Som om ni känner mig tillräckligt..

Postat 2010-10-23 kl 17:18:00


Det här får bli dagens diss! Folk som tror att dom vet allt..
Ja jag skulle säkert inte vara gravid om jag hade tagit p-piller ,men jag skulle säkert haft cancer också!
Det är som självmord för mig. Mamma hade cancer (inte längre som tur är!) ,och det går i arv.
Och man får cancer lättare av hormoner.. skulle fått det på en gång. Så nu kanske du fattar varför jag inte tog p-piller eller p-stav eller något annat sånt.

Och nummer 2. Varför skulle jag vilja slippa detta? Det är helt underbart ju!

erica
Postat 2010-11-05 kl 00:09:05

Hört talas om "kondom"?

sdiary
Postat 2010-11-06 kl 10:49:44
Blogg: http://sdiary.blogg.se/

de finns ppiller utan hormoner... sånna har jag.

Hanna
Postat 2010-11-07 kl 21:59:00
Blogg: http://untitledomen.blogg.se/

Du skojar med mig va? P-piller är liksom ingen direkt väg till cancer, så snälla säg inte att det var därför du inte använde p-piller. För ska ajg vara ärlig så är det den absolut sämsta bortförklaringen jag hört. Någonsin.

frida
Postat 2010-11-11 kl 02:45:37

Du kan seriöst inte mena allvar att någon seriös och utbildad människa sagt det till dig? Eller att ingen seriös och utbildad människa TAGIT det ur dig. Hormonerna östrogen och gulkroppshormon framkallar INTE cancer. Jag har HAFT cancer och äter P-piller helt utan risk! Jag är även utbildad barnmorska så, lita på mig, jag vet. Den största risken med P-piller är INTE cancer, utan blodpropp. Alltså en åkomma som är MYCKET enklare än cancer och framförallt inte i närheten lika allvarlig eller svårbehandlad.

Tack för mig. /Frida (barnmorskor MOT "unga"-tonårsgraviditeter)

Linda
Postat 2010-11-12 kl 17:29:08

Herregud...du får inte cancer av p-piller. Helt ärligt så hoppas jag att du har mognat till lite. FÖRSÖKA skaffa barn när man är 12... helt ärligt hur dum och okunnig får man vara? Såg ävenv att någon hade frågat om du visste vad en kondom var och du hade svarat: " Ja, men det fanns ingen just då". Nej men då har man inte sex eller så får man väl iaf övbrytta...

Katta
Postat 2011-05-06 kl 22:05:33

En släktning till mig hade hormonsprial och blev gravid. Det blev en Isak det. Och en kompis till mig hade både pessar och spermiedödande medel, men blev gravid ändå.

Inget preventivmedel är 100% säkert, så sluta gnälla över att hon valde att inte använda p-piller! Jävla "moralkärringar".....



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar