Haha "rötter"

Postat 2010-11-13 kl 19:41:51

Nu är jag hemma från katrineholm!
Asså pappa har alltid något roligt att berätta :)
Han berättade att han och hans kompis hade varit på en china resturang och skulle beställa mat och så här löd konversationen :

Servitör : Vad ska ni ta?
Pappa : Jag ska ta den där "Fyra små rötter".
Kompis till pappa (viskar) : Men sluta hånas!
Pappa: Men det står ju fyra små rötter!


Haha det ska vara rätter istället för rötter alltså.. Men tänk om man fick liksom 4 små rötter.. mums liksom xD
Det är kul med felstavningar!

Fick ju min systemkamera också idag, så jag laddar upp bilder snart!

linnea
Postat 2010-11-13 kl 19:47:48
Blogg: http://linneabjorn.blogg.se/

vart i Katrineholm bor din pappa? :D Jag bor nämligen också i katrineholm. :) Föresten är din blogg sjukt inspirerande och rörande! Om du kommer till katrineholm igen kanske vi kan ses? (: kram linnea!

carolin
Postat 2010-11-13 kl 19:49:12
Blogg: http://carolinlange.blogg.se/

hejsan!

Vad tycker du om min nageldekoration ? :D

kram

Freja Bergstedt [Foto]
Postat 2010-11-13 kl 19:58:18
Blogg: http://frejasfoto.blogg.se/

Vad har du beställt för kamera?

Nicke W T
Postat 2010-11-14 kl 08:19:49

Lol, grattis till tillstånd. Nu till en viktigare sak...din pappa på restaurangen "små rötter" och din kommentar att det roligt med felstavningar...betänk då alla felstavningar i din blogg t ex "china restaurang" <-- särskrivning.



Jag skrattar inte, jag tycker det är tragiskt. Hoppas du tränar mer, kanske läser på universitet..för ditt barns skull.



Lycka till

Kalle
Postat 2010-11-14 kl 16:12:47

Du är så otroligt tragisk. Hur kan din pappa ens våga reta andra för sina felstavningar när han uppfostrat ett barn som inte klarar av det själv. Du skriver: "Det är kul med felstavningar" också har du själv skrivit: "china resturang". För det första är vi i Sverige, alltså blir china -> Kina för det andra är det ett ord och för det tredje så stavas restaurang inte resturang. Grattis, du är mycket sämre än de invandrande kineserna på svenska.

Madde
Postat 2010-11-14 kl 18:53:20

Jag vill bara säga att jag älskar dig blogg.

Jag läser den varje dag (om du inte lägger in flera inlägg på en dag) för då läser jag den flera gånger dagligen. Du inspererar mig.

emelie
Postat 2010-11-15 kl 22:26:02
Blogg: http://knaasigast.blogg.se/

Hur mycket kostade systemkameran?

Jag är också sugen på att köpa en. :)

Ha det bra!

hanna
Postat 2010-11-27 kl 07:59:04

Jävla rasist. Det blev väl fel av misstag. Men du skriver fel hela tiden. China?! Ska vara Kina. Särskrivning?! Det ska vara Kinarestaurang! Dessutom stavar du fel på restaurang och skrev resturang. Du är ett skämt.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar