Antingen är alla eller ingen perfekta

Postat 2010-12-26 kl 23:59:19

Jag orkar inte alltid vara perfekt, som vem som helst. Jag klär mig inte bra, och det vet jag själv. Men det är mest för jag vill trotsa min mamma när hon säger "så där kan du inte gå!" och jag säger "jo, det kan jag visst, och det ska jag bevisa!" Jag har ett behov av att bevisa saker, jag vill alltid vara den som har rätt, jag ska alltid förklara mig och jag vill vara omtyckt av precis alla! Vi har alla behov av något sånt där, "lite weird".
Jag vill vara mig själv, men ändå vara omtyckt.
Okej, jag har sagt att jag gillar sex, okej? Det är det normalaste som finns, det är inget konstig med det! Alla har det någon gång. Frida tidningen har ju en sexspalt.. någon som klagar på den? Med en tidning läser man delarna man är intresserad av, samma med en blogg. Om man inte gillar det ena någon skriver om, så finns det alltid något annat som är kul! Men det är inte just SEX jag är intresserad av, det är kärlek, förstår ni? KÄRLEK, och jag gillar visa mina känslor! Jag gillar uppvakta min pojkvän, någon gång skulle jag vilja bjuda han på en fin resturang och åka kryssning med han, för sånt gör man för att upptäcka saker och uppleva saker med varann! Samma sak med S.. . Man gör det med någon man älskar, och nu ångrar jag att jag INTE tappade oskulden till Kevin!
När jag tappade min oskuld tänkte jag "äh, det här var ju ingen big deal, vad är det för snack om att man ska ge den till någon man älskar?" , men när man verkligen hittar någon man älskar, då ångrar man sig som fan!
och jag har fått många kommentarer från folk som sexstressar, och jag säger , gör inte det! Ni kommer vara så stolta om ni har kvar eran oskuld till någon ni älskar!
Bli inte uttnyttjade! Till alla där ute, stressa inte :)

Love from Mikaela



caisa
Postat 2010-12-27 kl 00:03:24
Blogg: http://caisas.devote.se

Bra sagt! <3

Trillingmamman
Postat 2010-12-27 kl 00:23:33

Du får ju räkna med att folk reagerar när du skriver sådana saker som de flesta känner är det mest privata. Du BEHÖVER inte fläka ut dig, berättar du precis ALLT förlorar dina läsare respekten för dig. Kan du inte lägga ihop två och två? Du skriver att du gillar sex, Kevin att du suger av honom. Det är mer information än de flesta av dina läsare behöver och vill ha. Det blir reaktioner. Är inte det en signal om att du inte bör lägga ner så mycket energi på sex i din blogg? Jag trodde detta var en mamma-blogg i första hand. Tycker det är synd att du ska förstöra det. Låt det som du och Kevin gör, eller inte gör, stanna mellan er. Det är något som bara rör er två. Tycker du ska fundera ett tag på detta.



Jag besökte din blogg för att få en inblick i en ung familjs vardag men det var mest Micah, Micah, Micah. Inte mycket Kelly. Så jag kommer inte tillbaka. Lycka till.

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 00:23:35

bra skrivet!:D

Ida
Postat 2010-12-27 kl 00:30:23

Fin text.

Men när vet man att man älskar någon då?

sarah
Postat 2010-12-27 kl 00:38:32
Blogg: http://sarahceciliacollin.blogg.se/

Jag håller fullständigt med dig :)

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 00:49:13
Blogg: http://utansprickor.blogg.se/

Hej, älskar din blogg! skulle du kunna länka t mig skulle jag bli jätteglad annars om du skulle kunna kolla min blogg och säga vad du tycker, det skulle vara guldvärt :) <3

Sanna
Postat 2010-12-27 kl 00:50:18
Blogg: http://sannastyyle.blogg.se/

Riktigt fint skrivet! [:

Sara
Postat 2010-12-27 kl 00:54:43

Sjukt bra sagt!



jag måste få säga lite saker som jag har tänkt på;

Jag tycker att du verkar vara en underbar person som vågar stå upp för dig själv. Du säger vad du tycker och jag beundrar ditt mod i att behålla Kelly!



Fortsätt att vara dig själv och försök att tänka positivt hela tiden. Jag har kollat lite på din blogg, och märker att du ibland har dina dåliga dagar, då du tycker att du inte är fin osv. Jag förstår att det känns så ibland, men jag vill att du ska veta att du är väldigt söt och gullig!

Hoppas att du fortsätter att leva ett underbart liv och får uppleva många fina saker med Kelly och Kevin.



En stor bamsekram till dig!:)

Nathalie
Postat 2010-12-27 kl 00:55:05
Blogg: http://missmurderr.blogg.se/

Tycker du gör rätt som bara försöker vara dig själv, jag försöker med och jag trotsar hela min släkt när jag går klädd och lyssnar på den musiken jag tycker om.



Det där om sexet, vet precis hur det är. Förlorade oskulden till nån som jag inte riktigt tyckte om, han var väldigt skum var han.. Jag trodde att jag tyckte om han men det var fel. Du ska va glad att du har Kevin.. All lycka till er och ge Kelly en kram från mig.. Fortsätt kämpa! :D<3

Klara
Postat 2010-12-27 kl 00:57:23

Jag tycker det är helt okej att du eller Kevin pratar om sex iaf... men nät t.ex Kevin blottar hela ert sexliv i detaljer känns det lite fel.. jag tror ni kommer ångra er i framtiden. Jag älskar din blogg, men jag håller mig gärna utanför erat detaljerade sexliv. Tycker faktiskt inte att nån annan än ni har med det att göra.

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 01:01:55

Du förstår inte hur mycket det underlättade för mej att höra det från dej. Jag har länge haft ångest över att vara oskuld men du fick mej på andra tankar. Man bör vänta på den man verkligen älskar! Tack <3

Fv
Postat 2010-12-27 kl 01:04:05

ärligt när jag läser dina inlägg tänker jag: fyfan vilken häftig mamma kelly kommer ha i framtiden! :D

emma
Postat 2010-12-27 kl 01:04:19

bra skrivit mikaela :)

Caroline
Postat 2010-12-27 kl 01:19:46
Blogg: http://carrofliin.blogg.se/

Väldigt kloka ord från en så ung tjej. Du verkar vara en jättebra mamma!

Emma
Postat 2010-12-27 kl 01:28:38

Det finns ingen som är perfekt, utan alla har sina mindre bra sidor :)



Kan du inte uppdatera mer om hur dina dagar ser ut, hur det går för dig som väldigt ung mamma i dagens samhälle, folks fördommar ang. unga föräldrar, hur du som ung mamma blir bemött av omgivningen, etc.? Skulle vara väldigt intressant att läsa om! :)

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 01:34:04
Blogg: http://sweetblaackcherry.blogg.se/

du har en super intressant blogg om jag får säga så ! =)

Malin
Postat 2010-12-27 kl 07:57:50

Nä men nu får ni ge er! Jag har tyckt att detta är en kanonblogg hela tiden och tycker fortfarande. MEN tänk ETT steg längre? Skulle du uppskatta om Kellys pojkvän en dag skulle sitta och berätta hur skönt det är när hon sög av honom? ÖPPET inför hela världen? Det här kommer alltid, alltid stå kvar! Skulle du vilja se din mamma i sådana sammanhang? Och dessutom, det måste vara riktigt sjuka människor som faktiskt är intresserade av detaljer i ert sexliv? sånt håller man för sig själv! Och på tal om frida-spalten, där är VUXNA människor som skriver och SVARAR på oftast väldigt unga tjejers frågor, och dessa tjejer är anonyma! Du skriver att sex är helt naturligt, ja det är det!! Men det är inte naturligt att skriva ut på internet om hur man gör de osv, vem vill veta hur många gr ni har sex? Nu får ni skärpa er och tänka på Kelly istället!

märta
Postat 2010-12-27 kl 08:39:38

enligt kevin på hans frågestund tog inte han din oskuld, men du säger att han gjorde det?

Hanna
Postat 2010-12-27 kl 08:41:23

DU ÄR SERILST GRYM! :D <3

Miche
Postat 2010-12-27 kl 09:51:42
Blogg: http://miche.blogg.se/

Du kommer med bra saker i din blogg. Det är bra att du skriver saker som det där med oskulden och hur det e att vara ung mamma att andra unga mammor inte ska känna sig nertryckta. Själv blev jag av med min oskuld när jag var 20 och det med en kille jag gillade oerhört mkt och som jag, trotts att vi inte är tillsammans nu, fortfarande gillar mkt, vi e mkt bra vänner. Det e sant att mognad har inget med åldern att göra. Kämpa på tjejen.

Ellinor
Postat 2010-12-27 kl 10:45:56

You go girl !

Junno
Postat 2010-12-27 kl 10:50:26

Mycket BRA skrivet ,ja älskar din blogg <3

SKit i alla som skriver taskiga kommentarer ,du e BÄST o en underbar mamma åt lilla söta Kelly=)Skriv vad du vill DETTA e din blogg o inte ngn annas.Jag tycker de e intressant när du skriver om ditt liv hur du känner osv o sexlivet<3

Ha de bäst o en underbar dag med Kelly o Kevin /junno

Junno
Postat 2010-12-27 kl 10:53:14

Mycket BRA skrivet ,ja älskar din blogg <3

SKit i alla som skriver taskiga kommentarer ,du e BÄST o en underbar mamma åt lilla söta Kelly=)Skriv vad du vill DETTA e din blogg o inte ngn annas.Jag tycker de e intressant när du skriver om ditt liv hur du känner osv o sexlivet<3

Ha de bäst o en underbar dag med Kelly o Kevin /junno

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 11:08:24

Det där va bra skrivet men jag har en fråga och jag skulle uppskatta om du svarade på den!!

Du skrev att du inte ångrade att du tappat oskulden till Kevin, men i kevins frågestund står det att han INTE tog din oskuld, och du har också skrivit längre bak att du tappade din oskuld när du var 12. Så varför ljuger du nu då????

Livmoderskeppet
Postat 2010-12-27 kl 13:46:33
Blogg: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Tycker också att det ser illa ut som kevin svarat. han kanske borde lära av Michaela när det gäller att blotta vissa saker av sitt liv på nätet. Nu sitter folk här och diskuterar vem som haft sex med vem först liksom. Hur illa ser inte det ut? Nåväl, gillar Michaelas blogg men på Kevins såg det väldigt illa ut.

Anonym
Postat 2010-12-27 kl 13:48:09

hallå! hon skrev att hon INTE förlorade den till kevin! är du blind, eller??

you go, Mikaela!

l
Postat 2010-12-27 kl 13:49:53

jag undrar när du förlorade oskulden... och (pinsam fråga, men...) hur du visste vad du skulle göra? hur visste du liksom hur du skulle göra det?

Lisa<3
Postat 2010-12-27 kl 14:06:40

Varför hade du sex med Kevin och hur var det?=)

Kramizzar<3

Anna
Postat 2010-12-27 kl 15:31:15
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Du har så rätt :) vissa verkar bara vilja ha sex med så många killar som möjligt, men om jag får den lyckan att vara tillsammans med min nuvarande pojkvän/fästman resten av mitt liv kommer det inte spela någon som helst roll att jag bara har "gjort det" med en enda kille, för jag älskar honom! :)

Isa
Postat 2010-12-27 kl 22:46:36
Blogg: http://littleisa.blogg.se/

Måste bara få säga att jag håller med dej till 100 % av det du skrev. Fina hälsningar till dej o lilla söta Kelly <3

Lisa
Postat 2010-12-28 kl 00:53:02

Hej Mikaela! Jag undrar om du skulle kunna reda ut det här med kevin och det i ett inlägg? Jag har inte riktigt förstått om han är pappan eller inte?

Emma 15 och gravid
Postat 2010-12-28 kl 10:54:57
Blogg: http://mommyemma.blogg.se/

Så sant, så sant. Bra skrivet :)

Jakkie
Postat 2010-12-28 kl 17:37:21
Blogg: http://diarytherealme.blogg.se/

"School Is Practice For The Future,

And Practice Makes Perfect,

But Nobodies Perfect,

So Why Practice ? "



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar