Egentligen skulle vi till soc idag

Postat 2011-02-16 kl 22:21:14

Egentligen skulle jag och Kevin till Soc idag (vi har ju bett om hjälp för BVC ville att vi skulle få det av soc), men dom hade ju avslagit det så vi tyckte det inte var någon ideé att gå till mötet idag. Vad ska vi göra där liksom? Prata med någon psykolog för ingenting? Vi behöver inte ens en psykolog, vad ska vi prata med dom om? Vad hjälper det att vi går på onödiga möten och pratar med en psykolog om ingenting och bara slösar tid?
fattar inte.. Dessutom kan inte Kevin komma klockan 4 till sollentuna, för han slutar 3 i skolan, och han har sagt att han inte kan på skoldagar.

Är inte på så bra humör.. PMS. så här ser jag ut osminkad och trött

Korpen
Postat 2011-02-16 kl 22:31:28

"Prata med någon psykolog för ingenting?"

Nej, prata med en psykolog för att du är labil.



Ta brännmärket t.ex, ingen stabil människa vänder sig till att skada sig själv så enkelt.

Och skulle du inte känna att det vore skönt att tala om ditt överfall? Istället för att behålla det inombords.

Du och Kevin bråkar ofta.. Du nämner att slag är inblandat. Det är inte bra för ett litet barn att vistas i en sådan miljö.



Det är bara ett par exempel. Säger inte detta för att trycka ned dig, utan snarare att putta dig i rätt riktning.



Acceptera hjälpen du får. För din, Kevins och Kellys skull.

Linn
Postat 2011-02-16 kl 22:32:11
Blogg: http://tjockkatt.webblogg.se/

Jo, du är i stort behov av en psykolog. På allvar.

charina
Postat 2011-02-16 kl 22:33:14
Blogg: http://theasylum.blogg.se/

Om det är något viktigt möte så kan man ju alltid.

Varför skylla på skolan när han bara kan ta ledigt?

Amanda w
Postat 2011-02-16 kl 22:34:01
Blogg: http://amandasarawestman.blogspot.com

Hej tjejen! Älskar din blogg gumman. Undrar en sak bara - saknar inte du din gravida mage? jag har alltid tyckt att det värkar mysigt med en liten boll till mage, är det så? :) taksam för svar. <3

Jennie
Postat 2011-02-16 kl 22:35:00

Herregud vad blåst du är. Vad ni skulle hos SOC? Ja.. tillexempel så kan du prata om att du skadar dig själv, lämnar Kelly hemma jämnt, har förlovat dig med en person som du alltid bråkar med och om att ni slår varandra och skriker på varandra. och att Kelly kanske inte alltid har det ås bra, tänker du på Kelly ibland eller du tänker bara på dig själv?! Stackars barn.

Julia
Postat 2011-02-16 kl 22:38:37
Blogg: http://juliamarias.blogspot.com

hjälp mig så blir jag jätteglad!

Du har inte alla tomtar på loftet.
Postat 2011-02-16 kl 22:41:09

Vilken händelserik dag Mikaela!



Först är du på skidåkning med klassen, sedan till tingsrätten med ditt egenfotade bevismaterial (och till trots att rättegångar aldrig äger runt sådär sent på eftermiddagen!) Och sedan skulle ni på soc 30min innan rättegången FÖR ATT PRATA MED EN PSYKOLOG!



Jisses vad vass i huvudet du är när du dessutom inte visste att ni skulle prata med 1 eller flera SOCIONOMER som vill veta hur du och Kevin är som FÖRÄLDRAR. Har du glömt att du har fött barn redan?

BVC har uttryckt en ORO och vill därför att ni ska FÅ STÖD OCH HJÄLP SOM FÖRÄLDRAR.



Skärp dig, fjortis!

Emma
Postat 2011-02-16 kl 22:41:37

Aj, aj, aj... det är det sämsta du kan göra. Tonårstrotsa myndigheterna alltså. You're in deep trouble, miss. Svälj inbillningen att ni klarar er själva och inse att ni behöver hjälp.

Tess
Postat 2011-02-16 kl 22:42:37
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Om man bara struntar i möte med soc så kan de vilja utreda närmare. Så snälla ta ansvar och gå dit!

Jen
Postat 2011-02-16 kl 22:46:39

Om ni inte går på möten hos soc så ökar risken för att dom ska ta Kelly ifrån er!

linda
Postat 2011-02-16 kl 22:49:43

Det beror ju på vad för hjälp du behöver? behöver du hjälp med kelly. tyvärr ända d igentligen kan erbjuda e hjälp i hemmet. o de vill man kanske ej ha de där snokande de kan ju inte göra mkt där ändå. o de kan knappast ej passa henne åt dig. det finns avlastningsfamilj eller stöd familj. det e typ en familj som har henne kanske några timmar ibland, en familj du kan ha alltid. tex en familj som kan passa henne när du e i skolan osv. men mtt råd e bara chilla ta det lugnt. stå ut. iaf när hon är 1 år kan hon börja småt på dagis några timmar., det blir bättre nu när sommaren kommer man blir gladare o positivare;) en annan sak e att har man möte på soc bör man gå man kan ej säga som kevin tyvärr har skola. eftersom det rör ju som om er dotter. men mikaela jag tänkte på en sak varför går du inte på baby träffar finns ju andra mammor o små barn. o sen när hon e lite större finns öppna förskola. kram linda

Ina
Postat 2011-02-16 kl 22:55:09
Blogg: http://www.nogg.se/jessina

EBB - En ung bruds bekännelser
Postat 2011-02-16 kl 23:02:54
Blogg: http://enbrudsbekannelser.blogg.se/

Hjälp med vad?

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 23:13:17

Jag förstår inte vad alllt handlar om

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 23:13:52

? VA? Kan du förklara en gång till?



ps. Du var söt på bilden <3

Kicki (Kickiks)
Postat 2011-02-16 kl 23:16:46
Blogg: http://kickiks.blogg.se/

Tycker ändå du ser söt ut :)

josé alvarez dos santos da silva júnior
Postat 2011-02-16 kl 23:30:39

så du behöver ingen psykolog? LOL

Tess
Postat 2011-02-16 kl 23:48:37

Men varför tyckte BVC att ni behövde hjälp av Soc då? Usch sånt där hatar jag, vissa människor får för sig att man behöver hjälp och typ kräver att man ska söka hjälp osv, prata med en psykolog eller liknande, trots att man själv känner att det tar emot, att man inte alls behöver.. Jag VET, har varit med om det några gånger. Såå irriterande!

Känner man att man behöver hjälp eller att få prata med någon, då kan man väl fixa det själv. Man ska inte behöva känna sig tvingad liksom. Så jävla dumt.. Man vet ju själv om man behöver hjälp eller en psykolog, eller inte.

Varför tyckte BVC att ni skulle till Soc, vad var anledningen?



Tycker du verkar vara en väldigt bra mamma till Kelly. Lycka till i fortsättningen. :)

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 00:33:41

Vem lägger ut en sådan förskräcklig bild?

Lisa
Postat 2011-02-17 kl 01:07:44

Eftersom du har ett självskadebeteende och du och Kevin bråkar mycket så anser jag att ni behöver psykolog. Hoppas att soc gör en ordentlig bedömning och ser till att ni får hjälp.

elin
Postat 2011-02-17 kl 06:52:41

psykologer är bra! jag trodde inte heller dem hjälpte och jag ville inte gå dit.blev dit tvingad. men nu skulle jag inte klara mig utan min psykolog. det är värt ett försök. för det är jätte skönt att prata av sig på någon ibland. någon= någon du inte känner!!

sandra
Postat 2011-02-17 kl 07:10:54
Blogg: http://sandrainkila.blogg.se/

men det är väl bara öppet på vardagar?

Sara
Postat 2011-02-17 kl 07:46:45

Ni behöver ingen psykolog?

När man lider av självskadebeteende är man i STORT behov av psykiatrin, om man dessutom slår varandra och bråkar så mår man inte dåligt av att få hjälp av någon utomstående.



Att du förnekar att ni behöver hjälp visar bara på att du/ni är mycket omogna. De som INTE behöver hjälp går dit med öppna sinnen, de som behöver hjälp förnekar det....

erika
Postat 2011-02-17 kl 07:57:22
Blogg: http://elvismammans.blogg.se/

hej hej god morgon, jag läste att ni skulle till soc, men struntade i att gå. det. jag tycker inte det är onödigt jag skulle ha gått ändå för man ska tacka för all hjälp man kan få av en psykolog. det är bra att prata ut om saker o ting för en utomstående som kan ge bra respons o tips. jag skäms inte för att jag går hos en kurator, det är skit bra. man pratar ju om allt som kan vara jobbogt när man är förälder o speciellt jag som har barn med speciella behov. jag går på en massa olika doktor besök o ibland känns det helt i onödan för vi har gjort det så många gånger men det är aldrig önödigt, man måste gå, då får man se till att gå också. och prioritera det. hoppas du ringde iaf o sa att ni inte kom. för annars tappar de respekten för dig om du inte ringer och förklarar varför ni inte gick. hoppas du förstår vad jag menar. att det inte alltid är önödigt. jag vill bara att du ska få en bild av att det är viktigt trots allt.

men du grattis till förlovingen mysigt o härlig känsla jag vet=)

Nina
Postat 2011-02-17 kl 08:06:25
Blogg: http://skoskaf.blogg.se/

Hmm... Du borde kanske gå till psykologen, du verkar ju inte må så bra? Kramar till dig och Kelly!

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 08:13:36

vill bara rätta dej lite grann, soc är inte psykologer. jo, jag vet eftersom jag har en förälder som jobbar på soc! :)

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 08:22:30

Jag vet vad soc kan hjälpa er med och det är att ta hand om Kelly för det gör kan ni omöjligtvis göra med tanke på att ni lämnar bort henne så mkt och du är självmordsbenägen och med tanke på hur ofta ni bråkar och du säger att du inte har något att leva för stackars Kelly som har en mamma som säger såna saker!!

Du får skylla dig själv at folk säger vad dem tycker deu väljer att ha din blogg offentligt om du bara vill skriva för dig själv skaffa lösenord eller skriv inga privata saker i bloggen men det handlar inte om att skriva för sig själv du vill ha uppmärksamheten ovasett om den är bra eller dålig!!

pexis
Postat 2011-02-17 kl 08:41:00

Du liknar hon i mamma mia amanda nånting

Jen
Postat 2011-02-17 kl 08:44:52

Det är ju SJÄLVKLART att du/ni behöver psykologhjälp, framför allt med tanke på dina självskadeproblem. Och sen kan man åka från skolan någon timme tidigare någon gång ibland för en så viktig sak. Att Kevin inte skulle kunna gå till soc på skoldagar handlar om att han inte VILL gå.

UNG tvåbarns mammasom fått nog av din barnslighet!!
Postat 2011-02-17 kl 08:56:12

Kanske är en idé att gå till en psykolog för er två då du bränner dig bara för ni gjorde slut...

Vist det gör verkligen ont osv JAG VET men va fan bränna sig come on!



Ni skulle behöva lära er att behärska er själva!

Man behöver inte vara helt spyko för att gå till psykolog många mammor där jag bor går till en kurator för å snacka av sig......



Men iof jag gilla dig i början som fan de verka så himla stark och mogen men ju mer jag läser ju mer har jag insett vilken omogen liten tonåring du är!



Jag var SEXTON när jag fick min första och jag säger bara omg konstigt att ni får behålla henne!

Du MISS SKÖTER HENNE FÖR FAN!!!!!!

TÄNK PÅ DIN DOTTER OCH INTE PÅ DIG SJÄLV!!!!!

Man kan inte åka runt med buss och tunnelbanor mitt i nätterna men en liten, den behöver vara hemma med DIN mamma och få trygghet!!!

Marie
Postat 2011-02-17 kl 08:58:49
Blogg: http://divinemarie.blogg.se/

Du är jättefin osminkad och trött, fördelen med att vara ung ;)

Vilken liten sötnöt till bebis du har

Lycka till

Amanda
Postat 2011-02-17 kl 09:01:50

Hejsan. Varför har ni en tid där om ni hade fått avslag? Men jag tycker så här att har man barn då ska man beteé sig vuxet. Han får ju ta ledigt nån timme innan han slutar skolan så att han hinner till mötet. De få man ju göra då man jobbar med. Jag fick mitt första barn då jag va 17 år så är dom sjuk eller att man måste på bvc eller något så är de ju bara att ta ledigt så att man kan fara.

anonym
Postat 2011-02-17 kl 09:06:29

"rata med någon psykolog för ingenting? Vi behöver inte ens en psykolog, vad ska vi prata med dom om?"

Öööhm, ditt självskadebeteende kanske är värt att prata om?

Frida
Postat 2011-02-17 kl 09:15:56

Kan bara säga att det är fruktansvärt bra att prata med en psykolog! Gjorde det själv i samband med att jag fick barn av olika anledningar. Det är ta mej fan det bästa jag någonsin gjort! ALLA borde ha en egen psykolog att gå till ibland.

Elin Gabriella - Mops & Chihuahua
Postat 2011-02-17 kl 09:19:54
Blogg: http://elingabriella.blogg.se/

Jag tror ändå att det kan vara bra och skönt att prata med någon om man väl får chansen. Det är ju fakitkst en stor, viktig och tung uppgift att ta hand om ett litet barn. Kram och lycka till!

sofi
Postat 2011-02-17 kl 09:20:32
Blogg: http://sofivanha.blogg.se/

Micah du vet väl att dom utreder ärenden på de sättet? du/ni kanske inte riktigt har varit klar med vad ni är berättigad till. Jag har själv varit tvungen att gå på soc en gång i tiden när jag var yngre. Så de där mötet som ni inte gick på kanske hade vart en stor chans att få de ni behöver. Ansvar är alltid ett ansvar.Menar inte något illa med de här missförstå mig rätt.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 09:24:20

Men varför ska ni inte prata med en psykolog??? Tycker det låter som en jätte bra ide!



Ni verkar ha det lite kämpigt ju, och att hålla på o bitch slappa varandra och bränna sig själv är inte vidare sunt...

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 10:10:03

jo ni behöver hjälp! stackars kelly att ha såna föräldrar som ni.

Anna
Postat 2011-02-17 kl 10:10:44

OM ni blivit kallade till Soc bör ni gå på de mötena! Bara för ert eget bästa så de inte slänger det tillbaka på er!

mallo
Postat 2011-02-17 kl 10:43:07

är det något ni behöver så är det nog verkligen att prata med en psykolog,du har fått såå många kommentarer om att folk ska anmäla erat föräldraskap till soc,då kanske det är bra att visa att man bryr sig och går dit.

Isabelle
Postat 2011-02-17 kl 11:00:49
Blogg: http://honkallasbella.blogg.se/

Du är lika vacker ändå!

Rebus
Postat 2011-02-17 kl 11:05:50

Vafan är du för en jävla idiot egentligen?

Du skiter i att gå på Soc-möten bara för att DU tycker det är onödigt, men det spelar tammefan ingen roll om DU tycker det är onödigt för SOC gör det verkligen inte.

Du din jävel tänker BARA på DIG själv och SKITER i DIN dotter, du prioriterar att åka skidor med dina vänner istället för att ta hand om DIN dotter.

Du borde få fittan igen sydd så att du aldrig mer kommer kunna sätta ett barn till världen och förstöra dess liv också.



Du ditt jävla as skulle ha tänkt på Kelly och gått till Soc, men det var viktigare att skriva ett jävla inlägg om varför du INTE borde gå dit.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 11:44:51

Vilket socialkontor har öppet på helger? Ska ni gå måste ni ju göra det på en skoldag oavsett vad.



Och jo, ni skulle behöva psykolog båda två. Titta bara hur dina händer ser ut till att börja med..

Grey
Postat 2011-02-17 kl 12:20:04

Inte behöva psykolog?! Med tanke på ditt självskadarbeteende skulle jag hurra om jag var du om någon erbjöd psykologhjälp! Och att skita i att gå på möten, visar hur lite du egentligen bryr dig dom ditt och Kellys liv!

anna, som hatar dig
Postat 2011-02-17 kl 12:46:05

du behöver visst en psykolog för du är ju för fan störd i huvudet

Anna
Postat 2011-02-17 kl 12:47:04
Blogg: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Jag tycker att ni ska lyssna på BVC och försöka få hjälp i era föräldraroller.

Erica
Postat 2011-02-17 kl 12:57:54

Socialtjänsten kan inte avslå en ansökan om stöd utan att först ha gjort en utredning. För att soc ska kunna göra en utredning behöver ni träffa handläggarna minst en gång. De kan kanske komma på hembesök om det passar er bättre. Det finns mycket hjälp och stöd som barnfamiljer kan få, t.ex. föräldrautbildning och familjebehandling.

Anna - Mamma till Saga och gravid i vecka 21!
Postat 2011-02-17 kl 13:14:11
Blogg: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Jag har funderat lite kring ditt självskade beteende.

Du anser att du mår bra nu, och att du inte behöver ha kontakt med psykolog/kurator men eftersom du har självskadebeteenden så kanske det vore bra ändå?

Det är ju verkligen inte bra att leva på det viset och skada sig själv, gumman.. Det är inte bra alls, och lilla Kelly ska ju inte behöva ha en mamma som gör illa sig själv, eller som mår dåligt.

Så om du inte tar tag i detta problem för din skull så gör det för Kelly skull..



Talar av egen erfarenhet, att leva med självskadebeteenden är en varningsklocka på att något är fel, mycket fel och för att man ska komma vidare i livet och få må helt bra i allt kan man ibland behöva hjälp :)

Menar inget illa med detta, utan bryr mig bara!

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-17 kl 13:20:46
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Sötis ^_^ :D

anna
Postat 2011-02-17 kl 13:28:28

FUNKAR DINA BRÖSTPILLER????? Jag skulle såååååå gärna vilja ha svar!! Jag vill också ha dom, om dom funkar!! Vart har du köpt dom och vart kan man köpa dom?? :)



Snälla svara nu dåå!! :D

anna
Postat 2011-02-17 kl 13:28:43

FUNKAR DINA BRÖSTPILLER????? Jag skulle såååååå gärna vilja ha svar!! Jag vill också ha dom, om dom funkar!! Vart har du köpt dom och vart kan man köpa dom?? :)



Snälla svara nu dåå!! :D

Mamma till fem
Postat 2011-02-17 kl 13:48:28
Blogg: http://aquamarine78.blogg.se/

Du säger att ni inte behöver prata med ngn psykolog...Bara för ngr dagar sen brännmärkte du dej själv och erkänner att du har ett självskadebetende...hmmm

elin lindh
Postat 2011-02-17 kl 13:52:59
Blogg: http://countingassholes.blogg.se/

kanske vore bra med en psyk. till dej så kelly slipper att växa upp med en mamma som skadar sej. har själv haft skadebeteende sedan jag va 12, har dock det under kontroll nu men de e något man aldrig blir frisk ifrån. SKULLE ALDRIG VARA SÅ OANSVARIG O SKADA MEJ IFALL JA SKULLE HA BARN, självklart är det svårt att för stunden veta hur man kontrollerar situationen, men då ser man tilol att man löser den efteråt, sök hjälp så kelly slipper detta i framtiden. att vara egoistisk ska inte finnas på kartan när man har barn. en del av mej hoppas att soc, tar henne från dej.

Emelie - 19år och tvåbarnsmamma!
Postat 2011-02-17 kl 14:18:00
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Dumt att strunta i tiden. Jo, du verkar vara i behov av att prata med psykolog.

Fru Saannis, 22årig 2barnsmamma
Postat 2011-02-17 kl 14:49:07
Blogg: http://www.metrobloggen.se/saanniscarlos3

Helt idiotiskt att ni inte gick på mötet. Tror faktiskt att det hade varit bra för er båda vad saken än gällde.

isa
Postat 2011-02-17 kl 14:54:04

Jo, ni behöver en psykolog! Blir man så osams att man slåss (när man dessutom har ett litet barn), mår man så dåligt att man bränner sig med cigaretter, har man gått igenom det du har gått igenom... DÅ behöver man en psykolog!

Jenina
Postat 2011-02-17 kl 15:09:19

Människor som du borde verkligen inte få ha barn! Du tror att du kan sticka och shoppa, umgås med polare och allt annat och bara lämna Kelly hemma! Vad fan är du för mamma egentligen? Du borde skämmas! Jag hoppas verkligen att SOC får upp ögonen snart och omhändertar Kelly så hon får komma till en familj som prioriterar henne. Så jävla sorglig du är.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 15:41:39

Om det är ni som ansökt om hjälp kan de inte avslå er ansökan utan att ha gjort en utredning så det stämmer nog inte. Tycker det vore toppen om ni kommer på möte till soc. Det kan säkert hjälpa er på något sätt :)

Hedda
Postat 2011-02-17 kl 15:42:21
Blogg: http://noalarms.blogg.se/

Det kan ju alltid vara bra att prata med psykolog, ni har väl haft endel problem och så? =)

ELINOR
Postat 2011-02-17 kl 15:46:24
Blogg: http://elinorstankar.blogg.se/

Ni slår varandra, du ksadar sig själv. Varför skulle inte INTE gå til soc?

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 15:46:25

vad är soc?

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 15:53:34

Ändå lika söt! :D

Izabella
Postat 2011-02-17 kl 15:54:27

Glömde skriva mitt namn;) "Fortfarande lika söt! :D" Nu blev det rätt <3

Angelica
Postat 2011-02-17 kl 16:05:12

Du är psykiskt instabil och har självskadebeteende. Hur behöver du inte prata med en psykolog?

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 16:22:23

Familjerodgivning tycker jag ni ska gå på:) Det har hjälpt väldigt många fall då man bråkar hela tiden

Cami
Postat 2011-02-17 kl 17:02:44
Blogg: http://reminiscences.blogg.se/

Om du och kevin ska hålla på så behöver ni en psykolog. Med takne på hur det ser ut är det ju nästan sjukt att ni har förlovat er. Man kan inte bråka sådär, speciellt om man har en unge. Inget illa menat men du skadar din unge på det där sättet. Var inte naiv, tänker på er allas bästa. Du förstår kanske om några år då du mognat...

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 17:27:49

You rock girl!

Sara
Postat 2011-02-17 kl 17:35:26
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Hoppas att de löser sig.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 17:40:36

Prata med en psykolog för ingenting att det är slöseri med tid? Inte alls. Det är bra att man prata om någon om det. Du och kevin bråkar ju och slår varandra och så det är bra att prata med någon jag menar inget med det

Emma - 19 år,gift,2 barns mamma & student
Postat 2011-02-17 kl 18:27:24
Blogg: http://emmaramulic.blogspot.com/

Det är rätt dumt att strunta i tiden som de givet er,eftersom dom vill kalla er på möte är det ju något dom har fått upp ögonen på och om ni vägrar gå kan det bli riktigt illa.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 18:30:00

Det som soc finns till för är att hjälpa till med försörjningsstöd, hjälpa drog o alkoholmissbrukare, hjälpa familjer som har det jobbigt osså utreder dom även saker o ting... T.ex. om det kmr in anmälningar om ett misskött barn så utreder de situationen.



Men kanske psykologer finns tillgänglingt där oxå... ingen aning om det faktiskt.

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 18:45:46

Du är så sorglig. Det värsta är att du inte fattar att 80% av dina läsare läser din blogg pga ditt patetiska liv, och resten som läser är mammor.



Jag hoppas någon anmäler dig din omogna idiot. Du är inte värd att ha Kelly (Och vad fan är det för white trash namn?).

Jessie
Postat 2011-02-17 kl 19:16:43
Blogg: http://nattstad.se/itsjessie

Ditt självskade beteende måste du prata om. Bråken mellan dig och Kevin och hur du oftast lämnar Kelly ensam. Ni ska utredas för att se om ni passar som föräldrar.



Emotionell coping är vad du håller på med när du dövar känslor med ett självskadebeteende. Har precis läst klart kursen om Psykologisk utveckling och omvårdnads kommunikation.

Och du behöver all hjälp du kan få för att inte förlora din dotter.



Tänk om någon har sparat de inlägg och bilder du publicerat med dina brännmärken och att du skriver att det förekommer våld mellan er två föräldrar? Vem som helst kan skicka in det till SOC i Sollentuna och så börjar en utredning och lilla Kelly placeras i fosterhem.



Och det går att skippa en dag i skolan, det dör ingen av. Speciellt när de redan vet om att han är pappa till ett barn.

Latti
Postat 2011-02-17 kl 19:36:32
Blogg: http://laattis.blogg.se/

Haha, ser du ut sådär när du har PMS?

Då undrar jag en sak.. har du PMS 24/7? Du är seriöst jävligt ful. Ett under att du har en kille överhuvudtaget och det är väl klart som fan att du behöver gå och prata med en shrinker? Du skadar dig själv och lägger sedan ut bilder på det på bloggen. Jävla attentionwhore.

chris
Postat 2011-02-17 kl 20:13:31
Blogg: http://chriisss.blogg.se/

både ni behöver otroligt mkt hjälp!!!

...?
Postat 2011-02-17 kl 20:20:42

Du är FEMTON och borde nog lyssna på vad de VUXNA på soc anser... varför skulle ni inte behöva prata med en psykolog liksom??

Anonym
Postat 2011-02-17 kl 20:26:34

Jo du.. Du behöver nog en psykolog..

johanna
Postat 2011-02-17 kl 20:41:21

haha, folk är fan dumma i huvudet!

hon är bra som hon och kämpar för sin familj, sina vänner sin pojkvän och framförallt sitt barn!

jag beundrar dig

Caroline
Postat 2011-02-17 kl 21:56:34

Jo, alla kommenterer verkar ju stämma. Har liksom inget och tilläga. Utom en fråga då; Vad gör din mamma åt allt detta? Säger hon något? Tänkte du är ju trots allt ett barn som har ett barn!

Visste inte att du gjort det men som någon skrev här över att du är ute o går, åker tunnebana, buss o så sent med Kelly? Att du brännmärker dig? Att du skiter i dina soc-tider? Att du o Kevin bråkar, förlovar er o går lite snabbt?



Hanna
Postat 2011-02-17 kl 22:06:53

Man kan inte få avslag om soc inte har gjort en utredning kring er situation. Och HADE de gjort en grundlig utredning så hade de med all säkerhet omhändertagit kelly med tanke på ditt självskadebeténde, slag, bråk osv. STACKARS KELLY. Hon förtjänar verkligen föräldrar som prioriterar henne i FÖRSTA hand! Hoppas verkligen du läser det här. :/

Laila
Postat 2011-02-18 kl 15:22:09

Ledsen att du ska behöva läsa så mycket strunt och korkade kommentarer, du har det ju redan jobbig och behöver ju stöd av andra vuxna och inget annat. Jag var också ung när jag fick mitt första barn (knappt 20) och fick utstå många dumma kommentarer... Idag är min son snart 20 och jag snart 40 och nu är det minsann ingen som reagerar över det. Lever fortfarande ihop m barnens (numera 3 st barn) pappa :) Alla problem går att lösa men det är inte alltid lätt och kul. Men ta emot all hjälp du kan få, de behöver alla småbarnsmammor oavsett ålder.

jag vet hur det är....
Postat 2011-02-18 kl 21:56:05

tycker verkligen att du och kevin skulle gått till soc...

det kan vara bra för er att prata med någon om allt som hänt.

du, kevin och kelly är jätte fina tillsammans men kasta inte bort det genom att sticka iväg till kompisarna och lämna kelly hemma.

jag fattar inte hur du bara kan lämna henne ensam i flera timmar!

du skriver väldigt ofta att du och dina kompisar har varit och shoppat och då lämnar du kelly hemma??

Då har jag en fråga till dig prioterar du shopping av kläder framför din egna dotter??!! du borde ta dig en tanke ställare ifall det är så att du vill behålla kelly, för om du vill behålla henne så borde du tänka lite mer på i vilken ordning du prioterar saker i ditt liv!!

jag vill inte trycka ner dig jag vill liksom bara få dig att förstå att om du inte ändrar dig så kommer dom ta kelly ifrån dig! och jag tror verkligen från botten av hela mitt hjärta att du vill ha kvar henne.

och det hoppas jag att du får!

sara
Postat 2011-02-19 kl 11:55:04

allmänheten har reagerat och det hoppas jag att soc också gör!

kelly ska inte behöva växa upp med en mamma som inte ens kan ta hand om sig sjlälv och verkar ha både den ena och den andra personlighetsstörningen. det är synd om kelly och jag hoppas för hennes skull att hon omhändertas och får komma till en bra familj. du borde söka hjälp, för du har problem!

Louise Helmefors
Postat 2011-02-23 kl 12:46:04

Det är inget fel att prata med en psykolog, man behöver inte må dåligt heller, det är riktigt skönt! och soc är det inget fel på (ang kommentaren död åt kelly), det finns sjuka människor som behöver hjälp men det finns också sånna människor som bryr sig om framtiden som behöver hjälp, och jag är glad att du gör det! kramar i massor =)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar