Svar från Frågestunden 2/8

Postat 2010-08-02 kl 16:49:39


Hur reagerade din släkt/familj när de fick veta att du var gravid??
Min släkt tror jag inte vet om det, men min familj.. well.. dom blev chockade! Och hela min familj ville att jag skulle göra abort, men det ville jag inte!

Hej! Jag undrar om du tänker seriöst behålla barnet?
Japp helt seriöst! :) Men jag har inte pratat med socialen än, men antingen behåller jag det och har hemhjälp eller så lämnar jag bort den i några år och hälsar på varje dag och har den på sommarloven och så och sen får jag tillbaks den när jag är tillräckligt gammal :)

Vet du könet på barnet?

Nix den hade inte öppnat benen så jag fick inte veta ! :)

hur ska du göra med skolan? barnet kommer ju skrika hela natten!?
Ja som jag skrev, kommer vi ha någon som tar hand om barnet på dagarna, tror jag. Men ah jag kommer nog vara trött i skolan och det, men jag ska försöka koncentrera mig. Men jag vet att det är värt att vakna mitt i natten för att ge barnet mat och det, för jag kommer älska den så mycket <3

Är du rädd för förlossningen?

Oh ja! Och jag som tyckte det gjorde ont när jag var hos gynekologen.. undra hur ont det här kommer göra!

Har dina bröst växt nått? xp
Ja! Jag tror dom kommer spricka snart om dom växer mer...

Är Kevin pappan?
Japp, 100% säker!

Hur kom det sig att du blev gravid?? Kanske lite konstig fråga eftersom jag vet men använde ni inte skydd eller så är vad jag menar :)
Haha nej vi använde inget skydd, det var en "impuls"grej...

På din andra blogg, så skriver du ju att du ska adoptera bort barnet, men sen så har du ju skrivit om alla saker du ska köpa och så.. Ska du behålla det i alla fall? Då kan du väl inte gå i skolan? "/ Det är kanske "onödigt" att lägga jättemycket pengar på saker man behöver om man ändå inte får så jättemycket användning för det.. Alltså, man vill ju att barnet ska ha det bra, men om det ska adopteras bort sen så känns det kanske som att slänga pengarna i sjön för saker man kan få billigare? :P
Jo först tänkte jag på adoption.. men det är så att man får aldrig aldrig mer träffa barnet igen om man adopterar bort det! och det skulle vara så hemskt att aldrig mer få träffa sitt barn..

har du fått fler besökare sen du gick ut med att vara gravid?
Japp! Folk gillar tydligen att läsa om tonåringar som blir gravida :]

vad säger barnets pappas föreldrar om detta ? kommer barnets pappa vara med barnet kommer ni dela på barnet i framtiden ?
Kevins föräldrar blev nog inte allt för glada..Men Kevin kommer vara med ibland, men jag kommer ha ensamvård enligt hans önskningar.

har du en annan graviditets blogg också?? vilken adress isf.
www.youngandpregnant.blogg.se


Hur länge har du känt pappan?
2 år exakt!

Vad ska barnet heta?
Om det blir en tjej: Kelly Rose
Om det blir en kille: Justin, Nathan eller Liam.

Vad tänkte du när du fick reda på att du var gravid? Tänkte du på att göra abort?

När dom sa det på sjukhuset tänkte jag.. SHIT! Fan vad bra, nu vet jag varför jag aldrig går ner... Nej men jag tänkte "hur kunde detta hända?" och "varför var jag inte försiktig?" . Jag tänkte på abort , men bara för att alla andra ville att jag skulle göra det.

när är barnet beräknat att komma? till vilket datum
I Malta sa dom den 29 November, men i Sverige sa dom 5 december, jag tror mest på 5 december faktiskt! :)

Blev du gravid genom sex?
Ja...förlåt men.. vad annars? :) Jag är bara 14! jag tror inte jag får göra äggrörsbefrukning eller vad det heter :)

hejsan micah!!
vad hände när du tog överdosen? var du i malta då? fick du hjälp av någon? vem hittade dig när du hade tagit överdos? jag har själv varit med om en överdosering, så därför lämnar jag inte ut mitt riktiga namn eller bloggadress, vill inte att folk ska veta vem jag är. och då hjälpte ett par förbipasserande tonåringar mig, jag är dom evigt tacksamma och vi är nu bästa vänner. hade dom inte sett mig hade jag inte levt vid detta lag. men hoppas du kan besvara mina frågor! jag önskar dig all lycka med barnet!!
Hejsan! Tack så mycket och vad bra att allt löste sig sen, att något dåligt blev till något bra :)
Asså helt ärligt vet jag inte vad som hände. Allt började med att jag hade faktiskt huvudvärk och jag gick till apoteket för att köpa medicin. Jag gick till rummet och sen fick jag en sjuk ideé att ta en hel karta.. Jag märkte ingen skillnad så jag gick ut och satte mig på en bar och tog en red bull.. Sen började jag bli jätte jätte varm och illamående och kunde knappt gå , så jag gick till hotellrummet och där var mina rumskompisar och dom sa att jag verkade konstig. Och ja det var jag också (lite konstig). Sen kommer jag ihåg att jag åkte ambulans.
Du vet väl att du är min bästa vän som jag älskar mest och gör vad som helst för? :)
Aw det vet jag om, Nadya, du är min bästa vän och jag gör vad som helst för dig också. Det är vad vänner är till för! Älskar dig super mycket!!<3

Hur många läsare har du? :) <3
Mellan 60-120 per dag :) Beror på om det regnar eller inte..
Vilket år är du född?
1995!
asså tog du verkligen överdos?
varför?
med vad?
hur kändes det?

Ja, för jag fortfarande var deprimerad för att jag blivit överfallen. Jag kände mig så värdelös.
12 Paracetamol, det är någon huvudvärkstablett.. Jag vet inte hur det kändes, jag kände mig fortfarande värdelös så det hjälpte ju inte..
Vad tycker du om bloggen http://klackarnaitaket.blogg.se som var på Blogawards i höstas?
Jag har bara sett dom på framsidan av blogg.se på senaste inlägg... dom kommer där hela tiden! kan någon förklara varför..? Nej men dom verkar söta :)
Varför skriver du om att du tagit överdos av tabletter som om du vore stolt över det?
jag skrev om det för jag kommit över det. stolt? nej det var ganska dumt gjort.
hur mycket "PARTY PARTY" tror du att det kommer bli i din nya jeans klänning i framtiden??
Det kommer väl nåt Party då och då som man måste gå på.
vadå blivit överfallen av 2 män i Malta?
vill du höra? Det var den där jävla fotbollsmatchen alla ville kolla på så jag gick hem själv till hotellet. Och på vägen dit kom 2 män och började ta på mig, jag sa att dom skulle sluta men det gjorde dom inte och sen skrek jag att dom skulle sluta och dom blev jätte arga och den ena slog mig på armen och den andra sparkade mig på benet så jag ramla. Sen sprang dom iväg och jag satte mig på en trappa och grät  tills några ef ledare kom..
det är mycket hemskare att uppleva det
har du aldrig byxor på dig!?? :O
haha det låter som du menar att jag inte har på mig något alls på nederdelen, men nej jag har aldrig byxor på mig! Jag föredrar kjol eller klänning. Jag har inte sattit på mig byxor på 2 år.

lollo
Postat 2010-08-02 kl 17:56:11

Vart blev du överfallen och vad gjorde dom/den som överföll dig?

MICAH<3
Postat 2010-08-02 kl 18:00:14
Blogg: http://www.micahs.se

det står där

Malin - Q r i s t a a l l ♥
Postat 2010-08-02 kl 18:32:01
Blogg: http://qristaall.blogg.se/

Jag tycker inte du ska behålla barnet om du inte kommer kunna ta hand om det. Du snackar ju om barnet som om det vore en sak. "Lämnar bort DEN ett tag och sen tar tillbaka den när jag är gammal nog" Hallå? Då är du inte mogen för det!

Malin - Q r i s t a a l l ♥
Postat 2010-08-02 kl 19:07:32
Blogg: http://qristaall.blogg.se/

Göra abort? Är du inte redo ska du inte behålla det. Du har för mycket kvar av ditt liv för att bli fast med ett barn redan :/

Men är det vad du vill ska du självklart behålla det.

Anonym
Postat 2010-08-02 kl 20:38:52

Det står bara att du blev överfallen?

MICAH<3
Postat 2010-08-02 kl 20:54:45
Blogg: http://www.micahs.se

Nej, kolla den näst sista frågan

alina
Postat 2011-01-06 kl 13:44:36
Blogg: http://alinski.blogg.se/

hej! jag la märket till sängkläderna på bilden på dig och din vän :P Vart kommer de ifrån? :D Love them!

Rebecca
Postat 2011-01-15 kl 17:19:37

Jag vill inte vara den som är den liksom. Men du är väl medveten om att paracetamol är samma sak som alvedon? Paracetamol är verkningsämnet i alvedon, 12 st alvedon spyr man av, man hamnar inte på sjukhuset. Vill bara göra dig medveten om det så du har chans att ändra historian :) / Rebecca, 21 år, blivande sjuksköterska

Sharon
Postat 2011-02-18 kl 02:41:32

HAHAHAHA huvudvärkstabletter?? de kommer du max må illa och spy på, och sjukhus? wtf ?!!.. ta benzo om du e så jävla deprimerad



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar