Soc = Blä

Postat 2011-02-24 kl 14:23:45

Många har undrat om jag/vi får pengar från soc, och det kan ni helt utesluta att jag får!
Vi får INTE pengar från soc. Det "ända" vi får är det vanliga barnbidraget som ALLA barn får och underhåll.
Så sluta säg att vi snor era löner. Vi snor dom lika mycket som alla andra.
Och sluta kalla mig för socbarn.
 Blir förbannad på det, för jag HATAR soc, dom är fan sjuka i huvudet.
Ni skulle hört vad dom har sagt. Dom gör allt annat än att hjälpa.
Dom hotar oss, fattar ni det?
Om inte vi kommer på någon f*cking möte tänker dom göra det och det.
Det är möte idag, berättar sen hur det går.

Sofhi
Postat 2011-02-24 kl 14:34:16
Blogg: http://kompulsiv.blogspot.com

Men de måste ju ha sanktioner om ni inte kommer.

Du är ju kallad av en anledning.

Annica H
Postat 2011-02-24 kl 14:35:22
Blogg: http://istupid.blogg.se/

Michaela, om du inte går på de mötena så kan de faktiskt ta Kelly! Dessa möten är till för Kellys bästa och att de ska veta att det är en bra miljö för henne, att du mår bra och KAN ta hand om henne. Det är såna saker som gör att de har möten. Likadant med BVC-personerna som kommer hem och kollar, just för att kolla så att Kelly mår bra.

erika
Postat 2011-02-24 kl 14:39:45
Blogg: http://slatslatslats.blogspot.com/

hoppas du lärt dig varför man aldrig ska skippa soc möten nu. :) det är en pina, men man vill ju inte att dom ska hota med saker som att ta ens barn osv.

Anna
Postat 2011-02-24 kl 14:40:46

ENDA stavas det eftersom ordets ursprung kommer från EN, annars menar du ända=rumpa!



Nawww "stackare", säger de saker som dina omogna öron inte vill höra?? kan DU fatta att vi andra faktiskt kan fatta en hel del också?

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 14:43:00

Fruktansvärt löjligt skrivet av dig Mikaela, det gjorde mig förbannad och nu ska jag ge dig samma medicin... Sluta tro att du är en vuxen kvinna och inse att du bara är en liten skitunge! Bara för att du älskar att ligga med första bästa som jakar betyder inte det att du är mogen på något plan överhuvudtaget, vilket du uppenbarligen inte är! Mentalt verkar din utveckling stannat upp totalt och dött.



Du har aldrig tänkt på att soc "hotar" för att få fram att du behöver H-J-Ä-L-P?!?! Soc handlar om så mycket mer än att tigga bidrag! Någon på socialkontoret där ni bor kanske läst din blogg, och då är det ingen tvekan i världen om varför de vill kalla in er på möten!!!

Du kanske borde tränga undan den bortskämda uppblåsta skitungen i dig och ta emot all hjälp du kan få, för av ditt liv (+SJÄLVSKADEBETEENDE?!) att döma så behöver du fan hjälp och det snart!!

Martina- mamma till tre
Postat 2011-02-24 kl 14:43:29
Blogg: http://demicorazon.blogg.se/

När socialen får in en anmälning eller känner oro för en familj så kollar dom upp det och jag tycker det är bra. Visst det är jobbigt och speciellt om det inte finns något att ta av men bättre det än att dom missar något barn som har det dåligt eller en familj som kanske behöver lite stöd/hjälp.

Även om det känns jobbigt så är faktiskt socialen/familjerätten där för att hjälpa.



Att ni inte dyker upp och ställer in möten ni är kallade till skapar bara mer problem då man kan misstänka att ni döljer något eller liknande...



Gå på mötet och var er själva och så ser dom direkt om dom lägger ner "fallet" eller om ni faktikst kan behöva lite stöd. Men som sagt ta det inte personligt då det är massor av familjer som gått dit utan det är något.



Lycka till på mötet!

Tess
Postat 2011-02-24 kl 14:44:29

Sagt det förut och säger det igen



SOC SUGER!



Dom hjälpte inte mig ett skit! dom bara babbla om skit, skicka iväg mig till andra eller bara sa att "tyvärr kan vi inte hjälpa dig" eller "men sånt får du fixa själv"

Dom tvingade mig att bo i ett helvete, där jag förväntades lyda jourmammans minsta order, trots att jag var 19-20år!

Fick skäll för allt och inget

ville därifrån men dom ville inte ens ha ett möte med mig

sa att det var "onödigt och behövdes inte"



Soc gör inte sitt jobb.



Men gör som dom vill, så du slipper dom sen, man vill inte reta upp dom, för när man vill att dom ska göra nåt, så gör dom inte ett skit, men om man inte vill att dom ska göra nåt, då gör dom ett helvete!



Lycka till!

Anna
Postat 2011-02-24 kl 14:45:05

Hur mycket kostar det varje månad att köpa blöjor,mat, kläder och sånt som Kelly behöver? Det lär väll vara mer än ditt studiebidrag? Och kellys pengar, då blir det 2000 ungefär. Eller hjälper din mamma dig med det mesta? Skulle vara kul å veta hur det går ihop.

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 14:49:37

Men du är ju ett socbarn. Hoppas att de tar Kelly!

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 14:54:02

Klart att soc undrar hur det fungerar att vara en så ung mor. Det är för barnets bästa. Du lämnar ut ditt liv i bloggen så alla som förstår svenska kan läsa. Om bråk med pappan, om destruktivt självskadande, förhållandet som varit allt annat än stabilt...Även på soc finns personer som kan läsa det du skriver. Det kanske har framkommit att du inte till 100% klarar av rollen som mamma.

Du har tidigare låtit bli att gå på möte med soc, det är allt annat än bra. Inse nu att du är i första hand mamma till ett litet barn. Ta emot den hjälp du kan få. Du kan tyvärr inte fortsätta ditt liv som vilken annan tonåring som helst. Du har valt att behålla barnet och då måste du också ta konsekvenserna av det.

Hårt? Javisst, livet som förälder och vuxen är inte lätt.

Sara
Postat 2011-02-24 kl 14:57:11

Det är kanske inte så konstigt om de hotar er om ni inte samarbetar? De tänker på KELLYS bästa, så varför inte samarbeta?

Emma Elisabeth
Postat 2011-02-24 kl 15:00:36
Blogg: http://emmaelisabeth.se

"Så sluta säg att vi snor era löner. Vi snor dom lika mycket som alla andra"



Första meningen lät det som om ni inte snor folks löner eftersom du skrev "så sluta säg att vi snor era löner" och den andra meningen så skrev du "vi snor dom". HUR ska du ha det? Dubbelmoral.

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 15:03:20

Men Mikaela.. Finns det ingen anledning till varför socialen vill ha ett möte med er? Om dom är oroliga över dig, Kevin eller Kelly så vill dom ju bara så i fall allt står rätt till eller om dom bör sluta oroa sig. Och har ni då ingenting att dölja så varför inte gå på detta möte?



Om socialen kallar någon på ett möte så är det oftast utav en anledning. Och dyker på då inte upp på detta möte så bildas en större oro hos socialen.



Så gå bara dit, visa att allting står rätt till och att dom inte behöver oroa sig, sen har dom ingenting att oroa sig för och du slipper dom..



Eller hur?

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 15:12:26

finns en stor anledning till att socialen vill träffa dig. Hoppas de gör rätt för en gång skull.. är orolig för kelly

Anna
Postat 2011-02-24 kl 15:13:11
Blogg: http://sandraromby.blogspot.com/

Anna: Mat, blöjor och nödvändiga kläder täcks lätt av barnbidraget. Har en bebis som är lite yngre än Kelly, och ersättning + blöjor till henne går på ca 120 kr/vecka dvs 480 kr/mån. Och så ca 120 kr/mån i försäkring, det ger 450 kr kvar att köpa kläder och prylar för, ingen omöjlighet precis.

REBECCA
Postat 2011-02-24 kl 15:15:57
Blogg: http://mammatillamelia.blogg.se/

Söta Michaela... Socialen är till för att hjälpa människor med en tillfällig ekonomisk lösning och dom som faktiskt går på soc kommer uppenbart känna sig kränkta av detta inlägg. Att socialen kallar dig till möte måste ju ha sin anledning och den vet du nog med dig ellerhur? Vad det sedan har att göra med behöver inte dina bloggläsare lägga sig i. Men däremot undrar jag hur du kan få underhåll ifrån försäkringskassan om Kevin hjälper till med Kelly? Eller tar han inte hand om henne överhuvudtaget? Om han nu gör det och du får (full) föräldrapenning så begår ni ett brott.

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 15:23:13

Vad är det för underhåll ni får?

Jen
Postat 2011-02-24 kl 15:24:38

Det är möjligt att socialen inte är roliga att ha med att göra men det är självklart att om du inte går på möten som du är kallad till så skapar du en ännu svårare situation för dig själv. Och dom kallar inte till möte utan anledning. Det är tyvärr inte upp till en tonåring att avgöra om hon passar som mamma eller ej. Och det beror helt enkelt på att en tonårs- hjärna inte är fullt utvecklad i t ex den del av hjärnan som styr omdömet.

Förmodligen är socialen också väl medvetna om saker du har skrivit i bloggen och ju fler negativa saker de har läst, ju fler anledningar har de att ta Kelly ifrån dig. Att vara så pass självdestruktiv som du ger sken av att vara i bloggen är självklart inte optimalt när man har ansvar för ett annat liv!



Om du däremot visar för socialen på ALLA sätt att du är lämplig som mamma under en längre tid så får du med största sannolikhet vara ifred sen.

Sara
Postat 2011-02-24 kl 15:27:07
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Jag tror bara att dem är oroliga för er. De är inte alls bra att skippa mötena med dem! Hoppas att de löser sig.

Ladida
Postat 2011-02-24 kl 15:33:23

Du säger att NI får underhåll, vad får NI för underhåll? Vem betalar det?

Malin - ung och gravid
Postat 2011-02-24 kl 15:33:26
Blogg: http://classyys.blogg.se/

Det är ditt barn det handlar om nu Mikaela, inte dig. Du kommer numera alltid i andra hand, det är någon som är viktigare: DIN DOTTER.

Dom är oroliga, vilket jag tycker dom har en ganska vettig orsak att vara.

kiss me
Postat 2011-02-24 kl 15:33:36

Usch, lågt av dig Mikaela, så omogen du är som skriver som du gör nu. Så jävla omogen. Haha. Jag skrattar. Socialen vill ju prata med dig för en anledning ditt bimbo. Socialen är INTE sjuka i huvudet, de vill hjläpa. Jag har fått hjälp därifrån och det hjältpe mig jättemycket. Så håll käft din idiot, du vet ingenting. Hoppas de lär dig lite. Och deifinitivt att de vill prata med dig nu kolla ditt inlägg. du är inte en mogen mamma , jag trodde det. men tänk vad fel man kan ha

j
Postat 2011-02-24 kl 15:37:14

Jobbig situation :/



men det stavas ENDA

Christoffer
Postat 2011-02-24 kl 15:37:32
Blogg: http://semonie.com

Seriöst? Du måste må psykiskt dåligt... du kan inte ens ta hand om Kelly! Socialen försöker hjälpa dig, men du står bara & skriker på dem!



Sen finns det en stooor anledning som en "anonym" skrev, & det är ju när du la upp bilden på att du bränner dig med ciggs för att du & Kevin har "gjort slut"



Alltså... väx upp!

Låt Kevin få vårdnaden om barnet eller så SKICKAS KELLY TILL EN ANNAN FAMILJ SOM ÄR MOGNA & ÖVER 20 ÅR!

pernilla
Postat 2011-02-24 kl 15:52:57

hhejj :) ja tkr du är jätte stark mamma och en bra mamma. lyssna inte på all bullshiit! soc är skit jobbiga och dä men du klarar det. lyssna inte på alla andra gör vad du tycker är bäst själv. det kanske är bra om du samarbetar med soc eftersom dom kanske tar kelly ? sammarbeta med dom så får du se att allt kommer bli bra! ja älskar dig miiicaaa <33

Hanna
Postat 2011-02-24 kl 16:00:32

Det kanske kan vara bra att gå på möten med soc, speciellt eftersom du inte verkar vara särskilt stabil, med tanke på att du bränner dig själv med cigaretter. Det verkar inte särskilt bra?

Tvivlar inte på att du inte gör ditt bästa för att ta hand om din dotter, absolut inte, men alla kan någon gång i livet behöva hjälp. Det behöver inte betyda att man är en dålig mamma eller person för det. Det är snarare tvärtom, vågar man erkänna att man behöver hjälp är man starkare.

Du kanske inte tycker detta just nu, men i slutändan så är ett möte med soc det bästa. Om du fortsätter att självskada dig, tror du då att du kommer få behålla din dotter? tänk efter en gång till innan du gör något sånt igen.

Caroline
Postat 2011-02-24 kl 16:02:12

Folk har ju rätt.. Dom kallar ju inte utan anledning. Jag har också varit i kontakt med dem, dock inte för barn men andra saker. Och visst kan man tycka att dem inte gör sitt jobb, men det tycker folk om poliser också, men tänk er en värld utan dem?

Och 600 kr på ett barn låter inte speciellt kul o leva på, tänkte på kommentaren som Anna lade. Klart det kan gå ihop, självfallet MEN man vill väl kunna ge sitt barn lite mer än det. När hon/han blir lite större så kostar saker o ting lite mer, men det betyder ju inte att du får mer i barnbidrag för det!

Soc kanske ser hur det är på längre sikt om dom läser din blogg, får du pengarhjälp av Kevin?

Sen är ju pengar inte allt i detta läge heller.......

sara
Postat 2011-02-24 kl 16:02:48

Ända = röv. Enda heter det!

Sandra
Postat 2011-02-24 kl 16:09:33
Blogg: http://swampeen.blogspot.com

Jaa jag säger detsamma. Soc är skitstövlar rent ut sagt . Jag fick avslag jag med ifrån idioterna.



Jag tycker du sköter Kelly jätte bra iaf vad jag har läst på din blogg :)

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 16:19:11

käften socbarn gå till köket där ni kvinnor hör hemma och gör mig mat!!

Hannah
Postat 2011-02-24 kl 16:38:54

Men sjuka människor! Ni har problem! Låt Mikaela vara, stavning skiter väl vi i, och detta är ett fritt land där man får säga vad man tycker och tänker. Gillar ni det inte, ja stick då!

LEAVE HER ALONE. Det är inte så svårt att klicka bort hemsidan om du tycker att den inte är bra.

Sjuka människor...

Bella
Postat 2011-02-24 kl 16:49:20

Du får förstå att de handlar efter lagen och att det är deras skyldighet att utreda om det finns misstanke om ett barn far illa. tänk om de skulle ha slapp inställning till lagen och på hur många som skulle råka illa ut om de "slarvade" och lät folk strunta i möten o.s.v. sen kan de ha ett dåligt bemötande, detta bereor antagligen på oprofessionalitet, men du kan inte säga att de är sjuka i huvudet för det, de gör sitt jobb!

Sara
Postat 2011-02-24 kl 16:54:43

I bloggen ger du iallafall intrycket av att du inte mår bra, och om du mår så dåligt som du säger så tror jag knappast att du orkar ta hand om ett barn, när du knappats orkar ta hand om dig själv. Gå dit och se vad dom har att säga/erbjuda så kanske du slipper dom sen/ dom kanske kan hjälpa till så det blir bra! :)

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 17:11:25

Asså hur lågt kan vi människor sjunka!! Hur fan kan man hoppas att ett barn kommer tas från dens mamma... ? Ni säger att Michaela behöver hjälp och ja det kanske hon göra. Det är inte så lätt att vara 15 år och ha barn. Men ni behöver dubbelt så mycket hjälp som Michaela!!!!!! Jag fattar inte saken med att hacka och hota andra.? får det er att må bättre. Säger bara sorgligt liv ni har alltså, tycker ärligt synd om er. Michael fortsätt kämpa och sätt alltid Kelly i förstahand!



<3

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 17:25:00

Håller helt klart med dig till 100 %!

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 17:33:40

BRA att skriva så om socialen på nätet där dem kan få tillgång att se din blogg som kommer göra det ännu värre för dig .... IDIOT!

E
Postat 2011-02-24 kl 17:59:10

Jag snor era löner, tråkigt va? ;)

Ida
Postat 2011-02-24 kl 18:03:42
Blogg: http://iKat705.blogspot.com

Jo tack, jag vet precis hur jobbiga socialen kan vara.. Men ett tips, inte för att jag har något emot din blogg eller så (jag läser den ju trots allt varje dag ;)) men kanske du ska sluta blogga? För om du mår dåligt är det lätt att du skriver det på bloggen, det ser alla läsare och tycker du är en dålig mamma - fast du är jättestark! Man kan inte vara glad hela tiden. Ingen 'vanlig' mamma skriver när hon är ledsen på internet, när man gör det blir man utpekad direkt till något som man kanske alls inte är.



Jag vet att om jag skulle skriva på min blogg varenda gång jag är ledsen eller något är fel skulle fler och fler se mig som en väldigt depressiv person, vilket jag inte alls är i verkligheten! Det är det du visar på bloggen som socialen ser, och alla läsare också. Skriv ett glatt inlägg och fyra deppiga så kommer varenda läsare du har tro att du är väldigt depressiv.



Jag hoppas du får behålla Kelly, om dom säger att du inte är kapabel till det - ställ dom mot väggen! Jag håller tummarna för dig.



Kramar /Ida

Nour
Postat 2011-02-24 kl 18:20:47
Blogg: http://noursnor.blogg.se/

Jag hat soc och sos så jävla mkt!:@@@@

Dom tror dom vet exakt allt seriöst dom hjälper fan inte:O

Mikaela vill du prata kan du alltid maila mig lr bara smsa skickar nr via mail om du så vill jag har comviq...<33333333333333333



kram nour ha det så bra sötis jag vet att du är awesome

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 18:21:17

Du är en stark och super härlig tjej! Men du måste förstå att dom bara vill din unges bästa? Du säger själv att du har ett självskadande beteende, och i min åsikt så är det att ha ett problem. Om du inte har något att dölja för soc så borde du gå! GÖR DET FÖR KELLY!

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 18:22:41

Glöm inte bort att behandla andra så som du själv vill bli behandlad, tack!

FeliciaHerman<3:)
Postat 2011-02-24 kl 18:29:22
Blogg: http://muffinskram.blogg.se/

Du vet att Du kan. Kram//FeliciaHerman<3 www.muffinskram.blogg.se

Jannica
Postat 2011-02-24 kl 18:33:57
Blogg: http://www.jannica.myshowroom.se

FY FAN!!! Tycker det är äckligt att läsa om att dom borde ta Kelly och att du är ett soc barn. Jag känner många med barn som får hjälp.. Det är inget fel med det. Behöver man hjälp så behöver man.

Har själv vart i kontakt med dom för jag behövde hjälp. Jag skäms fan inte för det!!!!

Tror Kelly har det HUR BRA som helst!!!!!!

Filippak
Postat 2011-02-24 kl 18:44:39

Jag håller med dig! SOC är skit, när jag var yngre så gick jag dit med min familj för vi hade det kämpigt eftersom min farsa dog. Det började med att min mamma tog kontakt med dom för hon ville ha hjälp, det tog 2 år innan dom hjälpte min mamma. Vi gick dit eftersom min bror som var 9 år då blev våldsam mot oss och misshandlade oss och då sa soc till honom att han inte skulle slå mig och min mamma,(det kunde vem som helst sagt till honom) men dom la även till att han istället kunde slå sönder saker i hemmet. Det sluta med att han har haft sönder ett hundratals dörrar, glasögon, mobiler, datorer ja det mesta som är personligt. Det räckte inte med de utan han slog ju oss oxå fortfarande. 10 år höll han på så. Så soc är rent ut sagt skit! Dom hjälper inte folk!

E
Postat 2011-02-24 kl 18:47:07

Välkommen till verkligheten.

Tess
Postat 2011-02-24 kl 19:13:57

Asså om Soc verkligen hade en anledning till att känna oro, okej om dom vill kolla läget, men detta är bara löjligt!

enda anledningen till att folk anmäler Mikaela är pga. vad dom läser i bloggen, vilket är små fragment av vad som händer under ett dygn!

Allt går att missförstå om man är ute efter det!



Alla bloggande föräldrar får skit!

kolla SPIDERCHICK!

hon har nyligen fått skit och blivit anklagad för att bara klaga på sin son och inte älska honom!?

det stämmer såklart inte ett skit!



Jag såg min pappas sambo misshandla deras gemensamma barn flera gånger under dagen, (och då var jag hos dom mellan 06.30-07.30 och 15.30-20.00 varje vardag och 14.00-22.00 på helger) under lite mindre än ett år innan jag till slut anmälde!



Soc gjorde inte ett skit!

det fanns flera vittnen och ett läkarbesök som bevis, men det var jag som fick all skit, mamman sa bara att jag var barnslig och avundsjuk på att jag inte fick umgås så mycket med min pappa längre!?



Där fanns det bevis och Soc gjorde ingenting, här finns det nada "bevis" annat än vad ett par idioter anser att dom ser

Bloggläsare har ingen rätt att bedömma någonting angående Mikaelas föräldraskap!



Allt jag anser att jag ser är en mamma som har det kämpigt men som gör allt hon kan för att hennes dotter ska ha det bra!

Kelly far inte illa på något sätt.

Livet är inte rosa fluffigt, precis som Spiderchick erkänner.

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 19:24:59

Asså tror säkert att du tar hand om kelly men du får fan skylla dig själv du skriver så jävla mkt i din blogg om hur dålig allt är och gör illa dig själv pga ett litet bråk helt sjukt och det tyder på att du inte tänker på din dotter! Sluta skriv personliga saker i bloggen och börja skriva för dig själv istället för det gör du inte nu! Nu gör du det för din och för all uppmärksamhet du får. Men vilket är viktigast för dig? Din blogg för att få uppmärksamhet och få skriva av dig eller din dotter!?? Fortsätter du skriva all skit här och allt personligt så Kommer den ta kelly fattar du det??!! Blir ledsen nör jag ser och märker att du inte förstår att du förstör för dig själv och kelly när du skriver allt i bloggen till och med soc läser detta och då förstår jag ännu mera att dem vill utreda er! Tänk på detta och om du bryr dig om kelly mera än bloggen så tänk dig lite för eller sluta skriv ALLT!

Frida
Postat 2011-02-24 kl 19:35:06

Soc går inte in och betalar för en tonåring som bor hemma. Så att hon "tar" era löner kan ni ju glömma. Det skulle va om hennes morsa får från soc då. Men annars är det föräldrarnas skyldighet att försörja henne.

Det är inte så jävla lätt att få socialbidrag.

men
Postat 2011-02-24 kl 19:40:27

Hallå!! Om hon är mammaledig så borde hon ju få barnbidrag plus föräldrarpenning och så borde ju Kevin, Kellys pappa betala underhåll en gång i månaden ??? Så isf borde det ju inte va speciellt svårt att klara sej ekonomiskt...

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 19:40:52

Soc gör det de är skyldiga enligt lag att göra...... Oavsett vad du tror eller tycker.... Deras utredningar är viktiga i omhändertagande av barn som far illa och deras ord väger mycket tungt i en ev rättegång.....

bella
Postat 2011-02-24 kl 19:41:50
Blogg: http://sagabellamatilda.blogg.se/

fy vad jag blir irriterad på alla som ska skriva dumma,kränkande saker!! idioter kallas sånna som dom! usch! blir riktigt sur! stör dom sig så mycket på dig och att du är en ung mamma så kan dom väl 1.inte läsa din blogg. och 2.hålla käften? dom har ingen som helst rätt att säga sånt här. om jag var du skulle jag faktist polisanmäla varenda en av dom! du vet väl att du kan kolla ip:nummret så får du reda på precis vart dom här hjärndöda idioterna bor.

jag vet egentiligen ingenting om dig och kelly men utifrån det jag läst så är du en riktigt bra mamma! tro inget annat! du är bara 15år och du gör allt du kan för att kelly ska ha det bra och så får du massa skit ifrån människor som inte vet någonting från ditt vardagliga liv. snacka om att dömma folk!

hoppas att några av dom här idioterna läser denna kommentaren så dom kanske får sig en tankeställare, och slutar dömma andra folk innan dom vet 100% säkert vad dom snackar om! fyfan, dom kallar dig omogen, VAD ÄR DÅ DOM!??!!!!!!!!!!

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 19:47:10

Soc gör det de måste göra enlig lag. Mikaela du sänder signaler hela tiden i din blogg som visar att du inte är psykiskt stabil och det kan ju personalen på soc själv läsa på din blogg. Har de fått in anmälningar så har ju personalen redan tagit del av dina inlägg, risk att de fått en utskrift på ev brännmärket också, bilderna som du sedan gick in och bort.

Terese
Postat 2011-02-24 kl 19:50:59
Blogg: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

du väljer själv att vara "ärlig" på din blogg, då får du ta konsekvenserna också, klart att din soc. sek. läser din blogg! Hur kan du säga att du mår bra när du för typ 1 v. sen brände dig med en cigg?

Du måste förstå att man kan vara ärlig men välja att inte berätta allt, för de kan skada mer än göra nytta.

Anonym
Postat 2011-02-24 kl 19:54:12

mikaela vet du varför. för din mamma e ansvarig för dig o kelly pga du e minderårig så länge du bor hemma så e din mamma försörjningslyldig till er. tyvärr så fungerar det när du e 18 år kanske de hjälper dig. eller ej det e olika från komun till komun...

om de kallar dig på mötte mikaela så måste du gå. även om du inte vill. säg bara allt e bra. berätta inte hur du mår. lyssna på mig. när man fått barn så kan man inte som du gjort innan o som många gör skriva om sitt liv hur som helst du kan inte säga du mår dåligt bräner dig vill dööö e ledsen. då blir de oroliga. så mår du dåligt. prata med din mamma. hon bör lyssna på dig. om inte.... så flytta till din pappa med kelly. någon av dina färäldrar borde stötta dig. förlåt men vill ej vara hård men livet fungerar tyvärr så här även för oss som är 30 år kram linda

Amanda
Postat 2011-02-24 kl 20:18:26
Blogg: http://aforslind.blogg.se/

Jag håller med ovanstående, det är din dotter det handlar om och de på soc finns där för att hjälpa. Så istället för att kämpa emot så kan du visa att du förstår vad de försöker göra och lösa det på ett moget sätt, tänk om de skulle se vad du skrivit i de tre senaste inläggen? Vilket inte är speciellt konstruktiv kritik skulle jag vilja säga..

Helle
Postat 2011-02-24 kl 20:30:55
Blogg: http://fjaaant.blogg.se/

Har inte läst alla andras kommentarer, men några.

Som sagt; Får soc in en anmälan har de SKYLDIGHET att kolla upp läget. För den sakens skull betyder det inte att de kommer tycka att ni är dåliga på något vis. Om ni struntar i att gå dit, är det klart de blir misstänksamma - ni beter er som ni döljer något!



Sen vet inte jag vad du menar med att det "enda" ni får är vanligt barnbidrag OCH underhåll?

Eh... Det vanliga är att man endast får barnbidrag. Underhåll kan man få från pappan om man har ensam vårdnad om barnet. Annars fattar jag inte vad du pratar om...



Sen till:

men

Postat 2011-02-24 kl 19:40:27 Hallå!! Om hon är mammaledig så borde hon ju få barnbidrag plus föräldrarpenning och så borde ju Kevin, Kellys pappa betala underhåll en gång i månaden ??? Så isf borde det ju inte va speciellt svårt att klara sej ekonomiskt...



Svar: Har man inte arbetat innan föräldraledigheten osv har man bara rätt till lägstanivå på pengarna under mammaledigheten, dvs 180/dag. Om jag inte minns fel.

Kevin behöver inte betala underhåll, om Mikaela skrivit på papper om delad vårdnad. Då DELAR de ju på utgifterna redan...

Och jo, barn kostar. Små barn - mindre kostnader. Stora barn - större kostnader.



Mikaela!

Jag förstår att det inte är så lätt alla gånger, speciellt inte när man är så ung som dig. Andra kan gå på dig om dumdristighet att skaffa barn så tidigt osv, men gjort är gjort. Ditt och Kellys liv är NU - gör det bästa av situationen - ryck upp dig - ta vara på lilltjejen NU. Tiden går alldeles för fort - trust me! Snart är go´a bäbistiden slut. Passa på och njut!



Jag hoppas det ordnar sig för dig/er! :)

linnea
Postat 2011-02-24 kl 20:35:51
Blogg: http://linneah.se

Visst kan soc behandla en väldigt illa, jag tycker det lät jättekonstigt att de ska filma hur du tar hand om ditt barn. Men utan soc skulle många gå under. Så de gör inte bara fel men i just ditt fall kanske du har rätt att vara arg, men det är nog bra om du inte uttrycker din ilska och skriver ut exakt hur du mår och helt enkelt är VÄLDIGT privat i din blogg, utan istället taggar ner lite om hur du mår och beskriver ingående hur ditt förhållande till Kevin är osv. Det är enbart du själv som tar skada när du gör det, genom elaka kommentarer och hot men soc kan också göra det till din nackdel. Ta hand om dig!

Sofia
Postat 2011-02-24 kl 22:20:54

Tycker att det är jätte trevligt att följa din blogg men tycker att det är för jävligt att folk ska trycka ner dig och din blogg och tro att dom vet allt, är jätte synd men jag förstår verkligen inte hur du orkar ha kvar bloggen och bara få en massa negativitet och dumma kommentarer! Kram på er och fortsätt kämpa så som ni gör!

Emma Li
Postat 2011-02-25 kl 02:07:55

Varför tänker många-Åh,jag är med barn,men har ingen inkomst.Skit i det soc får hjälpa mig...

Vad är det för tänk??

Man kanske ska tänka för några gånger INNAN man skaffar barn om man har råd att ha ett!!

Har själv en dotter och hade jättegärna skaffat ett till barn.Men min kille blev precis arbetslös så just nu finns det inte en chans i världen att vi skulle kunna skaffa fler barn!

Tänk efter lite...

Anonym
Postat 2011-02-25 kl 03:15:25

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

http://www.gratismakeup.se/?r=156980

majko
Postat 2011-02-25 kl 10:34:17

go micah!!! soc suger!

du är skit duktig som klarar av att vara mamma till ett barn som är unter ett, går i skolan, i princip singel

du är en av de starkaste jag vet och tro inte ngt annat!

Nina
Postat 2011-02-25 kl 10:37:31
Blogg: http://ninakauppila.blogg.se/

Du, håller med di totalt. Soc är dumma i huvudet. Trodde att d bara va så här jag bor, men verkar som att soc är lite knäppa överallt. Folk som inte haft med soc att göra, tror att dom hjälper. Men jag har varit på soc mångamånga gånger. Pga dåligt hemma. Har inte kommit överens med min mamma, å jag gjorde en hel del dumheter oxå.

Så soc ville att jag skulle komma bort från min hemstad, dom tänkte skicka bort mi åt helvete till nått landställe. Pappa å jag stred som judar för att jag skulle få va kvar hemma, som jag fick då. Tiden gick, sen tar soc kontakt med oss, för dom hört att jag är ute mycket osv. Så ska dom skicka bort mi igen? Helt galet. Förstår inte, kommer d en familj med problem, ja då ska barnet iväg. Dom försöker inte ens med något annat. D e absurbt!

Min pojkvän går på soc ekonomiskt, och han sover hos mi ofta(eller ja, han bor här men har sin adress hos sin pappa) Å bara för att han är hos oss ofta så betalar inte soc ut pengar till honom! D e helt sinnessjukt. Dom förstör ju bara! USCH.

så jag säger bara, lita inte på soc. Suttit i rätten med dom många gånger. Dom går bakom ryggen!

Å nu när jag skriver så kan jag ju skriva nått glatt oxå, Din blogg är riktigt bra, å din nya header e sjukt fin!

Kram Nina

Linda
Postat 2011-02-25 kl 10:49:17
Blogg: http://lindatja.blogg.se/

Ja soc suger verkligen .. Dom gör allt annat än o hjälpa, det enda dom gör är o förstöra. Gör man inte si och så - ja då gör dom det ena och det andra ;s

sandra
Postat 2011-02-25 kl 13:11:03

Nu är det redan försent men TA DET HÄR RÅDET PÅ ALLVAR! Gå på alla möten du måste gå på och försök bevisa för dem att du kan ta hand om barnet. Och ge fan i att skriva skit som att du är deprimerad och bränner dig själv? Visst, du kanske vill vara ärlig i bloggen och så men är det verkligen värt det? Om någon på soc läser bloggen får de en bild av dig som psykisktinstabil. Du tvingas växa upp nu eftersom att du har ett barn att ta hand om, det är säkert mycket jobbigt och krävande men det är ditt val. Om jag vore du hade jag gett fan i att vara för detaljerad om mitt privatliv i en blogg som läses av väääldigt många människor. Det är klart att vissa reagerar på det du skriver. Det finns så mycket fördommar mot unga mammor och du måste visa dig mogen. Och första steget är nog att inte lägga på mycket energi på bloggen. Koncentera dig på din familj istället och tänk på att din blogg har många läsare. SKRIV INGET DU SENARE KOMMER FÅ ÅNGRA. Jag tror verkligen inte att du var redo för ett barn, men du skulle kunna bli en bra mamma om du försökte och prioriterade det. Hoppas du tänker till, bloggen ska spegla dig och du vill inte att alla ska se din skit. Då hamnar man i sånahär situationer. Lycka till!

Emma
Postat 2011-02-25 kl 13:34:12

Ser att det är väligt kompetenta människor som kommenterar här... NOT! Haha. "Vi vill va som kissie, vi är moderater och hatar alla som får något som helst bidrag". BARNBIDRAG?! Snälla. Om någon borde växa upp så är det ju dom som skriver sånt.



Michaela, snälla! Godkänn inte alla kommentarer! Sätt upp en spärr så du granskar dom först. För det här är fan inte acceptabelt. Ingen ska behöva ta såhär mycket skit som du gör.

A I S H A ♥
Postat 2011-02-25 kl 14:41:02

Hej Mikaela, jag vet hur svårt det är. Själv tycker inte jag heller om socialen, NEJ fyfan! Nä, dom hjälper inte ALLS, dom gör bara allt till en stor f-ing röra. Och jag HATAR det. Jag förstår själv hur du känner. Det är såååå himmla jobbigt.



Jag tror inte alls att du är en dålig mamma, nej. Eller jag vet. Iallafall det jag sett i bloggen. Du är en sån fin människa, stark är du.

Och det är ju du som väljer/styr hur ditt liv ska vara , eller din ''livsstil''.



Själv har jag gått igenom vääääldigt mycket på sistone. Om jag var du hade jag inte skrivit så mycket privat i bloggen. Du skriver ju inte mycket men lite. För det finns så fula människor (fula som personer) som bara vill trycka ner dig och få dig att må dåligt för att dom själv har ett kasst liv. Dom säger till dig att söka hjälp, men vem är det igentligen som behöver det va?! Det behöver man inte vara smart för att lista ut. Det kan vilken blondin helst göra.. (ordspråk)

Du kanske har det lite svårt/jobbigt eller haft. Men för det betyder de ju inte att du inte kan ta hand om Kelly? Visst?! Det är bara bullshit! Allting kommer falal på plats med tiden, tro mig! Men det tar tid, och det är bara till att vänja sig.

Jag tycker absolut INTE att du är för lite och omogen. Du väljer väll själv när du vill skaffa barn. Kelly passar du perfekt med dig. Just nu när du är ung så har du mer fantasi, vilket kan leda till att barnet kommer ha en fantastisk barndom. Tro mig. ♥



Jag blir själv ledsen och drämst sur när jag ser alla elaka kommentarer, VAD FAN TÄNKER DOM MED?!?!?!?!?! åååååååhhhh!! :( Men vad ska man göra? Det är ju enkelt för alla andra att säga ''ta inte åt dig'' (jag förstår att dom också tänker men..) de går ju inte? Man blir ledsen.. JAG VET! :(( Det bevisar ju bara att dom själv inte har något?



Nu har du min mejl adress, du kan mejla mig om det är något. Eller ta mitt nr. och smsa, jag finns till för att hjälpa. ♥



//Kramar från en tjej i Malmö. Är 12år, EN MOGEN TOLVÅRING TRO MIG! ... gått igenom mycket hemsk... ):



OCH TILL ALLA ER (NOLIFERS) :

Vafan är det med er?! Om ni tycker att hon är så jävla patetisk (vilket hon INTE är) kommentera inte? Ni skriver liksom att hon ska söka hjälp för att hon inte mår bra osv, hur FAN kan NIIIII veta det?!?!?!!? Och hon mår ju inte bättre för att ni skriver de? :S

Det är ni som är PAKTETISKA , OMOGNA, OKUNNIGA, osv. Behandla andra som ni själv vill bli behandlade!!!!!!

>;)



Tess
Postat 2011-02-26 kl 14:44:52

"Så sluta säg att vi snor era löner. Vi snor dom lika mycket som alla andra"



Första meningen lät det som om ni inte snor folks löner eftersom du skrev "så sluta säg att vi snor era löner" och den andra meningen så skrev du "vi snor dom". HUR ska du ha det? Dubbelmoral.



Det är väl klart som fan att det blir fel när du tar ord ur sitt sammanhang!



Hon skrev : Vi Snor dom lika mycket som alla andra

Och det betyder alltså, inte alls!

Majoriteten i sverige får inte pengar från Soc, majoriteten snor inte skattepengar! det är det hon menar!

Hon får pengar lika mycket som alla andra!

dvs. Barnbidrag och föräldrapenning.

Som alla har rätt till, inget mer.

är det så svårt att fatta pucko!?

Sara A
Postat 2011-02-26 kl 23:42:07
Blogg: http://Har ingen!:P

Va?

Fattar inget!://



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar