Dagens fråga 13/2 2011

Postat 2011-02-13 kl 19:36:05

Hej.
Varför gör ni förlovningen till en sån stor grej?
Är det inte roligare att vänta tills man gifter sig med att fixa allt så speciellt?
Visst att man kan ha en fest efteråt.. Men allt som ni fixar och donar med... Förstår inte?
För övrigt är din blogg väldigt intressant och jag läser den varje dag.


Hej! Man ska göra livet kul. Jag tycker det är mycket roligare att gå på fin middag med en vit klänning än att sitta framför teven med mjukisbyxor och förlova sig. Men det är min åsikt.
Dessutom så varför ska man inte göra en "stor" sak av det?
Det kommer vara någon vi minns hela livet :)
Dessutom ska vi bara på middag inget mer, vi ska ju inte ha fest eller något.
Tack :)
sofija arvidsson
Postat 2011-02-13 kl 19:39:17
Blogg: http://sofijaarvidsson.blogg.se/

så gulligt att förlovas! :D

EBB - En ung bruds bekännelser
Postat 2011-02-13 kl 19:40:33
Blogg: http://enbrudsbekannelser.blogg.se/

Många undrar nog eftersom ni bråkar så mycket, och gör slut bara två dagar innan. Dvs att folk undrar inte för att vara missunnsamma, utan för att de inte vill att du ska bli besviken.



En förlovning minns man nog som fin oavsett om den sker i TV-soffan eller på lyxrestaurang dock, om den bara är med rätt person :)

Fast du har rätt i en sak: Livet blir så roligt som man gör det!

Carro
Postat 2011-02-13 kl 19:40:44
Blogg: http://carroann.blogg.se/

Bra svar! Egentligen tycker jag att man kunde firat varje dag med något extra. Livet är ju till för att njutas och man vet aldrig om man lever imorgon, så då är det lika bra att fira igår. :)

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-13 kl 19:41:17
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Kissie har dissat dig igen på hennes blogg :(



http://www.kissies.se/?p=16793#comments



Hon är så himla elak! :Z Lyssna inte på henne! :O

Emma
Postat 2011-02-13 kl 19:45:12
Blogg: http://neckpain.blogg.se/

Jag trodde att partnern friade spontant :O Att man kanske är ute och äter och så POFF langar mannen/kvinnan fram en fet ring och sen har man en liten sammankomst och firar förlovningen :D

Elin
Postat 2011-02-13 kl 19:50:37
Blogg: http://twisty.blogg.se/

Du ligger 1:a på aktivaste bloggarna :) Bara så att du vet :D<3

Lotta
Postat 2011-02-13 kl 19:53:49

Men hallå???Har följt din blogg ett tag och har tyckt att du har varit en kanontjej. Men nu vet jag inte längre vad jag tycker. Tycker det här håller på att spåra ur. Ni kommer inte att vara tillsammans så länge till tror jag. Det är ju patetiskt hur ni håller på. För fan skärp dig. Skjut upp förlovningen för guds skull och vänta med den ett tag för ni är för unga och omogna. Fatta det. Det här kommer inte att fungera fattar du väl. Öppna ögonen för sjutton.

Gabriella
Postat 2011-02-13 kl 19:55:00
Blogg: http://gabrielladiaz.blogg.se/

Jag tycker man förlovar sig om man ska gifta sig inom en snar framtid. Det är det förlovning är från början, det är fint tycker jag. Förstår mig inte på dem som är förlovade i 15 år utan att gifta sig.

Casper
Postat 2011-02-13 kl 19:55:10

Är väl bra att kissies dissar henne?

Micah försöker ju få det som att det är helt okej att få barn om man är under 15 år och blir gravid. När det inte ens är det.



BTW, så tror jag att en anmälan till SOC kommer att göras snart, du verkar ju bara sjukt omogen och information om din mamma finns på nätet, så det är ju bara att skicka soc på henne, ge dom länken till dina omogna inlägg om hur man tar hand om problem(tydligen genom att bränna sig) och så blir det hejdå till ditt barn!

Lycka till :D

corre
Postat 2011-02-13 kl 19:56:36
Blogg: http://emotjejer.blogg.se/

kissie har skrivit om dig! helt störd e hon!

Anonym
Postat 2011-02-13 kl 20:00:45

Ni borde vänta, ni är för unga... bara att ni bråkar så mycket att du tror det är slut dagarna innan säger allt.



Var barn/ungdom så länge du kan trots att du har en egen dotter.



Jag är 30 år och hade nog kunnat förlova mig 5 gånger i mitt liv, varje gång jag trott att det var "killen i mitt liv" ...sen blir man vuxnare för varje gång och upptäcker att det inte är det.



Du kommer vilja ha andra killar. Och du borde ha andra killar. Precis som Kevin borde träffa andra tjejer. Att förlova sig och sen gifta sig inom ett år är en stor grej.

Sara
Postat 2011-02-13 kl 20:07:20
Blogg: http://alet.blogg.se/

Det är klart man gör som man vill! Jag förlovade mig när jag var 17 år, i juni firar vi 5-årig förlovningsdag :) Vi bytte ringar på en strand, inget speciellt firande men ändå något jag kommer minnas för alltid.

Jag tror många blandar ihop svenska och amerikanska traditioner när det gäller förlovning. I Sverige är förlovning oftast inte detsamma som frieri, man kan vara förlovad länge utan att gifta sig och vissa gifter sig inte alls.

I USA är det "engaged to be married" som gäller och man gifter sig ofta inom ett år efter förlovning/frieri.



Lycka till!

Anonym
Postat 2011-02-13 kl 20:20:23

Lev live, Mikaela! Du är bara 15 år gammal och bråkar med Kevin ofta och sen säger n att ni gör slut. Nu ska ni förlova er. Ni har bråkat flera ggr, tror du det blir bättre efter ni förlovat er? Gör inte samma misstag som jag gjorde. Höll ihop me barnets pappa för barnets skull!

Karolina
Postat 2011-02-13 kl 20:43:57

Jag förstår vad du menar. Men är det inte roligare om allt inte är så förbestämt? Jag menar du liksom övar på att göra frisyren och allt, känns det inte lite stelt och oromantiskt? Haha jag vet inte men jag skulle iallafall inte vilja ha allt så ordnat och "bokat"!

J.O
Postat 2011-02-13 kl 20:52:53

tänkte bara säga att du har blivit uthängd på kissies blogg. Inte roligt att läsa

my
Postat 2011-02-13 kl 20:59:55

det är såklart det blir en stor grej, förlovning är ju stort.. det är ju något som både du och kevin kommer minnas livet ut, som du svarade på frågan..

Anonym
Postat 2011-02-13 kl 21:07:46

Jag vill bara be "casper" att tänka till, lite, kanske läsa igenom en gång till. Du får självklart skriva vad du vill men jag personligen tycker att det där var jävligt lågt

martina
Postat 2011-02-13 kl 21:11:35
Blogg: http://magotsuku.blogg.se/

Det är en stor grej att förlova sig så håller med dig i ditt tänk!

Annika Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
Postat 2011-02-13 kl 21:13:09
Blogg: http://annikasrum.blogg.se/

Va fin din design va! :D<3

chris
Postat 2011-02-13 kl 21:15:26
Blogg: http://chriisss.blogg.se/

hoppas faktiskt på att kevin drar sig ur! för du verkar ju inte fatta vilket misstag du gör...

Sara
Postat 2011-02-13 kl 21:15:32

Förlåt om jag är efterbliven och nu menar jag verkligen inget illa, men hade inte ni precis gjort slut?? :O <3

Sara
Postat 2011-02-13 kl 21:19:08

Haha, oj jag ÄR efterbliven. Kollade längre ner i bloggen nu o hajade..

Bra att ni e tsm igen, hoppas det håller länge och bra. :D

Jennie
Postat 2011-02-13 kl 21:19:26

Alltså för helvete ? Du är bara ett stort jävla skämt. Har följt din blogg och du är verkligen patetisk. Skriv inte om din jävla låtsasförlovning för du vet fan inte vad kärlek är!!! Och glöm ALDRIG detta: man är inte mamma för att man föder ett barn! man gör sig till en mamma!

En som är bättre än du.
Postat 2011-02-13 kl 21:50:28

Du är nog en av de mesta omogna 15-åringar jag har hört talas om. Det är därför alla läser din blogg för man får sig ett skratt varje gång.

1. Ni letar hus tillsammans

2. Ni har ett barn

3. Ni planerar er förlovning som om det vore ert giftemål

4. Ni är ett klassiskt exempel på white trash-par. Speciellt namnet ni gav till ert barn. White trash på hög nivå.



Ah, nu har jag skrattat lite till.



Och btw. Ert förlovning är så oromantisk som det bara går att bli. Det är precis som att ni över inför en liten pjäs och vet redan hur allt kommer att gå till. Det hade varit ännu mer romantiskt om inget av detta var planerat och en av er bara friade helt plötsligt.



Dessutom är det inte speciellt seriöst att förlova sig i er ålder då ni ändå kommer att göra slut. Det kommer ALDRIG att hålla, ALDRIG. Ni gör ju slut titt som tätt.

Tyra
Postat 2011-02-13 kl 22:00:32

Vill inget illa men är det verkligen en sån bra idé att förlova er? ärligt!

Jennie
Postat 2011-02-13 kl 22:24:28

Har följt din blogg väldigt länge nu men inte kommenterat så nu är det väl dags :) Självklart får man ju göra sin förlovning till vad man vill; stor festlighet, mysmiddag ute eller bara ni två hemma i soffan osv. Många jag känner har bjudit in släkterna på förlovningsfest och firat i flera timmar, min fästman och jag gjorde det dock mer lågmält; Jag hämtade ringarna nere på stan en vecka innan och vi förlovade oss på våran 1-årsdag. Då min kille har barn sen innan så väntade vi tills barnet somnat. Vi gick in i sovrummet, satte oss på sängen och tog fram ringarna. Sen trädde vi dom på varandras fingrar, kysste och höll om varandra och bara njöt av stunden <3 Och för oss kändes det väldigt fint och speciellt :) Bara vi två och våran kärlek till varandra <3



Så grattis till din kommande förlovning, för gör ni det av rätt anledning kommer det verkligen vara ett speciellt ögonblick för er båda. Dock får jag hålla med ett flertal andra och säga att jag kan tycka att det går lite fort fram, med tanke på både eran ålder och alla era tjafs och bråk. En förlovning för mig är ingen "innegrej", för mig är det är ett löfte om att man någon gång i framtiden kommer att gifta sig. Personligen känner jag att du kan få någon bättre än Kevin, nån som verkligen uppskattar och älskar dig för den du är och verkligen vill ha en aktiv roll i lilla Kellys liv. Men jag känner varken dig eller Kevin personligen så. Ingen annan än du kan avgöra hur ditt liv ska bli. Känner du innerst inne att det hela känns 100 % rätt och att Kevin verkligen älskar dig av hela sitt hjärta, kör hårt. Men om inte, med tanke på vad han sa under erat senaste gräl...lämna honom direkt. Dom enda som blir lidande i slutändan är du och Kelly. Kram på dig och sköt om dig och din lilla dotter

ulrika
Postat 2011-02-13 kl 22:46:39
Blogg: http://ullizen.blogg.se/

Jag fattar inte hur du vågar gå till en restaurang så utsmyckad! fatta va mycket random blickar som kommer att klistras på er, du kommer klä dig från normen. Men ändå fett nice!

Tess
Postat 2011-02-13 kl 22:52:03
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Jag tycker absolut man ska göra en förlovning till en stor grej! Jag och min sambo åkte till Skottland och bytte ringar framför Eilean Donan Castle :-D Jag personligen ser inte en förlovning som att man MÅSTE gifta sig (en del säger traditionellt sett 1 år efter förlovning). Jag ser det som ett sätt att visa att förhållandet är seriöst och att man har planen på att det ska vara. Det är inget man gör lättvindigt, inte jag iaf. Kanske därför det dröjde tills jag var 29 år :-) Har bara varit förlovad en gång och vill att det ska vara så.

Cornat.blogg.se
Postat 2011-02-13 kl 23:03:23
Blogg: http://cornat.blogg.se/

Tycker att de var ett bra svar och hoppas de går bra! :))

Frida
Postat 2011-02-13 kl 23:33:13

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rlovning



"Förlovning är ett tillkännagivande av att en parrelation avser att leda till äktenskap eller registrerat partnerskap. Efter att ena partnern friat till den andre, och denne svarat ja, är paret förlovade fram till dess att vigseln eller registreringen har fullbordats"



Jag förstår inte eran planerade förlovning? Har ni bestämt att Kevin går ner på knä vid ett speciellt klockslag och frågar "vill du gifta dig med mig?" - vilket normalt är vad man gör vid en förlovning.

Nanna
Postat 2011-02-14 kl 00:24:52
Blogg: http://ninanna.blogg.se/

Eeehhh... Nu vet jag inte vad som är "normalt" att göra vid en förlovning, men jag skulle nog ha garvat så jag trillade av bänken jag satt på om min M hade böjt sig ner på knä och frågat "Vill du gifta dig med mig?"



Precis som med bröllop så tycker jag att en förlovning är något man ska planera tillsammans! När jag förvovade mig med min stora kärlek -05 så var vi och såg ut ringarna tillsammans. För att hitta de ringar som vi bägge tyckte bäst om. Vi delade på kostnaden (eller nja, han betalade ett par hundralappar mer eftersom jag var fattig student)... Vi bestämde ett fint ställe att åka till och... Ja, det var så VI ville ha det! Och vi är nu inne på vårt sjunde år tillsammans och älskar varandra lika mycket som när vi träffades -04...



Mikaela och Kevin förlovar sig på det sätt som DE tycker känns bäst och finast! Vissa kanske tycker att TV-soffan är det mest romantiska stället att byta ringar på. Andra vill göra det på Disneyland framför en utklädd Kalle Anka... Mikaela och Kevin vill ha det så här!



Hoppas ni får en toppendag denna Valentines-dag när ni ska byta ringar!! :D



Kram!



/Nanna

Sara
Postat 2011-02-14 kl 08:22:45

Asså det klart att man kan vara förlovade när man bara är 15, jag har snart varit förlovad med min pojkvän i ett år och jag e 16 nu. vafan om det är rätt och man vill att det ska funka så gör det ju det. Men Ni två som gör slut över ingenting HELA tiden, det kommer ju förfan inte hålla och ni är berädda att göra slut över småsaker, och att du dessutom blir självdestruktiv då? underbart verkligen.

Och hela den här grejen, MAN PLANERAR INTE ETT DATUM MAN SKA ''FÖRLOVA SIG'' VAFAAN -.- det är när ni bestämmer det som ni förlovade er era jävla idioter, att förlova sig betyder när man bestämde sig att gifta sig, man kan inte bestämma sig för det och sen säga, DÅ det datumet ska vi förlova oss.

så jävla omogen du är så det finns inte, du har en sjuk syn på livet

Wickan
Postat 2011-02-14 kl 11:10:03
Blogg: http://wickanerikson.bloggplatsen.se

Jag förlovade mig med min kille på nyår!

ringarna är en berettelse om vårat förhållande och ett syn på våran kärlek! :)

Anonym
Postat 2011-02-14 kl 13:45:56

undrar hur många av sveriges befolkning som hånskrattar åt dig, och hur många som lider över din dotter???

Du köper en klänning enbart för förlovningen din dumma unge?!

Malin
Postat 2011-02-14 kl 16:02:16

klart man kan fixa sig och göra sig fin inför sin förlovning...men för att svara på din fråga hur man ska veta den andres ringstrl så är det ju bara att ta reda på lite smidigt. Fråga vid något tillfälle, ta med en annan av tjejens/(killens) ring och jämföra? Så svårt var det. :P Roligare om man blir överraskad ju!

Ems
Postat 2011-02-14 kl 21:25:53
Blogg: http://emsinthebox.com

ja gjorde de på en buss. svärmor var med.

pallade inte med värsta grejen.

men snart vankas de bröllopp

Emilia
Postat 2011-02-15 kl 18:23:20

Har läst din blogg länge nu och komenterat massa ggr. Jag blir rent utsagt förbannad på idioterna som har kommenterat, du & kevin bråkar vilket par gör inte det? Det går inte att ha ett förhållande utan att bråka, förlovningen kanske är stor för er så ni får göra vad ni vill, det är ytterligare ett steg i förhållandet, någon där uppe komenterade att du "uppmanade" andra att skaffa barn i ung ålder och det gör du verkligen inte du är en bra förebild för andra som råkar ut för samma sak som du! Stå på dig michaella du ska veta att jag tkr att du är så jävla stark och grym som klarar detta! Btw jag var bara 16 när jag förlovade mig så jag vet vad folk tkr

Johanna
Postat 2011-02-16 kl 12:22:25
Blogg: http://jajja1.blogg.se/

men det är väl klart att förlovningen är en stor sak!

min karl gick ner på knä på festivalen i staden på sommarn, inför alla sina vänner o mina. jag tycker det va jättegulligt, o ingen annan visste om att vi skulle göra det. så ett roligt sätt att "berätta" för dom också ^^



i alla romantiska filmer är ju förlovningarna ÄNNU större än våra :P



det är en big deal så klart man vill fira ögonblicket :)



Josefin
Postat 2011-02-16 kl 16:51:56
Blogg: http://josefiincarlsson.blogg.se/

Jag håller verkligen med dig :) självklart ska förlovningen vara speciell & man ska känna sig speciell själv oxå & inte bara sitta hemma i soffan i mjukisar som du sa.. ! Förhoppningsvis förlovar man bara sig en gång , & då är det EN enda dag i hela livet. sen är de väl upp till var o en hur man vill göra men när jag & min sambo förlovade oss så frågade han mig på morgonen & fick frukost på sängen ! sen åt vi på resturang & efteråt åkte vi hem & hade en riktigt mysig dag ! vi förlovade oss på en tisdag så på lördagen hade vi fest för våran släkt :) super mysigt va det !



Jag önskar dig & kevin all lycka & ett stort grattis :) ta hand om varann !



& du , åldern spelar verkligen ingen roll ! ni har verkligen funnit varann & har kärleken så varför inte ?



Tycker bara synd om dom som klagar , de känns som om dom inte har någon dom kan älska. hade dom haft de så hade dom inte brytt sig om andras förhållande.



som sagt all lycka önskar jag er det är ni värda ! (: <3

Janina
Postat 2011-02-17 kl 19:03:02
Blogg: http://janinaaurora.blogg.se/

Svar till detta svar du svarade mig på..: Okej, jag har missuppfattat.. Jag trodde ni skulle ha en fest å grejer. :p



Kram



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar