Dagens fråga 23/1 2011

Postat 2011-01-23 kl 19:02:48

Vad säger din mamma om att du vill flytta så tidigt ? :O;)<3

Det var hon som skickade mailet om visningen på det huset :D Så jag antar att hon tycker det är okej. Jag har snackat med henne att jag letar bostad så hjälper hon mig med det :)
Och när vi ändå snackar om bostad, så tycker jag det är konstigt att folk ska tycka hit och dit och säga att vi inte har råd. Vad har ni för koll på vår ekonomi va?
Tycker det är bra om vi flyttar så Kelly får lite mer space!

Nocrysweetnes
Postat 2011-01-23 kl 19:08:54
Blogg: http://nocrysweetnes.blogg.se/

Ja men herregud! Alla vi syskon i min familj flyttade vid 15 års ålder. Va har klarat oss skitfint alla åren! (Vi är nu 20, 23, 30 & 37) Det där kommer ni klara galant! :D

Lycka till! Det är superroligt att flytta hemifrån! :D

sofie
Postat 2011-01-23 kl 19:09:14

hejsan! snyggt bild. förstår inte man kan klaga så. dom som inte vet något om eran ekonomi ska bara skita i de för dom är svartsjuka pga att dom inte har råd själva. tycker din blogg är bra. kram sofie

Essey
Postat 2011-01-23 kl 19:12:16
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Håller helt klart med dig! Dem som kommenterar dåligt åt dig självaste Mikaela. Kan dra åt helvete. Du äger! =D

Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!
Postat 2011-01-23 kl 19:12:48
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Men om ni inte ens har råd att köpa kondomer så hur fan ska ni ha råd med egen bostad?

Malinskm
Postat 2011-01-23 kl 19:14:57
Blogg: http://mallanskm.blogg.se/

Bra sagt där tjejen! Du är verkligen duktig! Du ska skita i vad folk säger! Du vet själv hur det är med pengar/Kelly!=) Många kramar!

En tjock katt i en smal värld
Postat 2011-01-23 kl 19:15:06
Blogg: http://tjockkatt.webblogg.se/

Tja, eftersom varken du eller Kevin har en fast inkomst så behöver man nog inte direkt spekulera var pengarna kommer ifrån. Men det är väl inget fel med det. Whatever floats your boat, så att säga.

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 19:22:18

Fast Mikaela det är inte så kontigt att folk inte tror att du/ ni har pengar som ni själva har tjänat antingen är ju era anhöriga rika eller får ni hjälp du får ju precia detta året börja sommarjobba. Fattar inte att du flyttar vem ska då ta hand om Kelly det du lämnar ju bort henne hela tiden till din mamma det är ju din mamma som är kellys stora trygghet inte du för en mamma lämnar inte sin dotter så som du! Man läser ofta i din blogg att du lämnar henne för att göra skit saker som att umgås med Emmi som för övrigt inte har gott rykte alls och som mamma bör man tänka på vika man umgås med för sitt barns skull och för att inte få dåligt rykte själv och skapa en otrygg miljö för barnet!!

anoynm
Postat 2011-01-23 kl 19:26:30

har du piercat naveln ?

Erika
Postat 2011-01-23 kl 19:30:51

Kul att ni ska flytta ihop! <3

Har du någonsin funderat på att bli brunett?

Sarah
Postat 2011-01-23 kl 19:31:38
Blogg: http://saranikoo.blogg.se/

Du harverkligen lyckats med ditt liv ser jag ju :D

Är faktist lite avundsjuk på dig , haha vill också vara mamma & flytta:)

Sarah
Postat 2011-01-23 kl 19:36:13

Går man till soc har man inte sååå bra ekonomi..

Anna
Postat 2011-01-23 kl 19:42:19

Men vart får ni/du alla pengarna ifrån då? :) Och hur mycket är det?

my
Postat 2011-01-23 kl 19:45:11

bra svar, fattar bara inte att du kanske ska flytta ihop me kevin.. det är ju helt sjukt, du är ju bara 10 dar äldre än mig och kanske flytta hemifrån.. är i alla fall glad för din skull <3

Maria- Gravid vecka 28
Postat 2011-01-23 kl 19:47:42
Blogg: http://jjaghetermariaa.blogg.se/

Det är riktigt irriterade när folk tror dom vet massa saker dom inte har en aning om!

mia
Postat 2011-01-23 kl 19:49:30

har tyckt om din blogg men tkr itne du behandlar kelly speciellt bra ,inte konstigt att du får dåligt ryckte och blev lite fundersam när någon sa att det var din lillasyster är det sant ?

tycker inte du är riktigt mogen för att flytta när du lämnar bort kelly hela tiden !!

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 19:56:14

Fan va kul! =D

jag vill också flytta till nåt nytt ställe!

men just nu så har inte vi råd och det är svårt att hitta rätt tycker jag.

man vill ju hitta nåt ställe där man kommer trivas och där man kan bo en tid framöver.



Jag vill jätte gärna ha en 3a eller 4a, så vi har ett extra rum tills vi ska skaffa barn =)

Drömboendet vore ett litet hus eller radhus! shit mysigt! =D



Hoppas ni hittar nåt mysigt ställe som passar er!

Lycka till <3



Anonym
Postat 2011-01-23 kl 19:57:10

lyckost jag vill åxå flytta! :) <3

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 20:04:12

att leva på soc och ha de efter sig. skulle aldrig låta mitt barn flytta i 15 års åldern sen är det olagligt bo med en 18 åring eller ens ha sex med en minderåring,

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 20:06:39

håller med, folk vet inte. men asså din pojkvän sa att han inte ens hade råd att köpa kondomer... så det kanske verkar lite så om jag ska vara ärlig.

j.
Postat 2011-01-23 kl 20:07:30

Du säger din mamma inte betalar något?

Att det är du som betalar allt? & att du inte får pengar från någon?

Att du helt enkelt har pengar..

var kommer pengerna ifrån då :)?



Bara erkänn det är alla bidrag du handlar upp för.

isabella palm
Postat 2011-01-23 kl 20:09:49
Blogg: http://isabellapalm.bloggplatsen.se

inget illa menat med det här.

Men när du skrev "vad har ni för koll på våran ekonomi". Skrev inte du ut det för någon vecka eller månad sedan hur mycket ni fick i månaden?:)

frida
Postat 2011-01-23 kl 20:10:04

enligt kevin har han ju inte råd med kondomer?

a.
Postat 2011-01-23 kl 20:11:27

Åh, jag ville bara önska lycka till! Ni kommer klara det galant! ;)

Fluff
Postat 2011-01-23 kl 20:12:36

Anledningen till att folk antar att ni inte har råd är väl för att Kevin skrev i sin blogg att han inte hade råd med kondomer, antar jag..

linnea
Postat 2011-01-23 kl 20:22:51

bra blogg!

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 20:26:42

ska du och kevin flytta tillsammans ensamma med kelly?

är du verkligen redo för det asså du är bara 15år och har skola.

det är liksom inte bara att flytta in och leva lyckliga i alla sina dagar!

charina
Postat 2011-01-23 kl 20:29:43

Det är väl det att ni är så unga och du går i skolan och får 1050 kr i månaden. Och vad gör Kevin för något? Ska han börja jobba eller jobbar han redan? Kommer ni låta era föräldrar betala för hyran då? Man måste ju tänka på att ni inte har så mycket pengar(om ni nu inte är bortskämda och låter era föräldrar betala allt). Sen om era föräldrar betalar det mesta skulle jag nog skämmas, skulle jag ha barn och viljga flytta skulle jag se till så att jag har pengar så att jag kan klara mig själv.

Och ni måste ju lära er att klara er själva också, men jag hoppas att det går bra med lägenheten ändå!

Dinsjukejavel.blogg.se
Postat 2011-01-23 kl 20:33:14

Om det är sociabidrag du vill ha hjälp med hos socialen, så kommer ni inte att klara av en lägenhet heller.



Sött att du lever i en fantasivärld, men tyvärr så är det bäst för er alla att leva i den riktiga världen och växa upp. Det är mer ansvarsfult att bo hemma där det är säkert, än att bo i en lägenhet som ni förmodligen inte kommer att kunna klara av betala hyra för. Ska ni leva på besparingar och Kevins studiebidrag eller? Kanske ditt och Kellys barnbidrag (eftersom du själv är barn fortfarande)?

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 20:38:45

ska du fortfarande bo i sollentuna eller vart ska du bo annars? (vart är lägenheten?)

Jeja
Postat 2011-01-23 kl 20:40:51

Är väl inte konstigt att folk ifrågasätter, en femton åring & artonåring brukar inte ha såpass god ekonomi att dom kan bo själva.

Amanda
Postat 2011-01-23 kl 20:41:14
Blogg: http://bananasisformonkeys.blogg.se/

Din blogg är så fin Micah~!

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 20:47:25
Blogg: http://ensjel.blogg.no

Liker godt bloggen din, fortsett!! Pleier å følge med ;) Ta en titt på min, og se om den interesserer deg; www.ensjel.blogg.no

Fannie
Postat 2011-01-23 kl 20:48:02

Skulle inte du pierca dig i lördags? Ska det fortfarande bli av? :)

M
Postat 2011-01-23 kl 20:51:12
Blogg: http://trolltygensgalenskap.bloggplatsen.se

Jag tror faktiskt att ditt barn behöver trygghet mer än att få "mer space".

Det är ditt val, jag hade aldrig dock låtit mitt barn flytta hemifrån.. Det är lätt att inbilla sig att man är vuxen i din ålder. Men det är du faktiskt inte ännu...

Jenna
Postat 2011-01-23 kl 20:58:04
Blogg: http://californiagurl.ratata.fi/

Fint hus du har där på bilden ;) Ska själv åka till Beverly Hills på arbetspraktik i sommar, kommer vara borta i 4 månader! :D Du kan läsa mera om det i min blogg om du vill :)



Och så lite om dig/din blogg etc. Ingen kan säga att ni inte har pengar att flytta till egen lägenhet, vad sku de veta om er ekonomi? Precis som du skriver.. Och visst, du är fortfarande ganska ung, men Kevin är ju 18 år iaf, och så kommer du säkert hållas ganska nära din mamma ändå så att du kan få lite hjälp om du någongång behöver det :)



Kram!

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 20:59:56

Exakt! Lycka till med bostaden oxo gumman! <3

SOFIA
Postat 2011-01-23 kl 21:05:43
Blogg: http://fency.blogg.se/

Kolla min blogg och kommentera! :D

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 21:07:34
Blogg: http://fckingcrazy.blogg.se/

anledningen till att folk påstår att ni har inte har råd är ju för kevin skrev på sin blogg att han inte har pengar nog till att köpa kondomer.

därför undrar väl folk hur han har råd att bo i en lägenhet istället för en kondom som kostar 1 kr ..

Carola
Postat 2011-01-23 kl 21:12:37
Blogg: http://carolavaltonen.blogg.se/

Folk är BARA avundsjuka. Strunta i dem och kör ditt race ;] Lycka till med bostadsletandet!

Cecilia
Postat 2011-01-23 kl 21:13:35
Blogg: http://calatalo.blogg.se/

Du har ju barn och allt, är nog bra att fixa eget boende då. Låter väl mer rimligt att flytta hemifrån innan man skaffar barn, men det blir ju inte alltid som man tänkt sig. :)

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 21:56:11

ska du leva på socialen?? du har fan inte ens slutat skolan och inte kevin heller??? vad fan ska ni leva på??? era föräldrar??? HAHAAHA

sheinthecity
Postat 2011-01-23 kl 22:21:53
Blogg: http://sheinthecity.blogg.se/

man behöver inte ha koll på eran ekonomi för att veta att en 18 åring och en 15 åring inte har någon ekonomisktrygghet förutom socialbidrag eller föräldrarnas pengar?

Rebecka
Postat 2011-01-23 kl 22:28:55
Blogg: http://sextondeoktober.blogg.se/

Du skämtar va? :o

Rebecka
Postat 2011-01-23 kl 22:29:22
Blogg: http://sextondeoktober.blogg.se/

Du skämtar va? :o

I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2011-01-23 kl 22:45:32
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

helt rätt Mika! Folk tror att dom vet allt om dig - men dom vet inte ett skit och ska därför inte yttra sig! :)



You go girl!

jessica
Postat 2011-01-23 kl 22:46:18

Hej. Att skaffa barn är den allra mest vuxna sak man kan göra. Oftast är man "vuxen", mogen och redo för det när man skaffar barn. Men du är så ung att du behöver växa in i det och det gör du lättast på egen hand. Du, din kille och er dotter är en familj nu och ni behöver hitta er rytm, iväg ifrån era egna föräldrar. NI behöver få chansen att sluta vara barn och växa in i rollen som föräldrar. Så att flytta hemifrån är nog bland det bästa ni kan göra. Lycka till.

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 22:59:03

Skulle inte tro att du fick det där biff huset lol :9

Mamma 23, son 4
Postat 2011-01-23 kl 23:00:19
Blogg: http://mammmmma.blogspot.com/

Jag flyttade hemmifrån när jag var 14 och jag har klarat mig i alla år :) Mamma å pappa tyckte väl det bara var skönt eftersom jag hade jobb osv.. Plus att jag delade rum med mina syskon i ett hus på landet :)So go for it! Endast du själv som vet om du har råd eller inte!

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 23:02:55

Skulle inte tro att du fick det där biff huset lol :9

madde
Postat 2011-01-23 kl 23:46:01

Eftersom din sambo sa att kondomer var för dyra så kankse man tar för givet att ni är panka. Eller så är ni för dumma för att inse vad man kankse borde lägga pengarna på!

Cecilia
Postat 2011-01-24 kl 00:04:08
Blogg: http://calatalo.blogg.se/

Jag flyttade hemifrån när jag var 16. Visst vi vet inte riktigt nåt om din ekonomi, men folk utgår ju från vad man har hört. Kevin har sagt att han inte har råd med kondomer, hur har han då råd med bostad och barn? Du skrev att ni varit hos soc, det lät väl inte heller allt för bra. Ni gör som ni vill, om du är du, Kevin, soc eller dina föräldrar som står för ekonomin angår inte mig.

Anonym
Postat 2011-01-24 kl 07:25:24

men guuud ska du och kevin flytta ihop??? asså det är verkligen dags för dig att vakna till din bortskämda hora!!! du lämnar ju iväg kelly till din morsa och tar inget ansvar alls!!HAHA!!! KEEP DREAMING!! önskar att slampor som du ba försvinner....

Anonym
Postat 2011-01-24 kl 08:04:35

Du är fan störd din barnunge!!! Hoppas de tar kelly ifrån dig så hon hamnar i en trygg familj som kan ta ansvar för henne, för du är en värdelös mamma!!!

Monika
Postat 2011-01-24 kl 11:14:33

Jag tror aldeles säkert att det kan gå bra att flytta hemifrån som ung. Dessutom kan jag förstå känslan av att vilja vara en egen familj när man har fått barn. Vilket kanske kan vara svårt fullt ut när man fortfarande bor hemma. Samtidigt skulle jag vilja säga att om man har möjlighet att bo hemma och faktiskt vara sina föräldrars barn när man inte är äldre än 15, så tycker jag att man ska njuta av det. Även om man har ett eget barn så kan man behöva få vara tonåring samtidigt. Sen tycker jag att det blir väldigt tydligt hir ung och faktiskt omogen du är när man öäser bloggen. Ert förhållande verkar inte så där väldigt stabilt alla gånger. Som de flesta tonåringar som är kära verkar ni bråka ganska mycket och Kevin verkar göra dig osäker. Fullt normalt och det finns inget alls som säger att det inte kan hålla. Men därifrån att flytta ihop i en bostadsrätt tycker jag känns lite väl förhastat.

Lin
Postat 2011-01-24 kl 11:28:12

För huset på bilden kostar ju inte alls 125,000,000 dollar

tydio
Postat 2011-01-24 kl 13:42:55
Blogg: http://tydio.blogg.se/

HUR kan ni ha råd med ett hus/lägenhet? Ingen av er jobbar ju, ni går i skolan båda två. Man behöver betala kallhyra, värmehyra och vatten bara till själva huset/lägenheten, sen har ni ju inga möbler att placera i huset förutom era sängar och Kellys saker, då måste ni köpa det, sen ska ni ha en massa köksutrustning, då måste ni betala för det och sen ska ni ju ha mat varje månad. Det är mycket man måste köpa och betala för som man inte tänker på när man flyttar hemifrån. Dem ända pengarna ni får nu är ju ditt barnbidrag till Kelly och om du får ditt eget barnbidrag till dig själv och Kevins studiebidrag, som han snart blir utan för den delen eftersom han väl tar studenten ganska snart?



Om era föräldrar betalar så kanske dem gör det nu, men längre fram i framtiden så kommer inte dem vilja göra det längre, min 1:a lägenhet betala min mamma, men sen när jag flyttade ihop med min pojkvän så slutade hon med det, han hade i för sig jobb (och har det fortfarande) så vi klarar oss.



Vi ska ha barn om 13 dagar och vi har fortfarande inte inskaffat allt vi behöver till bebisen p.g.a pengar så tänk till ordentligt innan ni verkligen flyttar, det funkar inte att bo i en fantasivärld där allt fixar sig av sig själv.

Anneh
Postat 2011-01-24 kl 14:58:32
Blogg: http://anneh.blogg.se/

Eh? Ni har ju inte ens råd att köpa kondomer, haha!

Har ni ens nån inkomst förutom SOC, barnbidrag o studiebidrag? Jobbar du? Jobbar din kille? Vore bra om du svarade på frågorna..

Anonym
Postat 2011-01-24 kl 16:14:32

det folk reagera på är att en 15 åring(Kevin pluggar så han tjänar ju inga pengar han heller.) ALDRIG kan ha råd med att lägga ut MINST 4000 kr i hyra + el m.m och sen betala för sig själv och sitt barn om man inte isåfall får hjälp från sina föräldrar... och känns inte det lite fel? Kan ju inte vara roligt för din mamma att behöva betala dubbla hyror bara för att du ska kunna leka mamma pappa barn och hur ska det gå för Kelly när din mamma inte är där?

Lotta
Postat 2011-01-24 kl 17:32:18

Blir lite irriterad när folk klagar över att ni går till soc. Soc hjälper faktiskt till med mer saker än bara pengar. Finns mycket dom kan hjälpa till med. Jag vet. Har fått hjälp där och det behöver inte betyda något negativt. Hoppas det går bra med flytten. Kram till er. =)

amanda
Postat 2011-01-24 kl 17:48:21
Blogg: http://maaaandys.blogg.se/

ååh vad kul . lycka till :)

riktigt bra blogg du har :)

Emma
Postat 2011-01-24 kl 17:55:32
Blogg: http://lifeasemmaknowit.wordpress.com

Man blir verkligen förvånad över hur lite koll vissa har. Socialen hjälper faktiskt till med mer än bidrag och pengar.... suck -.-

divas
Postat 2011-01-24 kl 18:45:03

Tyvärr får jag nog hålla med de flesta, erat förhållande verkar vara skakigt då ni ska tala ut om de ena och de andra hela tiden, sen visa en videoblogg för svenska folket om det är kanske inte direkt smart. Att socialen betalar är säkert inget konstigt, men hade jag varit din mamma hade jag aldrig litat på att du skulle klara det på egen hand, då de verkar som din mamma ställer upp väldigt mycket. Inget ont om dig i detta, men tyvärr ser för mycket barn som hamnar i kläm när barn får barn och deras relation till pojkvännen inte blev som de tänkt sig! Lycka till trots allt.

Eva
Postat 2011-01-24 kl 19:00:19

Åhh herregud, är detta sant? Vart är din mamma?????! Hon hade hjälp dig mer om hon började bestämma mer och ta sitt ansvar som mamma. Och vart är socialen?! Kelly hoppar runt som en jävla jojjo runt er, jag var själv ung när jag fick mitt första barn, men jag tog mitt ansvar, hängde inte med polarna och lämnade bort mitt barn, nej, var hemma, skapade en trygg miljö, jobbade och pluggade järnet! Vad är det för jävla trams du håller på med?! Väx upp nu för fan Innan du förlorar Kelly.

mian
Postat 2011-01-24 kl 19:06:57

Först var jag inpad över en stark tjej som verkar våga vara mamma när hon ju själv bara e ett barn. Men HALLÅ, du blev inte vuxen bara för att du blev på smällen! Sluta leka med din dotters framtid. Stanna hemma för inget förhållande överlever i er ålder!

Jessica
Postat 2011-01-24 kl 20:04:53
Blogg: http://fnissefia.blogg.se/

Hoppas allt går vägen för dig!

Enna
Postat 2011-01-25 kl 01:03:06
Blogg: http://ennizen.blogg.se/

Du ska nog bo kvar hos dina föräldrar.Tills du är så så pass gamal så du kan jobba! man kommer inte så långt utan inkomst,och socialen är knappst någon inkomst!

ELINOR
Postat 2011-01-25 kl 08:40:23
Blogg: http://elinorstankar.blogg.se/

Påtal om ekonomin. Kevin skrev på sin blogg att ni inte hade råd med kondomer.. Så.. Från de kan man ju tänka sig att ni inte har råd med eget boende.

Sara
Postat 2011-01-26 kl 15:15:37
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Skit fint hus :D

bogen
Postat 2011-02-01 kl 23:24:23

Fjortis.se. QQ

Hedvig
Postat 2011-07-11 kl 04:50:18
Blogg: http://gravidforsakring.net

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar