Dagens Diss 21/9

Postat 2010-09-21 kl 20:36:22


-Sverigedemokraterna kom in i riksdagen

Jag försöker vara så opartisk som möjligt, men det går inte, jag har mina åsikter och dom tänker jag berätta!
Okej .. Jag ska försöka skriva så moget som möjligt utan att jag ska få ett av mina utbrott!
Men Sverigedempkraterna kom in i riksdagen, panik!!
Jag är inte så insatt i deras politik men det dom vill är att "skicka hem" alla invandrare.
När räknas man vara en invandrare? När man har utländska föräldrar? Om man har vuxit upp i Sverige är det inte precis "hemma" att skicka bort någon till ett annat land, som man kanske aldrig varit i.
Kul att dom bryr sig så mycket om pensionärerna men bara för pensionärerna ska få mer pengar ska det väl inte vara på någon annans bekostnad?
Jag tycker bra politik är när alla får något bra utav det!

Men dom har ganska fin loga iallafall!

Sandra
Postat 2010-09-21 kl 21:10:27
Blogg: http://motherhood.blogg.se/

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser ditt inlägg.



Det är inte alls det Sverigedemokraterna handlar om. Det handlar om en ansvarsfull invandringspolitik och inte att "skicka hem" alla invandrare. Vi kan helt enkelt inte ta emot fler än vi har råd, plats eller jobb för.



Läs på nästa gång innan du yttrar dig.

Linea
Postat 2010-09-21 kl 21:35:47
Blogg: http://lineaessberg.blogg.se/

Är inte du Moderat? De har ju gett oss mer pengar på bekostnad av sjuka, arbetslösa, barn och omsorg - så som nedskärningar i sjukhus och skola. Pengar till oss på bekostnad av andra, som du skrev i ditt inlägg inte är bra.



Men SD är galet att de kom in i riksdagen. Att vi svenskar inte är smartare än så.

Anonym
Postat 2010-09-21 kl 22:04:57

Dom vill inte alls skicka ut alla invandrare

Johanna
Postat 2010-09-22 kl 20:01:30

Håller med sandra.

Anonym
Postat 2010-11-04 kl 15:20:01

Jag är sverigedemokrat.

Dom vill inte alls skicka ut alla invandrare..

Endast dom som inte sköter sig.

(T.ex våldtar, rånar, osv.)

och det tycker jag är rätt.

Vi borde inte hjälpa dom som våldtar och förstör.

Och nu menar jag inte alla gör det, men vääääääldigt många beter sig så himmla dumt åt.

För i sina länder får dom t.ex slå sina kvinnor, och då tror många att de kan komma hit och göra likadnat!

...
Postat 2010-12-20 kl 11:05:49
Blogg: http://lizabacklund.blogg.se/

Du säger själv att du inte är insatt, yttra dig inte då för all din fakta är som tagen ur luften. SD vill inte skicka ut någon, de vill minska på antalet vi tar in för att göra det bättre för de som är här och de som kommer hit. Är det inte mer än rätt att både svenskar och invandrare ska ha det bra?

Läs på innan du yttrar dig, tack! När jag får rösta är jag väldigt säker på att det blir på SD.

frida
Postat 2011-01-14 kl 19:01:17

varför kan dem inte vara i sitt land då? dem föder för mycket ungar som dem inte äns har mat till. killen får skaffa 10 fruar i fall han vill. det är normalt att slå sin fru och att ha 10 barn. det är ju inte direkt svenska som själv mords bombar? dem föstör för sverige du har ingen anning vad du äns pratar om?

frida unger
Postat 2011-01-25 kl 12:56:39
Blogg: http://fridaunger.blogg.se/

Okej, för det första vill dom INTE skicka ut någon. För det andra vill dom minska antalet invandrare som kommer hit. Invandrare kommer hit och lever på socialbidrag, våra pengar! Vi har ju inte ens jobb till alla som redan bor här, så varför ska vi ta in mer då? Och har du någongång hört talas om någon svensk självmords bombare? Dom kommer hit, våltar, förstör och lever p åvåra pengar och inte ens lyfter ett finger. Tycker du det är rätt? Yttra dig inte om någonting du inte vet.

Anonym
Postat 2011-02-23 kl 17:45:30

sverige demokraterna ville inte "slänga" ut invandrarna utan de menade på att vi kunde inte ta in fler invandrare än vad vi klarar av att ta hand om i sverige. jag är inte något för sverige demokraterna men tycker att du ska veta vad du skriver.

Anonym
Postat 2011-02-25 kl 16:36:30

Snälla yttra dej inte om du inte vet något om deras politik, du gör bara dålig ''reklam'' för Sverigedemokraterna och skämmer ut dej själv....



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar