ISLAM MUSLIM DEMOGRAPHICS and BIRTH RATES

Postat 2010-11-17 kl 17:29:35


Vad är era åsikter om den här videon?
Vi fick se den i skolan en gång och den fick många negativa responser från min klass iallafall.
Vad känner ni?

anna!
Postat 2010-11-17 kl 17:38:52
Blogg: http://www.anna-strom.devote.se

hallo där! jag har inte läst din blogg innan, bara hittade den nu. men helt klart att jag kommer följa din blogg! ;) du är bara 14 år å ska bli mamma. coolt, men endå konstigt på nått sätt.

jag har en del frågor till dig, ¨hoppas du kan svara på dom! :)

om inte, kan du väl ha en frågestund? :)

1. var kelly planerad?

2. är du å kellys pappa tillsammans? om inte, varför?

hur gammal är han? :)

kram!

crille
Postat 2010-11-17 kl 17:39:13
Blogg: http://thelifeofcrille.blogg.se/

är du 95a lr 96a? :)

Sandra
Postat 2010-11-17 kl 17:39:29

Förstår inte varför det är ett problem ?

Michaela
Postat 2010-11-17 kl 17:43:22

omg fyfan

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 17:47:36
Blogg: http://onemomentinlife.blogg.se/

Skrämmande!!!

Önskar dig och din lilla Kelly all lycka i framtiden. Är här inne och besöker dig varje dag, och jag har aldrig träffat på en starkare tjej än dig :) Helt otroligt! Förlossningen kommer du att klara galant, jag har fött 6 barn och 5 är i livet idag. Kram från mig till dig!

Annette

Grethe Falck Fridholm
Postat 2010-11-17 kl 17:54:21
Blogg: http://grethes.blogg.se/

Hej!

Nu kan du vara med och tävla om en HPI-mössa från NK! Gå in på min blogg och tävla!



Lycka till Mikaela!

Liza
Postat 2010-11-17 kl 17:54:45
Blogg: http://isjustlizzie.blogg.se/

du ville veta lite hur man fotar alltså tips? har själv en nikon d3000 system så läs :) det funkar även för Canon!



http://isjustlizzie.blogg.se/2010/november/ni-far-veta.html#comment

M.
Postat 2010-11-17 kl 17:56:12

Hm, om jorden kommer bestå av nästan enbart muslimer så kommer det inte finnas någon jord längre.

Lisa
Postat 2010-11-17 kl 18:12:15

Varför fick ni se den i skolan?

Har sett den tidigare och jag tycker islamfobin är tragisk! Har man inget bättre för sig än att sprida löjlig propaganda.

Muslimer är godhjärtade människor och föds fler sånna så är det bara bra! Islamofober kan gott sitta hemma och knåpa ihop propagandavideos, det kommer varken göra till eller från. Lev med kärlek i hjärtat istället för hat. Vad tycker du själv om videon?

Sofie
Postat 2010-11-17 kl 18:12:22

Jag är själv kristen och tycker inte det verkar bra om det verkligen kommer att bli så, att islam ökar så mycket. Europas kvinnor behöver föda fler barn! Genomsnittet i Sverige ligger ungefär på 1.9 barn/kvinna.

shoppingtipset
Postat 2010-11-17 kl 18:15:26
Blogg: http://shoppingtipset.blogg.se/

Alltså, det här är ju en ren propagandafilm där de vinklar siffror och har sig för att SKRÄMMA folk. Om jag skulle gissa så har den sitt ursprung hos de extremt kristna i USA.



Det värsta är ju att det funkar. Folk ser bara den turkiska flaggan som blir större och större och överskuggar det andra landet.



Varför har de generaliserat det till alla muslimer i stället för per land som det de jämför med? Muslimer i Afghanistan lär ju få många fler barn än muslimerna i Frankrike! Och dessutom så lär ju den muslimska delen av nuvarande typ Belgien vara inräknade i siffran de anger för Belgien, den som är för låg. Muslim Republic my ass. Det är ju vinklat och fullständigt fel matematiskt alltihopa!

John
Postat 2010-11-17 kl 18:27:50
Blogg: http://trasiguppvaxt.blogspot.com/

Han fick stryk. Det slutade med att jag tog tag i hans nacke och knäade honom i anisktet. Han seglad ner och jag sprang. Jag hann inte så långt innan vakterna tog mig. Ångesten i polisbilen några minuter senare var brutal. Inte för det jag gjort men för hur min mamma skulle reagera. Min pappa hade jag helt glömt bort!

Deeqa
Postat 2010-11-17 kl 18:42:04
Blogg: http://deeqaa.blogg.se/

ja asså vet inte vad jag ska säga är ju själv muslim kommer från somalia och fattar inte riktigt vad responsen från detta videoklippet egentligen är vad vill dom egentligen är det vårt fel att det är krig i våra länder och att våra föräldrar flyttade hit? :S

jag vet iallafall att jag ska flytta härifrån palla med sånt skit orkade ju inte ens kolla klart... :

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 18:47:50
Blogg: http://tiildah.webblogg.se/

DU ÄR SÅ STARK, jätte bra blogg :)

Ligia
Postat 2010-11-17 kl 18:51:17
Blogg: http://ligia.blogg.se/

Är detta en uppmaning till kamp mot muslimer? eller för kristen evangelisation?

Som Kristen anser jag att vi ska visa kärlek och Jesus, kram!

Johanna Skåne
Postat 2010-11-17 kl 18:51:59
Blogg: http://bekkant.blogg.se/

Jag tycker det är läskigt, och förfärligt. Jag blir rädd..

Jossan [Bluuebeeryy]
Postat 2010-11-17 kl 18:53:45
Blogg: http://bluuebeeryy.blogg.se/

Jag har en fråga !

Vad ska du Göra med bloggen När du har Fått bebisen då ?

Rösta & bli Länkad ! www.bluuebeeryy.blogg.se *

Cornelia
Postat 2010-11-17 kl 19:00:17
Blogg: http://corneliathulin.blogg.se/

Detta känns som sjuk propaganda! Den är vänd mot muslimer, att muslimer skulle ta över osv. Dom pratar om frankrike och muslimer, ryssland och muslimer. Men att vara muslim är inte att komma från ett visst land, det är en religion..

Och istället för att måla upp det som dåligt att muslimerna kommer hut kanske man bör se mer till faktan som presenterades först, utan invandringen skulle vi enligt denna filmen i princip halveras på några genarationer, vi behöver altså mer arbetskraft och invånadre för att hålla vårt samhälle där det är idag, annars får vi börja utvecklas baklänges istället för att växa.



Jag vill nästan skrika när jag ser filmer som denna, detta är fan värre än sverigedemokraternas valfilm. Rösten som pratar pratar som att det skulle vara världens ungdergång...



Vad tycker du om filmen då? Vem visade den för er och i vilket syfte? Vad sa dina klasskompisar och vad var lärarens svar på era reaktioner?

Evelina Lindström
Postat 2010-11-17 kl 19:00:53
Blogg: http://leckerkexet.blogg.se/

Fin blogg, allt bra?



Ps: gissa rätt på dagens fråga så kanske JUST du får en läkning :).

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 19:06:33

irriterande att du har länkar till bdb och facebook när man inte kommer in på det ändå :(

SIFIII
Postat 2010-11-17 kl 19:13:50

Jag vet inte riktigt om personen som pratade under filmen, såg på det hela som negativt eller positivt. Men ibland fick han det som att låta som om det är FARLIGT eller HOTANDE med folk som tror på något. Liksom, duh...

Det är bara en religion, varför bry sig? inget mer än en tro, och tro mig, mer än hälften av de så kallade "muslimer" skulle inte ens medge det ATT DEM ÄR DET, OCH RESTEN ÄR INTE ENS DET, UTAN ÄR FÖDDA SOM DET, men tror inte ett skit på. Endast en titel...

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 19:16:00
Blogg: http://tvillingryttarna.blogg.se/

omg!

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 19:19:46

herregud, den där läskiga rösten sa just åt mig att jag kommer dö?

och sedan säger han typ: you have 2 wake up blabla

menar han då att det är negativt allt det här?

jag är inte muslim men iallafall.

jag tänker iallafall inte lita på det här :)

kram!

Zree
Postat 2010-11-17 kl 19:24:00
Blogg: http://thompaandersson.blogg.se/

tjo! Nice blogg :) Vad händer ikväll :)

BrunettMelle
Postat 2010-11-17 kl 19:27:14
Blogg: http://BrunettMelle.devote.se

lycka till med förlossningen. Själv skulle jag aldrig vara lika modig som du.



Kika in sveriges bästa musikblogg. Om livet som obotlig musikälskare. Man kan juh bara inte leva utan BrunettMelle, Kramisar

http://www.brunettmelle.devote.se/

felix
Postat 2010-11-17 kl 19:51:57
Blogg: http://kidforever.blogg.se/

Ny design, kolla bloggen och säg vad du tycker! :)

Kim
Postat 2010-11-17 kl 19:54:06
Blogg: http://kkim.blogg.se/

Hej på dig!



Jag gör förlängning med gelé på naglar för 200kr.

Är du intresserad, kolla min blogg. :)



Mvh Kim

evelina
Postat 2010-11-17 kl 19:54:06

Lite frågor..

Vad sa killen du hade sex med om att du blev gravid? Och dina föräldrar?

När du fick reda på att du var gravid,vad tänkte du då?

Är du mammaledig nu?:) och hur blir det sen med skolan/gymnasiet?

Carolin
Postat 2010-11-17 kl 19:57:55
Blogg: http://carowlin.blogg.se/

Jag har kollat runt lite här nu och tycker det är så starkt av dig att vara så ung och väntar barn, och skönt att din mamma verkar stötta dig. Jag kollar mycket på programmet Unga mödrar som går på tv, de här Danska tjejerna (: Tycker sånt är jättekul, själv blev jag gravid när jag var 16, men gjorde abort.



Har lite frågor, som du såklart själv väljer om du vill svara på (:

1. Vart är pappan till barnet, du har ingen kontakt med honom?

2. Läste ett inlägg där du berättar att din hemkunskapslärare kommer hem till dig, är det så? Så du får plugga hemma eller har jag fel? (:

3. Hur kändes det när du fick reda på att du var gravid, och hur tog dina föräldrar detta?

Rebecca
Postat 2010-11-17 kl 20:01:19
Blogg: http://subsisting.blog.com

Felaktigt fakta, och WHO CARES?



Jag bryr mig inte om världen blir muslimsk. Om hela världen blir muslimsk skulle religionen behöva växa, och ändras för att passa ett västerländskt samhälle, vilket många muslimer redan gör med sin religion idag.

Becka.
Postat 2010-11-17 kl 20:01:35

Hej! :)

Jag visste inte riktigt var jag skulle ställa min fråga... Så jag gör det här. ;)

Kommer du inte att sakna ditt liv innan graviditeten? Ditt liv har ju förändrats otroligt mycket. Kommer du inte sakna att inte behöva växa upp så fort och att behöva ta hand om någon annans liv?



Jag tycker du är en stark och modig tjej! Lycka till vid förlossningen! ;))



//Becka. :)

Emmy
Postat 2010-11-17 kl 20:04:36
Blogg: http://emmysnailart.blogg.se/

jävligt konstig video.. Förstår inte vad de spelar för roll vilken religon större del av jorden har. Muslimer är inte konstigare än kristendomen. Jag gillar islam mer än kristendomen faktiskt, och hade jag trott på gud så hade jag gått med i islam. Folk blandar ihop islam med talibaner och kultur. Det står inte i koranen att man ska ha burqa eller döda otroende. När de flesta muslimer flyttar hit så tar de in av våran kultur och är inte någe anourlunda än kristna. För kristendomen och islam kommer ifrån samma början och har samma konsept.

nina
Postat 2010-11-17 kl 20:07:09
Blogg: http://amelsnina.blogg.se/

jag blir riktigt förbannad! För det första för att dom får det att låta som att islam är jordens under gång, för det andra precis som i islam finns det extrema troende personer även i kristendomen. Världen var till mestadels muslimsk förr, och när kristendomen började ta över fick folk spelet över det och trodde att det var jordens undergång. Människor som är rädda för Islam eller dess spridning är bara människor med väldigt lågt IQ som skyller alla problem på islam för det är enklare än att ta tag i problemen. människor måste sluta dela in sig i religioner och länder. Människor är människor!!! Alla har rätt att tro på vad dom vill, och om det nu blir så att islam "tar över världen" skulle jag inte kunna bry mig mindre.



Mina barn kommer "födas till muslimer" fast jag inte är muslim, för min pojkvän är det. Who gives a shit? Not me, om dom väljer att tro på de, kristendom eller blir buddister när dom blir äldre kunde inte vara mer oviktigt.

madeleine
Postat 2010-11-17 kl 20:10:34
Blogg: http://myddis.blogg.se/

Hejsan! Va kul med en liten bebis, känns det inte jobbigt också med tanke på din ålder? Du kommer ju alla fall bli en väldigt ung mamma :) Passa på att sova nu innan säger jag bara ;) Va gärna med och tävla på min blogg till din lilla bebis i magen! kram från oss här.

Spralliz
Postat 2010-11-17 kl 20:11:01
Blogg: http://spralliz.blogg.se/

Du är modig! Jag känner dig inte, men på något sätt är jag stolt över dig :$

anna-sara
Postat 2010-11-17 kl 20:11:17
Blogg: http://aannasara.blogg.se/

någonting som ofta blir fel är att man tror att muslimer är hemska människor liksom. Egentligen har inte allt skit som hänt så mycket med deras religion att göra, snarare så är det kulturen som är "dålig".. :)

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 20:17:50

asså bara för att dom är muslimer betyder det inte att man kommer föda mer barn, dom är bara emot att göra abort. Står det inte i bibeln och koranen att man inte får göra abort. Dom lyder iaf sin regler dom dödar inte foster!

Linea
Postat 2010-11-17 kl 20:20:08
Blogg: http://essberget.blogg.se/essbergen

Jag tycker det verkar vara en dum propagandevideo. En sån som Sverigedemokraterna skulle kunna länka till och kalla fakta.

Men överhuvudtaget är jorden överbefolkad. Men jag tror inte det beror på muslimer.

Rafael
Postat 2010-11-17 kl 20:25:53
Blogg: http://anotherana.webblogg.se/

Fattar inte riktigt vad meningen med filmen är. Det är ju bara nummer och fakta? Eller är det meningen att man ska se ordet "muslim" som "skadedjur" och tänka "åhnej, om några år kommer jorden vara full med kackerlackor!"? Om kristendomen spred sig sådär skulle ingen reagera, men tydligen ser alla västerlänningar och amerikaner just muslimer som något ont som borde stanna i sitt eget land. Helt sjukt vart världen är på väg, och då menar jag inte immigrationen utan folks reaktioner på den.

joslin
Postat 2010-11-17 kl 20:26:46
Blogg: http://joslindainaamanda.blogg.se/

videon är ett jävla fanskap. sök på wakeupproject the arrivals på youtube ist, där är det exakt samma sak fast då är extreeema muslimer emot judarna eller nåt sånt. är själv musse och ska jag vara ärlig så är det fan sårande att folk kollar så på en bara för att man tror på något.

Jaaag
Postat 2010-11-17 kl 20:34:30

Heej Heeej , tro inte på dettta ,Tänk dig att du skulle bli muslim nu . skulle det att få dig att föda fler barn? . Och dom som snacka på videon vill att man ska göra abort om man är gravid , asså snälla , Vad tänker dom med , det är ett LIV som man dödar om man gör abort , tänk om du blev aborterad , jag tycker att filmen var Dumt , onödig , .. allt dåligt , DU GJORDE RÄTT VAL MED ATT DU TOG KELLY , (men tänk på att ha en äktenskap innan du blir gravid :D )

Milkywaycitizen
Postat 2010-11-17 kl 20:47:58
Blogg: http://twitter.com/Milkywaycitizen

Hemsk propaganda som försöker få folk att bli EMOT Muslimer (och förmodligen få fler stt bli Kristna).



Jag undrar varför din de visade det på din skola? Jag hoppas det visades för att lära er att vara kritiska på saker på nätet. Annars skulle jag direkt anmäla läraren som visade detta om syftet var att få er elever att bli negativt inställda till islam. Välj själva hur ni vill döma människor, det är farligt med generaliseringar.



RELIGIONSFRIHET!!



Anyways, gillar din blogg:) Ha en fin kväll:)!

Lin
Postat 2010-11-17 kl 20:59:10

Men herregud! Källkritisk någon?! Källor??!? om man är en något smart såååå kollar man källor som typ denna : http://www.youtube.com/watch?v=0WkcYp9F5t4

BCC's egna dokumentär om just denna idiotiska video. Precis som en skrev är muslimer godhjärtade människor! Om det är fel på muslimer, ja då är det fel på kristna, buddister, new age, hinduismer. vad säger att det bara är fel på muslimer? bull shit.

N
Postat 2010-11-17 kl 21:06:27

Man skäms på sådana folk som anser att muslimer är problemet i världe. Öppna snälla era ögon och förstå att alla muslimer inte är terrorister! Jag kan garantera er att det finns andra människor som är terrorister men media skriver inte om deras religiösa bakgrund men det måste man skriva om en muslim är en terrorist. De kallar sig muslimer fastän de missuppfattat religionen helt och hållet. Det finns värre saker än muslimer eller judar eller kristna eller vafan problemet ään är. Har ni hört talas om de fattiga barnen so m är 5 år gamla som måste jobba för att skaffa sig mat? NI är orättvisa när ni tänker på sånt här skit föränn dessa barn!

Marwa....
Postat 2010-11-17 kl 21:15:26

ASSSSÅ LYSSNA ISLAM ÄR EN RELIGON OCH INGEN HAR TVINGAT ANDRA ATT BLI MUSLIM SÅ SLUTA KLAGA OCH SÄGA ATT NI BLIR RÄDDA!!! OK.... JAG ÄR MUSLIM MEN HAR INGET EMOT KRISTENDOM ELLER JUDENDOM....ALLA VI ÄR MANNISKOR OCH ALLA VI BORDE ÄLSKA OCH TYCKA OM VARANDRA VI ALLA ÄR LIKA VÄRDA OCH VI ALLA ÄR MANNISKOR BURN SOM VIT SOM KORT SOM LÅNG!!! OCH JAG KÄNNER MÅNGA SVENSKAR SOM ÅKER TILL VÅRA MUSLIMSKA LÄNDER OCH HAR EN TREVLIG SEMESTER MEN SÄGER MUSLIMERNA NÅGOT OM DE NEEJ!! SÅ OM NI INTE TYCKER OM MUSLIMER SLUTA ÅKA TILL VÅRA VACKRA LÄNDER OCH STANNA I TRÅKIGA SVERIGE//EUROPA!!!!! VI VILL ÄNDÅ INTE STANNA HÄR!!!!! ID*******TER!!!



PS: älskar din blogg och önskar dig all lycka i livet både till dig och kelly puss och kram <3 <3 <3

Marwa....
Postat 2010-11-17 kl 21:16:45

ASSSSÅ LYSSNA ISLAM ÄR EN RELIGON OCH INGEN HAR TVINGAT ANDRA ATT BLI MUSLIM SÅ SLUTA KLAGA OCH SÄGA ATT NI BLIR RÄDDA!!! OK.... JAG ÄR MUSLIM MEN HAR INGET EMOT KRISTENDOM ELLER JUDENDOM....ALLA VI ÄR MANNISKOR OCH ALLA VI BORDE ÄLSKA OCH TYCKA OM VARANDRA VI ALLA ÄR LIKA VÄRDA OCH VI ALLA ÄR MANNISKOR BURN SOM VIT SOM KORT SOM LÅNG!!! OCH JAG KÄNNER MÅNGA SVENSKAR SOM ÅKER TILL VÅRA MUSLIMSKA LÄNDER OCH HAR EN TREVLIG SEMESTER MEN SÄGER MUSLIMERNA NÅGOT OM DE NEEJ!! SÅ OM NI INTE TYCKER OM MUSLIMER SLUTA ÅKA TILL VÅRA VACKRA LÄNDER OCH STANNA I TRÅKIGA SVERIGE//EUROPA!!!!! VI VILL ÄNDÅ INTE STANNA HÄR!!!!! ID*******TER!!!



PS: älskar din blogg och önskar dig all lycka i livet både till dig och kelly puss och kram <3 <3 <3

Marlina
Postat 2010-11-17 kl 21:20:53
Blogg: http://mbriest.blogg.se/

jag tycker inte att det här är skrämmande. jag tycker dock att det är skrämmande att ni fick se sånt här i skolan! det är inget fel på att vara muslim och det har varit många som konverterat till islam de senaste åren, bl.a. för att katolska kyrkan har svikit alla, itne bara troende katoliker, rätt så starkt...

idéen bakom islam var från första början till exempel att ge kvinnorna fler rättigheter och att skydda kvinnan! för att det tydligen inte funkade för kristna och judar på den tiden!

det är sant att industrinationerna kommer att dö ut om vi inte gör nåt åt det, men det kommer alla industrinationer och alla som håller på att bli det. och det är många muslimska länder också...

jag tror inte alls på att "hela världen kommer att vara muslimsk" om några år och även om det blir så, så anser jag inte det som ett hot utan snarare att det är synd om alla andra kulturer som är för dumma för att få tillräckligt många barn för att överleva...

Maria
Postat 2010-11-17 kl 21:36:14

Fruktansvärt! Islam är ingen människovänlig religion...

Denise!
Postat 2010-11-17 kl 21:44:47
Blogg: http://denisaaa.blogspot.com

Det enda negativa med denna video är att den har gjorts!Jag förstår inte varför så många är "rädda" för islam och muslimer.. Islam är en väldigt fin och kärleksful religion. med väldigt mycket vetenskap i..

Förstår inte heller vad alla kristna har för problem med islam. och sen säger att vi inte tror på jesus. jesus är guds/Alahs profet..

sen kan jag inte förstå heller om nu kristendomen är så mycket bättre hur kommer det sig då att så många kristna konveterar till just Islam..

Det är något att tänka på innan man börjar med en massa propaganda för islam och börjar baktala

religionen som något fult eller som ett hot!!

Jag har själv varit troende kristen, men konverterat till Islam!

Muslim - Amanda
Postat 2010-11-17 kl 21:46:21

Ren propagandafilm som är vinklad till vår nackdel. Jag är muslim och önskar ingen ont. Det enda jag önskar är att världens befolkning ska sluta tro på propaganda som den här videon och se oss för vad vi verkligen är - hårt arbetande, smarta och generösa männniskor. Det finns idioter inom varje religion och inom varje nationalitet.

De som inte förstår detta är otroligt trångsynta och måste öppna ögonen och se helhetsbilden.

Carolina - Gift med en man som följer islam!
Postat 2010-11-17 kl 22:11:27

Helt otroligt! Jag är själv gift med en man som är muslim och jag blir så ledsen när jag ser detta! De gör så att det låter som om det är något fel! Även om islam sprids över världen, judaism, buddism, kristendom sprids också! Nu får det helt klart räcka med denna rasism!

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 22:24:27

hej mikaela, jag har en liten fråga, vilka ska vara med vid din förlossning?

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 22:35:48

Varför talar dom så negativt om det i denna video? Om detta nu är sanning, så spelar det väl ingen roll vilken religion människorna som lever på vår jord har, utan hur de är som personer. Jag är själv muslim men jag är inte alls särskilt religiös och har inget emot andra religioner alls. Egentligen, så är faktiskt alla religioner ganska lika, till exempel är Jesus en viktig person inom islam också. Sedan kommer det ju alltid finnas människor som går sin egen väg, konverterar och eller har sina egna uppfattningar och åsikter. Man ska inte vara rädd för det som är nytt och främmande, och även om det skulle bli så att det finns fler muslimer så kanske det ändå är fler kristna/buddhister/hinduer/judar/dylikt som gör stora saker, som folk ser upp till och som syns i världen. Förhoppningsvis kommer folk att inse att det inte spelar någon roll vad man har för religion, var man kommer ifrån eller dylikt, huvudsaken är att man är en bra människa! :)



PS. Ta inget av detta som att det är riktat mot dig, det är bara min åsikt om videon. Lycka till med Kelly och allt, hoppas att du har det bra! :)

erica
Postat 2010-11-17 kl 22:40:30
Blogg: http://ericaochlivet.blogg.se/

VA?! Varför fick ni se det där i skolan? Det verkar helt sjukt, om inte meningen var att ni skulle uppmärksamma hur sjuk filmen är. Om du byter ut islam till judendom, och muslimer till judar så hamnar vi helt plötsligt i 30- talets Tyskland. USA:s islamofobi är ingenting annat än nazistiskt skitsnack!



Passar även på att säga vilken härlig tjej du är! Att du är en vettig, mogen och bra tjej är det ingen tvekan om, Kelly kunde inte fått det bättre! Kram på dej

Sara
Postat 2010-11-17 kl 22:51:55
Blogg: http://noseacrets.devote.se

Hej! Har kollat på din blogg i flera dagar i sträck nu och tycker du är en beundrandsvärt stark tjej :)

Lycka till med lilla Kelly :) ♥

Stora kramar från mojski ♥

Anonym
Postat 2010-11-17 kl 23:00:37

läskigt!

Filmen är ren propaganda
Postat 2010-11-18 kl 00:05:18

ALLTSÅ:

I muslimska länder föder kvinnorna fler barn. MEN det är knappast alla som växer upp och i sin tur får egna barn, varför? Krig och våld är en orsak exempelvis.



Tror man då att muslimer som flyr till t.ex tyskland, kommer att föda lika många barn där?

Nej antagligen inte, när levnardstandarden bli bättre föds inte lika många barn (men däremot fler får chansen att bli vuxna). Många muslimer i Sverige har lika många barn som infödda svenskar.



Det har varit precis samma Sverige förr i tiden då det var normalt att en kvinna födde åtta barn, men det var inte alla som överlevde till vuxen ålder.



Därför stämmer inte filmens siffror och jag tror som många skriver här ovanför att de är framtagna på gissande.



Nej fyfan, man blir så förbannad.



Vi är alla människor, ta hand om varandra.



lycka till mic med babyn

Tess
Postat 2010-11-18 kl 00:07:51
Blogg: http://highlandertess.blogg.se/

Verkar som ren propaganda i mina ögon. Var det syftet med att ni såg videon i skolan? Att ni ska lära er att vara källkritiska?

JASMIN
Postat 2010-11-18 kl 00:28:57
Blogg: http://jjasminn.blogg.se/

:S Pinsam video. Bara för at man är muslim betder det inte att man får mer barn. Det är det att i arabernas kultur så gillar dem att ha många barn. That´s is. Det komma ju inte bli någon undergång fö fan!

andrea
Postat 2010-11-18 kl 00:56:39
Blogg: http://andreakvick.blogspot.com

majoriteten i världen är kristna, så då kanske vi borde blivit rädda för dem för längesen..

Joline
Postat 2010-11-18 kl 08:14:12

Lite knepigt är det ju faktiskt. Många MÄN som utövar religionen är otroligt bakåtsträvande och det händer mycket hemskt med kvinnor inom den religionen. Tänk om vi i framtiden går tillbaka till livet där kvinnan står vid spisen och inte får utbilda sig! Men, men det är ju dem som är extrema som sagt. Annars tror inte jag att det är någon fara, alla är ju inte så extrema!

Madde
Postat 2010-11-18 kl 09:13:45
Blogg: http://framtidsplaner.blogg.se/

Det är en intressant video att titta på och man får sig en tankeställare. Nu vill de ju i Sverige skriva om lagar och annat och kalla oss mångkulturellt os.v. Det är en stark religion och vi svenskar är ju inte alla som mig, att vi föder mer än två barn :) Så detta lär väl ske förr eller senare. Men jag hoppas att kristendommen blir lika bra behandlad som deras reliogion när vi är i mindre antal.

T O V A
Postat 2010-11-18 kl 09:17:25
Blogg: http://iamtovas.blogg.se/

Jag tycker att alla har rätt att tro på vad man vill, och har egentligen absolut ingenting emot muslimer. Fast jag måste säga att jag tycker detta är lite skrämmande.

Jag tycker att muslimer (självklart inte alla, men majoriteten) har en del väldigt konstiga åsikter. De skiljer på kvinnor och män, de har alltså inte samma värde. Det anses vara en synd att vara homosexuell. Därför tycker jag att det är skrämmande att världens skulle styras av muslimer (finns självklart även andra religioner som tycker samma sak).

Alla männiksor har lika värde, men det är någonting som muslimerna (majoriteten) inte håller med om!

Frida
Postat 2010-11-18 kl 11:56:42
Blogg: http://nude.blogg.se/

Den här filmen var som andra har skrivit SKRÄMMANDE. Undrar dock hur andra menar med skrämmande? Jag menar inte att jag skräms av hur "muslimerna kommer ta över världen", tvärt om :(

Hanna
Postat 2010-11-18 kl 12:48:25

Hej. Ja, denna filmen har jag sett innan. Det är ett stark budskap det sänder ut och jag tycker denna filmen och att SD kom in i riksdagen sänder samma budskap. Världen börjar kämpa emot nu, det börjar gå överstyr..

Merima
Postat 2010-11-18 kl 14:55:27
Blogg: http://gunbitch.blogg.se/

Hahaha Tova (ovanför här) Kristendomen skiljer också på kvinnor och män, det gör i princip alla religioner, så var det förr kvinnor vart hemma med barnen och männen arbetade. Dock är inte inte så längre. Men även nu finns det startk troende muslimer som kristna som vill fortsätta leva på det gamla "hederliga" sättet. Jag är Muslim och hela min släkt är det också, jag har kusiner som är halv kristna osv. Men ingen i min familj skiljer på kvinnor och män så det är bara skitsnack.



Sen åt den videon kan man inte rikta det mot muslimer och inte heller påstå att muslimer får så många barn. Om jag ska vara ärlig så känner jag inte en enda muslim som faktiskt har 8 barn, dock känner jag 3kristna som har 7-8 barn var. Så det är inte sant.



Sen är det bara en religion, täk om det inte funnits så många olika religioner eller ingen alls så skulle det till och med kanske vara värlrdsfred.

Anonym
Postat 2010-11-18 kl 14:56:06

Det är några rassar som gjort detta. Islam och kristendom är faktiskt lika varandra.

Amanda
Postat 2010-11-18 kl 14:56:15

Reagerade din klass negativt på videon eller på att det finns så mycket muslimer?

Satanja
Postat 2010-11-18 kl 15:15:19
Blogg: http://satanja.se

Jag tycker det är jävligt oroväckande, och det som gör mig ännu räddare är folk som inte tar till sig att detta är ett växande problem. Synd.

Anonym
Postat 2010-11-18 kl 15:36:19

är du seriös? och du tänker uppfostra ett barn? Lycka till

närmin
Postat 2010-11-18 kl 18:35:31

asså jadu .. jag tycker bara att det är löjligt att man lägger upp sånt här . hur vet ni att det där är sant ?

S E V D A Y E T I S-sevdas.blogg.se
Postat 2010-11-18 kl 20:11:07
Blogg: http://sevdas.blogg.se/

förstår inte va som e felet me om det blir massa fler muslimer osvosv ??!! :S

gröt
Postat 2010-11-18 kl 20:37:00

Många sinnesslöa här ser jag.

Kolla den här filmen istället.

http://www.liveleak.com/view?i=b6a_1235004044

melinda
Postat 2010-11-18 kl 22:21:31

Nä fyfan vad läskigt jag ska bara för det skaffa mig typ 15 barn, muslimerna kmr bara och bombar oss och det blir inbördeskrig i hela världen!

Anonym
Postat 2010-11-19 kl 16:01:45

Håller med i filmen.

medina
Postat 2010-11-19 kl 20:52:55
Blogg: http://medinadenics.blogg.se/

Har inte orkar läsa igenom alla kommentarer, men de flesta jag läst tycker jag om. Läste en gång i tidningen att det stod: ''Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer'' Vad är det dom försöker säga? Jo att det inte har något med islam att göra. Orkar inte skriva en roman här nu. Men skulle ju vara kul att veta vad just DU tycker om detta.



Hoppas allt är bra med dig annars:)

Nadia
Postat 2010-11-19 kl 23:01:59
Blogg: http://naadiias.blogg.se/

HAHAHA allstå helt seriöst? Är det här folk är oroliga över? vilken religion som är dominant? Jadu istället för att sitta och argumentera om det så kunde de iaf ta upp något viktigare, typ som naturkatastrofer. Trots allt lever vi i samma värld, drabbas vi så drabbas dom helt enkelt. Religion är en tro, det är något som inte ska påverka människor, alla tror olika så är det bara. Sen finns det alltid dessa människor som alltid ska ta religion på största allvar och verkligen överdriva med vissa saker. När de berättar om muslimer i filmen känns det mer som om muslimerna är något slags djur som kommer ta över vår jord. Det är ju fan bara vanliga människor med sin egen tro? gaah ibland vet jag inte hur människor tänker, om de nu ens gör det.

Anonym
Postat 2010-11-20 kl 00:51:40

"Det är ju fan bara vanliga människor med sin egen tro?"

Ja så kan man tro.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8151076.ab

Nora
Postat 2010-11-20 kl 10:22:37
Blogg: http://nonosam.bloggplatsen.se

Att ni blir rädda att muslimer ska öka och ta över värden Det kommer att ske innan jorden går under , alla kristna blir muslimer osv.

Men ni tror fel om islam läs koranen och försök förstå den. I våran koran står de allt möjligt om hur gjorden kom till och allt t.om vart barnet finns innan man födder de . och vad barnet känner i pappas kuk vad dom gjör . I bibeln vad står de där . jesus kom till jorden kunnde gå på vatten . vad är det för BULLSHIT jag vill bara säga i koranen står det också om jesus och maria och allt sånt. Det står vad som kommer hända när jorden går under. dom ni kallar muslimer nu för tiden är inga riktiga muslimer. I islam står de inte att man måste föda mycket barn för att de ska öka islam.. allt ni tror om muslimer är FELÖ . aså vadå att alla muslimer är teeroorister e du sjuk i huvudet jag pallar inte skriva mer . MEN HOPPAS NI FATTAR DET SJÄLVA ATT ISLAM ÄR RÄTTA RELIGONEN NÄR JORDEN GÅR UNDER OCH VI STÅR ALLA MEN GUD DÄR UPPE OCH hAN FRÅGAR DIG IFALL DU NGN GÅNG HAR TJUVAT OCH DE GÅR INTE ATT LJUGA FÖR OM DU LJUGER SÅ KOMMER DIN HAND SOM DU TJUVAT MED PRATA TILL GUD..... tycker ni också borde lära er att be redan nu så att ni någon gång kommer in i paradiset. Det är min åsikt .



Önskar dig lycka till med barnet också ha en bra dag \ NOra

mahira
Postat 2010-12-08 kl 15:48:57
Blogg: http://mahiraas.blogg.se/

förstår inte hur det skulle kunna vara ett problem? videon verkar rikta sig till att det är dåligt med islam och att alla borde ha mer sex för att det inte ska hända . det verkar som att du är rasistisk och islam är bara en misstolkad religion som har styrts av talibaner när läskunnigheten inte har varit så bra.. de har matat in en massa propganda och om man kunde läsa på arabiska och läsa qoranen så skulle man veta exakt vad som står och inte står .. det står att man ska täcka håret och inte hela kroppen och ansiktet till exempel.. jag och många fler kanske också borde börja smutskasta andra religioner.

Mohammed
Postat 2011-01-13 kl 01:17:16

ALLAH U AKBAR!

Anonym
Postat 2011-01-15 kl 19:00:11

du som säger döm andndra.

vad fan har du för prblem med muslimer . din hora du är fan 14 år och är gravid. skaffa självrecpekt och lägg inte ut ditt missbildade/horaktiga/fula liv i en blogg. micahs du fan smutsar ner min dator.

lägg inte upp saker på din bloggg som inte ens muslimer har gjort utan det är en av er HOROR. som har gjort det och skyller på att muslimer vill ditt o datt. så lägg inte upp sådana saker innan jag tar dej din hora och din dotter

Lina
Postat 2011-01-18 kl 12:25:42

Hej!

Jag blev ganska chockad av den här filmen. Jag förstår att filme är vinklad men samtidigt så är det troligtvis så här det kommer att se ut. Det var någon längre upp som skrev att Muslimer/Islamister är godhjärtatde. Man ska kanske inte dra alla över en kam men min uppfattning är inte av det slaget att de skulle vara särskilt godhjärtade. Snarare kirgslystna, bara kolla hur det ser ut i deras "ursprungsländer".... Eller hur dom behandlar djur?!! Det tycker verkligen inte jag är godhjärtat, dom flesta (med under struket inte alla) handlar innan de tänker verkar det som. Liksom pang på, förutfattade meningar som gör att "dom" hoppas på och dödar utan egentliget syfte för attd e tror att de är på ett visst sätt. Religion är något som intresserar mig och av allt det jag kunnat läsa mig till, hört, lyssnat, sett prata med folk så ligger verkligen Islam längst ner på "listan"...



Måste verkligen påpeka att det är juh en väldigt mogen kommentar av "talaren" ovan (eller nedan hur det nu blir) som skriver att du är en hora osv osv... Jag antar (?) att du själv är muslim och därför blir så jävla upprörd...? Precis det jag skrev om innan... att tänka efter före.... Micahs har inte ens yttrat sig i frågan utan lagt ut en video som de vad jag förstod det som i skolan, förmodligen under religionen och undrade vad folk tyckte om den? Hon gav alltså ingen personlig åsikt i det hela... Men det va rjuh det här med att tänka innan man handlar.... Något vissa behöver lära sig, inte så konstigt att sådana här videor dyker upp annars.

Mirre :)
Postat 2011-01-19 kl 19:21:38

Varför är det ett så himla stort "problem"? muslimer som kristna?? DET ÄR SKILLNAD MELLAN EXTREM ISLAMISTER OCH MUSLIMER!!! När ska folk börja förstå det?!

Blir så himla besviken när jag läser folks kommentarer.. :( USH!! :'(

albin
Postat 2011-02-24 kl 20:11:20

1 rasistiskt 2 dom faila med canada för befolkningen ökade med 0.4 miljoner utan invandring och canada hade för lite fertility rate. tror mycket av detta inte är sant!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar