Borde inte och ska inte

Postat 2011-02-15 kl 16:27:58

Det är en sak att tycka vad jag och Kevin borde göra och det är en annan sak att bestämma över oss.
Vi bestämmer över oss själva.
Det är okej med "Jag tycker inte ni borde förlova er" , fine liksom, det är vad ni tycker.
Men ni kan inte bestämma vad vi ska göra och kommentera "Ni ska inte förlova er!!"
Det är väl ändå vi som bestämmer vad vi vill och ska göra.
och vi är nöjda med vårt beslut!
Och att komma med argumentet "ni bråkar så mycket", hörrni.. alla par bråkar!
Och vi är inte för unga, det är en förlovning inget giftemål. Och det är en viss skillnad, för när man gifter sig så brukar man dela ekonomi osv.. Ett giftemål är en större bindelse.
Men jag och Kevin kommer hålla ihop! Oavsett vad.
Så unna er nu i våran lycka :)

Hihi visst tog jag fin bild? :)

crola
Postat 2011-02-15 kl 16:33:09
Blogg: http://crola.bloggplatsen.se

Gå in på min blogg!:)

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 16:34:07

Ingen skulle våga ta det steget du har tagit , STARKT !

Grattis söta du , hoppas ni lever lyckligt sötnös <3

Clara
Postat 2011-02-15 kl 16:36:46

Bra talat! :)

Caroline
Postat 2011-02-15 kl 16:39:15
Blogg: http://carrofliin.blogg.se/

Du missar poängen med folks kommentarer...

Det är en sak att bråka och en annan att göra slut stup i kvarten.

anonym
Postat 2011-02-15 kl 16:39:37

Det jag inte förstår är hur Kevin en dag kan säga "Jag har inga känslor kvar för dig" och 2 dagar senare förlova sig med dig. Visst, det kan ju ha varit något han sagt i stundens hetta och någonting som han inte menade men det är klart att det verkar konstigt för oss läsare!

Elin W
Postat 2011-02-15 kl 16:40:30

Ville bara kommentera på det du sa om att "alla par bråkar". Det är så himla fel skrivet, för ni är 15 och ska vara nykära, och då bråkar man inte.



Jag har vart tillsammans med min sambo i 5 år och förlovade i 2,5 år och vi har aldrig haft såna bråk som ni verkar ha. Visst kan man diskutera, men man ska aldrig skrika åt varandra, storma iväg osv. Det visar ju bara att man inte passar ihop.



Men visst ni är ju förlovade nu, men tror du verkligen det ska hålla hela livet? Det är väl därför man förlovar sig, elller hur

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 16:41:35

Snälla. Gör headern till en länk eller skaffa något annat sätt så att man kan komma till bloggens startsida från ett inlägg utan att behöva ta bort halva adressen i adressfältet...

knuza
Postat 2011-02-15 kl 16:42:14
Blogg: http://honknuza.blogg.se/

Jag skrev vad jag tyckte men ni får göra vad ni vill .

Och en sak angående giftemål , bara för att man är gifta så behöver man inte ha gemensamn ekonomi . Jag vet flera som inte har gemensamn ekonomi . Och det finns dom som bara är förlovade som har gemensamn ekonomi . Det är upp till än själv .

Jag och pojkvännen har inte gemensamn ekonomi men det värkar som så för ibland betalar jag och iblnad han och vi är aldrig skylldiga varann någonting bara för någon betalat mer en månad .

Och vad jag menade med att ni bör vänta (vad jag tycker!) är för att ni bråkar faktiskt mer än vad man brukar göra i ett förhållande enligt mig . Men som sagt , ert val och jag är glad för er skull .



Kram

juliaaaa
Postat 2011-02-15 kl 16:45:16
Blogg: http://julib.blogg.se/

ni är så söta:)

90a Och Mamma Till Mercedes & Leon
Postat 2011-02-15 kl 16:45:52
Blogg: http://majbebis08.blogg.se/

Ska ni gifta er sen?

Matilda - Livet som ung shoppinggalen tvåbarnsmamma
Postat 2011-02-15 kl 16:46:42
Blogg: http://majbebis08.blogg.se/

Lite komiskt att folk tror att de faktiskt kan bestämma åt er, konstruktiv kritik är en sak.

Hannah
Postat 2011-02-15 kl 16:50:16
Blogg: http://kaffekick.blogg.se/

Förlovning skall inebära giftemål inom ett år.... -.-

AB PW
Postat 2011-02-15 kl 16:53:17
Blogg: http://acidbanana.blogg.se/

det där med att alla par bråkar tycker jag är lite att dra alla överen kam. Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart ett år och har aldrig haft ett ritkigt bråk. Vi har aldrig skrikit ellr höjt rösten åt varandra. Visst, vi kommer inte överrens om allting men då talar vi bara om det så får man acceptera det. Svartsjuka är vi inte heller. Alla par bråkar inte och man ska inte räkna bråk som något normalt i ett förhållande.



Men önskar ert all lycka och hoppas ni kan fortskrida förlovningen till giftermål någon dag (:

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 16:53:32

Men det är ju det som är själva grejen med förlovning egentligen! ATT MAN SKA GIFTA SIG! man frågar ju inte; vill du förlova dig med mig? Man frågar ju : vill du gifta dig med mig? och då är man förlovad tills man gifter sig...

A
Postat 2011-02-15 kl 16:54:29

Stort grattis till er! Ni ser jättelyckliga ut och verkar ha det underbart.

Synd att så många verkar sakna ett eget liv att leva utan lever för att klaga på andra.

Stå på dig!

Kram från en annan mamma (25).

Linn
Postat 2011-02-15 kl 16:56:17
Blogg: http://jalinn.se

Fin bild. :)

Theresia
Postat 2011-02-15 kl 16:57:01

Helt rätt! Du och Kevin hör ihop, så härligt att ni vill visa det genom att förlova er! Fin bön!

Sofia
Postat 2011-02-15 kl 16:59:23
Blogg: http://monpetitcoeur.blogg.se/

Jag vill inte lägga mig i ifall det är ett bra eller dåligt beslut att ni förlåvat er. Det ända jag vill påpeka är att jag och min fästman, vi har under den tiden vi känt varandra/varit tillsammans, aldrig bråkat. Inte det minsta lilla bråk har vi haft...

Caroline
Postat 2011-02-15 kl 16:59:38

Hej!



Vad har ni för inskription i ringarna?



Kram och Lycka till med allt!

♥ESSEY♥
Postat 2011-02-15 kl 17:01:00
Blogg: http://esseys.blogg.se/

Klart ni ska! Ni är som gjorda för varandra =)! Håller iaf med dig helt! Om man älskar nån så måste man :)

iza!
Postat 2011-02-15 kl 17:01:17
Blogg: http://izabisabusa.blogg.se/

Vill bara säga grattis till er två!



Visst, lite unga är ni.. men de e ju inte som du sa ett giftemål.

Era liv, era val!



Lycka till ;D

Emelie - Mamma till Ebba (Feb-08) och Lias (Dec-10)
Postat 2011-02-15 kl 17:02:53
Blogg: http://mammatillebbaa.blogg.se/

Men en förlovning betyder ju att man lovar att gifta sig så ja. Men vad ska man begära utav en 15åring?

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 17:03:16
Blogg: http://freiia.devote.se

Rätt inställning! :)

Linea
Postat 2011-02-15 kl 17:04:02
Blogg: http://riverofdreams.blogg.se/

Bra! Fan vad alla ska lägga sig i ditt och kevins liv hel tiden, det är ert liv och ingen annans. Gör exakt som ni vill. Btw din blogg e dagrum, du e cool :D

Kram.

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 17:05:41

Håller med dig! Dem ska inte lägga sig i! Och dem är nog bara avensjuka!

lisa
Postat 2011-02-15 kl 17:06:06
Blogg: http://lisaozorro.blogg.se/

vad står det i ringen?

Linda Cathrine
Postat 2011-02-15 kl 17:06:26
Blogg: http://chamberline.blogg.se/

Blir lite trött när du säger att en förlovning inte är som ett giftemål, visst är det inte det men det är ändå så att om man förlovar sig ska man gifta sig inom ett år. Kommer du vara gift om ett år, jag skulle inte tro det. Sedan att alla par bråkar, så är det verkligen inte. Vist kan man tycka olika om saker men man behöver inte bråka om det för det utan man kan föra en mogen diskussion. Om ni två dagar före eran förlovning gör slut, är det verkligen ett förhållande som kommer hålla då? Ett förhållande behöver inte innehålla bråk för att vara passionerat. Om du kan tro att han gjort slut med dig så finns det nog någon sanning i det skulle jag tro.

anna
Postat 2011-02-15 kl 17:07:13

DU MÅSTE SVARA PÅ KOMMENTAREN!! :)



Funkar dina bröst-piller!? Jag vill också prova (om dom funkar) vart köpte du dom??



Jätte-tacksam för svar!! :D



Emma
Postat 2011-02-15 kl 17:07:18

Jag tycker verkligen inte att du ska bry dig om va dom andra säger om eran förlovning, det e er sak, ente deras.. är ni lyckliga, så ska ju dina bloggläsare vara lyckliga för din skull, men dom e så satans avensjuka så dom måste sitta och klanka ner på folk, för att dom inte har de så bra själva, så bara skit i dom, för dom vill bara ha va NI har!



Ps , din dotter är riktigt söt! Kämpa på, tkr du verkar vara en skit go och Trevlig tös!



Emma
Postat 2011-02-15 kl 17:07:22

Håller inte med om att alla par bråkar. Jag och min sambo bråkar aldrig.

Anne
Postat 2011-02-15 kl 17:07:22

Enligt mig är en förlovning något av det största man kan göra i livet, och jag tror med handen på hjärtat att erat förhållande kommer att skita sig. Kevin verkar vara en idiotisk skitstövel, och du verkar clueless! Sen är det en annan sak när folk säger "ni är för unga".. Det är bara SKITSNACK.. Om och när man är redo för något har inget med åldern att göra, utan med den personliga mognaden (därigenom säger jag inte att jag anser att ni är mogna för eran ålder, för det verkar ni inte vara). Men principen är fortfarande densamma - Folk som säger "ni är för unga" har uppenbarligen inte mycket bakom pannbenet... Jag förlovade mig själv vid 16 års ålder och det var mitt livs bästa beslut. Vi fick höra från alla möjliga håll att vårat förhållande inte skulle hålla, och att det var en "fjortisförlovning", vilket det INTE var. Vi tog och tar väldigt allvarligt på våran förlovning och vårat förhållande, och 5 år efter förlovningen (7 år in i förhållandet) så är vi fortfarande lyckliga och varandra trogna.



Vad jag ville säga med allt det här vet jag inte riktigt, men ja.. Det enda jag kan säga är LYCKA TILL, och satsa 1000% på erat förhållande nu när ni är förlovade. Nu är det no way back. Hoppas verkligen för eran skull att ni gjort rätt val!

anna
Postat 2011-02-15 kl 17:07:50

DU MÅSTE SVARA PÅ KOMMENTAREN!! :)



Funkar dina bröst-piller!? Jag vill också prova (om dom funkar) vart köpte du dom??



Jätte-tacksam för svar!! :D



Minna
Postat 2011-02-15 kl 17:08:00
Blogg: http://minnaps.blogg.se/

Men eh... det är en sak att bråka som vanliga tonårspar, men att slå varann och göra brännmärken åt sig själv när man borde visa gott exempel åt sin några månader gamla bebis är en annan sak!

EBB - En ung bruds bekännelser
Postat 2011-02-15 kl 17:09:42
Blogg: http://enbrudsbekannelser.blogg.se/

Självklart kan folk inte tala om för er vad ni ska göra, däremot tror jag att det är naturligt att många vill ge råd.



Själv tycker jag att det är lite sorgligt att du inte verkar se förlovningen som något viktigt - "Och vi är inte för unga, det är en förlovning inget giftemål. Och det är en viss skillnad, för när man gifter sig så brukar man dela ekonomi osv.. Ett giftemål är en större bindelse."



När jag förlovade mig med min blivande make så gjorde jag med intentionerna att gifta mig med honom. Om du inte ser det på samma sätt kan jag inte riktigt se hur du kan skriva citatet ovan. Förlovningen kanske inte är ett löfte om giftermål för dig?



Oavsett vad så önskar jag er lycka till.

Charina
Postat 2011-02-15 kl 17:11:15
Blogg: http://theasylum.blogg.se/

Varken giftermål eller förlovning är en bindning.

Man kan fortfarande skiljas och göra slut, flytta ifrån varandra osv.

Giftermål gör inte så att man stanna längre tid med varandra om det var det du trodde XC

Anne
Postat 2011-02-15 kl 17:11:17

Förresten så vill jag lägga till att det absolut INTE är naturligt i alla förhållanden att säga hemska saker till varandra och bråka stup i kvarten! Om min kille sa att han tappat känslorna för mig så skulle jag göra slut, om inte han gjorde det. Skulle aldrig acceptera nåt sånt skit!! Visst är det hälsosamt att bråka och tjaffsa ibland, men om du tror att det är naturligt att säga vidriga saker till varandra och att bete sig som ni beter er mot varann, då är det synd om dig! Sluta låta dig tryckas ner av din idiot till pojkvän... Önskar att jag kunde få dig att fatta!

Maria
Postat 2011-02-15 kl 17:16:22

Jag och min pojkvän har dock aldrig bråkat, så det där stämmer inte. :)

Sara
Postat 2011-02-15 kl 17:20:30

En förlovning innebär att man ska gifta sig inom ett år, så jo, det är en stor grej. Och hur romantiskt känns det att förlova sig till höger och vänster om det inte har någon betydelse?



Och alla par bråkar ja, men alla par SLÅR inte varandra. Det är en väsentlig skillnad där... det sättet ni bråkar på är inte normalt...

Lisa
Postat 2011-02-15 kl 17:24:50

Hur många läsare hade du före du blev gravid? :)



+ Jag älllskarr din blogg & STORT GRATTIS till dej & Kevin <3

Du, Kevin & Kelly är en så sööt familj!!

Kicki (Kickiks)
Postat 2011-02-15 kl 17:25:24
Blogg: http://kickiks.blogg.se/

Så sant, det är en sak att tycka och en sak att bestämma. Ni gör det som känns rätt för er! Är så avundsjuk på er ska ni veta! :)

ida
Postat 2011-02-15 kl 17:25:56

du tjejen tänkte bara säga att min mamma och pappa har varit gita i snart 20 år och har aldrig grälat! alla par grälar inte (: hoppas ert 'förhållande' håller ;p

Emma
Postat 2011-02-15 kl 17:26:24
Blogg: http://emmabacks.blogg.se/

Jättefin, ni bestämmer över er själva punkt slut :)

En som vet...
Postat 2011-02-15 kl 17:29:21

men hörrde du! Jag och min sambo har vart tillsammans i 1 ½ år, och vi har INTE bråkat EN ENDA GÅNG!..Där emot var jag tillsammans med en kille för länge sedan som jag bråkade med jättemycke..Vi bråkade om små saker som blev stora..Och man klarar inte det hur länge som helst..Speciellt inte när det börjar gå våldsamt till...Saker o ting stämmer inte alls överrens när man bråkar så sjukt myckert efter en sån kort tid tillsammans..Tro mig, du kommer ångra allt den dagen du inte orkar bråka mer...

Emma
Postat 2011-02-15 kl 17:29:58

Inte för att vara taskig det är roligt att ni förlovat er. Men jag fattar inte hur du tänker när du säger "Det är en förlovning inget giftermål". SJälva grejen med förlovning är att man lovar varandra att man ska gifta sig. Det är därför man alltid har förlovat sig. Det är vad en förlovning betyder. Så jo, det är lite som ett giftermål.

Sofia
Postat 2011-02-15 kl 17:31:45
Blogg: http://grranath.blogg.se/

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2½ år och vi har aldrig bråkat, vi har haft diskussioner men aldrig bråkat. Men jag kan förstå att det kan bli mer känsligt med allt när man har ett barn men ni kanske ska prova parterapi?

Lina
Postat 2011-02-15 kl 17:32:05
Blogg: http://mellberglina.blogg.se/

Ärlig talat tror jag att folk säger så för att de bryr sig om dig och vill att du ska vara lycklig. Kanske tycker folk att förlova sig är en större grej och att man därför borde vänta tills man är lite äldre. Men det är ert val, grattis till förlovningen Mikaela! :)

Sarah
Postat 2011-02-15 kl 17:34:36

Ja eller hur, ni kommer hålla ihop lääääänge haha. Och en grej som är patetiskt, om ni bråkar så sjukt mkt, varför skriva det i bloggen hela tiden? då får du också förvänta dig såna kommentarer eftersom ni faktiskt är väldigt omogna

Anna
Postat 2011-02-15 kl 17:38:17
Blogg: http://shoplift.blogg.se/

Förlova sig gör man för att visa sin omgivning att man ska gifta sig , tumregeln är att gifta sig inom ett år efter en förlovning.

Man bör alltså inte förlova sig om man inte har som tanke att det är den här personen jag vill gifta mig med. Och det måste absolut inte ske inom ett år, men så var det förr i världen. Jag hoppas att ni får det bra ihop du och Kevin! Kämpa på!

Aron Abele
Postat 2011-02-15 kl 17:38:33

Du, lilla fliicka. En förlovning gör att man ska gifta sig inom ett år efter förlovningen sker. Detta är själva anledningen med förlovningen. Du kan ju inte gifta dig inom ett år, så blir ju lite knepigt och därav ganska konstigt att just förlova sig.



Ser du inte det själv?

Sandra
Postat 2011-02-15 kl 17:39:06
Blogg: http://damii.blogg.se/

önsker er all lycka!<3

alexa
Postat 2011-02-15 kl 17:44:45

helt ärligt nu, jag gillar dig, MEN är de här med förlovningen verkligen en bra grej?.....han dumpar dig om och om igen, ni blir tillsammans om och om igen, dagen innan förlovningen så gör han slut, borde ni inte tänka igenom de här me förlovningen lite till? ni kanske borde vänta lite till.

Han verkar jue inte ha så svårt för att dumpa den han vill förlova sig med? fattar du ironin i det?

Han e inte mogen på samma nivå som du är med föräldrar rollen.

Den här förlovningen är ett misstag, ni borde vänta.

och helt ärligt så e jag 99,9% säker på att han kommer dumpa dig fler gånger. Du är för naiv :/



puss puss <3

Johanna
Postat 2011-02-15 kl 17:44:45
Blogg: http://aandreaemeliee.blogg.se/

Jättefin bild!

Vet du, men föräldrar var faktiskt förlovade sen inna jag föddes.. men nu är de skilda. En förlovning är alltså inte särskilt "stor" eller vad man ska säga

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 17:46:40

Ja visst har du rätt i att alla par bråkar men att säga det Kevin sa säger man inte bara sådär utan det ligger alltid något bakom det sen att båda ni väljer att blunda för det är en annan sak.



Jag bråkar mycket med min sambo med men vi skriker inte som småbarn på varandra vissligen är vi 19 och 25 inte i 14is åldern längre och vi har inga barn, men vi sätter oss alltid ner och pratar me varandra som man gör när man har ett bra förhållande.

Älskar man varandra så skriker och gapar man inte och säger sånna elaka saker som han gjorde det var fel av honom men du gjorde ändå det största felet med att bränna dig. Din dotter kommer ta efter dig och vill du att hon ska ta efter dina bra eller dåliga sidor? vill du att hon ska skada sig själv? vill du att hon ska få barn tidigt och stanna med killen bara för det är rätt även fast han behandlar henne som skit? jag skriver inte detta för att va elak eller på någotvis såra dig utan för ja hoppas det öppnar dina ögon och får dig att inse att du och Kevin är inte det bästa för Kelly. Du ensam kanske är det men det är ett stort kanske.. men inte tillsammans!



Ni borde inte så ha Kelly kvar.

angelica
Postat 2011-02-15 kl 17:46:53
Blogg: http://angelicahess.blogg.se/

Bra att du står för det:) Man ska inte bry som om vad andra tycker och det är starkt att vara så säker på det man gör och säger. önskar er all lycka:)

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 17:47:25

Jag tycker du kämpar på jättebra och ni har en sådan fin och söt liten dotter tillsammans som ni kan vara stolta över. Men bry dig inte om alla elaka kommentarer, att skriva om dem i bloggen, är precis vad dem vill. Nonchalera det bara så tröttnar dem för då tycker dem inte det är lika intressant längre om du visar du inte bryr dig om dem. :) Stå på dig :)

Therese
Postat 2011-02-15 kl 17:47:40

Asså jag tycker faktiskt att du ska kanske lyssna på oss som komentarar.. Men du ger oss bara kritik. Kan ju finnas vuxna som läser detta och kanske vet hur det är.

Steffi
Postat 2011-02-15 kl 17:49:26
Blogg: http://socaqueen.blogg.se/

Bilden var fin men du kunde lagt båda ringarna, då skulle bilden nog bli finare!

madde :-)
Postat 2011-02-15 kl 17:49:35
Blogg: http://maddemadde.blogg.se/

gud vad kul att ni har förlovat er ! :)

ellie
Postat 2011-02-15 kl 17:49:49

Grattis grattis till er båda ni är jätte söta tillsammans önskar er all lycka:)!

anna, som hatar dig
Postat 2011-02-15 kl 17:50:05

ta hand om kelly din idiot. Fan du har ett barn ta hand om det. vill hellre att sos tar hand om ditt barn.



Din jävla äckliga hora som ska ha all uppmärksamhet SLYNA!!!!!!!

Victoria
Postat 2011-02-15 kl 17:56:48

Still.

Borde man förlova sig när man slår varandra? Är det hälsosamt?



OCH förlovning är ett äktenskapslöfte, vet väl varenda jäkel?



Du är faktiskt rätt patetiskt just nu, jag är rätt patetiskt som bryr mig.



Carro
Postat 2011-02-15 kl 17:58:32

Är inte orsaken till förlovning för att man har planer att gifta sig?

Isabelle
Postat 2011-02-15 kl 18:00:46
Blogg: http://honkallasbella.blogg.se/

Bra att du är stark Mikaela!

Självklart ska ni få förlova er om ni vill! <3

Jen
Postat 2011-02-15 kl 18:01:05

De par som lever i sunda förhållanden bråkar INTE som ni gör!

Men du har helt rätt i det du säger att ni väljer själva vad ni gör och inte gör.

Nilla
Postat 2011-02-15 kl 18:01:21

Asså först ett stort grattis! Jag kan hålla med dig med att andra inte ska lägga sig i men du lyssnar eller hur? Så gör inte det! Sen på ett sett tycker jag att ni tog det på ett stort allvar med förlovningen det ser nästan ut som du ska gifta dig på bilderna.



Men iaf Grattis

S
Postat 2011-02-15 kl 18:01:40

Bra skrivet! Ingen ska bestämma hur ni ska göra. Ert liv och ert beslut!! Stort grattis :D

eantonia
Postat 2011-02-15 kl 18:02:01
Blogg: http://eantonia.blogg.se/

Grattis till förlovningen och lycka till! :)

Sofia
Postat 2011-02-15 kl 18:03:52

Jo,alla par bråkar nog ibland men jag tror många reagerar på att ni gör slut hela tiden samt att du skadar dig själv.

Marianne
Postat 2011-02-15 kl 18:05:02

Vill gratta er jätte mycket till förlovningen...lycka till med allt. Och var rädda om varandra!

Kram

felicia=)
Postat 2011-02-15 kl 18:05:53

SNÄÄÄÄLLLLA snälla snälla svara på detta!

vart har du köpt skorna du hade på dig igår? dom var verkligen JÄTTE fina! :D

C
Postat 2011-02-15 kl 18:07:01

Heej.. jag undrar, har inte du någon mamma eller pappa. eftersom du skriver inget om dom eller något sånt ? :O

Amanda♥
Postat 2011-02-15 kl 18:07:43
Blogg: http://bymandizz.blogg.se/

Jag vill gratulera er jätte mkt! Det spelar ingen roll, ung som gammal, alla ska få gifta sig. Oavsett vad :) Hoppas ni trivs, lycka till <3



Massa kramar Amanda♥

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 18:07:56

Asså ni håller på som om ni har gift er! Fästman och fästmö! Ni är helt otroliga!

isabella
Postat 2011-02-15 kl 18:11:50
Blogg: http://bloggenisabellaalskar.blogg.se/

Var med i veckans blogg! (tävling!)

http://bloggenisabellaalskar.blogg.se/index.ht



Ps. Jag tycker om din blogg. Det du skriver och allt!

Fortsätt blogga!! :) Följer varje dag, och du är så cool! ;)

Jenny ~ 15 år och gravid!
Postat 2011-02-15 kl 18:11:50
Blogg: http://marsbarneet.blogg.se/

Ni har så himla rätt att förlova er när ni vill! Jag och min pojkvän Mathias förlovade oss på nyårsafton 2009 och vi sket i vad folk sa, utan vi gjorde det vi tyckte var bäst för oss! :) Hoppas ni hade en trevlig kväll igår,

är förresten oxå ung o gravid! Hör av dig !! =) / Kramar Jenny

felicia=)
Postat 2011-02-15 kl 18:12:02
Blogg: http://fencsi.blogg.se/

PS: grattis med förlovningen hoppas ni är lyckliga! :)

Anneli
Postat 2011-02-15 kl 18:13:08
Blogg: http://centerofmyhart.blogg.se/

jag tror en del har synpunkter ändå. men hursom så Bråkar inte alla paren som ni gör? jag och min kille har kanske nått bråk ibland men då handlar det om små saker, ni bråkar ofta! och ni får väll förlova er om det känns rätt? just do it!

Eve
Postat 2011-02-15 kl 18:15:55

Jag bryr mig inte om dig och Kevin, jag bryr mig om det lilla BARNET mellan er, ni ska inte hålla ihop om ni bråkar för mycket.. herrejössans tänk på vad som är bra för barnet, inte om ni vill vara tillsammans för att ni vill det! Barnet kommer att komma först, du kan ju inte ha en kille eller ja fästman om ni bråkar så mycket.. för Kelly kommer emellan sen när hon blir större. Mogna upp

Sara
Postat 2011-02-15 kl 18:18:24

Är du skev eller?

Förlovade är man INNAN man gifter sig?

Man förlovar sig för att man snart ska gifta sig?

Om det ni är ute efter att visa världen att ni är tsm så köp matchande armband eller nått då?

Nej det är inte normalt att man storbråkar och slår varann efter typ 3 månader.

Det är ALDRIG normalt att man slår varann i ett friskt förhållande.

Tilda
Postat 2011-02-15 kl 18:18:54

ooooooowkejj xDDDD

Hellis
Postat 2011-02-15 kl 18:19:37

Jo, alla par har sina stunder... Men man ska ändå kunna sätta sig ner och diskutera lugnt, eller lösa det på något annat sätt, för kan man inte det så är man inte redo för ett förhållande, det handlar om att samarbeta, nu när ni har barn så MÅSTE ni kunna göra det, kan ni inte det så borde ni göra slut, det beror också på vad ni bråkar om! men ni måste kunna göra det innan ni ger er in på en förlovning/giftermål!

det är teamwork som gäller!! Kan inte ni lösa era bråk sansat så föreslår jag en break-up tills ni verkligen har löst era personliga problem!!! för Kelly drabbas också!!! ett barn har bara en uppväxt!!!!



bara vad jag tycker...

Malin
Postat 2011-02-15 kl 18:22:17

Vet du vad en förlovning är eftersom att du skriver "det är en förlovning inget giftemål". Efter att ena partnern friat till den andre, och denne svarat ja, är paret förlovade fram till dess att vigseln eller registreringen har fullbordats.

Linda
Postat 2011-02-15 kl 18:32:46

Tänkte bara nämna att jag håller med dig. Folk har ingen rätt att säga att ni inte får förlova er. Jag personligen tycker att det är en underbar sak.

Jag har länge varit emot unga förlovningar eller förlovningar där paret inte varit tillsammans länge. Men jag och min fästman förlovade oss efter 6 och en halv månad, och det kändes helt rätt. Är fortfarande emot när exempelvis två 14-åringar förlovar sig efter 2 månader. Men så är det inte i ert fall, så skaka bara bort de elaka kommentarerna och njut av förlovningen.

Det enda med eran förlovning jag inte tycker om är att frågan löd "Vill du förlova dig med mig" Det är något jag alltid tyckt känns som att man inte menar allvar med att gifta sig i framtiden. Men efter att ha läst din blogg ser jag ju att fallet inte är så. Så grattis åt förlovningen, och njut.

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 18:32:51

Ojoj oj flicka lilla..! Det ni skapat er är en illusion av lycka. Jag kan inte se i vilket universum någon skulle bli lycklig av att bråka och slåss när det blir för mycket.



Du har rätt, alla par bråkar... Men långt ifrån alla SLÅR sin partner!!! Jag och min sambo har varit tillsammans i flera år, vi har en underbar liten son tillsammans (som vi valde att skaffa när vi båda hade stadig ekonomi, eget boende, fasta anställningar och var mentalt mogna för det). Vi två bråkar ibland självklart, men vi har ALDRIG SLAGIT VARANDRA!! Vi skriker aldrig åt varandra, utan diskuterar i vettig ton och låter inte ilska ta över!

lisa
Postat 2011-02-15 kl 18:32:53

Man lovar varandra evig kärlek :)

Sofia Persson
Postat 2011-02-15 kl 18:34:52

Du säger "det är en förlovning inget giftemål" det vet vi men varför klär du upp dig som du ska gifta dig och fixar håret och allt? :s det är en förlovning inget giftemål. Och en förlovning ska vara en överraskning annars är det inte kul. Och du är alldeles för ung och jag fattar inte varför du ska förlova dig men en kille som säger att han inte har känslor för dig? du säger att han inte menade men hur vet du det? Precis.

Bara för ni har barn så behöver man inte förlova sig, ni har hela livet framför er och varför stressa? Helt seriöst.. ni borde växa upp!

Jenny - livet med en mini leopard
Postat 2011-02-15 kl 18:36:13
Blogg: http://mrsjenny.blogg.se/

Ja, alla par bråkar ibland.. Men att slåss och säga nedvärderande saker bara för att såra, då har det gått för långt. Under mitt 2 åriga förhållande har vi "bråkat" en gång. Vi lyssnar på varandra och pratar om något tynger oss. Och som du sa i din video, att "oavsett hur mycket ni slåss och skriker på varandra", väx upp gumman, det är INGET förhållande.. Och en förlovning innebär inte att man ska gifta sig, men innan man gör det bör man varit tillsammans en längre tid och faktsikt ha ett bra förhållande. Går man och bränner sig så fort man har bråkat så är det något allvarligt fel.



Men det är min åsikt, du ska göra det du tycker känns bäst för dig, det är det viktigaste.

Emilia
Postat 2011-02-15 kl 18:36:41

bra sagt! Skit i alla andra!<3

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 18:40:01

är du emot homosexuella?

Mirre
Postat 2011-02-15 kl 18:42:28

Grattis!:)

Men du vet väl att förlovning är ett steg mot giftermål??

Enligt traditionen så skall man gifta sig inom 1 år..

Varför förlova er om ni inte planerat ett bröllop??

Bara för att visa upp en ring och försöka visa omvärlden hur "mogna" ni är då eller? Det finns många bra sätt att visa att man hör ihop utan att ta ett så stort steg när man är 15..

Ser du er leva tillsammans när ni blir pensionärer?

Personligen tycker jag man missar så otroligt mycket av livet om man skall binda sig till en person så tidigt i livet!

Men önskar er båda lycka till :D

Jossan ^^♥
Postat 2011-02-15 kl 18:49:17
Blogg: http://ccupcaakee.blogg.se/

Fin blogg ^^!

Sara- Mamma till Yrla och Gravid
Postat 2011-02-15 kl 18:49:39
Blogg: http://mammatillyrla.blogg.se/

folk kanske kommenterar för att du e så jävla dum å lägger ut HELA ditt liv i blogg. jo visst ni kommer ju säkert hålla ihop ni "pratar" ut jämt, ni SLÅR varandra å ni SKRIKER på varandra. Du bränner dej å skadar dej själv så fort du får en motgång, seriöst de borde väl säga sej själv. du e inte mogen nog att förlova dej för du förstår inte innerbörden å absolut så är INGEN av er mogen nog att ha barn

Karin
Postat 2011-02-15 kl 18:51:22

Delad ekonomi har man när man blir sambos, då man har mycket gemensamma räkningar.



Och alla par bråkar inte. Man kan ha olika åsikter om saker och ting, men man kan också diskutera det på vuxen nivå. Att slå varandra eller att medvetet såra varandra är inte hälsosamt i något förhållande. Men du har rätt i att förlovning inte längre är en så stor grej. Självklart hoppas jag det håller mellan er, men vad jag tror är en annan sak... ni är unga.

D
Postat 2011-02-15 kl 18:57:43

Jag har absolut inget emot att ni förlovar er, är bara glad för eran skull!:)

Men jag måste nog hålla med om att ni bråkar mycket.. Visst, alla par bråkar.. Men jag TROR inte att de bråkar så ofta som ni gör. Har du någonsin tänkt på hur ofta ni egentligen bråkar och gör slut osv?

Visst ni reder ju alltid ut det senare.. Men tänk på lilla Kelly som måste växa upp med att hennes föräldrar bråkar stup i kvarten, om ni inte slutar bråka förstås.



Ville bara få det sagt... ursäkta om det inte stämmer, men det är bara så jag uppfattat det...



Annars är din blogg awesome & Kelly är verkligen jättesöt!:)

Kram D*

beata
Postat 2011-02-15 kl 18:57:48
Blogg: http://beataoemma.blogg.se/

ja läser din blogg varje dag, och jag håller fullständigt me dej va du skriver..

har också sett att kissie har skrivit enmassa skit om dig på din blogg, omoget av henne skulle jag sejja!

men sköt om dig och kelly :)

och hjälp mig gärna med att välja outfit till en fest under rubriken "HJÄLP!" på min blogg :)

anka
Postat 2011-02-15 kl 18:59:01
Blogg: http://ankapuckolarsson.blogg.se/

Hejsan!

Jag älskar din blogg! :D



Ställ gärna en fråga på min frågestund :)

nina
Postat 2011-02-15 kl 18:59:40
Blogg: http://ninagardstrom.wordpress.com

tycker det är bra att ni struntar i allas åsikter! Lycka till med ert förhållande och eran lilla familj :)

Alva
Postat 2011-02-15 kl 19:01:00
Blogg: http://alvaaaz.blogg.se/

Grattis till förlovningen!

Helena
Postat 2011-02-15 kl 19:01:32

Ja ibland är du verkligen din 15 år. Du bestämmer väl inte över dig själv ännu då du inte är myndig?



Hursom, grattis till förlovningen. Hoppas att den får er båda två att växa upp mer. Göra slut, skada sig själv, förlova sig... Vad ni vill är inte det viktiga här utan allt som egentligen spelar roll är ert barn. Låt inte henne bli delaktig i tokerier.

Fanny
Postat 2011-02-15 kl 19:01:49

Klart, ja menar folk måste ju få ha en åsikt. Jag vet att jag skulle inte förlovat mig men alla gör olika :)



Hoppas att allt går bra för er och att ni inte tar åt er av alla kommentarer.

Tess - loveeeliiie
Postat 2011-02-15 kl 19:02:37

Såklart att ni bestämmer över era egna liv!



Dom som försöker bestämma över er (som anonyma över en blogg också liksom!?) är bara patetiska idioter!



Jag läser din blogg för att jag vill veta vad som händer i ditt liv, vad du tycker, känner och gör. INTE för att jag vill ta kontrollen över dig och ditt liv som vissa andra verkar göra..



Tycker också att det finns Helt sjuka åsikter som en del har, och vissa är bara inte okej att uttrycka.

Jag tror knappast någon skulle hota din och din familj så vidrigt om det vart "irl", anonymiteten på internet är verkligen inte bra ibland..



Och jag bråkar typ hela tiden med min sambo (jag har hormongrejer och lågt blodsocker ganska ofta, och han är lite trög ^^ )

men jag Älskar honom och planerar att vara tillsammans med honom resten av mitt liv endå!

Han älskar mig som jag är, oavsett bråken.



Hoppas du haft en jätte bra dag som förlovad :D



Kram

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 19:05:37

Fint egentligen att du tar kort på ngt som visar vad gud står för när du skaffar barn innan du giftt dig :) och sen så 'ska' man ju gifta sig efter man förlovat sig. iaf vad som sägs.

sara
Postat 2011-02-15 kl 19:15:50
Blogg: http://sssam.blogg.se/

är ni medvetna om att en förlovning innebär att man ska gifta sig? det betyder att man lovar att man ska gifta sig. förlovning och giftermål tycker inte jag är två helt skida saker som du verkar tycka.

Molly
Postat 2011-02-15 kl 19:16:28
Blogg: http://closemeup.blogg.se/

Usch vad mycket skit du får ta. Stå på dig!

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 19:23:43

Varför en sån bild? När ni ändå hade sex innan ni ens var förlovade.

Sanna
Postat 2011-02-15 kl 19:24:38

Fine alla par bråkar kanske mer eller mindre. Men NI bråkar något extremt mycket som var och varannan vecka. Det är inte normalt i ett förhållande. Och att dessutom göra slut bara två dagar innan var inte så värst smart? Märks att ni är omogna i era beteende...

pogge
Postat 2011-02-15 kl 19:27:09

i give it 1 year

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 19:27:59
Blogg: http://talmans.blogg.se/

TÄVLA PÅ min blogg

-
Postat 2011-02-15 kl 19:30:10

Till alla som klagar/gnäller på Mikaela!

Hon förkänar väl ändå vårt stöd!? eller?! Även fast NI inte tycker att hon och Kevin skulle förlova sig så behöver ni ju inte kommentera det! Önska dom lycka till istället! Hon är nog klart mycket mer vuxnare än er, hon är ju förfan mamma!! Tänk om ni var i hennes skor! Hon kämpar på och ibland går det jättebra, men ibland så går det mindre bra! Det är fullt normalt! Så jag säger bara att jag tycker ni ska skärpa er och tänka på det positiva istället! Det är ju hennes liv, och inte erat, eller hur?!

Grattis till förlovningen Mikaela! :)

Stina
Postat 2011-02-15 kl 19:31:26
Blogg: http://stinaisraelsson.blogg.se/

åh, grattis så mycket, du är jättefin mikaela! :)

vad står det i era förlovningsringar? hihi kramis

tilia
Postat 2011-02-15 kl 19:33:02
Blogg: http://tiliaa.blogg.se/

Jag tycker ni är jätte söta tsm. Hoppas ni mår bra <3

Ha det bra ♥

Anna
Postat 2011-02-15 kl 19:33:55

Men du, förlovning är ju första steget i ett giftemål. Det verkar inte som om du fattat det, förlovningen betyder ju att ni ska gifta er inom en viss framtid. Förr va det 12 månader som gällde men idag har det egentligen betydelse... Du borde söka hjälp hos någon proffisionell istället för att söka bättre självförtroende och närhet hos Kevin...

Louise
Postat 2011-02-15 kl 19:35:42
Blogg: http://louiseberglund.com

Du vet om att vissa får virus av o gå in på din blogg?

Malin
Postat 2011-02-15 kl 19:42:11

Men vad jag inte förstår är varför ni gör slut hela tiden? Att bråka mycket är ju en sak, det tycker jag bara är hälsosamt för ett förhållande, men så ofta som Kevin dumpar dig så skulle jag personligen bli helt känslomässigt utmattad och inte ha ett spår av romantiska känslor kvar i hela kroppen tillslut! Och hur ska ni göra nu, ska ni bryta förlovningen och förlova om er varje gång ni har bråkat? Och i så fall, ska ni ha fin förlovningsmiddag varje gång?

Alice
Postat 2011-02-15 kl 19:46:50

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i över tre år och har aldrig någonsin bråkat ? Vi har inte ens tjaffsat med varandra. Så nej, alla par bråkar inte.

Men grattis till förlovningen, hoppas att det håller mellan er två !

emmi
Postat 2011-02-15 kl 19:47:16

Du skriver att alla bråkar, ja det kanske stämmer men inte så att man blir så sårad att man skadar sig själv. då får man nog börja tänka till.

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 19:53:28

Yeah... RIGHT...

olivia
Postat 2011-02-15 kl 19:55:19
Blogg: http://oliviaathena.blogg.se/

Hej !

Ursäkta att jag frågar men vad kostade era ringar ? :)

Erica Pettersson | HOBBYFOTOGRAF
Postat 2011-02-15 kl 19:56:23
Blogg: http://pitetjej.webblogg.se/

Jag håller med om att alla människor har rätt att bestämma över sina egna liv.

Ville bara göra en liten klargörelse angående just "begreppet" förlovning...

Tycker det är lite synd att dagens människor har en sådan snedvriden bild av just förlovningar. Traditionellt sett är en förlovning ett löfte om giftemål, vilket betyder att en förlovning EGENTLIGEN börjar med frågan "Vill du gifta dig med mig?"

Därför, om man ska vara petig, så förlorar en förlovning sin innebörd om man bara förlovar men aldrig gifter sig...

Malin Hallberg
Postat 2011-02-15 kl 19:56:40
Blogg: http://malinhallberg.se

Jag önskar er all lycka, det är ni värda.

Evelina
Postat 2011-02-15 kl 20:08:33
Blogg: http://tessilina.blogg.se/

Men bön för brudpar...!! Du driver ju med alla normala seriösa par som faktiskt förlovar sig på riktigt...!! Och ja det tror väl fan folk bråkar, men man gör ju inte slut efter ett bråk!?! Det är INTE vanligt....

Ehlin
Postat 2011-02-15 kl 20:11:27
Blogg: http://lifeofehliin.blogg.se/

Jag tycker det är sjukt kul att ni ska förlova er !



även om jag kan tycka att du är lite för ung för att vara förlovad. Men det är inte någon annans beslut vad du och kevin ska göra. ..



Önskar er all lycka till med förlovning och Kelly !:)

karin
Postat 2011-02-15 kl 20:13:06

du är så stark! kämpa på och njut av ditt liv. du ska inte lyssna på vad andra säger och tycker. för i slutändan så påverkar bara dina beslut DIG. du är sjukt duktig som är så mogen i en så ung ålder. Jag kan säga att jag vet inte om ja skulle klara av att vara mamma och jag är 20. jag tror att allt kommer gå fin fint för dig, för du har rätt inställning! så länge DU trivs med dina beslut så är det de ända som betyder ngt. Det är väl skit samma om du å kevin e för unga osv... så länge du e lycklig!

Linn
Postat 2011-02-15 kl 20:16:11
Blogg: http://keepontalking.blogg.se/

såg dig och kevin åka buss här om dagen, ni är gulliga tillsammans! hoppas att det kommer att hålla!

Anna
Postat 2011-02-15 kl 20:18:21
Blogg: http://schlierie.blogspot.com

Det är bra gumman stå på dig! det är ert liv så ni gör som ni vill ^^

för 4 månader förlovade jag och min fästman oss, vi mötte samma kommentarer som du och kevin har gjort. Jag strunta helt i dom, ibland svarade jag att det är vårt val och varför skulle vi inte förlova oss om vi är kära?

Christoffer
Postat 2011-02-15 kl 20:18:38
Blogg: http://semonie.com

Dumheter...

Lilltösen
Postat 2011-02-15 kl 20:18:39
Blogg: http://lilltosens.blogg.se/

Hej jag tycker det är fantastiskt att i har förlovat er och jag önskar er flera år av lycka och glädje ihop. Jag personligen tycker inte ni verkar bråka mer än andra par. Men visst så hoppas jag på att ni inom några år kommer att gifta er och flytta ihop =) för jag tycker ni är en underbar liten familj. Strunt i vad andra tycker. Du är stark och jag tror på er <3

Anna
Postat 2011-02-15 kl 20:21:18

Glöm inte bort att behandla andra så som du själv vill bli behandlad, tack!

Theresa
Postat 2011-02-15 kl 20:23:00
Blogg: http://littlethinker.blogg.se/

Fin blogg! <3



Frågestund på bloggen nu, fråga vad ni vill! :P

Anna
Postat 2011-02-15 kl 20:23:58
Blogg: http://schlierie.blogspot.com

Tänkte fråga hur ni tänkte när ni valde ringarna?

Jag och min fästman tycker båda bäst om silver så vi valde silver ringar med litet motiv runt om den ^^ Jag hade funderar att skaffa ringar med båda färgerna, men båda ska ju vara nöjda så det blev silver :) Våra ringar är ovanliga och det är så vi ville ha det. Vi ville inte köra med den traditionella ringarna , utan körde vår egna ^^

Frida
Postat 2011-02-15 kl 20:32:31

jag har precis börjat läsa din blogg och jag har några frågor..

1. hur gammal är kevin?

2. går du i skola?

om inte ska du börja igen och får du gå om då?

3.hur gammal är kelly?

4. vad sa dina föräldrar när du berättade att du var gravid?

5. är det svårt o va ung mamma?

6. bor du hemma?

7. hur funkar det isf?

bitch please, im a unicorn.
Postat 2011-02-15 kl 20:34:57
Blogg: http://utankontroll.blogg.se/

Fast... Alla par gör inte slut stup i kvarten heller.

Ida
Postat 2011-02-15 kl 20:35:44

Hej

inte här för att vara elak men säger att jag tycker du har helt fel bild om vad förlovning innebär en förlovning är en from av handpening kan man säga till giftemål målet är ju att man ska gifta sig när man förlovar sig ....jag anser att dagens människor tar alldeles för lätt på det här med förlovning syftet är att man ska gifta sig och spendera sina liv tillsammans. Nu vet jag inte erat grundliga syfte med eran förlovning vilket jag inte har med att göra ...//Ida

Elin
Postat 2011-02-15 kl 20:37:53
Blogg: http://eeliinandersson.blogg.se/

Jag tycker att du tänker helt rätt! det är era känslor och era val, ingen annan kan bestämma åt er. Det är klart att man bråkar i ett förhållande, det måste man nästan göra för att få det att fungera sen är det ju vad som är rimligt och inte...



Super fin var du på er dag iaf!! lycka till med allt.



Terese
Postat 2011-02-15 kl 20:38:08
Blogg: http://sthlmsmammanterese.blogg.se/

passande bild, att ni inte ska skada varandra...



och när man förlovar sig LOVAR man varandra att gifta sig om du nu inte visste de, Obildade jänta.

Så trött på "fjortis"förovningar som vara i 2 veckor.

stina
Postat 2011-02-15 kl 20:44:23
Blogg: http://stissie.blogg.se/

var med i veckans blogg hom mig!

www.stissie.blogg.se

Sanna Ek
Postat 2011-02-15 kl 20:46:02
Blogg: http://sannaek.blogg.se/

GRATTIS till förlovningen! Jag önskar er all lycka och ett fint äktenskap i framtiden (om ni nu vill det =) )!

Jag och min pojkvän vill också förlova oss, men guld är ju så jäkla dyrt, så vi får spara ett tag ;)



Kram på dig!

Sanna Ek
Postat 2011-02-15 kl 20:46:45

Var köpte ni ringarna? :) Är det schalins ringar?

Erica
Postat 2011-02-15 kl 20:47:30
Blogg: http://ekkiiiz.blogg.se/

Hej Mikaela!! Tycker att dom som säger sådär är riktigt dumma och tänker sig verkligen inte för. Jag är själv förlovad sen över ett år tillbaka, gjorde det också när jag var 15 år och det är de bästa jag någonsin gjort!! Har själv råkat ut för kommentarer men personerna förstår bara inte. Jag har hittat rätt och jag är förlovad och jag är riktigt lycklig. Grattis till dig och Kevin!!!

Malin
Postat 2011-02-15 kl 20:59:17

en förlåvning är steget före att man sak gifta sig och hur gammal man än är =3 (du såg ut som en brud på sin brällopsdag. så jag tror nog att dom som såg dig viste att ni skulle förlåva er ^^)

Jocke
Postat 2011-02-15 kl 21:01:56
Blogg: http://svennebloggarn.blogg.se/

Jaaa, det finns konstiga personer. Tycker inte det är så konstigt, min syster förlovade sig samma år som hon fyllde 16, hennes kille är ca 2 ½ år äldre än henne så ja, tycker inte man kan vara för ung om man inte typ är 13-14 :P Lycka till med allt i framtiden :)

Anonym
Postat 2011-02-15 kl 21:09:25

även fast en förlovning inte är lika stor som ett giftermål så vet du väl att man förlovar sig för att man ska gifta sig inom en snar framtid? vad finns det annars för mening med att förlova sig?

Frida
Postat 2011-02-15 kl 21:12:15

Håller helt med dig. Jag tycker det är heldumt att förlova sig så tidigt (för det hör faktiskt ihop med giftemål, genom förlovning lovar man ju varandra att gifta sig, så egentligen ingen större skillnad) men jag struntar i era beslut, de är inte mitt liv och jag blir trött på folk som inbillar sig att ditt liv är deras. Hur som helst är era beslut inget jag har rätt till att påverka och det försöker jag inte heller. Men jag kommer aldrig förlova mig med någon förrän jag fyllt 25. Nu är jag 15, fyller 16 nästa månad.

Tuva
Postat 2011-02-15 kl 21:12:21

jag tycker att det var bra sagt/skrivet! :) :P

vanessa
Postat 2011-02-15 kl 21:14:22
Blogg: http://vaaniias.blogg.se/

Hejsan! Jag vill inte vara tjatig så du väljer själv om du vill göra detta eller inte! Men jag har öppnat en ny kategori där du kan ställa precis vilken fråga du vill! Den är mitt första inlägg så det syns tydligt så fort du går in på min blogg! Men där kan du ställa vilken fråga du vill, den kan vara dum, skum, pinsam, komplicerad osv! Men ställ gärna en fråga, jag skulle bli så glad! tack på förhand och Btw, ur snygg blogg! :O♥

Linnea
Postat 2011-02-15 kl 21:20:55

Men erat förhållande kommer aldrig att fungera!!

Ni gjorde ju slut med varandra dagen innan ni skulle förlova er och ni har ju gjort slut nån gång innan det också.

Inte direkt ett seriöst förhållande!!!

Visst kan par bråka men man gör inte slut med varandra efter typ vartannat bråk.

Petra
Postat 2011-02-15 kl 21:21:08

du pratar som att det inte är något speciellt med att vara förlovad, som att det inte är allvar förens man gifter sig! MEN att förlova sig är att lova bort sig till en annan person!! åldern har inget med saken att göra, det har med mognad att göra. och nej, ni verkar inte alls redo för att förlova er men det får ni märka själva med tiden!

Natta
Postat 2011-02-15 kl 21:21:27
Blogg: http://www.nattalyne.se

förstår inte varför inte folk kan vara glada för eran skull istället! de som skriver att ni inte ska förlova er osv, som du säger är bara avundsjuka!

Michan
Postat 2011-02-15 kl 21:22:54
Blogg: http://michan92.blogg.se/

Jag tycker faktiskt inte att det är en sån stor grej för folk från "utsidan" om ni förlovar er, för att det påverkar ingen negativt. Utan anledningen till att man som ung förlovar sig är att man som ett par visar för varandra att man verkligen vill vara med den ande, och att man vill ha en framtid tillsammans.



Jag förlovade mig med min pojkvän när jag var 17, och nu har det gått 1 ½ år, och det finns ingenting som är negativt med det. Utan enligt mig så är det bara ett av de sätt att visa folk att man menar allvar och verkligen älskar den andre.



Hoppas att folk inte är för elaka, men det är bara ren avundsjuka och att de inte alls förstår.



Men det var ju även så när du blev gravid, visst att jag kanske skulle ha gjort annorlunda val än just dig, men vi alla bestämmer över våra egna liv, och om det känns rätt för en själv så ska andra bara inte bry sig.

Teddy
Postat 2011-02-15 kl 21:23:52
Blogg: http://caitlin.blogg.se/

En förlovning är något mycket stort. Man står inför ett kommande äktenskap. Det är inte vacker frissa. Vit klänning och ring på fingret. Skrämande att läsa hur naiv och okunnig du verkar vara.

Du citerar att att man i själviskhet inte bör skada varandra. Då undrar många av oss varför mor Micha har ett plåster på ena handen?

Kan det bero på en brännmärkt hand som uppkom dagen innan förlovningen?

Ska man inte som stolt blivande fästman ta sin blivande fästmö i famnen istället för att kalka henne för äcklig och jag vet inte vad?

Det är en skam mot innebörden av ordet och handlingen av en förlovning att ni ser på detta med så blinda ögon.

Jag kan offra min högra arm på att detta inte kommer att hålla så länge.

I ett fint förhållande ska man älska och stötta varandra oavsett vad. Aldrig någonsin tillåta sin älskade ha ont.

Kevin känner till ditt skadebeteende och borde skydda dig och må om dig med vackra ord och en fin vardag.

Du borde lägga all din fokus på ditt lilla spädbarn och dig själv istället för att försöka övertyga oss om vad en förlovning innebär.

Vi som VET innebörden av detta lever inte i förhållanden som erat verkar vara.

Jag var förlovad och är nu förtiden gift.

Min man är en person som aldrig någonsin tvivlat, Sagt elaka ord till mig eller på något vis gjort mig osäker. Det min vän är äkta kärlek.

Du har äkta kärlek.

Det är din vackra dotter och inte en liten velpelle som dagen före en förlovning sårar sin "älskade" på detta viset.

Du kommer mogna med tiden men det är länge tills dess.

I din ålder ska man pussas bakom gatuköket och inte ge sig in i vuxenvärlden.

Ta hand om dig

Hedvig
Postat 2011-02-15 kl 21:24:08

Hej! Jag vet hur det är när man bråkar med någon man älskar, när man gör slut med någon för att det inte fungerar men bara måste studsa tillbaks för att man älskar varandra för mycket. Därför ska jag nog inte säga någonting på den syn jag har på ditt och din pojkväns förhållande, för jag vet att jag som inte är i det inte har någon jävla aning.

Jag vill bara påminna dig om att det som jag tror många är 'irriterade' på är att det Kelly behöver är stabilitet och bra rutiner (självklart är kärlek viktigast men jag tror du vill ge din dotter allt?) och det är nog det att vi inte förstår hur du kan i din blogg skriva så mycket om dig, om Kevin, om förlovningar hit och bråk dit. Var är Kelly undrar jag ibland...

Kram

L
Postat 2011-02-15 kl 21:26:09
Blogg: http://topseecret.blogg.se/

Personligen tycker jag att ni är för unga för de, själv är jag 21år och har bott tillsammans med min sambo i 3år. Vi har knappt pratat om de (förlovning), vi känner oss inte tillräckligt "gamla". Jag menar, att förlova sig gör man ju inte bara sådär bara för att.. Då skulle ju typ alla göra det. Tycker att folk gör det för tidigt i sina förhållanden och allt yngre gör det. Jag vet att det inte är som att gifta sig och så, men det är ändå en pretty big deal. Men de är ju bra att du tycker och känner som du gör :)

penny
Postat 2011-02-15 kl 21:26:34

Jag gillar verkligen din blogg, uppdatera mera! snälla massor :)

Mickis
Postat 2011-02-15 kl 21:26:48
Blogg: http://mickiscafekkodesu.blogg.se/

Jag tycker ni är jätte söta tillsammans och är väldigt glad för eran skull :)

Isabella
Postat 2011-02-15 kl 21:33:43

På dina förlovningsbilder har du plåster som täcker brännmärket på din hand. Kom bara att tänka på en sak när jag såg det. Röker du? Bara av ren nyfikenhet liksom.. För du gjorde ju ändå ett brännmärke med cigarett?

Du får göra vad du vill, även om jag är emot rökning. Vill bara att du ska tänka på att Kelly skadas skitmycket av att du röker (om du nu gör det). Hon blir liksom passiv rökare och hon kommer antagligen att själv börja röka när hon blir äldre eftersom hon är van vid din lukt. Tänk på det.

Robban
Postat 2011-02-15 kl 21:37:15
Blogg: http://robertangermund.se/wordpress

Unikt datum ni valde att förlova er på, hehe.



Faan upp med hakan och upp till kamp.

Finns massor av folk som blivit ihop tidigt och klarat de, såklart.

de
Postat 2011-02-15 kl 21:45:39

Glöm inte bort att behandla andra så som du själv vill bli behandlad, tack!

denise
Postat 2011-02-15 kl 21:45:54
Blogg: http://ddeniiseolsson.blogg.se/

denise
Postat 2011-02-15 kl 21:47:00
Blogg: http://ddeniiseolsson.blogg.se/

hejhej!



jag tycker det är väldigt roligt att ni som är så passs unga liksom kan visa, äsch, vet inte hur jag ska skriva, men jag tycker det är bra iaf! :D



jag älskar diiig, o din blogg, o.s.v.

ida
Postat 2011-02-15 kl 21:52:01
Blogg: http://www.chavita.devote.se

För det första, STORT GRATTIS!

Du var jätte fin i klänningen!

För det andra, vad smal du har blivit!!



MEn ja, jätte jätte grattis :) kram

Giulia
Postat 2011-02-15 kl 22:02:36
Blogg: http://fotojjulia.blogspot.com

ni ÄR för unga för att ens förlova er. Visst. Det är en skillnad mellan giftemål och förlovning, men även en förlovning är en stor sak. Du är omogen och er förhållande kommer verkligen INTE hålla. Synd att du är så naiv att du tror de.. lol DU ÄR SÅ JÄVLA PATETISK!!!!

Maja
Postat 2011-02-15 kl 22:08:05

Grattis till förlovningen, hoppas verkligen det funkar och ni blir lyckliga!

Håller också med om att folk lägger sig i lite för mycket kanske, även om det här faktiskt är en väldigt populär blogg - lockar läsare med många olika åsikter.

Och alla par bråkar inte, såvida det inte handlar om något riktigt allvarligt som har hänt, där den ena, eller båda, blir sårad eller inte blir respekterad. Men däremot finns det ju något som heter diskussion, och det brukar oftast räcka med en sådan om man kommer bra överens, förstår och älskar varandra. Hoppas ni kommer på ett bättre sätt att kommunicera än med bråk!

frida
Postat 2011-02-15 kl 22:10:11
Blogg: http://bjoornesss.blogg.se/

Helt rätt tjejen!

En förlovning är bara ringar, och även ett löfte för vissa.

Bara ett bevis på hur mycket man älskar varandra och att man vill hålla ihop.



Tycker att ni är starka,

så unga och klarar av allt detta är verkligen starkt!

Brukar läsa din blogg då och då, väldigt bra faktiskt,

Och en jättesöt dotter har ni fått!

Lycka till med allt!

josefina
Postat 2011-02-15 kl 22:10:50

hej:) ,

grattis till er förlovning!.

jätte gulligt ! .



ja har en fråga bara.

röker du?

Trolltoka
Postat 2011-02-15 kl 22:11:59
Blogg: http://trolltoka.blogg.se/

Men så vitt jag minns så är förlovning ett löfte om giftermål?

Tyvärr är det förlovning något som ses lätt på i dagens samhälle och det egentliga syftet glöms bort.



Önskar er ett stort lycka till i livet! Utan hopp om en framtid tillsammans är ett förhållande ganska dödfött. Man går ju in i ett förhållande för att man kan tänka sig en framtid med personen i fråga, inte för att man siktar in sig på att det ska ta slut.

my
Postat 2011-02-15 kl 22:37:04

verkligen ett stort grattis till dig, mikaela!! är så glad för din skull, att du och kevin äntligen är förlovade.. <3

Mamma Miaa
Postat 2011-02-15 kl 22:37:15
Blogg: http://actioonradar.blogg.se/

Det är bara en fölovning, inte giftemål??? VAD? Jag blir nästan arg, jag har förlovat mig med min sambo i väntan på giftemål, Förlovningen för mig betyder minst lika mycket som ett giftemål.

Mamma Miaa
Postat 2011-02-15 kl 22:37:41
Blogg: http://actioonradar.blogg.se/

Det är bara en fölovning, inte giftemål??? VAD? Jag blir nästan arg, jag har förlovat mig med min sambo i väntan på giftemål, Förlovningen för mig betyder minst lika mycket som ett giftemål.

Mamma Miaa
Postat 2011-02-15 kl 22:37:41
Blogg: http://actioonradar.blogg.se/

Det är bara en fölovning, inte giftemål??? VAD? Jag blir nästan arg, jag har förlovat mig med min sambo i väntan på giftemål, Förlovningen för mig betyder minst lika mycket som ett giftemål.

lisa matsson
Postat 2011-02-15 kl 22:46:06

ursäkta mig, men jag tkr faktiskt att par i 15 års åldern absolut INTE ska gifta sig, man är inte mogen för något sådant i den unga åldern. Särskilt inte när förhållandet tar slut var och varannan dag. Ni borde tänkt er för. visst strångt gjort men en förlovning är en förberedelse inför giftemålet och är minst lika viktig. tkr ni har gjort ett stort misstag och att sånna här saker förstör hela synen på förlovningar!!

Tess
Postat 2011-02-15 kl 22:47:55
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Förlovning är för mig lika stort som giftermål, om inte större egentligen eftersom man lovar att vara tillsammans. Sedan så är det skillnad på bråk och bråk. Jag och sambon/fästmannen grälar ibland, men det har ALDRIG blivit fysiskt och vi säger aldrig att vi hatar varandra. Om vi blivit ledsna eller arga på varandra så brukar vi prata ut om det direkt och reda ut det. Därför blir det aldrig några riktigt stora saker.

ellensw
Postat 2011-02-15 kl 23:05:26
Blogg: http://ellensw.se

för ditt bästa tror jag inte du borde haft bloggen egentligen, sjukt mycket hat på nätet och att skriva ut att ni slåss (för det är inte normalt i ett förhållande) ok om man tjaffsar men slåss? de fattar du väll att man reagerar på? även när du bränner dig själv med cigg? och varför ens röka om man har ett barn? du ser.. kan rabbla upp ännu fler saker som gör att folk reagerar, om du inte vill ha kommentarer stäng av kommentars funktionen, annars kommer folk forsätta skriva gumman

Hoppas många läser detta:
Postat 2011-02-15 kl 23:26:01
Blogg: http://withoutcalories.blogg.se/

Blir så sjukt irriterad på alla töntar som skriver här "nej du har feeeeel, jag o min kille har varit tillsammans i över ett år o vi har aaaaaldrig bråkat." Tycker synd om er som aldrig haft ett gräl med eran partner. Hur kan du då känna människan om du inte vet hur den är när den är arg? Och vad är det för opassionerat förhållande om man inte visar några sinnestämningar? Har man aldrig bråkat har man heller aldrig varit riktigt sams, så ser jag det. Det finns inget bättre än "makeup-sex" haha. Nej, men seriöst, man behöver rensa luften. visst ska man inte bråka osunt mycket, då funkar det inte, men ibland behövs det.



Dock känns det som att just Mikaela o Kevin har ett ganska destruktivt förhållande, det har jag haft och vi höll på ungefär som dem, hatade varann ena sekunden o älskade varann andra. Det är tröttsamt att ha det så, men jag var precis lika kär i honom som mikaela är i kevin o fattade inte att förhållandet gjorde mig illa. mikaela kommer inse det en dag, men det tar tid o mycket smärta. Tur att hon har sin fina unge iaf =) Mikaela är inte sämre än någon annan mamma, men det är synd att hon är så blind för kevin =( Men Mikaela, det är ditt liv som du säger o jag ska inte lägga mig i det, jag lyssnade inte heller på folk som sa att mitt svin till kille var ett svin. Jag var oxå 15 år och han tog två år av mitt liv, onödigt.

/Blondie

A
Postat 2011-02-16 kl 00:00:31

Till er som kommenterar angående att Mikaela har missuppfattat det där med förlovning. Visst, rent traditionellt är det ett löfte om att gifta sig i framtiden, oftast inom ett år MEN förlovninig är inte juridiskt bindande på något sätt, det finns alltså ingen formell definition av vad en förlovning är (till skillnad mot äktenskapet). Det innebär att man kan göra hur man vill, man kan vara förlovad resten av livet, förlova sig med flera osv. Det finns egentligen inget rätt eller fel.



Att Mikaela är 15 år och förlovar sig ser inte jag som något att anmärka på. Det är ingenting bindande och vill man göra det för att man tycker att det är romantiskt så tycker jag att man ska göra det, oavett ålder. Problemet här är ju att Mikaleas och Kevins förhållande inte verkar särskilt sunt och att det därför är skadligt för både henne och dottern att hålla fast vid det.

Emelie Rommedahl
Postat 2011-02-16 kl 00:22:48
Blogg: http://erommedahl.blogg.se/

Usch för alla hemska kommentarer, stå på dig!!



Ärligt, hur fasen kan alla vara så lättprovocerade?? Snälla nån, är alla bittra svenskar eller? Ibland skäms jag faktiskt över att svenskar beter sig såhär. Negativa, bittra, sura allihopa. Fy.

Evelina
Postat 2011-02-16 kl 00:23:38
Blogg: http://tessilina.blogg.se/

Säger inte detta för att va elak, utan för att du behöver hjälp. Framför allt Kelly behöver hjälp.

Alltså jag blir sååå lack, om ni nu vill visa världen att ni är ihop - skaffa likadana armband eller va fan som helst.

Att förlova sig innebär att man gifter sig inom 12 månader så visst är förlovning nästan lika stort som giftemål - det betyder ju begynnande giftemål!?!?!?!

Dessutom - att bråka kan väl va normalt, men att slå varandra, bränna sig själv med cigg och göra slut stup i kvarten är INTE normalt. Fattar inte vart era föräldrar är!? Kelly syns mest som din maskot på dina bloggbilder, du klär upp henne som en docka, tar med henne till skolan som en nalle osv osv... Helt sjukt, fattar inte att ingen myndighet går in när du öppet berättar om hur du och din pojkvän slår varandra, när du bränner dig med cigaretter för att få utlopp för ilska osv osv osv SJUKT!!

Petra N
Postat 2011-02-16 kl 00:30:33

Jag ska ringa soc i Sthlm imorron, ska ägna 10 minuter för att fråga om de tycker "din familj" är ett lämpligt hem åt ett spädbarn. Det kanske låter skitlöjligt, men jag har tänkt på det ett tag och när du brände dig i handen va det fan nog. Nu dessutom kommer det fram att du och Kevin slår varandra... Detta är helseriöst och jag gör det inte för att va elak. Står allt rätt till hos dig är det ju inga problem. Blir bara sjukt orolig när man läser hur du (indirekt Kelly) har det... Kommer ta upp exakt hur det gick på min blogg imorron, men jag anger inte adressen här eftersom jag inte gör det för att få läsare. Tänker inte heller skriva ditt namn eller länka till denna sidan.

Marie
Postat 2011-02-16 kl 00:32:32
Blogg: http://basketcasem.blogspot.com

Bra skrivet, Mikaela! Det är såklart alltid du som bestämmer över ditt eget liv och dina val... att du har klarat av det tunga beslutet att behålla ditt barn trotts att din familj tyckte tvärtom... inte bara det, utan att du (som det verkar, det jag hunnit läsa mig in i... då jag är ny här och började läsa din blogg häromdagen) har klarat av all press och allt ansvar med ett litet barn i så pass ung ålder (jag har absolut inget emot åldern, bara så du förstår det) då tror jag du klarar allt!!

Det känns som att du är en mycket stark och modig ung mamma! Jag beundrar dig och du måste verkligen värdesätta dina egna val, bry dig verkligen inte om folks negativa kommentarer...!!! Lycka till med förlovningen!! :D

Kram från en ny läsare, som ser fram emot och hoppas få fortsätta följa din blogg och läsa om hur ni har det och hur det går!!

Melek - Håriga turken.
Postat 2011-02-16 kl 01:50:40
Blogg: http://minguldfisk.blogg.se/

Självklart så får ni göra vad ni vill och det är ert beslut, men jag personligen skulle aldrig förlova mig i så tidig ålder.



Man förlovar dig EN gång i livet och man gifter sig EN gång i livet.



Men är ni verkligen säkra på att ni ska hålla ihop livet ut, så önskar jag er all lycka!

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 06:49:34

Fast man brukar ju säga att man ska gifta sig inom ett år eller något:P Inte för folk bryr sig om sånt!



Glad för din skull, grattis till förlovningen! :)

kerstin
Postat 2011-02-16 kl 06:53:21

jag tycker en förlovning är en stor förbindelse lika stor som giftermål. men när det gäller papper så är giftermålet större då man ärver varandra, måste skriva på en massa papper om man vill skilja sig, ha betänketid om man har barn etc. men en förlovning är början till äktenskap inom ett år är den gamla sedan att man ska gifta sig. Sen idag kan man vara förlovad år in och år ut utan att gifta sig men förbindelsen är den samma för mig som ett giftermål. man ska inte bara förlova sig för förlovandets skull, utan man ska stå tillsammans på en stabil grund, veta var man har varandra och vara säkra på vad man känner. Alla par bråkar eller är åtminstone osams eller oense ibland det håller jag med dig om. men gör man slut och har stora bråk som relaterar till att man slänger ur sig saker som sårar den andre så kanske man ska vänta ett tag med ringarna. Om detta upprepar sig. Själv skulle jag aldrig förlovat mig med någon som strax innan sagt att han inte hade några känslor kvar för mig längre.

m
Postat 2011-02-16 kl 07:18:31

måste bara säga, att alla par bråkar visst inte.. har inte bråkat en enda gång sen jag och min pojkvän blev ihop, varför ska man bråka när man kan ha det fint ihop?

man måste respektera varandra för att ett förhållande ska funka.. jag kallar det inte respekt att kalla varandra äcklig osv.. oavsett om man är arg eller upprörd, skulle du kalla dina vänner det?

bara för att man är ihop ska man inte ta varandra för givet..........

Flizan
Postat 2011-02-16 kl 07:37:56
Blogg: http://monokerus.blogg.se/

Det är roligt att se hur en massa folk säger att man "måste" gifta sig ett år efter förlovningen - kom igen, det fungerar inte så länrge. Min farbror har varit förlovad med sin sambo i arton år, tvivlar starkt på att de någonsin gifter sig...

Tess
Postat 2011-02-16 kl 09:09:40

Fan va alla har blivit så jävla skenheliga!



Varför är det en katastrof om dom nu skulle bryta förlovningen i framtiden?

Är det inte värre när folk skiljer sig!?



och när man förlovar sig så kanske man lovar att gifta sig..

men när man gifter sig så lovar man att vara tillsammans resten av livet!

om jag inte minns fel så har "förebilden" BlondinBella skiljt sig?



Så giftemål är LITE mer seriöst!

så låt dom göra som dom vill med sin förlovning!



Och BTW

Låt säga att om jag skulle dricka vatten på 40-talet så skulle jag tagit vattnet ur en kran och druckit, nu på 2000-talet så tar man en flaska ur kylskåpet (men båda är att dricka vatten men på olika sätt, saker och ting ändrar betydelse genom tiden men även beroende på person, för jag tar fortfarande vatten ur kranen!)



och ni säger att man inte ska dra alla över en kam!?

varför fan gör ni det då???

Kelly kommer bli en helt underbar liten lycklig flicka!

inget säger emot det (bara lite skit statistik)

Mia
Postat 2011-02-16 kl 11:31:26
Blogg: http://fredthevov.blogg.se/

Anmärkningsvärt - ni har ju redan fått barn ihop, det allra största åtagandet man kan göra som par så varför skulle ni inte kunna förlova er!!! sååååklart ni kan och som du säger, vi läsare har väl inte med den saken att göra heller!!



Unnar er all lycka o välgång, den lilla goa familjen som ni ju är!!

Sanna -Blivande mamma
Postat 2011-02-16 kl 12:17:56
Blogg: http://sannis1987.blogg.se/

Javisst, par bråkar men är man vuxen nog så kastar man inte sådanna grodor som din pojkvän gjorde. "Jag har inga känslor för dig"

Är det ända man kan säga när man bråkar?



Vuxenlivet och relationer går inte ut på att bråka bara för små saker hit och dit. Göra slut bara för den andra är på dåligt humör. Det är ren barnsligheter.

Ni får göra precis som ni vill, men jag HADE DÅ INTE förlovat mig med en kille som är omogen för sin ålder. Tyvärr, tråkigt att säga men i mina ögon är det så.

Det sårar bara varandra när man håller på så där!



Jag och min sambo har varit tillsammans i 7år, vi har haft 1 enda bråk.

Sura och grininga kan man vara men man startar inte ett bråk bara för sambon säger hej till en annan tjej. (exempel).



Men grattis och hoppas det inte slängs några ringar i huvudet på någon part :)

ett förhållande går ut på att man ska GE OCH TA!!

Jenny
Postat 2011-02-16 kl 12:41:28

Det är säkert en hel del som skrivit det innan i kommentarer, men alla par bråkar faktiskt inte. Det beror helt på vad man tycker är viktigt att lägga energi på. En del par har sån tur att de inte har såna problem med varandra så att de måste bråka. Andra par har nått en mognare relation och diskuterar istället. Jag vet att det är hemskt att höra att man som 15-åring inte är mogen, jag tyckte själv att det var nedvärderande att höra det då. Men du kommer nog inse om några år att både du och Kevin har kommit långt från där ni är nu, i mognad och att tänka på varandra.

Emma
Postat 2011-02-16 kl 12:54:31

Men åh, blir så störd på vissa kommentarer här. "Man skriker inte åt varandra och stormar iväg, då passar man inte ihop" osv. Något jag stör mig på mest av allt när det kommer till människor är folk som tror att dom har SÅÅ mycket "kunskap" och "vet" hur ett förhållande ska vara. En del par bråkar mer intensivt än andra, men det betyder INTE att man inte passar ihop. Det är ju dom fina stunderna som gör förhållandet. Man är fortfarande INDIVIDER i ett förhållande. Alla människor glider inte fram genom livet tillsammans på en klick smör. Jag och min pojkvän bråkar inte särskilt ofta men när vi bråkar så bråkar vi passionerat och när vi älskar så älskar vi passionerat. Vi är båda såna intensiva människor men ingen av oss mår direkt dåligt av våra bråk som kommer upp ibland. Det är bara såna vi är som personer.



Så håll käft, ni som tror att ni kan allt om hur det ska vara. Ni bryr ju er knappast om Micha på det sättet att det är därför ni måste yttra er. (Ni känner inte henne! Hade varit en annan sak om ni var hennes riktiga vänner IRL och såg att hon tog skada av förlovningen..)



Jag hade en gång en vän som "visste hur det skulle vara" och hon ville göra allt i sin makt för att förstöra mellan mig och min nuvarande sambo. Vet ni vad jag gjorde? Jag bad henne fara åt helvete. Har inte pratat med henne sen dess och saknar inte henne ett dugg. Själv var hon ju tillsammans med en knarkare som utnyttjade henne men hon visste nämligen..! Gah.

Paulina
Postat 2011-02-16 kl 12:56:13
Blogg: http://Plinan.devote.se

Alla par bråkar? Förlåt men tillåt mig: Hahaha! Är det verkligen vad du tror så har du verkligen en helt sned bild på HUR ett RIKTIGT förhållande ska vara. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i ett år och vi har haft två bråk men aldrig gjort slut stup i kvarten, aldrig varit elaka och sagt saker som du är äcklig eller att jag har för små bröst. Du är verkligen ung och omogen och har verkligen inte en aning om hur en riktig kille ska behandla sin tjej! Det är INTE normalt att bråka och betee sig som er!



Btw. Jag har dagens fråga till dig: hur tror du att ett förhållande ska var? Tror du verkligen att de ska vara som ert?

Sara
Postat 2011-02-16 kl 13:06:04
Blogg: http://laaureenconrad.blogg.se/

Grattis!

Therese
Postat 2011-02-16 kl 15:05:53

visst är jag glad för din skull med förlovningen och det... men man märker din ålder eftersom du är så naiv. "vi kommer hålla ihop för evigt" det kan man aldrig veta! oavsett om man förlovar sig när man är 15 eller 30!

Petrii
Postat 2011-02-16 kl 16:15:16

Jag anser att det ska vara en överraskning. Typ att han hade bjudit dig på middag men du skulle inte alls veta vad som skulle hända typ. Men det är min åsikt. Ni är iallafall gulliga tillsammans och verkar älska varandra och det är det som är de viktiga!

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 16:20:29

Typisk en liten snorunge som skulle skriva så som du, omogen och bjäppig en! Skriver man blogg så får man finna sig i att folk har sina synpunkter och tyckande, annars får du se till att skaffa lösen i så fall =S

Anna
Postat 2011-02-16 kl 16:51:34
Blogg: http://ljusrooosa.blogg.se/

Jag tycker du är jätte stark. Fortsätt såhär och bry dig inte om vad folk säger. Det är ditt liv och du får bestämma hur du vill leva och vad du vill göra med ditt liv. Du och Kevin är jättefina tillsammans och ni har en underbar dotter. Grattis till förlovningen!

Anna
Postat 2011-02-16 kl 17:18:07
Blogg: http://amjhs.blogg.se/

Hej! Jag tycker att det är jättekul att du och Kevin är förlovade nu! Jag har verkligen sett fram emot det :) Bara för man är förlovad betyder ju inte det att man måste gifta sig direkt, liksom. Du hade jättesnygg frisyr föresten. Du är en av mina förebilder (du delar plats med Paramore, Nemi, Peyton i One Tree Hill och Stephenie Meyer) så det skulle vara kul om du tittade in på min blogg ifall du får någon tid över. Kram Anna :)

Emma
Postat 2011-02-16 kl 18:49:51

Hej Mikaela!



Tänkte framför min åsikt.

Ärligt talat, så skiter jag i dina val. Dom är dina, ingen annans.

Jag är dock skeptiskt till förlovningen, nej, alla par bråkar inte, långt ifrån alla slår sin partner. Men jag förrutsätter att du är femton och kan inte riktigt kontrollera när humöret blir för svajigt, vad vet jag. Jag tror inte för en sekund att det kommer hålla, men som sagt, vad vet jag? Ni kanske lever tillsammans livet ut, så jag kan ju inte annat är gratulera till förlovningen, Du var ursöt! :)



Vad beträffar Kelly tror jag att hon har det mer än bra hos dig, och det där som vissa snackar om att du inte tar hand om henne är bullshit. Man ser på långa vägar att Kelly mår fint!



Och till er andra, trångsynta idioter som saknar liv och moral och är så äckligt puckade som klankar ner på Mikaela, jag skulle vilja spy på varenda en av er. Är ni blåsta? Tröga? Som påstår att hon INTE SKA förlova sig och sånt? Att hon inte är mogen nock?



Nej, hon kanske inte är mogen för detta. Men vad har det med er att göra? Slår vad om att varenda en av er inte skulle klara av att ha barn, skola och ett förhållande. Det gör Mikaela, hon står med båda fötterna på jorden.



Och Mikaela, även om jag inte alltid håller med i det du skriver, så är du stark. Tvivla Aldrig på det, aldrig. Du är stark och självständig och klarar dig igenom det mesta. Ha det bra tjejen!

Alexandra
Postat 2011-02-16 kl 19:10:21

Visst alla par bråkar, eller ja är oense ibland. Men ett förhållande där man ofta bråkar, skriker och gapar på varandra och kanske tom slår varandra låter inte som något vidare sunt förhållande i mina öron. Speciellt inte när det är ett litet barn med i bilden. Även om hon nu är väldigt liten så slår jag vad om att hon i framtiden kommer känna av spänningarna som blir när ni bråkat. Och för mig är man inte redo att förlova sig när man är så ung. Man vet inget om livet när man är 15. Eller i alla fall inte mycket. Och att ha fått barn så tidigt innebär inte automatiskt att man är "mogen" och vuxen för det. Och för mig är förlovning inte något som man gör bara för att det är kul. Men så verkar ju många tänka. Typ att det är värsta grejen att gå omkring med en ring på fingret. Gör man det av den anledningen så är det fel. Och om man ena dagen tror att man ska göra slut och nästa dag förlovar sig, ja då är frågan hur stabilt förhållandet egentligen är. Inte speciellt i mina ögon. Då är det mer som en slit och släng grej. Då tycker i alla fall inte jag att man är redo att förlova sig. Man är helt enkelt inte vuxen nog. Och det är man ju inte när man bara är 15.

Satanja
Postat 2011-02-16 kl 20:20:51
Blogg: http://satanja.se

Äh, folk är bara avundsjuka :) All lycka till er!

Gina
Postat 2011-02-16 kl 21:25:14
Blogg: http://http://ginandvguitars.blogg.se/

Man måste väl inte gifta sig direkt, det finns dom som väntar i flera år. Mina föräldrar var förlovade länge, men flyttade isär. De gifte sig aldrig.

Det var en som sa till mig att det är när man bråkar som man lär känna varandra.

Kan ändå tycka att det är tidigt, men jag tänker inte klaga (jag blir så trött att läsa vissa kommentarer) och så har ni ju ett barn.

Grattis!

Anonym
Postat 2011-02-16 kl 21:26:45

Kanske inte är så konstigt att folk skriver vad de tycker om er förlovning då du skriver om hur mycket ni bråkar.

Förlovning betyder att man ska gifta sig inom ett år- fixar ni ärligt talat det?

Klarar ni att bo och leva ihop samt ta hand om Kelly tillsammans bara ni två?

Klart det är ert beslut och ert liv.

Men utifrån vad du skriver känns förhållandet lite omoget och väldigt ostabilt. Ni kallar varandra saker och "talar ut" stup i kvarten.

TIPS:Om du nu inte vill att folk ska lägga sig i, skippa att lägga ut allt i din blogg!

LADY DAHMER| genushäxan tjafsar och tjatar
Postat 2011-02-17 kl 07:31:56
Blogg: http://ladydahmer.se

hej Mikaela! Grattis till förlovingen! Det är underbart att vara kär. :-)



Men jag vill komma med lite tankar från en tant; Nej, alla par bråkar inte. Alla par blir oense nån gång, men bråk är inte en nödvändig del av en relation. Respekt och partnerskap å andra sidan.



Jag är gift med en fantastisk man och vi har det väldigt bra tillsammans. Om vi kommer hålla ihop hela livet vet jag inte, men nu känns det bra. Nu är vi lyckliga.



Vi har gemensamma värderingar och gemensamma mål. Tillit och respekt. Då finns det nåt att bygga vidare på, nåt att utvecklas ifrån. Vi har gemensamma intressen och tycker och tänker lika om det mesta och trivs så otroligt bra tillsammans.



Han är min livspartner. (det är först nu jag vet vad det ordet betyder) Vi kompletterar varandra. (nej det betyder inte att man är olika) Vi är jämlikar.



Och vi bråkar nästan aldrig. Jag kommer inte ens ihåg sist. Visst händer det att vi blir arga på varandra (fast det handlar oftast om att den ena har en dålig dag just då) eller oense och då kan diskussionerna bli högljuda eftersom att vi båda har starka viljor och starka personligheter. Men det håller sig ALLTID på en vuxen och konstruktiv nivå. Vi har aldrig sagt kränkande saker, sånt man ångrar efteråt eller fula namn.



(Fast vi har sällan nåt att bråka om just för att vi är så lika.)



Livspartner. Smaka på det ordet.



Vi har båda haft förhållanden tidigare; stormiga, "passionerade" (ett annat ord för bråkiga.) krävande. Konstanta bråk, kontrollerande, svartsjuka och tröttsamma maktkamper. Det tog ju slut av en anledning.



Har man alldeles för olika personligheter så fungerar det inte i längden, hela den där "opposites attract"-grejen är skitsnack, en romantisk jävla lögn upprätthållen av Hollywood och Harlequin-noveller som vi tjejer går på om och om igen. Visst det är spännande i början men det blir till slut för mycket frustration och för mycket slitningar. Ofta håller man ihop ändå - länge, flera år - av vana, av besatthet, av hopp.



Har man inte samma mål i livet så står man ju bara still och stampar. Eller så utvecklas man åt varsitt håll. Hur bygger man en framtid då?



Livspartner. Vad betyder det egentligen för dig?



LADY DAHMER| genushäxan tjafsar och tjatar
Postat 2011-02-17 kl 07:37:41
Blogg: http://ladydahmer.se

Mikaela... nu har jag suttit och läst igenom dina kommentarer och har två råd till dig:



1. radera ALLA påhopp. Godkänn dem inte. Påhopp menas när folk inte har konstruktiv kritik utan bara vill kalla dig dum, idiot, hora osv. Att ha en öppen blogg innebär INTE att man ska acceptera eller godta kränkningar. Kritik JA. Men kritik och påhopp är två skilda saker.



2. spara ALLA ip-nummer från de som kommer med dessa påhopp. Spara dem i ett dokument, gärna med kommentaren bredvid så du minns och har koll. (du kan maila listan till mig sen om du vill så kan jag kolla upp om jag känner igen några)



Det här är fan sanslöst.

LADY DAHMER| genushäxan tjafsar och tjatar
Postat 2011-02-17 kl 07:39:55
Blogg: http://ladydahmer.se

nej här i Sverige så förlovar vi oss inte som ett löfte om giftemål - vår kultur är inte amerikansk. Släpp det där romantiska hollywoodtramset.



I sverige så förlovar vi oss ofta för att ta allt ett steg längre men inte hela vägen. Visa att det är seriöst även om man inte vill ta HELA steget ut. Det är vanligt att par är förlovade i flera år utan att gifta sig. Ibland gifter man sig inte alls.



Och det är helt ok.

Sara
Postat 2011-02-17 kl 12:50:34

Min pojkväns mamma och hennes nya kille har varit förlovad i 2 år men har inga tankar på att gifta sig och så kan man ju göra om man vill , inget fel i det .

Julia
Postat 2011-02-17 kl 17:26:30
Blogg: http://natgicksnett.blogg.se/

Förstår verkligen inte hur folk resonerar ibland.. vadå "alla par bråkar". Nej lille vän, så är det faktiskt inte ;) visst kan man bråka någon gång utan att det är någon big deal, men det bästa och sundaste förhållandet är ju det utan bråk, det förhållandet där man kan prata om saker o ting utan att det måste leda till bråk.. o du har ju själv skrivit t.o.m att ni slogs. Tycker du det tyder på ett bra förhållande?



Förlovning är i dagens samhälle inte så stor grej som det varit förr nej och det är inget bindande och inte heller något som säger att man måste gifta sig. Men när man gör som er, bråkar stup i kvarten, bara varit tillsammans i några månader, är så unga och går och förlovar sig som en kul grej.. då tycker jag bara det är tragiskt.



Men det är bara min åsikt och den har jag rätt att ha.

Kelly
Postat 2011-02-17 kl 17:39:16

du har fel!!! alla par bråkar inte,, det är bara du som inbillar dej det för att du så gärna vill bli gift nån gång med vet du .. du är bara 15 år och det är ju nästan inte normalt!! jag håller med det som dom andra har skrivit för ni bråkar HELA tiden , ni är taskiga mot varann.... inse!!!!!

och har du tänkt på att det är typ bara du av alla bloggare som får såna här komentarer!! varför?? jo, för att du klagar på OSS hela tiden!!!!!!!!!!! det är därför!!!

Jennifer
Postat 2011-02-17 kl 22:47:45
Blogg: http://jensvampbob.bloggplatsen.se

Hej Mikaela! Jag tänkte bara säga att enligt traddition så skall man gifta sig inom loppet av ett år. Du är för ung för att gifta dig. Och vet du vad ordet "förlova" betyder? Det betyder att man lovar. Man lovar sin partner att man skall hålla ihop med denna människa tills man dör. Man lovar att man skall gifta sig med henne/honom. Det var allt från mig.

//Jen

Erica
Postat 2011-02-17 kl 23:01:36
Blogg: http://ericananny.blogg.se/

Jag tkr att det e jätte roligt att ni förlovar er :D Helt underbart!

Jag undrar bara, hur träffades ni? :)

luandaa
Postat 2011-02-17 kl 23:19:52
Blogg: http://lluanda.blogg.se/

Är du religiös/troende ?

Patetiska människor ...
Postat 2011-02-18 kl 16:38:31

hahah ni "vuxna" som kommenterar och säger att det var dumt gjort av dem att förlova sig borde fan skämmas!! . Låt dem vara och göra som de vill !! . Det är inte eran sak att bestämma vad de ska göra ... ge er nu förfan ni är pinsamma!!



Micah tjejen, du är verkligen en bra och stark person, och jag gillar dig så himla mycket , keep up the good work tjejen <33

Michelle
Postat 2011-02-18 kl 18:12:21

Tycker det är underbart att ni har förlovat er! Är själv 25år och varit förlovad i snart 6år. Tycker inte du ska ta alla negativa kommentarer så personligt. Det finns alltid folk som ska vara negativa. Koncentrera dig på det possitiva i ditt liv. Din fästman och det söta dotter.

Marie
Postat 2011-02-18 kl 20:53:35

Jaaa Micha, alla par bråkar MEN inte så ofta som du och Kevin verkar göra. Ni är unga och bråkar om småsaker, det går hett till när barn bråkar och sedan kyls det av snabbt. Tur för annars skulle det inte hålla i längden. En vuxen relation skulle adirg se ut som eran. Hoppas ni lär er av era bråk och väljer era strider så att ni KAN leva livet ut med varandra.



Från en vuxen förlovad kvinna.

Tess
Postat 2011-02-19 kl 18:32:02

Min mamma var förlovad i 11år med min pappa utan att gifta sig! och dom fick 5 barn tillsammans.

nu har min mamma vart tillsammans i 5år med en kille, men dom planerar inte att gifta sig än!

Min pappa är också förlovad med en ny, i 3år och dom planerar att gifta sig när dom har råd med det, vilket troligen blir om 2-3år, dom har 2 barn tillsammans.

Emelie
Postat 2011-02-20 kl 12:12:23

Alla par bråkar verkligen inte. Det är en lögn att man måste bråka för att ha det bra. Jag och min sambo har varit ihop i snart 4 år och bråkar aldrig. Har aldrig ens höjt rösten åt varandra.

marina
Postat 2011-03-03 kl 09:49:32
Blogg: http://marinask.blogg.se/

Tycker personligen att förlovningar och giftermål har helt misst sin glans och betydelse.. Idag är det något man bara gör för de känns bra för stunden. Synd, för förlovning är något stort från grund och botten, det är något man gör med någon man tänkt gifta sej med för att man vet att man kommer vilja dela livet med den.. Därför heter det FÖRlovning, man lovar sej till någon och ett tag efter förlovningen (när man lovat sej till personen) så gifter man sej, en förlovning är alltså egentligen början på ett frieri :P



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar