Förlovningsrespons

Postat 2011-02-15 kl 23:59:00


Pratar lite om förlovnings-responsen jag fått + lite kallprat.

emelie francea
Postat 2011-02-16 kl 00:10:58
Blogg: http://franceaemelie.blogg.se/

Tipsa gärna om bra filmer!!!!:D

skulle uppskattas!

emma back
Postat 2011-02-16 kl 00:11:20
Blogg: http://emmabacks.blogg.se/

Har man inge bra att säga kan man lika gärna hålla tyst.. stå på dig och skit i de jävlarna

Sophie Blomqvist.
Postat 2011-02-16 kl 00:25:11
Blogg: http://sophieblomqvist.blogg.se/

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, men herregud detta gjorde min kväll! Helt underbar är du :')

Jennie
Postat 2011-02-16 kl 00:27:33

Usch så vedervärdig du är människa! "äkta kärlek" kan du ens stava till det? Undrar vad SOC tycker om en självskadande mamma med dålig relation till fadern, som dessutom lämnar ungen till mormor jämn.. kanke skulle ta och ringa dom.

amanda
Postat 2011-02-16 kl 00:52:20
Blogg: http://maandiiiss.blogg.se/

grattis till förlovningen! :)

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 01:27:14

Jag tycker inte att du har gjort fel i att förlova dig, men vad som får mig att undra är :

- Är ni verkligen redo att förlova er? Hade ni förlovat er om Kelly inte hade funnits?

Jag svarar nej på båda de frågorna för det är faktiskt sant, jag blir inte provocerad av dig, jag skriver vad jag tycker och JAG tycker att ni går för fort fram, du är bara 15 år gammal och du har liksom 80 år kvar på jorden om inte mer. Jag tycker att du borde tänka igenom allting ordentligt.

kristin
Postat 2011-02-16 kl 01:28:58

fast jag kan inte se någon äkta kärlek, när man bråkar så otroligt mkt som ni gör, slår varandra och att ni redan gjort slut en gång om inte mer?

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 07:47:17

Hahaha! Du ger uttrycket av att vara så sjukt blåst o naiv i bloggen, och än värre äre i videoinläggen.

Sara Bergström
Postat 2011-02-16 kl 08:09:30
Blogg: http://bergstromsara.blogg.se/

Så bra sagt, jag är själv förlovad och det är underbart! Ta ingen skit, visa att du inte bryr dig istället.. Då ger folk upp =)) Du kan bara svara för din kärlek, ingen annan kan göra det åt dig! Du är så stark som är ung mamma, hittat kärleken.. Jag skulle avundas dig istället för att klanka ner på dig! Lycka till, you rock girl!!!

Sara
Postat 2011-02-16 kl 08:17:04

Söta, Du e ju stört skön ;) <3

Och jag håller med dig i allt du sa! Livet blir så mycket bättre med fina minnen ! Grattis till dig och Kevin och pussa på Kelly !

Kram <3

Isabelle
Postat 2011-02-16 kl 08:27:03
Blogg: http://honkallasbella.blogg.se/

Det finns ju vintermyggor, så det kanske är någon av de som bitit dig.



Du är stark Mikaela och det har jag sagt förut, självklart får ni göra en stor grej av förlovningen!

Paula
Postat 2011-02-16 kl 09:46:23

Inget illa menat med du är riktigt tråkig i detta inlägget du pratar ju verkligen inte om nåt intressant.

Molly
Postat 2011-02-16 kl 10:00:54
Blogg: http://mollywood.devote.se

Hahaha du var ju fan rolig i den här videobloggen! Du kanske inte märkte det men :) Kul var den!

josefine
Postat 2011-02-16 kl 10:23:35

hej!

din blogg är jättebra!

men när du videobloggar och hoppar runt så blir det jättedålig skärpa, haha, så det skulle va jättebra om du satt mer stilla! eller hur man ska säga?

fortsätt videoblogga =D

Madde
Postat 2011-02-16 kl 10:24:37
Blogg: http://sotsuracitroner.blogg.se/

Hej.



Du kommenterade i video bloggen om att folk säger att du är ung och naiv och att du är för ung för att veta vad kärlek är.



Och jag kan hålla med att det finns många naiva 15 åringar som förlovar sig och inte inser vad det innebär. Men jag anser att man ska inte dra alla över en kam, alla är inte lika mogna. Jag kan ha åsikter om att man förlovar sig när man har en turbolent förhållande men har inget med ålder att göra. Det är i största allmänhet, men jag säger också det är ni som vet bästa vad ni känner.



Jag tycker du verkar ha mognat i och med Kelly, men jag vet inte hur du var innan, men det är min uppfattning av det jag har läst och jag har läst din blogg i ca 6 månader nu.



Ta hand om dig och familjen =)

Jennie
Postat 2011-02-16 kl 10:29:26

Jag tycker att du är så himla söt, och tycker att du ska strunta fullständigt i om andra skriver dumt om dig. För det är väl självklart att man vill klä upp sig och göra sig fin när man ska förlova sig?! Jag tycker verkligen inte att du ska bry dig om dom, och hoppas att du vet att du är otroligt söt och verkar jättesnäll! :)

Anne
Postat 2011-02-16 kl 10:35:11

Att folk säger "du är för ung för att fatta vad kärlek är", det stör mig rejält.... Bara för att de personerna själva var väldigt omogna när dom var 15 så betyder inte det att alla var det! Jag har varit tillsammans med min nuvarande fästman och sambo sen jag var 14 år, och ja, jag visste redan från dag 1 med honom vad kärlek var!! Vi förlovade oss som sagt när jag var 16 (han var 17), och vi ångrar absolut ingenting. Vi har varit tillsammans i 7 år nu och det blir bara bättre.



Folk får gärna tycka att du och framför allt Kevin är omogna (jag är en av dom), men att skylla på åldern.. Det gör mig förbannad. Det är individuellt, inse folk!

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 10:38:16

vilken röd näsa du hade?

Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!
Postat 2011-02-16 kl 10:41:17
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Men Mikaela lilla gumman, det handlar inte om att folk hatar äkta kärlek för det kan jag sätta mitt liv på att dom inte gör. Det handlar om att du går för fort fram. Ena dagen e det slut, du springer o gör ett brännmärke o två dagar senare förlovar ni er, ser du hur sjukt de låter? Varken du eller Kevin är mogna, inse det!

Tipparn
Postat 2011-02-16 kl 11:28:21

har själv en zylo som bara ligger hemma fick den som ny 1 månad senare fick vi lämna in den på grund av mjukvare fel, så passa dig med att tappa den o skit. nu är den hel men har du nån som vill köpa den säg till

emma
Postat 2011-02-16 kl 12:10:01

din näsa är ILL röd..?:o hahaha

också tänkte jag säga att du va himlans fin på din förvlovning,hoppas ni blir lyckliga osv!

stina
Postat 2011-02-16 kl 12:19:57
Blogg: http://mamma-stina.bloggplatsen.se

Jag tycker att ni gör helt rätt!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans sen vi va 15år (gick i 9an) och nu har vi hus, bil, hund och tre underbara barn!

Man kan hålla ihop hela livet även om man är ung när man blir tillsammans!

You go girl!

Anonym :)
Postat 2011-02-16 kl 12:28:58

Hej !

Jag är verkligen inspirerad av dig , för du är så öppen men jag har några frågor som jag VERKLIGEN hoppas du kan svara på.

När du visste att du var gravid vad tänkte du , vad gjorde du ?

hur reagerade dina kompisar och föräldrar.

du är verkligen en stark tjej som jag verkligen beundrar och som har gått igenom så mycket . själv är jag en tjej som är 15 år och bara när jag läser din blogg och ser vad du har gått igenom så gör det mig stark jag vet inte hur men d ee bara så . go girl :)

ps: din dotter ee så söt har lust o käka upp henne haha ;)

många pussar kramar !

Anna
Postat 2011-02-16 kl 12:38:25
Blogg: http://annalds.blogg.se/

Bry dig inte vad alla säger, jag är glad för din skull :)

Stefanie Inez
Postat 2011-02-16 kl 12:42:28
Blogg: http://stefanieinez.blogg.se/

Du pratar lite som hon receptionisten i välkommen åter :)

sara
Postat 2011-02-16 kl 12:46:43
Blogg: http://ensara.blogg.se/

Jag måste bara säga att du är värd det största medalj som skulle kunna tillverkas!

När jag kollade på ditt videoinlägg så kände jag lycka! Du är verkligen mogen för din ålder och det kan ju ha och gör amed att du blivit mamma. Jag tror att man växer upp och ser livet på ett helt annat sätt!

Dem idioter som slänger skit på dig fattar inte att bara för att man får barn så betyder inte det att livet är slut eller att det är något slags krav på att man måste växa upp helt! Man går ju in på andra tankebanor men samtidigt så är du ung och har din personlighet kvar osv!

Jag har fått en helt annan bild av dig och jag önskar dig all lycka i livet tillsammans med kevin och kelly! Du visar världen att livet är till för att levas!

Kram sara

malin
Postat 2011-02-16 kl 12:46:51
Blogg: http://nightmarecandyy.blogg.se/

glad för din skull. du verkar så lycklig :)

Johanna Ahlerup
Postat 2011-02-16 kl 12:50:42
Blogg: http://johannaahlerup.blogg.se/

Hej Mikaela.

Jag förstår dig till ett hundra procent, du är en super duktig tjej!

Att folk håller på klaga på dig är ju hemskt. - bara för att dom är avundsjuka.



Tycker att de som bara ska skriva elaka kommentarer kan dra!



Kram/ Johanna

fia
Postat 2011-02-16 kl 13:20:39

Tänke bara säga det att jag tycker det är jätte kul att ni har förlovat er:) och att du gjorde dej så fin på eran dag:) önskar er lycka till:)

jennie
Postat 2011-02-16 kl 13:26:04
Blogg: http://j-n-i.devote.se

Grattis så mycket till förlovningen! Jag tycker det är jättefint att du och Kevin är tillsammans! Så fin familj<3

emma från skåne! ;b
Postat 2011-02-16 kl 13:30:49
Blogg: http://bahemmaa.blogg.se/

Gud jag verkligen älskar dina video! Du är så otroligt söt

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 13:52:29

Helt ärligt, är du 100% normal i huvudet? Det verkar som att du är efterbliven, och inte lite heller. Du verkar totalt borta.

Stina
Postat 2011-02-16 kl 13:54:03

Bra sagt! Sta pa dig Mikaela. Manniskor med problem trycker ner andra for att forsoka att fa ner dom pa samma laga, olyckliga niva. Nojda manniskor har inget ngt sant behov.

Fanny
Postat 2011-02-16 kl 14:04:59
Blogg: http://faaannyengberg.blogg.se/

Asså jag är helt svartsjuk på er, ni ser så lyckliga ut.

Och ni är grymt söta tillsammans , :)

och du var jätte fin när ni förlovade er ! de är du annars med men ändå :)

jag tycker att man ska förlova sig när man känner sig redo och det är riktig kärlek. Jag och min kille ska förlova oss snart också :) Jag är 14 men fyller 15 till sommaren , och jag tycker att man inte ska ha en ålder på någonting inom kärlek ! , men de är min åsikt .



Jag läser din blogg varje dag och beundrar dig starkt!



Kramar fanny.



kolla gärna in på min blogg om du vill :)



Hellou Vicky
Postat 2011-02-16 kl 14:18:41
Blogg: http://hellouvicky.blogspot.com

Nice! Asså din personlighet är grym! :) vad man än bloggar om, eller vem som än bloggar är de ALLTID någon som klagar.. I min blogg blir jag kallad fjortis, men whatever liksom..



Dum fråga kanske, men går du fortfarande i 9an? :D

k
Postat 2011-02-16 kl 14:24:50

sluta ta åt dej när folk skriver dumma saker ! fett onödigt att lägga energi på dom ! du har ju för i helvete en unge att ta hand om ! kram

E
Postat 2011-02-16 kl 14:35:50
Blogg: http://aintsosweet.blogg.se/

Så himla bra att du är personlig och dig själv i dina videos! :D

Sara
Postat 2011-02-16 kl 15:06:56
Blogg: http://szetterlund.blogg.se/

Jag tycker att du har helt rätt med att förlovningsdagen ska vara speciell, det Är ju ens egen åsikt om man vill göra det till en helt ordinary dag, men enligt mig ska den dagen vara extra speciell. Inte lika speciell som bröllopsdagen, men speciell, precis som din dag var för dig! :) Är så glad för att det går bra för dig!



Och det med att du är för ung för ett ordentligt förhållande är bara skitsnack! Jag träffade min nuvarande pojkvän ca en vecka innan jag skulle fylla 15, det var kärlek vid första ögonkastet och vi blev tillsammans bara några dagar efter vi träffats för första gången. Och idag, snart 3 år efter är vi lika kära i varandra! Jag fyller snart 18 och vi har stora planer med varandra efter min 18 års dag!



Alla runt omkring är så förvånade för att vi har hållit ihop och fortfarande inte kan tänkas leva utan varandra, och ingen trodde att vi skulle hålla ihop. vilket vi har motbevisat nu. Vi bråkar ibland, men älskar varandra lika mycket för det. precis som du och Kevin.



Så söta Mikaela, lyssna inte på det alla människor säger, inte det elaka eller nedlåtande. Du är stark!!



Skulle bli riktigt glad om du kollade in min blogg och kommenterade den! :)

Linda
Postat 2011-02-16 kl 15:07:38
Blogg: http://livetsomlinda.webblogg.se/

Att folk säger att du är för ung för att veta vad kärlek är så kan dom ta sig i brasan. Jag var 16 ½ när jag blev ihop med min sambo som är 3 år äldre än mig. Vi har bott ihop i 2½ år och varit ett par i 6 år på söndag. + att vi har en 2 månaders bebis ihop.



Mognad är individuellt och ingen kan påstå sig veta hur det är man känner och om det är äkta eller inte.

Sålänge du är Lycklig så strunta i vad alla andra tycker och tänker.

anna
Postat 2011-02-16 kl 15:40:33
Blogg: http://niodagar.blogg.se/

hej! jag kan cirka se 5-6 sekunder på videon ! ;o

Malin o Vera
Postat 2011-02-16 kl 15:43:33
Blogg: http://stattus.blogg.se/

Älskar din blogg:)

BTW vilken undebar röst du har, haha, det kanske låter lite konstigt men älskar den<33

Kram på dig^^

Matilda<3
Postat 2011-02-16 kl 15:43:41
Blogg: http://purpeltilda.blogg.se/

Hej ! Tittade på ditt filmklipp och jag tycker verkligen att din blogg är super och att du är en bra förebild för andra som har det som du.

Din frisyr va jätte fin och det va klänningen med :)

Hälsa Kelly och ha det bra!

anna
Postat 2011-02-16 kl 15:46:02
Blogg: http://niodagar.blogg.se/

nu kunde jag se filmen ! haha :D

Wilma
Postat 2011-02-16 kl 15:55:39

Jag vet att d inte kmr bli glad över det här: Kissie har skrivit det: http://spotlife.se/hotspot/kissie-micah-ar-korkad/

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 16:23:28

kan man födda barn när man bara e 14 år gammal inte för att vara elak men det är det konstigaste jag någonsin sett!!!!

Erica
Postat 2011-02-16 kl 16:53:53

Du är störthärlig tjejen!

Ta hand om dig!

Kram

CARRO
Postat 2011-02-16 kl 17:03:05

hejsan, jag tycker absolut att du ska ta åt dig! jag är precis som dig dock inte ung mamma, men jag skulle gärna vilja. men jag är förlovad jag var 14 när jag träffade min kille 15 när vi förlovade oss och nu är vi 17 nu. vi fick väldigt många negativa komentare angående det och bla bla ni måste gifta er om ett år och så, men jag tycker att det är helt indeviduelt ingen i hela världen kan känna det ni och vi känner så är det bara, och den biten att ni bråkar, brakar man inte i ett förhålande så är det något fel, antingen ger den ena partnern med sig hela tiden eller så är någon inte trogna.



kram en trogen läsare:)

Ida
Postat 2011-02-16 kl 17:16:08

haha micah!!! du har gjort min kväll.. jag satt och småskratta lite år videon men du är bäst ska du veta

Du värkar vara en helt underbar tjej !! <3

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 17:21:46

grattis till förlovningen, glad för din skull !



din blogg är super intressant att läsa!

CEJS
Postat 2011-02-16 kl 17:23:27
Blogg: http://nattstad.se/cejs

måste tillägga alla som påstar att hon är för ung för att förlova sig, att hon inte är mogen.



bullshit, säger jag för det finns 20-30-40 åringar som inte ens är mogna nog att förlova sig eller ha barn.



men till dom hade ni inte sagt ett skit till eller hur ?



så sluta vara så negativa, låt tjejen vara.

Saara
Postat 2011-02-16 kl 17:31:40
Blogg: http://flickansaara.blogg.se/

Du verkar vara en jätte mysig tjej med hjärtat på rätt ställe! Skit i alla fega personer bakom skärmen som skriver elaka saker till dig.

Nina
Postat 2011-02-16 kl 17:48:46
Blogg: http://skoskaf.blogg.se/

Oj, äntligen pratade du med din vanliga röst! Förut har du alltid gjort till rösten och pratat väldigt ljust. Inget illa menat alltså, jag skulle bara säga att du låter mycket mognare med den här rösten! Kram!

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 18:34:32

Vill bara säga att jag har läst din blogg ett tag och jag har tyckt du är så sjukt töntig många gånger, självklart har jag gillat bloggen annars skulle jag inte fortsatt läsa den men ofta har jag irriterat mig på dig, men i dina senaste kommentarer och videoinlägg har du växt så mycket som människa enligt mig från de tidigare i din blogg. När ja såg det här video inlägget så tycker jag att du är väldigt mogen med en sjukt bra syn på livet och hanterar saker väldigt vuxet och ansvarsfullt! :D Ville bara ge dig en eloge för du har verkligen vuxit mycket i mina ögon den senaste tiden! :D Lycka till med allt!

Jossie
Postat 2011-02-16 kl 18:37:11
Blogg: http://linneajosefines.blogg.se/

Aaaw vad söt du är! Blir så glad att du skiter i vad andra säger och att du har så fina åsikter när det gäller kärlek och att göra en stor grej av förlovningen. För det är en stor grej liksom, varför inte ta till vara på det och göra något fint av det!

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 18:39:48

Jag tycker du är så sjukt cool!

Allvarligt, bry dig inte om andra, du är redan så awesome som man möjligtvis kan bli!:3

alex
Postat 2011-02-16 kl 18:50:09

det är inte äkta kärlek om han dumpar dig om och om igen, de kommer inte hålla

Kvinna
Postat 2011-02-16 kl 20:03:50
Blogg: http://gemigkraft.blogg.se/

ytterst intressant

Sophie Blomqvist.
Postat 2011-02-16 kl 20:05:18
Blogg: http://sophieblomqvist.blogg.se/

Läste igenom alla kommentarer och jag står inte direkt på någons sida. Jag tycker att det var modigt utav dig att behålla Kelly, men samtidigt har du ju varit lite oansvarig då du blev gravid den andra gången. Dock ska jag inte säga något, är ett halvår yngre än dig och har ju inte någon aning alls. Inte enligt de andra dumhuvudena som läser din blogg, de har inte någon aning alls. Stå på dig! Kram.

Jessica
Postat 2011-02-16 kl 20:10:49
Blogg: http://jessiccabjoorklunn.blogg.se/

Jag tycke det är kul att ni gör något stort av förlovningen.

Och det som man gör något större av kommer man ju ihåg bättre (:

Jag gillar att du kan älska någon/något så mycket som du gör fast du bara är 15år.

Älskar allt med din blogg! <3

Gaby & Emma
Postat 2011-02-16 kl 20:15:04
Blogg: http://viflummar.blogg.se/

Du är så jävla underbar mikaela!

Älskar dig och kelly!

Line
Postat 2011-02-16 kl 20:23:12
Blogg: http://liinedalen.blogg.se/

hahahah "vart var jag nu igen? gegamojja?" du är så sööööt :D

Jag fattar inte hur folk inte kan tycka om dig...

kram <3

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 20:30:46

HAHAHAHAHA, det här gjorde min kväll! Du inser inte hur blond du verkar, men de var väldigt roligt, jättegulligt var det! Fortsätt så.

Jag tycker att det var lite konstigt att ni förlovade er två dagar efter att ni gjorde slut men jag vet inte hur ert förhållande är annat än i bloggen, men är du och kevin lyckliga är det huvudsaken! Tack för den underbara video bloggen!

M
Postat 2011-02-16 kl 21:18:54

Du får så mycket negativa kommentarer så jag tänkte bara tala om att jag oxå var 15 när jag förlovade mig. Vi bor 30 mil ifrån varandra, när vi hade varit ihop i ett år förlovade vi oss, idag har vi varit tillsammans i mer än fyra år, och vi ska flytta ihop så fort jag tar studenten i juni. Vi har aldrig bråkat, vi är lyckliga och vi kan inte leva utan varandra. Jag förstår de som tycker att ni går för fort fram och så vidare. Men alla gör vad dom vill och ska inte behöva påverkas av andra. Kanske märker man att sitt val var ett misstag i framtiden, kanske inte. Det är av misstagen man lär sig. Lycka till med ditt liv, det är du som bestämmer över de :)

Nadja
Postat 2011-02-16 kl 21:22:20
Blogg: http://nadjas.se

Så söt du är när du pratar! :)

Rebecca
Postat 2011-02-16 kl 21:44:10
Blogg: http://rebeccalaager.blogg.se/

Tycker du är stark :) Och folk borde inte säga att du inte har någon aning om vad äkta kärlek är... jag menar, du har ju varit med om så mycket, och jag vet inte ens om jag hade klarat av allt det ;o Folk borde se upp till dig mer :)

Nicole
Postat 2011-02-16 kl 22:21:15
Blogg: http://monkeyseemonkeydo.devote.se

Haha förlåt, ta inte illa upp nu men jag undrar bara om du har något fel alltså typ aspberger eller något sånt? För det känns som att något är lite off med dig.. ;O

Nicole
Postat 2011-02-16 kl 22:21:39
Blogg: http://monkeyseemonkeydo.devote.se

Haha förlåt, ta inte illa upp nu men jag undrar bara om du har något fel alltså typ aspberger eller något sånt? För det känns som att något är lite off med dig.. ;O

?
Postat 2011-02-16 kl 22:51:36

asså jag fattar inte vad folk har för problem med att någon vill förlova sig , det kan man väl göra om man vill :O jag säger bara att det är några idiot singlar där ute som inte har upplevt äkta kärlek , som kommenterar dom där dumma kommentarerna och jag vill bara säga att man behöver ju inte kommentera det !

HAR NI HÖRT NÅGOT SOM KALLAS PAPPER OCH PENNA !

alla som kommenterar dumma saker kan ju skriva dom kommentarerna på ett papper och hålla det för sig själv !!



men annars vill jag bara säga att jag gillar din blogg :) och Kelly är super söt :D och så gillar jag när du videobloggar ;D

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 22:55:49

Du var jätte fin på förlovningen :)

M
Postat 2011-02-16 kl 23:22:54

får du ofta myggbett mitt i vintern ???

mikaelaa
Postat 2011-02-17 kl 00:29:36
Blogg: http://bahmycket.blogg.se/

Du ska fullständigt skita i vad alla säger! Du om någon måste veta vad kärlek är hallå du är mamma! Mammor förstår kärlek riktigt bra i och med det att du just har ett barn som betyder allt för en. Sen håller jag med om det andra skriver att vissa 15 åringar är omogna men du är deffenitivt inte en av dom och det hör man då du pratat om Kelly och Kevin. Du är grymt stark & jag önskar dig all lycka i världen. You go girl!

Malin
Postat 2011-02-17 kl 02:40:56
Blogg: http://lunsan.blogg.se/

Herregud, klart man ska klä upp sig och göra sig precis så vacker man vill vara på en sån stor dag. Eller, spelar ingen roll vilket dag det är. Precis som du säger: lev varje dag som du vill för du kommer minnas den reste av livet sen om du gjorde den bra!!



Kör på bara!

Jessika
Postat 2011-02-17 kl 09:58:38
Blogg: http://f-freak.blogspot.com

Grattis till förlovningen!

Jag är en av dem som hatar "fjortistförlovningar" men det är ju skillnad på att vara ung och förlova sig och att förlova sig bara för att...

Jag har läst din blogg några gånger och jag tror verkligen att denna förlovningen var av kärlek. Och då spelar ålder ingen roll, så stort grattis ännu en gång :)



När man vet vad kärlek är har ju inte med ålder att göra, utan bara när man upplever den. Jag är 19 och nygift, skitlycklig! Blivande mamma. Vill folk snacka skit är det deras problem. Du verkar vara en toppentjej som verkligen bryr dig om ditt barn och som vet vad kärlek är! Gör en stor grej av allt tjejen! :D

Michelle
Postat 2011-02-17 kl 14:08:14
Blogg: http://mmichaa.blogg.se/

Grattis till förlovningen! Jag har också förlovat mig ung =) dock inte så länge sen..mindre än ett halvår sen ;P Hihi'



skit bra blogg, du är en förebild för många! =)

moa
Postat 2011-02-17 kl 15:00:37

hahah du är skön :D

du är jättesöt mikaela! och har en ursöt dotter

lycka till med allt!

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 16:30:50
Blogg: http://hnv.blogg.se/

Det är nog första gången jag kommenterar din blogg, och jag måste bara fråga.. Ta det inte på fel sätt nu, men går du på något? Du är ju helflummig, pratar osammanhängande och grejer.. Visst kanske du är trött, men varför bestämma sig för att videoblogga när man inte ens fattar va du snackar om? Hahha..

Erika
Postat 2011-02-17 kl 17:35:33
Blogg: http://erikadahlman.blogg.se/

"Min hjärna är geggamojja efter dagen" Haha, du är så härlig.



Jag brukade inte kolla på dina videobloggar förr, men denna videon fick mig att skratta. Jag satt säkert som en dårfink och garvade när du sa det där om geggamojja. Du är inte bara rolig, du är också bäst!



Det finns bloggare där ute i Sverige som säkert uppdaterar mer än vad du gör, men skitsamma, du skriver om saker som man längtar efter att få läsa. Jag behöver inte veta om du åt spenat till lunch eller inte. Jag vill läsa om dig, Kelly, och Kevin. Om ditt liv, och vad du tycker. Din åsikt. Det är det som din blogg handlar om. Vad du vill göra i livet.



www.micahs.se handlar inte om Mikaela, tjejen som blev gravid när hon var fjorton.

www.micahs.se handlar om Mikaelas vardag, hennes liv, och hennes underbara sett att leva det!



'Cause you're amazing, just the way you are :)

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-17 kl 17:42:27
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Haha! Superkul! Du är helt underbart gullig :D Nu vet jag vart Kelly fått det från :D

Mia -Livet i Göteborg
Postat 2011-02-17 kl 20:59:38
Blogg: http://mariagraaf.blogg.se/

Men gud! Låt henne vara!! Visst, jag tycker man BARA ska förlova sig om man ska gifta sig och man är inte redo för det som 15år men LÅT HENNE VARA! Det är väl hennes ensak! Hennes och Kevins!

Och ni vet inte hur deras förhållande är! Ni läser i hennes BLOGG. Ni vet inte sanningen! Så back off och låt dom vara! Om dom vill förlova sig: LÅT DOM GÖRA DET och låt dom va!!!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 10:50:11

Ni kasnke är lite för unga men om NI nu tycker att ni är redo, så grattis till förlovningen :) Hoppas ni har får många bra år tillsammans och med Kelly !

jonna
Postat 2011-02-18 kl 11:18:30

tummen upp till hnv.blogg.se, tänkte precis fråga samma sak är du full eller? helvete asså får ont i själen av att se och lyssna på dig...

karianne
Postat 2011-02-18 kl 12:47:56

du är jättesöt mikaela! och har en ursöt dotter! <3

JohannaStenroos
Postat 2011-02-18 kl 15:54:28
Blogg: http://jstenroos.blogg.se/

va kul att du har börjat videoblogga mera! :) man får se en annan sida av dig, eller man lär känna dig bättre om man säger så :) du börjar bli bekväm framför kameran, det syns :) kul! :D

LiNN
Postat 2011-02-18 kl 16:05:04

haha, förlåt micah , men du låter lite full i videon.. ta inte illa upp för jag tyckte den var jätteskoj! älskar din blogg och grattis till förlovningen. krama kelly från mej.

Ninni
Postat 2011-02-18 kl 16:11:17
Blogg: http://danceelin.blogg.se/

du är så jävla skön! keep goin' girl !!



och asså, jag förstår mig inte på alla elaka kommentarer folk faktiskt får ur sig.. så himla onödigt! men du är underbar, forsätt kämpa!



btw, jag har också myggbett.. random! o_O

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 18:15:58

Varför förlovade jag mig inte med dig? puss

Haha! Älskar det!

Anonym
Postat 2011-02-18 kl 22:03:50

jag tycker du är helt fantastisk som vågar tro på att er kärlek kommer hålla för evigt. jag är själv 15 och skulle aldrig våga tro att min kärlek kommer hålla hela livet ut..

men antar att det är för att jag blivit sårad så många gånger innan..

men nog prat om mig den här bloggen handlar om dig och jag avundas dig micah jag skulle villja vara som dig, våga tro på att kärleken håller livet ut! you rock girl!!!

lycka till i framtiden!!

frida <3
Postat 2011-02-18 kl 22:16:29
Blogg: http://fffridass.devote.se

du kan visste känna kärlek :)

jag säger grattis till er båda !

lycka så mycket till !

och när jag först fick min mobil (har en likadan som dig fast i svart) försökte jag sätta in usb i datorn.

men det hände inget , men syrran har visat mig att man ska göra som du visade just.

älskar din blogg mikaela , du är sjukt stark !



kram & pussa på kelly !

fannie
Postat 2011-02-19 kl 12:29:28
Blogg: http://absolutfannie.blogg.se/

Skit i dem helt och hållet, du är säkert världens bästa mamma & det är nog inte vilken 14-åring som helst som skulle klara att göra det du har gjort.

Det är ditt liv & du gör precis vad du vill med det, försök att inte bry dig om vad dem skriver!

Sen det med att dem tror att du går på någonting? eller varför du videobloggar när du är trött, det handlar bara om självsäkerthet. Säkert alla andra tjejer som fixar sig för det & håller på, men varför får man inte göra ett videoinlägg när man är trött? Det är din blogg mikaela, du gör precis vad du vill med den. Glöm aldrig det!

& det dem säger om att du är off? det är dem som klagar hela tiden, ta inte åt dig. Du är väl bara allmänt trött, herregud du har ett barn, du går i skola, du kämpar med livet som 14 år, hade dem gjort det, hade dem varit i dina kläder hade dem nog inte klarat av det ;)

kram

Fannie
Postat 2011-02-19 kl 12:35:25
Blogg: http://absolutfannie.blogg.se/

Gumman!

Bry dig inte om vad dom säger, hade dom varit i dina kläder idag hade dom fan inte klarat av det heller, du klarar av det kanon & du verkar vara världens bästa mamma!

Du går inte på någonting, du är bara allmänt trött efter att ha ett barn, gå i skola och reda upp allting som 14 år, det hade varit sjukt om du typ pigg efter detta.

Sen skriver dem att du är off på videon? Bry dig inte, det är sent på kvällen & du har kämpat hela dagen, och du gör inlägget precis när du vill, det är din blogg mikaela glöm aldrig det :)

Försök att skratta åt dem som skriver taskiga saker om dig, för det är fler som gillar & stöttar dig i detta! Dem skriver så för att dem vet att du tar illa upp, bry dig inte så komenterar dem inte!

Du förlovar dig i vilken ålder du vill, om du så skulle vilja 2 år & göra det så gör du det, fine om dem har sina åsikter om dig & din förlovning, men nu är det inte DOM det är du oh om dem säger att du är för ung, vad bra då gör inte dem det för 'ung' vilket jag inte tycker du är.

Du är fantastisk mikaela, göra allt det du gör som 15 år är otroligt!

kramar

sofia
Postat 2011-02-19 kl 13:00:48

"vem hatar äkta kärlek"

hahahahah lilla flicka, du gjorde min dag. Kallar du det äkta kärlek när du blir tvungen att göra illa dig själv för att du och din kille bråkar? Du borde verkligen ha tänkt lite innan du gjorde videon för som du sa, nu skrattar halva sverige åt dig dock så gör dom det för att du är så dum, du förstår inte vad du går miste om. Okej jag förstår att man inte vill göra abort, men när du blir gravid, igen, på grund av samma orsak då visar det bara att du inte är mogen att ha barn, vara förlovad och samtidigt sköta skolan. Sanningen svider, i all fall, hoppas du tar tag i det här och inser vad du gör/har gjort fel och rättar till det för det här är pinsamt.



puss

Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog
Postat 2011-02-20 kl 11:26:37
Blogg: http://spindeltjejen.se

Men vännen.... äkta kärlek och förlovning håller oftast mer än 5 dagar..... =(

Jag hoppas att du träffar på ditt livs kärlek när du blir "äldre" och tar hand om dig.

Kramis

22år och 3-barnsmamma
Postat 2011-02-20 kl 16:41:44
Blogg: http://nattstad.se/princessofsweden

Du är jättegullig i dina videos och du var jättefin på förlovningsdagen.

Dom som klagar på dig är avundsjuka och önskar dom hade allt som du har.

Folk gjorde likadant mot mig när jag fick mitt första barn, nu med tredje är det fortfarande gamla tanter som som öppet säger någon ful kommentar, men jag skrattar bara inombords för dom vet ingenting :)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar