Dagens Diss 9/9 2010

Postat 2010-09-09 kl 15:18:54


-Sen Abort


Varför skulle någon vilja göra abort när man är långt gången?
Va?
Det är mord! Tänk er.. det är inte en liten blodklump längre, det är ett barn! En liten bebis
Det är ett mirakel att man blir gravid och hur kan man då ta bort sitt barn!?
man ska ha en jävligt bra ursäkt om man ska göra abort sent!
Det är bara min åsikt.

Egentligen är jag emot abort överhuvudtaget, sen eller tidig.

Johanna
Postat 2010-09-14 kl 18:40:55
Blogg: http://www.honsmamman.bloggplatsen.se

Jag gjorde en sen abort i vecka 19 eller nåt, men det var på grund av grava missbildningar, fick gå igenom en vanlig förlossning.

Menar du att jag gjorde fel då?

Barnet skulle aldrig ha klarat en förlossning och även om han skulle det skulle han inte ha levat så länge.

Sara Bonder
Postat 2010-09-15 kl 21:43:58
Blogg: http://sarrra.bloggplatsen.se

Detta är inget taskigt mot dig jag skulle själv inte göra abort om jag blev gravid. Jag satt och prata med min mamma om detta om att bli gravid i så tidig ålder och jag sa att skulle jag bli det så gör jag inte abort men hon sa att det beror på vilken sitvation man är i jag menar man ska kunna försörja sitt barn och jag säger inte att du inte kan det jag tror du kan och jag tror dina föräldrar kommer hjälpa dig.



Men bara för du och jag tycker abort inte är bra ska vi inte motivera andra till det jag menar klart man ska få ha sina åsikter klart men vi ska inte motivera andra till det.



Kram du kommer nog bli en bra mamma

Pontus
Postat 2010-11-16 kl 23:39:27

jag har blivit mer och mer emot abort.

men det finns två scenarion som jag tycker att det är helt okej/bra med abort, om man upptäcker att barnet kommer ha missbildningar eller om man har blivit våldtagen.

om man nu absolut inte känner att man har möjlighet att ta hand om barnet då skulle man väl ha tänkt på att skydda sig från första början? så det är en ganska så dålig ursäkt.

lycka till, jag vet att du kommer klara av allt utan större problem! <3

Anonym
Postat 2010-11-23 kl 16:51:00

Så du menar att om en flicka bli våldtagen som sedan är gravid ska föda det barnet och se den smärtan, föremjukelsen. (allt annat som hon upplevde vid våldtäckten?, Varje dag och varje gång hon såg sitt barn?? Det kan jag nästa lova dig att det inte är en lycklig mamma och defenetivt inte ett lyckligt barn!

Men uppenbarligen har vi olika åsikter om den saken...

PS; Du har fått en väldigt fin dotter! =)

Johanna
Postat 2011-01-11 kl 16:59:18
Blogg: http://johannasvanberg.blogg.se/

Jag gjorde abort när jag var 17 år gammal, och än idag är jag glad att jag gjorde det. Att föda barn utan utbildning, jobb, lägenhet, fast inkomst, och utan livserfarenheter what so ever, är bara elakt mot barnet.

Anonym
Postat 2011-01-23 kl 17:18:58

Men sen så måste man ju tänka på själva BARNET också...



BTW... EMBRYO!!!!

Frida unger
Postat 2011-01-25 kl 12:58:30
Blogg: http://fridaunger.blogg.se/

och jag har imot UNGA mammor. Varför skaffa en unge när man inte har råd att försörja den, när man inte ens har gått klart skolan? Finns någonting som heter kondom.

Anonym
Postat 2011-02-05 kl 11:27:40

Jag håller helt med att det är fel med seeeen abort ville bara säga det innan jag fortsätter. ockej tänk er att ni vore väldigt ung när ni blev gravid, Ni kanske inte valt det själva utan det bara blev så fast ni hade använt skydd! Pappan till barnet ingen till barnet ville hjäpa till utan du var helt ensam, Då kan man fråga sej vad som är bäst för barnet och en själv eller?

Men du värkar som en star person som vill och klarar av det och har stöd från dom närmaste hållen



Anonym
Postat 2011-02-13 kl 15:26:00

U need some education

Anonym
Postat 2011-02-23 kl 17:47:50

ett barn dör, ja. men tänk på att barnet ska kunna få en bra uppväxt också om man inte bestämmer sig för en abort.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar