Kritik

Postat 2011-01-22 kl 19:16:42

Såhär är det. Jag är så sjukt trött på dumma kommentarer. Det vet ni.
Men jag är också trött på att bloggar ska skriva skit om mig för att ha någonting att skriva om.
Asså vart vill man komma?
Det måste vara himla fel på personer som vill bara klaga på folk hela tiden!
Klaga hit och dit om dom mest onödiga sakerna.
Håller ni inte med? Visst jag kan ta kritik, men det beror på vad det är för kritik.

Essey
Postat 2011-01-22 kl 19:24:52
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Dem personer som skriver dumma saker om dig borde skaffa ett liv. Jag och miljoner fler i hela sverige tycker du är fantastisk. Och tänk på det så här: ALLA tar kritik i bloggar ALLA. Om inte är det säkert nåt fel :S Du är faktiskt kändis nu. :)

felicia
Postat 2011-01-22 kl 19:28:02

Om det går - försök att strunta i sånt folk. Dom vill bara ha uppmärksamhet, så vad händer om man ignorerar dom? - jo, dom tröttnar!

Din familj och din dotter och dina läsare älskar dig för den du är. Vi är liksom starka tillsammans.

Även om du inte ser oss på riktigt, även om du inte känner oss, även om du inte ens vet vilka vi är - så stöttar vi dig!

Tänk på, att det finns folk från olika delar från sverige som dagligen tänker på just dig. Undrar om du har det bra. :) Tänk så, varje gång du har det jobbigt!

T.ex just nu, sitter jag och tänker på dig. Jag hoppas att du har det bra.

Stor kram på dig! :) ♥

Anonym
Postat 2011-01-22 kl 19:30:22

ja så kan det gå när man är en jävla hora! som skriver om ALLT personligt i en blogg!!! jag menar komigen det är INTERNET vi snackar om tror du att folk har överseende här med dina graviditeter som 14 och 15åring????!!! folk dömer de de SER på internet inget annat... så om du vill hora runt och skriva om det så får du faktiskt vänta dig att folk klagar!!!!!!!! jävla bimbo.... DU ÄR EN SKAM FÖR MÄNNISKAN OCH BLONDINERNA!!!!!

bahar
Postat 2011-01-22 kl 19:31:05
Blogg: http://bahara.blogg.se/

skit i andra:-) du e underbar oo gal1 stark <3besök gärna min blogg

melinda
Postat 2011-01-22 kl 19:31:19
Blogg: http://alskkling.blogg.se/

Håller med dig !

me
Postat 2011-01-22 kl 19:31:37
Blogg: http://thailandlisa.blogg.se/

Håller med dej!

Sandra
Postat 2011-01-22 kl 19:32:32
Blogg: http://lifeofteengirl.blogg.se/

Tycker folk bara borde lämna dig ifred. Du är ju en asbra mamma :) <3

Jag skickade ett mail till dig igår men vet inte om du fått det :p Haha. Undrade bara om det skulle vara ok för dig om jag la in en länk till dig blogg ifrån min? <3

johannahallbom
Postat 2011-01-22 kl 19:36:54
Blogg: http://aldrigbra.blogg.se/

såå omoget, speciellt när dom är anonyma!

therese
Postat 2011-01-22 kl 19:37:42
Blogg: http://puueee.blgog.se

ah,folk är hämska nu för tiden!

Har en kompis som skrivit skit på sin blogg,& berättar hur man ska "beté" sig.

"mammas lilla flicka,som aldrig gör fel typ".

Jag blev riktigt arg,när jag såg vad hon skrivit om dig!

Du kommer till bloggen här : www.feliciapetersson.blogg.se



Du är bäst,många kramar! <3



puueee.blogg.se

therese pue :)

Sofia
Postat 2011-01-22 kl 19:39:43

De som klagar vill precis detta, att du ska bry dig och skriva om det.

lisa
Postat 2011-01-22 kl 19:43:59

Kan du inte berätta lite om vad du gör på dagarna? :)

Tess
Postat 2011-01-22 kl 19:44:26

Du ska inte behöva ta skit!

många som läser din blogg är bittra själviska mammor eller omogna fjortisar som tror dom har svaret på allt.



och jag fattar heller inte deras mening?



Hälften tycker att du skriver för mycket om Kelly och att du "skämmer ut henne" och "hänger ut henne"

andra hälften tycker du är självisk som inte skriver om Kelly hela tiden och vill få mer av henne.



Hälften tycker att du ska uppdatera mera och mer privat, andra att du ska ta hand om ditt barn istället och sluta blogga helt..



Vissa blir ju aldrig nöjda!



Men jag och många andra tycker du gör ett jätte bra jobb, både med Kelly och bloggen. vi gnäller och skäller inte på dig utan vill bara att du gör och skriver det som känns bra för dig.



Tro på dig själv och skit i alla elaka idioter!



BTW! så kanske du ska kolla upp den där ZAM snubben

ev. anmäla honom för hot och förtal.

ena dagen hotar han dig och din familj till livet, sen säger förlåt och sen säger något hemskt igen..

han verkar inte frisk, och jag vill verkligen inte att han får möjlighet att göra verklighet av sina hot!



Lycka till! <3

kurdisk muslimsk tjej <3
Postat 2011-01-22 kl 19:46:51
Blogg: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/

ignorera dem <3 låt dem göra vad dem vill dem skadar sig själva när domedagen kommer ! alla religioner säger man får inte döma !

ps du får reklam när dem snackar om dig i sin blogg haha <3 ! det e ju bra för du kan tjäna mycket pengar på att blogga och det behövs för att ta hand om familjen <3 PuSs <3

Kan inte ni storbloggare ge intervjuer till tidningar och media för att få mycket pengar ? jag bryr mig om alla människor och hoppas det bästa för alla <3 KrAmSISaR <33<<3<3<3<3<3<3<3<3

Malin - Mamma till Novalee
Postat 2011-01-22 kl 19:47:03
Blogg: http://irenemalinlarsson.blogg.se/

strunta bara i det, ignonera dom.. det tar bäst på sånna personer. Och vill man inte ha kritik, Lägg ner den här bloggen. Skapa en ny, med lösenord och skriv för din egen skull och för dina nära o kära.. Skit i alla andra människor som du inte känner, och som inte känner dig! :) Lev ditt liv, och skit i alla nyfikna som letar fel hos dig.



ellie
Postat 2011-01-22 kl 19:47:13
Blogg: http://myrslokens.blogg.se/

Jobbigt att folk ska skriva massa skit.

Erica
Postat 2011-01-22 kl 19:49:03
Blogg: http://aannaeriica.blogg.se/

hur många läsare har du typ och tjänar du mkt för att ha denna bloggen ?,

hanna
Postat 2011-01-22 kl 19:50:30

mikaela du är stark, beundrar dig!

Natti
Postat 2011-01-22 kl 19:51:36
Blogg: http://rosed.blogg.se/

De som håller på att kritisera dig bara för att har verkligen inga liv. Eller väldigt dåliga sådana eftersom de måste klanka mer på andras för att må bättre. Egentligen lite små synd om dessa idioter.

linda
Postat 2011-01-22 kl 19:53:54

jag läste på en blogg om dig de skrev elaka saker om dig pga du ger ut din adress o använder din dotter för få saker till henne, men som sagt om det e sant eller inte e inte min ensak. men skit i de som skriver elaka komentarer. jag tror inte de vet vad en h,.. är. du e en bra mamma kram

Sandra
Postat 2011-01-22 kl 19:54:25
Blogg: http://lifeofteengirl.blogg.se/

Ni alla som håller på kritisera henne och allt vad hon gör, ni kan väl sluta vara så patetiska att ni måste traka ner på någon annan för att må bra? Var i alla fall mogna nog att skriva ert namn och stå för vad ni säger istället för att gömma er med att vara anonym...

Rebecca
Postat 2011-01-22 kl 20:02:07

Jag vet hur det är..



Alltså det är aldrig kul. Men tänk på att det finns peroner som har det värre.



Men jag förstår att det är svårt att glömma men jag älskar dig!



Du är såå fin och jag hittar faktiskt inget dåligt med dig!



Liksom bara för att du är 15 år och mamma kan du bete dig som en 25 åring mamma.

Och en 25 årig peron kan bete sig helt annulunda!



ha det bra och hälsa till kelly!

Malin Elizia
Postat 2011-01-22 kl 20:03:04
Blogg: http://malinelizia.blogspot.com

Det finns människor som inte tål att andra har det bättre an dem själva. Du kan vara stolt över vem du är & det finns många som stöttar dig. Du är en stark människa så ta inte åt dig andras skit.

Om det finns människor som kommenterar bara för att såra, varför läser de din blogg? De har inget liv i så fall.

Sandra
Postat 2011-01-22 kl 20:06:48
Blogg: http://cheeschips.blogg.se/

Hejsan. Jag undrar bara ifall du har upptäckt att du har finns med på http://www.existenz.se under dagen 18 januari 2011 ?



http://existenz.se/out.php?id=30665 Länk på din film.

http://existenz.se/?p=komment&id=30665 Länk på kommentarerna folk har skrivit..



Tänkte bara att utifall du inte visste om det så tycker jag att du borde få veta om det. :)

Hanna
Postat 2011-01-22 kl 20:07:05
Blogg: http://dressup.bloggplatsen.se

Hej Mikaela! Vi är massor av människor som står på din sida, glöm aldrig det! Idioter finns det överallt, tyvärr! Du är väldigt modig och en stor förebild för mig och många andra.



Titta gärna in på min blogg! :)

Johanna Sandin
Postat 2011-01-22 kl 20:13:34

Fan! Hatar såna personer! Hoppas du mår bra!

carro
Postat 2011-01-22 kl 20:14:11
Blogg: http://carolinesunderbara.blogg.se/

Du kanske istället borde fundera på varför du får så elaka kommentarer.

louise
Postat 2011-01-22 kl 20:16:54

jag tycker du är en toppentjej! Så otroligt stark! Jag läser din blogg varje dag, och jag tycker du är en fantastisk männinska! Är dock lite ledsen över att du inte bloggar lika ofta längre! Men det är iofs förståligt när du har ett litet barn!



Lycka till!!

Malin - Väntar en flicka i april!
Postat 2011-01-22 kl 20:17:27
Blogg: http://bulleiugn.wordpress.com

Hej Michaela!

Undrar ifall den där salvan du köpte mot bristningar fungerade? Har ju inte gått så lång tid ännu, men kanske syns det någon skillnad? :)



/Malin

vican
Postat 2011-01-22 kl 20:19:05
Blogg: http://vimzzzig.blogg.se/

Men lilla du... Du måste ju inse med en stor blogg så komenterar folk allt? Bra och dåligt.. har du aldrig läst de andras bloggar? Ingen blogg får ju endast bra komentarer?... Lär dig.

irmelin
Postat 2011-01-22 kl 20:21:13
Blogg: http://irmelins.blogg.se/

asså hur kommer det sig att alla som skriver dumma kommentarer som sårar är anonyma? jo för att dom är för fega för att våga stå för sig själva! och jag är ganska övertygad över att dom som skriver bara är avensjuk på dig för att du har en super bra pojkvän och en jättesöt liten dotter! jag menar vem skulle inte bli avensjuk? och man blir så sjuk sur när man läser dom dumma kommentarerna för man märker att dom faktiskt sårar dig och när jag ser folk bli sårade blir jag själv ledsen speciellt när man är som dig alltså hur snäll och gullig som helst! jag bara hoppas på att du inte tar åt dig allt för mycket för du får tänka på att dom bara är avensjuka för att du är så underbar! hoppas att det blir bättre med kommentarerna och jag hoppas att för inte tar åt dig alltför mycket!<333

Emmy
Postat 2011-01-22 kl 20:27:01
Blogg: http://emmysnailart.blogg.se/

lägg ner bloggen då? har man blogg får man kritik, vill du inte ha kritik så blogga inte. Dumma jävel.

Anonym
Postat 2011-01-22 kl 20:27:15

Du kanske borde tänka lite på vad du själv skriver innan du börjar gnälla på att folk är "dumma"?



Ledsen att behöva säga det, men för de flesta av oss är det inte särskilt beundransvärt att lyckas klämma ut en unge vid den knappa åldern av femton. Det gör dig inte till mamma - bara ett avelsdjur. Allt gnäll, allt drama och alla meningslösa inlägg får en att förstå vilken fjortis du faktiskt är och det är både komiskt och sorgligt.



"Men läs inte då!!!" skriker du. Men vet du vad? Vi har alla anledningar som finns att läsa den här bloggen. Det är bättre än TV och skräckfilm - för tyvärr är det på riktigt och vi kan gotta oss åt tanken att trots allt mindre lyckat vi har gjort så kommer vi alltid att stå ljusår framför sådana som dig.



Det är väl bra att du blir lycklig när tolvåringar skriver att du är en bra mor och "Inteligent", men ärligt talat?

Folk skrattar åt dig.

Det finns en lång och innehållsrik tråd om dig på Flashback.



Folk skrattar inte med dig.

Vi skrattar åt dig. Åt dig och din oförmåga att lyckas med något alls.



Puss och kram gummzan <3

Eller vad var det du ville höra?

Grey
Postat 2011-01-22 kl 20:30:12

Där finns många avundsjuka människor i den här världen. Många som inte riktigt lever i samma verklighet som du och inte heller förstår hur det är. Vad du borde försöka göra är att ignorera dom människorna och istället lyssna på alla människor som verkligen uppskattar din blogg.

Lellan, 21 år & gravid!
Postat 2011-01-22 kl 20:46:49
Blogg: http://theresemessing.blogg.se/

Skit i dom, skit i alla som bara ser allt negativa. Dom känner ju ändå inte dig, så det är dumt att lägga ner energi och ta åt sig. Lägg all din energi på Kelly istället :)

isa ♥
Postat 2011-01-22 kl 20:50:11

så jävla dumt tycker jag de borde skaffa ett vetigare liv för du har ju inte gort de något du är ju en vanlig person prisis som os andra <3

HEJ
Postat 2011-01-22 kl 20:55:43

http://gymnasie2011.se/7 Klicka länken, sen gilla videon tack :D:D:D

Flisan
Postat 2011-01-22 kl 21:01:08
Blogg: http://fllissaan.blogg.se/

Jätte fin blogg!! Tkr jag iaf:)

kolla gärna min: http://fllissaan.blogg.se

Mamma till fem!!
Postat 2011-01-22 kl 21:05:36
Blogg: http://aquamarine78.blogg.se/

Dom som kommer med spydiga kommentarer och kass kritik är bara avundsjuka på din stora blogg.SKIT i dom,även om det är svårt och att deras ord sårar dig.DU vet sanningen.

Jag är själv mamma till fem barn och tycker du gör ett underbart jobb med Kelly.Keep Going!!

Smiley
Postat 2011-01-22 kl 21:06:05

Stor blogg = Mycket kritik

En del vill säga sin åsikt, andra är avundsjuka på att du fått så stor blogg och andra är helt enkelt bara ute efter att kritisera eftersom de ser vilken uppmärksamhet de får. Publicera inte de negativa kommentarena, skriv inte om dom. "Don't feed the troll" som de heter. En del bara ute efter uppmärksamhet och blir helt överlyckliga när de märker att du tar illa upp.



Jag förstår att det är jobbigt, men försök att bara låta det rinna av dig. Gör som Foki och acceptera endast de bra kommentarena (y)



Och sedan kan du tänka på något "Kissie" sa för någon dag sen "När första negativa kommentaren kommer så vet man att man börjat bli känd"

Korpen
Postat 2011-01-22 kl 21:06:31

Visst, jag tycker att det är tragiskt att folk sitter och häver ur sig saker som "du är en hora", "hoppas SOC tar din dotter" osv. Det är inte rätt och tyder på nedsatt empati.



Men de som kommenterar i Micahs fördel verkar inte medvetna om vad konstruktiv kritik innebär.

Exempelvis de som säger att Micah borde vara mer med Kelly är inte automatiskt elaka. Det är ett råd, ett vettigt sådant!



Bara för att en kommentar inte innehåller orden "du är världens bästa mamma <3" betyder inte att den är "elak". Vissa vill väl!



Plus, en ärlig och objektiv kommentar borde väga mer än den vanliga ytliga varianten "du är stark".



I slutändan så känner ingen av oss Micah. Vi vet bara det hon skriver och visar i bloggen. Vi grundar våra åsikter på exakt samma information.

Varför ska det då vara rätt att säga att hon är en "stark och bra" mamma men inte motsatsen? Vi vet ju lika lite, eller hur?



En sak till. Om man öppnar sig så mycket som Micah har gjort så får man acceptera att man får kritik.

vickan
Postat 2011-01-22 kl 21:24:07
Blogg: http://pinklaadyyw.blogg.se/

Bryr dig inte om de som är dumma mot dig på din blogg, de är bara avundsjuka och idioter. Ta inte åt dig. :) Du ska skita i vad idioterna säger.



Hoppas du, Kelly och Kevin har en toppen lördagskväll. <3♥ Jag älskar er :) ♥ Massa puzzisar, från mig Viktoria.♥

Denise 21 och mamma till Kevin 5
Postat 2011-01-22 kl 21:24:17
Blogg: http://blogg.mama.nu/kevinsmamma

Jag har själv varit där i precis samma sits som dig Mikaela. När jag började min allra första blogg, Mother and son för flera år sedan var jag sexton och nybliven förälder och jag fick negativa kommentarer hela tiden när jag låg på mest aktiva. Man orkar inte med det som människa och mitt råd till dig är att radera bloggen och börja om på nytt.



Man växer med åren och idag har jag inga negativa kommentarer på min blogg alls vilket underlättar mitt skrivande och mitt intresse för bloggen.



Jag hejar på dig, mikaela. Men du kan inte sitta och försvara dig på bloggen hela tiden pg.a alla negativa kommentarer. Det visar bara din svaghet och du "uppmuntrar" dom som skriver negativt. Antingen raderar du alla sånna kommentarer du får, eller så accepterar du att dom finns (hur surt det än känns). För en dag tröttnar dom också... :)



Stå på dig, hur som helst. För jag VET att du gör ett toppenjobb.

lina
Postat 2011-01-22 kl 21:33:19
Blogg: http://laaijnaa.blogg.se/

de står att du och kevin blev tillsammans 14/2 2011? menar du 2010? Eller vA?



iallafall, kämpa på, kram!

Anonym
Postat 2011-01-22 kl 21:56:23

du säger att folk skriver kritik - om onödiga saker? jag kan helt klart hålla med om att mycket bara är helt oviktigt och som inte spelar någon roll. men du kan knappast ha missat att så många sagt åt dig att tex. hålla i kellys nacka när du bär henne osv. det är inte onödiga saker! sånt är jätteviktigt för att din dotter ska må bra. jag hoppas verkligen du ser skillnad på dålig kritik och råd/tips! för vissa saker som vi läsare skriver borde du faktiskt ta åt dig. nu säger jag inte att dem som skriver alla de där taskiga sakerna har rätt. absolut inte! jag tycker du verkar som en fantastisk tjej som vet vad hon vill, och en bra mamma. men snälla, lyssna på dem läsarna som faktiskt bara vill hjälpa till. det är konstruktiv kritik, inte dålig. tack för mig!

Emma, Landskrona
Postat 2011-01-22 kl 22:09:33

Du har en offentlig blogg, och du delar frivilligt med dig av massor av privata och i viss mån provocerande detaljer. Detta upprör, och genererar kommentarer.



Det som upprör MIG, personligen, är att dina föräldrar låter dig hållas. Du är uppenbarligen inte mogen att hantera det här bloggeriet. Tre år kvar till myndighetsdagen - du är en tonåring, och tonåringar behöver gränser och vägledning i livet. Du är inte vuxen bara för att du fått barn - tvärt om, du behöver mer än någonsin vuxna omkring dig som kan sätta normer och ge dig stöd. Därför blir jag arg och ledsen när jag läser om bröstpiller, sex, övergrepp, händelser... Här SKA BANNEMIG dina föräldrar gå in och ta ansvar! För din egen skull, eftersom du uppenbarligen inte (och det är naturligt, herregud, du är ju ett barn!) inte själv inser att du skadar dig själv och din dotter med det här bloggandet. Du tjänar säkert massor av pengar, men vet du, pengar är inte allt! Det är viktigt att hålla på sin integritet, att inte sälja sig. Konsekvenserna av det här öppenhgjärtliga bloggandet komemr du att få ta inte bara nu utan år framöver.



Jag önskar dig all lycka!



PS. Snälla, rara tjejen, sluta med de där bröstpillrena! Det är ännu en sak som vuxna i din omgivning ska arbeta med för din räkning - du duger som du är, de ska inte sponsra sktpreparat till en tonåring, de skall slå fast att du är superfin som du är!!! Dessutom är de cancerframkallande, och har du sånt i släkten är det vansinne att stoppa i sig!!! ds.



I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2011-01-23 kl 00:19:01
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

Hmm... en kommentar här fick mig att fundera riktigt ordentligt. Menar personen verkligen allvar? Eller skriver den bara för att skriva något negativt?



"det finns en lång innehållsrik tråd om dig på flashback", "vi skrattar åt dig..."

Hahahh men vet du vad ditt lilla flashback-äckel?

Vi normala människor skrattar åt ER som sitter på flashback dagarna i ända. Kan man ha ett mer patetiskt liv? "Åh - nu ska vi lära Mika ett och annat genom att skriva en massa negativa kommentarer på hennes blogg!" What the fuck är erat problem? Anser ni er bättre än alla andra på denna jord? Är du inte medveten om att det är 2011 nu?



Vad fan begär ni av Mika egentligen? Det är så enkelt att bara skita i att läsa om ni stör er så jävla mycket. Och ni skriver att hon får räkna med att få negativa kommentarer? VARFÖR i helvete ska hon göra det? Ingen ska behöva ta sån skit som Mika måste göra. LÅT HENNE LEVA SITT LIV!!!

Nicole
Postat 2011-01-23 kl 00:26:44
Blogg: http://nickedoll.blogg.se/

Törs stå för mig själv... -.-

"Visst jag kan ta kritik, men det beror på vad det är för kritik." DÅ KAN DU JU INTE TA KRITIK!?



Vad är det för skillnad mellan "bra" kritik och dålig då?

Hannah
Postat 2011-01-23 kl 00:27:39
Blogg: http://kaffekick.blogg.se/

"korpen" har sååååå rätt. En annan blir blockad då man skrivit förslag och råd, då dom troligen förståtts som elaka -.-

jaja. Önskar bara lycka till

Mirre :)
Postat 2011-01-23 kl 00:30:06

Japp, jag håller med!

K.
Postat 2011-01-23 kl 02:53:47

Hej!

Det är otroligt starkt av dig att blogga om ditt liv och ditt unga moderskap- verkligen! Men som många andra skrivit så är det så här det är- när man får mycket uppmärksamhet, många besökare på sin blogg så kommer där alltid kommentarer. Både bra och dåliga! Viktigt är att tänka på att alla som uppfattas som elaka inte är det utan läsarna är måna om att ge dig råd, även om du kan tycka att det låter illa! Sen tycker jag att det är extremt onödigt av människor att skriva direkt kränkande och elaka saker, det är hemskt fel! Stå på dig, och är det så att skällsorden fortsätter så fundera på om du verkligen vill lägga ut hela ditt liv på internet inför allas åskådning. Vissa saker i livet kan vara värdefullt att behålla för sig själv och sitt privata umgänge. Att folk skriver att de älskar dig och att du är en bra mamma vet inte vad de talar om. För ingen av oss läsare känner den verkliga Micah. Men av det vi ser kan vi konstatera att du är en god människa som vill dina kära väl, och det är värt att ta fasta på. Tack för mycket intressant läsning, även för oss äldre!

Ta hand om dig och din bebis, jag ber för att det skall gå bra för er :) Du är stark!

Larry
Postat 2011-01-23 kl 04:02:54
Blogg: http://cupcakekiller.blogg.se/

Faaaaaaaast nu klagar ju du med? Så det är det ju såååååååååååå himmla fel av dig att klaga på folk som klagar, för det är ju samma sak, right? :D

Lotta
Postat 2011-01-23 kl 07:22:52

Nu blir jag heligt förbannad. Till dig som sa att Mickaela var hora. SÄTT UT DITT NAMN. Eller är du för feg för det? Men kritisera det kan du tydligen. vad är du rädd för? Att någon ska komma åt dig om du skriver ditt namn? Törs du inte det så ta och håll käften va? Låt henne vara och ta tag i ditt eget jävla liv om du har nåt? Kramar i massor till dig Michaela. Ta ingen skit från någon. =)

Emelie
Postat 2011-01-23 kl 08:44:18
Blogg: http://likenothing.blogg.se/

Gumman <3 Folk kommer inte att sluta skriva dumma sakr för att du ber dem. Att vissa är imot dig för att du är en ung mamma är deras problem. Jag tycker du är stark, jag läser din blogg varje dag och jag skulle gärna vela se hur kelly växer upp, men jag tror att det bästa för både dig och kelly hade varit om du slutade blogga :/ Eller i alla fall ta en paus och kunna ta han om dig själv och ditt underbara barn <3



Jag står på dig sida <3

Anna!
Postat 2011-01-23 kl 09:07:03

Det är ju bara så patetiskt att kommentera så elaka saker som bimbo, eller sånna saker!

Alla bloggar får kritik, men kritik trodde jag var något som man kunde göra bättre?

Jag tror att Mikaela bara ville dela med sig av sin vardag till några som förstod hennes situation, och inte hade en aning om att den skulle bli såhär stor!

Varför ens visa att man inte har ett liv och skirva så orespektlösa kommentarer 0ch sedan inte våga stå för dom?!

jag tycker att ni ska tänka om!!

felicia-Julies mamma
Postat 2011-01-23 kl 09:24:21
Blogg: http://chickmama.blogg.se/

du får skylla dig själv som flänger ut ditt privatliv hit och dit på bloggen!

Det blir mycket kritik men ändå bra grejer, så är det när man skaffar barn tidigt!

tex om det där med att kelly såg lite torr ut, det gjorde mitt barn med ett tag, men jag smörjde ansiktet varje kväll på henne och då gick det bort!



ta hand om dig och kelly!

Lotta
Postat 2011-01-23 kl 10:07:31
Blogg: http://fotolotta.blogg.se/

Dölj bloggen och ha den bara för dig själv då? Du har ju själv sagt att din blogg är för DIG, så du kan ju lika gärna bara dölja den.

Btw, jag gjorde en läsarbild till dig som tog ganska länge, och du har inte visat upp den. Du sa att du skulle lägga upp de som inte kom med senare, men du har inte gjort det. Trevligt trevligt.

Jag börjar tappa intresset för bloggen, verkar mer och mer.. patetisk eller vad man ska säga. Tycker också det är smått komimskt att du vill bli advokat, liksom, inget illa menat. Att du blev gravid med en 18 årig, och ja, du ska ha koll på lagen. ^^

Kim :)
Postat 2011-01-23 kl 10:51:56
Blogg: http://rutaan.blogg.se/

Det är så jvla fegt av dessa personer. Hur många barn ha de fött? hur mkt skit har de stått ut med?

Att du klarar att förtsätta är så strongt!, jag fattar inte hur du klarar det. Ge aldrig upp och skit i kritiken, det har ingen aning om hur det är för dig. jag älskar att läsa din blogg, man kan verkligen se hur mkt du älskar Kevin och Kelly, se hur hon växer är helt otroligt. Du är en bra förebild för andra ungdomar som är i samma situation, det är bra om de någon att "dela erfarenheter" med.

Gör vad som känns bäst för DIG.

Linda
Postat 2011-01-23 kl 11:15:15
Blogg: http://limdajohansson.blogg.se/

hej hej

ja men de är ju bara sona människor som är avundsjuka på hur du har de och att dom inte kan få lika dant kanske

Men vilken toppen blogg du har och du är en super bra mamma Tycker jag men sen har jag bara en fråga har du inte med dig kelly överalt?

MVH

Linda

Lotta
Postat 2011-01-23 kl 11:20:41

Jag blir så less på alla idioter som inte TÖRS skriva ut sitt namn. Varför? Är ni rädda för att bli påkomna? JÄVLIGT FEGT att skriva skit och komentera när man inte törs sätta ut namn. men det är väl därför ni kastar skit för ingen kommer åt er. Annars skulle ni ALDRIG våga. Alla ni som kastar skit på Michaela. Ett råd. Lägg ut namn och se om ni är så tuffa sen. Fy fan för såna som er. Ni är inget annat än några SMÅ FEGA SKITSTÖVLAR. Stor i orden men innerst inne SMÅ JÄVLA SKITAR. Skit i dom Michaela. Jag står på din sida i alla fall. Kram till dig och din familj =)

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 11:43:05

Dom är avundsjuka!

Visst, en bra blogg krävs dåliga kommentarer, varenda jefla blogg får alltid någon taskig kommentar.

Men så fort dom dåliga kommer, blunda o låt dom va!

Få dom inte att trycka ner dig!

Kramis!

Jag tror på dig...<3

Farre
Postat 2011-01-23 kl 12:32:54

Inget illa menat, men när du sitter och skriver om hela ditt liv i en blogg så att alla har möjlighet att läsa den, så får du faktiskt vara beredd på att lika många som håller med dig, så många kommer att vara emot dig. Det är bara så. Och du skriver att du har denna blogg för dig själv. Gumman lilla en blogg är aldrig för en själv när man har 30 000 läsare. Du kanske ska skaffa dig en dagbok istället om du vill bara skriva för dig själv.

ulrika
Postat 2011-01-23 kl 12:35:03
Blogg: http://ullizen.blogg.se/

Alla borde få säga sin åsikt! Det måste du veta när du läser juridik sen! Alla har rätt att säga va det vill och hur de vill säga det, något kallat yttrandefrihet (så länge det inte handlar om att kränka en specifik målgrupp, tex invandrare, bögar)

Giulia
Postat 2011-01-23 kl 12:44:49
Blogg: http://fotojjulia.blogspot.com

Lägger man ut sitt liv offentligt får man räkna med ganska mycket skit, om du inte vill ha alla dessa kommentarer föreslår jag att du lägger ner bloggandet.

Amanda
Postat 2011-01-23 kl 13:12:35

Jag tycker att alla som skriver fula saker till dig borde bara lägga ner bara för att dom tycker det behöver inte dom säga det till dig. Jo visst dom får tycka som dom vill men liksom dom kan hålla det inom sig. Jag tycker det är så otroligt fel att kommentera att du är en dålig mamma och allt det annat som dom kommenterar. Dom är säkert bara avundsjuka, för du är en fantastiskt bra mamma.

maria
Postat 2011-01-23 kl 13:22:24

jag vill verkligen inte verka taskig och bara så du vet är jag en av alla dem som inte tycker att andra borde lägga sig i vad du gör men samtidigt kan du inte förvänta dig att alla ska vara okej med det du gör. men du ska bara SKITA i dem det här är ditt val och då måste du stå upp för det och inte göra en massa inlägg och be dem sluta kritisera dig för det kommer aldrig att hände bara strunta i dem och lägg ut inlägg som du vill lägga ut och fokusera på kelly inte på alla idioter där ute. hoppas allt löser sig! ha det bra och hälsa kelly :)



sara
Postat 2011-01-23 kl 14:31:08
Blogg: http://saraeleonore.blogg.se/

Man ska inte behöva ta skit som man inte förtjänar. Det viktigaste är att du inte tar åt dig...Fast att det kan vara svårt!

JOHANNA
Postat 2011-01-23 kl 14:59:40
Blogg: http://njetack.se

Hej.

Alltså. Om man har en blogg, så får man ta att folk kommenterar elaka saker. Det jag inte förstår är hur du kan ta åt dig så jäkla mycket? Om du ska ha en blogg, som "sticker ut" så får du vara beredd på att folk kommer vara elaka. Deal with it.

Jenny
Postat 2011-01-23 kl 15:20:36

Tummen upp till "Korpen"!

Jessica
Postat 2011-01-23 kl 15:20:45
Blogg: http://jessicaasandberg.blogg.se/

Hej! Jag förstår inte hur du orkar med alla elaka kommentarer folk skriver om dig. Deom vet nog inte hur det är att ha ett barn när man är så ung, okej jag vet inte heller med jag tror på dig! Strunta bara i dom! Kramar

Evil
Postat 2011-01-23 kl 15:44:14

En sak ska du ha jävligt klart för dig, hora: Den tredje kommentaren här har helt rätt! Vi skiter i om du har horunge eller inte, om du lever eller inte. Vi kommer förmodligen fortsätta hacka på dig tills du gör det enda rätta: Adopterar bort Kelly! Du lägger ju upp ALLT personligt, ett HELT vanligt liv man ser i varenda fuckin' MTV-kanal! Dina kompisar kan fortsätta snacka smörja,(det är ju det enda dom kan)men jag ska ge dig Rise Againsts ord: You can push us down, and we get right back up again! Vill du veta hur vi med vett känner, ska du lyssna på låten "Broken english" av Rise Against, från albumet "Revolutions per minute". Gå och dö, flata!!

Sarah, 22år och mamma till tre.
Postat 2011-01-23 kl 16:12:56

Hej Mikaela!



Jag blev gravid när jag var 15 år och fick min första dotter när jag var 16 år. Sen när jag var 18år blev jag gravid med flicka nummer 2 som föddes när jag var 19 år. Sen blev jag gravid med min son när jag var 21 år och han föddes när jag var 22 år.



Med båda flickorna har jag varit ensamstående sen dag ett men nu med trean så finns pappan med.



Jag har läst hela din blogg och jag kan förstå vissa kommentarer som folk ger.



Under min första dotters år gjorde jag praktiskt taget allt med henne. Jag hade sällan barnvakt trots att jag bodde hemma. För det var min dotter och mitt ansvar. Jag tog paus från skolan för att jag skulle hinna med min flicka och var på öppna förskolan på dagarna och träffade andra föräldrar. Vilket även barnet uppskattade när hon blev äldre.



Jag dömer inte dig. Att vara mamma är tufft. Ett dygnet runt jobb. Man får aldrig semester.



Har man en liten bebis får man välja bort kompisar, fester och sånt. Barnet ska alltid komma först.

Man kan inte hänga på stan. Umgås med vänner på samma sätt längre.



När jag umgås med min vänner är det oftast lek dejter. Barnen leker vi vaktar dem och snacka lite skit. Umgås jag med vänner utan barn gör vi sånt barnen tycker om.



Har jag tur kanske jag någon gång ibland kan få lite egen tid. Umgås med en vän utan barn och bara vara.



Kämpa på.



Hälsningar Sarah



en blogg bland tusen andra
Postat 2011-01-23 kl 16:32:36
Blogg: http://kavajen.blogg.se/

TA INTE ÅT DIG!

Fokusera på alla fina komentarer och all positiv feedback du får. Du är stark, gå din egen väg och skit i idioter som inte har något annat att göra än försöka kränka dig.



Kram

Alex
Postat 2011-01-23 kl 18:27:56
Blogg: http://www.AlexxandraAndersson.devote.se

Hej tycker du är en grymt stark tjej och jag tycker det är ännu starkare att du skriver om ditt liv ! :D Du är super womman som det stod på bilden! Älskar din blogg! Och du är värkligen en riktig före bild gemom att vara så stark du är! DU ÄR GRYMM! Tack för att du är den du är och står för det!

Ellen
Postat 2011-01-23 kl 18:32:48
Blogg: http://lnsjogren.blogg.se/

man blir så less på personer som inte kan låta andra vara ifred utan hela tiden måste hacka på andra personer! Du ska inte ta åt dig Mikaela, för du är så himla stark och modig!

Tess
Postat 2011-01-23 kl 19:11:26

Evil



Varför fan ska Mikaela adoptera bort sin älskade dotter!?

Hon har all rätt i världen att ta hand om sin egen dotter på bästa sätt.



du är ju fan sjuk i huvudet!!!

Kränkningar, hot och personliga påhopp..

och sedan tar du citat från band som suger kuk.. låt dom stackars banden har sina texter ifred! dom skulle ju skämmas kuken ur röven om dom såg att du använder deras texter!



Du herrn, du kan gå och dö. allvarligt.

och sluta läs den här bloggen.

Sannaa
Postat 2011-01-23 kl 20:10:34

skit i alla dumma komentarer, du är stark, och du klarar av allting och det vet vi.

det är massor som finns här och stötttar dej , lägg energi på dom, och dom andra är bara avensjuka, eller tror att dom är något , men ta inte åt dej för det är ju inte sant och det vet du.!

Sofia
Postat 2011-01-23 kl 22:52:08

Hej du. asså jag bara måste säga detta.

skit i dom dumma kommentarer du får bry dig inte om dom. men du skriver i var och varannat inlägg att du e trött på alla som gnäller osvosv. bry dig inte om de kommentarerna... jag läser din blogg dagligen oc måste säga detta, innan du födde Kelly lät du ganska mogen för din ålder, du hade en massa intressant att skriva och berätta. men nu däremot låter du extreeeemt barnslig och fjortis aktig som gnäller stup i ett på hur "dumma" kommentarer du får och en massa. Du är säkert jätte myckeet med kelly och tar sälert jätte bra hand om henne men man ser inte så mycket av henne här i bloggen vilket är synd. det är ju ändå henne den ska handla om........

Jack
Postat 2011-01-23 kl 23:39:06

Men herregud.

Bara för att alla inte skriver "Puzzpuzz gummzan du e STARK!" betyder det inte att kommentaren är elak.



Jag tänker inte kalla Mikaela för hora. Inte heller tänker jag yla om att hon borde dö. Det är fel sätt - och inte snällt heller.



Däremot kan jag inte säga att jag tycker att Mikaela beter sig som en bra mor, om vi ska döma av bloggen. Hon tycks överhuvudtaget inte leva i verkligheten - ena dagen är allt mörker och andra dagen ska hon vara Hannah Montana med sagobröllop och hus (Nej Mikaela, de flesta börjar faktiskt med en simpel hyreslägenhet. Du får bara ta lån på 90% av kostnaden för lägenheten och i och med att du är minderårig får du inte ens låna. Eller skriva kontrakt). Allra mest upprörande är att hennes föräldrar inte reagerar över att hon tydligt mår så psykiskt dåligt av att blogga.



Skriver du för dig själv kan du skriva lösenordsskyddat, eller i ett vanligt worddokument. Svårare än så är det inte om det verkligen bara är att skriva av sig det handlar om...

Amanda :)
Postat 2011-01-24 kl 21:28:51

Hej Micah!

Jag vill bara säga att jag beundrar dig något så otroligt! Du är otroligt stark. Ceep going tjejen<3

Okej till frågan eller ja, ingen fråga kanske, vill be dig om råd!



Jag är 14 år och gravid. Jag är gravid med en jag gjort slut med, han sa att an skyddade oss, men ljög! Jag känner mig så sviken, men samtidigt bär jag hans barn! Hur gjorde du och Kevin för att lösa problemen och hur klarade du 9 månades gravidetet?!



Kram



Amanda!

Anonym
Postat 2011-01-25 kl 19:24:57

Döm andra så som du dömer dig själv.

Sara
Postat 2011-01-26 kl 15:33:54
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Lyssna inte på dem elaka personerna, dem har tydligen inget bättre för sig. Du är stark och är bättre än så.

Lena
Postat 2011-01-27 kl 19:33:32

IGNORERA!!!!



Ge inte så mkt uppmärksamhet till omogna människor,ja,det handlar inte om ålder,utan om människor,många 15 åringar är mkt mognare än många 55 åringar!!

Låtsas att de är luft bara,svara ALDRIG!!



;-)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar