Move

Postat 2010-11-12 kl 16:02:08

Förstår inte varför jag ska hålla allt hemligt, kan ge lite "insider" info.
Förrut när jag träffade K, så frågade han om vad jag skulle tycka att flytta ihop tillsammans med honom.
Jag svarade inte riktigt, eftersom jag hade inget svar. Men jag vet inte, det skulle ju vara skit bra för Kelly!
Både höra mammas och pappas röst. 2 stycken som kan hjälpa till.
Vet inte, det kanske skulle funka?
Eller kanske inte?
Han vill ju bo så långt bort och jag vill bo nära stan.
Vet inte heller vad jag tycker om den idéen att flytta ihop med sitt ex.
Och konstigt det skulle vara att flytta ut redan, vid 15 års ålder. Stackars mamma får vara helt ensam då..
Men vad ska man göra? Kelly då ?
 
Hur låter det i era öron?

anna-sara
Postat 2010-11-12 kl 16:07:49
Blogg: http://aannasara.blogg.se/

Alltså nej.. Jag vet att du ska ha barn snart och säkert är mogen för din ålder men nej. Man måste få ha sitt eget också, man måste lära sig själv, man måste lära sig att kunna vara själv. Ja vet inte om ni är tillsammans eller inte, men om ni nu är det och det tar slut, ja då liksom står du där och har inte varit själv. Visst kan man flytta hem, det kan man alltid.. Jag hoppas du förstår vad jag menar, man tänker inte alltid å himla mångt när det kommer till sånt här. Men om du ska flytta hemifrån så flytta själv först.

Tina
Postat 2010-11-12 kl 16:18:01

Jag flyttade hemifrån när jag var 15 och min pojkvän flyttade in en månad senare:-) Detta var 10 år sedan och vi är fortfarande tillsammans och har två barn fastän jag var 20 när första kom. Men ni skulle alltså inte flytta ihop som par utan som vänner? Din mamma skulle jag inte oroa mig över, hon vill ju bara ditt och barnets bästa och jag skulle tycka det var synd att inte ge det ett försök, hem kan du ju alltid flytta...

Tina
Postat 2010-11-12 kl 16:19:05
Blogg: http://colouredgirl.blogg.se/

Om ni trivs att vara tillsammans, och tror det skulle fungera så kör på! Kan ju vara skönt med två stycken med barnet! Men du ska ju göra helt som känns bäst.



Kramis

elin
Postat 2010-11-12 kl 16:22:08
Blogg: http://rikardssyster.blogg.se/

jag tycker ni ska flytta ihop, bra för barnet att få växa upp med båda föräldrarna, och det blir ju lättare att ta hand om ett barn om man är två! :)

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 16:23:03

Jag tycker att låter helt galet! du kan inte flytta hemifrån, du är 15 och gravid... du är ju inte ens byxmyndig än !

Linda
Postat 2010-11-12 kl 16:23:58

nej nej nej. Flytta inte! Du kommer redan få det jobbigt som det är. Vill inte låta negativ men du bör absolut bo kvar hos din mamma. Och ni är ju inte tillsammans, det skulle nog bara bli konstigt.

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 16:24:01

Som att det inte skulle hålla i längden tyvärr :( vad händer när någon av er träffar en ny flickvän/pojkvän då?

Linnea
Postat 2010-11-12 kl 16:25:51
Blogg: http://sommarsystrar.blogg.se/

Mikaela jag tycker att du ska stanna hemma, Du kommer säkert att behöva och få stöd av din mamma i början. Ta det ett steg i taget. Efter att Kelly har kommit och ni har fått lite koll på läget och så så kan ni ta upp diskusionen igen. Men jag tycker att du ska stanna hemma med din mamma. Jag vet inget om ditt ex men pojkar i vår ålder brukar inte vara så jätte mycket att luta sig emot. Men beslutet ar självklart ditt <3 Kramar

E
Postat 2010-11-12 kl 16:27:15
Blogg: http://chariots.blogg.se/

Jag tycker ni ska vänta och se. Efter att Kelly har kommit och när ni vet var ni har varann. För just nu är ni väl inte tillsammans? Tycker du borde vänta och se helt enkelt. Bo hemma första tiden och sen kommer du veta vad som är rätt för er. Men visst skulle det vara bra för kelly med två föräldrar närvarande men ja, ni borde vara säkra på varann först. Annars blir det bara jobbigt för er coch kelly. (:

maja
Postat 2010-11-12 kl 16:29:48
Blogg: http://mmellring.devote.se

NEJ !!

verkligen inte.

även om han vill stötta dej till 100 % och finnas där för dej hela tiden, är detta verkligen inget du ska göra.

det går fetbort !

du är 15 år, varför ska du flytta liksom? Han kommer finnas där för dej även om du inte flyttar !

lyd mitt råd, FLYTTA EJ

Lillyzen ♥
Postat 2010-11-12 kl 16:36:18
Blogg: http://lillyzen.blogg.se/

Vill du ha en ny design skräddarsydd och gratis så säg bara till, sötnos. Ska det bli roligt att bli mamma? Jag ÄLSKAR bebisar!

Emma... :)
Postat 2010-11-12 kl 16:38:06
Blogg: http://fernetteslillsyrra.blogg.se/

Förlåt men jag tycker inte att du ska göra det. :( Du kanske tror att det kommer blir bra för Kelly om du gör det, men tänk oxå på om det kommer bli bra för dig? =/ Tänk om det inte blir bra för dig? vad skulle hända då..?



Ta det inte som en elak kommentar bara ^^ Såg din film om Elaka kommentarer, och jag tycker att den var riktigt bra gjord! :D



Kram kram ,

Malin
Postat 2010-11-12 kl 16:38:53
Blogg: http://moppan.blogg.se/

Hej!

Har läst din blogg ett tag nu och jag måste bara säga att jag tycker du är jättemodig som behåller barnet fast du är så ung. :)Är nog många tjejer som skulle göra abort i din ålder..

bella
Postat 2010-11-12 kl 16:39:21

Hej, jag tycker att det är lite synd om din mamma att bo alldeles själv men kelly kommer få det bra vad som en händer (:

Han kanske kan flytta in hos dig och din mamma ?

och om du vill flytta så kanske det kan vara så nära det går i ett hus (lägenhet) vid din mamma :)

frikadellen
Postat 2010-11-12 kl 16:42:26
Blogg: http://frikadellen.blogg.se/

Vad fint av honom! Men jag tror nog det blir bäst för dig att bo hos din mamma. Kanske kan både du och din dotter bo hos honom, säg, tre nätter i veckan? Då får ni både tid ihop som två föräldrar med barnet, och tid ifrån varandra då ni ju inte är tillsammans längre. Det är mitt tips!



FÖljer med glädje hur det går för dig. Är så ledsen för de som skriver skit. Hoppas verkligen du kan finna styrkan att kunna bortse från det och istället se till det positiva stöd du också får.



kram!

bella
Postat 2010-11-12 kl 16:42:29

Hej jag tycker inte att du ska flytta du är ju 14 år bara och din mamma skulle nog tycka att det var ensamt utan dig i huset.

Han kanske kan bo hos dig och din mamma men om du vill flytta så kanske det finns ett hus (lägenhet) så nära din mamma som möjligt.

du kan ju ge det som förslag eller nått annat som skulle funka för er och Kelly :D

Sanna
Postat 2010-11-12 kl 16:43:30

Jag vet inte kanske kan han flytta in hos dig och din mamma

vviktor
Postat 2010-11-12 kl 16:43:50

Min kusin har en Pojkvän som bor i alingsås o hon bor typ 1 h där ifrån han kommer och hälsar på varje helg och varje lov och sånt o när han e ledig.

Om ni bor nära varandra gör så! Då får han också träffa Kelly för det är viktigt oxå! han är ju Kellys pappa.!

Linda
Postat 2010-11-12 kl 16:43:52
Blogg: http://amati.blogg.se/

Gör vad du tror är bäst för dig och för Kelly. Om ni kommer komma överens och du tror att du kommer klara det, flytta ihop!

Men om du känner att du inte kommer stå ut med honom kommer Kelly bara må dåligt om ni bråkar hela tiden.. :)

Evelina
Postat 2010-11-12 kl 16:43:52
Blogg: http://kiwizi.bloggplatsen.se

Hmm.. Vad tycker dina förädrar om de? Det är ju dom som bestemmer, men om ni vill göra det för barnet så ska ni såklart göra det. Men tänk ändå på hur det kommer gå när ni bråkar.

puss Evelina

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 16:44:07

eh hej? du får inte flytta hemmmmifrån fören du är 16 och , du kanske tror att du kan ta ansvar ock så nu. men när bebisen kommer är det kanske inte lika lätt....

Asta
Postat 2010-11-12 kl 16:44:48
Blogg: http://wittmoss.blogg.se/bestfriends/

Jag tycker det låter som en bra idé att flytta ihop med K. Inte bara för Kelly, utan för din egen skull också. Jag vet att det är ditt ex, men jag tror att det skulle vara bra för dig själv, men självklart också för Kelly. Det är min åsikt..

MASSOR AV KRAMAR FRÅN

ASTA <3

josefin
Postat 2010-11-12 kl 16:46:11
Blogg: http://josefinlundineverlund.blogg.se/

asså det bästa hade ju varit om ni kunde ha ett förhållande tillsammans?

för det är ju det bästa för barnet?

om ni klarar det?

eriiica
Postat 2010-11-12 kl 16:49:19
Blogg: http://soeriica.blogg.se/

jättebra idé ju! skulle va bra för Kelly <3

jen
Postat 2010-11-12 kl 16:52:30
Blogg: http://lifeofjen.se

Om ni inte är tillsammans tycker jag inte du ska göra detta, d kommer nog bara strula till allt det verkar ufnka nu mellan er men ärligt vad skulle hända om han träffade en ny tjej el du ny kille tror du d skulle vara så bra mellan er då ?

Elin
Postat 2010-11-12 kl 16:54:13
Blogg: http://baksakens.blogg.se/

Hej vet att du gillar hello Kitty, så om du inte har någon mobil till spjälsängen så kan du kolla in den här! Den är jättesöt. Hittade den när jag kollade på grejer till min bebis som kommer i mars. Sen undrar jag hur mycket kläder har du köpt i storlek 50-56? Jag tycker det är jättesvårt, och jag är rädd att jag ska köpa för mycket som jag inte hinner använda, eller så köper jag för lite helt enkelt.. :S Hur har du tänkt?

Sofia
Postat 2010-11-12 kl 16:55:27
Blogg: http://sthlmsfoto.blogg.se/

Flytta inte! Du är alldeles för ung, tycker jag. Bättre vore, om Kelly får träffa sin pappa så ofta som möjligt. Det tror jag skulle vara bäst. :D

Amanda - Gravid vecka 37
Postat 2010-11-12 kl 16:57:15
Blogg: http://amandaanders.blogg.se/

Nej, det är aldrig bra att flytta ihop med ett ex. Jag har bott ihop med mitt ex och vi tjafsade mest och man kan inte träffa någon ny. Trodde att det skulle bli bra men det blev det aldrig. Sen behöver du råd från din mamma och det är lättare att visa vad du behöver hjälp med än att ringa och fråga och försöka förklara :). Visst du hade säkert klarat dig om du hade flyttat men skönt att ha tryggheten hemma. Flyttade hemifrån när jag va 15 och det va ingen hit alls. Flyttade hem igen efter ett halvår. Ni får träffas ofta istället så han blir delaktig i lilla Kellys liv :D

Sara
Postat 2010-11-12 kl 17:00:40
Blogg: http://sarrasjogren.blogg.se/

ååh vilken fin blogg du har, så mysig! har bara en fråga, vet du redan vad ditt barn är för kön?

Amanda- Gravid vecka 37
Postat 2010-11-12 kl 17:01:24
Blogg: http://amandaanders.blogg.se/

Annars kan ni ju alltid testa. Eller att du och Kelly bor hos han 2-3 dagar varje vecka så ni ser hur det går och att ni träffas mycket :D

I AM BAAM - Göteborg Edition
Postat 2010-11-12 kl 17:01:52
Blogg: http://iambaam.blogg.se/

Go for it!!! - Du kan ju alltid flytta hem om det inte funkar och din mamma klara sig alltid.

elin
Postat 2010-11-12 kl 17:04:49

du borde inte flytta hemifrån i så tidig ålder, det hade varit bättre att tjäna pengar & få en "fast" ekonomi så du kan flytta till ett bra hus när du vill. bättre att bo hemma hos mamma så länge det går ;)

Ella
Postat 2010-11-12 kl 17:06:04

Man ska flytta ihop för att man älskar den andra och är tillsammans. Inte för barnets skull. Det kommer inte hålla i längden. Barn mår inte sämre av att inte ha pappan närvarande hela tiden. Barn behöver inte biologiska föräldrar. Barn behöver personer som älskar barnet. Om det nu är (du så klart) din mamma, släkt eller vänner.



Flytta inte ihop. Korkad ide!

Stephanie
Postat 2010-11-12 kl 17:07:02
Blogg: http://stephanieronning.blogg.se/

Som någon skrivit ovan att det är helt sjukt att du flyttar vid 15.. DET är helt galet att skriva så.



Jag var 15 när jag flyttade hemifrån tsm med min sambo. Och det har fungerat bra.



Dock är min första tanken hur ska det gå om ni skaffar nya? DET kommer INTE att gå. Om ni nu inte vill försöka igen då? :)

Fia
Postat 2010-11-12 kl 17:07:25
Blogg: http://fiaftw.blogg.se/

Hejsan Mikaela!

Jag visste inte riktigt var jag skulle skriva den här kommentaren, men det får bli här eftersom det handlar om din graviditet.



Först när jag läste "14 år och gravid" tänkte jag typ "Men seriöst, omg liksom."

Det är ju väldigt ovanligt att vara 14 år, bli gravid och behålla barnet i Sverige, men nu när jag läst några inlägg tycker jag mer och mer att det är häftigt av dig.

Att du behåller barnet, att du inte tänker "det förstör hela min framtid med ett barn, kan skaffa senare".

Även om det är lite läskigt tycker jag att det känns som att du kommer klara detta bra.

14 år är ju väldigt ungt, och jag är yngre än så. I mina ögon skulle det inte funka att ha lilla mig som gravid om två år.

Men vi alla är ju så olika, och jag hoppas VERKLIGEN att det kommer funka bra för dig och Kelly.

Du har en jättefin mage också. :)



Lycka till

xoxo

Fia

Amanda
Postat 2010-11-12 kl 17:08:41

Jag tycker att du ska bo hos din mamma tills du har blivit lite äldre. Dessutom har jag en fråga, hur tog det slut mellan dig och din pojkvänn? eller är ni tsm? :) kram!

jess
Postat 2010-11-12 kl 17:20:25

hejsan, jag flyttade hemmifrån när jag var 15 år och det var inga problem :) flyttade dock till en skola 40 mil bort som jag skulle börja på.. nu är jag snart 20 och bor i norrland :P kommer egentligen från skåne

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 17:20:45

Nej , ni borde inte flytta ihop. Han är ditt ex, det säger sig väl självt??? dessutom. Skulle du klara allting själv 24/7. Du vet att ett litet bidrag täcker inte alla utgifter när man även ska betala hyra och mat och el, vatten osv. Det är dyrare än man kan tro.



Fint utav honom att föreslå det, det visar ju att han vill vara med och hjälpa till, men då tycker jag att han kan göra det där du bor ni. Ni kan väl träffas om dagarna ändå? han kan väl sova över hos dig, eller du hos honom med Kelly isf?



Jag tycker inte du ska flytta hemifrån, det låter sjukt. Dessutom tror jag inte det vore bra för Kelly. Men det är ditt egna bestlut och du känner ditt ex och dig själv bättre än vad jag nånsin kommer att göra. Gav bara min åsikt som du frågade efter.



Ha de bra!

alexandra | foto
Postat 2010-11-12 kl 17:23:42
Blogg: http://alexandrasphoto.blogg.se/

Jag tycker att du först och fränst ska fundera över vad DU vill, tänk inte bara på Kelly, du kan ju inte vara olycklig för Kellys skull. Vänta och se helt enkelt! :)



Btw. längtar jag till Kelly kommer och jag vet att du kommer klara det jätte bra! :)

Josefine - mamma till Hugo
Postat 2010-11-12 kl 17:30:39
Blogg: http://joosefinea.blogspot.com

Ja, det är såklart bra för ett barn att växa upp med båda sina föräldrar. Fundera lite på vad som händer när någon av er träffar en ny, skall ni bo ihpop alla då? För det är värre för ett barn att efter nått år flytta ifrån sin mamma/pappa än att inte ha bott med dem från början..

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 17:36:50

ska ni bo som ett par eller som vänner?

För om det bara är som vänner så tror ja inte det kommer funka .. :(

Anna-gravid i vecka 24
Postat 2010-11-12 kl 17:37:02
Blogg: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Jag tycker inte det låter som en bra ide att flytta ihop med ditt ex. Men självklart är det du som ska välja och vad som känns rätt i hjärtat.

emmii
Postat 2010-11-12 kl 17:40:11

Jag tycker INTE alls du borde flytta ut redan! 15 år, även fast du väntar barn så är det för tidigt. Jag tycker det verkar som om du är väldigt stolt över Kelly, och det tycker jag du ska vara! Men det kommer bli ett stort misstag att flytta till ditt ex dessutom gör saken mer "inte göra" om du fattar vad jag menar ;) fortsätt blogga och berätta om dig och ditt liv med graviditeten, jag är själv bara 14 år, och jag tycker du är väldigt vågad och modig!! :))

Ida
Postat 2010-11-12 kl 17:40:40
Blogg: http://idalinneas.devote.se

Nej! inte ennu iaf. kelly är liten och kommer ändå inte att komma ihåg mycket av denhär tiden. räcker det inte om hon får se Kevin några gånger i veckan. när kelly blir äldre kan man väl tänka om. min åsikt iaf

Emma
Postat 2010-11-12 kl 17:44:57

Valet är ditt, men ska jag säga vad jag tycker så bör du stanna hemma. Varför flytta? Dessutom är ni inte ens tillsammans, vilket kanske blir jobbigt i längden. Att flytta ger dig också även massa extra kostnader, det är inte billigt att flytta hemifrån och med boende (el, vatten, värme osv.) + hyra. Stanna hemma först och känn efter. Han kan ju komma och hälsa på istället. Det tycker jag låter mycket bättre :) Men valet är som sagt ditt!

stina
Postat 2010-11-12 kl 17:50:28
Blogg: http://swernersson.blogg.se/

Mordigt av dig att behålla ditt bárn :) önskar dig lycka till! :)

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 17:50:46

jag tycker så här först ska du prata med din mamma om vad hon tycker, men det allra viktigaste vad vill du?, och avd är bäst för Kelly?. Och om det inte går bra kan du ju alltid flytta hem, men frågan är kan ni båda två sköta ett hushåll?, städa, laga mat, tvätta allt vad det innebär. Men annars tycker jag det är en jättebra idé. Iallafall om ni har ekonomi till det

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 17:50:59

Det kan bara du avgöra.. Du ska ju snart föda. Och det är ju bra med ett eget place, men o andra sidan kan det vara bra o ha din mamma omkring dig så du får hjälp de första veckorna. Att flytta ihop med sitt ex, Jag vet inte riktigt vad jag ska svara, det är ju en helt annan sak om ni va tillsammans fortfarande. Men tänkt på de innan du bestämmer dig. Klarar du att bo med ditt ex? klarar du av att flytta hemifrån ekonomiskt sätt,? Klarar du av att ta hand om dig själv & Kelly ?

Sofia
Postat 2010-11-12 kl 17:55:05
Blogg: http://malinsandrahalva.blogg.se/

Nej, jag tycker absolut inte att ni skall flytta ihop, speciellt inte om det är ditt ex, det hade varit annorlunda om ni fortfarande varit ihop.

Ni får hålla regelbunden kontakt för barnets skull.

Att flytta ihop med sitt ex och dessutom få barn ihop kommer ta mera på krafterna för att ni skall fungera tillsammans.

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 18:03:00

Hej! Jag tycker inte att du ska flytta ihop med Kevin bara för barnets skull. Kelly kommer må lika bra även om hon inte träffar sin pappa varje dag. Jag tror också att det kommer bli jobbigt att vänja sig vid att ta hand om ett barn samtidigt som man ska vänja sig vid att klara sig på egen hand. Bo hemma tills du har slutat skolan iaf!

Ha det bra. Kram.

Ella
Postat 2010-11-12 kl 18:06:47

Jag tycker absolut ni ska flytta ihop! :) Det skulle vara bra för Kelly ju. Och ni kanske kan bo nära din mamma också?

Annika
Postat 2010-11-12 kl 18:09:46
Blogg: http://blogofphoto.blogg.se/

Jag känner en som har förlovat sig som 15 åring, och hon och hennes kille har flyttat till ett eget hus o.o

Baatman ;o
Postat 2010-11-12 kl 18:16:39
Blogg: http://batmaaaan.blogg.se/

Jag tycker du ska välja vad som är bäst för dig, och Kelly.

Tänk såhär;



Hur skulle det bli att flytta hemifrån nu? Skulle du sakna mamma, ditt rum, katten, kanske?



Du kanske blir stressad av att flytta hemfrån nu och samtidigt ta hand om ett småbarn. För även om de är underbara, så kan dom ju faktikst vara ganska skrikiga. Och du kanske inte kommer få sova så mycket, med tanke på barnets matvanor. Eller framtida matvanor. Om du bor med din mamma kan hon ju säkert också en del om småbarn, och hon har ju personlig erfarenhet :)



Detta var bara en tanke. Såå - lycka till med ditt val iaf! :D

Sandra Michelle
Postat 2010-11-12 kl 18:17:50

Jag blev gravid när jag var 16år och bodde hemma tills jag var 18år iaf. Det är det bästa beslutet jag någonsin tagit. Mitt råd är att du inte flyttar. Vänta tills du kommit in i mammarollen. För att få hjälp på hemmafronten kan vara väldigt skönt.

Sessan
Postat 2010-11-12 kl 18:20:10
Blogg: http://victoria87.blogg.se/

Av egen erfarenhet är det inte en bra idé att flytta ihop med sitt ex, däremot om ni var tsm så skulle det vara en bra idé om ni skulle klara er ekonomiskt.



Anonym
Postat 2010-11-12 kl 18:26:50

Skulle nog råda dig att bo hemma ett tag först.

Din mamma som redan haft barn själv kommer nog vara till stor hjälp i början kan jag tänka mig.

Så jag tycker du borde vänta minst några månader :)

emelie
Postat 2010-11-12 kl 18:31:54

Det kan vara svårt nog att bo ihop när man är tillsammans och älskar varandra. Skulle du t.ex. vilja att han fick en ny tjej och drog hem henne dit där du och ert barn bor? Tror inte det är bra. Vänta till barnet är fött och se hur mycket han bryr sig först.

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 18:32:54

kanske inte den bästa idén :O kanske är bättre om du bor hemma ett tag iaf

Filippa
Postat 2010-11-12 kl 18:35:08
Blogg: http://carpevitae.blogg.se/

Det är inte konstigare att flytta hemifrån än att behålla ett barn, när du själv fortfarande är ett :)

johanna
Postat 2010-11-12 kl 18:39:23
Blogg: http://lofstroem.blogg.se/

Snällt av honom att erbjuda de,Jag tycker personligen inte du ska flytta ihop med honom eftersom ni inte är tillsammans? de kommer nog bara kännas konstigt ,De bästa för Kelly är nog att du&din mamma hjälps åt tror jag ibörjan.. sen kanske ni kan planera en flytt :)

Emelie
Postat 2010-11-12 kl 18:41:03
Blogg: http://emsuballaste.blogg.se/

Oj, det låter svårt. Hoppas verkligen att det kommer funka för er. Är också fjorton år. Och tanken av att jag skulle vara gravid känns konstig. Jag tycker verkligen inte du ska flytta hemifrån redan. Tycker han kan flytta in hos dig och din mamma under ett år eller lite mer, så flyttar ni senare. Hoppas det går bra. Kram :)

rozhins
Postat 2010-11-12 kl 18:44:29
Blogg: http://rozhins.blogg.se/

alltså nej, det kan bli pinsamt om ni träffar andra och det kan vara bra att ha din mamma nära. Kom igen, du är 14 år! Du ska inte göra det bara för Kelly's skull.

Rasha
Postat 2010-11-12 kl 18:48:36
Blogg: http://raashaas.blogg.se/

jag tycker helt klart att du ska flytta ihop med barnets pappa, som du säger det blir bra för bebisen. annars kan ju han bo hos dig så du inte lämnar din mamma ensam. men det viktigaste är att lilla bebisen bor med sin mamma och pappa när den kommer ut så det låter som en redigt bra idé! :)

Wilma
Postat 2010-11-12 kl 18:50:42

Jag tycker att du ska känna efter vad som är bäst för dig också. För om det inte känns bra för dig så blir det ju inte bra för Kelly heller. Jag vet ju inte hur din och Kevins relation ser ut och hur ni funkar tillsammans.



Ville också säga att du verkar så himla stark. Blev själv gravid när jag var 15, gjorde abort och ångrar mig varje dag. Hoppas allt löser sig för dig<3

Alma
Postat 2010-11-12 kl 18:59:15
Blogg: http://missgrinch.blogg.se/

Tycker inte alls att det låter hemskt. Jag flyttade till ett internat som 16 åring, och älskade det. Sen är väl det lite annorlunda mot att flytta ihop med någon.

Men jag gillar tanken du har, att ge barnet en samhörighet till er båda, och du och K verkar komma överens bra.



Mitt råd, om du väljer att flytta ihop med honom, är att se till att bo tillräcklig nära dina och/eller hans föräldrar utifall ni behöver hjälp med Kelly. För jag har tagit förgivet att era familjer stöttar er, åtminstone din, och det skulle inte göra eran relation lika ansträngd.



Men som lite pessimist måste jag ändå erkänna mina tvivel, men ni båda verkar ha koll på eran relation samt framtiden med Kelly så jag vet inte varför nej ska överväga. Jag vet flertalet personer som flyttat ut (och ihop med någon) vid 15-16 års ålder, utan någon problematik.

Jess,
Postat 2010-11-12 kl 18:59:24
Blogg: http://jessicay.blogg.se/

Det låter omtänksamt av honom, men glöm inte att ni är 14 år. Det är dyrt att flytta hemifrån och samtidigt ha ett barn!

Lycka till med lilla bebisen sen! (:

Amanda
Postat 2010-11-12 kl 19:04:37

Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig. Visst ska man tänka på barnet men du måste även tänka på dig själv. Skriv ner positiva och negativa saker om det. Det kanske är lättare att se det klarare om du ser det svart på vitt. Lycka till!

J
Postat 2010-11-12 kl 19:18:56

tycker som Tina, om ni trivs att vara tillsammans funkar det ju och det är bra för kelly också men man vet aldrig ni kanske blir tillsammans igen,då blir det ännu bättre:)<3

Johanna
Postat 2010-11-12 kl 19:25:12
Blogg: http://theomylove.blogg.se/

Jag tycker du ska vänta och se hur det känns när hon har kommit. När du kommit in i rollen mer. Se hur han är med bebisen och så också.

ella
Postat 2010-11-12 kl 19:46:38
Blogg: http://eeellas.blogg.se/

det är ju upp till dig hur du känner att du vill göra. men jag skulle inte flytta ihop med mitt ex, även om jag var gravid med honom. känner att det helt enkelt inte skulle funka.

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 19:50:53

Super snällt av han, jag tycker att du måsste känna själv! :)

miixx
Postat 2010-11-12 kl 19:51:11
Blogg: http://miixxbloggen.blogg.se/

hejsan mikaela !!

jag tycker ditt ex verkar väldigt gullig som erbjuder sig .. dock tror jag att det är bäst att du bor kvar hos din mamma , för annars vänjer ju sig Kelly vid att ha sina föräldrar vid sin sida och då blir det bara jobbigare för henne senare om ni skulle flytta från varandra ..

en lösning är ju att pappan bor hemma hos dig och din mamma , kanske nån gång då&då , eller nåra gånger i veckan .

när ditt barn är så pass liten så försök tänka på vad du själv vill , för sedan när hon blir lite äldre kommer hon att upptäcka förändringarna ännu tydligare och då kan det bli jobbigt för er allihopa .

om inte du trivs så kommer kelly märka det så småningom och då mår ingen bra ..

så välj det du trivs med , mår du bra så kommer kelly med må bra .

ta hand om dig & hoppas du läste denna kommentaren ! :)

puss&kram <3

LATINA
Postat 2010-11-12 kl 19:55:32
Blogg: http://bogirl.blogg.se/

vet du?

du borde tänka på din dotter!

hela tiden...

på henne, vad är bäst för henne!

jag tycker du borde flytta tillsammans med honom.

det är ju han som är pappan!

gör det bästa för din dotter!

hon är värd det! <3

Josefin - Melwin's mamma
Postat 2010-11-12 kl 19:57:34
Blogg: http://melwinojag.blogg.se/

Jag tycker inte du ska lyssna på alla andra utan att du ska lyssna på dig själv. Visst de kanske är jätte bra för eran gemensamma dotter att höra både din och sin pappas röst och ha en som hjälper till.. Jag är själv ensamstående melwin's pappa fins inte i bilden och man klarar sig själv alldeles utmärkt. De är ingen som har sagt att man inte klarar sig bara för att man är själv. Allt går om man bara vill..



Sen kan man ju fråga sig, varför tog de slut mellan er? De tog ju säkert slut av någon anledning kanske ska ni försöka bli ett par igen. Ja menar ska ni bo tillsammans, tänk om han eller du träffar någon annan hur ska de bli då. Ska du eller han plötsligt flytta och hur tror du kelly reagerar då?..



En bra blogg iallafal. :)

Julia
Postat 2010-11-12 kl 20:02:27
Blogg: http://http:/livslivet.blogspot.com

Hej!

Du ska följa ditt hjärta och vad du tycker.

För de som du tycker känns bäst så ska du göra så du inte ångrar dig och blir besviken :)



Älskar din blogg och hela dig du är så modig^^

petra
Postat 2010-11-12 kl 20:04:12
Blogg: http://pepsiii.blogg.se/

Du måste vara helt knäpp i huvudet tjejen! du är lika gammal som min syster .. ni vet inget om livet och väljer att bli mamma så tidigt, när du själv är ett barn! Din mamma måste ju vara dum som acceptera att du får behålla ditt barn. Förstår inte hur du tänker riktigt bruden. spela du dum eller är du ba dum? Måste veta .

Sara
Postat 2010-11-12 kl 20:12:26
Blogg: http://saravestin.blogg.se/

Hade det där varit jag hade jag valt att bo hemma ett tag först. Det kommer nog kännas tryggast för dig i början.

Efter några månader kanske man hade börjat fundera på att flytta till "killen" din om det altenativet står kvar. Under tiden du bor kvar hos din mamma så ser du ju hur pass mycket hjälp du får av pappan, flyttar du direkt och du får knappt någon hjälp kommer du nog bara känna dig nere.

Men det är såklart ditt val =) Lycka till med Kelly och med förlossningen. Riktigt nära nu :)

˙·٠•●♥ Suzza ♥●•٠·˙
Postat 2010-11-12 kl 20:14:13
Blogg: http://www.suzza.se

Nej, nej, nej!!! Det kommer bli jobbigt nog ändå med ett barn, tro mig. Ta vara på den hjälp du kan få av dina föräldrar. Det jag funderar mest över är varför du ska bo med barnets pappa bara för att han är pappan, ni är ju inte ens ihop! Vad ska ni leva på? Hur kommer lillan reagera? En vacker dag kommer en av er träffa en ny partner! För din egen skull, tänk efter två ggr. och lyssna på erfarna männinskor som vet!:) Kram



www.suzza.se

Romina
Postat 2010-11-12 kl 20:15:30
Blogg: http://rominaaaa.blogg.se/

Om ni har råd, om ni vill bo med varandra, så ska ni göra det, oavsett ålder, men det kan förstöra mycket. Att leva upp i varandra hela dagarna kan göra mycket, jag har flyttat ihop med min kille nu och vi har haft våra perioder. Lycka till!

Evelin
Postat 2010-11-12 kl 20:16:59
Blogg: http://evenelle.blogg.se/

Jag tycker det skulle vara jätte bra om ni flyttade ihop :) Bra för Kelly att få vara med sin mamma och pappa. Plus att ni kan hjälpas åt :) Kram!

ida 17 år, & mamma till theo
Postat 2010-11-12 kl 20:20:39
Blogg: http://johanssonida.bloggplatsen.se

jag flyttade hemifrån när jag var 15, och bor ju nu med min kille och vår son, det är det bästa för dom och ha både mamma och pappa en trygghet för dom, men gör som du själv tycker,=)

michaela
Postat 2010-11-12 kl 20:27:43

Hej Mikaela! Du ska absolut inte flytta tillsammans med honom.

Eftersom du ens tvekar så är det ett solklart nej. Du är 14 och ska bli mamma, en väldigt skör åldern som den är och med en bebis i livet dessutom så behöver du dina egna föräldrars stöd. Stanna hos din mamma, i alla fall dem första 3 åren. Du kommer absolut inte o ångra dig när du väl inser hur mycket hjälp från din mor du kommer att behöva.



Det kommer att bli tufft för dig och lovar dig att det kommer bara bli 100 gånger tuffare om du flyttar hemifrån till han Kevin.



hoppas du gör ett klokt val, kram.

linda
Postat 2010-11-12 kl 20:32:30

Eftersom du ber om våra åsikter ska jag givetvis säga mitt, men det är alltså inte kritik utan bara en konstruktiv åsikt.



Jag tycker inte att du ska flytta ihop med K (eller någon annan), helt enkelt för att ingen av er är vuxna nog. Självklart finns det människor som klarar av ett så stort ansvar i ung ålder, t.ex. de som kommenterat ovan mig, men du kommer redan ha fullt upp med ett annat ansvar. Att vara mamma är inte lätt; det har du säkert redan märkt och det kommer bli hundra gånger svårare när ditt barn föds. Kärleken och övriga känslor kommer vara så intensiva att det i sig kan göra dig utmattad, och dessutom ska du ta hand om allt vardagligt. Du kommer behöva lära dig att leva ett helt nytt liv och det kommer vara en enorm utmaning både för dig och alla inblandade.



Jag menar inte att K inte skulle kunna vara ett stöd i detta; jag tror att han som många andra killar skulle göra sitt bästa och att han vill det bästa för sitt barn. Men att bli förälder handlar inte bara om att vilja det bästa, utan också om att ha energi nog till att faktiskt genomföra det. Att vara trygg nog i sig själv och sin roll både som människa och som förälder för att kunna fatta rätt beslut. Stanna hos din mamma, åtminstone till du kommit in i 'vardagslivet' och lärt dig hantera både din mammaroll och de känslor som följer med den.



Om du vill prata med någon så lyssnar jag; jag läser till socionom och får ofta höra att jag är bra på att lyssna. Det kan vara skönt att prata med en främling ibland! Du kan i så fall nå mig på den här mailadressen (men publicera inte den i bloggen).



Lycka till!

Barnens Hjältar
Postat 2010-11-12 kl 20:34:08
Blogg: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Tänk på att du själv skall må bra för om inte du mår bra mår inte ditt barn bra. Gör det som känns bäst för dig!

Charlotte
Postat 2010-11-12 kl 20:37:59
Blogg: http://charlottethoren.blogg.se/

Hur gammal är ditt ex? Jag tycker det låter som en bra ide att prova bo tillsammans. Vad fick er att bryta förhållandet? Har en kompis som sitter i samma sits kan man säga, de bestämde sig för att flytta ihop och prova iaf! Och de verkar som dem håller på att hitta tillbaka till varandra :)



Du kommer nog på något bra!

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 20:38:06

men när kelly är äldre kan ni väl köra att hon är hos honom varannan helg så hon får bra kontakt med båda föreldrarna :)

Bunny
Postat 2010-11-12 kl 20:51:37
Blogg: http://bunnys.blogg.se/

Nej, jag tycker inte du ska flytta. Jag tror det är rättvisast mot både dig och barnet på det sättet. Jag har läst lite i ditt arkiv, och där hade du skrivit hur K hade reagerat när du först berättat att du var gravid och skulle behålla barnet. Att han blev jätteglad, men att han sen smsade och sa att han absolut inte ville ha något som helst ansvar eller ha något alls att göra med barnet. Och nu vill han flytta ihop?



Hårde ord, och jag känner honom inte alls, men jag tycker inte du ska lita på att allt kommer bli bra om ni flyttar ihop. Tänk om han ångrar sig och lämnar dig?



Önskar dig lycka till! ^^

Stephanie
Postat 2010-11-12 kl 20:51:42
Blogg: http://mosterstefan.blogg.se/

Jag tycker inte att ni ska flytta ihop än! Jag är 20år och fick barn i september. Det är väldigt krävande och jag hade mer än gärna haft mer hjälp än det min sambo kan ge mig. Dock jobbar min sambo men din mamma kan hjälpa dig med så mycket. I början önskade jag att jag hade bott hemma då jag var osäker på väldigt mycket. Du gör ju som du vill,men jag tror att du kommer att ångra dig. Flytta hellre ihop senare om ni fortfarande vill det då. Lycka till KRAMAR

Emma
Postat 2010-11-12 kl 20:56:35
Blogg: http://emmmaawaalbeerg.blogg.se/

helt jävla korkad idé, du är bara 15 år som sagt!

Jenny
Postat 2010-11-12 kl 21:17:24
Blogg: http://jennisa.webblogg.se/

Heello om ni är In Love ååå vill leva med varann såå kör på =) Alltid gött med nått eget =)

Matilda, Tuvas mamma
Postat 2010-11-12 kl 21:23:18
Blogg: http://bellibell.blogg.se/

Ett tips är att ha mamma nära ;) Har 800 m till min och det var verkligen (och är fortfarande) guld när Tuva var nyfödd. Mammor har ju liksom gått igenom det hela själv och förstår på ett annat plan än bebisens pappa. Men pappor är också viktigt men ni löser det nog hur ni än gör ;)



Såg att nån kommenterat om storlekar, Tuva var "stor" hon vägde 4160när hon föddes och gick inte ner särskilt mycket efter förlossningen, hon hade storlek 50 i minst en månad och i början var storlek 56 aldeles för stort! så allt prat om att den storleken är onödig är rätt dum, alla jag pratat med har använt storlek 50 ganska länge. 56 och 62 har hon haft ca två månadet så storlek 50 är inte onödig ;) ett litet tips bara som jag önskar jag fått ;)



Lycka till!

Frida - blivande mamma
Postat 2010-11-12 kl 21:29:57
Blogg: http://allgren.blogg.se/

Vi ska ha barn nästan samma dag :) Jag är beräknad 2 december :)

Älskar din blogg btw :)



Jag tror att du ska bo kvar hemma. Som du säger kan det vara bra att ha både mamma och pappa men om ni inte är ett par kanske det blir jobbigare än ni tror? Jag tror på att bo hemma så länge du kan och tills du är klar med skolan så att du kan skaffa ett jobb och få fast inkomst :)



Men det är ju du som måste känna efter. Lycka till med allt :)

Sandra
Postat 2010-11-12 kl 21:33:11
Blogg: http://saddasnoveller.blogg.se/

Det verkar som om du tvekar väldgt mycket tycker jag inte att du ska flytta in hos honom. Däremot om han flyttar hemifrån(om han inte redan gjort det) kan han ju flytta i närheten så att de ändå kan träffas ofta :)

therese
Postat 2010-11-12 kl 21:40:13
Blogg: http://definitivttess.blogg.se/

tycker absolut att du ska göra det, om du känner för det och tror att det kommer funkra!.. bra för barnet också som du sa. (måste säga att jag verkligen älskar att läsa din blogg underbart att se din mage med en liten bebis i och om jag ska vara ärlig så är jag förvånad faktist inte så ofta man ser de) men som sagt jag tycker att det är underbart du verkar mogen för din ålder:D, följ ditt hjärta gumman :D!!

Karin
Postat 2010-11-12 kl 22:06:34
Blogg: http://karinwikingsson.blogg.se/

Det är helt och hållet ditt beslut men självklart ska du tänka på din dotter, och om du och pappan inte älskar varann men bor tillsammans ändå, tycker inte jag att det är det bästa för henne. Det håller inte i längden att göra så, men om ni älskar varann så sure, go for it! :)

V.39
Postat 2010-11-12 kl 22:17:39

Spelar väl ingen roll vilken ålder hon är, ni tjatar om det hela tiden. Visst det är bra att du bor hemma och får stöd av din mamma men kan också bli att det största ansvaret ligger hos din mamma altså att hon lägger sig i för mycket , att det ska vara si och så, att du gör fel för det vet hon säger hon för hon har varit med om det med dig ex. Själv är jag 18 och har en egen lägenhet nu och ska ha barn i november. Bo hemma men se till att ta det största ansvaret ha det bra :)

Elle
Postat 2010-11-12 kl 22:29:04
Blogg: http://blogg.veckorevyn.com/lillaelle/

Jag tycker personligen inte att du ska flytta ihopa med honom (vad jag har fattat så är ni inte tilsammans) Jag bor ihopa med min pojkvän (jag är 18 och han 22) Det är ett stort jobb med att bo ihopa med någon. Man ska städa, tvätta, laga mat, betala räkningar och allt annat! Jag trodde det skulle vara ganska lätt att flytta ihopa med någon men det är ett stort jobb! Du ska ju ändå ha barn och risken är ju att det blir förmycket arbete! Jag tycker du ska stanna kvar hemma han kan ju alltid komma hem till er och sova där när han vill (tycker jag) Du kan ju även åka hem till honom ibland och sova där med ditt barn det fins ju inget som hindrar det. Sen när det gått ett tag och ni haft Kelly ihopa ett tag kan ni ju börja fundera på det igen. Men bo hemma tills DU är helt säker på att DU vill!



Lycka till!

Matilda
Postat 2010-11-12 kl 22:43:26

Tycker du ska stanna hemma!

Du behöver stöd av din mamma.

Sen behöver inte ha så brott med allt.

Du är ju bara 15..

kram!

nina
Postat 2010-11-12 kl 23:00:14
Blogg: http://amelsnina.blogg.se/

han kan ju flytta in hos er annars om det känns bättre för dig och din mamma. Så gjorde en jag känner innan dom skaffade eget =)

Livetsomsingelmamma
Postat 2010-11-12 kl 23:05:25
Blogg: http://livetsomsingelmamma.blogg.se/

Gå in och läs på ellamarie.blogg.se hon var 15 år när hon blev gravid med sina tvillingar och hon bor ihop med deras pappa. De är visserligen förlovade men allt funkar väldigt bra. Trivs du med honom? Kan du lita på honom? Mår du bra tillsammans med honom? Sen så är det ett helt annat ansvar att bo själv, få ihop pengar till alla räkningar, laga mat, städning, tvätt. Även om du kanske gör mycket hemma så blir det helt annorlunda när man bor i sitt eget lilla hem. Mitt absolut bästa tips är att flytta inte för långt ifrån din mamma och andra nära och kära. Jag bodde 20 mil ifrån mina föräldrar när jag fick min dotter och det var ingen höjdare. kram kram

Anonym
Postat 2010-11-12 kl 23:36:15

jag tror inte det är en bra idé, han kanske ångrar sig, IGEN? men det är verkligen ditt och inte våra beslut :D

Mariana
Postat 2010-11-12 kl 23:46:38
Blogg: http://marianasoderstrom.blogg.se/

Men nej för gudskull gör inte det! Du anar inte vilket ansvar du kommer ha! Du ska samtidigt ta hand om den lilla tjejen och på samma gång så ska du hinna tvätta, städa, diska, laga mat osv.. ditt x kommer väl fortsätta skolan? Han kommer inte orka göra något sen när han kommer hem, och du som har varit uppe hela natten och är jätte trött har inte så stor lust heller att göra något så hur ska det gå? Jag känner igen det där som fan och att flytta ihop med sitt x ? Det säger ju allt.. förlåt för att jag låter otrevlig men jag tycker inte att du ska flytta för du kommer behöva all stöd! Visst det hade varit jättebra för Kelly att ha båda sina föräldrar nära men kan ni inte göra så att du åker till han så ofta du kan och han gör desamma? Eller att ni helt enkelt bor hos han på helgerna?

Flytta tycker jag att ni absolut inte ska göra!



Förlåt om det lät elakt men alltså jag var 17 när jag flyttade hemifrån och ibland så händer det att jag kommer på mig själv med att tänka - fan jag är fan inte mogen för att bo ifrån mina föräldrar.



Så tänk själv och låt ingen annan tvinga dig!

Men jag tycker att du inte ska göra det!

Saga
Postat 2010-11-12 kl 23:48:36
Blogg: http://condefe.blogg.se/

Som skillsmässobarn så lovar jag dig att det vore bättre för Kelly att bo i ett lyckligt hem och inte i ett "Famliljehem" för det är faktiskt två helt olika saker. Mitt råd är alltså att du ska bo kvar där du bor nu. Det betyder ju inte att Kelly inte kommer träffa sin pappa. Sen hoppas jag verkligen att du tänker jävligt noga på vad jag har sagt innan du gör någonting som du kanske (troligen enligt mig) kommer att ångra. Sen kan ni ju flytta ihop senare. När läget är lite mer stabilt och Kelly kanske är lite större?

Hollys mamma <3
Postat 2010-11-13 kl 01:00:14
Blogg: http://elliieoberg.blogg.se/

Jag kan ju bara se från mina egna erfarenheter, och jag skulle råda dig att bo hemma till en början tills du får in snitsen eller vad man ska säga. Sen om han skaffar lägenhet så kan ni ju göra i ordning ett rum och så till Kelly och så kan ni hälsa på och stanna över någon natt och se hur allt känns sen börja vara där med och mer och då ser ni ju om det funkar bra. Tänkte att det kan ju kännas skönt att prova på lite innan man adressändrar och allt. Vet att du inte gillar ekonomifrågor men tänk på att utgifterna blir ju också större om man bor i eget. Så lugna dig lite och njut bara av tiden som blivande mamma och sen njuter du av tiden som nybliven mamma. Flytta ihop det hinner ni göra om det är menat att det ska vara så:)

Sofie
Postat 2010-11-13 kl 09:52:04
Blogg: http://sofieelenor.blogg.se/

Jag tycker verkligen att du ska bo kvar hemma.

Jag flyttade ihop med min pojkvän när jag var ca 16 och det höll inte speciellt länge.

Nu menar inte jag att det inte skulle gå bra om ni flyttade ihop utan jag menar att du ska tänka, både en och två gånger på att när man flyttar till en lägenhet är det så mycket mer att göra än man tror. Diska, städa, tvätta, handla. Plus att ni ska ta hand om ett barn. Genom min erfarenhet skulle jag verkligen råda dig att bo kvar hemma. Det kommer bli så mycket enklare för dig.



Sen måste jag bara säga att jag beundrar dig otroligt mycket, 14 år (snart 15) och ska bli mamma. Det är väldigt, väldigt modigt!

Onlyjojiz
Postat 2010-11-13 kl 10:24:16
Blogg: http://onlyjojiz.blogg.se/

Heej lyssna till ditt hjärta och se va de där innerst inne säjer!



Ps. du är jätte modig som behåller barnet!!

Kolla gjärna in min blogg och kommentera nått

cilla<3
Postat 2010-11-13 kl 10:46:23
Blogg: http://forevercicci.blogg.se/

ja såklart det som är best för kelly och dej är ju att få hjälp av kevin med allting men det kanske inte känns så bra att flytta ut när du bara är 15 men du verkar vara så mogen men inte tillräckligt för att ta hand om kelly helt själv. om ni nu vill flytta ihop så lycka till!!!! <3

Simone Persson
Postat 2010-11-13 kl 11:04:04
Blogg: http://mammatillelvis.blogg.se/

Hej! Jag blev gravid med min son när jag gick i 9:an, flyttade hemifrån direkt jag hade plussat och de har inte varit några som helst problem! Det bästa val jag har gjort kan jag säga och jag förstår igentligen inte varför det inte skulle gå? Väljer man att skaffa barn så innebär det också ett ansvar, ett ansvar man själv ska ge barnet, inte ens föräldrar!Givevis ska man då också ta de ansvaret, flytta hemifrån, ge barnet den trygghet de behöver och inte lämna över de till sina föräldrar! De skulle aldrig ha fallit mej in att bo kvar hemma utan jag har istället bevisat för alla att en ung mamma inte behöver vara en sämre mamma än någon som är äldre, de kan till å med vara tvärtom i vissa fall! Kan man tillverka ett barn och sedan välja att behålla de då tycker jag oxå att man ska ta sitt ansvar efter de, vare sej man är 15 eller 30! Mvh simone

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 11:19:04

Låt det gå en månad efter förlossning så du har vänt dig med ungen. E

Alma
Postat 2010-11-13 kl 11:32:50

Jag tycker att du ska göra det för barnets skull, det kommer nog funk aom ni trivs tillsammans, alltså stackars barn som inte får ha någon pappa vid sin sida, och han är villig att göra det, du kan också hälsa på din mamma ofta ghon kommer inte att vara ensam

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 11:58:52
Blogg: http://beckasvarld.blogg.se/

Haha du kan ju inte flytta. herre gud 15 år. Han kan väll flytta in till er.

Anonym
Postat 2010-11-13 kl 12:16:14
Blogg: http://tvillingryttarna.blogg.se/

jag tycker du skall bo kvar hos din mamma!

Ung 2 barns mamma
Postat 2010-11-13 kl 12:51:23
Blogg: http://mammaadamochalisha.blogg.se/

Du måste känna efter själv ingen annan kan göra det valet åt dig, ta dig tid att tänka efter Kelly kommer ha det bra oavsätt hur du gör!

Cclarstroom
Postat 2010-11-13 kl 14:25:10
Blogg: http://cclarstroom.blogg.se/

Hej! :)

Angående dina funderingar på att flytta hemifrån och bo tillsammans med ditt ex är en mindre bra idé. Det är bra att du tänker på Kellys bästa men tänk också på dej själv! Du ska också må bra och ha det bra :) Ingen kan säga vad du ska göra men personligen tycker jag att du ska bo kvar hemma. Efter ett tag så kan ni ju turas om att ta hand om henne. När hon kanske har blivit lite större och inte behöver modersmjölken så mycket :) Då får hon både mamma och pappa ^^

Mvh Cclarstroom :)

marie
Postat 2010-11-13 kl 16:05:22

Det låter ju riktigt bra ,

du kanske ska prova om ngt kommer imellan flyttar du till din mamma ? :)

nelly
Postat 2010-11-13 kl 17:05:38
Blogg: http://justmenelly.blogg.se/

jag tycker du & kevin ska bo nära din mamma i någon lägenhet så kan ni fråga henne om råd & bo nära om det händer något när du ärdå är så ung, och så kanske din & kevins kärlek kan klicka igen så blir det en hel & riktig familj med kelly sedan!!! :D :D

Lizz
Postat 2010-11-13 kl 17:38:43

Hej, jag tycker inte du ska flytta ihop med honom än, det kommer inte funka i längden att bo ihop med sitt ex... Och om du skulle flytta ihop med honom och de inte funkar så blir det jobbigare för Kelly än vad det skulle vara om hon aldrig bott med båda föräldrarna. Jag har själv aldrig bott med båda föräldrarna och det var iaf inte jobbigt för mej :) Ni kanske kan testa om ni kan/vill försöka igen? Då kan ni ju se om ni blir ett par igen och kan flytta ihop då? :) Det här är bara förslag, gör det som känns rätt för dej :) Grattis till bebisen (lite i förskott) och lycka till med allt :)

lisa
Postat 2010-11-13 kl 17:57:02
Blogg: http://lisaozorro.blogg.se/

jag tycker du kan fundera på det, det är ju ingen brådska. Om han verkligen är allvar kan han vänta på dig och ditt beslut OCH respektera vad det än blir :)

mathilda
Postat 2010-11-13 kl 18:11:39
Blogg: http://mmathildarsson.blogg.se/

OMG gumman du är 14 bast ? tänk på ditt liv? :s

Isa
Postat 2010-11-13 kl 18:24:13

Jag tycker inte att du ska flytta, det är bättre att du bor hemma nu först och flyttar sen när du ialla fall har fyllt 18år. Och jag tror att det är bäst för Kelly med. Det kommer troligtvis bli alldeles för mycket för dig, för då ska du städa, tvätta, diska, laga mat, koncentrera dig på skolan och ta hand om ditt ny födda barn (så du kommer ju inte sova tillräckligt heller) och då kommer det att bli kelly som får lida för det eftersom att du kommer vara helt slut, så mitt råd till dig är att vänta några år med att flytta och i stället koncentrera dig på att bli en så bra mamma som möjligt och dina studier.

Kram

E
Postat 2010-11-13 kl 19:22:05
Blogg: http://babysmurfarna.blogg.se/

vad du än gör, flytta inte, om ni börjar bråka, vad ska du göra då? han kanske inte låter dig bo kvar, då blir det bara värre för Kelly. Och du skulle ju trots allt börja i skolan direkt efter graviditeten, right?

Bättre att bo hemma, då din mamma kan hjälpa till med barnet. Tror inte pappan till barnet är speciellt erfaren. Kram.

Frida
Postat 2010-11-13 kl 20:26:01
Blogg: http://nymamma.blogg.se/

Det är inte lätt med barn. Även om vi som är unga kan klara det så är det fortfarande svårt. Och din mamma bestämmer om du får flytta eller inte eftersom du är under 18. Jag är jätte glad att jag bor hemma hos min mamma. Jag kan ta lika långa duschar som innan för hon kan ha Alex så länge och ibland även bada. Och han har skola eller? Han behöver sömn för att klara det och tid för läxor.

EmmA
Postat 2010-11-13 kl 23:37:52
Blogg: http://woosh.blogg.se/

Kanske inte är så bra att flytta än? Tänk på alla utgifter osv...

Erika
Postat 2010-11-14 kl 00:52:59
Blogg: http://erikahej.blogg.se/

Jag tycker inte att du riktigt ska lita på att han kommer finnas där till 100%. Jag tvivlar verkligen. Killen är ju bara 18 år. Killar i den åldern är fruktansvärt omogna och de vet varken ut eller in. Tycker att du ska bo kvar hos din mamma, skaffa dig lite kött på benen, lära dig vad livet innebär som mamma och att ha ansbar över en maktlös människa. Om ett par år är du mycket mognare, kanske med en ekonomi som räcker till att bo på egen hand. Men tills dess, bo hemma förgudsskull, för det räcker med ett jobb - att ta hand om din dotter.

Sofie
Postat 2010-11-14 kl 09:26:45

nejnej! flytta inte. stanna hemma ;) din mamma kommer att stötta dig och om du inte är tillsammans med killen så kan du nog inte flytta ihop med honom! fastän ni skulle vara tillsammans så är det nog bäst att stanna hemma iallafall.

Bonnie
Postat 2010-11-14 kl 11:38:15
Blogg: http://bonniesliv.blogg.se/

Hej! :D



Jag tycker absolut att flytta ihop är en bra ide, men tanke på att ni är föräldrar till Kelly och ni blir ju en familj. Kelly mår nog bäst med att ha mamma och pappa i närheten och att ni har en egen lägenhet blir nog bäst för er alla 3, ni slipper tjat hemma om si och så eller bråk som lätt kan uppstå. Era färäldrar kommer ju finnas där för er och stötta er genom allt.



Ha det bra/ Bonnie <3

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 11:59:03

Jag tycker inte att du ska lyssna på andra utan gör som du vill och det du känner dig bekväm med.

Det är klart bra att få tips men gör som du tror kommer bli bäst för dig Kelly K och din mamma.



Jennifer (:
Postat 2010-11-14 kl 12:12:48

DON'T!!

aisan
Postat 2010-11-14 kl 15:45:35
Blogg: http://klisterpavaggen.blogg.se/

Heej, jag e lite förvirrad just nu.. Hur gammal är kevin? Hur träffades ni? Och blev du våldtagen av två turkar? isf hur gammal var du då?



Btw jätte fin blogg :)

Sandra
Postat 2010-11-14 kl 17:15:15

Om ni inte är tillsammans ska ni inte flytta ihop! Det kommer ju komma en dag när en av er träffar någon ny och ändå måste flytta isär, vilket tror du är lättast för ert barn... att redan ha vanan att föräldrarna bor isär för det är det enda man känner till eller uppleva att föräldrarna flyttar ifrån varandra... Du ska självklart göra det du tror är bäst men tänk igenom det noooooga och många många gånger och diskutera med dina nära och kära...

Isabell
Postat 2010-11-14 kl 18:29:13
Blogg: http://issahs.blogg.se/

Tycker du är jättestark som vågar stå upp för ditt val. Kan inte vara lätt att vara gravid så ung men jag tror ändå du kommer bli en asbra mamma!

Tycker inte du borde flytta ihop med Kevin dock, jag tror det kan vara bra att få hjälp av din mamma med saker å så. Det är i alla fall vad jag skulle ha gjort :) LYCKA TILL!

Julie
Postat 2010-11-14 kl 20:50:37
Blogg: http://juliesvarem.blogg.se/

Du är så ung, stanna hemma och få hjälp utav din mamma. Du kommer uppskatta det. Jag tror det kommer vara bra för er båda.

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 21:11:20
Blogg: http://annayngbro.devote.se

Det hade nog varit skönt för Kelly att ha både mamma och pappa tillsammans men santisigt så har du ju inget jobb och ingen inkomst. Det är nog väligt svårt att få jobb om man är så ung som du är :/ Men om jag var så ung som du och fick barn skulle det vara könast för mig att ha min mamma som hjälp för hon är ju den som är mest erfaren, eller??<3

Anna
Postat 2010-11-14 kl 21:48:42

Jag tycker inte att du ska flytta ihop med killen! Jag kom precis in på din blogg men jag tror att din mamma säkert kan hjälpa dig mer än han kan. Samtidigt som det kan vara bra att ha en vuxen att fråga när man inte är vuxen själv.

Annette
Postat 2010-11-15 kl 15:35:27

Det är jättebra om Kevin vill ta ett pappaansvar, men jag tycker att du ska bo kvar hos mamma så länge. Du kommer att vara en väldigt ung mamma, och din mamma kommer att kunna ge dig mycket mer stöd, hjälp och råd än vad Kevin kommer att kunna göra. Så bo kvar hemma åtminstone ett år till innan du bestämmer dig för om det är en bra idé att flytta ihop med Kevin. Sen tycker jag inte att man ska flytta hop med varandra bara för att man är ex som har ett barn tillsammans heller.

julia
Postat 2010-11-16 kl 20:49:00
Blogg: http://juliasundstroms.blogg.se/

jag tycker att det är bättre om du bor hemma så att dina föräldrar kan hjälpa dig:)

Amanda
Postat 2010-11-23 kl 23:24:16
Blogg: http://enarmadbandit.blogspot.com

skulle inte han kunna flytta in hos er på något sätt då har du ju din mamma, honom och kelly ! :D

kan det bli bättre ? ;)

grym blogg och ÄLSKAR din röst konstigt nog men det låter som du kommer bli en lugn harmonisk mamma när kelly börjar prata m.m :D

puss ! <3

EmmaLee
Postat 2010-12-18 kl 00:00:24

Hej, kände bara att jag va tvungen att kommentera detta :)

Älskar din blogg och tycker oftast att du har helt rätt.

Jag tror att det skulle fungera att du flyttade ihop med Kevin. Alltså han är ju faktiskt 18 år och då klarar ju han att bo själv och du låter väldigt mogen för din ålder så jag tror nog att du skulle klara det med. Och om det nu inte skulle fungera så kan du ju alltid flytta hem igen :).



Jag tror också att det är bra för ett barn att ha båda sina föreldrar närvarande.



Kramar från EmmaLee <3



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar