22:00:03

Ibland är det starkt att visa att man är svag. Du behöver inte känna någon obekvämhet med att åka dit,de är snälla där. Kram. <3

Anonym
Postat 2010-12-20 kl 22:48:42

Jag e SKITRÄDD över att jag kanske hamnar på ett såndär liknande sjukhus efter jullovet... där man måst stanna flera veckor och vara på medicinering och så.. USCH!

Anonym
Postat 2010-12-21 kl 09:01:18

du borde inte ha fött barn, du är för omogen för de

Josephine
Postat 2010-12-21 kl 14:19:03
Blogg: http://mypregnancy.se

Du är klok, mogen och väldigt ansvarsfull som kontaktar psykiatrin när du mår dåligt.

Alla som skriver någonting annat har noll koll helt enkelt.

Du bevisar på detta sätt att du är en god mor som ser till att ta hand om dig själv så att du kan ta hand om din vackra dotter på bästa sätt.

Hade fler gjort som du så hade många familjesituationer sett väldigt mycket bättre ut.

Var stolt över dig själv för att du är så klok och mogen!

KRAM KRAM

<3:)
Postat 2010-12-21 kl 19:02:15

Hej mikaela! läser din blogg varje dag!

Men till saken asså du e int fett!

Asså du har kanske faktiskt inte har gått ner helt från graviditeten kanske?

Förresten så tycker jag att du ser smal och söt ut och har inga behov av att gå ner i vikt!! :)

Och ju mer du tittar i spegeln destå mer kommer du att grubbla över din vikt och man ska faktiskt inte tänka på sin vikt när man inte är vuxen hur mogen man än tycker att man är! du är fin som du e! :D

<3



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar