Frågor och svar 5/11

Postat 2010-11-05 kl 10:49:16


Är inte ditt svar med? Då kan det bero på att jag redan svarat på frågan en gång förrut, kolla i arkivet , Jag svarar INTE på frågor 2 gånger. Om ni lämnar bloggadress svarar jag på er blogg. och jag svarar inte på frågor som" berätta hur du hade sex" eller liknande. Jag kan också ha missat din fråga, men var på den säkra sidan, fråga igen!:
Frågor och Svar <--Klicka

undrar bara om du har spytt mycket under graviditeten?
Nej, 2 gånger sammanlagt, och det har varit i slutet av graviditeten :)


vem är det som köper alla saker?har ni råd med en sån dyr vagn? vem betalar allt?
Ja som sagt, det är oartigt att prata om sin ekonomi för andra, men det är jag som betalar allt.


Vet du vilken systemkamera du ska få? ;)
Du gissade rätt! Jag ska få en systemkamera! :D Jag ska få en : Canon EOS 1000D


Du skrev i ett tidigare inlägg att du kommer få lämna bort barnet för adoption senare när de är fött ? kommer du göra detta ?
Nej, som sagt, det var gamalt groll.


Hur fungerar det när du inte är byxmyndig (då du är 14?) men gravid? Jag menar, hur kan du då få föda osv. om du inte är byxmyndig?
Åldern finns till för ingen ska bli våldtagen, vilken jag inte har blivit. Jag kan ju föda barnet :)


btw,vet du om man betalar bloglovin,och
varför har du lösen typ när man ska in på din blogg?:)
Jag fattar inte riktigt frågan,jag har inget lösen på min blogg :O Bloglovin är gratis :)
Och för att följa bloggar måste du registrera dig :)


Har du många äldre kompisar?
Nej, ett fåtal äldre :)


är din katt en sån dyr katt? :)
Haha det kan du ge dig på! med stamtavla och allt :)


jag har en fråga till dig: Blev Kevin anmäld eftersom han hade sex med dig som inte var byxmyldig?Nej självklart inte! Han är ju min kompis :O


Vilka/vems bloggar läser du? :)<3
Jag läser kissies,dessies,paows,katrins (hon har ju en bebis nu!) ,mina kompisars bloggar och några mammabloggar och någon pysselblogg! :)


Först säger du att du blev av med oskulden i Turkiet, men du skrev att du hade sex första gången när du var 12. Och vem är pappan Kevin eller turkarna?Ja, jag var 12 år när jag var i turkiet.
Jag är 14 år nu och man är gravid i 9 månader så det måste vara Kevin eller hur? 


1. Ville du bli gravid? Jag menar, det finns ju skydd!
2. tänker du behålla barnet?
3. Om inte, varför gjorde inte abort i tidigt stadie?
4. Om ja, ska du ha det eller ska ni låtsas att det är dina föräldras?
Nej, det ville jag inte. Inte nu. Men gjort är gjort, vi använde inte skydd. :P
Ja jag tänker behålla barnet, jag kom på det i vecka 20 att jag var gravid så det är inte precis tidigt.
Och 4. verkligen inte! xD


är du rädd för att något kommer hända med dig eller bebisen, eller lixom att barnet dör?
Alla är väl rädda för det :(


Men asså tkr du inte synd om det barnet som!? Du kommer ju säkert byta kille några gånger innan du träffat den rädda osv? kan inte de vara jobbigt för en 4a åring??
Jag kommer inte byta kille hit och dit. Jag kommer någon gång hitta någon som passar för mig och som Kelly trivs med.
Och som accepterar att jag har barn, det är svårt att hitta sånna.

hej, tänkte bara fråga vad du tänkt ge din dotter för namn förutom kelly, och varför du valt de namnen isf? :)
Kelly Rose ska hon hetta.


var skulle du gjort om kelly var utvecklingsstörd eller nått när hon födddes?
Vara där för henne, det finns precis inget att göra åt det. Bara ge henne det stöd som finns.
Självklart hoppas jag att hon inte är det!


bara en fråga, alltså när du är ute på stan, kollar folk konstigt på dig då?
Nej, inte alls. Antingen tror folk att jag är äldre än vad jag är, eller att jag bara har en stor mage! Haha :)

Alexandra
Postat 2010-11-05 kl 10:59:31
Blogg: http://iceflower.devote.se

Snälla. Kan du svara på min fråga som jag har ställt dig längre ner i arkivet. Jag heter Alexandra.

Frida
Postat 2010-11-05 kl 11:05:12
Blogg: http://nymamma.blogg.se/

Hej!

Blev själv gravid när jag var 15, fyllde 16 nu i sommars och min son är 3 månader. :)

Kul att det finns fler som är unga. Jag hittad enyss din blogg så jag kommer med en fårga du säkert fått många gånger. Hur ska du göra med skolan? ska du börja 9:an nästa år och ska barnet gå på dagis då? Kram

Betti
Postat 2010-11-05 kl 11:13:43
Blogg: http://betousi.blogg.se/

Hej Mikaela! jav vill bara säga att jag tycker du är väldigt modig och stark tjej! Själv är jag 24år och fortfarande inte redo för barn, och absolut inte lika mogen som du har hunnit bli på bara 14 år!

Jag tror att många inte förstår sig på att du faktiskt har gjort ett väldigt modigt och osjälviskt val när du har valt att behålla barnet! Det hade varit själviskt om du hade tänkt på dig själv och gjort abort! Du fick reda på att du var gravid i v20 och då gjorde du helt rätt att du behöll lilla Kelly!

Jag önskar dig all Lycka och jag hoppas att Kelly växer upp och blir en lika modig, osjälvisk och STARK ung kvinna som dig!

varmaste hälsningar från

Betti

carolina
Postat 2010-11-05 kl 11:14:32
Blogg: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/

Okej, men du tycker inte att du är lite väl ung? Jag vill också att ha någon att ta hand om och älska, men jag är inte redo för barn. Och jag vet att alla är redo vid olika tidpunkter, men du är bara ett barn själv. När jag var 14 så fanns inte barn i mitt huvud. Inte när jag var 12 heller. De hela känns så konstigt på något sätt.

Anonym
Postat 2010-11-05 kl 11:15:21
Blogg: http://hheeejj.blogg.se/

okej bra :)

Anna
Postat 2010-11-05 kl 11:17:59
Blogg: http://annahorn.blogg.se/

Okej, :) hur är det idag då?

Anonym
Postat 2010-11-05 kl 11:18:39

alltså du väljer ju ändå vilka frågor du svarar på. Du har ju struntat i massa nu med ,

carolina
Postat 2010-11-05 kl 11:25:20
Blogg: http://gorgeousbutterfly.blogg.se/

okej. tycker bara de är så synd. men är du lycklig så :)

Ewan
Postat 2010-11-05 kl 11:31:27
Blogg: http://myreallylife.blogg.se/

Jag tycker att du är jätte modig! Och det är väldigt starkt av dig att stå emot allas kommentarer om att dom tycker att du är konstig för att du ska föda ett barn när du är 14 år! :D Fortsätt så! :D

Emelie
Postat 2010-11-05 kl 11:32:11

Hej! Jag har lite frågor till dig, men först vill jag bara säga att jag tycker att det är så modigt och starkt av dig att behålla barnet! Många hade nog gjort abort, vilket jag är emot, och därför tycker jag att det är så starkt av dig att behålla barnet!



1. Du säger att du var 12 år gammal när du miste din oskuld med en turk. Hur gammal var turken och hade du redan börjat tänka så mycket på sex när du var 12!?



2. Du säger att du bor i en väldigt trygg familj, men då förstår jag inte hur de hade så dålig uppsikt av dig när du var 12 år gammal och hade sex med någon som du inte kände.



3. Hur tror du att barnet kommer att reagera i sin tonår? Skulle d tycka att ditt barn hade all rätt att gå och ha sex med en turk som hon inte kände?



Tack för svar.

Kram kram!

cecilia :)
Postat 2010-11-05 kl 11:53:41
Blogg: http://suddendanielsson.blogg.se/

fin blogg ! :) gå gärna in på min och anmäl dig till 'dagens blogg' :D

alexandra
Postat 2010-11-05 kl 11:55:23
Blogg: http://aalexandraj.blogg.se/

Frågestunden är igång för fulla muggar, har du någonting som du vill ha svar på? Ja, då tycker jag att du ska kika förbi min blogg och lämna din fråga i en kommentar. Svaren kommer i veckan så håll utkik! :)

My
Postat 2010-11-05 kl 11:55:37

"Först säger du att du blev av med oskulden i Turkiet, men du skrev att du hade sex första gången när du var 12. Och vem är pappan Kevin eller turkarna?" <--- Alltså den frågan, hahahaha. Vad fan. Jävla idiot.

bella
Postat 2010-11-05 kl 12:18:46

Alltså jag blir så inihelvete trött på två saker.

Dels det här med att du inte är byxmyndig och att "lagen finns faktiskt där för en anledning". JA DET GÖR DEN, och det är för att ingen över 15 ska ha sex med någon under 15 utan att den under 15 år är med på det! Det finns ingen lag som säger att den under 15 inte får ha sex eller föda barn!

Och alla dessa kommentarer om att "hur ska du kunna ta hand om ett barn när du själv är ett barn?".

För det första: när man är tonåring är man inget barn längre. Man är inte vuxen än men man är INTE ett barn, man är en TONÅRING. Det är inte ett barn!

Och nu glömde jag bort vad mer jag skulle säga, men jag blir så jäkla störd på alla neggon som tror att de vet.

Mikaela kommer varken vara den första eller sista under 20 som föder barn och negativa kommentarer kommer bara göra det lite svårare för henne, istället borde hon få 100% stöd från alla eftersom hon kommer genomföra det hur som helst!

Mamma är ingen ålder och i princip alla växer in i rollen under graviditeten.

Anonym
Postat 2010-11-05 kl 13:07:08

hej.

har så mycket att fråga.

1, först skrev du att du ville ha barn, nu skrev du att du inte ville ha det men gjort var gjort?

2, köper du allting?, inte någon som kanske hjölper till med något?

3, vems kläder använder du nu när magen är stor?

4, skulle du själv villja ha en mamma som är 14 år äldre än dej?

Rebecca
Postat 2010-11-05 kl 13:24:05
Blogg: http://subsisting.blog.com

En annan blogg mammablogg jag tycker du borde läsa är http://ladydahmer.blogg.se Jag läser hennes blogg även om jag inte är (blivande) mamma. Hon skriver också mycket annat vettigt än bara om att vara mamma :) Hon har två jätte gulliga barn (en tre/fyra månaders bebis, och en 2½årig dotter)



:)

Amanda
Postat 2010-11-05 kl 13:37:00
Blogg: http://amnnda.blogg.se/

Måste fråga en sak - Hur känns det för dig att behålla barnet då pappan faktiskt inte vill? Och ni är trots allt unga. Skulle vara spännande att veta :) Kram

em
Postat 2010-11-05 kl 13:59:30
Blogg: http://justapieceofem.blogg.se/

Oj, klickade mig in på din blogg idag, trodde först det var någon som ville ha publicitet med "14 år och gravid" Men när jag kom in så blev jag helt, paff. Trodde verkligen inte det var sant först! Tycker du är jätteduktig, har kollat igenom alla inläggen :) Du kommer antagligen bli en underbar mamma :)

josefine
Postat 2010-11-05 kl 14:35:39
Blogg: http://tthisisourlife.blogg.se/

SISTA C H A N S E N!

Håller din header hos mig?

Anmäl dig till min tävling.



tthisisourlife.blogg.se

Amanda
Postat 2010-11-05 kl 15:02:17
Blogg: http://sspetz.blogg.se/

Varför valde du namnen "kelly rose"? :)

Kiza
Postat 2010-11-05 kl 15:59:09
Blogg: http://www.kiza.bloggplatsen.se

Hej lilla barn.

Vilken knepig situation du är i.Märkte inte dina föräldrar att du var gravid? Mammor brukar ana på sig sådant. Att föda barn när man själv är ett är ingen o kommer inte att vara någon dans på rosor. Det här barnet kommer du att ha hela ditt liv, om det är 20 så kommer du alltid att vara förälder.

Tyvärr kommer du inte leva med barnets far, och du är inte självförsörjande utan har själv barnbidrag ännu, så hade du inte haft dina föräldrar..hur hade du fixat det då?

När barnet är fött skaffa inte fler barn sedan, utan skydda dig,prognosen för unga mödrar är inte god, det är hårt att skriva så men sant. Jag hoppas dina föräldrar kommer att hålla ha ett vakande öga på dig framledes.

Att ha sexdebut när man är 12 är helt galet, man är inte mentalt mogen varken för barn eller något annat.Lycka till nu, och ta verkligen ansvar för din situation, för förr eller senare står du där själv med ansvaret för en individ. //Annmarie 4 barns mamma och snart Farmor

Sabina
Postat 2010-11-05 kl 16:02:21
Blogg: http://sabinathompson.webblogg.se/livetmedleona

Hej Michaela! Jag har skrivit till dig en gång tidigare på FL (jag svarade på ett av dina inlägg). Jag är själv mamma till en 6 månaders flicka. Är det något som du behöver stöd kring eller vad som helst så tveka inte att vända dig till mig. Hoppas att allt kommer att gå bra för dig!

e
Postat 2010-11-05 kl 16:48:54

hej jag undrar hur dina föräldrar reagerade när dom fick veta att du var gravid? :) Du är verkligen modig, hoppas det går bra i fortsättningen!

Amanda
Postat 2010-11-05 kl 16:55:12
Blogg: http://amandaanders.blogg.se/

Tycker det är bra gjort att du svarar på folks frågor även om vissa är elaka och har omogna frågor. Visst du är 14 men du kommer inte att vara den sista som föder då heller. Förr i tiden gifte man sig när man var mellan 10-12 år. Varför skulle inte du kunna föda baraför att du är 14?? Hallå det har ju inget med åldern att göra. Blir ju rädd ibland. Sen är det lättare för unga att föda också. Jag tycker absolut inte att folk ska fråga dig om ekonomin heller. Det har dom inte med att göra!!!

Anonym
Postat 2010-11-05 kl 17:09:55

asso när du & kevin hade sex så var du inte ens byxmyndig och han var det. och i och med att det finns en lag om det så har du blivit "våldtagen" av kevin. alltså borde han änmälas och tilloch med dina föräldrar kan bli anmälda eftersom dom vet detta :)

Linnea♥
Postat 2010-11-05 kl 19:07:16
Blogg: http://quiza.blogg.se/

Jag hittade din blogg av en ren slump

och tycker den är helt fantastisk!

Hoppas man kan följa den tills barnet födds :)

Förresten du kanske känner Maria Amnell som

jobbar på alfa skolan. Jag är dotter till henne !:)



Kram!

ange
Postat 2010-11-05 kl 19:28:49
Blogg: http://lillajagange.blogg.se/

Jag ska också ha en "Canon EOS 1000D" <3

FotografOliviaOlsson
Postat 2010-11-05 kl 19:36:21
Blogg: http://oliviasphotolife.blogg.se/

Hej, har du en videokamera än?



För de går ju inte att filma ed 1000D ;)



Kram!

emma
Postat 2010-11-05 kl 19:44:51

hej ! vad sa dina föräldrar när de fick veta att du var gravid pusssi

Emma
Postat 2010-11-05 kl 21:40:28

Vad tycker dina föräldrar om att du ska ha ett barn?

emmelie :)
Postat 2010-11-05 kl 22:44:20
Blogg: http://emmeliebinett.blogg.se/

hur ska du göra med skolan oså?

kram

Lovaiiijs
Postat 2010-11-05 kl 22:52:01

Hej! Måste bara få säga att jag först fick en rejäl chock när jag såg vad din rubrik hette! Men nu när jag har ögnat igenom den litegrann så måste jag säga att du verkar vara en välkdigt modig och stark tjej för din ålder! Stå på dig tjejen!! KRAMAR OCH ALL LYCKA TILL, TILL ER!

Lottis
Postat 2010-11-05 kl 23:54:30

herregud, vissa frågor är ju puckade :S ""ska du ha det eller ska ni låtsas att det är dina föräldras?"" varför skulle man ljuga om att barnet är ens föräldrars istället för ens eget liksom..

Men iaf, söt blogg och jag önskar dig lycka till med bebisen<3

vitran
Postat 2010-11-06 kl 14:54:40
Blogg: http://thedayeftertomorrow.blogg.se/

hej sötis:) Jag hittade din blogg i en väns blogg och det var så klart första gången jag läser din blogg.!

Helt fantastiskt ska jag säga, du är väldigt modig och verkar ha världens finaste hjärtat. Inte så många i din ålder som kan tänka, skriva och göra saker som du gör. Samtidigt så ser jag också många elaka kommentarer :/..det var inte alls kult, men sötnos, strunta i det, det du som bestämmer och utmana ditt liv, du kommer få det jätte bra senare, det hoppas vi, livet går upp och ner..bara att du är medveten om vem du är och vad du vill. Tro på dig själv och ingen annan. Lycka till <3

p/s: du är min idol (A)

Hannele - mamma till 2 underbara prinsar <3
Postat 2010-11-06 kl 18:50:59
Blogg: http://mammah.webblogg.se/

Kan du inte visa vilka bloggar du läser ? :) nyfiken..

N
Postat 2010-11-07 kl 14:04:06

Varför har du valt ett engelsk namn? :)

Sally
Postat 2010-11-07 kl 18:31:48

Oerhört oansvarigt att inte använda skydd - vad trodde ni egentligen? Sen är det en annan sak att ni nu vill behålla barnet men från början liksom, hur dumma får man bli?



Sedan förstår jag inte varför du har skrivit att du förlorade oskulden som 12åring i Turkiet? Det låter ju aningen lössläppt, eller hur? Och vad ska Kelly tänka när hon/hennes kompisar läser det i framtiden? "Din morska knullade turkarna när hon var 12, haha, inte konstigt hon fick dig när hon var 14" typ? Nja, hårade ord kommer nog tyvärr förekomma.



För allt som någonsin lagts ut på nätet stannar där.

Jag vet hur sådana här saker brukar bli - men det är ju bara att stötta Kelly när hon blir stor nog :) Lycka till med födseln! :)

Nina
Postat 2010-11-07 kl 22:34:20
Blogg: http://ninni87.blogg.se/

Hej, en sak bara. Det spelar ingen roll om du var med på att ha sex med honom. Att vara under 15 år och ha sex klassas fortfarande som våldtäkt, ÄVEN om du är med på det. Men jag önskar dig all lycka med barnet =)

nelly
Postat 2010-11-13 kl 17:25:53
Blogg: http://justmenelly.blogg.se/

åå jag heter rose i efternamn! men varför ska hon heta det? heter du elr kevin det i efternamn? :)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar