Veckans frågor 19/11

Postat 2010-11-19 kl 11:35:03


Är du ny läsare? Läs det här inlägget först innan du börjar fråga :
http://micahs.se/2010/november/hela-historien.html
Är inte ditt svar med? Då kan det bero på att jag redan svarat på frågan en gång förrut, kolla i arkivet:
 Frågor och Svar <--Klicka 
 Jag svarar INTE på frågor 2 gånger.  Och jag svarar inte på frågor som" berätta hur du hade sex" eller liknande. Jag kan också ha missat din fråga, men var på den säkra sidan, fråga igen!:



Veckans frågor och svar :

Hej, jag undrar bara om du brukar kolla på fokis blogg någon gång?
Ja någon gång har jag ju gjort det, hon är så gullig! :)


hur tog det slut mellan dig och din pojkvänn?
Alla kan inte vara gjorda för varann.


Vad heter den hemsida du gjorde din egen bok på?
Solentro :)


är du lycklig med att du ska ha barn eller ångrar du att det blev som det blev?
Jag ångrar mig verkligen inte, jag är super lycklig! (Fast när oboyen är slut blir man lite
deppig ändå...Skoja) :)


har du åkt konståkning? :O när slutade du? och varför? Vilken klubb åkte du i? :)
I sollentuna har jag åkt :) Jag slutade för typ 2 år sen, ville börja på självförsvar istället :)
Sagt och gjort, jag började på självförsvar! Men nu har jag slutat tillfälligt.


Jag undrar hur du och K blev tillsammans?
Hur? Wow! Det var ungefär 2 år sedan. Minns inte riktigt :) Vi har gått lite fram och tillbaka.
Gjort slut, blivit ihop, gjort slut, blivit ihop.. Osv.
Men vi träffades på en festival 2008 :)


Men hur känns värkar asso känns det som kram elr?
Känns som om magen kramar ihop sig och drar ihop sig och sen känns det som om allt går nedåt.


Kommer det inte bli tråkigt när dina kompisar går på fest och du inte kan följa med ?
Jo det kommer nog bli tråkigt. Men man måste prioritera :) Någon gång kanske man kan följa med, bara någon
enstaka gång.


Har du fått mycket moderkänslor? När började du få dom oså?
Jag har alltid haft moderkänslor. Hela mitt liv. Men dom växte allt starkare när jag fick reda
på att jag var gravid.


Vilket gymnasie ska du söka?! :D
Alla som funkar bra! :) Det är bra att söka till många.


Har du en ny kille nu?
Nej, det får vänta lite nu :)


Tänk om kelly skulle gå och födas till en kille? Hur skulle du reagera? Och vad skulle du göra med alla kläder o.s.v?
Jag skulle bli glad ändå, jag har ju sett att det är en tjej, men om det ändå skulle vara en kille
när den föds så skulle jag inte reagera negativt. Kläderna får bebisen ha på sig ändå! :)
Vem bryr sig om färgen liksom?


vad skulle du säga om du var tvungen att gör kjejsarsnitt?:)
Det skulle kännas overkligt att göra kejsarsnitt. Jag vill föda vaginalt, jag vill känna att jag föder!


vart kommer du ifrån ?
Sverige :) är kvarts finsk också :)


Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten? :)
Vet inte, 7 kg kanske :)


Hur gammal är din mamma?
52 ! Hon födde mig när hon var 37.. så jag går inte i hennes fotspår xD


varför valde du namnet kelly ?
Det är unikt, vackert, gulligt och har en fin betydelse.


jag undrade bara om du gillar jonas brothers? i så fall vilken av dem gillar du mest?
Japp det gör jag :D Joe är favisen <3

Marika
Postat 2010-11-19 kl 11:40:16
Blogg: http://katrimarikas.blogg.se/

Hejsan:)

Allt bra denna fredag?:)

Idéboken
Postat 2010-11-19 kl 11:49:47
Blogg: http://ideboken.blogg.se/

Fin blogg du har! Kul med frågestund:)

Anna
Postat 2010-11-19 kl 12:03:06
Blogg: http://imannas.blogg.se/

Har en liten fråga :) Har du haft några graviditetscravings? alltså dille på någon speciell mat? tex en vän till mig drack ca 3 liter julmust per dag under sin graviditet :P kram!

Rebecca
Postat 2010-11-19 kl 12:05:18
Blogg: http://bymebecca.blogg.se/

Vad betyder Kelly? ..nyfiken...:D

Moa
Postat 2010-11-19 kl 12:19:28

Hej. Jag har skrivit det här förut,men snälla,snälla svara. Jag vill veta om du har msn och om jag på nått sätt kan få den? Snälla, svara. Vill inte tjata,men kan du svara? Förlåt om jag stör dig xD

johanna
Postat 2010-11-19 kl 12:39:33

Drömde att för någon natt sedan att du fick en pojke istället för en flicka hehe konstig dröm :)

Lotta Mamma Till Elvira
Postat 2010-11-19 kl 12:43:42
Blogg: http://morsanlotta.blogg.se/

Då va vi nog på samma ^^ :)

E M E L I E R E S E R ! ! !
Postat 2010-11-19 kl 12:51:41
Blogg: http://emeliereser.blogg.se/

skönt att inte gå upp så jäkla mkt som vissa gör!!

Cecilia
Postat 2010-11-19 kl 12:53:50
Blogg: http://calatalo.blogg.se/

Håller med, spela roll vilken färg bebiskläderna har. Är väl inte hela världen om man lägger något rosa plagg på en bebispojke heller :)

Jennifer - 17år & ensamstående mamma
Postat 2010-11-19 kl 13:12:11
Blogg: http://hallonbehovstillkakan.blogg.se/

Det du beskriver som värkar låter mer som sammandragningar. Då känns det som att hela magen drar ihop sig. Värkar är en helt annorlunda och smärtsam känsla.

Lycka till med bebben! :)

Rebecca
Postat 2010-11-19 kl 13:19:07

jag måste få fråga vart i sollentuna du bor, jag är själv en sollentuna bo, det vore bara spännande. och juste vilken skola gick du i innan du blev gravid ?

Johanna
Postat 2010-11-19 kl 13:36:10
Blogg: http://johannaarmstrong.blogg.se/

guuuuuuh vilken sjukt underbart fin och bra blogg du har! det är coolt att du står på dig och så!

har du sett filmen juno? den är iaf jättebra, jag tycker det är bra att du inte gör som hon :)

Jessıca
Postat 2010-11-19 kl 13:57:26
Blogg: http://http://jessicahanim.blogspot.com/

Super fın blogg! Dın dotter kan vara lycklıg att hon far dıg som mamma! Sta pa dıg tjejen! Kramar fran Jessıca

Arvid
Postat 2010-11-19 kl 14:40:01

Hur definerar du ordet Kärlek? & Kommer du fortsätta blogga här när lilla bebisen kommit till världen?

Anonym
Postat 2010-11-19 kl 14:56:00
Blogg: http://pinkpiggy.blogg.se/

Om Kelly skule bli en kille komentar:) Min lille bror hade strumpbyxor på sig och än idag, han är 9 så ärver han mina tjejkläder, och när man är liten så spelar det ju ingen roll om kläderna är rosa eller blå, till en tjej eller kille:) Lyckar dig all lycka i världen med Kelly:)

Camilla Bergman
Postat 2010-11-19 kl 15:58:53
Blogg: http://camillannabergman.blogg.se/

jag är en tjej på 19 år, jag va gravid för 3 veckor sen men valde en abort för min kille inte ville att jag skulle behålla men jag själv ville det, men nu kommer min fråga, jag va i v.5 när jag gjorde abort. kan man få förvärkar så tidigt för jag känner igen den smärtan jag hade i magen då och då.

Emma söderlund
Postat 2010-11-19 kl 16:02:10

Du e så jäkla cool!!!

Du kommer säkert bli en jätte bra mammiii, Massor med kramar och styrka till dig :)

Anonym
Postat 2010-11-19 kl 16:14:49

men hallå du sa ju at kelly var på toppen i usa namnlista, hur e det "unique"??

Nora
Postat 2010-11-19 kl 16:47:32

Vad betyder Kelly

Anonym
Postat 2010-11-19 kl 17:01:21

"Vem bryr sig om färgen liksom"



Är det därför din barnvagn är rosa?

Kan satsa mitt huvud på att du inte skulle köpt en rosa barnvagn om de vart en kille du väntar..

linda
Postat 2010-11-19 kl 17:12:48

vad skulle du göra om du fick missfall eller något?

om bebisen föds med någon sjukdom eller så? :O

Emma, <3
Postat 2010-11-19 kl 17:17:11
Blogg: http://kiwwyh.blogg.se/

Jättefin blogg! :)

och vad modig du är, hade jag blivit med barn vid 14 års ålder skulle jag inte vilja ta abort men jag skulle verkligen inte klara av det. Du måste vara sjukt starkt mentalt :) (y)

håller mig anonym ;)
Postat 2010-11-19 kl 17:24:00

Vill först o främst säga att din blogg är SUPERFIN! ;D

Tycker verkligen du är stark! Du är ju lixom bara 15 år! O föresten grattis på födelsedagen !

Men det jag ville säga var en fråga !

Jag verkar kanske lite okunnig men hur skaaffar man ett acount på videofyme.se ?



Tacksam för svar ;D

Linda
Postat 2010-11-19 kl 17:31:24

Verkar som du menar att man inte føder om man tar kejsarsnitt. Kejsarsnitt ær inget man væljer, kejsarsnitt ær något lækaren bestæmmer før att det ær behov før det. Jag mærker att jag blir ganska irriterad nær någon sæger "jag vill mærka att jag føder" "jaså, kejsarsnitt, då vet du inte vad det ær att føda" Det ær jævligt med kejsarsnitt också, jag trodde inte jag någongång i hela mitt liv skulle kunna stå på mina ben igen, och i 3v kunde jag inte annat æn gå framøver bøjd.. Och jag bestæmde mig då før att aldrig skaffa barn igen, men det har jag så klart ændrat nu..

Linn
Postat 2010-11-19 kl 17:40:19
Blogg: http://thislinn.blogg.se/

fin blogg! lycka till med barnet!

Alice
Postat 2010-11-19 kl 17:40:22

Inte läst bloggen förut, så jag tryckte på länken, men de stod att bloggen var flyttad eller avslutad.. :o

Tjejen
Postat 2010-11-19 kl 18:23:35

Har du någon gång funderat över vilken skola Kelly ska gå i?



Tacksam över svar. puss

Anonym
Postat 2010-11-19 kl 20:34:10

hej

Hur reagerade dina föräldrar när du berättade att du var gravid?

Anonym
Postat 2010-11-19 kl 22:17:07

oj! 7 kg är ju jättelite när man är gravid! de flesta går upp runt 12-15 kg.

Johanna
Postat 2010-11-19 kl 23:57:25
Blogg: http://johannaarmstrong.blogg.se/

Hej!

jag tror nog att dom flesta är jättenyfiken på hur dina föräldrar reagerade när du berättade att du var gravid ;) om du kunde skriva om det i ett inlägg så skulle jag (och förmodligen massor med andra) bli jätteglad :)

kram och lycka till!

Andreas
Postat 2010-11-20 kl 05:42:45

Harför i hela fridens namn valde du namnet kelly?



Det är ett namn som skriker White trash om dig. Du vet om att du fortfarande har chans att ändra dig va?

Jenna **
Postat 2010-11-20 kl 13:06:21
Blogg: http://jennaollilaa.blogg.se/

lycka till :D

Helle
Postat 2010-11-20 kl 13:50:53

Det kanske låter knäppt men ASBRA! (kommentar till "Vem bryr sig om färgen liksom?")

Det borde finnas fler med den åsikten. Jag är något trött på alla som håller på och fånar sig med kill- och tjejfärger. Det finns inget sådant. Det finns en hel massa underbara färger. punkt.

Josefin - Melwin's mamma
Postat 2010-11-20 kl 17:37:48
Blogg: http://melwinojag.blogg.se/

Hej, såg att du hade besvarat en fråga där du vill verkligen föda vaginalt..



Min son kom i vecka 39+6 alltså en dag för tidig, jag var också inställd på att föda vaginalt men melwin tryckte med fel del av huvudet och kom aldrig ut så de blev akut snitt, sedan vart ja nära döden efteråt för ja hade blöningar i magen och sånt så fick göra två operationer..



Så mitt tips till dig är, ställ inte in dig på något när du åker in till BB, för de kan hända vad som Måla heller inte upp "hur" förlossningen ska gå till för oftast så blir man besviken när de inte blir som man tänkt sig..



Förresten så hade jag värkar i två dygn innan jag åkte in, så vem vet de kanske är på gång.. Lycka till<3

Anonym
Postat 2010-11-20 kl 21:06:54

vadå ? :/

Har du gjort slut nu ?

Också gjorde ni slut ?:/

Hur ska du ta hand om barnen själv :/

DET ÄR INTE BARA DITT BARN :s



Han vet väl att du gravid ?

men iaf .. söt blogg:)

Bäret
Postat 2010-11-20 kl 21:30:43
Blogg: http://unwrittenfuture.blogg.se/

hehe, vilken gullig förklaring du hade på varje du valed namnet Kelly, jag heter Kelly i andra namn! :) kram!

Astrid
Postat 2010-11-21 kl 20:02:19

Skriv något fint här<3

Astrid
Postat 2010-11-21 kl 20:03:02

Vad betyder Kelly?

Kr
Postat 2010-11-21 kl 20:38:25

jag är också kvarts finsk :)

Bella
Postat 2010-11-21 kl 21:11:46
Blogg: http://www.bfbf.devote.se

Jag har några små frågor till dej.

När du blev gravid, hur reagerade dina vänner då?

Och hur tusan reagerade dina föräldrar?



Sen undrar jag också,

går du i skolan nu när du är höggravid?

Och sista frågan.

Snackar folk mycket bakom ryggen på dej, alltså hittar på en massa rykten och sånt?



Hoppas allt går bra med dej och Kelly!

Anna
Postat 2010-11-21 kl 22:55:39

Hej Mikaela!

Håller tummarna för dig. Tycker att du är jätteduktig och att du inser hur mycket ansvar, bedrövelser och inte minst glädje det är att ha barn. Det är inte många fjortonåringar,förlåt femtonåringar som kan det. Önskar dig och din lilla plutt all välgång i livet.

MVH

en 6barnsmamma

Father
Postat 2010-11-21 kl 23:01:20

Ordlista:



kännt - känt

förns - förrän

falsktalarm - falskt alarm

förrigår - förrgår

storbit - stor bit

favo-sovtröja - favorit-sovtröja

sommras - somras

gravidcraving - matbegäret

förrut - förut

lungt - lugnt

neccecären - necessären

iår - i år

resturang - restaurang

komentarerna - kommentarerna

hotelet - hotellet

kjejsarsnitt - kejsarsnitt

Anna
Postat 2010-11-22 kl 07:38:43
Blogg: http://annaoja.blogg.se/

Hej!

Underbart fint namn du har valt till din dotter! min heter likadant ;O)

Du ligger nog på bb nu, så grattis till din lilla smula <3



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar