Dagens fråga 3/1 2011

Postat 2011-01-03 kl 01:26:37

på vilken sida redigerar du dina filmer?
svar uppskattas!!

Alla som har Windows har nog också "Windows movie maker" , det är ett program som det är superlätt att redigera i! När jag gör mer avancerade filmer med min green screen använder jag också programet "Compositelab FX" som jag har köpt.

Och när vi ändå pratar om videos..
Min senaste video:

Många var upprörda över att jag drack i videon och trodde det var alkohol. Men nej, det är vanlig cider. Mamma hade köpt massa så jag tog en till rummet och det var egentligen inte meningen att det skulle komma med i videon.
Har dåliga minnen från alkohol, asså inte från mig utan folk jag känner som har supit och det har påverkat mig. Så jag dricker inte.

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 01:30:17

Har dina och Kevins bråk handlat till viss del om det "nya" barnet?

Irmeli
Postat 2011-01-03 kl 01:33:08
Blogg: http://horzeryttarna.devote.se

Tkr faktiskt folk borde fatta att du ine dricker alkohol på videon.

AnnA
Postat 2011-01-03 kl 01:35:04
Blogg: http://desenastetankarna.blogg.se/

Hej. Jag läser din blogg titt som tätt.. Och nu undrar jag om du har lust att göra mig en tjänst.. Eller, det är ju inte mig det gäller. Jag vet inte om du gillar djur.. Men läste en artikel på Aftonbladet precis, om en hund som behöver ett hem inom en vecka, annars avlivas han. Min blogg är inte stor nånstans, som synd är i detta fallet, för jag vill så gärna spida detta vidare. Gå in på http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8358376.ab och läs om Gurkan. Om du kanske kunde tipsa dina läsare som i sin tur sprider det vidare.. Det gör så ont i mig att en frisk hund avlivas pga att den inte har hem =/ Tack på förhand! Mvh Anna

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 01:49:54

Ville att du skulle se min kommentar. Så jag kommenterar inte bland de 300 kommentarerna där under. Men att en bloggläsare gjorde sådär mot dig är nog det hemskaste någon kan göra mot en annan person, jag tycker du ska testa mig t.ex, för jag är en sån person som verkligen älskar att stötta , lyssna och hjälpa. Så vill du prata med någon , även om vi kanske är två helt olika människor , så kan du mejla mig.

Min msn är gamal, så jag är inte så liten som mitt msn namn beskriver. Jag är ett år yngre än dig. Skulle vara trevligt att prata med dig med , om hur jag mår och veta hur det är för dig med ett barn och så. Puss och lycka till med allt !

peace and love.

Elin
Postat 2011-01-03 kl 01:55:23

Hej! jag tycker du har en jättefinblogg. Jag undrar tvivlade du någonsin på att du skulle behålla kelly? jag menar det minsta, och vad sa din mamma när du berätta det för henne?

Carina
Postat 2011-01-03 kl 02:05:36
Blogg: http://karatangentbord.blogg.se/

Det gör ont i hjärtat när jag läser din blogg och dina kommentarer.

Du är en stark femtonåring som också är mamma. Jag tror att varken du eller dina bloggläsare förstår vilket underverk du bär i din famn och vilken stark och modig tjej du är som står på dig, och kämpar.

Internet är vidrigt eftersom människors värsta sidor kommer fram som allra tydligast då, saker man aldrig hade sagt i verkligheten vågar man skriva på internet. Det är fegt och lågt.

Ta inte åt dig, lilla vännen. När jag läser vad du skriver så ser jag att du är stark. Du vågar visa dig svag, och det är en av de största styrkorna man kan ha. Du är mogen för din ålder och framför allt, du är stark nog att ta ansvar över ett barn.

Tänk, du har ansvar över ett liv. En annan människa är beroende av dig för att leva. Du är starkare än de flesta i din ålder.

Kämpa på lilla vännen, folk kommer alltid hitta saker att klaga på. Kämpa på och ta hand om ditt lilla underverk!

Kram C

Elin
Postat 2011-01-03 kl 02:06:14

Älskar verkligen din blogg men förstod inte riktigt nu. Är du gravid igen? :) ELler har jag missuppfattat allting. Vart lite rörigt hihi. Men din dotter är verkligen gullig! Ha det bra

Jenny
Postat 2011-01-03 kl 02:06:43

1) Jag hoppas och tror att plusset du fick på grav-testet är hormonerna som är kvar från din senaste graviditet.



2) Du bör verkligen tänka över bloggandet. På hur det påverkar ditt liv NU och i FRAMTIDEN.

Även om du inte vill ha en blogg med lösenord, så kan du välja att inte vara så fruktansvärt personlig! Och du borde verkligen inte godkänna vilka kommentarer som helst.

Varför inte ha en låst blogg som dina vänner har lösen till, där du kan skriva av dig, och ha en öppen blogg med lite mindre privat innehåll?



3) Om jag var din mamma skulle jag (iaf försöka) förbjuda dig att blogga helt. (min son är lika gammal som dig, jag skulle bli helt förtvivlad om han lämnade ut sitt (och vår familjs) liv på nätet.



Önskar dig lycka till i livet!

Tilde
Postat 2011-01-03 kl 02:07:33

Tog du inga bilder på Kelly i den fina klänningen som hon fått från tjejen i USA? Skulle vara roligt att se. :)

Emma, mamma till två små tjejer
Postat 2011-01-03 kl 02:09:05

Hej Mikaela. Skiver min kommentar om att du är gravid här istället för jag vill verkligen att du ska läsa den och tänka på det jag säger nu.

Jag är tvåbarnsmamma, och jag är ung. Jag är visserligen 21 år så jag är några år äldre än dig. När man får sitt fösta barn är det en otrolig förändring i livet, heöt sjukt. Men när man får sitt andra blir det i stort sett ingen förändring alls, och det menar jag verkligen. När jag fick min första dotter Cornelia blev det en chock, jag orkade inte egentligen, men man orkar ju ändå, för man har inget val. När Cornelia var 3 månader blev jag gravid igen, trodde jag skulle gå under. Men jag kände ingen skilland. Cornelia fick en lillasyster hur bra är inte det??



Gör inte abort. Du kommer må så sjukt dåligt. Jag gjorde abort när jag var 16 år. Ångrar det än idag- Klarar jag två barn, hade jag utan problem klarat tre.

Gör inte abort Mikaela. Det är ditt och Kevins barn, och det är Kellys syskon.

J-anonym
Postat 2011-01-03 kl 02:13:13
Blogg: http://svennebloggarn.blogg.se/

Tkr det e starkt att kunna ha ett barn när man e så ung som dig och nt få hjälp av sin kille hela tiden... Vet hur det e att bråka med den man älskar, nt kul, hoppas det ordnar sig för er...

Babbi - Bloggdesigner
Postat 2011-01-03 kl 02:21:17
Blogg: http://babbidesign.blogg.se/

Du kommer hinna 'dricka' senare i livet, och du missar inte direkt något om du inte gör det :)

Sara - Only Saras
Postat 2011-01-03 kl 02:30:01
Blogg: http://onlysaras.blogg.se/

Du är riktigt bra på att redigera! När jag hade windows fattade jag noll hur man använde Windows movie maker, men nu har jag mac och använder Imovie , rekommenderar den. Har du green screen? Jag har inte sett en video när du använder green screen? kan du inte göra en? :D:D

Caas
Postat 2011-01-03 kl 02:30:25
Blogg: http://bytheufo.blogg.se/

Hejsan micah, jag älskar din blogg ända sen jag var 10 år (jag är nu 13) har jag vart på bebis butiker och barnvangs butiker, ja det kan låta lite sjukt men jag älskar bebisar och barnvagnsaker och sånt! Jag var som besatt inann sommaren! Jag vill ha en bebis men kan ju inte skaffa en nu liksom! Men jag önskar er vekrligen lycka till i livet ch shit! Vore roligt om du kunde kolla min blogg med ;D

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 02:37:39

hade du tänkt att göra abort nu? vad du än gör så är du stark och modig. gud välsigna dig. =)

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 03:04:50

Bra att du vågar gå emot alkohol.



Btw, hur kan du vara fjorton och se att det är ditt val eller ansvar att ge ett barn ett liv eller ge den en död? Borde dt inte vara självklart att föda det? För liksom who are you to decide to give birth to a child or not?

designare
Postat 2011-01-03 kl 07:35:05
Blogg: http://designmode.blogg.se/

jag har också en fråga på min blogg.

kolla in den. Långa eller?

Andrea
Postat 2011-01-03 kl 09:52:49

Jag vet inte vad som irriterar mig mer just nu, inläggen eller kommentarerna. Är alla här inne 11 år gamla? Hur kan ni kommentera saker som "jag vet att du kommer att klara det, du är en skitbra mamma till Kelly redan, så behåll barnet".



För det första. Hur kan ni ens veta att hon är en bra mamma till Kelly? Det är inte så svårt att ta hand om ett spädbarn. Tro mig jag vet. De äter, sover och bajsar. Det svåra kommer sen. När barnet blir äldre och en uppfostran måste införas. Då kan man snacka om mogna och omogna föräldrar. Jag tvivlar inte på att Mikaela älskar sitt barn, men när man är ett barn (ja, lilla vän, hur många egna barn du än får, ändras inte det faktum att du fortfarande är ett själv) har man inte erfarenhet nog att tillämpa sin (o)kunskap på en annan individ, som präglas av precis allt du gör och säger.



För deta andra. Alla ni andra, sluta göra detta till intriger. Detta är inte en såpopera. Det handlar om ett litet barns framtid.



Det syns så tydligt i alla dina inlägg Mikaela att du är en osäker tonåring som för allt i världen inte kan ta några livsavgörande beslut själv. För det är det de är, livsavgörande.



Och Kevin som tydligen är lite äldre verkar ju inte vara den mognaste mannen som vandrat på denna jord. Det är dags att inse allvaret i situationen, lägg ner hela bloggen, vänd dig till några äldre, försök göra det bästa av livet. Använd inte en publik blogg som dagbok och försök att växa upp lite snabbare, för nu är det oundvikligt.



Sandra | Motherhood
Postat 2011-01-03 kl 11:35:32
Blogg: http://motherhood.blogg.se/

Vadå inte meningen att de skulle komma med? Det syns ju tydligt att du vill att vi ska tro att det är alkohol du dricker när du istället för att fylla på glaset halsar i dig flaskan.



Åh.

Katarina
Postat 2011-01-03 kl 11:57:53

Hej, älskar din blogg och kelly är så jättesööt ;) joppas det är bra med er alla och att ni ska klara er ;) ps. Är inte cider ockkså en alcoholhaltig dryck...

Jessica
Postat 2011-01-03 kl 12:10:08

Du dricker cidern samtidigt som du filmar så hur kan du då skriva att det inte var meningen att den skulle komma med i filmen?

agnes
Postat 2011-01-03 kl 12:12:27

hur visste du att du var gravid igen ? kände du bara det ? och sen bestämde dig att ta gravid test ?

lycka till med allt <3

Me
Postat 2011-01-03 kl 12:19:46
Blogg: http://booklet.blogg.se/

Om du gjorde denna film i Windows movie maker hur gjorde du snabb spolningen? liksom så det gick jätte snabbt ett tag? För jag har aldrig lyckats! Svara uppskattas! :)

Clara
Postat 2011-01-03 kl 12:32:28

Har du kollat upp ordentligt om du verkligen är gravid? Om det visar sig att du är gravid igen så är det ditt val hur du vill göra. Din kropp - ditt val, men i ditt val måste du vara helt ärlig mot dig själv. Klarar du av två barn? Tänk verkligen efter. Kan jag ge detta barn allt den förtjänar? Mina ord kanske inte betyder så mycket för dig, du verkar vara klok nog att göra dina egna beslut. Jag ville bara dela med mig av mina tankar och önska dig all lycka till!

Elle
Postat 2011-01-03 kl 13:13:09
Blogg: http://elises.se

Ang filmen. Du är ju bra på att redigera och göra film! BLEV INSPIRERAD AV DIG :D så nu ska jag göra egen film :)



Du är en bra tjej. låt ingen trampa på dig och låt inte dem elaka människorna som kommenterar komma åt dig.



Kämpa på! :) <3

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 13:31:17

Hej mikaela! Hur kändes det att hålla i din lilla dotter första gången?



Hälsa lilla Kelly från mig! <3

liisbeth
Postat 2011-01-03 kl 13:45:54

ASSÅ SHIIIIT !!! HUR DUNMMA KAN FOLK VARA NI FATTAR VÄL ATT HON DRICKER CIDER !!! SERIÖÖSÖT FOLK ÄR SÅ JÄÄVLIGT DUMMA...TÄNKER NI INTE MED ERAN HJÄRNA ELLER ? BARA FÖR ATT CIDER HAR SAMMA FÄRG SOM CHAMPANI BETYDER DET ITNE ATT HON DRICKER ALKOHOL.... OMG SÅ DUMMA NI MAN VARA....



( annars var filmen skiiit fin !!!!! du e bra på det :) ) lyckat ill med allt och ta itne åt vad folk tycker om dej (i inte det dåliga i alla fall )



( läser din och kevins blogg hela tiden och änskar er all lycka !!!)



kram kram :)

nellie
Postat 2011-01-03 kl 13:54:01
Blogg: http://canibal.blogg.se/

Hej hej !

Jag älskar din blogg och tycker verkligen inte du ska ta åt dig av vad dom andra tycker, det spelar ju ingen roll vad dom säger om hur du uppfostrar Kelly, det vet ju du allra bäst, och man måste vara blind för att inte se att du gör ett jätte bra jobb! Men jag har en fråga angående det "nya barnet", ska du behålla det eller hur gör du ?

cajsa !
Postat 2011-01-03 kl 13:56:00
Blogg: http://cajsasjoogren.webblogg.se/

hahahah, gud vad glad jag blev när hade svarat på MIN fråga. HAHA. TACK!

din blogg är bäst. och jag förstår inte vad folk tänker med när vissa kommenterar som dem gör. -.-

åter igen ett stor tack till att du svarade på min fråga! :D

Freja
Postat 2011-01-03 kl 14:12:30

Är det sant att du är gravid igen??

Jättebra blogg och du är stark som tusan <3

Ha det bra! ^^

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 15:39:07

finns alltid! :)

Sara :)
Postat 2011-01-03 kl 16:53:37

Hej jag har en fråga :) ska du börja skolan igen ? när i så fall? Eller pluggar du hemma? :) Ha det bra!

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 17:26:54

Tycker du gör rätt i att inte dricka alkohol. Jag är 20 och har aldrig druckit. Tycker alkohol skapar bara problem och känner att jag inte behöver alkohol för att ha roligt.



Du stark och tror på dig.

therese
Postat 2011-01-03 kl 18:43:50
Blogg: http://theresegarpefors.blogg.se/

JAG BARA UNDRAR DU SA ATT DET INTE VAR MENINGEN ATT FLASKAN SKULLE KOMMA MED I VIDEON MEN VRF DRICKER DU UR FLASKAN DÅ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ana
Postat 2011-01-03 kl 20:41:08

jag skulle inte skriva en massa personliga saker om jag hade en blogg för det är privat och tråkigt när du skriver si och så om bråket mellan dig och kevin och han vil nog inte deta ska komma utt på din blogg så men skriv en massa kuliga saker istellet:)

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 21:56:54

Hej!

Jag vill inte kasta skit på dig el så men har läst din blogg några gånger och har nu läst det senaste. Jag förstår inte ens att du har haft sex igen efter Kellys födsel. :S Man bör vänta 6 veckor innan man har det igen så antingen har du börjat haft det nyligen och drage åt dig fort el så hade du det fort efter förlossningen? Jag har själv stått och funderat vid det vägskälet och jag tycker att du ska göra precis som du vill med den "nya bäbsen". Men du är klok om du väntar med att skaffa en till lite gosunge :) Men jag tycker inte du bör lysna på någon annan än dig själv i denna fråga. Jag hoppas att allt går bra för er och va stark. Ta ingen skit! <3

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 21:58:10

Döm andra så som du dömer dig själv.

Anonym
Postat 2011-01-03 kl 22:06:07
Blogg: http://tovegustafsson.blogg.se/

De e bra att du inte dricket, för det får du ju inte heller..

anna
Postat 2011-01-03 kl 23:27:11
Blogg: http://liifeofannaa.blogg.se/

Du är stark! ♥

Elin
Postat 2011-01-04 kl 14:22:06
Blogg: http://zackoochdexie.blogg.se/

En fråga: Vilket filformat sparar du dina videos i när du har gjort dom i windows media maker? för jag kan inte ladda upp mina videos på videofyme i det formatet som kommer upp när man har gjort en film i Windows Media Maker.



Jättetacksam för svar!

Cattie :)
Postat 2011-01-04 kl 16:28:00

Heej :) jag har en fråga som du kan ha på " Dagens Fråga" om du vill.

Jag undrar om du ska behålla bebisen eller abort med bebisen i magen och vilken vecka du är i. :)

Ha det bra! :)

Toniponi
Postat 2011-01-04 kl 17:55:04

Jag trodde att cider innehöll alkohol, men jag kanske hade fel?

paulina
Postat 2011-01-04 kl 22:37:05
Blogg: http://paulinasalexandra.blogg.se/

hej mikaela! jag har en fråga, jag bara undrar. tycker du att blondin skämt e kul eller tycker du att det e kränkande?



Anna
Postat 2011-01-04 kl 23:56:13
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Det förstod man väl, så dum är du inte att du lägger upp en video där du dricker alkohol så mycket som folk försöker hitta saker att klaga på dig.

Klokt val att inte dricka, jag gör det inte heller :)

Lovisa
Postat 2011-01-05 kl 14:08:26

"det var egentligen inte meningen att det skulle komma med i videon" ...det tror jag dock inte på! vrf drack du av den så ofta då och tog med det när du klippte filmen?!

Annars gilalr jag din blogg super mycket!!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar