God morgon!

Postat 2010-11-14 kl 12:37:30

God morgon allihopa! Vaknade nyss, sov inte så bra inatt, wii! Det betyder att förlossningen är nära :)
Men kan inte säga att jag vaknade upp på rätt sida precis.
Ett litet "monster" på flashback och ett annat forum sitter och skriver om mig och ljuger.
Patetiskt. Patetisk människa som ska sitta och hålla på med andras liv bara för h*n själv inte har något? Och sen kommer det hit människor och kommenterar och TROR på det h*n skrivit. hhaha säger jag bara. OM NI VILL VETA SANNINGEN SÅ KOLLA UPP KÄLLAN FÖRST!

Och btw. så kan jag anmäla vissa kommentarer, tänker faktiskt göra det eftersom jag ser vissa som hot.
Så tänk på vad ni skriver.

Amanda - Gravid vecka 37
Postat 2010-11-14 kl 12:43:03
Blogg: http://amandaanders.blogg.se/

Det är bra, folk ska inte tro att dom kan bete sig hur som helst. Så bara anmäl det! :D

niklastidstrand.blogg.se
Postat 2010-11-14 kl 12:49:34
Blogg: http://niklastidstrand.blogg.se/

ååh min kk e gravid.. får nog börja följa din blogg haha!

leenin
Postat 2010-11-14 kl 12:50:32
Blogg: http://leenin.blogg.se/

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

kolla min blogg

:D:D::D:D:D

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 12:51:55

Hej super duper fin blogg och så kul att vara gradvid :)

Skulle du vilja vara med i min veckans blogg?

Du har verkligen stor chans och det skriver jag bara till dig för jag tycker det är lite kul när folk i våran ålder blir gravida, så kul och mysigt :)

Ha det så bra, kram :)

Cajsa
Postat 2010-11-14 kl 12:52:18
Blogg: http://minicajsa.blogg.se/

Den om veckans blogg är från mig :)

Nina, mamma till Hugo, Max & Vincent
Postat 2010-11-14 kl 12:53:07
Blogg: http://ninawikizz.blogg.se/

Spännande att bebis snart ska födas :D

The Ear
Postat 2010-11-14 kl 12:53:18

Du är för ung för att ha barn - du är knappt tonåring, du ska fan i min låda inte ha barn.. Det är helt sjukt.



Ditt barn kommer lida och det kommer sluta illa.

add3
Postat 2010-11-14 kl 12:54:28

"hhaha säger jag bara", med tanke på att du inte är kapabel till att använda varken stor bokstav eller korrekt svensk gramatis så skulle jag säga att du inte är redo för att skaffa barn än. Jag bryr mig egentligen inte vad du gör men tycker förbannat synd om ungen.

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 12:54:35
Blogg: http://http:Flisaofsweden.blogg.se//

Din blogg är jätte bra kolla in på min blogg och jag tycker att du ska anmäla de för det är fel att skriva hotande saker på kommentarer Hej då/felicia

Madde
Postat 2010-11-14 kl 12:54:36
Blogg: http://twilightfanmadde.blogg.se/

Hon har rätt dom som skriver sånt är bara avundsjuka på att du är så lycklig.

jag udrar vilket datum för bf det är som du har på din nedräkning.



MVH Madde

linnea
Postat 2010-11-14 kl 12:56:22
Blogg: http://linneabjorn.blogg.se/

Det är så otroligt omoget av personen på flashback! Dom har fan ingen aning om ditt liv utanför bloggen, vad jag vet och har läst. Du ska inte ta åt dig av något som personen skriver där! Jag blir så jävla trött på sånt folk, inget liv kallas det....

Hoppas att du får en underbar dotter! kram :)

Läs min blogg!

http://linneabjorn.blogg.se

MADDDE
Postat 2010-11-14 kl 12:57:13
Blogg: http://thisaintalovesong.blogg.se/

önskar dej all lycka med barnet! sköt om er♥

klara
Postat 2010-11-14 kl 12:59:56
Blogg: http://klaramariamoberg.blogg.se/

hej. skrev om dig i mitt senaste inlägg ifall du var ok. jag tycker att du är fruktansvärt stark och modig. jag hade aldrig vågat ha barn i din ålder!

jen
Postat 2010-11-14 kl 13:01:46
Blogg: http://lifeofjen.se

usch har läst lite av dina kommentarer, förstår inte hur folk tänker ... ,vf ens kommentera. "ditt liv, ditt val". Vf ens bry sig, men det är dom som inte har något eget liv ... Å skriva att dom polisanmällt din kille, el pappan till barnet. Hallå det finns fler under 14 som har sex, o det är först o främst du el dina föräldrar som isf skulle anmälla honom. Å vf har inte din BM gjort detta, så vf ens skriva så, o det heter inte ens våldtäckt det han gjorde, det är sex med minderårig. Men liksom fattar inte hur folk tänker o skriver tat du blir en dålig mamma, mamma är ingen ålder. Å sen var det någon som skrev att du försökte ta ditt liv o df är du en dålig mamma, den personen vet verkligen inte hur man utvecklas som gravid hur jävla mogen i sitt sett man blir. Jag måde skit, jag ville dö jag drack o tog piller o ville bara dö o festade varje helg o måde jätte dåligt 6 månader innan jag blev gravid, träffade pappan till barnet o allt ändrades, är jag en dålig mamma nu jag menar jag var 19år då. ,men fan vad jag mognade o ändrades under grav. Sen till frågan att må dåligt, har mått dåligt nu efter vart sjukskriven för pshyliskt dålig o velat dö men att jaghade sonen gjorde att jag klarade av livet. Så är jag en dålig mamma nu bara för jag mått dåligt o inte orkat med livet mer, för jag gick igenom en svår period. mår fortfarande dåligt ibland men är starkare nu så alla männiksor kan må dåligt ovasett mamma el inte, blir bara så arg polisanmäll dom idioterna o låt dom inte trycka ner dej o sluta absolut inte blogga för då vinner dom.

Ella
Postat 2010-11-14 kl 13:09:33

Har läst tråden på flashback och huvudinlägget förekommer inget som vemsomhelst kan läsa här på din blogg. Saker DU har skrivit.

Johanna
Postat 2010-11-14 kl 13:26:03
Blogg: http://bamsemums.blogg.se/

Jag förstår att du blir arg, det har du rätt att bli. En del är så full av skit att det inte är sant. Jag tror att de flesta är avundsjuka på dig och därför slänger dom skit. Det är ju oftast så, tyvärr..

Anmäl och visa att du inte accepterar det.

Du är stark och du kommer garanterat klara mammarollen galant :)

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 13:26:13

Svar til add3: Måste säga att det är intressant att du skriver ett inlägg om stavfel och grammatik och själv stavar fel...

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 13:29:21

Ja, fan det är bara att anmäla. Dom ska inte tro att dom kommer undan med trakaserier!

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 13:49:14

Som sagt, det finns ingenting som står på flashback som inte DU har skrivit här på din blogg så att påstå att det är lögner är ju väldigt skevt.



För övrigt är det 18-årsgräns på flashback, men du verkar ju ha lite problem gällande detta med åldersgränser..

Emilia
Postat 2010-11-14 kl 13:49:58
Blogg: http://eeemilia.devote.se

Okej nu ska jag säga vad jag tycker.

Någon har inte rätt att anmäla dig för att du har sex bara för att du är under 15.

Vem som helst får ha sex, i vilken ålder som helst OM BÅDA TVÅ ÄR MED PÅ DET!!!!!

Du är en stark tjej, du är bra.

Lycka till med allt tjejen!



Kraaaaaaaaaam.

Mikaela - 14 år och gravid
Postat 2010-11-14 kl 13:51:29
Blogg: http://www.micahs.se

Till anonym(själklart anonym?) : Vart någonstans i min blogg står det att jag MISSBRUKAR?!??!

Pernilla
Postat 2010-11-14 kl 13:57:55

Alltså fan vad trött jag blir på alla som klagar!! Visst när jag hittade din blogg undrade jag också först vad det var frågan om, men jag insåg att det finns ju en anledning till din situation, så jag började läsa.

Och hur fel man än kan tycka att det är, så är det såhär nu och jag tycker att du gör det bästa möjliga av situationen! Att säga att ditt barn kommer lida och att du är för ung pga att du inte använder stora bokstäver etc är så sjukt!! Åldern på föräldern garanterar varken en bra eller dålig uppväxt! Till din fördel till exempel kan säga att eftersom du är ung kommer du att ha en mer vänskaplig relation till dotter kanske, vilket jag bara ser som positivt! Inga problematiska generationsskillnader!

Och du kommer ha mycket hjälp av din familj, vilket gör att hon kommer ha ett starkt familjeband.

Att ha en ung mamma måste t.ex. vara bättre än att ha en vuxen mamma med missbruk?

Jag tror att du kommer greja detta jättebra, och du verkar verkligen ta ditt ansvar!! Och det är i slutändan det som avgör om man blir en bra mamma.

Kör på!!

O
Postat 2010-11-14 kl 14:04:32

Fast och andra sidan bör du väl förstå att man reagerar på för-unga-mödrar. Det vore fel att inte reagera. Dock betyder det faktiskt inte att du inte kommer klara av att fostra ett barn och att det kan funka, majoriteten skulle ju inte klarat det, och därmed reagerar man. Man vill ju faktiskt barnets bästa. Sedan är det ju Olagligt att ha sex med minderåriga (Det är ett faktum, även om det är frivilligt eller inte). Så varför ska man inte reagera på något som faktiskt bryter mot lagen? Oavsett vad för lag det än är, Så är det faktiskt en lag.

Bara för man inte har mat på bordet och snattar, så betyder det väl inte att man har rätt till att snatta? Hoppas du förstår hur man tänker. Jag är inte här för att trakassera dig alls. Tycker du verkar som en bra tjej och hoppas det bästa för dig och barnet! :)

Sedan, för att försvara dig på en punkt. Du var gravid när du åkte in på sjukhuset, Därmed ökar humörsvägningarna och känslorna, vilket kan vara väldigt svårt att kontrollera när man inte är van vid så stora känslor.

Sedan finns det allt några fördelar med att vara en ung moder. Även om man kanske inte bör vara för ung (barn bör inte ha barn) Dock betyder inte åldern något, utan hur man mognat etc.

Se till och sköt studierna längre fram, så både du och barnet får en bra framtid. Tycker det är bra att du har så många som stöttar dig. Det behövs!

Lycka till med allt! :)

/ O

Evelin
Postat 2010-11-14 kl 14:13:07
Blogg: http://theblindside.blogg.se/

Fattar inte hur folk kan sitta och klanka ner på dig. Inget liv har dom ju.

Tycker att du borde ta bort de negativa kommentarerna som folk skriver redan från början...

För övrigt så följer jag din blogg och kan knappt bärga mig tills jag får läsa "förlossningshistorien" ;)

Kram

julia :)
Postat 2010-11-14 kl 14:14:25

Är du inte nervös inför förlosningen :O Kram julia <3 frästen addar du folk på msn? :)

julia :)
Postat 2010-11-14 kl 14:15:36
Blogg: http://jjuliabus.blogg.se/

är du inte nervös inför förlossningen ? :)

frästen addar du folk på msn? :) <3

Sara
Postat 2010-11-14 kl 14:26:55
Blogg: http://sweetdarlin.blogg.se/

Heej :) nu har jag följt din blogg ett tag och tycker att duu är jätte stark som är gravid nu och bloggar om det :)

Du ska inte bry dig om alla negativa kommentarer för dom som skriver det ha f*n inget liv =)

Ella.
Postat 2010-11-14 kl 14:29:52

Emilia: Blir så trött! DU har så fel det bara kan bli. Det ÄR våldtäkt om man är yngre än 15 år. Man får inte alls ha sex utan att det ses som en brott. Ett brott som ger fängelse.



Skulle du tycka det var ok om tjejen var 14 år och killen 30 år? Även om båda var med på det? Det är våldtäkt mot barn. Den som är äldre utnyttjar den yngre. Fällande dom betyder fängelse.



MinnaaPee
Postat 2010-11-14 kl 14:31:50
Blogg: http://minnaapee.blogg.se/

Tycker verkligen att du ska anmäla dessa idioter. Ifall dom skriver massa idiot saker här så, så varför inte anmäla och så kan dessa stackare stå för de dom sagt i stället och inte vara anonyma. Så fegt och skriva anonymt såna saker. Dessa idioter är bara för fega.

Men massa kramar till dig och bebisen, lycka till :)

Rebecca
Postat 2010-11-14 kl 14:46:58
Blogg: http://subsisting.blog.com

Har läst inlägget på flashback, och tycker inte det är så hemskt. Visst är det otäckt när folk börjar snacka om ens liv på ett forum (men du har en blogg, det här får alla större bloggerskor ta, tyvärr).



Sedan att de per-automatik tror att du kommer vara en dålig mamma pga din ålder är nog inte det schysstaste. Visst har du oddsen mot dig, men alla har en chans att vara en bra mamma oavsett. Det är de som tror att de inte har en chans pga de har ett barn vid ung ålder som blir dåliga mammor, men de som sätter upp mål och kämpar, de blir bättre. Visst kommer du inte ha samma chanser som en 28åringar att bli en bra mamma, men du har fortfarande en chans.



Sedan att klanka ned på namnet Kelly osv är otroligt lågt, det kan jag definitivt hålla med om. Seriöst? Vad gör folk hela dagarna, få andra att må dåligt?



Och tvångsaborter på gravida under 18? TWI på människan.

Johanna
Postat 2010-11-14 kl 14:49:21
Blogg: http://johannabergvall.blogg.se/

Det ska bli så kul (det är det i för sig redan XD) att följa din blogg sen Mikaela! Du är så cool! :)

Linda
Postat 2010-11-14 kl 14:54:25

Jag ttycker att din blogg är as bra.. Kul och intresseant..



Anonym
Postat 2010-11-14 kl 15:30:18

Bra, anmäl dom! De ska inte kunna skriva vad som helst! Älskar din blogg, och jag tycker du är stark. Du är någon man kan se upp till!

Kram! ^^

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 15:38:48

Jag tycker att du är väldigt stark. Inte alla 14 åringar skulle välja att behålla barnet istället för att göra abort.

Men folk reagerar olika. Massa andra tycker inte att det är smart att göra så. Men de har inte satts ut för det. De fattar inte hur svårt det säkert är att behöva välja mellan abort och behålla.

Så jag tycker att du är stark .

sara
Postat 2010-11-14 kl 15:45:59
Blogg: http://dubidub.blogg.se/

Hej tycker du e en stark tjej å ska inte lyssna på va dom idioterna som vill trycka ner dig säger självklart förstår jag de e tufft å få nått sånt mot sig men försök å skit i de å anmäl dom.

Sen finns det många som fått barn när dom vart 15 inte klagar folk på dom att de e våldtäckt m.m. bara för dom e 15 men om du skulle vara en dålig mamma för du e 14 e de då inte lika illa å va mamma å va 15?? när din bebis kansek du är en ung mamma på 15 år ska dom fortsätta klaga då fasten du e byxmyndig så jävla idiotiskt av dom så jag blir arg. Jag tror nog du e mycket mer mogen än en annan 14 åring för de sägs man mognar när man är gravid. så jag tror du kommer BLI EN BRA MAMMA.

ALICE
Postat 2010-11-14 kl 16:15:29

TILL ELLA: det ger INTE fängelsa om man har sex oxh är under 15!

däremot kan man bli anmäld för våldtäkt om en person över 18 och en person under 15 har sex.



Men man hör aldrig nästan om folk som blir anmälda för det ändå.



Vad klagar alla på, hon var ju med på det! Låt henne göra som hon vill. Om hon hade ansett att det var våltäkt (vilket hon klart och tydligt säger att det INTE var) så hade hon ju anmält det själv!!!



J
Postat 2010-11-14 kl 16:51:14

Fattar inte hur folk tänker orka ljuga om något liksom... jag tror att kelly kommer i slutet av den här månaden, vet inte vrf jag tror det men lycka till:)<3

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 16:55:28

gud vad fin blogg du har,jag älskar att läsa den,jag har följt den ett litet tag nu men jag undrar ifall du inte är lite rädd såhär innan förlossningen?

lycka till med barnet sen<3

Dawlish
Postat 2010-11-14 kl 17:18:19

När du är 21, lika gammal som jag är, så har du en 6-åring som är på väg att börja skolan.

Du själv är med all sannolikhet inte utbildad, eftersom du har under dessa 6 år uppfostrat ett barn (hoppas jag.)



Och det är i den här åldern, alltså 20 och framåt, som du kommer inse att du vill; 1.festa 2.resa världen runt 3. dejta 4. umgås med polare.



Du kommer dock att: 1. sitta hemma eftersom du inte har några vänner som i din ålder har en 6-åring. 2. göra läxor med ungen som bör ju få en acceptabel utbildning. 3. missa det sociala livet helt och hållet som du gjort dem senaste 6 åren.



Vännen, man måste tänka långsiktigt, och det borde du ha gjort när du precis fick reda att du var gravid, eller helst INNAN, och om du nu ska ha sex när du är 14, så använd SKYDD. Något din 18-åriga pojkvän kanske också skulle tänkt på.



Och ni andra småglin som läser bloggen och tycker att det är "mysigt" när någon i eran ålder är gravid, till er säger jag bara.. be afraid, be very afraid. Det är inte MYSIGT när en 14-årig flicka är gravid! Det är fel.



Men så är du ju det i vilket fall som helst, och du kommer att ha en unge i vilket som helst. Så tänk på att fortsätta plugga, och försöka vara en lugn, älskande mor. Det är det enda du kan göra.

Lovisa
Postat 2010-11-14 kl 17:18:40
Blogg: http://lowelilla.blogg.se/

Hej! Jag har nyss börjat följa din blogg. Och jag vet inte om det står i början hur din mamma reagerade eller ah, på så sätt när du sa att du ville behålla barnet? Hur träffades du och din kille bland annat? Kan du inte skriva hur allting började. Skulle vara sjukt roligt! Och dom som skriver dumma kommentarer är ju så jävla omogna, jag önskar jag var lika modig som dig! Ser upp till dig så himla mycket. Söt som socker är du med. Ha det bäst! / Lovisa!

Annie ! :)
Postat 2010-11-14 kl 17:24:45

jag blir förbannad, seriöst. antingen så tycker folk att det är bra, eller dåligt. ingen ligger ju på medel, men sen blir jag förbannad på att folk inte kan skriva sina egna namn, vilka dom egentligen är, stå upp för en själv liksom, det här är ditt val,. du vet hur mycket kärlek du har att ge, och ingen är ju likadan. jag är på din sida, helt klart!

Anonym
Postat 2010-11-14 kl 17:54:12

Skriv något fint här<3

Olivia
Postat 2010-11-14 kl 18:55:31

Min mamma fick mig när hon var tjugo och hon hade inget jobb och hon var inte tillsammans med min pappa. Hon hade inte någon kontakt med hennes föräldrar. Men idag bor jag med min pappa och har jätte bra kontakt med både min mamma och pappa. Det jag vill säga är att jag tror och litar på dig, åldern spelar inte någon stor roll. Det är hur du beter dig och är.Du verkar vara en jätte duktig tjej så lycka till :)

Fittsaft
Postat 2010-11-14 kl 19:42:10

Olivia, ditt inlägg makes no sense? Du kommer hit för att berätta om att din mamma var 20 när hon fick dig och det gick bra... nu är ju den här tjejen 14, så vafan har det med något att göra? Era jävla WT-pack, tycker synd om barnet som får växa upp i misär-

alllie
Postat 2010-11-14 kl 20:23:40

ni som skriver att '' haha du kan itne ens stava och du ska få barn bla bla ''

jag tror inte man behöver kunna stava för att föda ett barn ? eller :o

Mathilda
Postat 2010-11-14 kl 21:28:27
Blogg: http://mathildahanssen.blogg.se/

alllie: Bra sagt! Jag har dyselexi och fått två barn och jag klarar av att ta hand om dom ändå..;)

Mamma 43
Postat 2010-11-14 kl 23:42:43

Måste säga att när jag började läsa din blogg så var det lite skräckblandat...men du är en skärpt tjej som kommer att fixa det här strålande!!=D

Till ALLA som kommenterar: Om du inte har nåt positivt att säga, håll igen!! Ni visar bara på en enorm brist på empati och medkänsla och brist på kärlek till andra människor! Bara för att ni kanske har planer på att resa osv i framtiden så behöver det inte vara ALLAS önskan.... OCH!!

Att få barn är inte ett "livstidsstraff"!!!

Det är ett av de vackraste ögonblicken i livet!!

Jag hoppas ni inser det när ni väl mognat lika mycket som Mikaela

Kärlek till dej och bebisen <3

L
Postat 2010-11-15 kl 00:34:49

Med lite hjälp från din familj kommer du klara detta galant... Är detta ditt val och valet gör dig lycklig, så kör på och skit i vad andra säger!!

Neger
Postat 2010-11-15 kl 02:02:00

Jävla WT, tycker synd om ditt barn fast ännu mer synd om dig. Lycka till med framtiden, när du är 35 och ditt barn har flyttat ut kan du börja leva livet.

Anonym
Postat 2010-11-15 kl 02:02:37

Jävla WT, tycker synd om ditt barn fast ännu mer synd om dig. Lycka till med framtiden, när du är 35 och ditt barn har flyttat ut kan du börja leva livet.

T.G
Postat 2010-11-15 kl 02:19:32

Tvångsabort låter jättebra i mina öron när jag tvingas se fjortisar med växande magar och sen 80st andra småtjejer (som inte heller kan stava) som hejar på vid sidan av.

Linn <3
Postat 2010-11-15 kl 17:34:10
Blogg: http://lovegrows.blogg.se/

Hittade till din blogg nyss och tycker att den är jätte bra! :D Det verkar så kul med "sin egen lilla bebis" bebisar e så jäkla söta ( älskar verkligen barn ) Jag tror du kommer bli en jätte bra mamma och det var ett bra beslut att du inte gjorde abort :D Ser en del taskiga komentarer men skit i dom!!! tycker det är så dålig stil du får vell göra och tycka som du vill, det är ju ditt barn :D

elin
Postat 2010-11-15 kl 18:43:54
Blogg: http://mellansyyster.blogg.se/

du kommer klara dig! Lyssna inte på alla andra, ta inte åt dig!

Du är sjukt stark och modig som vill utföra det här, och gud var underbart det kommer bli med barnet! Ha det så jättebra. Kramar



Fråga: Hur kommer du göra med din utbildning i skolan?

Susanne
Postat 2010-11-15 kl 18:52:30
Blogg: http://pumiz.blogspot.com/

Hej på dig!!!

Jag måste börja med att skriva att det du gör är väldigt stort och vågat. Inte vem som helst skulle klara av det. Jag ser en enorm styrka i dina ord och beundrar dig verkligen.

Jag var själv en ung mamma, 18, och jag har nu idag två tjejer och jag bara älskar mitt liv :-) Jag blev gravid med p-pillet och ett läkemedel som slog ut dom. Och i mig fanns ingen tvekan, klart jag skulle behålla barnen :-)



Jag blir så arg när jag läser alla kommentarer som är negativa... Varför läser dom din blogg och engagerar sig så mycke i ditt liv om dom tycker så illa om "dig". Dom ger dig bara negativ energi...så lägg ingen enegri tillbaks. Naturligtvis har alla rätt att tycka...men varför på din sida? Det kan dom väl göra på sina egna då...



Stort lycka till nu gumman och det ska bli spännande att se lilla Kelly sen :-) (hoppas jag) hihi



Kram på dig

Mickis
Postat 2010-11-16 kl 10:54:10

Jag tycker du är Stark! Du har gjort ett bra val och säkert det rätta=)! Jag hoppas att allt kommer gå bra i framtiden för dig,Din blogg är jättebra=) Har börjat följa den nu, och ja säger bara en sak : You Go Girl! skit i allt struntsnack!



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar