Städat mitt rum, kolla skillnaden!

Postat 2011-01-27 kl 17:12:53

Jag tror jag har städat mitt rum nu i 3 timmar.
Kolla före och efter bilderna:

Jag gjorde animationen på http://gickr.com/

Claudia
Postat 2011-01-27 kl 17:18:33
Blogg: http://designbyclaudiaa.blogg.se/

Vill du ha ovanilga handillverkade smycken??

Besök då: www.designbyclaudiaa.blogg.se :)

Fiorela
Postat 2011-01-27 kl 17:20:06
Blogg: http://fiorela.bloggplatsen.se

haha vad roligt, där var kelly bortplockad vad söt hon är! :D

Sandra
Postat 2011-01-27 kl 17:20:37

Hihi, Söta kelly ligger på golvet :) <3<3

Wilma
Postat 2011-01-27 kl 17:36:41

Haha är det inte lilla Kelly som är med på före bilden :D såå söt

Linnea
Postat 2011-01-27 kl 17:39:05

Jisses vilken skillnad ^^

josefin
Postat 2011-01-27 kl 17:40:08
Blogg: http://webelieve.blogg.se/

HAHAHAHAHA sjukt kul att Kelly ligger på golvet på den ostädade bilden :p <3

Anna :)
Postat 2011-01-27 kl 17:44:48
Blogg: http://annorna.blogspot.com

Snacka om skillnad! :3

emmafazic
Postat 2011-01-27 kl 17:56:15
Blogg: http://emmafazic.blogg.se/

HAHAHHA aaaww.. du städa bort lilla kelly!



kram

Anonym
Postat 2011-01-27 kl 17:56:38
Blogg: http://matildamayandersson.blogg.se/

Oansvarligt att ha så jäkla stökigt när man har en bebis!!



Hur ska du kunna ha en egen lägenhet att ansvara för och städa när du inte ens klarar av att städa 1 rum?!



Än en gäng bevisas det hur ung du är

Lellan, 21 år & gravid!
Postat 2011-01-27 kl 18:10:20
Blogg: http://theresemessing.blogg.se/

Oj vilken skillnad! Haha :D

sofia
Postat 2011-01-27 kl 18:16:18
Blogg: http://sofiasf.blogg.se/

Vad fint de blev ! :)

o
Postat 2011-01-27 kl 18:35:12

byt sängkläder, du har haft dem länge nu! haha inte för att jag bryr mig;)

Frida
Postat 2011-01-27 kl 18:36:38
Blogg: http://kindereggsurprise.blogg.se/

Det är lite skillnad, ja :)

Josefine
Postat 2011-01-27 kl 19:07:06
Blogg: http://sajberfina.blogg.se/

Haha! Det ser lite roligt ut att Kally står mitt på golvet på "Tidigare-bilden" och sen är hon försvunnen.

Som att du städade bort henne också XD

Vera
Postat 2011-01-27 kl 19:09:14

Haha städade du bort Kelly också? Ser ut så hih ;)

Sara:)
Postat 2011-01-27 kl 19:39:59

Hahaha vilken skildnad det blev! :D

Anonym
Postat 2011-01-27 kl 19:49:16

Bra att du har ditt barn liggandes mitt i skiten!

Mia =)
Postat 2011-01-27 kl 20:31:56

Antar att du heter Matilda som skrev inlägget om att hon är ung och ansvarslös som har så stökigt på sitt rum, kan tala om för dej att när jag var 15 hade jag det likadant,nu är jag 28 har två barn, sambo, katt och lägenhet som är liiiite större än ett litet rum så är det annorlunda, mina kompisar kallar mitt hem för pedant för att jag städar så ofta. Har kompisar som har barn i lägenhet eller hus där man skulle behöva ta fram sopskyffeln för att komma in, ska hälsa dom att dom är väldigt oansvarsfulla och jag hoppas för din egen skull att ditt lilla rum är fint och städat varje dag dygnet runt...Alltså bry dej inte om alla korkade inlägg, folk ska alltid ha nått att störa sej på, och att du skulle vara tjock???? kan tänka mej att det är riktiga fetton som sitter och är så himla avundsjuka och inte har nått bättre för sej än att lägga sej i alla andras liv... du verkar vara en bra mamma ;)

rola
Postat 2011-01-27 kl 20:36:08

du har ju typ haft dom sängkläderna sen kelly föddes, FYYFAAANN vad skitet.....

Anonym
Postat 2011-01-27 kl 20:53:32

Meen gud du kan ju inte låta kelly bo i en sån svinstia!! -.-

Och det värtsa är ju att hon får ligga på golvet i mitt i svinstian!

Lindy
Postat 2011-01-27 kl 21:06:24
Blogg: http://socutee.blogg.se/

kolla mina för och efter bilder på hur jag klippt och sminkat mig i vissa salonger inne i stan. Bra med nytt! Kika gärna in och kommentera hur jag kan förbättra mitt hår, smink och klädstil!

Niki
Postat 2011-01-27 kl 21:12:37
Blogg: http://mylifeasnik.blogg.se/

Hihi♥ Kelly ligger där nere på golvet på ena bilden♥

Adam Ekinga
Postat 2011-01-27 kl 21:22:25
Blogg: http://adamekinga.blogg.se/

Hej hopp! hoppas verkligen inte söta Kelly bara försvann så där, eller i alla fall att du återfann henne snabbt! :)

kram!

Anonym
Postat 2011-01-27 kl 21:22:48

Det ÄR faktiskt lite farligt att ha så stökigt. Det blir dammigt och det är inte bra för dina eller kellys luftrör. Det kan komma småkryp, även om de inte är farliga så är det ett tecken på att miljön är fel.. småkryp trivs i smuts.

Man behöver inte ha kliniskt rent, men sådär rörigt... näe. Du måste börja ha ordning. Snart vill Kelly börja vara pågolvet, och då blir det ju direkt livsfarligt för henne med allt småkrafs överallt.

Maria
Postat 2011-01-27 kl 21:31:13
Blogg: http://maria.blogg.se/

Oj, va fint du har gjort!

Ibland får jag också städkick och bara måste städa, hahahah!

hare bra, byebye.

bitskemma
Postat 2011-01-27 kl 22:40:52
Blogg: http://bitskemma.blogspot.com

det kan ju vara så att hon tvättat sängkläderna och satt tillbaka dem liksom;P herre gud-har ni inget bättre och klaga på;P

Louise
Postat 2011-01-27 kl 22:46:12

Fint! Jag ska nog också städa snart :)

EMME
Postat 2011-01-27 kl 22:55:38

Jag tycker att du borde skämas riktigt ordentligt för att du har ditt barn liggandes i det skitet! Du vet om att barnet måste ha frisk och fräsch luft, och jag tror knappast det är det i rummet med så mycket saker liggandes överallt. Barnet kan utveckla astma och allergier!

Tess
Postat 2011-01-27 kl 23:06:38

OMG

alla har stökigt, särskilt tonåringar och barnfamiljer.

och hon har ju städat!

läs vilken mamma eller pappa blogg som helst (eller vilken fan som helst, kissies, fokis, paow, kenzas m.m)

dom har alla stökigt för det mesta!

och dom städar när dom får tid (eller säger till hembiträdet, som i kissies fall)



och vad jag minns så brydde jag mig inte ett skit om att det var stökigt när jag var en liten BEBIS!



lite skit bygger dessutom upp immunförsvaret och jag har aldrig hört talas om ett barn som dött av att det är lite kläder utspridda eller att det var fel stol framför datorn..



BTW rola



jag har haft samma sängkläder i 4 månader nu!

varje jävla natt (dom är så fina och sköna!)

det är inte ett dugg äckligt.. vet du varför?

jo för jag tvättar dom varannan vecka!

tvättar dom under dagen så är dom torra på kvällen och går att använda.

dessutom har Mikaela inte visat bilder på sin säng varje dag, så du vet inte om hon har bytt nån gång och tvättat dom. så håll käften!



Kaisa
Postat 2011-01-27 kl 23:15:02

Jag har hört att små barn mår bra av att inte ha det helt perfekt rent runt sig hela tiden. Att "utsättas" för olika typer av partiklar minskar risken för allergier och överkänslighet i framtiden. Barnsligt att klaga på städstatusen i någon annans rum...

frida
Postat 2011-01-27 kl 23:26:57
Blogg: http://nattstad.se/aschenfrida

jag säger bara herregud vilka jävla idioter ni är som orkar klaga, jag skulle ha minst lika stökigt fast jag skulle ha barn..är hon dålig mamma för att hon inte städat sitt rum? herreguud säger jag bara.. konstiga är att dom som har barn klagar inte, men dom som inte har barn och "verkligen vet" hur det är klagar. haha och säng kläderna? dom kan väl vara tvättade fast hon har haft dom länge...

Anonym
Postat 2011-01-27 kl 23:44:32

Till er som alltid klagar i kommentar efter kommentar!



En undring till er som klagar om sängkläderna. Jag vill upplysa er om att man faktiskt kan ha fler likadana lakanset. Eller så kan man tvätta upp dem, tumla dem torra och bädda rent med samma lakan samma dag. Allt syns inte på kort! De finns oxå de som har det stökigare? Det är ju städat och fint nu, se det så istället!!! Viktigast är väl att Kelly har en moder och fader som älskar henne och ger bra omvårdnad.



Och varför måste ni klaga och kasta skit då ni kommenterar?? Varför kommentera över huvudtaget om ni inte ha något vettigt att säga mer än framföra era klagomål??? Ingen är perfekt, inte ni heller!



Ni som påpekar att Michaela är överviktig/tjock, sluta upp eller skaffa glasögon! Inte en vettig människa kan påstå något sådant! SKÄMS! Sådana ord kan göra fruktansvärd skada och ge sår livet igenom. Varför skall ni trycka på den ömmaste punkten många unga tjejer har (kanske ni själva oxå har), oron för hur kroppen ser ut?

Tänk efter före nästa gång!!! Har ni själva komplex, så vet ni nog hur ont ord om dessa kan gör! Det är inte lätt att vara tonåring så varför göra det svårare genom att kasta skit på någon som visar mod och styrka!!



Anonym
Postat 2011-01-28 kl 07:33:08

TILL ROLA: Du vet att det går att tvätta och sedan sätta på dom igen?? ..

Jessica
Postat 2011-01-28 kl 08:14:33

Hon har kanske tvättat sängkläderna och tagit dom igen när dom har torkat....de har ni inte tänkt på

Matilda
Postat 2011-01-28 kl 08:54:02

Mia, undrar vem som är korkad? Inte är det jag iaf!! Exakt du är 28! Hon är 15, gör egna tatueringar på sig själv, har oehört stökigt, vill ha hjälp av soc men ska samtidigt köpa lägenhet, åker på kryssning när hennes spädbarn är hemma, hela sättet att skriva på bevisar på att hon är ett barn . Det är inte konstigt för när man är 15 så ÄR man ett barn!

Våga inte komma och säga att jag är korkad en gång till! Du, licksom alla andra 12 åringar tycker Jon är så jäkla stark och duktig, 99,9% av övriga tycker inte det. Dom orkar inte kommentera bara. Antar du också var en ung mamma och behöver därför försvars. M,

Fridaa
Postat 2011-01-28 kl 09:46:00

Vart har du spjälsängen? Sover inte bebisen i ditt rum?

Anna
Postat 2011-01-28 kl 11:40:42

herre gud! man kan faktisgt hinna tvatta och torka lakan pa en och samma dag! rola fjant....sen tar hon ju inte foton pa sin sang varje dag heller, kan ju just ha bytt dom ocksa.



inte ligger Kelly pa golvet...och...jag tror faktisgt micah far vara i rasten av huset ocksa inte bara pa sitt rum med kelly....idioter....

evelina
Postat 2011-01-28 kl 11:57:37

men herregud, kelly mitt bland alla grejer...

tur att du städade, annars hade du nog tappat bort ungen bland allt skräp snart!

Korv.
Postat 2011-01-28 kl 14:54:38

HAHAHHA Förlåt men man kan tvätta lakan under en dag och sedan byta tillbaks vet ni det? ;) Jag har själv Tokio Hotel lakan som jag alltid har i sängen och dom tvättar jag ju ibland ;D Och Micah, du är en bra mamma ta inte åt dig av alla pundararsel. Och ditt rum..? Mitt rum ser likadant ut XD Det var ju bra att hon tog tag i att städa sitt rum istället för att låta det vara så. Och om ni irriterar er på Micah varför då läsa hennes blogg?

;)

Puss<3

vilma
Postat 2011-01-28 kl 15:24:12
Blogg: http://vilmaduvet

Vad fint det blev=) det var värt tre timmar

carla
Postat 2011-01-28 kl 17:56:16
Blogg: http://cuellar.blogg.se/

Hej Mikaela!

Du är väldigt duktig som orkar med det här tjatet om städningen och allt de andra. Men jag kan säga dig att det är väldigt roligt att läsa kommentarerna, jag tror nästan du också tycker det.



Jag har följt dig enda sen Kelly föddes, Lycka till med allt.



//CC

Marie
Postat 2011-01-29 kl 11:26:39

Stackars Kelly som får ligga i ditt ostädade rum. Hon får dålig energi! Från en mamma som är mogen!

Korpen
Postat 2011-01-29 kl 16:20:29

Mia =): "Har kompisar som har barn i lägenhet eller hus där man skulle behöva ta fram sopskyffeln för att komma in, ska hälsa dom att dom är väldigt oansvarsfulla".



Så du ser inte något problem med det? Var lite realistisk, snälla. Det är inte bra att ha ett barn i en smutsig, stökig miljö. Det påverkar i de allra flesta fall barnet negativt. Både psykiskt (de lär sig att det är acceptabelt att ha det stökigt. Vilket kan leda till problem i t.ex skolan.) och fysiskt (Dampartiklar i luften etc). Och nej, man ska inte ha det kliniskt rent heller!



Ärligt talat, jag skiter i hur Micah har sitt rum. Det är hennes problem. Men ni som sitter och rättfärdigar det och låtsats att hon inte kan göra något fel är patetiska.

Sluta vara sådana fangirls och tänk lite för er själva.

Emma
Postat 2011-01-29 kl 17:26:32
Blogg: http://slickipicki.blogg.se/

oJ!!!!! :p fett kul bild att den byter

jenna
Postat 2011-01-29 kl 20:07:30
Blogg: http://jennashine.blogg.se/

Du har juh städat bort Kelly D:

<3

hanna
Postat 2011-01-29 kl 20:51:58
Blogg: http://www.hannajonssonn.devote.se

DU är en bra mamma. Och jag är ett år yngre än dig och skulle aldrig kunna göra det du gör! fortsätt !!

Tess
Postat 2011-01-30 kl 17:59:17

För sista gången

Mikaela är inte ett BARN!

hon är en tonåring.

jag hade och blev också förbannad när någon kallade mig barn när jag var 14-17år.

Bebis är man mellan ca. 0-1,5

sedan barn ca. 1,5-13

tonåring 13-18

ung vuxen 18-



kan vara lite olika när allt slutar eller börjar och jag har inte helt hundra koll på exakta åldern men ca., men fattar ni?



Psykologisk sett så är man tonåring när man är 15

biologiskt så är man tonåring (kroppen förändras, tänket förändras, man blir mognare samtidigt som vissa blir mer omogna, vissa gör uppror)

inom medicin så är man tonåring (man kan nästan ta vuxen dos, eller iaf mer än vad barn får)

inom filmindustrin så är man tonåring, man får se andra filmer än vad barn får.



Förr i tiden fick alla barn när dom var 14-17år.

man kan ju knappast säga att flera generationer var idioter för det!?

i vissa delar av världen så är det fortfarande vanligt, och anses konstigt att få barn när man är 25-35år.

vi i västvärlden tycker att det är konstigt att få barn tidigt, men det beror på våran kultur, om man sätter sig in i andras kultur så förstår man varför dom får barn tidigt.

jag kan inte säga vad som är bäst, men man måste kunna sätta sig in i andras situation och kultur.



och Mikaela har aldrig uppmuntrat någon till att skaffa barn ung!

hon står bara för att hon gjorde det valet och hon ångrar det inte!



Man bestämmer själv.



Emma
Postat 2011-01-30 kl 19:54:52
Blogg: http://www.emola.bloggplatsen.se

Kan någon av er som kommenterar idiotiska kommentarer förklara för mig varför ni gör det ? Jag slår vad om att ni inte har ett ord att förklara er med. För det är bara det att ni inte har något jävla liv, och ska sitta och kommentera massa idiotiska kommentarer. Snälla väx upp!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar